ORDIN nr. 672 din 12 mai 2000

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 226 din 23 mai 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 2415 21/12/2004
ActulABROGAT DENORMA 21/12/2004
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 1631 29/12/1999
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1631 29/12/1999
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 29/12/1999 CAP. 2
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 29/12/1999 CAP. 3
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 29/12/1999 CAP. 5
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 29/12/1999 CAP. 7
ART. 1MODIFICA PENORMA 29/12/1999 CAP. 1
ART. 1MODIFICA PENORMA 29/12/1999 CAP. 2
ART. 1MODIFICA PENORMA 29/12/1999 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PENORMA 29/12/1999 CAP. 4
ART. 1MODIFICA PENORMA 29/12/1999 CAP. 5
ART. 1MODIFICA PENORMA 29/12/1999 CAP. 6
ANEXA 1MODIFICA PENORMA 29/12/1999 ANEXA 12
ANEXA 2MODIFICA PENORMA 29/12/1999 ANEXA 13
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 81 11/05/1999 ART. 50
ActulREFERIRE LAHG 447 12/08/1997
ART. 1COMPLETEAZA PEORDIN 1631 29/12/1999
ART. 1MODIFICA PEORDIN 1631 29/12/1999
ART. 1REFERIRE LAHG 611 29/07/1999
ART. 1REFERIRE LALEGE 81 11/05/1999
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 29/12/1999 CAP. 2
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 29/12/1999 CAP. 3
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 29/12/1999 CAP. 5
ART. 1COMPLETEAZA PENORMA 29/12/1999 CAP. 7
ART. 1MODIFICA PENORMA 29/12/1999 CAP. 1
ART. 1MODIFICA PENORMA 29/12/1999 CAP. 2
ART. 1MODIFICA PENORMA 29/12/1999 CAP. 3
ART. 1MODIFICA PENORMA 29/12/1999 CAP. 4
ART. 1MODIFICA PENORMA 29/12/1999 CAP. 5
ART. 1MODIFICA PENORMA 29/12/1999 CAP. 6
ART. 1REFERIRE LALEGE 189 14/10/1998
ART. 2PROPUNE REPUBLICAREAORDIN 1631 29/12/1999
ANEXA 1MODIFICA PENORMA 29/12/1999 ANEXA 12
ANEXA 2MODIFICA PENORMA 29/12/1999 ANEXA 13
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 2415 21/12/2004
ActulABROGAT DENORMA 21/12/2004
ActulREFERIT INDIRECT DEORDIN 1987 08/10/2001

pentru modificarea şi completarea Ordinului nr. 1.631/1999 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii datoriei publice nr. 81/1999



MINISTERUL FINANŢELORMinistrul finanţelor,în temeiul prevederilor art. 50 din Legea datoriei publice nr. 81/1999,în baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,emite următorul ordin: +
Articolul 1Normele metodologice de aplicare a Legii datoriei publice nr. 81/1999, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.631/1999, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 61 din 11 februarie 2000, se modifica şi se completează după cum urmează:1. Alineatul 1 al punctului 5 din capitolul I va avea următorul cuprins:"5. Împrumuturile externe contractate direct de stat în nume propriu, prin Ministerul Finanţelor, cu guvernele altor tari, cu instituţii financiare internaţionale şi/sau de pe piaţa financiară internationala, pe termen mediu şi lung, au următoarele destinaţii principale: (i) susţinerea balanţei de plati; (îi) consolidarea rezervei valutare a statului; (iii) realizarea unor proiecte de investiţii şi finanţarea exporturilor, modernizarea şi dezvoltarea unor domenii prioritare ale economiei; (iv) realizarea unor reforme sectoriale; (v) realizarea unor importuri stabilite de Guvern; şi (vi) finanţarea şi refinantarea deficitului bugetului de stat."2. Alineatul 3 al punctului 5 din capitolul I va avea următorul cuprins:"Instituţiile financiare interne mandatate sa administreze împrumuturi externe ori, după caz, persoanele juridice beneficiare de împrumuturi subsidiare de la instituţiile financiare interne, precum şi beneficiarii finali ai împrumuturilor externe contractate direct de către stat au obligaţia să asigure integral sursele necesare pentru plata sumelor datorate (rate, dobânzi, alte costuri), ce decurg din împrumuturile externe respective, conform clauzelor stipulate în acordurile de împrumut, precum şi în acordurile de împrumut subsidiar."3. Alineatul 1 al punctului 6 din capitolul I va avea următorul cuprins:"6. Împrumuturile externe garantate de stat prin Ministerul Finanţelor sunt contractate pe termen mediu şi lung de persoane juridice – societăţi comerciale, regii autonome, companii/societăţi naţionale şi autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale -, pentru care Ministerul Finanţelor, în condiţiile reglementărilor legale în vigoare, a emis o scrisoare de garanţie în numele şi în contul statului sau a încheiat un acord de garanţie, după caz."4. Alineatul 2 al punctului 7 din capitolul I va avea următorul cuprins:"În funcţie de condiţiile concrete ale României, datoria publică interna poate fi angajata şi prin alte tipuri de instrumente, cum ar fi: titluri de stat în valută emise de piaţa interna, titluri de stat destinate atât persoanelor fizice, cat şi celor juridice, rezidente sau nerezidente."5. Alineatul 3 al titlului "Angajarea împrumuturilor interne contractate direct de stat" al punctului 1 din capitolul II va avea următorul cuprins:"În temeiul art. 9 din lege Ministerul Finanţelor este autorizat sa emita titluri de stat în lei şi în valută, în forma materializata şi/sau dematerializată, atât în mod direct, prin unităţile teritoriale ale trezoreriei statului, cat şi prin intermediul instituţiilor financiare specializate care dobândesc calitatea de agent al statului."6. Liniutele 4-11 ale alineatului 3 al titlului "Emiterea garanţiilor de stat pentru împrumuturi interne" al punctului 1 din capitolul II se elimina.7. După liniuţa a 3-a a alineatului 3 al titlului "Emiterea garanţiilor de stat pentru împrumuturi interne" al punctului 1 din capitolul II se introduce liniuţa a 4-a cu următorul cuprins:"- ultimul bilanţ contabil aprobat de organele în drept, ultima balanţa de verificare, alte documente care să ateste situaţia economico-financiară a solicitantului garanţiei."8. Alineatul 2 al literei b) a punctului 5 din capitolul II va avea următorul cuprins:"Plata dobânzilor şi a altor costuri aferente acestor împrumuturi interne de stat se asigura din sumele cu aceasta destinaţie prevăzute în bugetul de stat şi în bugetul trezoreriei statului."9. Alineatul 1 al literei c) al punctului 7 din capitolul II va avea următorul cuprins:"c) Sumele cu destinaţia fondul de risc pentru garanţiile de stat pentru împrumuturi interne se virează în contul lt; lt;Disponibil pentru constituirea fondului de risc pentru garanţii de stat pentru împrumuturi interne gt; gt;, deschis pe numele Ministerului Finanţelor la centrala Băncii Naţionale a României."10. Alineatul 2 al punctului 1 din capitolul III va avea următorul cuprins:"La angajarea unor asemenea împrumuturi, cu respectarea încadrării în plafonul anual de îndatorare publică externa aprobat de Parlament şi în destinatiile prevăzute de lege, Ministerul Finanţelor are obligaţia sa analizeze şi sa urmărească, după caz:"11. Litera e) a punctului 1 al alineatului 2 din capitolul III va avea următorul cuprins:"e) avizul Comitetului Interministerial de Garanţii şi Credite de Comerţ Exterior, denumit în continuare C.I.G.C.C.E., pentru: (i) împrumuturile externe contractate direct de stat pentru finanţarea investiţiilor sau importurilor, potrivit art. 22 alin. (2) din lege, cu excepţia împrumuturilor externe contractate direct de autorităţile administraţiei publice locale, care trebuie să fie aprobate de comisia de autorizare constituită conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 611/1999 privind constituirea şi componenta comisiei de autorizare a contractării de împrumuturi externe de către autorităţile administraţiei publice locale, cu modificările ulterioare; şi (îi) împrumuturile externe garantate de stat, a căror rambursare se va efectua din resurse proprii ale beneficiarilor de împrumuturi, cu excepţia cazurilor în care beneficiarii sunt autorităţi ale administraţiei publice locale.”12. La alineatul 2 al punctului 1 din capitolul III se introduce litera f) cu următorul cuprins:"f) hotărârea Guvernului pentru aprobarea contractării împrumutului extern şi emiterea garanţiei statului, în cazul în care beneficiarul este o autoritate a administraţiei publice centrale sau o persoană juridică ce rambursează integral împrumutul din resurse alocate de la bugetul de stat."13. Litera e) a punctului 2 din capitolul III va avea următorul cuprins:"e) Potrivit prevederilor art. 24 alin. (2) din lege, împrumuturile externe de stat contractate pentru proiectele de investiţii finanţate de la bugetul de stat sunt analizate şi administrate direct de Ministerul Finanţelor. Autorităţile administraţiei publice centrale care propun realizarea de investiţii prin împrumuturile externe contractate de stat în nume propriu au obligaţia să prezinte Ministerului Finanţelor, o dată cu cererea oficială, documentaţiile, fundamentarile şi studiile de fezabilitate aprobate de autorităţile competente.Transferurile în valută ce decurg din obligaţiile de plată la extern, aferente împrumuturilor externe contractate sau garantate de stat, se efectuează liber, fără autorizarea Băncii Naţionale a României."14. Litera b) a punctului 3 din capitolul III va avea următorul cuprins:"b) În vederea contractării unui împrumut extern cu garanţia statului, în funcţie de sursa de rambursare a acestuia, se vor parcurge următoarele etape:(i) în cazul autorităţilor administraţiei publice centrale, precum şi al persoanelor juridice care rambursează împrumutul integral din resurse alocate de la bugetul de stat, acestea vor transmite Ministerului Finanţelor cereri corespunzătoare, însoţite de documentaţii şi fundamentari corecte şi relevante, conform legislaţiei în vigoare, privind proiectele de investiţii şi achiziţiile publice, copie de pe hotărârea Guvernului pentru aprobarea contractării creditului extern şi garantarea acestuia de stat, proiectul acordului de împrumut şi al scrisorii de garanţie, precum şi alte documente ce ar putea fi solicitate de Ministerul Finanţelor.După analizarea documentaţiei primite de la beneficiarii pentru care împrumutul extern garantat de stat se rambursează integral de la bugetul de stat, direcţiile de resort din cadrul Ministerului Finanţelor vor întocmi un proiect de convenţie de garanţie care va fi încheiată între Ministerul Finanţelor, în calitate de garant, şi autoritatea administraţiei publice centrale sau persoana juridică respectiva, în calitate de garantat, în care vor fi precizate drepturile şi obligaţiile părţilor. Convenţia va cuprinde penalităţile aplicabile pentru neonorarea la scadenta, de către aceşti beneficiari, a obligaţiilor externe asumate prin contractarea împrumutului extern garantat de stat. Aceasta categorie de beneficiari ai garanţiei statului nu plăteşte comision de risc;(îi) în cazul societăţilor comerciale, regiilor autonome, companiilor/societăţilor naţionale, care rambursează împrumuturi din venituri proprii, acestea vor transmite, după obţinerea avizului de principiu al Ministerului Finanţelor, cereri oficiale însoţite de documentaţii şi fundamentari, în stricta concordanta cu cerinţele şi cu procedurile de analiza pentru astfel de împrumuturi, către secretariatul tehnic al Comitetului Interministerial de Garanţii şi Credite de Comerţ Exterior, urmând ca după obţinerea avizului favorabil al acestuia să prezinte Ministerului Finanţelor o copie de pe acest aviz, proiectul acordului de împrumut şi al scrisorii de garanţie, precum şi alte documente ce ar putea fi solicitate de Ministerul Finanţelor.Pe baza analizei documentaţiei primite de la beneficiarii împrumuturilor externe direcţiile de resort din cadrul Ministerului Finanţelor întocmesc şi prezintă spre aprobare conducerii departamentului din care fac parte o nota-mandat în care se cuprind limitele şi condiţiile de negociere a acordului (contractului) de împrumut, scrisorii de garanţie şi a altor documente aferente.După negocierea condiţiilor prevăzute în nota-mandat direcţiile de resort din cadrul Ministerului Finanţelor întocmesc şi prezintă spre aprobare conducerii departamentului din care fac parte o nota, rezultat al negocierilor, care, împreună cu scrisoarea de garanţie şi cu alte documente aferente, vor fi supuse aprobării şi semnării conducerii Ministerului Finanţelor.De asemenea, în cazul societăţilor comerciale, regiilor autonome, companiilor/societăţilor naţionale beneficiare ale împrumuturilor externe, care rambursează împrumutul din venituri proprii, acestea vor încheia, în calitate de garantat, cu Ministerul Finanţelor, în calitate de garant, reprezentat de conducerea departamentului de resort, o convenţie prin care se vor stabili drepturile şi obligaţiile părţilor semnatare ale convenţiei, ce decurg din garantarea de către stat a împrumutului extern respectiv. Prin convenţie se va stabili cota procentuală de constituire a comisionului la fondul de risc şi modul de plată a acestuia."15. Alineatul 1 al literei c) a punctului 3 din capitolul III va avea următorul cuprins:"c) În baza Legii nr. 189/1998 Guvernul poate acorda garanţii la împrumuturi externe contractate de autorităţile administraţiei publice locale. Garanţiile se vor acorda în baza hotărârii comisiei de autorizare constituite conform Hotărârii Guvernului nr. 611/1999, cu modificările ulterioare, precum şi cu respectarea prevederilor normelor şi procedurilor anexate la aceasta.”16. Alineatul 7 al literei b) a punctului 5 din capitolul III va avea următorul cuprins:"Pentru împrumuturile externe transmise beneficiarilor finali pe baza acordurilor de împrumut subsidiar, încheiate între Ministerul Finanţelor şi celelalte ministere sau alte instituţii centrale, aceştia au obligaţia sa cuprindă în bugetele proprii şi/sau în bugetele fondurilor speciale pe care le administrează în condiţiile legii, precum şi în bugetele unităţilor subordonate ori aflate sub autoritatea lor, conform acordurilor de împrumut subsidiar, prevederi privind cheltuielile necesare în vederea plăţii integrale în lei a serviciului datoriei publice externe aferente împrumutului extern, specificat în acordul de împrumut subsidiar şi/sau în acordul subsidiar de garanţie."17. Alineatul 1 al literei c) a punctului 5 din capitolul III va avea următorul cuprins:"c) Rambursarea împrumuturilor externe contractate de autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale şi de alte persoane juridice cu garanţia statului, precum şi plata dobânzilor şi a altor costuri aferente acestor împrumuturi externe se asigura de fiecare garantat la termenele şi în condiţiile cuprinse în acordurile de împrumut şi în convenţie, acolo unde este cazul."18. Prima liniuţa a literei a) a punctului 5 din capitolul IV va avea următorul cuprins:"- angajarea unor astfel de împrumuturi are un caracter de excepţie, iar împrumuturile respective au ca destinaţie finanţarea şi/sau refinantarea datoriei publice."19. Liniutele a 2-a, a 3-a şi a 4-a ale literei a) a punctului 5 din capitolul IV se elimina.20. Liniuţa a 12-a a literei a) a punctului 5 din capitolul IV va avea următorul cuprins:"- valuta obţinută în urma emisiunii de titluri de stat va fi transferata de Banca Naţionala a României în conturile de depozite în valută ale trezoreriei statului, deschise la Banca Naţionala a României; utilizarea disponibilităţilor în valută se va efectua în conformitate cu prevederile Convenţiei nr. 19.104/1998, încheiată de Ministerul Finanţelor cu Banca Naţionala a României, cu modificările şi completările ulterioare.”21. Alineatul 2 al punctului 2 al subtitlului "Registrul datoriei publice a statului şi Registrul garanţiilor de stat pentru împrumuturi" din capitolul V va avea următorul cuprins:"În vederea păstrării caracterului unitar al evidentei datoriei publice interne şi, respectiv, a celei externe, pe documentele ce reflecta obligaţia directa a statului se vor menţiona doar numerele din Subregistrul datoriei publice interne şi, respectiv, din Subregistrul datoriei publice externe."22. Alineatul 2 al punctului 3 al subtitlului "Registrul datoriei publice a statului şi Registrul garanţiilor de stat pentru împrumuturi" din capitolul V va avea următorul cuprins:"În vederea păstrării caracterului unitar al evidentei datoriei publice externe, pe documentele ce reflecta obligaţia directa a statului se vor menţiona doar numerele din Subregistrul datoriei publice externe."23. Alineatul 2 al punctului 4 al subtitlului "Registrul datoriei publice a statului şi Registrul garanţiilor de stat pentru împrumuturi" din capitolul V va avea următorul cuprins:"În vederea păstrării caracterului unitar al evidentei garanţiilor interne şi, respectiv, externe ale statului, pe documentele ce reprezintă garanţia statului se vor menţiona doar numerele din Subregistrul garanţiilor interne de stat şi, respectiv, din Subregistrul garanţiilor externe de stat."24. Punctul 5 al subtitlului "Registrul datoriei publice a statului şi Registrul garanţiilor de stat pentru împrumuturi" din capitolul V va avea următorul cuprins:"Subregistrul garanţiilor externe de stat va evidenta, în ordine cronologică, situaţia tuturor obligaţiilor externe garantate de stat.În vederea păstrării caracterului unitar al evidentei garanţiilor externe, pe documentele ce reprezintă garanţia externa a statului se vor menţiona doar numerele din Subregistrul garanţiilor externe de stat."25. La capitolul V se introduce subtitlul "Tipărirea registrelor datoriei publice" cu următorul cuprins:"Toate registrele datoriei publice au regim special. Ele se tiparesc în format A3, se leagă în registre de 200 de file, care se snuruiesc şi se numeroteaza. Textul cuprins în aceste registre va fi tipărit cu cerneala neagra."26. Alineatul 1 al literei c) a punctului 2 din capitolul VI va avea următorul cuprins:"c) situaţia datoriei publice externe contractate de persoanele juridice cu garanţia statului la finele perioadei de raportare, comparativ cu cea de la finele anului precedent, cu precizarea noilor angajamente de împrumuturi externe cu garanţia statului şi a rambursarilor efectuate în perioada de raportare."27. Litera a) a alineatului 3 a punctului 3 din capitolul VI va avea următorul cuprins:"a) contul datoriei publice interne directe a statului cuprinde împrumuturile contractate direct de pe piaţa financiară interna, inclusiv sumele primite temporar din sursele trezoreriei statului, care se raportează în următoarea structura:– certificate de trezorerie, din care:– în lei;– în valută;– obligaţiuni de stat, din care:– în lei;– în valută;– alte împrumuturi, din care:– împrumuturi din contul general al trezoreriei statului pentru finanţarea temporară a deficitului bugetului de stat;– alte tipuri de împrumuturi."28. Alineatul 7 al punctului 3 din capitolul VI va avea următorul cuprins:"Situaţia garanţiilor guvernamentale pentru credite interne şi externe, contractate de agenţii economici şi de autorităţi ale administraţiei publice se întocmeşte în structura prezentată în anexa nr. 13, astfel:a) Situaţia garanţiilor guvernamentale pentru credite interne:1. Garanţii pentru credite interne contractate în lei:– coloana 1 cuprinde numărul garanţiei în ordinea acordării;– coloana 2 cuprinde baza legală pentru acordarea garanţiei, denumirea beneficiarului garanţiei şi a băncii creditoare;– coloana 3 cuprinde termenul de valabilitate a garanţiei;– coloana 4 cuprinde valoarea garanţiei emise pentru creditul contractat;– coloana 5 se completează cu soldul creditului la începutul anului de raportare şi trebuie să corespundă cu cel raportat la finele anului precedent;– în coloana 6 se raportează tragerile efectiv primite din creditele interne, iar în coloana 7, rambursarile din credite interne efectuate în cursul anului de raportare;– coloana 8 se completează cu soldul la finele anului de raportare, calculat ca diferenţa între soldul iniţial (coloana 5) plus intrările din credit (coloana 6), mai puţin rambursarile de rate de capital (coloana 7).2. Garanţii pentru credite interne contractate în valută:– coloana 1 se completează cu numărul garanţiei în ordinea acordării;– coloana 2 se completează cu baza legală pentru acordarea garanţiei, cu denumirea beneficiarului de garanţie şi a băncii sau instituţiei creditoare;– coloana 3 se completează cu termenul de valabilitate a garanţiei;– în coloana 4 se înscrie valuta de contract sau a tranzacţiei;– coloanele 5 şi 6 cuprind valoarea garanţiei emise în valută de contract şi, respectiv, în lei. Echivalentul în lei se va calcula la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Naţionala a României pentru ultima zi din perioada la care se face raportarea;– coloanele 7-12 se completează cu informaţii referitoare la credit;– coloanele 7 şi 8 cuprind soldul creditului la începutul anului, în valută tranzacţiilor şi, respectiv, în lei. Aceste date trebuie să corespundă cu cele raportate la finele anului precedent;– în coloana 9 se înscriu tragerile efectiv primite în cursul anului de raportare, în valută tranzacţiilor;– în coloana 10 se raportează rambursarile de rate de capital efectuate în cursul anului de raportare, în valută tranzacţiilor;– în coloana 11 se stabileşte soldul în valută tranzacţiilor pentru fiecare credit, ca diferenţa între soldul de la începutul anului (coloana 7) plus tragerile efectuate (coloana 9), mai puţin rambursarile de rate de capital (coloana 10);– în coloana 12 se înscrie contravaloarea în lei a soldului final al creditului, calculată la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Naţionala a României pentru ultima zi din perioada la care se face raportarea;– totalul în valută se completează astfel:– în coloanele 5, 7 şi 11 se înscrie soldul creditelor, totalizat pe feluri de valute, şi anume: dolar S.U.A., DM, JPY, CAD, EURO etc.;– în coloanele 6, 8 şi 12 se înscrie totalul în lei, rezultat din adunarea datelor respective;– totalul în dolari S.U.A. şi în lei se completează în coloanele 5, 7 şi 11 în dolari S.U.A., iar în coloanele 6, 8 şi 12, în lei:– totalul în dolari SUA se stabileşte astfel: valutele cu excepţia dolarilor, se transforma în dolari SUA la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Naţionala a României pentru ultima zi a anului de raportare, reprezentând raporturile de schimb dintre valutele respective şi dolarul SUA, excepţie făcând creditele pentru care creditorul a comunicat echivalentul în dolari la curs istoric;– totalul în lei se va calcula utilizându-se cursul de schimb valutar comunicat de Banca Naţionala a României pentru ultima zi a anului de raportare.b) Situaţia garanţiilor guvernamentale pentru credite externe:– se completează similar cu Situaţia garanţiilor guvernamentale pentru credite interne contractate în valută."29. După punctul 5 al capitolului VII se introduce punctul 5^1 cu următorul cuprins:"5^1 . Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat urmăresc constituirea surselor de rambursare de către beneficiarii creditelor garantate de stat, urmăresc creanţele statului provenite din plata garanţiilor acordate şi acţionează pentru recuperarea lor de la debitori.Direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat au obligaţia de a urmări, pe fiecare agent economic, situaţia comisionului de risc datorat Ministerului Finanţelor şi de a acţiona pentru încasarea în termen a acestuia, precum şi a eventualelor majorări de întârziere percepute şi calculate în conformitate cu prevederile convenţiilor de garantare şi ale normelor legale în vigoare."30. Anexele nr. 12 şi 13 se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 la prezentul ordin.31. În textul normelor metodologice expresiile "utilizator", "subimprumut", "contract de subimprumut" se înlocuiesc cu expresiile "beneficiar final", "împrumut subsidiar" şi "acord de împrumut subsidiar".
+
Articolul 2Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.631/1999, cu modificările şi completările aduse prin prezentul ordin, va fi republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul finanţelor,Decebal Traian Remes
+
Anexa 1 ─────── – model – CONTUL GENERAL AL DATORIEI PUBLICE A STATULUI la data de 31 decembrie …. I. Contul datoriei publice interne directe a statului

– mii lei –
Nr. crt. Categoria împrumuturilor de stat Perioada de angajare a împrumutului Soldul la începutul anului Rulajul anului de referinţă Soldul la finele anului
Angajamente Rambursări/ refinanţări
0 1 2 3 4 5 6
TOTAL împrumuturi de stat,
din care:
1. Certificate de trezorerie,
din care:
a) în lei
b) în valută
2. Obligaţiuni de stat,
din care:
a) în lei
b) în valută
3. Alte împrumuturi,
din care:
a) împrumuturi din contul general al trezoreriei statului pentru finanţarea temporară a deficitului bugetului de stat
b) alte tipuri de împrumuturi

II. Contul datoriei publice externe directe a statului

Nr. crt. Denumirea împrumutului şi baza legală; destinaţia împrumutului şi denumirea creditorului Perioada pentru care se angajează împrumutul Valuta tranzacţiei Soldul la începutul anului Rulajul anului . . . . în valuta tranzacţiei (milioane) Soldul la finele anului
Valuta tranzacţiei (milioane) Suma (în milioane lei) Trageri Rambursări Valuta tranzacţiei (milioane) Suma (în milioane lei)
0 1 2 3 4 5 6 7 8=4+6-7 9
A. Împrumuturi externe contractate în numele statului de Banca Naţională a României şi gestionate de aceasta
total în valutele tranzacţiilor:
total în dolari S.U.A. şi în lei
B. Împrumuturi externe derulate prin trezoreria centrală a statului
total în valutele tranzacţiilor:
total în dolari S.U.A. şi în lei
C. Alte împrumuturi externe
total în valutele tranzacţiilor:
total în dolari S.U.A. şi în lei
D. Totalul datoriei publice externe în valutele tranzacţiilor:
E. Totalul datoriei publice externe în dolari S.U.A. şi în lei

+
Anexa 2 ─────── – model – SITUAŢIA garanţiilor guvernamentale pentru credite interne şi externe, contractate de agenţii economici şi de autorităţi ale administraţiei publice, la data de 31 decembrie … I. Garanţii pentru credite interne 1. Garanţii pentru credite interne contractate în lei

Numărul garanţiei Baza legală Beneficiar/ Creditor Termenul de valabilitate a garanţiei Valoarea garanţiei emise (mii lei) Soldul iniţial al creditului (mii lei) Rulajul creditului în anul… (mii lei) Soldul final al creditului (mii lei)
Trageri Rambursări
1 2 3 4 5 6 7 8
TOTAL GENERAL:

2. Garanţii pentru credite interne contractate în valută

Numărul garanţiei Baza legală Beneficiar/ Creditor Termenul de valabilitate a garanţiei Valuta de contract sau a tranzacţiei Valoarea garanţiei emise Soldul iniţial al creditului Rulajul creditului în anul ….. în valută (milioane) Soldul final al creditului
Valuta*) (milioane) Suma (în milioane lei) Valuta*) (milioane) Suma (în milioane lei) Trageri Rambursări Valuta*) (milioane) Suma (în milioane lei)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11=7+9-10 12
Total în valută:
Total în dolari S.U.A. şi în lei:

*) Valuta de contract sau a tranzacţiei. II. Garanţii pentru credite externe

Numărul garanţiei Baza legală Beneficiar/ Creditor Termenul de valabilitate a garanţiei Valuta de contract sau a tranzacţiei Valoarea garanţiei emise Soldul iniţial al creditului Rulajul creditului în anul ….. în valută (milioane) Soldul final al creditului
Valuta*) (milioane) Suma (în milioane lei) Valuta*) (milioane) Suma (în milioane lei) Trageri Rambursări Valuta*) (milioane) Suma (în milioane lei)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11=7+9-10 12
Total în valută:
Total în dolari S.U.A. şi în lei:

Notă *) Valuta de contract sau a tranzacţiei. +
LISTAcuprinzând agenţii economici avizaţi sa distribuie aparate de marcat electronice fiscale (societăţi comerciale), completare la listele publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 596 din 7 decembrie 1999, nr. 641 din 29 decembrie 1999, nr. 60 din 10 februarie 2000 şi nr. 158 din 17 aprilie 20001. GFS DUTY-FREE ROMÂNIA – S.R.L.. adresa: Bucureşti, bd Nicolae Balcescu nr. 16, sc. B, ap. 1, sectorul 1, cod fiscal R 9758514, telefon/fax: 310.04.08, aviz de distribuţie şi utilizare nr. 0028/ 29 martie 2000, pentru aparatele de marcat electronice fiscale tip GFS POS, model TEAM POS 4000, configuratie: imprimanta fiscală I.C.L. PB 600274 FUJITSU ICL, model TP 4000, calculator model TEAM POS 4000, aplicatia GFS POS (produsă de firma GFS DUTY-FREE ROMÂNIA S.R.L.), tipul hârtiei – autocopiativa, destinaţie: comerţ, valuta, duty-free, reţea de distribuţie şi service: 1 agent economic şi, respectiv, 1 agent economic.2. EURO PLUS INTERNAŢIONAL – S.A.. adresa: Bucureşti, str. Şcoala Herastrau nr. 26, sectorul 1, cod fiscal R 6811850, telefon/fax: 232.29.72, aviz de distribuţie şi utilizare nr. 0037/30 martie 2000, pentru aparatele de marcat electronice fiscale tip MWCR, model GALAXY, tipul hârtiei – termica, reţea de distribuţie şi service: 21 agenţi economici şi, respectiv, 21 agenţi economici.3. BIT SOFT – S.R.L.. adresa: Bucureşti, Str. Baltagului nr. 5, bl. V81, sc. 1, ap. 9, sectorul 5, cod fiscal R 6520428, telefon/fax: 094633336, 315.89.26, 310.15.56, aviz de distribuţie şi utilizare nr. 0038/5 aprilie 2000, pentru aparatele de marcat electronice fiscale tip MAGIC POS, model HOSPITALITY 2000, configuratie: aplicaţie PC-MAGIC POS, imprimanta fiscală EPSON-MF, tipul hârtiei – autocopiativa, destinaţie: alimentaţie publică, reţea de distribuţie şi service: 2 agenţi economici şi, respectiv, 2 agenţi economici.4. DAEWOO ELECTRONICS ROMÂNIA – S.R.L.. adresa: Bucureşti, Str. Siriului nr. 36-40, etaj 2, sectorul 1, cod fiscal R 7580967, telefon/fax: 233.06.29, aviz de distribuţie şi utilizare nr. 0042/30 martie 2000, pentru casele de marcat electronice fiscale tip OLIVETTI, model CRF 4050, tipul hârtiei – normală, reţea de distribuţie şi service: 14 agenţi economici şi, respectiv, 1 agent economic.5. COMTEC PRODIMPEX – S.R.L.. adresa: Bucureşti, str. Mexic nr. 13, sectorul 1, cod fiscal R 1558561, telefon/fax: 230.46.52, 230.14.67, aviz de distribuţie şi utilizare nr. 0043/30 martie 2000, pentru casele de marcat electronice fiscale tip ZIT, model 98 M-5, tipul hârtiei – autocopiativa, reţea de distribuţie şi service: 20 agenţi economici şi, respectiv, 20 agenţi economici.6. DECIMA INVESTMENT INTERNAŢIONAL – S.R.L.. adresa: Bucureşti, Splaiul Unirii nr. 4, bl. B3, tronson 3, etaj 7, camera 7. 4B, sectorul 4, cod fiscal R 6679858, telefon/fax: 327.75.91/327.75.98, avize de distribuţie şi utilizare nr. 0044/24 martie 2000, nr. 0045/24 martie 2000, nr. 0046/ 24 martie 2000, pentru aparatele de marcat electronice fiscale tip OPTIMUS-IC, modele: MG 1100, MG 2000R şi MG 2100R, tipul hârtiei – autocopiativa, şi, respectiv, termica, reţea de distribuţie şi service: 59 agenţi economici şi, respectiv, 59 agenţi economici.7. EXCEL COMP – S.R.L.. adresa: Str. Pecetei nr. 3, bl. 25, sc. A, ap. 1, sectorul 1, Bucureşti, cod fiscal R 6330199, telefon/fax: 667.25.67/312.58.33, avize de distribuţie şi utilizare nr. 0047/ 31 martie 2000, nr. 0048/31 martie 2000, pentru aparatele de marcat electronice fiscale tip CARAT, modele: 1500-ER-I şi COLIBRI, tipul hârtiei – normală şi, respectiv, autocopiativa, reţea de distribuţie şi service: 8 agenţi economici şi, respectiv, 8 agenţi economici.8. PER GRUP – S.R.L.. adresa: Bucureşti, str. Gheorghe Palade nr. 11, sector 2, cod fiscal R 11123270, telefon/fax: 211.71.86, aviz de distribuţie şi utilizare nr. 0049/3 aprilie 2000, pentru aparatele de marcat electronice fiscale tip CARAT, model COLIBRI, tipul hârtiei – autocopiativa, reţea de distribuţie şi service: 13 agenţi economici şi, respectiv, 13 agenţi economici.9. S.I.N.A.T.T.A. PROD SERVICE – S.R.L.. adresa: Bucureşti, str. Petru Poni nr. 7, sc. C, ap. 3, sectorul 1, cod fiscal R 2794285, telefon/fax: 223.24.47, 223.46.53, aviz de distribuţie şi utilizare nr. 0050/ 29 martie 2000, pentru aparatele de marcat electronice fiscale, tip CASIO, model FE-800, tipul hârtiei – autocopiativa, reţea de distribuţie şi service: 1 agent economic şi, respectiv, 3 agenţi economici.10. ISYS TRADING – S.R.L.. adresa: Bucureşti, str. Calea Moşilor nr. 237, bl. 45, sc. 1, ap. 48, sectorul 2, cod fiscal R 30249, telefon/fax: 313.26.94/311.24.95, 09229772, aviz de distribuţie şi utilizare nr. 0051/30 martie 2000, pentru aparatele de marcat electronice fiscale tip FLORA, model 150, tipul hârtiei autocopiativa, reţea de distribuţie şi service: 4 agenţi economici şi, respectiv, 3 agenţi economici.11. MILO TRADING 2000 – S.R.L.. adresa: Bucureşti, str. Vasile Stroescu nr. 28, sectorul 2, cod fiscal R 12616722, telefon/fax: 252.80.29, 252.35.11, aviz de distribuţie şi utilizare nr. 0052/11 aprilie 2000, pentru aparatele de marcat electronice fiscale tip OPTIMA, model CR 655, tipul hârtiei – autocopiativa, reţea de distribuţie şi service: 43 agenţi economici şi, respectiv, 43 agenţi economici.12. EDF ASRO- S.R.L.. adresa: comuna Otopeni, soseaua Bucureşti-Ploiesti km 16,5, bl. corp B4, parter, judeţul Ilfov, cod fiscal R 487527, telefon/fax: 201.48.36, 201.48.35, aviz de distribuţie şi utilizare nr. 0053/11 aprilie 2000, pentru aparatele de marcat electronice fiscale tip EDFPOS, model EDFPOS 2,0, configuratie: imprimanta fiscală ICL PB 600385, calculator PC standard, tastatura specializată, sistem de operare MS-DOS, aplicaţie EDFPOS EXE, produsă de firma EDF ASRO – S.R.L., tipul hârtiei – normală, destinaţie: comerţ (lei, valute, duty-free), reţea de distribuţie şi service: 1 agent economic şi, respectiv, 1 agent economic.13. MCDONALDS'S ROMÂNIA – S.R.L.. adresa: str. Fabrica de Glucoza nr. 2-4, sectorul 2, Bucureşti, cod fiscal R 6205722, telefon/fax: 242.52.81/242.52.73/242.52.80, avize de distribuţie şi utilizare nr. 0054/4 aprilie 2000 şi nr. 0055/4 aprilie 2000, pentru aparatele de marcat electronice fiscale tip HALO EPOS Keystation, model EUROPA, şi tip HALO 98 EPOS Keystation, model HA 98, configuratie: case de marcat fiscale computerizate; program aplicaţie HOSPITALITY SYSTEM V 420 R5. 30; placa fiscală, tipul hârtiei – autocopiativa şi, respectiv, termica, destinaţie: alimentaţie publică, reţea de distribuţie şi service: 1 agent economic şi, respectiv, 2 agenţi economici.14. MASTER COMPUTERS – S.R.L.. adresa: Bucureşti, sos. Pantelimon nr. 111 A, sectorul 2, cod fiscal R 1592512, telefon/fax: 250.47.57, aviz de distribuţie şi utilizare nr. 0056/5 aprilie 2000, pentru aparatele de marcat electronice fiscale tip MARCOPOS, model 2000, configuratie: aplicaţie PC-MARCOPOS; imprimanta fiscală Epson MF România; Display client Epson DM-D106; destinaţie: comerţ, prestări de servicii, duty-free, tipul hârtiei – autocopiativa, reţea de distribuţie şi service: 1 agent economic şi, respectiv, 1 agent economic.15. MONTERO SOFT – S.R.L.. adresa: Bucureşti, str. Gara Dealul Spirii nr. 2, sectorul 5, cod fiscal R 10903138, telefon/fax: 410.66.60, aviz de distribuţie şi utilizare nr. 0057/6 aprilie 2000, pentru aparatele de marcat electronice fiscale tip PharmEc, model PharmEc POS, configuratie: aplicaţie PC, PharmEc POS, imprimanta fiscală Epson MF România; Display client Epson DM-D106; destinaţie: comerţ, prestări de servicii, tipul hârtiei – autocopiativa, reţea de distribuţie şi service: 1 agent economic şi, respectiv, 1 agent economic.16. INTRAROM – S.A.. adresa: Bucureşti, str. Fabrica de Glucoza nr. 17, sectorul 2, cod fiscal R 4879159, telefon/fax: 204.02.00/ 204.02.06/204.02.07, aviz de distribuţie şi utilizare nr. 0058/ 6 aprilie 2000, pentru aparatele de marcat electronice fiscale tip CR-703, tipul hârtiei – termica, reţea de distribuţie şi service: 1 agent economic şi, respectiv, 1 agent economic.17. ANA ELECTRONIC – S.A.. adresa: Bucureşti, Calea Dorobantilor nr. 134, sectorul 1, cod fiscal R 6641365, telefon/fax: 230.57.32, 230.34.00, 230.39.95, avize de distribuţie şi utilizare nr. 0059/6 aprilie 2000 şi nr. 0060/6 aprilie 2000, pentru aparatele de marcat electronice fiscale tip SAMSUNG, modele ER 350 F şi ER 700F, tipul hârtiei – autocopiativa, reţea de distribuţie şi service: 42 agenţi economici şi, respectiv, 1 agent economic.18. NCR ROMÂNIA INFORMATION TECHNOLOGY – S.R.L.. adresa: Bucureşti, Bd Geniului nr. 8, sectorul 6, cod fiscal R 9225910, telefon/fax: 411.11.34, avize de distribuţie şi utilizare nr. 0061/12 aprilie 2000 şi nr. 0062/12 aprilie 2000 pentru aparatele de marcat electronice fiscale tip NCR, model 7445-Falcon, configuratie: casa de marcat fiscală computerizata; afisaj client 2×20; program aplicaţie "Z casa" V.4.0; placa ISA, modul fiscal şi model 7453, configuratie: casa de marcat fiscală computerizata; afisaj client 2×20; program aplicaţie MTX ver. 6.1; placa fiscală ISA; tipul hârtiei – autocopiativa şi, respectiv, normală, destinaţie: comerţ, prestări de servicii, alimentaţie publică şi, respectiv comerţ, prestări de servicii, reţea de distribuţie şi service: 1 agent economic şi, respectiv, 1 agent economic.19. COLOSSEUM M.P. – S.R.L.. adresa: Bucureşti, str. Fainari nr. 21, sectorul 2, cod fiscal R 11060296, telefon/fax: 242.13.25, 230.77.12, aviz de distribuţie şi utilizare nr. 0063/11 aprilie 2000, pentru aparatele de marcat electronice fiscale tip OK CASH, model JOLLY, tipul hârtiei – termica, reţea de distribuţie şi service: 6 agenţi economici şi, respectiv, 3 agenţi economici.20. U.T.I. – UNITED TRADE INTERNAŢIONAL – S.R.L.. adresa: Braşov, Str. Zizinului nr. 30, bl. 33, sc. C, ap. 8, judeţul Braşov, cod fiscal R 10176722, telefon/fax: 068.411.407, avize de distribuţie şi utilizare nr. 0064/ 18 aprilie 2000, nr. 0065/18 aprilie 2000 şi nr. 0066/18 aprilie 2000, pentru aparatele de marcat electronice fiscale tip EUROPA, PICCOLINO, SPEEDY, tipul hârtiei – termica, reţea de distribuţie şi service: 1 agent economic şi, respectiv, 2 agenţi economici.21. VICTORIA R.G. EXPORT-IMPORT- S.R.L.. adresa: Bucureşti, str. Th. Sperantia nr. 98, bl. S28, sc. 2, ap. 29, sectorul 3, cod fiscal R 7300161, telefon/fax: 322.24.60, 322.24.13, 092-308173, avize de distribuţie şi utilizare nr. 0067/25 aprilie 2000, nr. 0068/25 aprilie 2000, nr. 0069/25 aprilie 2000 şi nr. 0070/25 aprilie 2000, pentru aparatele de marcat electronice fiscale tip ELITE, modele: 2003, 2005, 5000, MINI-F, tipul hârtiei – normală şi, respectiv, autocopiativa, reţea de distribuţie şi service: 3 agenţi economici şi, respectiv, 2 agenţi economici.NOTĂ:Reţeaua de distribuţie şi service inclusă în avizele privind distribuirea şi utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale poate fi extinsă prin suplimentarea avizelor.──────────

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters