ORDIN nr. 722 din 4 iulie 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 07/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 13 iulie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 2139 14/12/2020
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 10ABROGA PEORDIN 1612 03/12/2014
ART. 10ABROGA PEREGULAMENT 03/12/2014
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEREGULAMENT 04/07/2017
ActulREFERIRE LAHG 557 03/08/2016
ActulREFERIRE LAHG 21 14/01/2015 ART. 5
ActulREFERIRE LALEGE 104 08/07/2014
ActulREFERIRE LAHG 94 12/02/2014
ActulREFERIRE LAOUG 1 29/01/2014
ActulREFERIRE LAHG 762 16/07/2008
ActulREFERIRE LAHG 741 09/07/2008
ActulREFERIRE LAHG 548 21/05/2008
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 09/07/2008
ActulREFERIRE LASTRATEGIE 21/05/2008
ActulREFERIRE LASTRATEGIE 16/07/2008
ActulREFERIRE LALEGE 15 28/02/2005
ActulREFERIRE LAHG 1491 09/09/2004
ActulREFERIRE LALEGE (R) 481 08/11/2004
ActulREFERIRE LAOUG 21 15/04/2004
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 09/09/2004 ART. 4
ActulREFERIRE LAHG (R) 74 26/01/1991
ActulREFERIRE LAHG 74 26/01/1991
ART. 3REFERIRE LAREGULAMENT 04/07/2017
ART. 10ABROGA PEORDIN 1612 03/12/2014
ART. 10ABROGA PEREGULAMENT 03/12/2014
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 2139 14/12/2020
ActulREFERIT DEREGULAMENT 04/07/2017
ActulREFERIT DEREGULAMENT 27/10/2017
ANEXA 1REFERIT DEREGULAMENT 27/10/2017





Având în vedere prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare, ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 1/2014 privind unele măsuri în domeniul managementului situațiilor de urgență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 104/2014, cu modificările și completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc, ale Hotărârii Guvernului nr. 741/2008 pentru aprobarea Regulamentului privind gestionarea situațiilor de urgență generate de producerea unui accident de aviație civilă, precum și pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 74/1991 privind înființarea Regiei autonome „Administrația română a serviciilor de trafic aerian“ – ROMATSA, ale Hotărârii Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, funcționarea și componența Comitetului național pentru situații speciale de urgență, cu modificările și completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 762/2008 pentru aprobarea Strategiei naționale de prevenire a situațiilor de urgență și cele ale Strategiei naționale de comunicare și informare publică pentru situații de urgență, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 548/2008, precum și ale Legii nr. 481/2004 privind protecția civilă, republicată, cu modificările ulterioare,<!–>în temeiul art. 4 alin. (2) din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.491/2004, și al art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor, cu modificările și completările ulterioare,–>ministrul transporturilor emite următorul ordin: +
Articolul 1Se constituie Comitetul ministerial pentru situații de urgență, denumit în continuare comitet ministerial, în componența prevăzută în anexa nr. 1.
+
Articolul 2Situațiile potențiale de convocare a comitetului ministerial sunt prezentate în anexa nr. 2.
+
Articolul 3Comitetul ministerial are în componență un președinte, vicepreședinți, membri și consultanți. Regulamentul privind organizarea, atribuțiile, funcționarea și dotarea Comitetului ministerial pentru situații de urgență din cadrul Ministerului Transporturilor este prevăzut în anexa nr. 3.
+
Articolul 4În situații de urgență, comitetul ministerial este convocat de către ministrul transporturilor/înlocuitorul legal, în baza deciziei proprii sau la propunerea fundamentată a structurii organizatorice a Ministerului Transporturilor/unității/autorității care a transmis la Centrul operativ pentru situații de urgență din cadrul Ministerului Transporturilor, denumit în continuare centru operativ, informații referitoare la situația de urgență.
+
Articolul 5În urma deciziei de convocare a comitetului ministerial, aceasta este transmisă personalului de serviciu din centrul operativ pentru situații de urgență al ministerului, care va pune în aplicare procedura de convocare a membrilor comitetului.
+
Articolul 6În cazul producerii unei situații de urgență, la solicitarea Comitetului național pentru situații speciale de urgență, a comitetului ministerial sau a șefului centrului operativ, unitățile din subordinea sau sub autoritatea ministerului vor desemna personal de specialitate care va asigura desfășurarea unui serviciu permanent în cadrul centrului operativ.
+
Articolul 7Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
+
Articolul 8Prevederile prezentului ordin sunt opozabile tuturor unităților/subunităților din subordinea sau sub autoritatea Ministerului Transporturilor pe niveluri de competență, precum și entităților de stat sau private (administratori de aeroporturi sau alte infrastructuri de transport, operatori economici care operează pe toate modurile de transport etc.) în ceea ce privește informarea, monitorizarea și implementarea măsurilor adoptate în domeniul specific al situațiilor de urgență.
+
Articolul 9Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
+
Articolul 10La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.612/2014 pentru organizarea și funcționarea Comitetului ministerial pentru situații de urgență din cadrul Ministerului Transporturilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 909 din 15 decembrie 2014, se abrogă.<!–>

Ministrul transporturilor,–>
Alexandru-Răzvan Cuc<!–>
București, 4 iulie 2017.–>Nr. 722. +
Anexa nr. 1<!–>
COMPONENȚA–>
Comitetului ministerial pentru situații de urgență din cadrul Ministerului Transporturilor<!–>–>

Nr. crt.<!–> Nivel de reprezentare–> Funcția în comitetul ministerial<!–>
A–> COMPONENTA CENTRALĂ<!–>
1.–> ministrul transporturilor<!–> președinte–>
2.<!–> secretar de stat–> vicepreședinte<!–>
3.–> secretar de stat<!–> vicepreședinte–>
4.<!–> secretar de stat–> vicepreședinte<!–>
5.–> secretar de stat<!–> vicepreședinte–>
6.<!–> secretar de stat–> vicepreședinte<!–>
7.–> secretar general<!–> vicepreședinte–>
8.<!–> secretar general adjunct–> vicepreședinte<!–>
9.–> secretar general adjunct<!–> vicepreședinte–>
10.<!–> director general – Direcția generală management și strategie–> membru<!–>
11.–> director – Direcția investiții, reglementări tehnice și autorizații de construire<!–> membru–>
12.<!–> director – Direcția comunicare, relația cu sindicatele, patronatele și organizațiile neguvernamentale–> membru<!–>
13.–> șef serviciu – Serviciul relația cu Parlamentul<!–> membru–>
14.<!–> director general – Direcția generală anticorupție în transporturi, administrativ și juridic–> membru<!–>
15.–> șef serviciu – Serviciul resurse umane<!–> membru–>
16.<!–> director – Corpul de control–> membru<!–>
17.–> director – Direcția transport feroviar<!–> membru–>
18.<!–> director – Direcția transport rutier–> membru<!–>
19.–> director – Direcția transport aerian<!–> membru–>
20.<!–> director – Direcția transport naval–> membru<!–>
21.–> director – Direcția achiziții publice și administrarea domeniului public <!–> membru–>
22.<!–> director – Direcția economică –> membru<!–>
23.–> director – Direcția afaceri europene și relații internaționale<!–> membru–>
24.<!–> director – Direcția medicală–> membru<!–>
25.–> secretar național – Secretariatul Național Traceca<!–> membru–>
26.<!–> șef serviciu – Serviciul audit intern–> membru<!–>
27.–> șef serviciu – Serviciul probleme speciale<!–> membru–>
28.<!–> șef serviciu – Serviciul situații de urgență–> membru<!–>
29.–> director – Unitatea de politici publice<!–> membru–>
30.<!–> director – Direcția guvernanță corporativă–> membru<!–>
31.–> director general – Direcția generală organism intermediar pentru transport<!–> membru–>
B<!–> COMPONENTA FEROVIARĂ–>
32.<!–> președinte – Autoritatea pentru Reformă Feroviară–> membru<!–>
33.–> director general – Autoritatea Feroviară Română – AFER<!–> membru–>
34.<!–> director general – Societatea METROREX – S.A.–> membru<!–>
35.–> director general – C.N. de Căi Ferate „C.F.R“. – S.A.<!–> membru–>
36.<!–> director general – SNTFC „C.F.R Călători“ – S.A.–> membru<!–>
37.–> director general – SNTFM „C.F.R Marfă“ – S.A.<!–> membru–>
38.<!–> director general – Agenția de Investigare Feroviară Română–> membru<!–>
39.–> director general – Societatea „Telecomunicații CFR“ – S.A.<!–> membru–>
40.<!–> director general – Societatea „Informatică Feroviară“ – S.A.–> membru<!–>
41.–> director – Societatea „Grup Exploatare și Întreținere Palat CFR“ – S.A.<!–> membru–>

<!–>

Nr. crt.–> Nivel de reprezentare<!–> Funcția în comitetul ministerial–>
C<!–> COMPONENTA RUTIERĂ–>
42.<!–> inspector de stat șef – Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier–> membru<!–>
43.–> director general – Autoritatea Rutieră Română – A.R.R.<!–> membru–>
44.<!–> director general – R.A. Registrul Auto Român – R.A.R.–> membru<!–>
45.–> director – Autoritatea Metropolitană de Transport București<!–> membru–>
46.<!–> director – Compania Națională de Investiții Rutiere–> membru<!–>
47.–> director – Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere<!–> membru–>
D<!–> COMPONENTA AVIATICĂ–>
48.<!–> director general – R.A. „Autoritatea Aeronautică Civilă Română“ – A.A.C.R.–> membru<!–>
49.–> director general – Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile – C.I.A.S.<!–> membru–>
50.<!–> director general – R.A. „Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian – ROMATSA“–> membru<!–>
51.–> director general – C.N. „Aeroporturi București“ – S.A.<!–> membru–>
52.<!–> director general – S.N. „Aeroportul Internațional «M. Kogălniceanu» Constanța“ – S.A.–> membru<!–>
53.–> director general – S.N. „Aeroportul Internațional Timișoara -«Traian Vuia»“ – S.A.<!–> membru–>
54.<!–> director general – C.N. de Transporturi Aeriene Române – TAROM – S.A.–> membru<!–>
55.–> director general – Școala Superioară de Aviație Civilă<!–> membru–>
56.<!–> director general – Aeroclubul României–> membru<!–>
E–> COMPONENTA NAVALĂ<!–>
57.–> director general – Autoritatea Navală Română <!–> membru–>
58.<!–> director general – C.N. „Administrația Canalelor Navigabile“ – S.A.–> membru<!–>
59.–> director general – C.N. „Administrația Porturilor Maritime“ – S.A. Constanța<!–> membru–>
60.<!–> director general – R.A. „Administrația Fluvială a Dunării de Jos“ – S.A. Galați–> membru<!–>
61.–> director general – C.N. „Administrația Porturilor Dunării Fluviale“ – S.A. Giurgiu<!–> membru–>
62.<!–> director general – C.N. „Administrația Porturilor Dunării Maritime“ – S.A. Galați–> membru<!–>
63.–> director general – Centrul Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV<!–> membru–>
64.<!–> director general – ARSVOM Constanța–> membru<!–>
65.–> director general – C.N. de Radiocomunicații Navale „Radionav“ – S.A.<!–> membru–>
F<!–> COMPONENTA MEDICALĂ–>
66.<!–> manager – Spitalul Clinic nr. 1 CF Witting București–> membru<!–>
67.–> manager – Spitalul Clinic nr. 2 București<!–> membru–>
68.<!–> manager – Spitalul General CF Pașcani–> membru<!–>
69.–> manager – Spitalul General CF Simeria<!–> membru–>
70.<!–> manager – Spitalul Clinic CF Oradea–> membru<!–>
71.–> manager – Spitalul Clinic CF Timișoara<!–> membru–>
72.<!–> manager – Spitalul Clinic CF Constanța–> membru<!–>
73.–> manager – Spitalul Clinic CF Cluj-Napoca<!–> membru–>
74.<!–> manager – Spitalul Clinic CF Craiova–> membru<!–>
75.–> manager – Spitalul Clinic CF Iași<!–> membru–>
76.<!–> manager – Spitalul Clinic CF Brașov–> membru<!–>
77.–> manager – Spitalul Clinic CF Galați<!–> membru–>
78.<!–> manager – Spitalul Clinic CF Ploiești–> membru<!–>
79.–> manager – Spitalul Clinic CF Sibiu<!–> membru–>
80.<!–> manager – Spitalul Clinic CF Drobeta-Turnu Severin–> membru<!–>

–><!–>–>

+
Anexa nr. 2<!–>
Situații potențiale pentru convocarea Comitetului ministerial pentru situații de urgență din cadrul Ministerului Transporturilor–><!–>
Comitetul ministerial pentru situații de urgență poate fi convocat în următoarele situații potențiale de urgență:1.–>Accidente aviatice:prăbușirea unor aparate de zbor cu pasageri la bord care a dus la decesul sau vătămarea gravă a acestora;deteriorarea gravă/distrugerea unor aparate de zbor cu pasageri la bord pe timpul pregătirii pentru decolare/aterizare din cauza unor defecțiuni tehnice, incendii, explozii, avarii care sau soldat cu pierderi sau vătămări de vieți omenești.2.<!–>Accidente feroviare:coliziuni/deraieri de trenuri CF sau metrou, în urma cărora au rezultat victime multiple;deteriorarea gravă/distrugerea unor vagoane de călători (CF sau metrou), vagoane de marfă CF, locomotive, din cauza unor defecțiuni tehnice, explozii, incendii, avarii, în urma cărora au rezultat victime și pagube materiale importante;explozii, deraieri, accidente, incendii în interiorul unui tunel feroviar/metrou în urma cărora au rezultat pierderi și vătămări de vieți omenești;deteriorarea/distrugerea infrastructurii de transport feroviar sau a infrastructurii metroului, în urma căreia au rezultat pierderi și vătămări de vieți omenești;prăbușiri de poduri/viaducte ce susțin calea ferată sau pasarele, surpări de teren, care au ca rezultat rănirea sau decesul unor persoane.3.–>Accidente navale:coliziuni de nave/ambarcațiuni în urma cărora au rezultat victime;scufundări de nave/ambarcațiuni care pun în pericol viețile pasagerilor;deteriorări grave/distrugeri de nave în urma unor defecțiuni tehnice, explozii, incendii, avarii care pun în pericol viețile omenești.4.<!–>Evenimente rutiere:prăbușiri de poduri/viaducte ce susțin căi rutiere sau pasarele și care au provocat rănirea sau decesul unor persoane;deteriorarea gravă/distrugerea sau producerea de fisuri de mari dimensiuni ale căilor rutiere, în urma unor fenomene naturale, ce a condus la producerea de victime și la blocarea traficului rutier în zona supusă dezastrului.5.–>Alte evenimente:în urma cutremurelor care au produs victime/au pus în pericol viețile omenești și au produs modificări ale structurii de rezistență a clădirilor în care își desfășoară activitatea personalul Ministerului Transporturilor sau al entităților din subordine sau sub autoritate;în urma unor incendii, explozii puternice produse la sediul ministerului sau al entităților din subordine sau sub autoritate în care s-au produs victime omenești sau au fost puse în pericol viețile omenești, precum și deteriorarea gravă/distrugerea clădirilor respective;în cazul căderii unor obiecte din cosmos pe imobilele aparținând Ministerului Transporturilor sau entităților din subordine sau sub autoritate în urma cărora s-au produs victime omenești sau au fost puse în pericol viețile oamenilor, precum și distrugerea sau avarierea clădirilor respective;în orice alte situații de risc la solicitarea președintelui (vicepreședinților) comitetului ministerial.Personalul de serviciu din Centrul operativ pentru situații de urgență, la apariția uneia dintre situațiile de mai sus, odată cu aplicarea procedurii de anunțare – comunicare, informează conform anexei despre oportunitatea convocării comitetului ministerial și în raport cu decizia luată de președintele/înlocuitorul legal al președintelui comitetului ministerial anunță/sau nu membrii comitetului ministerial lărgit sau restrâns, conform procedurii de convocare.<!–>–>N O T E1.<!–>Prin victime multiple se înțelege cel puțin un decedat și mai multe persoane rănite, exceptând cazurile de suicid.2.–>Deteriorarea gravă presupune afectarea în proporție de minimum 50% a obiectivului respectiv, iar distrugerea, peste 50%.<!–>–>
+
Anexa nr. 3<!–>REGULAMENT din 4 iulie 2017–><!–>
–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters