Văzând Referatul de aprobare al Inspecției Sanitare de Stat nr. F.B. 4.897 din 24.05.2017,<!–>având în vedere prevederile art. 5 lit. f) și ale art. 27 alin. (1) și (6) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare,–>în temeiul art. 64 din Hotărârea Guvernului nr. 857/2011 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor la normele din domeniul sănătății publice, cu completările ulterioare, și al art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare,<!–>ministrul sănătății emite următorul ordin:–> +
Articolul 1Se aprobă modelele de procese-verbale, rapoarte și decizii utilizate în activitatea de control în sănătate publică și inspecția sanitară de stat, prevăzute în anexele nr. 1-7. +
Articolul 2 Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 3La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului sănătății nr. 1.546/2011 privind aprobarea formularului-model pentru procesul-verbal de constatare a contravențiilor utilizat în activitatea de control din domeniul sănătății publice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 811 din 16 noiembrie 2011, cu modificările ulterioare. +
Articolul 4La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă anexele nr. 1 și 2 la Normele privind organizarea și funcționarea Inspecției Sanitare de Stat, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății publice nr. 824/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 617 din 18 iulie 2006, cu modificările și completările ulterioare. +
Articolul 5Inspecția Sanitară de Stat din cadrul Ministerului Sănătății și direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. +
Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>–>
Ministrul sănătății,<!–>
Florian-Dorel Bodog–>București, 25 mai 2017.<!–>Nr. 592.–> +
Anexa nr. 1<!–>MINISTERUL SĂNĂTĂȚII–>Direcția de Sănătate Publică a ……………..<!–>–>
PROCES-VERBAL DE CONSTATARE<!–>
Astăzi, ……….. 20……..–><!–>*Font 8*–>Subsemnatul/Subsemnata ………………., îndeplinind funcția de ………….. la …………<!–>însoțit(ă) de ………….., îndeplinind funcția de ………….. la ……………., în urma–>inspecției sanitare de stat efectuate la unitatea ……………., cu sediul în județul ………….,<!–>localitatea …………….., str. …………. nr. …, bl. …, sc. …, ap. …, pendinte de–>…………………, cu sediul în localitatea ………….., str. …………… nr. ……, în<!–>prezența domnului/doamnei …………., în calitate de …………, am constatat următoarele:–>………………………………………………………………………………………<!–>………………………………………………………………………………………–>………………………………………………………………………………………<!–>………………………………………………………………………………………–>În urma celor constatate și în conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în<!–>domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se aplică măsuri și se–>formulează următoarele prescripții și recomandări:<!–>………………………………………………………………………………………–>………………………………………………………………………………………<!–>………………………………………………………………………………………–>Prezentul proces-verbal conține …….. pagini și a fost întocmit în două exemplare, dintre care<!–>unul rămâne la ……………. .–><!–>Organul constatator, Am primit originalul.–>…………………………… ……………………………<!–>……………………………–><!–>Observațiile organului constatator: ………………………………………………………–>Reprezentantul/Persoana din unitatea controlată în prezența căreia s-a efectuat controlul/inspecția<!–>sanitară de stat refuză să semneze procesul-verbal de constatare.–><!–>–> +
Anexa nr. 2<!–>*Font 8*–> MINISTERUL SĂNĂTĂȚII<!–> Direcția de Sănătate Publică a ………………………….–><!–>–> PROCES-VERBAL<!–> de constatare și sancționare a contravențiilor–><!–> Seria ……. nr. ………………….–> Încheiat astăzi, ………………….., la ……………..<!–> (ziua, luna, anul)–><!–> Subsemnatul(a), …………………………., în calitate de ……………………………..,–> din cadrul ………………………………………..,<!–> subsemnatul(a), …………………………, în calitate de ………………………………,–> din cadrul ……………………………………..,<!–> am constatat că:–> 1. Persoana juridică …………………….., cu sediul (denumirea) social în ………………,<!–> str. …………………. nr. …., bl. …, sc. …, ap. …., județul (sectorul) ……………..,–> cod unic de înregistrare/cod de înregistrare fiscală …………………….., număr de înmatriculare<!–> la registrul comerțului …………………, reprezentat prin domnul/doamna ……………………,–> în calitate de …………………………, domiciliat(ă) în ……….., str. …………………<!–> nr. ……., bl. ………., sc. ………., ap. …………, județul (sectorul) ………………..,–> legitimat(ă) cu BI/CI seria …………………. nr. ……………………, eliberat(ă) la data de<!–> …………………………………….., CNP ………………………….., la unitatea/punctul–> de lucru al societății sus-menționate din localitatea ……………….., str. ………………….<!–> nr. ……., bl. ……, sc. ………., ap. ………., județul (sectorul) ………………. .–> 2. Persoana fizică – domnul/doamna …………………………………, născut(ă) la data de<!–> …………………… în ………………………., județul …………………., domiciliat(ă)–> în ………………………, str. ………………………….. nr. ….., bl. …., sc. ….,<!–> ap. …., județul (sectorul) …………………., legitimat(ă) cu BI/CI seria ……. nr. ………,–> eliberat(ă) de …………………. la data de ………….., CNP …………………, în calitate<!–> de ……………….. la punctul de lucru…………………………, str. ………………..–> nr. …., bl. …., sc. …., ap. …., județul (sectorul), pendinte de operatorul economic (persoană<!–> juridică, persoană fizică autorizată sau asociație familială) …………………………., cu–> sediul social în ……………., str. ……………………. nr. …., bl. …, sc. …, ap. ….,<!–> județul (sectorul) ………………………………….. .–> Pentru contravenient cetățean străin sau cetățean român cu domiciliul în străinătate se completează:<!–> pașaport seria …………. nr. …………….., statul emitent ………………., data eliberării–> ……………………………….. .<!–> Se face vinovat/vinovată de următoarea/următoarele faptă/fapte:–> ……………………………………………………………………………………….<!–> ……………………………………………………………………………………….–> ……………………………………………………………………………………….<!–> ……………………………………………………………………………………….–> consemnată/consemnate în Procesul-verbal de constatare nr. ………. din data ………………..,<!–> săvârșită/săvârșite la data de …………, ora ….., în următoarele împrejurări: ………………,–> contravenind prin aceasta dispozițiilor<!–> ………………………………………………………………………………………,–> (Se vor nota de către agenții constatatori tipul actului și numărul/data emiterii.)<!–> care atrag:–> [] sancționarea cu avertisment, conform dispozițiilor ………………, art. … lit. … pct. …<!–> (Se menționează tipul actului, numărul și data emiterii.)–> [] sancționarea cu ……………………………………………………………………..:<!–> conform dispozițiilor–> ……………………………………………………………… art. … lit. … pct. …,<!–> (Se menționează tipul actului, numărul și data emiterii.)–> de la ………………….. la ………………………………………… lei;<!–> conform dispozițiilor–> ……………………………………………………………… art. … lit. … pct. …,<!–> (Se menționează tipul actului, numărul și data emiterii.)–> de la …………………… la …………………………………………. lei;<!–> conform dispozițiilor–> ……………………………………………………………… art. … lit. … pct. …,<!–> (Se menționează tipul actului, numărul și data emiterii.)–> de la ……………….. la …………………………………………… lei;<!–> [] sancțiunea complementară …………………………………, conform dispozițiilor–> ……………………………………………………………… art. … lit. … pct. …,<!–> (Se menționează tipul actului, numărul și data emiterii.)–><!–> Dovada faptelor se poate face prin orice mijloace de probă admise de lege.–><!–> Agent constatator, Am primit copia procesului-verbal.–> ………………………….. Contravenient/Reprezentant legal,<!–> ………………………….. …………………………..–> (semnătura și ștampila) (semnătura și ștampila, după caz)<!–>–> Obiecțiile contravenientului și mijloacele de probă de care se va servi în cauză:<!–> ……………………………………………………………………………………..–> Observațiile agenților constatatori: …………………………………………………….<!–> Contravenientul nu este de față, refuză sau nu poate semna.–> Martor: Numele ………………………………, prenumele …………………………….,<!–> domiciliat/domiciliată în …………………, str. ……………… nr. .., bl. .., sc. ..,–> ap. …, CNP …………………, posesor/posesoare al/a buletinului/cărții de identitate seria<!–> …………………. nr. …………, emis/emisă de …………………………………… la–> data de ………………………………………. .<!–> ……………………………………………………….–> (semnătura)<!–>–> Rezoluția de aplicare a sancțiunii și înștiințarea de plată<!–> Subsemnatul/Subsemnata, …………………………………………………., în calitate de–> ……………………………………, și subsemnatul/subsemnata, ………………………..,<!–> în calitate de …………………….., aplic contravenientului/contravenientei ……………..–> sus-numit/sus-numite o amendă de …………… lei, conform prezentului Proces-verbal de constatare<!–> și sancționare a contravențiilor nr. ……………….., pe care o va achita la ………………:–> [] în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării procesului-verbal;<!–> sau–> [] în termen de 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal, jumătate din minimul amenzii<!–> prevăzute.–> (Se va bifa de către agenții constatatori termenul de achitare a amenzii, în funcție de prevederea<!–> legală aplicabilă.)–> În termen de 15 zile de la achitarea amenzii, contravenientul/contravenienta va preda sau va trimite<!–> recomandat prin poștă chitanța de plată în copie la …………………………………………. .–> În caz de neachitare a amenzii la termenul fixat, se va proceda la executarea silită, conform<!–> Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și–> completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare.<!–> Împotriva procesului-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor și a rezoluției de–> aplicare a sancțiunii se poate face plângere în termen de 15 zile de la data comunicării acestora, care<!–> va fi depusă împreună cu copia de pe procesul-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor la–> judecătoria în circumscripția căreia s-a săvârșit fapta.<!–> Prezentul proces-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor conține 3 pagini și a fost–> întocmit în 3 exemplare, dintre care unul se lasă în primire la<!–> …………………………………………………………………………………….–> …………………………………………………………………………………….<!–> Agent constatator,–> ………………………………….<!–> (semnătura și ștampila)–> Am luat cunoștință.<!–> Contravenient/Reprezentant legal,–> ………………………………….<!–> (semnătura și ștampila, după caz)–>(la 07-08-2017,
Anexa nr. 2 a fost modificată de Articolul I din ORDINUL nr. 906 din 3 august 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 644 din 07 august 2017
)
+
Anexa nr. 3<!–>MINISTERUL SĂNĂTĂȚII–>Direcția de Sănătate Publică a ……………..<!–>–>
PROCES-VERBAL DE RECOLTARE A PROBELOR DE PRODUSE<!–>
pentru examen de laborator–>
Nr. ………., data …………., ora…………….<!–>–>*Font 8*<!–>Subsemnatul(a), ………………………., având calitatea de ………………….. în cadrul–>…………………, însoțit(ă) de ……………………….., având calitatea de …………….<!–>la ……………………., ne-am prezentat astăzi, ………….., ora ……., la unitatea ………–>………………. din …………., aparținând …………………….., cu sediul în …………<!–>………………………….. în prezența ……………………, în calitate de ………………–>și, în conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată,<!–>cu modificările și completările ulterioare, am procedat la recoltarea următoarelor probe în vederea–>efectuării de analize de laborator:<!–>┌─────────────┬──────────────────┬───────┬───────────────────────┬──────────┬─────────────────────────┐–>│ Nr. probă │ Tipul probei │ Lot │ Cantitate recoltată │ Stocul │ Examene de laborator │<!–>├─────────────┼──────────────────┼───────┼───────────────────────┼──────────┼─────────────────────────┤–>│ │ │ │ │ │ │<!–>└─────────────┴──────────────────┴───────┴───────────────────────┴──────────┴─────────────────────────┘–><!–>Probele au fost ambalate și sigilate cu Sigiliul nr. ……….., conform instrucțiunilor în vigoare,–>și se vor expedia imediat la laboratorul ………………………, prin grija ………………… .<!–>Contraprobele identice, sigilate cu Sigiliul nr. …………, se păstrează la …………………,–>asigurându-se păstrarea lor corespunzătoare sub responsabilitatea ……………………………….<!–>care îndeplinește funcția de …………………, având actul de identitate seria ….. nr. ………,–>eliberat de Poliția ………………………………. la data ……………………. .<!–>Până la sosirea rezultatelor examenelor de laborator, stocurile din care s-au recoltat probele–>menționate mai sus se vor supune următoarelor restricții: ………………………………………<!–>…………………………………………………………………………………………..–>…………………………………………………………………………………………..<!–>Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 4 exemplare, dintre care două însoțesc probele ce se trimit–>la laborator, unul rămâne la reprezentanții Direcției de Sănătate Publică a ………………, iar un<!–>exemplar la unitatea controlată.–><!–>Inspector sanitar de stat/ Reprezentant–>Asistent inspector sanitar, unitate controlată,<!–>……………………………. ……………………–><!–>–> +
Anexa nr. 4<!–>MINISTERUL SĂNĂTĂȚII–>Direcția de Sănătate Publică a ……………………<!–>*Font 8*–><!–>Către–>……………………………..<!–>–>În conformitate cu prevederile legale în vigoare din domeniul sănătății publice, pentru nerespectarea<!–>normelor igienico-sanitare constatate prin Procesul-verbal de constatare nr. ……… din …………,–>întocmit ………………………………..,<!–>–>vă înaintăm: DECIZIA nr. ………. din …………. privind<!–>–>ÎNCHIDEREA UNITĂȚII<!–>–>În unitatea ……………………… din ………………., str. …………….. nr. ……..,<!–>pendinte ……………………………. din ………………., str. …………….. nr. ……..,–>începând cu ziua ……. luna …….. anul ……………. .<!–>Cauzele care au determinat emiterea prezentei decizii sunt: ………………………………….–>…………………………………………………………………………………………..<!–>…………………………………………………………………………………………..–>Neducerea la îndeplinire a prezentei dispoziții atrage după sine răspunderea față de organele<!–>judiciare și aplicarea sigiliului de către organele noastre.–>Prezenta decizie poate fi contestată la instanța de contencios administrativ în condițiile și<!–>termenele prevăzute de lege.–><!–>Inspector sanitar-șef,–>……………………<!–>–><!–>–> +
Anexa nr. 5<!–>MINISTERUL SĂNĂTĂȚII–>Direcția de Sănătate Publică a ……………..<!–>*Font 8*–><!–>Către–>……………………………..<!–>–>În conformitate cu prevederile legale în vigoare din domeniul sănătății publice, pentru<!–>nerespectarea normelor igienico-sanitare constatate prin Procesul-verbal de constatare nr. ………..–>din ………………, întocmit …………………………………………………………….,<!–>vă înaintăm: DECIZIA nr. ………… din ……………… privind–><!–>SUSPENDAREA ACTIVITĂȚII–><!–>În unitatea ……………………… din ………………., str. …………….. nr. ……..,–>pendinte ……………………………. din ………………., str. …………….. nr. ……..,<!–>începând cu ziua ……. luna …….. anul ……………. .–>Cauzele care au determinat emiterea prezentei decizii sunt:<!–>……………………………………………………………………………………….–><!–>Redeschiderea unității se va face numai cu acordul nostru după constatarea remedierii deficiențelor.–>Neducerea la îndeplinire a prezentei dispoziții atrage după sine răspunderea față de organele<!–>judiciare și aplicarea sigiliului de către organele noastre.–>Prezenta decizie poate fi contestată la instanța de contencios administrativ în condițiile și<!–>termenele prevăzute de lege.–><!–>Inspector sanitar-șef,–>…………………………<!–>–><!–>–> +
Anexa nr. 6<!–>MINISTERUL SĂNĂTĂȚII–>Direcția de Sănătate Publică a ……………………<!–>*Font 8*–><!–>Către–>……………………….<!–>–>Ca urmare a solicitării dumneavoastră, înregistrată la …………….., sediul cu nr. ……../<!–>………….., prin care solicitați reluarea activității unității …………………………..–>din …………………., str. ………………….. nr. ………, pendinte de ………………<!–>din …………………., str. ………………….. nr. ………., vă facem cunoscut că: suntem/nu–>suntem de acord, din punct de vedere sanitar, cu reluarea activității acestei unități, întrucât, în<!–>urma controlului făcut de organele sanitare ale ………………. în data de ………………..,–>conform Procesului-verbal nr. ………/……….., întocmit de ………….., deficiențele care au<!–>stat la baza emiterii Deciziei de suspendare a activității nr. …….. din …………. au fost–>remediate/nu au fost remediate.<!–>–>Clauze<!–>…………………………………………………………………………………….–>…………………………………………………………………………………………<!–>–>Data<!–>–>Inspector sanitar-șef,<!–>……………………–><!–>–> +
Anexa nr. 7<!–>MINISTERUL SĂNĂTĂȚII–>Direcția de Sănătate Publică a …………..<!–>*Font 8*–><!–>RAPORT DE INSPECȚIE–><!–>Obiectivul controlat …………………………………………………………………–>Numele și prenumele persoanelor împuternicite de a efectua inspecția sanitară de stat:<!–>……………………………………………………………………………………–>Unitatea de care aparțin<!–>……………………………………………………………………………………–>Tipul controlului<!–>……………………………………………………………………………………–>Numărul legitimației de control<!–>……………………………………………………………………………………–>Obiectivele controlului<!–>……………………………………………………………………………………–>Perioada controlului<!–>……………………………………………………………………………………–>Temeiul legal în baza căruia se efectuează controlul<!–>……………………………………………………………………………………–>Constatări<!–>……………………………………………………………………………………–>Măsuri:<!–>Recomandări – termene – responsabilități–>……………………………………………………………………………………<!–>Sancționare contravențională – baza legală–>……………………………………………………………………………………<!–>Suspendare de activitate–>……………………………………………………………………………………<!–>Scoateri din consum de alimente–>……………………………………………………………………………………<!–>–>Data întocmirii raportului: …………..<!–>–>Semnătura: ………………………….<!–>–>NOTĂ:<!–>Acest raport de control va fi întocmit conform formularului de mai sus, în două exemplare.–><!–>–><!–>–>