ORDIN nr. 572 din 17 iulie 2016

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 05/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 573 din 28 iulie 2016
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1ABROGA PARTIAL PEORDIN 2131 08/12/2005 CAP. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 2131 08/12/2005 CAP. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 2131 08/12/2005 ANEXA 4
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2131 08/12/2005 CAP. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2131 08/12/2005 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2131 08/12/2005 ANEXA 4
ART. 1ABROGA PARTIAL PEREGLEMENTARI 08/12/2005 CAP. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 08/12/2005 CAP. 2
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 08/12/2005 CAP. 5
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 08/12/2005 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 08/12/2005 ANEXA 4
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 21 14/01/2015 ART. 5
ActulREFERIRE LALEGE 222 22/05/2003
ActulREFERIRE LAOG 82 24/08/2000 ART. 7
ART. 1REFERIRE LALEGE 212 21/07/2015
ART. 1ABROGA PARTIAL PEORDIN 2131 08/12/2005 CAP. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 2131 08/12/2005 CAP. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 2131 08/12/2005 ANEXA 4
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2131 08/12/2005 CAP. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2131 08/12/2005 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEORDIN 2131 08/12/2005 ANEXA 4
ART. 1ABROGA PARTIAL PEREGLEMENTARI 08/12/2005 CAP. 2
ART. 1COMPLETEAZA PEREGLEMENTARI 08/12/2005 CAP. 2
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 08/12/2005 CAP. 5
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 08/12/2005 ANEXA 3
ART. 1MODIFICA PEREGLEMENTARI 08/12/2005 ANEXA 4
ART. 1REFERIRE LALEGE 222 22/05/2003
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul prevederilor art. 7 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 82/2000 privind autorizarea operatorilor economici care desfășoară activități de reparații, de reglare, de modificări constructive, de reconstrucție a vehiculelor rutiere, precum și de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 222/2003, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor, cu modificările și completările ulterioare,ministrul transporturilor emite următorul ordin:–> +
Articolul IReglementările privind autorizarea operatorilor economici care desfășoară activități de reparații, de întreținere, de reglare, de modificări constructive, de reconstrucție a vehiculelor rutiere, precum și de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz – RNTR 9, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 2.131/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.160 și 1.160 bis din 21 decembrie 2005, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.<!–>La capitolul II punctul 9, litera f) se abrogă.2.–>La capitolul II, după punctul 9 se introduce un nou punct, punctul 9^1, cu următorul cuprins:9^1.<!–>Pentru activitățile prevăzute în anexa 1, pct. A1, A2 și A3, la auditare se va verifica, de asemenea, posibilitatea de efectuare a inspecțiilor finale, conform metodologiei din RNTR 1, cu utilizarea echipamentelor de inspecție prevăzute în tabelul 2 din anexa 4, fără a deplasa vehiculul, prin orice mijloace, pe drumurile publice. Pentru evidența inspecțiilor finale se va utiliza registrul de evidență al cărui model este prevăzut în anexa 5. La auditurile de supraveghere se va verifica existența dovezii de efectuare a inspecțiilor finale, atașată comenzii de execuție a activității.3.–>La capitolul V, punctul 3 și litera b) a punctului 5 se modifică și vor avea următorul cuprins:3.<!–>să dețină documentațiile tehnice de dezmembrare a vehiculelor și să efectueze operațiile necesare pentru depoluarea vehiculelor scoase din uz prevăzute în Legea nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor și a vehiculelor scoase din uz;……………………………………………………………..–>b)<!–>să dețină suprafețe impermeabile în zona în care se efectuează dezmembrarea și depoluarea vehiculului, conform prevederilor din Legea nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor și a vehiculelor scoase din uz;4.–>La anexa 3, punctele 3, 9 și 10 se modifică și vor avea următorul cuprins:3.<!–>Resurse3.1.–>Planurile la scară ale spațiilor de lucru disponibile, cu indicarea surselor de energie electrică, aer comprimat etc. (de atașat ca anexa B la Chestionarul de autoevaluare):3.2.<!–>Lista liniilor tehnologice (după caz, desenele schemelor flux), a echipamentelor generale, sculelor, dispozitivelor și verificatoarelor, precum și a mijloacelor de diagnosticare, de inspecție/verificare/măsurare pe fluxul tehnologic și de verificare a calității (de atașat ca anexa C la Chestionarul de autoevaluare):………………………………………………………………….–>9.<!–>Verificări și inspecții finale9.1.–>Sunt stabilite și documentate metode de verificare a calității operațiilor executate? (DA, NU, NEAPLICABIL). Dacă DA, indicați documentul (documentele):………………………………………………………………….<!–>………………………………………………………………….–>9.2.<!–>La încheierea lucrărilor executate se efectuează verificările și inspecțiile finale în conformitate cu prevederile producătorului vehiculului și/sau ale producătorului de componente, ansambluri, sisteme, echipamente ale vehiculelor și/sau, după caz, în conformitate cu metodologia din RNTR 1? (DA, NU, NEAPLICABIL)9.3.–>Sunt menținute înregistrări ale rezultatelor verificărilor și inspecțiilor finale? (DA, NU, NEAPLICABIL)9.4.<!–>Aceste înregistrări identifică personalul implicat? (DA, NU, NEAPLICABIL)10.–>Controlul echipamentelor de verificare și/sau inspecție finală10.1.<!–>Există echipamente de verificare în dotarea atelierului? (DA, NU, NEAPLICABIL). Dacă DA, anexați lista acestor echipamente………………………………………………………………….–>………………………………………………………………….<!–>10.2.–>Există echipamente de inspecție finală în dotarea atelierului? (DA, NU, NEAPLICABIL).Dacă DA, anexați lista acestor echipamente<!–>………………………………………………………………….–>Dacă NU, indicați atelierul autorizat pentru efectuarea de activități de reparații, de întreținere sau de reglare ori stația de inspecție tehnică periodică autorizată unde vor fi efectuate inspecțiile finale, fără a deplasa vehiculul, prin orice mijloace, pe drumurile publice.<!–>………………………………………………………………….–>………………………………………………………………….<!–>10.3.–>Echipamentele sunt etalonate/verificate metrologic? (DA, NU, NEAPLICABIL).10.4.<!–>Sunt menținute înregistrări referitoare la etalonarea/verificarea metrologică? (DA, NU, NEAPLICABIL).10.5.–>Există instrucțiuni de utilizare a echipamentelor? (DA, NU, NEAPLICABIL).10.6.<!–>Sunt asigurate condițiile de utilizare prevăzute de fabricantul echipamentelor? (DA, NU, NEAPLICABIL).5.–>La anexa 4, punctul 3 se modifică și va avea următorul cuprins:3.<!–>DOCUMENTE DE REFERINȚĂ ȘI CONEXE3.1.–>SR EN ISO 9000, Sisteme de management al calității. Principii fundamentale și vocabular;3.2.<!–>Ordonanța Guvernului nr. 82/2000 privind autorizarea operatorilor economici care desfășoară activități de reparații, de reglare, de modificări constructive, de reconstrucție a vehiculelor rutiere, precum și de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 222/2003, cu modificările și completările ulterioare;3.3.–>Legea nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor și a vehiculelor scoase din uz;3.4.<!–>RNTR 1.6.–>La anexa 4 punctul 5, subpunctele 5.8 și 5.9 se modifică și vor avea următorul cuprins:5.8.<!–>Inspecția calității5.8.1.–>Operatorul economic trebuie să verifice permanent dacă sunt satisfăcute condițiile specificate pentru vehiculul la care efectuează activități prin care se pot influența parametrii constructivi, funcționali și de calitate ai vehiculelor rutiere. În acest scop este necesar:să verifice că materialele, piesele și echipamentele care intră în componența vehiculului sunt conforme cu condițiile specificate;să stabilească și să aplice proceduri sau metode adecvate pentru efectuarea verificărilor pe tot parcursul desfășurării lucrărilor;să efectueze verificări și inspecții finale, în conformitate cu prevederile producătorului vehiculului și/sau ale producătorului de componente, ansambluri, sisteme, echipamente ale vehiculelor și/sau, după caz, în conformitate cu metodologia din RNTR 1;să asigure personal instruit, condiții de mediu și echipamente adecvate pentru verificările și inspecțiile finale ale lucrărilor efectuate.5.8.2.<!–>Operatorul economic trebuie să mențină înregistrări care fac dovada că produsul la care s-au efectuat activitățile de reparații, întreținere, reglare, montare a fost admis la verificările și inspecțiile finale efectuate în conformitate cu prevederile producătorului vehiculului și/sau ale producătorului de componente, ansambluri, sisteme, echipamente ale vehiculelor și/sau, după caz, în conformitate cu metodologia din RNTR 1.5.9.–>Controlul echipamentelor utilizate pentru verificări și inspecții finale5.9.1.<!–>Toate echipamentele utilizate pentru verificări și inspecții finale trebuie verificate și etalonate la intervale prestabilite sau înainte de utilizare în raport cu echipamente care au trasabilitate la etaloane recunoscute. Echipamentele de măsurare care nu se regăsesc în Lista oficială aprobată de către Biroul Român de Metrologie Legală vor fi verificate/etalonate la un interval de maximum 24 de luni.5.9.2.–>Operatorul economic trebuie să asigure condițiile de mediu necesare utilizării echipamentelor în conformitate cu specificațiile fabricantului acestora.5.9.3.<!–>Operatorul economic trebuie să mențină înregistrările referitoare la etalonarea și verificarea echipamentelor.7.–>La anexa 4, tabelul 1 se modifică și va avea următorul cuprins:Tabelul 1*)<!–>Dotarea minimală necesară pentru desfășurarea diferitelor activități pentru care se solicită autorizarea–>

Dotare Sisteme și activități A1.1. Motor, sisteme auxiliare și componente A1.2. Sistemul de transmisie și componente A1.3. Sistemul de rulare și componente A1.4. Sistemul de direcție și componente A1.5. Sistemul de frânare și componente A1.6. Sistemul electric și componente A1.7. Caroserie (structura de rezistență/redresarea caroseriei) A1.7. Caroserie (înlocuiri de șasiuri și/sau de caroserii) A1.7. Caroserie (acoperirea anticorozivă a caroseriilor și a componentelor) A2. Întreținerea vehiculelor rutiere A3. Reglări funcționale ale vehiculelor rutiere B1. Reparații ale componentelor și ale sistemelor vehiculelor rutiere B2. Recondiționări ale componentelor și ale sistemelor vehiculelor rutiere B3. Montări, verificări și/sau etalonări ale componentelor și ale sistemelor B5. Dezmembrarea vehiculelor rutiere scoase din uz și a subansamblurilor
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
1. Canal de vizitare și/sau elevatoare Mijloace de ridicat și transportat1) x x x x x x x x x x7) x8) x
2. Mașină de echilibrat roți x x9)
3. Mașină de dejantat anvelope x x9)
4. Echipament de recondiționat jante x10)
5. Presă pentru vulcanizare2) x9)
6. Șubler cu tijă pentru măsurarea adâncimii profilului anvelopelor x x x9)
7. Testere diagnoză specifice3), 4) x x x x x x x14) x
8. Multimetru x x11) x12)
9. Compresor de aer x x x x x x x x x x15) x x x x
10. Redresor pentru pornire și pentru încărcarea bateriilor x x x
11. Manometru pentru controlul presiunii din pneuri x x x x15) x9)
12. Densimetru x x
13. Compresmetru x
14. Cheie (chei) dinamometrică(e) x x x x x x x x x x x
15. Echipament pentru verificarea și reglarea geometriei sistemului de direcție 5) x5) x5) x5) x15)
16. Trusă de scule auto x x x x x x x x x x x x x x x
17. Stand pentru redresarea caroseriei x
18. Aparat de sudură în mediu protector și/sau aparat de sudură în puncte x
19. Aparat de tăiat (autogen și electromecanic) x
20. Recuperator fluide x x x x x1) x
21. Echipamente verificare/diagnosticare componente x x x
22. SDV-uri specifice pentru sisteme și/sau componente x x x x x x x x x x x x x x
23. Instalație pentru evacuarea forțată a gazelor arse x x x
24. Instalație aspirație praf și evacuare forțată a noxelor x
25. Balanță x
26. Trusă pistoale protecție anticorozivă x
27. Trusă de electrician auto x x x13) x11) x13) x
28. Mașini și utilaje specifice x
29. Trusă de scule tinichigerie x x x8)
30. Cuptor uscare 6) x

1)<!–>În funcție de activitatea efectuată.2)–>Pentru autorizarea activității de reparare a anvelopelor și a camerelor de aer la cald.3)<!–>Numai pentru motoare cu injecție și gestiune electronică.4)–>Numai pentru sistemele electronice și componentele acestora.5)<!–>Operatorii economici care nu au în dotare echipament de verificare a geometriei sistemului de direcție vor prezenta înregistrări (registru de evidență a inspecțiilor finale, anexa 5 la reglementări, listing editat de echipament) ale inspecțiilor finale efectuate la un atelier autorizat RAR pentru activitatea de reglare sau verificare a sistemului de direcție.6)–>Pentru autorizarea activității de acoperire anticorozivă a componentelor și retușuri se pot utiliza și sisteme de uscare locală.7)<!–>Se aplică numai cerința privind mijloacele de ridicat și transportat.8)–>Numai pentru componentele prevăzute la pct. 1 din anexa 8 la reglementări.9)<!–>Numai pentru activități de reparare a jantelor, anvelopelor și/sau a camerelor de aer.10)–>Numai pentru activități de recondiționare a jantelor.11)<!–>Numai pentru activități de reparare a componentelor ce fac parte din sistemul electric.12)–>Cu excepția componentelor prevăzute la pct. 1 din anexa 8 la reglementări.13)<!–>Numai pentru activități de întreținere sau montare a componentelor ce fac parte din sistemul electric.14)–>Numai pentru activități de diagnosticare, reglare și verificare sisteme de gestiune electronică.15)<!–>Numai pentru activități de reglare sau verificare a sistemului de direcție.8.–>La anexa 4, după tabelul 1 se introduce un nou tabel, tabelul 2, cu următorul cuprins:Tabelul 2<!–>Echipamente de inspecție necesare efectuării inspecțiilor finale–>

Sisteme și activitați /Dotare <!–> A1.1. Motor, sisteme auxiliare și componente –> A1.5. Sistemul de frânare și componente <!–> A1.6. Sistemul electric și componente –> A1.7. Caroserie (structura de rezistență/ redresarea caroseriei) <!–> A1.7. Caroserie (înlocuiri de șasiuri și/sau de caroserii) –> A.2. Întreținerea vehiculelor rutiere <!–>
0 –> 1 <!–> 2 –> 3 <!–> 4 –> 5 <!–> 6 –>
1.<!–> Aparat de control al farurilor –>prevăzut cu nivelă <!–> –> <!–> x –> x <!–> x –> x*1) <!–>
2.–> Analizor de gaze de evacuare <!–> x –> <!–> –> <!–> –> <!–>
3.–> Opacimetru <!–> x –> <!–> –> <!–> –> <!–>
4.–> Stand cu role pentru verificarea <!–>eficacității sistemului de frânare –> <!–> x –> <!–> –> <!–> x*2) –>

*1) Numai pentru activități de întreținere care se referă la demontare/montare faruri.<!–>*2) Numai pentru activități de întreținere care se referă la sistemul de frânare.–>NOTĂ:Inspecția finală în urma reparației se va efectua conform metodologiei din RNTR 1, fără a deplasa vehiculul, prin orice mijloace, pe drumurile publice."<!–>–> +
Articolul IIRegia Autonomă "Registrul Auto Român" va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
+
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>

p. Ministrul transporturilor,–>
Liviu Ionuț Moșteanu,<!–>
secretar de stat–>
București, 14 iulie 2016.<!–>Nr. 572.–>––-<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters