ORDIN nr. 77 din 6 iunie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 545 din 19 iunie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 18
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 24
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 11
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 20
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 28
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 30
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 34
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 21/09/2016 CAP. 6
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 11
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 21
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 22
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 24
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 25
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 26
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 28
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 144 21/09/2016
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 21/09/2016
ActulREFERIRE LALEGE 15 14/02/2008
ActulREFERIRE LAOUG 30 25/04/2007 ART. 7
ART. 1REFERIRE LAORDIN 144 21/09/2016
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 18
ART. 1ABROGA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 24
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 11
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 20
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 28
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 30
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 34
ART. 1COMPLETEAZA PEREGULAMENT 21/09/2016 CAP. 6
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 11
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 21
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 22
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 24
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 25
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 26
ART. 1MODIFICA PEREGULAMENT 21/09/2016 ART. 28
ART. 1REFERIRE LAREGULAMENT 21/09/2016
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 202 19/04/2002
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 10 18/01/1995
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 50 29/07/1991
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul prevederilor art. 7 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare,<!–>ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:–> +
Articolul IRegulamentul de organizare și funcționare a Direcției generale logistice, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 144/2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 776 din 4 octombrie 2016, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:1.<!–>La articolul 11 alineatul (1), litera l) se modifică și va avea următorul cuprins:l)–>participă la elaborarea programelor multianuale privind înzestrarea structurilor cu armament și tehnică specială, pe baza propunerilor inspectoratelor generale și a unităților necuprinse în structura acestora, în funcție de alocațiile bugetare aprobate;2.<!–>La articolul 11 alineatul (1), după litera hh) se introduc trei noi litere, lit. ii)-kk), cu următorul cuprins:ii)–>participă, în calitate de membru, la activitatea Comisiei pentru relația cu industria națională de apărare, constituită la nivelul MAI;jj)<!–>coordonează activitatea Grupului de lucru pentru gestionarea și monitorizarea implementării programelor rezultate din operațiuni compensatorii (offset), constituit la nivelul MAI;kk)–>asigură activitatea Comisiei de evaluare a organismelor de evaluare și verificare a constanței performanțelor și a organismelor de evaluare tehnică a produselor pentru construcții, constituită la nivelul MAI.3.<!–>La articolul 11 alineatul (2), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:b)–>asigură achiziționarea de produse, lucrări și servicii pentru ordonatorul principal de credite, respectiv organizează și desfășoară proceduri de achiziții publice efectuate în comun cu alte autorități contractante din cadrul MAI, conform competențelor legale;4.<!–>La articolul 18, literele q) și nn) se abrogă.5.–>La articolul 20, după litera qq) se introduce o nouă literă, lit. rr), cu următorul cuprins:rr)<!–>participă la activitățile Grupului de lucru care funcționează în cadrul Comisiei pentru examinarea investițiilor străine directe (CEISD).6.–>La articolul 21, literele a) și c) se modifică și vor avea următorul cuprins:a)<!–>realizarea unui sistem logistic modern de dotare a unităților MAI cu mijloace tehnice de resort, adaptat conceptual, structural și operativ la dimensiunile, configurația și misiunile specifice acestora;………………………..–>c)<!–>perfecționarea cadrului normativ pentru implementarea elementelor conceptuale privind dotarea, pregătirea și instruirea efectivelor, precum și a modului de organizare și ținere a evidenței, de mentenanță, păstrare, depozitare, transport, clasare pe grupe, valorificare, transmitere fără plată și casare a mijloacelor tehnice de resort aparținând inspectoratelor generale și unităților necuprinse în structura acestora.7.–>La articolul 22, literele a), n) și qq) se modifică și vor avea următorul cuprins:a)<!–>elaborează și stabilește, pe bază de studii, strategia de dotare a unităților MAI cu mijloace tehnice și obiectivele pe termen scurt, mediu și lung;………………………..–>n)<!–>centralizează consumurile de carburanți ale mijloacelor de mobilitate din unitățile MAI în vederea informării, la solicitare, a conducerii ministerului;………………………..–>qq)<!–>analizează și propune spre aprobare normele de consum carburanți determinate conform reglementărilor legale pentru mijloacele de mobilitate terestră nou-introduse în înzestrare, în condițiile specifice executării misiunilor unităților, precum și coeficienții de corecție ai acestora;8.–>La articolul 24, literele e) și p) se modifică și vor avea următorul cuprins:e)<!–>elaborează strategia de echipare a personalului din cadrul Aparatului central al MAI și o diseminează, spre informare, către inspectoratele generale și unitățile necuprinse în structura acestora;………………………..–>p)<!–>elaborează fișele de evidență a drepturilor de echipament/rapoartele de echipament anuale și le difuzează unităților MAI;9.–>La articolul 24, litera z) se abrogă.10.<!–>La articolul 25, litera d) se modifică și va avea următorul cuprins:d)–>îndeplinirea rolului de structură de specialitate a MAI cu atribuții în domeniul urbanismului, amenajării teritoriului și autorizării executării lucrărilor de construcții cu caracter special.11.<!–>La articolul 26, literele m) și t) se modifică și vor avea următorul cuprins:m)–>analizează documentațiile de obținere a autorizației de construire/desființare, documentațiile de amenajare a teritoriului și documentațiile de urbanism de tip plan urbanistic general, plan urbanistic zonal și plan urbanistic de detaliu, primite de la persoane fizice sau juridice, le transmite spre consultare către structurile MAI implicate, evaluează punctele de vedere formulate și, pe baza acestora și a cunoștințelor de specialitate, decide cu privire la soluție și emite avizul MAI;………………………..<!–>t)–>analizează solicitările de eliberare a certificatelor de urbanism și a autorizațiilor pentru executarea lucrărilor de construcții cu caracter special, întocmește și propune emiterea acestora în situațiile în care competența emiterii aparține MAI, potrivit prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare;12.<!–>La articolul 28, literele j), l), m), n), p) și q) se modifică și vor avea următorul cuprins:j)–>efectuează inspecții asupra clădirilor MAI care prezintă degradări ce pot pune în pericol rezistența și stabilitatea construcțiilor și actualizează Programul de consolidare a clădirilor cu risc seismic ridicat;………………………..<!–>l)–>participă la recepțiile la terminarea lucrărilor obiectivelor de investiții și controlează modul de efectuare a acestora potrivit prevederilor legale în vigoare, inclusiv a reglementărilor specifice emise de către MAI;m)<!–>propune, în cazuri motivate, suspendarea/anularea autorizării diriginților de șantier și a responsabililor cu urmărirea comportării construcțiilor;n)–>autorizează specialiștii în domeniul construcțiilor din cadrul MAI, respectiv responsabilii cu urmărirea comportării în timp a construcțiilor existente și diriginții de șantier pentru obiectivele de investiții ale MAI;………………………..<!–>p)–>efectuează controale tematice, dispuse de conducerea MAI sau a Direcției generale, la factorii implicați în procesul de autorizare, proiectare, execuție, exploatare și postutilizare, având ca obiect analiza unor probleme legate de calitatea construcțiilor MAI sau a modului de aplicare a componentelor sistemului calității în construcții;q)<!–>efectuează controale prin sondaj la obiectivele MAI, din dispoziția directorului general al Direcției generale sau conform planificării conducerii serviciului;13.–>La articolul 28, dupălitera v) se introduc șase noi litere, lit. w)-bb), cu următorul cuprins:w)<!–>controlează calitatea execuției lucrărilor și dispune măsuri de oprire, refacere, expertizare tehnică a acestora, când se constată încălcarea de către executant a proiectului tehnic de execuție, precum și a reglementărilor tehnice în vigoare la data execuției, în acord cu obligațiile ce îi revin potrivit legii;x)–>controlează corespondența între documentația tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de construcții, proiectul tehnic de execuție, pentru lucrările ce se realizează, modul în care sunt corelate acestea cu caietele de sarcini, modul în care se respectă prevederile Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare;y)<!–>controlează, la proprietarii și administratorii de construcții, modul de respectare a reglementărilor privind urmărirea comportării în exploatare și intervenții la construcțiile existente, precum și postutilizarea construcțiilor;z)–>dispune proprietarilor sau administratorilor, în condițiile legii, următoarele măsuri pentru reducerea riscurilor privind siguranța vieții oamenilor, după caz:1.<!–>efectuarea de expertize tehnice la construcții, indiferent de forma de proprietate, destinație sau sursa de finanțare a acestora, atunci când în urma controlului se concluzionează astfel;2.–>încetarea utilizării construcțiilor când în urma unei expertize se concluzionează că prin neasigurarea cerinței fundamentale rezistență mecanică și stabilitate este pusă în pericol viața sau integritatea corporală a cetățenilor sau poate fi cauzată distrugerea totală sau parțială a construcției;aa)<!–>dispune oprirea executării lucrărilor de construcții atunci când constată că acestea se realizează necorespunzător, cu încălcarea dispozițiilor legale și a cerințelor privind asigurarea calității în construcții, până la înlăturarea deficiențelor respective și intrarea în legalitate;bb)–>analizează expertizele tehnice întocmite de către experți tehnici atestați pentru construcțiile MAI, din punctul de vedere al conformității conținutului acestora cu conținutul-cadru prevăzut în legislația în vigoare.14.<!–>La articolul 30, dupălitera pp) se introduc patru noi litere, lit. qq)-tt), cu următorul cuprins:qq)–>asigură secretariatul Grupului de lucru pentru gestionarea și monitorizarea implementării programelor rezultate din operațiuni compensatorii (offset), constituit la nivelul MAI;rr)<!–>asigură secretariatul Comisiei de evaluare a organismelor de evaluare și verificare a constanței performanțelor și a organismelor de evaluare tehnică a produselor pentru construcții, constituită la nivelul MAI;ss)–>participă la activitățile Grupului de lucru care funcționează în cadrul Comisiei pentru examinarea investițiilor străine directe (CEISD);tt)<!–>analizează contextul de apariție și evoluție a fenomenului de discriminare de gen, precum și nerespectarea principiului egalității de șanse între femei și bărbați și recomandă soluții în vederea respectării acestui principiu, conform legii.15.–>La articolul 34, după litera z) se introduce o nouă literă, lit. aa), cu următorul cuprins:aa)<!–>solicită acreditarea/reacreditarea SIC de la Autoritatea afacerilor interne de acreditare de securitate pentru toate SIC clasificate de la nivelul Direcției generale și al structurilor subordonate.16.–>După articolul 36 se introduce un nou articol, art. 36^1, cu următorul cuprins: +
Articolul 36^1(1)<!–>În cadrul raporturilor de serviciu și al relațiilor de muncă funcționează principiul egalității de șanse și de tratament față de întregul personal.(2)–>Sunt interzise orice formă de discriminare bazată pe criteriul de sex, orientare sexuală, precum și emiterea oricărei dispoziții în măsură de a discrimina o persoană.(3)<!–>Pentru prevenirea și eliminarea oricăror comportamente, definite drept discriminare, Direcția generală are obligațiile prevăzute de Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(4)–>Soluționarea sesizărilor și reclamațiilor privind discriminarea se realizează în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
+
Articolul IIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>

Ministrul afacerilor interne,–>
Lucian Nicolae Bode<!–>
București, 6 iunie 2023.–>Nr. 77.<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters