ORDIN nr. 6 din 16 ianuarie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 73 din 27 ianuarie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 59 26/03/2024
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 318 11/12/2015 ART. 37
ActulREFERIRE LALEGE 15 14/02/2008
ActulREFERIRE LAOUG 30 25/04/2007 ART. 7
ART. 1REFERIRE LALEGE 318 11/12/2015 ART. 37
ART. 1REFERIRE LALEGE 318 11/12/2015 CAP. 5
ART. 7REFERIRE LALEGE 318 11/12/2015 ART. 37
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 59 26/03/2024





În temeiul art. 37^7 alin. (3) din Legea nr. 318/2015 pentru înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 7 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare,<!–>ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:–> +
Articolul 1(1)<!–>Se aprobă criteriile specifice de distribuire a sumelor alocate Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare M.A.I., din Mecanismul național de susținere a prevenirii criminalității, în condițiile capitolului V^1 din Legea nr. 318/2015 pentru înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare, prevăzute în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.(2)–>Sumele prevăzute la alin. (1) sunt distribuite către structurile din cadrul M.A.I. în vederea finanțării unor proiecte sau programe care au ca obiective educația juridică, prevenirea criminalității, asistența și protecția victimelor infracțiunilor, precum și consolidarea capacității administrative, inclusiv logistice, a instituțiilor competente să identifice, să administreze sau să valorifice bunuri sechestrate, denumite în continuare proiecte/programe, selectate de către Comisia prevăzută la art. 3, pe baza criteriilor generale stabilite la art. 37^7 alin. (1) din Legea nr. 318/2015, cu modificările și completările ulterioare, și a criteriilor specifice prevăzute în anexa nr. 1.
+
Articolul 2În vederea evaluării și selectării proiectelor/ programelor, structurile M.A.I. elaborează și transmit către Direcția generală management operațional fișa de prezentare a proiectului/programului, precum și chestionarul de autoevaluare, conform modelelor prevăzute în anexele nr. 2 și 3.
+
Articolul 3(1)<!–>Pentru evaluarea și selectarea propunerilor de proiecte/programe ce urmează a fi finanțate din sumele prevăzute la art. 1, se constituie Comisia de selecție, denumită în continuare Comisia, formată din reprezentanți din cadrul Direcției Generale Management Operațional, Direcției Generale Financiare și Direcției Fonduri Externe Nerambursabile.(2)–>Secretariatul Comisiei este asigurat de Direcția Generală Management Operațional.(3)<!–>Comisia este formată dintr-un număr impar de membri desemnați de conducătorii structurilor prevăzute la alin. (1).(4)–>Componența Comisiei este consemnată în dispoziția zilnică a Direcției Generale Management Operațional.
+
Articolul 4(1)<!–>Comisia se reunește ori de câte ori este necesar pentru evaluarea și selecția proiectelor/programelor propuse, în vederea distribuirii sumelor prevăzute la art. 1.(2)–>Atribuțiile Comisiei sunt următoarele:a)<!–>evaluează și notează proiectele/programele, conform criteriilor generale și specifice de evaluare;b)–>consultă, după caz, specialiști din cadrul structurilor M.A.I. pentru buna desfășurare a procesului de evaluare;c)<!–>solicită informații suplimentare din partea structurilor care au propus proiecte/programe pentru finanțare;d)–>elaborează procesul-verbal prevăzut la art. 5 alin. (3).
+
Articolul 5(1)<!–>Fiecare membru al Comisiei notează propunerile de proiecte/programe, conform grilei de evaluare a proiectului/programului, prevăzută în anexa nr. 4.(2)–>Punctajul final al propunerilor de proiecte/programe este media aritmetică a punctajelor acordate de către fiecare membru al Comisiei.(3)Comisia elaborează procesul-verbal de evaluare a propunerilor de proiecte/programe, semnat de către toți membrii acesteia, în care sunt consemnate activitățile și rezultatul evaluării și selecției proiectelor/programelor propuse să fie finanțate din sumele prevăzute la art. 1.
+
Articolul 6(1)<!–>Selecția proiectelor/programelor se face în ordinea descrescătoare a punctajului obținut, în limita sumelor disponibile.(2)–>În cazul obținerii unui punctaj egal, departajarea se va face în funcție de punctajul obținut în ordine descrescătoare, pe baza următoarelor criterii specifice: relevanță, finalitate, cost-eficiență.(3)<!–>După evaluarea și selecția propunerilor de proiecte/ programe în condițiile prezentului ordin, Direcția Generală Management Operațional propune ordonatorului principal de credite, cu avizul Direcției Generale Financiare, repartizarea sumelor prevăzute la art. 1.(4)–>În situația în care proiectele/programele de prevenire a criminalității selectate presupun cheltuieli de investiții, propunerea prevăzută la alin. (3) este avizată și de către Direcția Generală Logistică.
+
Articolul 7(1)<!–>Structurile Ministerului Afacerilor Interne beneficiare ale sumelor prevăzute la art. 1 transmit la Direcția Generală Management Operațional, până la data de 10 ianuarie a anului următor, un raport privind modul de utilizare a sumelor alocate.(2)–>Direcția Generală Management Operațional centralizează rapoartele prevăzute la alin. (1) și supune aprobării ordonatorului principal de credite raportul anual privind modul de utilizare a sumelor alocate, în vederea transmiterii acestuia către Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate, în termenul prevăzut la art. 37^13 alin. (1) din Legea nr. 318/2015 pentru înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu modificările și completările ulterioare.
+
Articolul 8Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.
+
Articolul 9Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>

Ministrul afacerilor interne,–>
Lucian Nicolae Bode<!–>
București, 16 ianuarie 2023.–>Nr. 6. +
Anexa nr. 1<!–>
CRITERII SPECIFICE–>
de distribuire a sumelor rezultate din valorificarea bunurilor mobile și imobile confiscate<!–>–>

Nr. crt. Denumirea criteriului Descrierea criteriului
1. Relevanța Corelarea obiectivelor proiectului/programului cu prioritățile/obiectivele care reflectă nevoile instituționale ale Ministerului Afacerilor Interne, stabilite în documente programatice, de planificare strategică, politici publice etc. <!–>Grupul-țintă este identificat corect, fiind descris în mod detaliat prin analize și date statistice –>Nevoile grupului-țintă sunt identificate concret și descrise detaliat prin furnizarea de date cantitative și/sau calitative, studii sau analize statistice <!–>Activitățile propuse în proiect/program răspund concret nevoilor identificate și contribuie la satisfacerea acestora. –>Proiectul/Programul descrie concret ceea ce aduce în plus față de situația deja existentă.<!–>
2. Eficiență Contribuția proiectului/programului la diminuarea fenomenului criminalității într-o arie determinată/consolidarea capacității administrative, inclusiv logistice, a instituțiilor competente să identifice, să administreze sau să valorifice bunuri sechestrate
3. Finalitate Proiectul/Programul nu necesită surse suplimentare de finanțare pentru implementarea/ finalizarea acestuia ori, dacă necesită, le are deja asigurate.
4. Impact Stabilirea grupului-țintă – categorii de persoane vulnerabile cărora li se adresează proiectul/programul –>Repartiția sumelor se realizează în funcție de numărul beneficiarilor grupului-țintă, precum și de zona de desfășurare a proiectului/programului.<!–>
5. Replicabilitate Proiectul/Programul poate fi utilizat ca bună practică și de către alte structuri ale M.A.I.
6. Sustenabilitate Prezentarea clară a modului de continuare a proiectului/programului sau a efectelor proiectului/programului după încetarea sursei de finanțare; prezentarea măsurilor actuale sau care vor fi luate pentru a se asigura faptul că progresul sau beneficiile realizate pentru grupul/grupurile-țintă vor fi garantate în viitor –>Proiectul/Programul descrie concret modalitatea prin care structurile implicate în desfășurarea activităților vor continua să funcționeze la sfârșitul acestui proiect/program și modalitatea prin care va exista proprietate locală asupra acestora. <!–>Proiectul/Programul descrie concret sursele ulterioare de finanțare (fonduri proprii, fonduri externe etc.) și activitățile pentru continuarea proiectului/programului sau a rezultatelor sale după finalizarea finanțării.–>
7. Cooperare intrainstituțională Proiectul/Programul se derulează în parteneriat cu structuri ale M.A.I. cu atribuții în domeniul prevenirii criminalității.
8. Metodologie Proiectul/Programul este structurat coerent și este în măsură să furnizeze beneficii reale grupului-țintă; proiectul/programul are o structură logică și este prezentat clar și coerent și va determina o îmbunătățire sustenabilă a situației grupului-țintă. <!–>Obiectivele proiectului/programului sunt clare, realiste și pot fi atinse în perspectiva realizării proiectului/programului. –>Indicatorii proiectului sunt măsurabili, verificabili și corelați cu rezultatele și activitățile proiectului/programului. <!–>Activitățile proiectului/programului sunt descrise clar, sintetic, cronologic și sunt corelate cu graficul de implementare, cu rezultatele proiectului/programului, indicatorii de realizare și sunt indicați responsabilii la nivelul echipei de proiect/program.–>
9. Cost-eficiență Proiectul/Programul prezintă clar rezultatele așteptate în raport cu resursele utilizate, bugetul proiectului/programului este bine gestionat cu respectarea principiilor managementului riguros. <!–>Toate cheltuielile sunt eligibile, fiind încadrate corect pe linii și sublinii bugetare. –>Bugetul detaliat este structurat pe unități și costuri unitare pentru toate categoriile de cheltuieli incluse. <!–>Toate costurile sunt în conformitate cu prețurile pieței și sunt necesare pentru buna desfășurare a activităților și îndeplinirea obiectivelor.–>

<!–>–> +
Anexa nr. 2<!–>……………………………………………………………………………………………–>(Se va completa cu denumirea structurii care face propunerea de proiect/program.)<!–>
FIȘA DE PREZENTARE–>
a proiectului/programului<!–>
……………………………………………………………..–>
(Se va completa cu denumirea proiectului/programului.)<!–>–>

Nr. crt. <!–>
1. Structura care face propunerea …………………………………………………………………………………………………………………………..
2. Denumirea proiectului/programului ……………………………………………………………………………………………………………………..
3. Scopul proiectului/programului …………………………………………………………………………………………………………………………….. –>(Se menționează beneficiul adus instituției/structurii.)<!–>
4. Descrierea proiectului/programului –>(Proiectul/Programul se prezintă într-o manieră cât mai clară, astfel încât să reiasă îndeplinirea criteriilor generale prevăzute de lege și a criteriilor specifice, prevăzute în cuprinsul anexei nr. 1 la ordin, prin raportare la elementele care compun descrierea acestora.)<!–>
5. Situația actuală, oportunitatea alocării bugetare …………………………………………………………………………………………………….. –>(Se vor prezenta situația actuală, problemele identificate, precum și <!–>avantajele care rezultă în urma implementării proiectului/programului.)–>
6. Activitățile desfășurate pentru implementarea proiectului/programului …………………………………………………………………….. <!–>(Se vor detalia activitățile desfășurate –>pentru implementarea proiectului/programului.)<!–>
7. Valoarea estimată a proiectului/programului ………………………………………………………………………………………………………… –>(Se vor prezenta costurile/cheltuielile prevăzute pentru implementarea proiectului/programului, <!–>detaliat pe capitole, subcapitole, titluri, articole și alineate, conform clasificației bugetare.)–>
8. Perioada de implementare …………………………………………………………………………………………………………………………………. <!–>(Se va prezenta perioada estimată pentru finalizarea activităților și implementarea proiectului/programului.)–>
9. Beneficiari direcți și indirecți (grupurile-țintă) …………………………………………………………………………………………………………….. <!–>(Se vor detalia grupurile/entitățile care beneficiază de pe urma proiectului/programului.)–>
10. Rezultate așteptate în urma implementării …………………………………………………………………………………………………………… <!–>(Se vor preciza realizările produse de proiect/program, care generează serviciile –>corespunzătoare scopului proiectului/programului.)<!–>
11. Sursa de finanțare (buget de stat/alte surse) ………………………………………………………………………………………………………… –>(Se va preciza sursa de finanțare – buget de stat, alte surse.)<!–>

–><!–>–>

+
Anexa nr. 3<!–>
CHESTIONAR DE AUTOEVALUARE–>
(model)<!–>–>
Chestionar de autoevaluare a ………………………………….^1 privind fișa Proiectului/Programului ………………………………………..^2.^1 Se va trece denumirea structurii care face propunerea de program/proiect.<!–>^2 Se va trece denumirea proiectului/programului.–><!–>

Nr. crt.–> Întrebări de autoevaluare a proiectului<!–> DA/ NU–> Punctaj<!–> Explicații privind punctajul acordat–>
1<!–> 2–> 3<!–> 4–> 5<!–> Total–>
1.<!–> Criterii generale–>
1.1.<!–> Prioritatea proiectului sau programului, apreciată obiectiv în funcție de importanța stabilită în lege și alte acte normative subsecvente; în lipsa acestora se va avea în vedere importanța rezultată din gradul de nerealizare a unor obiective, apreciat conform raportului anual de activitate.–>
1.2.<!–> Gradul de finanțare a proiectului sau programului, incluzând și rezervele care să acopere nevoile neprevăzute–>
1.3.<!–> Lista priorităților instituției, conform programului de activitate aprobat–>
1.4.<!–> Corelarea cu alte proiecte sau programe naționale–>
2.<!–> Criterii specifice–>
2.1.<!–> Relevanța –>Corelarea obiectivelor proiectului/programului cu prioritățile/ obiectivele care reflectă nevoile instituționale ale Ministerului Afacerilor Interne, stabilite în documente programatice, de planificare strategică, politici publice etc. <!–>Grupul-țintă este identificat corect, fiind descris în mod detaliat prin analize și date statistice. –>Nevoile grupului-țintă sunt identificate concret și descrise detaliat prin furnizarea de date cantitative și/sau calitative, studii sau analize statistice. <!–>Activitățile propuse în proiect răspund concret nevoilor identificate și contribuie la satisfacerea acestora. Proiectul descrie concret ceea ce aduce în plus față de situația deja existentă.–>
2.2.<!–> Eficiență –>Contribuția proiectului/programului la diminuarea fenomenului criminalității într-o arie determinată/ Consolidarea capacității administrative, inclusiv logistice, a instituțiilor competente să identifice, să administreze sau să valorifice bunuri sechestrate<!–>
2.3.–> Finalitate <!–>Proiectul/Programul nu necesită surse suplimentare de finanțare pentru implementarea/finalizarea acestuia ori, dacă necesită, le are deja asigurate.–>
2.4.<!–> Impact –>Stabilirea grupului-țintă – categorii de persoane vulnerabile cărora li se adresează proiectul/programul <!–>Repartiția sumelor se realizează în funcție de numărul beneficiarilor grupului-țintă, precum și de zona de desfășurare a proiectului/programului.–>
2.5.<!–> Replicabilitate –>Proiectul/Programul poate fi utilizat ca bună practică și de către alte structuri M.A.I.<!–>
2.6.–> Sustenabilitate <!–>Prezentarea clară a modului de continuare a proiectului sau a efectelor proiectului după încetarea sursei de finanțare. Prezentarea măsurilor actuale sau care vor fi luate pentru a se asigura faptul că progresul sau beneficiile realizate pentru grupul/grupurile-țintă vor fi garantate în viitor –>Proiectul descrie concret modalitatea prin care structurile implicate în desfășurarea activităților vor continua să funcționeze la sfârșitul acestui proiect și va exista proprietate locală asupra acestora. <!–>Proiectul descrie concret sursele ulterioare de finanțare (fonduri proprii, fonduri externe etc.) și activitățile pentru continuarea proiectului sau a rezultatelor sale după finalizarea finanțării.–>
2.7.<!–> Cooperare intrainstituțională –>Proiectul/Programul se derulează în parteneriat cu structuri M.A.I. cu atribuții în domeniul prevenirii criminalității.<!–>
2.8.–> Metodologie <!–>Proiectul este structurat coerent și este în măsură să furnizeze beneficii reale grupului-țintă; proiectul are o structură logică și este prezentat clar și coerent și va determina o îmbunătățire sustenabilă a situației grupului-țintă. –>Obiectivele proiectului sunt clare, realiste și pot fi atinse în perspectiva realizării proiectului. <!–>Indicatorii proiectului sunt măsurabili, verificabili și corelați cu rezultatele și activitățile proiectului. –>Activitățile proiectului sunt descrise clar, sintetic, cronologic și sunt corelate cu graficul de implementare, cu rezultatele proiectului, indicatorii de realizare și sunt indicați responsabilii la nivelul echipei de proiect.<!–>
2.9.–> Cost-eficiență <!–>Proiectul prezintă clar rezultatele așteptate în raport cu resursele utilizate, bugetul proiectului este bine gestionat cu respectarea principiilor managementului riguros. –>Toate cheltuielile sunt eligibile, fiind încadrate corect pe linii și sublinii bugetare. <!–>Bugetul detaliat este structurat pe unități și costuri unitare pentru toate categoriile de cheltuieli incluse. –>Toate costurile sunt în conformitate cu prețurile pieței și sunt necesare pentru buna desfășurare a activităților și îndeplinirea obiectivelor.<!–>

–><!–>–>

+
Anexa nr. 4<!–>
GRILA DE EVALUARE–>
a proiectului/programului<!–>–>
………………………………………………….<!–>………………………………………………..–>……………………………………………….<!–>(Se trec denumirea proiectului/programului, precum și structura care face propunerea de proiect/program.)–>

Criterii<!–> Punctaj maxim–> Punctaj acordat de evaluatori<!–> Punctaj obținut–>
1<!–> 2–> 3<!–> 4–> 5<!–>
Criterii generale–> 20<!–>
Prioritatea proiectului sau programului, apreciată obiectiv în funcție de importanța stabilită în lege și alte acte normative subsecvente; în lipsa acestora se va avea în vedere importanța rezultată din gradul de nerealizare a unor obiective, apreciat conform raportului anual de activitate.–> 5<!–>
Gradul de finanțare a proiectului sau programului, incluzând și rezervele care să acopere nevoile neprevăzute–> 5<!–>
Lista priorităților instituției, conform programului de activitate aprobat–> 5<!–>
Corelarea cu alte proiecte sau programe naționale–> 5<!–>
Criterii specifice–> 45<!–>
Relevanța –>Corelarea obiectivelor proiectului/programului cu prioritățile/obiectivele care reflectă nevoile instituționale ale M.A.I., stabilite în documente programatice, de planificare strategică, politici publice etc. <!–>Grupul-țintă este identificat corect, fiind descris în mod detaliat prin analize și date statistice. –> 5<!–>
Nevoile grupului-țintă sunt identificate concret și descrise detaliat prin furnizarea de date cantitative și/sau calitative, studii sau analize statistice. –>Activitățile propuse în proiect răspund concret nevoilor identificate și contribuie la satisfacerea acestora. <!–>Proiectul descrie concret ceea ce aduce în plus față de situația deja existentă.–>
Eficiență <!–>Contribuția proiectului/programului la diminuarea fenomenului criminalității într-o arie determinată/Consolidarea capacității administrative, inclusiv logistice, a instituțiilor competente să identifice, să administreze sau să valorifice bunuri sechestrate–> 5<!–>
Finalitate –>Proiectul/Programul nu necesită surse suplimentare de finanțare pentru implementarea/finalizarea acestuia ori, dacă necesită, le are deja asigurate.<!–> 5–>
Impact <!–>Stabilirea grupului-țintă – categorii de persoane vulnerabile cărora li se adresează proiectul/programul –>Repartiția sumelor se realizează în funcție de numărul beneficiarilor grupului-țintă, precum și de zona de desfășurare a proiectului/programului.<!–> 5–>
Replicabilitate <!–>Proiectul/Programul poate fi utilizat ca bună practică și de către alte structuri M.A.I.–> 5<!–>
Sustenabilitate –>Prezentarea clară a modului de continuare a proiectului sau a efectelor proiectului după încetarea sursei de finanțare; prezentarea măsurilor actuale sau care vor fi luate pentru a se asigura faptul că progresul sau beneficiile realizate pentru grupul/grupurile-țintă va/vor fi garantat/garantate în viitor <!–>Proiectul descrie concret modalitatea prin care structurile implicate în desfășurarea activităților vor continua să funcționeze la sfârșitul acestui proiect și va exista proprietate locală asupra acestora. –>Proiectul descrie concret sursele ulterioare de finanțare (fonduri proprii, fonduri externe etc.) și activitățile pentru continuarea proiectului sau a rezultatelor sale după finalizarea finanțării.<!–> 5–>
Cooperare intrainstituțională <!–>Proiectul/Programul se derulează în parteneriat cu celelalte structuri M.A.I. cu atribuții în domeniul prevenirii criminalității.–> 5<!–>
Metodologie –>Proiectul este structurat coerent și este în măsură să furnizeze beneficii reale grupului-țintă; proiectul are o structură logică și este prezentat clar și coerent și va determina o îmbunătățire sustenabilă a situației grupului-țintă. <!–>Obiectivele proiectului sunt clare, realiste și pot fi atinse în perspectiva realizării proiectului. –>Indicatorii proiectului sunt măsurabili, verificabili și corelați cu rezultatele și activitățile proiectului. <!–>Activitățile proiectului sunt descrise clar, sintetic, cronologic și sunt corelate cu graficul de implementare, cu rezultatele proiectului, indicatorii de realizare și sunt indicați responsabilii la nivelul echipei de proiect.–> 5<!–>
Cost-eficiență –>Proiectul prezintă clar rezultatele așteptate în raport cu resursele utilizate, bugetul proiectului este bine gestionat cu respectarea principiilor managementului riguros. <!–>Toate cheltuielile sunt eligibile, fiind încadrate corect pe linii și sublinii bugetare. –>Bugetul detaliat este structurat pe unități și costuri unitare pentru toate categoriile de cheltuieli incluse. <!–>Toate costurile sunt în conformitate cu prețurile pieței și sunt necesare pentru buna desfășurare a activităților și îndeplinirea obiectivelor.–> 5<!–>

–><!–>–>

––<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters