În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare,<!–>ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:–> +
Articolul IRegulamentul de organizare și funcționare a Institutului de Studii pentru Ordine Publică, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 160/2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 751 din 4 decembrie 2013, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.<!–>La articolul 7, punctul 5 se modifică și va avea următorul cuprins:5.–>Catedra management; … … 2.Articolul 17 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 17(1)<!–>Directorul răspunde în fața conducerii MAI de întreaga activitate pe care o desfășoară Institutul, potrivit prevederilor fișei postului.(2)–>În exercitarea actului de conducere, directorul Institutului emite dispoziții cu caracter obligatoriu pentru personalul din subordine, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.(3)<!–>Directorul poate delega o parte din atribuțiile/ competențele ce îi revin personalului de conducere aflat în subordonare nemijlocită sau directă, prin dispoziție, conform prevederilor legale în vigoare.(4)–>În lipsa directorului, prerogativele acestuia sunt îndeplinite de către unul dintre directorii adjuncți, desemnat, sau înlocuitorul legal. … 3.Articolul 18 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 18(1)<!–>Directorii adjuncți răspund de activitatea structurilor aflate în coordonare și îndrumare, potrivit prevederilor fișelor posturilor.(2)–>Directorul adjunct pentru învățământ este reprezentant al managementului calității și îndeplinește atribuțiile potrivit prevederilor fișei postului.(3)<!–>Directorul adjunct pentru logistică îndeplinește atribuțiile potrivit fișei postului și asigură implementarea măsurilor de protecție a informațiilor clasificate deținute de Institut, în calitate de șef al structurii de securitate. … 4.–>Articolul 27 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 27(1)<!–>Compartimentul juridic se subordonează direct directorului Institutului și are ca obiectiv specific asigurarea asistenței juridice în cadrul Institutului. (2)–>Compartimentul juridic îndeplinește următoarele atribuții specifice: a)<!–>elaborează sau, după caz, colaborează la elaborarea proiectelor de acte normative din domeniul de activitate al Institutului; … b)–>analizează și formulează observații și propuneri asupra proiectelor de acte normative inițiate de structurile MAI sau alte autorități publice, transmise spre consultare Institutului; … c)<!–>susține proiectele de acte normative din domeniul de activitate al Institutului, precum și propunerile și observațiile formulate, în raporturile cu alte autorități, organisme sau comisii, potrivit competențelor; … d)–>formulează propuneri și observații, motivate juridic, sau avizează sub aspectul legalității proiecte de acte normative care se emit la nivelul Institutului, proiecte ale documentelor de cooperare/colaborare propuse de Institut ori transmise, spre consultare, acestuia; … e)<!–>reprezintă și apără interesele legitime ale Institutului în fața instanțelor de judecată și a altor organe de jurisdicție, organelor Ministerului Public, autorităților administrației publice, precum și în cadrul oricăror proceduri prevăzute de lege, în cauzele în care acesta este citat/parte; … f)–>formulează și introduce plângeri prealabile/contestații, acțiuni, depune întâmpinări și răspunsuri la întâmpinări, dă răspunsuri la interogatorii, exercită căi de atac, propune conducerii Institutului renunțarea la acțiuni și căi de atac, exercită orice mijloace legale de apărare a drepturilor și intereselor legitime ale Institutului la instanțele judecătorești și la alte organe de jurisdicție, în cauzele în care acesta este citat/parte; … g)<!–>sesizează conducerea Institutului cu privire la deficiențele constatate ca urmare a soluționării litigiilor la instanțele judecătorești sau la alte organe de jurisdicție, pentru luarea măsurilor de înlăturare și asigurarea legalității și a ordinii de drept; … h)–>ia măsuri pentru obținerea titlurilor executorii în cauzele în care Institutul este parte, pe care le trimite autorităților competente/structurilor competente pentru punere în executare, potrivit legii; … i)<!–>acordă asistență juridică, în problematici care privesc activitatea Institutului, conducerii acestuia; … j)–>pregătește sau examinează, sub aspectul legalității, documentația care stă la baza deciziilor conducerii Institutului; … k)<!–>avizează pentru legalitate proiecte de contracte, înțelegeri sau alte acte juridice care angajează răspunderea juridică a Institutului, proiecte de acte cu caracter individual care se emit sau se semnează de directorul Institutului, precum și alte acte care pot angaja răspunderea patrimonială a instituției; … l)–>elaborează puncte de vedere referitoare la interpretarea unor dispoziții legale și acordă asistență și consultații cu caracter juridic pentru rezolvarea sarcinilor de serviciu; … m)<!–>acordă asistență juridică consiliilor de disciplină, la cererea acestora; … n)–>participă, în cazuri justificate, în comisiile de evaluare constituite pentru atribuirea contractelor de achiziție publică sau a acordurilor-cadru; … o)<!–>formulează puncte de vedere sau proiecte de răspuns la petițiile repartizate de conducerea Institutului; … p)–>formulează puncte de vedere sau proiecte de răspuns la interpelările și întrebările adresate de senatori sau deputați ministrului afacerilor interne și prim-ministrului ori la petiții, la solicitarea structurilor MAI; … q)<!–>formulează propuneri și observații, motivate juridic, la propunerile legislative care privesc activitatea Institutului. … … 5.–>La articolul 27^2, litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:a)<!–>organizează și execută controale la structurile din cadrul Institutului, conform planificării sau dispozițiilor conducerii, potrivit normelor legale; … … 6.–>La articolul 27^2, după litera g) se introduc două noi litere, literele h) și i), cu următorul cuprins:h)<!–>asigură elaborarea planului anual de controale și gestionează documentația aferentă; … i)–>gestionează documentația rezultată în urma desfășurării în Institut a auditurilor publice interne și a controalelor executate de către structurile de specialitate din MAI și alte organisme abilitate. … … 7.<!–>La articolul 29 alin. (1), litera h) se modifică și va avea următorul cuprins:h)–>elaborează documentația necesară în vederea autorizării/reautorizării de către ANC a programelor profesionale gestionate, în colaborare cu alte structuri din cadrul Institutului, conform competențelor; … … 8.La articolul 30, partea introductivă și literele a) și b) se modifică și vor avea următorul cuprins: +
Articolul 30Catedra management se subordonează direct directorului Institutului și nemijlocit directorului adjunct pentru învățământ și are ca obiective specifice:<!–>a)–>formarea de competențe manageriale pentru nivel operațional și dezvoltarea celor corespunzătoare nivelului tactic; … b)<!–>actualizarea cunoștințelor și formarea de competențe pe linii conexe de muncă, în sprijinul specializării; … … 9.–>La articolul 31, partea introductivă și litera e) se modifică și vor avea următorul cuprins: +
Articolul 31Catedra management îndeplinește următoarele atribuții specifice:<!–>(…)–>e)<!–>elaborează documentația necesară în vederea autorizării/reautorizării de către ANC a programelor profesionale gestionate, în colaborare cu alte structuri din cadrul Institutului, conform competențelor; … … 10.–>La articolul 32, litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:b)<!–>eficientizarea procesului de evaluare/testare a competențelor lingvistice, în vederea îndeplinirii atribuțiilor și responsabilităților specifice personalului Ministerului Afacerilor Interne, conform competențelor; … … 11.–>La articolul 33, literele c), f) și g) se modifică și vor avea următorul cuprins:c)<!–>evaluează/testează competențele lingvistice, în vederea exercitării atribuțiilor/responsabilităților specifice personalului Ministerului Afacerilor Interne, conform competențelor; … (…)–>f)<!–>colaborează cu DGMRU în vederea organizării programelor de formare profesională în domeniul de competență și desfășurării testărilor/evaluărilor; … g)–>elaborează documentația necesară în vederea autorizării/ reautorizării de către ANC a programelor profesionale gestionate, în colaborare cu alte structuri din cadrul Institutului, conform competențelor; … … 12.La articolul 36, partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 36Compartimentul studii și analize se subordonează direct directorului Institutului și are ca obiective specifice următoarele:<!–> … 13.–>La articolul 36, după litera b) se introduce o nouă literă, litera c), cu următorul cuprins:c)<!–>coordonarea activității publicistice la nivelul Institutului, în colaborare cu celelalte structuri. … … 14.–>La articolul 37, după litera g) se introduc două noi litere, literele h) și i), cu următorul cuprins:h)<!–>editează Revista «Forum ISOP», Buletinul documentar, lucrări de specialitate și alte materiale de prezentare a activităților specifice Institutului, în limita fondurilor bugetare alocate cu această destinație; … i)–>desfășoară activități de informare, documentare și tradiții specifice domeniilor de competență. … … 15.La articolul 37^1, partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 37^1Compartimentul implementare proiecte cu finanțare externă se subordonează direct directorului institutului și are ca obiective specifice următoarele:<!–> … 16.–>La articolul 39, după litera m) se introduce o nouă literă, litera n), cu următorul cuprins:n)<!–>efectuează activitățile de prevenire a riscurilor profesionale și protecție a lucrătorilor la locul de muncă prevăzute în legislația de securitate și sănătate în muncă. … … 17.–>La articolul 45, litera l) se modifică și va avea următorul cuprins:l)<!–>asigură elaborarea documentelor de planificare a principalelor activități ale Institutului, respectiv planul de activitate, în colaborare cu personalul de conducere, întocmește raportul de evaluare anuală și gestionează documentația aferentă; … … 18.–>La articolul 45, litera m) se abrogă. … 19.<!–>La articolul 51, alin. (1) literele e) și j) se modifică și vor avea următorul cuprins:e)–>asigură funcționarea în condiții de siguranță a tuturor instalațiilor sub presiune, a instalațiilor de ridicat, grupurilor electrogene și centralelor termice aferente imobilelor aflate în administrarea Institutului; … (…)<!–>j)–>asigură supravegherea stării tehnice a clădirilor aflate în administrarea Institutului, comportării în timp a acestora, precum și implementarea tuturor măsurilor specifice calității în construcții; … … 20.Articolul 58 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 58Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.<!–> … 21.–>Anexa nr. 1 se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. … 22.<!–>Anexele nr. 3, 4 și 5 se abrogă. … –> +
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>
Ministrul afacerilor interne,–>
Carmen Daniela Dan<!–>București, 20 mai 2019.–>Nr. 60. +
ANEXĂ*)<!–>*) Anexa este reprodusă în facsimil.–>(Anexa nr. 1 la regulament)<!–>ROMÂNIA–>MINISTERUL AFACERILOR INTERNE<!–>INSTITUTUL DE STUDII PENTRU ORDINE PUBLICĂ–>
ORGANIGRAMA<!–>
Institutului de Studii pentru Ordine Publică–><!–>
–><!–>–>