ORDIN nr. 509 din 14 septembrie 2011

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU REGLEMENTAREA SI MONITORIZAREA ACHIZITIILOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 687 din 28 septembrie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 925 19/07/2006
ActulREFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ActulREFERIRE LALEGE 111 27/04/2006
ActulREFERIRE LAOUG 34 19/04/2006
ActulREFERIRE LAOUG 74 29/06/2005 ART. 5
ART. 9REFERIRE LAHG 925 19/07/2006 ART. 11
ART. 9REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006
ART. 11REFERIRE LAHG 925 19/07/2006 ART. 6
ART. 11REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ART. 11REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 122
ART. 11REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 252
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 314 12/10/2010
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003
ANEXA 1REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ANEXA 3REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 35
ANEXA 3REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 36
ANEXA 3REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 191
ANEXA 3REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 192
ANEXA 3REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 193
ANEXA 3REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 194
ANEXA 3REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 195
ANEXA 3REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 196
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHOTARARE 901 27/10/2015
ActulREFERIT DESTRATEGIE 27/10/2015
ActulREFERIT DEDECIZIE 218 20/06/2014
ActulREFERIT DEORDIN 129 25/06/2013
ActulREFERIT DEORDIN 460 14/11/2013
ActulREFERIT DEREGULAMENT 14/11/2013

privind formularea criteriilor de calificare şi selecţie



Având în vedere prevederile:Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare;Hotărârii Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare,luând în considerare:– necesitatea fluidizării şi perfecţionării sistemului achiziţiilor publice, pentru îmbunătăţirea gradului de absorbţie a fondurilor comunitare alocate României;– necesitatea standardizării documentaţiei aferente procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, angajament asumat în cadrul discuţiilor cu Comisia Europeană;– prevenirea apariţiei erorilor şi combaterea fenomenului corupţiei în domeniul achiziţiilor publice;– prevenirea aplicării de posibile corecţii financiare de către Comisia Europeană;– faptul că, în sensul unei abordări unitare din partea tuturor părţilor implicate în procesul atribuirii contractelor de achiziţie publică – respectiv, pe de o parte, autorităţi contractante şi operatori economici, iar, pe de altă parte, instituţiile implicate în procesul verificării modului de atribuire şi derulare a acestor contracte -, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) a conceput şi structurat o listă a criteriilor de calificare şi selecţie ce pot fi impuse, fără a fi restrictive şi limitative, astfel încât invitaţiile/anunţurile de participare, precum şi documentaţiile de atribuire să poată fi validate, respectiv acceptate;– faptul că legislaţia aplicabilă prevede dreptul autorităţii contractante de a solicita operatorilor economici să facă dovada situaţiei personale, a capacităţii de exercitare a activităţii profesionale, a situaţiei economice şi financiare, a capacităţii tehnice şi/sau profesionale, precum şi a standardelor de asigurare a calităţii;– faptul că limitările în acest sens sunt de ordin general, esenţial fiind ca stabilirea cerinţelor minime de calificare şi selecţie să nu conducă la restricţionarea participării operatorilor economici la procedura de atribuire sau la încălcarea principiului proporţionalităţii,în temeiul art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2005 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2006, cu modificările ulterioare,preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice emite următorul ordin: +
Articolul 1(1) Criteriile de calificare şi selecţie stabilite de autoritatea contractantă trebuie să aibă legătură concretă cu obiectul contractului ce urmează a fi atribuit, iar nivelul cerinţelor minime solicitate prin documentaţia de atribuire, precum şi documentele care probează îndeplinirea lor se vor limita numai la cele strict necesare pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului.(2) Stabilirea cerinţelor minime de calificare şi selecţie rămâne la latitudinea autorităţii contractante, aceasta având obligaţia de a ţine cont de complexitatea, volumul, durata, valoarea şi natura contractului de achiziţie publică care urmează a fi încheiat.(3) În sensul alin. (1), nu se vor impune condiţii ce nu prezintă relevanţă sau sunt disproporţionate în raport cu ceea ce urmează a se achiziţiona.(4) Atunci când stabileşte termenele-limită de depunere a candidaturilor/ofertelor, autoritatea contractantă va asigura operatorilor economici perioade de timp suficient de mari pentru pregătirea acestora.(5) Pentru exemplificarea prevederilor alin. (1) a fost elaborată anexa nr. 1.
+
Articolul 2(1) Reducerea termenelor-limită de depunere a ofertelor, aferente procedurilor de licitaţie deschisă şi restrânsă, ca urmare a transmiterii unui anunţ de intenţie, este posibilă numai în măsura în care se respectă condiţiile impuse de lege şi numai dacă la nivelul acestuia se regăsesc toate cerinţele minime de calificare şi selecţie solicitate de autoritatea contractantă pentru acea procedură, cerinţe minime ce se vor regăsi în mod obligatoriu şi în viitorul anunţ de participare.(2) În cazul criteriului de atribuire "oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic", în cuprinsul anunţului de intenţie se vor detalia şi factorii de evaluare, în măsura în care aceştia se cunosc la momentul transmiterii anunţului respectiv.(3) Reducerea de termen este posibilă numai în măsura în care criteriile de calificare şi selecţie, precum şi criteriul de atribuire publicate la nivelul anunţului de intenţie se regăsesc şi în anunţul de participare.
+
Articolul 3În vederea accelerării procedurilor de licitaţie restrânsă, respectiv negociere cu publicarea prealabilă a unui anunţ de participare, există obligaţia încărcării în sistemul electronic a unei justificări menite să susţină situaţia de urgenţă ce impune reducerea termenelor în cauză, situaţie de urgenţă ce nu a fost generată de o acţiune sau inacţiune a autorităţii contractante.
+
Articolul 4(1) Autoritatea contractantă, în vederea desemnării câştigătorului/câştigătorilor procedurii de atribuire, va avea în vedere două aspecte distincte:a) criteriile de calificare şi selecţie, din care rezultă capacitatea ofertantului ca firmă, organism, entitate juridică de a duce la îndeplinire viitorul contract;b) factorii de evaluare, care, în cazul criteriului de atribuire "oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic", evidenţiază avantajele fiecărei propuneri tehnice şi financiare.(2) În sensul exemplificării prevederilor alin. (1) au fost elaborate anexele nr. 2 şi 3.
+
Articolul 5(1) Operatorii economici se pot implica în paralel în derularea mai multor proceduri de atribuire, considerent ce va obliga autorităţile contractante să solicite şi să permită depunerea documentelor în oricare dintre formele:– original;– copie legalizată;– copie lizibilă cu menţiunea "conform cu originalul".(2) Vor putea fi solicitate în formă originală acele acte emise de societăţi de asigurări, societăţi bancare sau alte instituţii financiare acreditate, acte ce nu pot fi emise, şi, implicit, folosite decât în scopul demonstrării anumitor cerinţe legate de procedura de atribuire pentru care au fost solicitate.(3) Toate documentele întocmite/emise de către candidat/ofertant cu scopul participării la procedurile iniţiate în vederea atribuirii contractelor de achiziţie publică se vor prezenta în original, inclusiv angajamentul ferm al terţului/terţilor susţinător(i).
+
Articolul 6Autoritatea contractantă va prevedea în documentaţia de atribuire, pentru situaţia participării la procedură cu ofertă comună, care dintre criteriile de calificare şi selecţie urmează a fi îndeplinite de fiecare dintre ofertanţii asociaţi, precum şi cele care pot fi îndeplinite doar de către aceia care urmează a executa acele părţi din contract avute în vedere la stabilirea criteriilor de calificare.
+
Articolul 7(1) În cazul în care se impune, la criteriul de calificare "capacitatea de exercitare a activităţii profesionale", autorizarea Autorităţii Feroviare Române (AFER), Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), Inspecţiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat (ISCIR) etc. pentru entităţi juridice, în cazul unui grup de operatori economici care depun ofertă comună, cerinţa este considerată îndeplinită dacă unul dintre asociaţi – respectiv subcontractantul, dacă este cazul – deţine autorizarea solicitată şi numai cu condiţia ca acesta să execute integral partea din contract pentru care este solicitată autorizarea respectivă.(2) Terţul nu poate susţine, prin prezentarea unei astfel de autorizaţii, un operator economic ofertant, din considerentul că acest gen de autorizare se poate utiliza numai în nume propriu, nefiind o resursă transferabilă.
+
Articolul 8(1) În cazul în care se impune, la criteriul de calificare "capacitatea tehnică şi/sau profesională", autorizarea AFER, ANR, ISCIR etc. pentru personalul implicat, îndeplinirea cerinţei se poate demonstra prin luarea în calcul a resurselor tuturor membrilor unui grup ce depune ofertă comună sau pe cele ale subcontractantului, cu condiţia ca cel care dispune de resursele umane autorizate să realizeze partea din contract pentru care se impun autorizările solicitate.(2) Terţul poate susţine un operator economic prin punerea la dispoziţia sa a resurselor umane/tehnice autorizate cu care se va realiza ulterior partea din contract pentru care aceste autorizări se impun.
+
Articolul 9(1) Cerinţele referitoare la obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat sunt considerate ca fiind îndeplinite în măsura în care operatorii economici prezintă înlesniri la plată de genul eşalonărilor sau compensărilor, aprobate de către organele competente în domeniu.(2) Raportarea se va face la inexistenţa datoriilor faţă de bugetul general consolidat, la o dată corelată cu termenul legal al scadenţei de plată şi nu la termenul de valabilitate al documentului la data depunerii sau deschiderii ofertelor.(3) În situaţiile de la art. 11 alin. (4) şi (5) din Hotărârea Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare, autoritatea contractantă va lua în considerare, la verificarea îndeplinirii cerinţei de calificare privind plata de către ofertant a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale, atât declaraţia pe propria răspundere prin care se confirmă îndeplinirea cerinţei, cât şi acele certificate de atestare fiscală prezentate de ofertant în urma solicitării primite din partea autorităţii contractante, chiar dacă acestea sunt emise de autorităţile competente ulterior datei de deschidere a ofertelor şi, eventual, atestă lipsa datoriilor ulterior respectivei date.
+
Articolul 10Autorităţile contractante nu vor solicita cerinţe de calificare şi selecţie precum: ISO OHSAS 18001:1999 – sistem de management al sănătăţii şi securităţii ocupaţionale, respectiv certificat SA 8000.
+
Articolul 11(1) În cazul atribuirii contractelor de achiziţie publică pentru care sunt aplicabile prevederile art. 6 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 925/2006, cu modificările şi completările ulterioare, sau în cazurile prevăzute la art. 122 lit. j), respectiv art. 252 lit. k) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, autorităţile contractante vor stabili atât cuantumul garanţiei de participare, cât şi criteriile de calificare şi selecţie prin raportare la valoarea estimată a contractului ce urmează a fi încheiat şi nu la valoarea estimată totală, ce ţine seama şi de eventualele suplimentări.(2) În aceste situaţii autorităţile contractante au obligaţia ca în momentul completării invitaţiei/anunţului de participare să menţioneze atât valoarea estimată totală, cât şi pe cea a contractului iniţial.
+
Articolul 12Solicitarea unei cerinţe minime de calificare şi selecţie referitoare la prezentarea unui contract similar de furnizare/prestare/execuţie, semnat/încheiat şi/sau început în ultimii 3, respectiv 5 ani, devine restrictivă din considerentul că există posibilitatea ca un operator economic să fi semnat/încheiat şi/sau să fi început un astfel de contract în urmă cu mai mult de 3 sau 5 ani, dar să poată prezenta experienţa similară realizată în perioada solicitată.
+
Articolul 13(1) Prin formula "servicii duse la bun sfârşit" se înţeleg:– servicii recepţionate parţial;– servicii recepţionate la sfârşitul prestării (sfârşitul prestării nu presupune expirarea perioadei de garanţie).(2) În condiţiile în care autoritatea contractantă utilizează în mod exclusiv formula "servicii duse la bun sfârşit", aceasta are obligaţia de a accepta şi de a considera cerinţa îndeplinită dacă operatorul economic prezintă ca experienţă similară oricare variantă din cele de la alin. (1).
+
Articolul 14(1) Prin formulele "lucrări executate şi duse la bun sfârşit" şi "contract de lucrări finalizat" se înţelege:– lucrări recepţionate parţial care sunt însoţite de proces-verbal de recepţie parţială; sau– lucrări recepţionate însoţite de proces-verbal la terminarea lucrărilor; sau– lucrări recepţionate însoţite de proces-verbal de recepţie finală.(2) În condiţiile în care autoritatea contractantă utilizează în mod exclusiv formula "prezentarea unui contract de lucrări finalizat", respectiv "lucrare executată şi dusă la bun sfârşit", va avea obligaţia de a accepta şi de a considera cerinţa îndeplinită dacă operatorul economic prezintă ca experienţă similară oricare din variantele prevăzute la alin. (1).
+
Articolul 15Abordarea cu privire la cerinţele de calificare şi selecţie nu este exhaustivă, ANRMAP rezervându-şi dreptul de a opera completări şi modificări ulterioare prezentului ordin în măsura în care aceasta se impune.
+
Articolul 16Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
+
Articolul 17Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Preşedintele Autorităţii Naţionalepentru Reglementarea şi MonitorizareaAchiziţiilor Publice,Cristina TrăilăBucureşti, 14 septembrie 2011.Nr. 509.
+
Anexa 1

*Font 8*

┌─────────────┬─────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┐│ │ FORMULĂRI RESTRICTIVE │ FORMULĂRI NERESTRICTIVE ││ │ DOCUMENTAŢIA DE ATRIBUIRE/ANUNŢUL │ DOCUMENTAŢIA DE ATRIBUIRE/ANUNŢUL ││ │ DE PARTICIPARE/INVITAŢIA DE PARTICIPARE │ DE PARTICIPARE/INVITAŢIA DE PARTICIPARE ││ │ NU SE ACCEPTĂ/VALIDEAZĂ │ SE ACCEPTĂ/VALIDEAZĂ ││ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤│Art. 180, 181│Cazier judiciar/fiscal al personalului │1. Declaraţie pe propria răspundere privind││şi 182 din │operatorului economic │neîncadrarea în dispoziţiile art. 180 din ││Ordonanţa de │ │Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/ ││urgenţă a │ │2006, aprobată cu modificări şi completări ││Guvernului │ │prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi││nr. 34/2006, │ │completările ulterioare ││aprobată cu │ │ ││modificări şi│Istoricul litigiilor (informaţiile cuprinse │- cazier judiciar ││completări │se regăsesc în cadrul declaraţiei pe propria │- cazier fiscal ││prin Legea │răspundere). │ ││nr. 337/2006,│ │ ││cu modifi- │NOTĂ: │ ││cările şi │Istoricul litigiilor este o declaraţie pe │2. Declaraţie pe propria răspundere privind││completările │propria răspundere a operatorilor economici │neîncadrarea în dispoziţiile art. 181 din ││ulterioare │prin care se prezintă încadrarea sau neînca- │Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/ ││Situaţia │drarea în prevederile art. 180 din Ordonanţa │2006, aprobată cu modificări şi completări ││personală a │de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind │prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi││candidatului │atribuirea contractelor de achiziţie publică,│completările ulterioare ││sau a ofer- │a contractelor de concesiune de lucrări │ ││tantului │publice şi a contractelor de concesiune de │- Certificat de atestare fiscală (datorii ││ │servicii, aprobată cu modificări şi comple- │la bugetul consolidat general) din care să ││ │tări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările│reiasă obligaţiile exigibile la data de….││ │şi completările ulterioare. Din acest consi- │(se va corela cu termenul legal al scaden- ││ │derent, solicitarea depunerii atât a istori- │ţei de plată) ││ │cului litigiilor, cât şi a declaraţiei pe │ ││ │propria răspundere, conform căreia operatorul│- Certificat de taxe şi impozite locale ││ │economic nu se regăseşte în prevederile │(datorii la bugetele locale) din care să ││ │articolului mai sus amintit, este inoportună,│reiasă obligaţiile exigibile la data de …││ │ambele documente certificând în esenţă │(se va corela cu termenul legal al scaden- ││ │aceeaşi stare de fapt, informaţiile pe care │ţei de plată) ││ │le-ar cuprinde un istoric al litigiilor │ ││ │regăsindu-se în cadrul declaraţiei pe │ ││ │propria răspundere. │ ││ │ │ ││ │Declaraţie potrivit căreia operatorul econo- │NOTĂ: ││ │mic se află în procedura de insolvenţă │Data la care expiră termenul de achitare a ││ │ │datoriilor este data de 25 a fiecărei luni,││ │ │conform prevederilor Legii nr. 571/2003│ │ │privind Codul fiscal, cu modificările şi ││ │ │completările ulterioare. ││ │ │ ││ │ │3. Certificat de participare cu ofertă ││ │ │independentă, conform Ordinului preşedin- ││ │ │telui Autorităţii Naţionale pentru Regle- ││ │ │mentarea şi Monitorizarea Achiziţiilor ││ │ │Publice nr. 314/2010 privind punerea în ││ │ │aplicare a certificatului de participare ││ │ │la licitaţii cu ofertă independentă ││ │ │ ││ │ │4. Declaraţie pe propria răspundere privind││ │ │neîncadrarea în prevederile art. 69^1 ││ │ │(evitarea conflictului de interese) din ││ │ │Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/ ││ │ │2006, aprobată cu modificări şi completări ││ │ │prin Legea nr. 337/2006, cu modificările ││ │ │şi completările ulterioare │├─────────────┼─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤│Art. 183 din │Obiectul contractului trebuie să se regă- │1. Certificat constatator emis de ONRC din ││Ordonanţa de │sească în codul CAEN principal din certifi- │care să rezulte obiectul de activitate al ││urgenţă a │catul constatator emis de Oficiul Naţional al│respectivului operator economic. Obiectul ││Guvernului │Registrului Comerţului (ONRC). │contractului trebuie să aibă corespondent ││nr. 34/2006, │ │în codul CAEN din certificatul constatator ││aprobată cu │ │emis de ONRC. ││modificări şi│ │ ││completări │Codul CAEN trebuie să corespundă Codului │2. Document edificator considerat necesar ││prin Legea │comun internaţional privind achiziţiile de │pentru dovedirea apartenenţei la categoria ││nr. 337/2006,│produse şi servicii (CPV) aferent obiectului │profesională impusă de îndeplinirea ││cu modifică- │contractului. │contractului solicitat: ││rile şi com- │ │ ││pletările │Ofertantul/Candidatul trebuie să depună │- certificate, atestate, autorizaţii etc., ││ulterioare │statutul societăţii comerciale sau actul │în funcţie de specificul contractului, în ││Capacitatea │constitutiv al acesteia atunci când se │situaţia în care există reglementări legale││de exercitare│solicită certificatul constatator emis de │care impun deţinerea unor astfel de ││a activităţii│ONRC. │documente ││profesionale │ │De exemplu: Inspecţia de Stat pentru ││ │Ofertantul/Candidatul trebuie să deţină │Controlul Cazanelor, Recipientelor sub ││ │certificat de atestare profesională emis de │Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat ││ │diverse entităţi în baza unor regulamente │(ISCIR), Autoritatea Naţională de Reglemen-││ │proprii ce nu au la bază acte normative. │tare în Domeniul Energiei (ANRE), Autori- ││ │ │tatea Feroviară Română (AFER), Comisia ││ │Ofertantul/Candidatul trebuie să deţină │Naţională pentru Controlul Activităţilor ││ │autorizări de livrare de la producătorul sau │Nucleare (CNCAN), Registrul Auto Român ││ │distribuitorul produselor comercializate ori │(RAR), Autoritatea Rutieră Română (ARR) ││ │de la cel al echipamentelor. │(certificate, atestate, autorizaţii etc. ││ │ │ale operatorului economic) ││ │Ofertantul/Candidatul trebuie să deţină │- autorizaţie de punere pe piaţă/de comer- ││ │autorizări emise în mod special pentru auto- │cializare emisă pe numele operatorului ││ │ritatea contractantă organizatoare a proce- │economic ││ │durii (care să indice denumirea acestei │NOTĂ: ││ │autorităţi). │Actele normative care impun astfel de ││ │ │documente se vor menţiona la nivelul ││ │Sediul ofertantului/candidatului trebuie să │anunţului de participare/invitaţiei de ││ │fie situat în zona X. │participare. │├─────────────┼─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤│Art. 184 din │a) Rezultatele exerciţiilor financiare/ │a) Declaraţii bancare corespunzătoare sau, ││Ordonanţa de │Bilanţul contabil pentru ultimii 3 ani │după caz, dovezi privind asigurarea ││urgenţă a │trebuie să fie pozitive/pozitiv sau să │riscului profesional: ││Guvernului │indice profit. │ ││nr. 34/2006, │ │ ││aprobată cu │Acces la linii de credit în sumă fixă de … │1. Ofertantul trebuie să demonstreze că, la││modificări │(fără corelarea cu perioada solicitată pentru│momentul semnării contractului, va avea ││şi comple- │finanţare) │acces la sau are disponibile resurse reale,││tări prin │ │negrevate de datorii, linii de credit ││Legea nr. │Scrisori de bonitate din partea băncilor în │confirmate de bănci ori alte mijloace ││337/2006, cu │sumă fixă de … │financiare suficiente pentru a realiza ││modificările │ │cash-flow de execuţie a lucrării pentru ││şi comple- │Prezentarea de către operatorul economic a │perioada precizată. ││tările │unei asigurări privind riscul profesional │ ││ulterioare │ │NOTE: ││Situaţia │Înregistrarea la Centrala Incidentelor de │- Suma respectivă poate fi imobilizată ││economică şi │Plăţi (CIP) sau adeverinţă CIP care să │pentru realizarea contractului în cazul ││financiară │ateste că nu figurează în evidenţele │ofertei câştigătoare. ││ │acestei instituţii cu incidente majore de │ ││ │plată. │- Autoritatea contractantă nu are dreptul ││ │ │de a limita îndeplinirea cerinţei prin ││ │NOTĂ: │impunerea prezentării unui/unor anumit/ ││ │Incidentul de plată reflectă situaţia în care│anumite document/documente. ││ │se află o persoană fizică sau juridică, │ ││ │client al unei bănci, atunci când nu îşi │- Disponibilitatea de susţinere a lucrării,││ │îndeplineşte la timp obligaţia asumată de a │indiferent sub ce formă este cerută, va ││ │efectua plata unui instrument de plată │trebui să conţină suma şi perioada. ││ │introdus în circuitul bancar. │ ││ │Informaţiile înscrise în CIP pe numele unei │- Suma solicitată, pentru a nu fi ││ │persoane fizice sau juridice, alături de │considerată restrictivă, se va calcula ││ │analizele specifice efectuate de bănci, │după formula: ││ │contribuie la fundamentarea deciziei de acor-│(valoare estimată contract/perioadă ││ │dare a unui credit ori de deschidere de cont │derulare contract) X perioada solicitată de││ │curent pentru un nou client. │autoritatea contractantă = S ││ │În cazul atribuirii contractelor de achiziţie│S = suma sau plafonul maximă/maxim impusă/ ││ │publică, această analiză nu are relevanţă în │impus ││ │măsura în care plata contractului constituie │ ││ │obligaţia autorităţii contractante, şi nu a │2. Ofertantul trebuie să prezinte dovezi ││ │furnizorului/prestatorului/executantului. │privind asigurarea riscului profesional ││ │Totodată, scrisorile/declaraţiile emise de │aferent contractului ce urmează a fi ││ │către bănci conţin informaţii de bonitate │atribuit, numai în situaţia în care există ││ │financiară: datele de identificare, obiectul │acte normative ce reglementează o astfel de││ │de activitate, forma juridică de organizare, │situaţie. ││ │tipul de capital, indicatori ai performanţei │ ││ │financiare (cifra de afaceri, profitul brut/ │De exemplu, în cazul serviciilor de proiec-││ │net, rata profitului net, rata lichidităţii │tare, se solicită asigurarea de risc a ││ │globale, rata solvabilităţii generale), │proiectantului. ││ │experienţa de lucru cu clientul etc. şi, │ ││ │prin urmare, acestea constituie dovezi │b) Bilanţul contabil sau extrase de bilanţ,││ │edificatoare care reflectă o imagine fidelă │în cazul în care publicarea acestor bilan- ││ │a situaţiei financiare a operatorilor │ţuri este prevăzută de legislaţia ţării în ││ │economici. │care este stabilit ofertantul/candidatul: ││ │ │ ││ │ │- bilanţ contabil/extras de bilanţ/raport ││ │ │de audit/raport al cenzorilor etc.; ││ │ │- media cifrei de afaceri globale/media ││ │ │cifrei de afaceri în domeniul de activitate││ │ │aferent contractului într-o perioadă ││ │ │anterioară care vizează cel mult ultimii ││ │ │3 ani; ││ │ │- cifra de afaceri globală/cifra de afaceri││ │ │în domeniul de activitate aferent obiec- ││ │ │tului contractului într-o perioadă ante- ││ │ │rioară care vizează cel mult ultimii 3 ani ││ │ │ ││ │ │NOTĂ: ││ │ │Solicitarea referitoare la valoarea cifrei ││ │ │de afaceri a operatorului economic trebuie ││ │ │să nu fie mai mare decât valoarea estimată ││ │ │a contractului, multiplicată cu 2. │├─────────────┴─────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┤│ CONTRACTE DE FURNIZARE │├─────────────┬─────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┤│Art. 188 din │a) Listă a principalelor livrări prin prezen-│a) Listă a principalelor livrări de produse││Ordonanţa de │tarea de contracte finalizate/semnate/ │efectuate în ultimii 3 ani, conţinând ││urgenţă a │ştampilate/începute …………….. │valori, perioade de livrare, beneficiari, ││Guvernului │ │indiferent dacă aceştia din urmă sunt ││nr. 34/2006, │ │autorităţi contractante sau clienţi privaţi││aprobată cu │- listă a principalelor livrări de produse │- prezentarea cel puţin a unui document/ ││modificări şi│efectuate în ultimii 2 ani │contract/proces-verbal de recepţie sau a ││completări │ │unui număr maxim de documente/contracte/ ││prin Legea │- listă a principalelor livrări de produse │procese-verbale de recepţie prin care să ││nr. 337/2006,│efectuate în ultimul an │confirme livrarea de produse a căror ││cu modifi- │ │cantitate/valoare să fie de ……. ││cările şi │- solicitarea de demonstrare a experienţei │ ││completările │similare: │NOTE: ││ulterioare │ │1. Cantitatea/Valoarea solicitată trebuie ││ │- nr. MINIM de contracte/recomandări │să fie mai mică sau egală cu valoarea ││ │ │estimată. ││ │ │ ││ │- nr. FIX de contracte > 1 │2. Nu se poate solicita îndeplinirea ││ │ │cerinţei privind experienţa similară prin ││ │- recomandări din partea beneficiarilor │impunerea atât a unui nivel valoric, cât şi││ │în care să se menţioneze calificativul │a unui nivel cantitativ. ││ │"foarte bine" │ ││ │ │ ││ │- recomandări emise în mod special pentru │ ││ │autoritatea contractantă organizatoare a │ ││ │procedurii (care să indice denumirea acestei │ ││ │autorităţi) │ ││ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤│ │b) Echipamentele necesare pentru executarea │b) Declaraţie referitoare la echipamentele ││ │contractului trebuie să fie în proprietatea │tehnice şi la măsurile aplicate în vederea ││ │ofertantului. │asigurării calităţii, precum şi, dacă este ││ │ │cazul, la resursele de studiu şi cercetare ││ │Solicitarea unui: │ ││ │- nr. MINIM de staţii de alimentare cu │De exemplu: ││ │carburant │- declaraţie referitoare la asigurarea ││ │ │condiţiilor de refrigerare la produsele ││ │- nr. FIX de staţii de alimentare cu │alimentare – asigurarea calitativă ││ │carburant > 1 │ ││ │ │- gradul de acoperire la nivel local/ ││ │- nr. MAXIM de staţii de alimentare cu │judeţean/naţional (în cazul achiziţionării ││ │carburant │de combustibil, se poate solicita cel puţin││ │ │o staţie la nivel local/judeţean/naţional) ││ │- nr. de km (distanţa) până la staţia de │ ││ │alimentare cu combustibil │ ││ │ │ ││ │NOTĂ: │ ││ │Staţiile de alimentare cu carburant repre- │ ││ │zintă doar un exemplu, acesta putând fi │ ││ │diferit în funcţie de obiectul contractului. │ ││ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤│ │c) Personalul minim de care dispune opera- │c) Informaţii referitoare la personalul/ ││ │torul economic în vederea derulării contrac- │organismul tehnic de specialitate de care ││ │tului trebuie să fie angajat sau angajat │dispune sau al cărui angajament de partici-││ │permanent la data depunerii ofertelor. │pare a fost obţinut de către candidat/ ││ │ │ofertant ││ │ │ ││ │ │- declaraţie de disponibilitate din partea ││ │ │ofertantului cu privire la personalul de ││ │ │specialitate cu anumite certificări impuse ││ │ │de acte normative ce se vor menţiona ││ │ │ ││ │ │De exemplu: ││ │ │În situaţia în care produsul (echipamentul)││ │ │achiziţionat necesită montare/instalare/ ││ │ │punere în funcţiune/service se va solicita ││ │ │o declaraţie cu privire la personalul ││ │ │considerat a fi necesar. ││ │ │ ││ │ │- prezentarea unei/unor dovezi de instruire││ │ │a personalului pentru perioada de garanţie ││ │ │acordată echipamentului ││ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤│ │d) Autorizaţie/Împuternicire pentru livrarea/│d) Certificate sau alte documente emise de ││ │comercializarea produselor din partea produ- │organisme abilitate în acest sens, care să ││ │cătorului sau importatorului │ateste conformitatea produselor, identifi- ││ │ │cată clar prin referire la specificaţii sau││ │Prezentarea certificatului ISO 9001 de la │standarde relevante ││ │producător/distribuitor │ ││ │ │De exemplu: ││ │ │- raport de încercări eliberat de Centrul ││ │ │Naţional pentru Încercarea şi Expertizarea ││ │ │Produselor, rapoarte de conformitate, ││ │ │rapoarte de evaluare,rapoarte de încercări,││ │ │certificate de calitate, certificate de ││ │ │conformitate, declaraţii de conformitate în││ │ │raport cu un standard relevant ││ │ │ ││ │ │NOTĂ: ││ │ │Atunci când contractul de furnizare ││ │ │cuprinde şi servicii de service aferente ││ │ │perioadei de garanţie a produsului, se ││ │ │poate solicita o scrisoare/un certificat ││ │ │care atestă instruirea personalului în ││ │ │conformitate cu standardele de reparaţii şi││ │ │folosirea echipamentelor adecvate la stan- ││ │ │dardele cerute de producător. ││ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤│ │ │e) Mostre, descrieri şi/sau fotografii a ││ │ │căror autenticitate trebuie să poată fi ││ │ │demonstrată în cazul în care autoritatea ││ │ │contractantă solicită acest lucru ││ │ │ ││ │ │Vor fi solicitate mostre în vederea stabi- ││ │ │lirii conformităţii cu produsul/produsele ││ │ │ce fac obiectul contractului. │├─────────────┴─────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┤│ CONTRACTE DE SERVICII │├─────────────┬─────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┤│Art. 188 din │a) Listă a principalelor servicii prestate │a) O listă a principalelor servicii ││Ordonanţa de │prin prezentarea de contracte finalizate/ │prestate în ultimii 3 ani, conţinând ││urgenţă a │semnate/ştampilate/începute……… │valori, perioade de prestare, beneficiari, ││Guvernului │ │indiferent dacă aceştia din urmă sunt ││nr. 34/2006, │- listă a principalelor servicii prestate în │autorităţi contractante sau clienţi privaţi││aprobată cu │ultimii 2 ani │ ││modificări şi│ │- prezentarea cel puţin a unui document/ ││completări │- listă a principalelor servicii prestate în │contract/proces-verbal de recepţie sau a ││prin Legea │ultimul an │unui număr maxim de documente/contracte/ ││nr. 337/2006,│ │procese-verbale de recepţie care să ││cu modifi- │- recomandări emise în mod special pentru │confirme prestarea de servicii în valoare ││cările şi │autoritatea contractantă organizatoare a │de …………. ││completările │procedurii (care să indice denumirea acestei │ ││ulterioare │autorităţi) │NOTE: ││Capacitatea │ │1. Valoarea solicitată de autoritatea ││tehnică │- dovada, în ceea ce priveşte experienţa │contractantă trebuie să fie mai mică sau ││şi/sau │similară, că a îndeplinit calitatea de │egală cu valoarea estimată. ││profesională │contractant principal într-un contract │2. Nu se poate solicita îndeplinirea ││ │similar cu cel care face obiectul achiziţiei │cerinţei privind experienţa similară prin ││ │ │impunerea atât a unui nivel valoric, cât ││ │Solicitarea de demonstrare a experienţei │şi a unui nivel cantitativ. ││ │similare: │ ││ │ │ ││ │- nr. MINIM de contracte/recomandări │ ││ │- nr. FIX de contracte > 1 │ ││ │ │ ││ │NOTĂ: │ ││ │În cazul serviciilor de proiectare/asistenţă │ ││ │tehnică/supervizare nu se poate impune │ ││ │îndeplinirea cerinţei privind experienţa │ ││ │similară utilizând subcriterii asociate │ ││ │valoric/cantitativ cu lucrările ce urmează │ ││ │a fi executate. │ ││ │În cazul serviciilor de întreţinere/reparaţii│ ││ │nu se poate impune îndeplinirea cerinţei │ ││ │privind experienţa similară utilizând │ ││ │subcriterii care se identifică cu caracte- │ ││ │ristici/capacităţi ale echipamentului ce face│ ││ │obiectul contractului de servicii. │ ││ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤│ │b) Echipamentele necesare pentru executarea │b) O declaraţie referitoare la echipamen- ││ │contractului trebuie să fie în proprietatea │tele tehnice şi la măsurile aplicate în ││ │ofertantului. │vederea asigurării calităţii, precum şi, ││ │ │dacă este cazul, la resursele de studiu şi ││ │ │cercetare ││ │ │ ││ │ │De exemplu: ││ │ │În cazul unui contract de servicii de ││ │ │proiectare, operatorul economic trebuie să ││ │ │deţină licenţă de program. ││ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤│ │c) Personalul minim de care dispune opera- │c) Informaţii referitoare la personalul/ ││ │torul economic în vederea derulării contrac- │organismul tehnic de specialitate de care ││ │tului trebuie să fie angajat sau angajat │dispune sau al cărui angajament de părţi- ││ │permanent la data depunerii ofertelor. │cipare a fost obţinut de către candidat/ ││ │ │ofertant, în special pentru asigurarea ││ │ │controlului calităţii ││ │ │ ││ │ │Se va solicita o declaraţie de disponibi- ││ │ │litate a ofertantului cu privire la perso- ││ │ │nalul de specialitate cu anumite certi- ││ │ │ficări impuse de acte normative ce se vor ││ │ │menţiona. ││ │ │ ││ │ │De exemplu: ││ │ │Personalul de specialitate trebuie certi- ││ │ │ficat din punct de vedere al calităţii. ││ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤│ │d) Participarea personalului responsabil │d) Informaţii referitoare la studiile, ││ │într-un număr MINIM/MAXIM de proiecte │pregătirea profesională şi calificarea ││ │similare │personalului de conducere, precum şi ale ││ │ │persoanelor responsabile pentru îndepli- ││ │Participarea personalului responsabil într-un│nirea contractului de servicii ││ │număr MINIM/MAXIM de proiecte similare a │ ││ │căror valoare de finanţare aprobată să fie │De exemplu: ││ │de…. (de exemplu, 50 de milioane de euro) │- diplomă de inginer/subinginer, studii ││ │ │superioare, bune cunoştinţe de limbă română││ │Personalul minim de care dispune operatorul │şi/sau engleză, CV-uri ale persoanelor ││ │economic în vederea derulării contractului │responsabile pentru îndeplinirea ││ │trebuie să fie angajat sau angajat permanent.│contractului, autorizaţie a Inspectoratului││ │ │de Stat în Construcţii (ISC) ││ │ │- participarea personalului responsabil în ││ │ │cel puţin un proiect similar ││ │ │- angajamentul de participare al persoanei/││ │ │persoanelor responsabile pentru îndepli- ││ │ │nirea contractului (dacă ofertantul nu are ││ │ │angajat/angajate astfel de persoană/ ││ │ │persoane) ││ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤│ │ │e) Declaraţie referitoare la efectivele ││ │ │medii anuale ale personalului angajat şi al││ │ │cadrelor de conducere în ultimii 3 ani ││ │ │ ││ │ │NOTĂ: ││ │ │Această declaraţie nu coincide cu perso- ││ │ │nalul responsabil pentru îndeplinirea ││ │ │contractului, personalul angajat/cadrele de││ │ │conducere în ultimii 3 ani nefiind în mod ││ │ │obligatoriu persoanele responsabile pentru ││ │ │îndeplinirea contractului. ││ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤│ │ │f) Dacă este cazul, informaţii privind ││ │ │măsurile de protecţie a mediului pe care ││ │ │operatorul economic le poate aplica în ││ │ │timpul îndeplinirii contractului de ││ │ │servicii ││ │ │În situaţia în care sunt necesare măsuri de││ │ │protecţie a mediului, autoritatea contrac- ││ │ │tantă va face referire la standardele de ││ │ │protecţie a mediului ce trebuie respectate ││ │ │pentru îndeplinirea contractului. ││ │ │- prezentarea certificatului ISO 14000 ││ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤│ │ │g) Informaţii referitoare la utilajele, ││ │ │instalaţiile, echipamentele tehnice de care││ │ │poate dispune operatorul economic pentru ││ │ │îndeplinirea corespunzătoare a contractului││ │ │de servicii ││ │ │ ││ │ │De exemplu: ││ │ │- atestate/autorizaţii AFER, ISCIR, ANRE ││ │ │- în situaţia achiziţionării unor servicii ││ │ │de telefonie mobilă, informaţii referitoare││ │ │la gradul de acoperire la nivel local/ ││ │ │judeţean/naţional │├─────────────┴─────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┤│ CONTRACTE DE LUCRĂRI │├─────────────┬─────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┤│Art. 188 din │a) Recomandări emise în mod special pentru │a) O listă a lucrărilor executate în ││Ordonanţa de │autoritatea contractantă organizatoare a │ultimii 5 ani, însoţită de certificări de ││urgenţă a │procedurii (care să indice denumirea acestei │bună execuţie pentru cele mai importante ││Guvernului │autorităţi) │lucrări ││nr. 34/2006, │ │ ││aprobată cu │- contract(e)/semnat(e)/început(e)/ │Această listă poate fi însoţită de cel ││modificări şi│încheiat(e) în ultimii 5 ani │puţin un document sau de un număr maxim de ││completări │ │documente [contract(e)/proces(e) verbal(e) ││prin Legea │- dovada că a finalizat în ultimii 5 ani un │de recepţie etc.] prin care să se confirme ││nr. 337/2006,│contract care cuprinde atât proiectarea, cât │executarea lucrărilor în valoare de … şi,││cu modifi- │şi execuţia de lucrări │după caz, având o capacitate de ……… ││cările şi │ │ ││completările │- dovada că a finalizat în ultimii 5 ani un │NOTĂ: ││ulterioare │contract de execuţie pentru o unitate spi- │Nu se poate solicita îndeplinirea cerinţei ││Capacitatea │talicească/o unitate de alimentaţie publică │privind experienţa similară prin impunerea ││tehnică │ │atât a unui nivel valoric, cât şi a unui ││şi/sau │- demonstrarea experienţei similare prin │nivel cantitativ. ││profesională │executarea de contracte pentru obiective de │Această listă poate fi însoţită de recoman-││ │investiţii identice cu cel care urmează a se │dare din partea beneficiarilor. ││ │executa (de exemplu, execuţia de drumuri │NOTĂ: ││ │judeţene poate reflecta capacitatea de │În situaţia în care contractele au fost ││ │execuţie şi pentru drumuri naţionale; │semnate înainte de perioada de 5 ani, ││ │execuţia de unităţi spitaliceşti poate │autoritatea contractantă va lua în consi- ││ │reflecta capacitatea de execuţie a unui │derare lucrările executate şi duse la bun ││ │sediu de primărie) │sfârşit în perioada solicitată şi va avea ││ │ │în vedere doar lucrările executate în ││ │- prezentarea unui contract de lucrări în │această perioadă. ││ │valoare de minimum X lei prin care să se fi │ ││ │realizat punerea în operă a minimum │De exemplu: ││ │Y mý/km/tone/etc. │În situaţia unui contract de achiziţie ││ │ │publică ce presupune atât proiectare, cât ││ │ │şi execuţie, autoritatea contractantă nu va││ │ │limita operatorii economici la prezentarea ││ │ │unui contract având ca obiect atât proiec- ││ │ │tare, cât şi execuţie, permiţându-le aces- ││ │ │tora prezentarea de contracte distincte. ││ │ │ ││ │ │În situaţia unui contract de achiziţie ││ │ │publică de servicii ce presupune proiec- ││ │ │tarea pentru o unitate spitalicească/o ││ │ │unitate de alimentaţie publică, autoritatea││ │ │contractantă va putea solicita operatorilor││ │ │economici să facă dovada că au finalizat în││ │ │ultimii 3 ani un astfel de contract. ││ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤│ │b) Responsabil privind asigurarea controlului│b) Informaţii referitoare la personalul/ ││ │calităţii într-un proiect a cărui valoare │organismul tehnic de specialitate de care ││ │estimată este de X lei/euro │dispune sau al cărui angajament de partici-││ │ │pare a fost obţinut de către candidat/ ││ │ │ofertant, în special pentru asigurarea ││ │ │controlului calităţii ││ │ │ ││ │ │responsabil cu controlul calităţii sau ││ │ │dovezi care să ateste absolvirea cursului ││ │ │de management în domeniul calităţii ││ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤│ │c) Personalul minim de care dispune opera- │c) Informaţii referitoare la studiile, ││ │torul economic în vederea derulării contrac- │pregătirea profesională şi calificarea ││ │tului trebuie să fie angajat sau angajat │personalului de conducere, precum şi ale ││ │permanent la data depunerii ofertelor. │persoanelor responsabile pentru execuţia ││ │ │lucrărilor ││ │ │Se va solicita o declaraţie cu privire la ││ │ │personalul de specialitate cu anumite ││ │ │certificări, după caz, în măsura în care ││ │ │există acte normative ce se vor menţiona. ││ │ │ ││ │ │De exemplu: ││ │ │- coordonator de proiect cu experienţă ││ │ │profesională în construcţii de infrastruc- ││ │ │tură de transport rutier, dovedită prin ││ │ │participarea la cel puţin un proiect ││ │ │similar ││ │ │- şef şantier execuţie cu experienţă ││ │ │profesională în construcţii de infrastruc- ││ │ │tură de transport rutier, dovedită prin ││ │ │participarea la cel puţin un proiect ││ │ │similar ││ │ │- diplomă de inginer, studii superioare, ││ │ │bune cunoştinţe de limbă română şi/sau ││ │ │engleză, CV-uri ale persoanelor responsa- ││ │ │bile pentru îndeplinirea contractului ││ │ │- responsabil tehnic cu execuţia atestat de││ │ │ către Ministerul Dezvoltării Regionale şi ││ │ │Turismului ││ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤│ │ │d) O declaraţie referitoare la efectivele ││ │ │medii anuale ale personalului angajat şi al││ │ │cadrelor de conducere în ultimii 3 ani ││ │ │Se va solicita o declaraţie cu privire la ││ │ │personalul de specialitate cu anumite ││ │ │certificări, după caz, în măsura în care ││ │ │există acte normative ce se vor menţiona. ││ │ │ ││ │ │NOTĂ: ││ │ │Această declaraţie nu se referă la perso- ││ │ │nalul responsabil pentru îndeplinirea ││ │ │contractului. ││ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤│ │ │e) Dacă este cazul, informaţii privind ││ │ │măsurile de protecţie a mediului pe care ││ │ │operatorul economic le poate aplica în ││ │ │timpul îndeplinirii contractului de lucrări││ │ │- prezentarea certificatului ISO 14000 ││ │ │Alte măsuri de protecţia mediului ce ţin de││ │ │dotarea tehnică ││ │ │ ││ │ │De exemplu: ││ │ │Echipamentele de construcţii (utilajele) ││ │ │utilizate pentru îndeplinirea contractului ││ │ │trebuie să fie echipate la nivel EURO… ││ │ │Nivel de zgomot de …… (în conformitate ││ │ │cu reglementările în domeniu) ││ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤│ │f) Staţie de betoane, asfalt etc. la 30 km │f) O declaraţie referitoare la utilajele, ││ │distanţă de locul execuţiei lucrării sau │instalaţiile, echipamentele tehnice de care││ │staţie de betoane, asfalt etc. pe raza │poate dispune operatorul economic pentru ││ │judeţului │îndeplinirea corespunzătoare a contractului││ │ │de lucrări ││ │- Staţia de betoane, asfalt etc. nu trebuie │ ││ │să aibă o vechime mai mare de X ani. │De exemplu: ││ │ │- documentul care atestă deţinerea (dotarea││ │- Echipamentele necesare pentru executarea │proprie/închirierea sau alte forme de puner││ │contractului trebuie să fie în proprietatea │la dispoziţie) a utilajelor, instalaţiilor,││ │ofertantului. │echipamentelor tehnice şi laboratoarelor ││ │ │implicate în realizarea contractului ││ ├─────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤│ │ │g) Informaţii privind partea din contract ││ │ │pe care operatorul economic are, eventual, ││ │ │intenţia să o subcontracteze ││ │ │ ││ │ │- declaraţie privind subcontractantul/ ││ │ │subcontractanţii, părţile din contract pe ││ │ │care acesta/aceştia urmează să le îndepli- ││ │ │nească, datele de recunoaştere ale ││ │ │acestuia/acestora şi, după caz, acordul ││ │ │acestuia/acestora │└─────────────┴─────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┘ +
Anexa 2
+
Anexa 3SOLICITĂRIeronat impuse operatorilor economici de cătreautorităţile contractante în privinţa criteriilorde calificare şi selecţie, a factorilor de evaluare,a cerinţelor de natură tehnică ale caietului de sarcini1. Exemplu de cerinţă a caietului de sarcini ce în mod greşit este asimilată unei cerinţe de calificare şi selecţie:În privinţa standardelor de asigurare a calităţii, autorităţile contractante pot solicita, în vederea calificării şi selecţiei operatorilor economici, potrivit dispoziţiilor art. 191-196 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, fără a se limita exclusiv la cele prezentate, standarde precum: ISO 9001 în domeniul calităţii sau echivalent; ISO 14001 pentru sistemul de management de mediu sau echivalent etc.Standardele de genul ISO 19752 pentru măsurarea capacităţii cartuşelor de toner monocrom sau echivalent, ISO 19758 pentru măsurarea capacităţii cartuşelor de toner color sau echivalent, eliberate de organisme acreditate în domeniu, precum şi altele asemenea, nu sunt standarde generice care să fie raportate la capacitatea operatorului economic de a îndeplini contractul (aşa cum sunt, spre exemplu, standardele din familia ISO 9000), ci sunt standarde care certifică faptul că produsul care va fi achiziţionat respectă nivelul de calitate stabilit prin acestea, fiind solicitate în vederea acoperirii necesităţilor autorităţii contractante.Prin urmare, solicitarea prezentării standardelor de genul ISO 19752, ISO 19758 drept cerinţe de calificare la nivelul fişei de date a achiziţiei este eronată, aceste standarde reprezentând cerinţe ce se pot regăsi în prevederile caietului de sarcini, solicitarea acestora fiind reglementată în conformitate cu art. 35 şi 36 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.2. Exemplu de cerinţă de calificare şi selecţie frecvent apreciată ca factor de evaluare:Răspândirea staţiilor de alimentare cu combustibil în teritoriu (gradul de acoperire, numărul de staţii din teritoriu) nu reprezintă un factor de evaluare care să poată fi punctat, având legătură directă cu capacitatea operatorului economic de a face faţă viitorului contract, şi nu cu oferta prezentată, fiind prin urmare un criteriu de calificare şi selecţie.De asemenea, experienţa experţilor sau numărul de proiecte realizate reprezintă cerinţe minime de calificare şi selecţie, nu factori de evaluare.Solicitarea mostrelor este strâns legată de etapa calificării şi selecţiei candidaţilor/ofertanţilor, neputând fi un factor de evaluare; numai parametrii calitativi/tehnici ai ofertei pot fi factori de evaluare.3. Exemplu de cerinţă minimă de calificare şi selecţie eronat solicitată:"Programul calităţii aferent lucrării", "Planul de management al mediului", respectiv "Planul de securitate şi sănătate în muncă" se întocmesc prin raportare la obiectul specific al contractului ce urmează a fi atribuit, în vederea atingerii obiectivelor privind calitatea pentru o anumită lucrare sau construcţie şi nu pot fi solicitate drept cerinţe de calificare.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters