ORDIN nr. 779 din 21 mai 2002

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 862 din 29 noiembrie 2002
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 322 03/03/2006
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDONANTA 38 16/08/2001
ActulREFERIRE LAHG 3 04/01/2001 ART. 4
ActulREFERIRE LALEGE 197 04/11/1998 ART. 12
ActulREFERIRE LAOG 42 28/08/1997 ART. 7
ActulREFERIRE LAOG (R) 19 18/08/1997 ART. 12
ActulREFERIRE LALEGE 6 08/03/1993
ActulREFERIRE LAPROTOCOL 17/02/1978
ActulREFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973
ART. 2REFERIRE LAORDONANTA 38 16/08/2001
ART. 2REFERIRE LALEGE 6 08/03/1993
ART. 2REFERIRE LAPROTOCOL 17/02/1978
ART. 2REFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973
ART. 13REFERIRE LALEGE 107 25/09/1996 ART. 92
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 322 03/03/2006
ActulREFERIT DESISTEM 19/05/2003
ActulREFERIT DEORDIN 728 19/05/2003

privind instalaţiile de recepţie portuare pentru deşeurile generate de nava şi reziduurile mărfii



În temeiul prevederile art. 12 lit. b) şi t) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 197/1998, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1997 privind navigaţia civilă şi ale art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei,având în vedere Directiva 2000/59/EC a Parlamentului European şi Consiliului din 27 noiembrie 2000 referitoare la instalaţiile de recepţie portuare pentru deşeurile generate de nava şi reziduurile mărfii, Regula 12 alin. (1) din anexa I şi Regula 7 din anexa V la Convenţia internationala MARPOL 73/78,ministrul lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei emite următorul ordin: +
Articolul 1ScopScopul prezentului ordin este reducerea descarcarilor în mare a deşeurilor generate de nava şi a reziduurilor mărfii, în special a descarcarilor ilegale de la navele care utilizează porturile maritime româneşti, prin îmbunătăţirea disponibilităţii şi utilizării instalaţiilor de recepţie portuara pentru deşeurile generate de nava şi reziduurile mărfii, în vederea îmbunătăţirii protecţiei mediului marin.
+
Articolul 2DefiniţiiÎn sensul prezentului ordin:a) nava înseamnă o nava maritima de orice tip operand în mediul marin, inclusiv ambarcatiunile pe aripi portante, vehiculele pe perna de aer, ambarcatiunile submersibile şi plutitoare;b) MARPOL 73/78 înseamnă Convenţia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de către nave, astfel cum a fost modificată prin Protocolul din 1978. România a aderat la Convenţia internationala MARPOL 73/78, mai precis la anexele I, II şi V, prin Legea nr. 6/1993 şi a acceptat anexa III, amendata, şi unele amendamente la Convenţia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de către nave, modificată prin Protocolul încheiat la Londra la 17 februarie 1978, prin Ordonanţa Guvernului nr. 38/2001;c) deseu generat de nava înseamnă toate deşeurile şi alte reziduuri decât reziduurile mărfii, care sunt generate în timpul serviciului navei şi cad sub incidenţa prevederilor anexelor I şi V la MARPOL 73/78, şi deseul asociat mărfii, după cum este definit în Liniile directoare ale Organizaţiei Maritime Internaţionale pentru implementarea anexei V la MARPOL 73/78;d) reziduurile mărfii înseamnă materialul remanent al oricărei marfi la bord, în magaziile de marfa sau tancuri, care rămâne în urma finalizarii procedurilor de descărcare şi operaţiilor de curatare şi include excedentul provenit de la încărcare/descărcare şi scurgeri;e) instalaţii de recepţie portuare înseamnă orice instalatie care poate fi fixa, plutitoare sau mobila şi capabilă sa primească deseu generat de nava sau reziduuri ale mărfii;f) nava de pescuit înseamnă orice nava echipata şi folosită comercial pentru prinderea peştelui sau a altor resurse marine vii;g) ambarcatiune de agrement înseamnă o nava de orice tip, indiferent de mijloacele de propulsie, destinată pentru sport sau petrecerea timpului liber;h) port înseamnă locul sau zona geografică amenajată prin lucrări de imbunatatire şi echipamente pentru a permite, în principal, primirea navelor, inclusiv a navelor de pescuit şi a ambarcatiunilor de agrement.
+
Articolul 3CompetenţaPrezentul ordin se aplică:a) tuturor navelor, inclusiv navelor de pescuit şi de agrement, indiferent de pavilionul acestora, care fac escala sau operează în interiorul unui port maritim românesc, cu excepţia navelor militare, navelor auxiliare ori a altor nave deţinute sau operate de stat şi folosite, la timpul dat, numai pentru un serviciu guvernamental necomercial; şib) tuturor porturilor maritime româneşti vizitate în mod normal de navele menţionate la lit. a).
+
Articolul 4Instalaţii de recepţie portuare(1) Administraţia portului maritim asigura disponibilitatea instalaţiilor adecvate de recepţie portuare pentru a satisface cerinţele utilizării normale de către nave a porturilor aflate în administrarea sa, fără a produce întârzieri nejustificate acestora. În cazurile în care un agent economic autorizat dispune de instalaţii adecvate de recepţie a deşeurilor produse de nave sau reziduurilor mărfii, acesta poate prelua activitatea de recepţie în baza unei înţelegeri scrise cu administraţia portului maritim, cu condiţia ca activitatea să se desfăşoare cu respectarea parametrilor prevăzuţi în standardele de mediu.(2) Pentru a realiza compatibilitatea instalaţiile de recepţie portuare vor fi dimensionate sa primească tipurile şi cantităţile de deseu generat de nava şi reziduuri ale mărfii de la navele care utilizează în mod regulat acel port, luându-se în considerare cerinţele operationale ale utilizatorilor portului, mărimea şi poziţia geografică a portului, tipul navelor care fac escala în acel port şi exceptarile prevăzute în conformitate cu prevederile art. 9.(3) În cazul în care comandantul unei nave sau altă persoană fizica ori juridică, care utilizează instalaţiile portuare, constata deficiente ale sistemului de recepţie a deşeurilor, va raporta acest eveniment la Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, completand formularul-model al Organizaţiei Maritime Internaţionale prevăzut în anexa nr. 1.
+
Articolul 5Recepţia deseului şi planuri de manipulare(1) Un plan corespunzător de recepţie şi manipulare va fi întocmit în termen de 60 de zile de la data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va fi implementat de către administraţia portului pentru fiecare port maritim românesc, în urma consultării cu părţile interesate, în special cu utilizatorii portuari sau cu reprezentanţii acestora, în ceea ce priveşte cerinţele art. 4, 6, 7, 10, şi 12. Cerinţele detaliate pentru întocmirea unor asemenea planuri sunt prevăzute în anexa nr. 2.(2) Planurile de recepţie şi manipulare prevăzute la alin. (1) pot, din motive de eficienta, să fie dezvoltate într-un context naţional, cu implicarea corespunzătoare a fiecărui port maritim românesc, care va furniza tot ceea ce este necesar şi disponibil din partea acestuia, respectiv instalaţiile de recepţie specifice fiecărui port.(3) Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei prin Direcţia generală a transporturilor maritime, pe Dunăre şi cai navigabile va evalua şi va aviza planul de recepţie şi manipulare, va monitoriza implementarea acestuia şi va asigura reaprobarea acestuia la minimum 3 ani sau după ce sunt aduse modificări importante modului de operare a portului.
+
Articolul 6Notificarea(1) Comandantul unei nave, alta decât o nava de pescuit sau o ambarcatiune de agrement autorizata sa transporte până la 12 pasageri, indreptandu-se către un port maritim românesc, va completa sincer şi cu exactitate fiecare rubrica din formularul al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3 şi va comunică aceasta informaţie administraţiei portului respectiv:a) cu cel puţin 24 de ore înainte de sosire, dacă portul de escala este cunoscut; saub) îndată ce portul de escala este cunoscut, dacă aceasta informaţie este disponibilă în mai puţin de 24 de ore înainte de sosire; sauc) cel mai târziu după plecarea navei din portul anterior, dacă durata voiajului este mai mica de 24 de ore.(2) Formularul prevăzut la alin. (1) va fi păstrat la bord cel puţin până în următorul port de escala şi va fi disponibil la cererea autorităţilor portului respectiv.(3) Formularul prevăzut la alin. (1) poate fi depus la administraţia portului maritim şi de agentul navei.
+
Articolul 7Predarea deseului generat de nava(1) Comandantul unei nave care face escala într-un port maritim românesc va preda tot deseul generat de nava unei instalaţii de recepţie portuare înaintea părăsirii portului.(2) Administraţia portului maritim va elibera comandantului navei care a predat deseul generat de nava un document prin care se atesta cantităţile recepţionate.(3) Totuşi o nava poate pleca spre următorul port de escala fără sa predea deseul generat de ea, dacă reiese, în urma informaţiilor furnizate în conformitate cu prevederile art. 6 şi ale anexei nr. 3, ca exista suficient spaţiu destinat pentru depozitarea deseului care a fost acumulat şi care va fi acumulat în timpul voiajului prognozat al navei până la următorul port de predare.(4) Dacă exista motive întemeiate pentru a se crede că nu sunt disponibile instalaţii adecvate în următorul port de predare sau dacă acest port este necunoscut şi astfel exista riscul ca deseul să fie descărcat în mare, administraţia portului maritim, împreună cu căpitănia acestui port, va lua toate măsurile necesare pentru a preveni poluarea marina, solicitând comandantului navei sa predea deseul înainte de plecarea acesteia din port.
+
Articolul 8Tarife pentru deseul generat de nava(1) Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei prin Direcţia generală economică şi relaţii bugetare va asigura ca toate cheltuielile aferente instalaţiilor de recepţie portuare pentru deseul generat de nava, inclusiv colectarea, tratarea şi depozitarea deseului, să fie acoperite prin tarifele plătite de comandantii navelor.(2) Sistemele de recuperare a cheltuielilor pentru utilizarea instalaţiilor de recepţie portuare nu trebuie să constituie un motiv pentru ca navele sa descarce deşeuri în mare. În acest sens se vor aplica exclusiv navelor de pescuit şi agrement autorizate sa transporte până la 12 pasageri următoarele principii:a) toate navele care fac escala într-un port maritim românesc vor plati un tarif care să acopere în mod semnificativ sau în totalitate cheltuielile de utilizare a instalaţiilor de recepţie portuare, în conformitate cu prevederile alin. (1). În acest sens tariful poate fi incorporat în tarifele portuare sau poate fi adoptat un tarif standard pentru deseu. Tarifele pot fi diferite în funcţie de categoria, tipul şi dimensiunea navei;b) partea din cheltuieli ce nu este acoperită de tariful la care se face referire la lit. a), dacă este cazul, va fi acoperită prin vânzarea cantităţilor de deşeuri generate de nava şi predate instalaţiilor de recepţie portuare;c) tarifele pot fi reduse dacă comandantul navei poate demonstra ca nava sa, prin managementul de mediu adoptat, construcţia navei, echipamentul şi operarea sa, generează cantităţi reduse de deşeuri.(3) În vederea asigurării faptului ca tarifele sunt corecte, transparente şi nediscriminatorii şi reflecta cheltuielile făcute pentru instalaţiile şi serviciile făcute disponibile şi, acolo unde este cazul, folosite, administraţiile porturilor maritime româneşti vor comunică în mod clar utilizatorilor portuari valoarea totală a tarifelor aplicate şi criteriile de calcul al acestora. Aceeaşi obligaţie o au şi operatorii portuari care au preluat atribuţiile în conformitate cu prevederile alin. (1) al art. 4.
+
Articolul 9Exceptari(1) Când navele sunt angajate în trafic orar cu porturi de escala regulate şi frecvente şi sunt probe suficiente ca exista o înţelegere pentru a se asigura predarea deseului generat de nava şi plata tarifelor într-un port de-a lungul rutei navei, administraţiile porturilor maritime româneşti pot excepta acele nave de la obligaţiile prevăzute la art. 6 la alin. (1), art. 7 şi 8.(2) Administraţiile porturilor maritime româneşti vor informa semestrial Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei – Direcţia generală a transporturilor maritime, pe Dunăre şi cai navigabile asupra exceptarilor acordate în temeiul prevederilor alin. (1).
+
Articolul 10Predarea reziduurilor mărfiiComandantul unei nave care face escala într-un port maritim românesc se va asigura ca reziduurile mărfii sunt predate unei instalaţii de recepţie portuare în conformitate cu prevederile MARPOL 73/78. Pentru predarea reziduurilor mărfii utilizatorul instalaţiei de recepţie portuare va plati un tarif administraţiei portului maritim.
+
Articolul 11Mod de aplicare(1) Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei prin Inspectoratul Navigaţiei Civile poate inspecta orice nava în vederea verificării dacă acea nava respecta prevederile art. 7 şi 10.(2) Pentru inspecţiile referitoare la nave, altele decât navele de pescuit şi agrement autorizate sa transporte până la 12 persoane, se vor avea în vedere următoarele:a) în alegerea navelor pentru inspecţie, Inspectoratul Navigaţiei Civile va acorda o atenţie deosebită:– navelor care nu s-au conformat cerinţelor notificării prevăzute la art. 6;– navelor care în urma examinării informatiei furnizate de comandant în conformitate cu art. 6 au demonstrat ca exista motive întemeiate pentru a se crede ca acea nava nu se conformează prevederilor prezentului ordin;b) Inspectoratul Navigaţiei Civile va efectua inspecţii la minimum 25% din totalul navelor maritime care viziteaza porturile maritime româneşti;c) Inspectoratul Navigaţiei Civile va dispune ca nava sa nu părăsească portul până la predarea în totalitate a deseului generat de nava şi a reziduurilor mărfii unei instalaţii de recepţie portuare în conformitate cu prevederile art. 7 şi 10, dacă inspecţia efectuată la bordul navei dovedeşte ca nava nu a respectat prevederile acestor articole;d) în cazul în care exista dovezi clare ca o nava a părăsit portul fără a se conformă prevederilor art. 7 şi 10, Inspectoratul Navigaţiei Civile va informa autoritatea competentă din următorul port de escala. Dacă următorul port de escala este românesc, atunci Inspectoratul Navigaţiei Civile nu va permite plecarea navei până când o evaluare mai detaliată asupra factorilor referitori la conformitatea navei cu prevederile prezentului ordin nu va avea loc, ca de exemplu, acuratetea oricărei informaţii furnizate în conformitate cu art. 6.(3) Inspectoratul Navigaţiei Civile va elabora în termen de 60 de zile de la publicarea prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, procedurile de control pentru navele de pescuit şi de agrement autorizate sa transporte până la 12 pasageri, pentru a asigura conformitatea cu cerinţele prezentului ordin.
+
Articolul 12Măsuri suplimentare(1) Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei prin Direcţia generală a transporturilor maritime, pe Dunăre şi cai navigabile va controla periodic şi prin sondaj instalaţiile de recepţie portuare din porturile maritime româneşti.(2) Administraţia portului maritim împreună cu Inspectoratul Navigaţiei Civile au următoarele obligaţii:a) de a lua măsurile necesare în vederea asigurării informării adecvate a comandantilor, direct sau prin intermediul agenţilor navelor, a operatorilor de instalaţii de recepţie portuare şi a altor persoane interesate asupra prevederilor prezentului ordin şi de a urmări ca aceştia să se conformeze acestui ordin;b) de a asigura ca informaţia notificată de comandanti, în conformitate cu prevederile art. 6, să fie în mod corespunzător examinata;c) de a asigura ca formalităţile referitoare la utilizarea instalaţiilor de recepţie portuare să fie simple şi expeditive, în vederea creării unui stimulent pentru comandantul care utilizează instalaţiile de recepţie portuare şi a evitării unor întârzieri nejustificate pentru nave;d) de a asigura ca tratamentul, recuperarea şi depozitarea deseului generat de nava şi a reziduurilor mărfii să fie efectuate în conformitate cu prevederile legale în vigoare.(3) Orice parte implicata în predarea sau recepţia deseului generat de nava sau a reziduurilor mărfii poate solicita compensaţii pentru pierderea cauzată de întârzierea nemotivată, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
+
Articolul 13SancţiuniPentru descărcarea deşeurilor şi/sau a reziduurilor mărfii în apele teritoriale româneşti şi nerespectarea prevederilor referitoare la predarea acestora la instalaţiile de recepţie portuare comandantii navelor vor fi sancţionaţi în conformitate cu prevederile alin. (1) şi (2) ale art. 92 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare.
+
Articolul 14Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
+
Articolul 15Intrarea în vigoarePrezentul ordin intră în vigoare după 90 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.p. Ministrul lucrărilor publice,transporturilor şi locuinţei,Ileana Tureanu,secretar de statBucureşti, 21 mai 2002.Nr. 779.
+
Anexa 1

FORM FOR REPORTING ALLEGED
INADEQUACY OF RECEPTION
FACILITIES FOR WASTE

The Master of a ship having
difficulties discharging
sewage to reception facilities
should forward the information
below, together with supporting
documentation, to the Ministry
of Public Works, Transports and
Housing – General Directorate
for Maritime, Danube and Inland
Waterways Transports.

1. Port:
Name of Port or Area:
Location în the port
(e.g. berth/terminal/jetty):
Date of Call:

2. Amount of waste for discharge
to facility: …………… mc
Amount of waste not accepted by
facility above/other ……..mc

3. Special problems encountered:
Undue delay [] Inconvenient locality of
facilities [] Use of facility not technically
possible [] Other []

4. Remarks: (e.g. information
received from port authorities
or operators of reception
facilities: reasons given
concerning 2 above)

5. Ship's particulars
Name of ship:
Distinctive number or letters:
Port of registry:
Owner or operator:
Number of persons on board:
Master'signature …………..

FORMULAR DE RAPORTARE A
DEFICIENŢELOR INSTALAŢIEI
DE RECEPŢIE

Comandantul unei nave care a avut
dificultăţi în predarea deşeurilor
va inainta următoarea informare,
împreună cu documentaţia doveditoare,
la Ministerul Lucrărilor Publice,
Transporturilor şi Locuinţei –
Direcţia generală a transporturilor
maritime, pe Dunăre şi cai navigabile.

1. Portul:
Numele portului sau zona:
Locaţia portului (de exemplu,
dana/terminalul/molul):
Data escalei:

2. Cantitatea de deşeuri pentru
predare la instalatie: ……… mc
Cantitatea de deşeuri care nu a fost
acceptată la instalatia de mai
sus/altele …………… mc

3. Probleme speciale intampinate:
Întârzieri nejustificate [] Localizare necorespunzătoare a
instalaţiei [] Folosirea instalaţiei a fost
imposibila din punct de vedere
tehnic [] Altele []

4. Observaţii: (de exemplu, informaţia
primită de la administraţia portuara
sau operatorul instalaţiei de recepţie:
motive referitoare la pct. 2 de
mai sus)

5. Caracteristicile navei
Numele navei:
Numărul IMO:
Portul de înmatriculare:
Armatorul sau operatorul navei:
Numărul de persoane la bord:
Semnatura comandantului navei ……

+
Anexa 2CERINŢEpentru planurile de manipulare şi recepţie a deseului în porturi (după cum se specifică în art. 5 din ordin)Planurile vor face referire la toate tipurile de deşeuri generate de nava şi la reziduurile mărfii provenind de la navele care viziteaza portul în mod normal şi vor fi dezvoltate în conformitate cu mărimea portului şi tipurile de nave care fac escale în acesta.Următoarele elemente vor fi urmărite în planuri:– o evaluare a necesităţilor pentru instalaţiile de recepţie portuare, avându-se în vedere necesităţile navelor care viziteaza în mod normal portul;– o descriere a tipului şi a capacităţii instalaţiilor de recepţie portuare;– o descriere detaliată a procedurilor pentru recepţia şi colectarea deseului generat de nava şi a reziduurilor mărfii;– descrierea sistemului de tarifare;– proceduri de raportare a deficienţelor apărute la instalaţiile de recepţie portuare;– proceduri pentru consultarea continua cu utilizatorii portuari, cu contractorii de deşeuri, operatorii de terminal şi cu alte părţi interesate; şi– tipul şi cantităţile de deseu generat de nava şi reziduurile mărfii recepţionate şi manipulate.Suplimentar planurile vor include:– sumarul legislaţiei relevante şi al formalităţilor de predare;– identificarea unei persoane sau a persoanelor responsabile pentru implementarea planului;– o descriere a echipamentului de pretratare şi proceselor în port, dacă exista;– o descriere a metodelor de înregistrare folosite în prezent la instalaţiile actuale de recepţie portuare;– o descriere a metodelor de înregistrare a cantităţilor de deseu generat de nava şi a reziduurilor mărfii; şi– o descriere despre modul cum sunt depozitate deseul generat de nava şi reziduurile mărfii.Procedurile pentru recepţie, colectare, stocare, tratament şi depozitare vor fi conforme din toate punctele de vedere cu schemele de management de mediu potrivite pentru reducerea impactului asupra mediului al acestor activităţi.Informaţii care trebuie să fie disponibile pentru toţi utilizatorii porturilor maritime:– scurta referinţa asupra importantei fundamentale a predării complete a deseului generat de nava şi a reziduurilor mărfii;– localizarea instalaţiilor de recepţie portuare potrivit fiecărei dane, cu ilustratie/harta;– lista deseului generat de nava şi a reziduurilor mărfii cu care se lucrează;– lista punctelor de contact, a operatorilor şi serviciilor oferite;– descrierea procedurilor de predare;– descrierea sistemului de tarifare; şi– proceduri de raportare a deficienţelor apărute la instalaţiile de recepţie portuare.
+
Anexa 3INFORMAŢIAce trebuie comunicată înainte de intrarea în portul …(portul de destinaţie, după cum este definit în art. 6 din ordin)1. Numele, indicativul de apel, unde este cazul, numărul de identificare IMO al navei:2. Statul de pavilion:3. Timpul estimat de sosire (ETA):4. Timpul estimat de plecare (ETD):5. Portul anterior de escala:6. Următorul port de escala:7. Ultimul port şi data la care s-a predat deseul generat de nava:8. Predatitot [] o parte [] nimic []*)din deseul dumneavoastră la instalaţiile de recepţie portuare?––––-Notă *) Bifati casuta corespunzătoare.9. Tipul şi cantitatea de deseu sau reziduuri ce vor fi predate şi/sau care vor rămâne la bord şi procentajul capacităţii maxime de stocare:Dacă predati deşeurile, completati coloana a doua.Dacă predati o parte sau nici un deseu, completati toate coloanele.

Tipul Deşeul ce va fi predat (m3) Capacitatea maximă dedicată pentru stocare (m3) Cantitatea deşeului păstrat la bord (m3) Portul în care deşeul rămas va fi predat Cantitatea estimată de deşeu ce va fi generată între notificare şi următorul port de escală (m3)
1. Ulei uzat
Mâl
Apă de santină
Altele (specificaţi)
2. Gunoi
Resturi alimentare
Plastic
Altele
3. Deşeu asociat mărfii1) (specificaţi)
4. Reziduurile de marfă1) (specificaţi)

–––-*1) Poate fi estimat.NOTĂ:1. Aceasta informaţie poate fi folosită de controlul statului portului şi pentru alte scopuri de inspecţie.2. Copii ale notificării vor fi transmise la Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei – Direcţia generală a transporturilor maritime, pe Dunăre şi cai navigabile.3. Acest formular va fi completat chiar dacă nava este exceptată, în conformitate cu art. 9 din Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 779/2002.Confirm ca:– detaliile de mai sus sunt adevărate şi corecte; şi– exista la bord spaţiu suficient dedicat pentru stocarea tuturor deşeurilor generate între momentul notificării şi în momentul intrării în următorul port în care deseul va fi predat.Data ………………Ora ……………….Semnatura comandantului navei/persoanei desemnate………………………………––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters