ORDIN nr. 517 din 10 martie 1998

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 117 din 18 martie 1998
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 2050 30/10/1998
ActulMODIFICAT DEORDIN 2049 30/10/1998
ANEXA 1MODIFICAT DERECTIFICARE 517 10/03/1998
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 7ABROGA PEORDIN 1170 13/06/1997
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 447 12/08/1997
ActulREFERIRE LANORMA 4500 28/06/1993
ActulREFERIRE LAOG (R) 3 27/07/1992 ART. 5
ActulREFERIRE LAOG (R) 3 27/07/1992 ART. 17
ART. 2REFERIRE LALEGE 134 29/12/1995
ART. 7ABROGA PEORDIN 1170 13/06/1997
ANEXA 1REFERIRE LAOG 34 25/08/1997
ANEXA 1REFERIRE LAOG 21 24/07/1996
ANEXA 1REFERIRE LAOG 22 11/08/1995
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 4500 28/06/1993
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 3 27/07/1992 ART. 5
ANEXA 1REFERIRE LAOG (R) 3 27/07/1992 ART. 17
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 2050 30/10/1998
ActulMODIFICAT DEORDIN 2049 30/10/1998
ANEXA 1MODIFICAT DERECTIFICARE 517 10/03/1998

privind regimul taxei pe valoarea adăugată pentru bunurile şi serviciile destinate misiunilor diplomatice, titularilor acordurilor petroliere – persoane juridice străine -, precum şi pentru bunurile şi serviciile finanţate direct din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile



Ministrul finanţelor,în baza prevederilor art. 5 lit. c) şi aleart. 17 lit. C. k) şi m) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992privind taxa pe valoarea adăugată, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 288 din 12 decembrie 1995, cu modificările şi completările ulterioare, şi aleNormelor Ministerului Finanţelor nr. 4.500/1993privind taxa pe valoarea adăugată aferentă operaţiunilor referitoare la vânzări de bunuri şi prestări de servicii în favoarea misiunilor diplomatice şi instituţiilor asimilate acestora, pentru aplicarea cotei zero de taxa pe valoarea adăugată,în temeiulHotărârii Guvernului nr. 447/1997privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor,emite următorul ordin: +
Articolul 1Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti primeşte şi analizează:– cererile misiunilor diplomatice şi ale instituţiilor asimilate acestora, acreditate în România, precum şi ale personalului acestora, privind restituirea taxei pe valoarea adăugată, aferentă cumpărărilor de bunuri şi servicii din România, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.Pe baza analizei, directorul general al Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti aproba, pentru fiecare cerere în parte, suma ce urmează a fi restituită din taxa pe valoarea adăugată.
+
Articolul 2Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, după caz, primesc şi analizează:– cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată, aferentă utilajelor, echipamentelor şi serviciilor achiziţionate, legate nemijlocit de operaţiunile petroliere realizate de titularii acordurilor petroliere, persoane juridice străine, în bazaLegii petrolului nr. 134/1995, cat şi cele aferente obiectivului de investiţii „Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti – Otopeni”, precum şi cererile pentru eliberarea certificatelor pe baza cărora furnizorii şi prestatorii care participa la realizarea obiectivelor de mai sus factureaza bunurile livrate şi serviciile prestate fără taxa pe valoarea adăugată, cu exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferente intrărilor destinate realizării obiectivelor.Pe baza analizei, direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeteana sau a municipiului Bucureşti, după caz, aproba restituirea sau eliberarea certificatului de cota zero de taxa pe valoarea adăugată.Aprobarea se acordă de către directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, după caz.
+
Articolul 3Cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată aferente bunurilor şi serviciilor achiziţionate, finanţate direct din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile acordate de guverne străine, de organisme internaţionale şi de organizaţii nonprofit şi de caritate din străinătate şi din ţara, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice, se primesc şi se analizează de către organele fiscale teritoriale la care sunt înregistraţi titularii cererilor.Pe baza analizei, organele fiscale teritoriale avizează şi transmit cererile prevăzute la alineatul precedent, în vederea aprobării, la direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz.Aprobarea sumei de restituit se acordă de către directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz.Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeteana sau a municipiului Bucureşti, după caz, poate elibera certificate de aplicare a cotei zero de taxa pe valoarea adăugată de către furnizorii de bunuri şi prestatorii de servicii prevăzute la alin. 1, cu exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferente intrărilor.
+
Articolul 4Restituirile de taxa pe valoarea adăugată se efectuează potrivit precizărilor cuprinse în anexa nr. I, care face parte integrantă din prezentul ordin.
+
Articolul 5Direcţia generală a trezoreriei din cadrul Ministerului Finanţelor, direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua măsuri pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
+
Articolul 6Prevederile prezentului ordin se aplică începând cu data publicării lui în Monitorul Oficial al României.
+
Articolul 7Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin prevederileOrdinului ministrului de stat, ministrul finanţelor, nr. 1.170 din 13 iunie 1997privind restituirea taxei pe valoarea adăugată, aferentă bunurilor şi serviciilor destinate misiunilor diplomatice, investitorilor străini în domeniul explorării şi exploatării zăcămintelor de petrol şi gaze, precum şi realizării unor obiective finanţate din ajutoare şi împrumuturi nerambursabile îşi încetează aplicabilitatea.Ministrul finanţelor,Daniel Daianu
+
Anexa IPRECIZĂRIÎn aplicarea prevederilor art. 5 lit. c) şi aleart. 17 lit. C. k) şi m) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992privind taxa pe valoarea adăugată, republicată, astfel cum a fost completată şi modificată prinordonanţele Guvernului nr. 22/1995, nr. 21/1996 şi nr. 34/1997, precum şi aleNormelor Ministerului Finanţelor nr. 4.500/1993se fac următoarele precizări:I. Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti primeşte şi analizează cererile de restituire a taxei pe valoarea adăugată ale misiunilor diplomatice străine (anexa nr. I/1), inclusiv ale personalului acestora (anexa nr. I/2), acreditate în România.1. Verificarea şi analiza efectuate urmăresc:– ca documentele ce atesta achiziţionarea de bunuri şi servicii sa corespundă formularelor tipizate comune şi specifice privind aplicarea taxei pe valoarea adăugată, prevăzute de reglementările în vigoare;– specificarea în documentele respective, într-o coloana distinctă, a sumei privind taxa pe valoarea adăugată aferentă valorii bunurilor şi serviciilor achiziţionate, precum şi existenta dovezii achitării acestora;– existenta avizului favorabil al Ministerului Afacerilor Externe şi semnăturile persoanelor autorizate;– verificarea corectitudinii calculelor.2. În urma verificării şi analizei se întocmeşte o nota în care se consemnează numărul şi data cererii, rezultatul verificării şi propuneri cu privire la:– aprobarea restituirii taxei pe valoarea adăugată;sau– respingerea cererii.Restituirea taxei pe valoarea adăugată se aproba de către directorul general al Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti.3. Pe baza aprobării se întocmesc comunicarea către Direcţia trezorerie, potrivit anexei nr. I/6, precum şi comunicarea către misiunea diplomatică privind modul de soluţionare a cererii, potrivit anexei nr. I/7.4. Direcţia trezorerie din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a municipiului Bucureşti, în baza comunicărilor primite, va întocmi dispoziţii de plată pentru fiecare misiune diplomatică, în care se va înscrie suma integrală care se restituie. Pe versoul dispoziţiei de plată se vor menţiona distinct suma care se restituie misiunilor diplomatice şi suma restituită personalului acestora, în cazul în care nu sunt deschise conturi personale în care să se facă vărsămintele.În contabilitatea execuţiei de casa a bugetului de stat vor fi evidentiate operaţiunile de restituire din contul 60.16 x 02 "Rambursări din taxa pe valoarea adăugată", iar în cadrul acestuia se va conduce evidenta analitica pe fiecare misiune diplomatică sau instituţie asimilată acesteia.II. Titularii acordurilor petroliere care beneficiază de scutire de taxa pe valoarea adăugată pentru utilajele, echipamentele şi serviciile achiziţionate, legate nemijlocit de operaţiunilor petroliere, precum şi cei care participa la realizarea obiectivului de investiţii "Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti – Otopeni" prezintă cererea de restituire a taxei pe valoarea adăugată direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz, potrivit anexei nr. I/3.Cererile se analizează şi se verifica, urmărindu-se respectarea reglementărilor în vigoare cu privire la restituirea taxei pe valoarea adăugată. Restituirea taxei pe valoarea adăugată se aproba, pentru fiecare caz în parte, de către directorul general al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz. După aprobare, sumele de restituit se comunică Direcţiei trezorerie din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz.Direcţia trezorerie restituie taxa pe valoarea adăugată pe bază de dispoziţie de plată din contul 60.16 x 02.Furnizorii şi prestatorii care participa la realizarea obiectivelor menţionate la pct. II pot factura bunurile livrate şi serviciile prestate fără T.V.A., cu exercitarea dreptului de deducere a T.V.A. aferente intrărilor destinate realizării obiectivelor respective, pe baza unui certificat eliberat de direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, la care este înregistrat beneficiarul.Certificatul va fi eliberat la cererea beneficiarului, pe baza unei documentaţii care trebuie să cuprindă:– contractele privind realizarea obiectivelor de către investitorii străini pe teritoriul României, aprobate de Guvern;– contractele încheiate cu furnizorii de bunuri sau cu prestatorii de servicii;– certificatele de înregistrare ca plătitori de T.V.A. a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii.III. Cota zero de T.V.A. pentru bunurile şi serviciile finanţate direct din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile acordate de guverne străine, de organisme internaţionale şi de organizaţii nonprofit şi de caritate din străinătate şi din ţara, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice, se aplică, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:1. să se realizeze obiective nominalizate în hotărâri ale Guvernului sau prevăzute în acorduri, protocoale, înţelegeri încheiate cu guverne străine, organisme internaţionale, precum şi cu organizaţii nonprofit şi de caritate, cu excepţia obiectivelor realizate din donaţii ale persoanelor fizice;2. obiectivele trebuie să fie destinate unor scopuri cu caracter umanitar, social-filantropic, religios, de apărare a sănătăţii, cultural, artistic, educativ, ştiinţific, sportiv, să contribuie la protecţia şi la conservarea monumentelor istorice şi de arhitectura şi să fie concretizate în construcţii, dotări cu tehnica de calcul, aparatura de specialitate, mobilier specific etc.; prin obiectiv nu se înţelege achiziţionarea de materiale consumabile şi servicii destinate desfăşurării activităţii curente a respectivei instituţii sau de bunuri nelegate strict de realizarea scopurilor menţionate mai sus;3. finanţarea să fie asigurată din:a) fondul de contrapartida constituit din contravaloarea în lei a ajutoarelor primite de România sub forma de bunuri şi servicii;b) ajutoare, altele decât cele cuprinse la pct. 3 a) sau împrumuturi nerambursabile acordate de guverne străine sau organisme internaţionale;c) fonduri ale organizaţiilor nonprofit şi de caritate din străinătate şi din ţara;d) donaţii ale persoanelor fizice;4. beneficiază de cota zero de taxa pe valoarea adăugată bunurile şi serviciile destinate realizării proiectelor finanţate din fonduri PHARE.Cota zero de T.V.A. se realizează astfel:a) prin exercitarea dreptului de deducere de către beneficiarii obiectivelor de mai sus, dacă aceştia sunt plătitori de T.V.A.;b) prin restituirea, de către direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, a T.V.A. aferente aprovizionarilor destinate realizării obiectivelor ai căror beneficiari nu sunt plătitori de T.V.A.Restituirea T.V.A. aferente obiectivelor ai căror beneficiari sunt neplatitori de T.V.A. se efectuează de direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat pe baza documentaţiei depuse, verificata şi aprobată potrivit competentelor acordate.Cererile de restituire se vor depune la organul fiscal teritorial la care sunt înregistraţi titularii cererii, trimestrial, cel mai târziu până la finele lunii următoare încheierii unui trimestru, şi vor fi justificate numai cu documente aferente cumpărărilor efectuate în trimestrul pentru care se solicita restituirea T.V.A. Nedepunerea în termen şi necuprinderea tuturor documentelor justificative vor atrage pierderea dreptului de restituire.Documentaţia necesară restituirii va cuprinde:– cererea de restituire a T.V.A. (modelul cuprins în anexa nr. I/4);– certificatul de înregistrare fiscală;– comunicarea băncii privind atribuirea nr. de cont: curent, investiţii – lei, valuta;– autorizaţia de construcţie a obiectivului, dacă este cazul;– documente justificative privind cheltuielile, respectiv: chitanţe fiscale, facturi sau alte documente legale din care să rezulte cuantumul T.V.A.;– dovada plăţii bunurilor sau serviciilor achiziţionate, pentru care se solicita restituirea T.V.A. (dispoziţii de plată, dispoziţii de încasare, ordine de plată, extrase de cont, bonuri de casa);– documente din care să rezulte modalitatea de finanţare.În situaţia în care pentru efectuarea verificării şi analizei sunt necesare şi alte documente decât cele menţionate mai sus, organul fiscal le poate solicita titularului cererii.După verificare, organul fiscal teritorial va întocmi un proces-verbal din care să rezulte suma propusă pentru restituire şi suma neavizata, cu menţionarea detaliată a motivelor ce au condus la aceasta decizie.Cererile de restituire, însoţite de procesul-verbal întocmit conform alineatului precedent, şi documentaţia justificativă ce a stat la baza emiterii avizului se transmit, spre aprobare, direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz;c) prin facturarea, de către furnizorii şi prestatorii care participa la realizarea obiectivului, a bunurilor livrate şi a serviciilor prestate fără T.V.A., cu exercitarea dreptului de deducere a T.V.A. aferente intrărilor destinate realizării obiectivului, pe baza unui certificat (anexa nr. I/5), eliberat de direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz.Certificatul va fi eliberat la cererea beneficiarului, avizată de organul fiscal la care este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe, la care se va anexa:– contractul încheiat cu furnizorul de bunuri sau cu prestatorul de servicii destinate realizării obiectivelor prevăzute la pct. III. 1 şi 2 de mai sus;– certificatul de înregistrare ca plătitor de T.V.A. a furnizorului de bunuri sau al prestatorului de servicii;– autorizaţia de construcţie a obiectivului, dacă este cazul;– documente din care să rezulte modalitatea de finanţare, conform pct. III. 3 de mai sus.Certificatul eliberat în condiţiile menţionate mai sus este valabil pe toată durata de realizare a obiectivului sau pe perioada stipulată în contractul dintre părţi pentru prestarea de servicii sau livrarea de bunuri, dacă această perioadă este mai scurta.Furnizorul de bunuri sau prestatorul de servicii are obligaţia de a menţiona pe factura numărul şi data certificatului în baza căruia factureaza cu cota zero de taxa pe valoarea adăugată. +
Anexa I/1 CEREREde restituire a taxei pe valoarea adăugată –––––––––––––––––––––––––-| | Denumirea instituţiei: || 1. | a) Misiunea diplomatică ………………………………….. || | b) Oficiul consular ……………………………………… || | c) Reprezentanta organizaţiei internaţionale interguvernamentale || | ………………………………………………………….. ||–-|––––––––––––––––––––––––|| | Adresa: || 2. | Localitatea ……………., str. ……….. nr. …………., || | sectorul …….., codul poştal …………. | –––––––––––––––––––––––––- Prin prezenta solicitam restituirea taxei pe valoarea adăugată, plătită pentru cumpărări de bunuri/prestări de servicii pentru UZ OFICIAL [art. 17 lit. C. k) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992, republicată, completată şi modificată prin Ordonanţa Guvernului nr. 34/1997], în suma de …… lei. Se anexează documentele (se marcheaza cu x): – nota verbală din partea conducătorului instituţiei [] în care persoana îşi desfăşoară activitatea – bonul de comanda [] – chitanţa fiscală [] – alte documente [] – borderou [] Restituirea este aferentă lunilor: [] [] [] Solicitam restituirea în contul nr. ….., deschis la …….., Sucursala ………….. . Conducătorul instituţiei diplomatice, Semnatura ………………………… Ştampila ––––––––––––––––––––––––––| CADRU REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE | | | | Avizam favorabil restituirea T.V.A. în suma de …………. lei, fiind || îndeplinite condiţiile de reciprocitate. || || Directorul Direcţiei protocol, || || Semnatura ……….. Data ……………. || || Ştampila | –––––––––––––––––––––––––– ––––––––––––––––––––––––––| CADRU REZERVAT MINISTERULUI FINANŢELOR || || Aprobam restituirea T.V.A. în suma de ……….. lei. || || Directorul general al Direcţiei || generale a finanţelor publice şi || şi controlului financiar de stat || a municipiului Bucureşti, || || Semnatura ……….. Data ……………. || || Ştampila | ––––––––––––––––––––––––––
+
Anexa I/2 CEREREde restituire a taxei pe valoarea adăugată ––––––––––––––––––––––––––| Numele şi prenumele solicitantului: ……………………………. || Funcţia solicitantului: ………………………………………. || Adresa: || Localitatea ……………, str. ………………… nr. ………., || sectorul ……………, codul poştal …………… | –––––––––––––––––––––––––– Prin prezenta solicitam restituirea taxei pe valoarea adăugată, plătită pentru cumpărări de bunuri/prestări de servicii pentru UZ PERSONAL [art. 17 lit. C. k) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992, republicată, completată şi modificată prin Ordonanţa Guvernului nr. 34/1997], în suma de …… lei. Se anexează documentele (se marcheaza cu x): – nota verbală din partea conducătorului instituţiei [] în care persoana îşi desfăşoară activitatea – bonul de comanda [] – factura [] – chitanţa fiscală [] – alte documente [] – borderou [] Restituirea este aferentă lunilor: [] [] [] Solicitam restituirea în contul nr. ….., deschis la …….., Sucursala ………….. . Conducătorul instituţiei diplomatice, Semnatura ………………………. Ştampila ––––––––––––––––––––––––––| CADRU REZERVAT MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE | | | | Avizam favorabil restituirea T.V.A. în suma de …………. lei, fiind || îndeplinite condiţiile de reciprocitate. || || Directorul Direcţiei protocol, || || Semnatura ……….. Data ……………. || || Ştampila | –––––––––––––––––––––––––– ––––––––––––––––––––––––––| CADRU REZERVAT MINISTERULUI FINANŢELOR || || Aprobam restituirea T.V.A. în suma de ……….. lei. || || Directorul general al Direcţiei || generale a finanţelor publice şi || şi controlului financiar de stat || a municipiului Bucureşti, || || Semnatura ……….. Data ……………. || || Ştampila | ––––––––––––––––––––––––––
+
Anexa I/3 CEREREde restituire a taxei pe valoarea adăugată –––––––––––––––––––––––––-| | Denumirea unităţii:…………………………. || 1. | Codul fiscal ………………………………. ||–-|––––––––––––––––––––––––|| | Adresa: || 2. | Localitatea ………………., str. ……….. nr. …………., || | sectorul …….., codul poştal …………., judeţul …………. | –––––––––––––––––––––––––- În conformitate cu prevederile Legii nr. 134/1995 şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 3/1992, republicată, ale art. 5 lit. c), completat conform Ordonanţei Guvernului nr. 22/1995 şi modificat prin Ordonanţa Guvernului nr. 21/1996, prin prezenta solicitam restituirea taxei pe valoarea adăugată, plătită pentru bunurile şi serviciile achiziţionate, legate nemijlocit de activităţile în domeniul ………………., în suma de …………. lei. Se anexează documentele (se marcheaza cu x): – factura [] – chitanţa fiscală [] – alte documente [] Restituirea este aferentă lunii:…………………………. Solicitam restituirea în contul nr. ….., deschis la …….., Sucursala ………….. . Conducătorul unităţii, Data …… Semnatura şi ştampila ……. ––––––––––––––––––––––––––| CADRU REZERVAT ORGANULUI FISCAL || || Aprobam restituirea T.V.A. pentru suma de …………………….. lei. || Nu aprobam restituirea sumei de ……………………………… lei, || din următoarele motive: ………………………………………….. || ……………………………………………………………….. || ……………………………………………………………….. || Numele şi prenumele persoanei care aproba restituirea ……………….. || Funcţia ……………………….. || || Semnatura ………………. Data ………….. || Ştampila | ––––––––––––––––––––––––––
+
Anexa I/4 CEREREde restituire a taxei pe valoarea adăugată –––––––––––––––––––––––––-| 1. | Denumirea unităţii:…………………………. ||–-|––––––––––––––––––––––––|| | Adresa: || 2. | Localitatea ………………., str. ……….. nr. …………., || | sectorul ….., codul poştal ……, codul fiscal….., judeţul …. | –––––––––––––––––––––––––- În conformitate cu prevederile art. 17 lit. C.m) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992, republicată, astfel cum a fost completată şi modificată prin Ordonanţa Guvernului nr. 34/1997, prin prezenta solicitam restituirea taxei pe valoarea adăugată, plătită pentru bunurile şi serviciile achiziţionate, cu finanţare directa asigurata din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile acordate de guverne străine, de organisme internaţionale şi de organizaţii nonprofit şi de caritate, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice. Se anexează documentele (se marcheaza cu x): – factura [] – chitanţa fiscală [] – alte documente [] Restituirea este aferentă obiectivului: ………………….. Solicitam restituirea în contul nr. ….., deschis la ……………. . Finanţarea este asigurata din ………………………… Conducătorul unităţii, Semnatura ………………. ––––––––––––––––––––––––––| CADRU REZERVAT ORGANULUI FISCAL || || Aprobam restituirea T.V.A. pentru suma de …………………….. lei. || Nu aprobam restituirea sumei de ……………………………… lei, || din următoarele motive: ………………………………………….. || ……………………………………………………………….. || ……………………………………………………………….. || Numele şi prenumele persoanei care aproba restituirea ……………….. || Funcţia ……………………….. || || Semnatura ……………………… Data ………………… | ––––––––––––––––––––––––––
+
Anexa I/5 MINISTERUL FINANŢELOR Direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a judeţului ……………….. CERTIFICAT Nr. ………… În conformitate cu prevederile art. 17 lit. C.m) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992, republicată, completată şi modificată prin Ordonanţa Guvernului nr. 34/1997, se acordă cota zero de taxa pe valoarea adăugată unităţii: ……………………………………………………………….. pentru bunurile livrate şi serviciile prestate în baza contractelor: – nr. ……/…….., încheiat cu ………………………….. – nr. ……/…….., încheiat cu ………………………….. – nr. ……/…….., încheiat cu ………………………….. – nr. ……/…….., încheiat cu ………………………….. privind obiectivul ……………………………………………… finanţat de ……………………………………………………. Societăţile furnizoare vor aplica cota zero de taxa pe valoarea adăugată la facturarea bunurilor livrate şi a serviciilor prestate, beneficiind de exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferente cumpărărilor de bunuri şi servicii destinate realizării contractelor. Director general,
+
Anexa I/6 Nr. ……./………….. DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE ŞI CONTROLULUI FINANCIAR DE STAT A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI Direcţia impozite şi taxe Către Direcţia trezorerie Va comunicăm ca, urmare a cererii de restituire a taxei pe valoarea adăugată, înregistrată la D.G.F.P.C.F.S. cu nr. ……../………., s-a aprobat restituirea taxei pe valoarea adăugată, aferentă bunurilor şi serviciilor cumpărate de către: a) Misiunea diplomatică a …………………; b) personalul misiunii ………………….., în suma de: a) …………….. lei; b) …………….. lei. Va rugăm ca sumele de mai sus să fie restituite prin virament în contul Ambasadei …………. nr. ………….., deschis la Banca …………….., Sucursala …………. Va remitem, anexată în xerocopie, cererea de restituire, aprobată, pe baza căreia va rugăm a efectua viramentul. Director,
+
Anexa I/7 Nr. ……./………….. DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE ŞI CONTROLULUI FINANCIAR DE STAT A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI Direcţia impozite şi taxe Către Ambasada ………………. Prin prezenta va comunicăm ca, urmare a cererii de restituire a taxei pe valoarea adăugată, înregistrată la D.G.F.P.C.F.S. cu nr. ……../………., vi s-a aprobat restituirea taxei pe valoarea adăugată, aferentă bunurilor şi serviciilor cumpărate pentru: a) uzul oficial al …………………….; b) uzul personalului …………………., urmând ca plata să se efectueze prin virament în contul Ambasadei ……… nr. …………, deschis la Banca ………….., Sucursala ……………. Sumele aferente sunt: a) …………….. lei; b) …………….. lei. Director,––––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters