ORDIN nr. 5.360 din 16 octombrie 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 07/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 859 din 31 octombrie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 3554 29/03/2017
ActulREFERIRE LAHG 26 12/01/2017
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 29/03/2017 ART. 23
ActulREFERIRE LAORDIN 5033 29/08/2016
ActulREFERIRE LAMETODOLOGIE 29/08/2016 ART. 9
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 25
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 63
ANEXA 0REFERIRE LAHG 844 31/07/2002
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 3554 29/03/2017
ANEXA 1REFERIRE LAMETODOLOGIE 29/03/2017 ART. 23
ANEXA 1REFERIRE LAMETODOLOGIE 29/03/2017 ANEXA 1
ANEXA 1REFERIRE LAMETODOLOGIE 29/03/2017 ANEXA 2
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 5033 29/08/2016
ANEXA 1REFERIRE LAMETODOLOGIE 29/08/2016 ANEXA 1
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 26/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației Naționale, cu modificările ulterioare,ministrul educației naționale emite prezentul ordin. +
Articolul 1Se aprobă Calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional pentru anul școlar 2018-2019, prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
+
Articolul 2Se aprobă modelele pentru avizarea de către Comitetul local de dezvoltare a parteneriatului social (CLDPS), Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic (CNDIPT) și unitatea administrativ-teritorială (UAT) a Proiectului cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional, prevăzute în anexele nr. 2-4, care fac parte integrantă din prezentul ordin.
+
Articolul 3Direcția generală învățământ secundar superior și educație permanentă, Direcția minorități, Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic, inspectoratele școlare și unitățile de învățământ profesional și tehnic duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
+
Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>

p. Ministrul educației naționale,–>
Gigel Paraschiv, secretar de stat<!–>
București, 16 octombrie 2017.–>Nr. 5.360. +
Anexa nr. 1 <!–>
Calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare –>
în învățământul dual și în învățământul profesional pentru anul școlar 2018-2019<!–>–>

Data: ………………… <!–>Reprezentant legal,–>Funcția …………………………………..<!–>Numele și prenumele ………………….–>Semnătură [ștampilă] …………….Notă
^1 Se completează conform Nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învățământul preuniversitar, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 844/2002, cu modificările și completările ulterioare.
^2 Pentru fiecare calificare solicitată vă rugăm să menționați DA (în cazul în care veți asigura practica elevilor în firma dumneavoastră) sau NU (în cazul în care nu puteți asigura practica elevilor în firma dumneavoastră).
^3 Vă rugăm să includeți în colana „Observații“ eventuale mențiuni pe care le considerați relevante privind susținerea de către firma dumneavoastră a practicii elevilor la firma dumneavoastră sau la unitatea de învățământ și eventuale alte facilități/forme de sprijin pentru elevi oferite de firmă.
+
Anexa nr. 2<!–>–>

Nr. crt.<!–> Etapa/Acțiunea–> Termen de finalizare etapă/acțiune Perioada<!–>
Informarea operatorilor economici privind posibilitatea de solicitare a școlarizării în învățământul dual și în învățământul profesional pentru anul școlar 2018-2019–>
1<!–> Inspectoratul școlar județean/Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISJ/ ISMB) realizează, cu sprijinul camerelor de comerț și al instituțiilor reprezentate în comitetele locale de dezvoltare a parteneriatului social, acțiuni de popularizare în rândul operatorilor economici privind oportunitățile de solicitare de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional pentru anul școlar 2018-2019.–> Până la data de 3 noiembrie 2017<!–>
Realizarea propunerilor privind locurile în învățământul dual și în învățământul profesional–>
Învățământ dual<!–>
2–> Operatorii economici transmit la CNDIPT solicitările de școlarizare în învățământul dual, conform modelului de solicitare prevăzut în anexa nr. 2 la Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale nr. 3.554/2017, prezentată și în anexa nr. 1 la prezentul calendar.

Nr. crt.–> Etapa/Acțiunea<!–> Termen de finalizare etapă/acțiune Perioada–>
4<!–> ISJ/ISMB analizează solicitările operatorilor economici, în conformitate cu obligațiile prevăzute la art. 23 alin. (6)-(8) din Metodologia de organizare și funcționare a învățământului dual, aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale nr. 3.554/2017, și transmit la CNDIPT situația cu locurile propuse, ca răspuns la aceste solicitări.–> 23 noiembrie 2017<!–>
5–> CNDIPT analizează gradul de satisfacere a solicitărilor operatorilor economici și motivele de nesatisfacere ale acestora la nivel județean și inițiază, după caz, demersuri pentru identificarea soluțiilor de satisfacere la nivel regional a solicitărilor care, din motive obiective, nu pot fi satisfăcute la nivel județean.<!–> 27 noiembrie 2017–>
6<!–> ISJ/ISMB realizează propunerea privind numărul de locuri în învățământul dual, conform anexei nr. 3 la ordin.–> 29 noiembrie 2017<!–>
Învățământ profesional–>
7<!–> Operatorii economici înaintează unităților de învățământ profesional și tehnic sau inspectoratelor școlare solicitările de școlarizare în învățământul profesional pentru anul școlar 2018-2019, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la Calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional pentru anul școlar 2018-2019.–> 17 noiembrie 2017<!–>
8–> Unitățile de învățământ profesional și tehnic^1 încheie contracte-cadru cu operatorii economici pentru formarea profesională a elevilor prin învățământul profesional de stat și înaintează la ISJ/ISMB propunerea privind numărul de locuri în învățământul profesional, împreună cu contractele-cadru încheiate. <!–> 24 noiembrie 2017–>
9<!–> ISJ/ISMB realizează propunerea privind numărul de locuri în învățământul profesional, conform anexei nr. 4 la ordin.–> 29 noiembrie 2017<!–>
Analiza propunerilor locurilor solicitate de operatorii economici pentru învățământul profesional și învățământul dual–>
10<!–> ISJ/ISMB organizează ședință CLDPS pentru analiza și avizarea numărului de locuri pentru învățământul profesional și pentru învățământul dual. –>La ședința CLDPS participă reprezentanții operatorilor economici care au solicitat școlarizare în învățământul dual, ai unităților administrativ-teritoriale pe raza cărora s-a solicitat școlarizarea de către operatorii economici și directorii unităților de învățământ propuse să școlarizeze învățământul dual.<!–> Decembrie 2017–>
11<!–> ISJ/ISMB transmit unităților de învățământ și unităților administrativ-teritoriale pe raza cărora se află unitățile de învățământ respective situația locurilor repartizate pentru învățământul dual, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la ordin. –>ISJ/ISMB informează unitățile de învățământ cu privire la numărul de locuri repartizat pentru învățământul profesional, avizat de CLDPS și CNDIPT. <!–>ISJ/ISMB transmite la CNDIPT proiectul cifrei de școlarizare în învățământul dual și învățământul profesional, conform anexelor nr. 2-4 la ordin.–> Decembrie 2017<!–>
12–> ISJ/ISMB aprobă proiectul planului de școlarizare în consiliul de administrație. <!–>Unitățile de învățământ care au cifră de școlarizare avizată de ISJ/ISMB pentru învățământul dual încheie contractele de parteneriat cu operatorii economici și cu unitatea administrativ-teritorială pe raza căreia se află unitatea de învățământ și transmit inspectoratului școlar copii ale contractelor.–> Ianuarie 2018<!–>
13–> ISJ/ISMB elaborează varianta finală a proiectului cifrei de școlarizare și o transmite la MEN și la CNDIPT.<!–> Ianuarie 2018–>
14<!–> CNDIPT transmite către Ministerul Educației Naționale situația centralizatoare a planului de școlarizare pentru învățământul profesional și învățământul dual, precum și nota de informare privind avizarea de către CLDPS și CNDIPT a cifrei de școlarizare pentru învățământul profesional și tehnic.–> ianuarie 2018<!–>

–>NOTĂ: Modelul Contratului-cadru pentru formarea profesională a elevilor prin învățământul profesional de stat este cel din anexa nr. 1 la Metodologia de organizare și funcționare a învățământului profesional de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 5.033/2016.Notă
^1 Cu excepția celor aflate în proces de reorganizare.
+
Anexa nr. 1 <!–>la calendar –><!–>–>
Solicitare de școlarizare în învățământul dual pentru anul școlar 2018-2019<!–>–>
1.<!–>Date privind operatorul economic1.1.–>Denumirea operatorului economic: ……………………1.2.<!–>Adresa: …………………………………1.3.–>Date de contact:Telefon: …………….… Fax: ……………………..<!–>E-mail: ……………………….–>Pagină web: …………….………<!–>1.4.–>Persoana de contact:Numele și prenumele: ……………………………….<!–>Funcția: ………………………………–>Date de contact:<!–>Telefon:………………… Fax: …………………………–>E-mail:…………………<!–>2.–>Solicitarea de școlarizareSolicităm includerea următoarelor calificări în planul de școlarizare pentru învățământul dual în anul școlar 2018-2019:

Calificarea profesională solicitată^1<!–> Numărul de locuri solicitate–>

3.<!–>Precizări privind unitatea/unitățile administrativ-teritorială/administrativ-teritoriale pe raza căreia/cărora se solicită școlarizare și preferințe privind unitatea de învățământ pentru încheierea contractului de parteneriat

Județul–> Localitatea<!–> Unitatea de învățământ parteneră preferată^2–>

Notă
^1 Se completează conform Nomenclatoarelor calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învățământul preuniversitar, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 844/2002, cu modificările și completările ulterioare.
^2 Indicarea preferinței pentru o unitate de învățământ este opțională. Alocarea pe unități de învățământ a cifrei de școlarizare în învățământul profesional dual se va realiza ținând cont de preferințele operatorilor economici și în funcție de posibilitățile de constituire a formațiunilor de studii, cu respectarea reglementărilor referitoare la efectivele minime și maxime de elevi în conformitate cu art. 63 alin. (1) lit. e^1), e^2) și e^3) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare.
^3 Cerință în conformitate cu art. 25 alin. (4) lit. c) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare.
+
Anexa nr. 2 <!–>la calendar –><!–>–>(Antet operator economic) <!–>(Nr. de înregistrare)–>
Solicitare de școlarizare în învățământul profesional pentru anul școlar 2018-2019<!–>–>
1.<!–>Date privind operatorul economic1.1.–>Denumirea operatorului economic: …………………………1.2.<!–>Adresa: ………………………………………….1.3.–>Date de contact:Telefon: ……………….. Fax: ………………………<!–>E-mail: ……….……–>Pagină web: …………………………<!–>1.4.–>Persoana de contact:Numele și prenumele: ………………………………………….<!–>Funcția: ……………………………………………–>Date de contact:<!–>Telefon: ………………… Fax: ……………………–>E-mail: …………………<!–>2.–>Solicitarea de școlarizareSolicităm includerea următoarelor calificări în planul de școlarizare pentru învățământul profesional în anul școlar 2018-2019:

Calificarea/Calificările profesională/e solicitată/e^1<!–> Numărul de locuri solicitate–>

3.<!–>Precizări privind unitatea de învățământ partenerăAvem o unitate de învățământ parteneră/cu care dorim să colaborăm pentru practica elevilor din învățământul profesional în anul școlar 2018-2019 în calificările mai sus menționate–>da [] precizați unitatea de învățământ parteneră …………………………………………<!–>nu []–>4.<!–>Precizări privind asigurarea stagiilor de practică a elevilor la operatorul de practică

Calificarea/Calificările profesională/e solicitată/e–> Vom asigura efectuarea stagiilor de practică a elevilor <!–>
Da/Nu^2–> Observații^3<!–>

–>

Nr. crt.<!–> Denumirea operatorului economic–> Persoana de contact din partea operatorului economic<!–> Date de contact: adresă de e-mail/ nr. de telefon/nr. fax–> Solicitarea de școlarizare<!–> Repartizarea cifrei de școlarizare în învățământul dual–>
Domeniul de formare<!–> Calificarea profesională–> Nr. de locuri solicitate<!–> Nr. de locuri–> Gradul de satisfacere a solicitărilor<!–> Unitatea de învățământ–> Observații^2)<!–>
TOTAL–>

Notă
^1) Se completează câte o situație centralizată pentru fiecare unitate administrativ-teritorială pe raza căreia au fost înregistrate solicitări ale operatorilor economici.
^2) Se completează cu argumente în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de școlarizare nu satisface integral solicitarea de școlarizare din partea operatorilor economici.
+
Anexa nr. 3<!–>–>

Nr. crt.–> Denumirea operatorului economic<!–> Persoana de contact din partea operatorului economic–> Date de contact: adresă de e-mail/ nr. de telefon/nr. fax<!–> Solicitarea de școlarizare–> Repartizarea cifrei de școlarizare pentru învățământul dual<!–>
Domeniul de formare–> Calificarea profesională<!–> Nr. de locuri solicitate–> Nr. de locuri<!–> Gradul de satisfacere a solicitărilor–> Unitatea de învățământ<!–> Observații^1)–>
TOTAL<!–>

–>Inspector școlar general, Inspector școlar pentru învățământul profesional și tehnic,<!–>…………………………….. …………………………………………..–>(numele și prenumele) (numele și prenumele)<!–>Semnătura Semnătura–>…………………. ………………….Notă
^1) Se completează cu argumente în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de școlarizare nu satisface integral solicitarea de școlarizare din partea operatorilor economici.

+
Anexa nr. 4 <!–>–>

Nr. crt.<!–> Denumirea operatorului economic–> Persoana de contact din partea operatorului economic<!–> Date de contact: adresă de e-mail/ nr. de telefon/nr. fax–> Solicitarea de școlarizare<!–> Repartizarea cifrei de școlarizare în învățământul profesional–>
Domeniul de formare<!–> Calificarea profesională–> Nr. de locuri solicitate<!–> Nr. de locuri–> Gradul de satisfacere a solicitărilor<!–> Unitatea de învățământ–> Observații^1)<!–>
TOTAL–>

Inspector școlar general, Inspector școlar pentru învățământul profesional și tehnic,–>…………………………….. …………………………………………..<!–>(numele și prenumele) (numele și prenumele)–>Semnătura Semnătura<!–>…………………. ………………….–>Notă
^1) Se completează cu argumente în cazul în care numărul de locuri din propunerea de ofertă de școlarizare nu satisface integral solicitarea de școlarizare din partea operatorilor economici.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters