Având în vedere dispozițiile:– art. 20 alin. (1) lit. a) și ale art. 21 alin. (1) lit. a) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare; … – art. 20 alin. (5) lit. b) din Legea serviciilor de transport persoane în unitățile administrativ-teritoriale nr. 92/2007, cu modificările și completările ulterioare, … <!–>în temeiul prevederilor art. 4 alin. (4) din Regulamentul de organizare și funcționare a Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice – A.N.R.S.C., aprobat prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice nr. 22/2017, cu modificările și completările ulterioare,–>președintele Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice emite următorul ordin: +
Articolul INormele-cadru privind stabilirea, ajustarea și modificarea tarifelor pentru serviciile publice de transport local și județean de persoane, aprobate prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice nr. 272/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 23 din 11 ianuarie 2008, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.<!–>La articolul 16, litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:b)–>tarifele se ajustează periodic până la nivelul rezultat din evoluția indicelui prețului de consum total pe economie, prin hotărâri ale autorităților publice locale competente; … … 2.La articolul 24, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 24(1)<!–>Tarifele pentru serviciile publice de transport local de persoane se pot ajusta periodic, la cererea operatorilor de transport/transportatorilor autorizați, la un interval de minimum 3 luni, cel mult până la nivelul rezultat din aplicarea coeficientului de indexare cu evoluția indicelui prețului de consum total, calculat pentru perioada cuprinsă între luna de referință corespunzătoare precedentei aprobări și luna celui mai recent indice publicat de Institutul Național de Statistică la data solicitării. … 3.–>La articolul 26 alineatul (3), după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins:d)<!–>la modificarea numărului de călătorii în cazul serviciilor publice de transport local de persoane sau la modificarea gradului mediu de ocupare a locurilor în autobuz în cazul serviciilor publice de transport județean de persoane, pe baza datelor înregistrate de sistemul de numărare a călătorilor la nivelul unui an. … … 4.–>La articolul 27, partea introductivă a alineatului (1) se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 27(1)<!–>Modificarea tarifului mediu pentru serviciile publice de transport local de persoane T (cm (1)) (lei/călătorie) se face, în cazul în care numărul de călătorii este identic cu cel din fundamentarea anterioară, potrivit formulei: … 5.–>La articolul 27, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:(1^1)<!–>Modificarea tarifului mediu pentru serviciile publice de transport local de persoane T (cm (1)) (lei/călătorie), în cazul în care se modifică numărul de călătorii, se face potrivit formulei:
unde:V (1) (t) – valoarea totală a serviciilor modificată pe baza influențelor reale primite în costuri (lei);–>N (1) – numărul de călătorii modificat pe baza înregistrărilor din sistemul de numărare a călătorilor la nivelul unui an.<!–>–> … 6.La articolul 27^5, partea introductivă a alineatului (1) se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 27^5(1)<!–>Ajustarea și modificarea nivelului tarifului mediu pe km/loc pentru serviciile publice de transport județean de persoane se fac, în cazul în care gradul mediu de ocupare a locurilor în autobuz este identic cu cel din fundamentarea anterioară, în situațiile prevăzute la art. 24 și 26 din prezentele norme-cadru, potrivit formulei: … 7.–>După articolul 27^5 se introduce un nou articol, articolul 27^6, cu următorul cuprins: +
Articolul 27^6(1)<!–>Modificarea nivelului tarifului mediu pe km/loc, în cazul în care se modifică gradul mediu de ocupare a locurilor în autobuz, se face potrivit formulei:
unde:Tm (1) – tariful mediu modificat (lei/km/loc);–>V (1) (t) – valoarea totală a serviciului modificată pe baza influențelor reale primite în costuri (lei);<!–>N (km) – conform semnificației de la art. 27^5 alin. (1);–>Cap.m (1) (loc) – capacitatea medie de transport modificată față de fundamentarea anterioară, pe baza gradului mediu de ocupare a locurilor din autobuz determinat, la nivelul unui an, prin sistemul de numărare a călătorilor.<!–>–>(2)<!–>Prevederile art. 27^5 alin. (2)-(4) se aplică corespunzător. … 8.–>Anexele nr. 1 și 2 se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1 și 2 care fac parte integrantă din prezentul ordin. … +
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>
Președintele Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice,–>
Ionel Tescaru<!–>–>București, 2 septembrie 2022.<!–>Nr. 634.–> +
Anexa nr. 1*)<!–>*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.–>(Anexa nr. 1 la normele-cadru)<!–>
STRUCTURA–>
pe elemente de cheltuieli pentru stabilirea, ajustarea sau modificarea tarifului mediu <!–>
pentru serviciul public de transport local de persoane efectuat prin curse regulate–><!–>

–> +
Anexa nr. 2*)<!–>*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.–>(Anexa nr. 2 la normele-cadru)<!–>
STRUCTURA–>
pe elemente de cheltuieli pentru stabilirea, ajustarea sau modificarea tarifului mediu <!–>
pentru serviciul public de transport județean de persoane efectuat prin curse regulate–><!–>

–><!–>–>