ORDIN nr. 878 din 28 martie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 303 din 5 aprilie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PEORDIN 443 15/06/2011 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 443 15/06/2011 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEORDIN 443 15/06/2011 ART. 9
ART. 1MODIFICA PEORDIN 443 15/06/2011 ART. 12
ART. 1MODIFICA PEORDIN 443 15/06/2011 ANEXA 2
ART. 1ABROGA PENORMA 15/06/2011 ART. 13
ART. 1MODIFICA PENORMA 15/06/2011 ART. 3
ART. 1MODIFICA PENORMA 15/06/2011 ART. 6
ART. 1MODIFICA PENORMA 15/06/2011 ART. 12
ART. 1MODIFICA PENORMA 15/06/2011 ART. 13
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 309 05/04/2023 ART. 2
ActulREFERIRE LAORDONANTA 14 31/01/2023 ART. 1
ActulREFERIRE LAHOTARARE 370 29/03/2021 ART. 5
ActulREFERIRE LAHOTARARE 370 29/03/2021 ART. 9
ActulREFERIRE LALEGE 71 02/06/2020
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 73 06/12/2019 ART. 16
ActulREFERIRE LAORDIN 443 15/06/2011
ActulREFERIRE LANORMA 15/06/2011
ART. 1MODIFICA PEORDIN 443 15/06/2011 ART. 5
ART. 1MODIFICA PEORDIN 443 15/06/2011 ART. 6
ART. 1MODIFICA PEORDIN 443 15/06/2011 ART. 9
ART. 1MODIFICA PEORDIN 443 15/06/2011 ART. 12
ART. 1MODIFICA PEORDIN 443 15/06/2011 ANEXA 2
ART. 1REFERIRE LAORDIN 443 15/06/2011
ART. 1ABROGA PENORMA 15/06/2011 ART. 13
ART. 1MODIFICA PENORMA 15/06/2011 ART. 3
ART. 1MODIFICA PENORMA 15/06/2011 ART. 6
ART. 1MODIFICA PENORMA 15/06/2011 ART. 12
ART. 1MODIFICA PENORMA 15/06/2011 ART. 13
ART. 1REFERIRE LANORMA 15/06/2011
ART. 1REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 443 15/06/2011
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 15/06/2011
ANEXA 1REFERIRE LAHG 2299 14/12/2004
ANEXA 1REFERIRE LAOG 60 29/07/2004
ANEXA 1REFERIRE LANORMA 14/12/2004 ART. 9
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere:prevederile art. 1 alin. (1) și (4) din Ordonanța Guvernului nr. 14/2023 privind reorganizarea unor instituții publice din domeniul feroviar în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii;prevederile art. 2 lit. ss) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 309/2023 privind organizarea și funcționarea Autorității de Siguranță Feroviară Române – ASFR;prevederile art. 16 alin. (2) lit. i) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 73/2019 privind siguranța feroviară, aprobată prin Legea nr. 71/2020,<!–>în temeiul prevederilor art. 5 pct. 73 și ale art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare,–>ministrul transporturilor și infrastructurii emite următorul ordin: +
Articolul IOrdinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 443/2011 pentru aprobarea Normelor privind autorizarea pentru punere în funcțiune a liniilor ferate industriale nou-construite sau modernizate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 456 din 29 iunie 2011, se modifică după cum urmează:1.La articolul 5, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 5(1)<!–>Autoritatea responsabilă cu acordarea autorizațiilor pentru punere în funcțiune a liniilor ferate industriale nou-construite sau modernizate este Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR.
2.–>Articolul 6 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 6(1)<!–>În cazul deciziei de neacordare a autorizației pentru punere în funcțiune a liniei ferate industriale nou- construite sau modernizate, eventualele contestații se depun la Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR, în termen de 5 zile de la primirea comunicării scrise, de către deținătorul liniei ferate industriale și se soluționează de către comisia desemnată prin decizie a directorului general al Autorității de Siguranță Feroviară Române, în termen de 30 de zile de la data primirii contestației. (2)–>În cazul în care contestatarul este nemulțumit de soluția dată de către Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR, acesta se poate adresa instanțelor de contencios administrativ, conform Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.
3.Articolul 9 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 9Pentru prestațiile efectuate de către Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR privind activitatea de autorizare pentru punere în funcțiune a liniilor ferate industriale nou-construite sau modernizate se percep tarife aprobate prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii.<!–>
4.–>Articolul 12 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 12Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR, deținătorii de linii ferate industriale nou-construite sau modernizate și proiectanții acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.<!–>
5.–>La anexa nr. 1 articolul 3, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 3(1)<!–>Autorizarea pentru punerea în funcțiune a liniilor ferate industriale nou-construite sau modernizate se efectuează la cererea solicitantului, în calitatea sa de deținător al acestora, pe baza dosarului de autorizare pentru punere în funcțiune a liniilor ferate industriale nou-construite sau modernizate, întocmit și depus la Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR.
6.–>La anexa nr. 1 articolul 6, literele d) și g) se modifică și vor avea următorul cuprins:d)<!–>acordul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii privind documentația referitoare la lucrările de construire sau modificare a liniilor ferate industriale;g)–>avizul emis de Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR pentru construirea sau modificarea liniilor ferate industriale;7.La anexa nr. 1, articolul 12 se modifică și va avea următorul cuprins: +
Articolul 12(1)<!–>Contestațiile solicitantului referitoare la decizia de respingere a dosarului de autorizare pentru punerea în funcțiune sau de neacordare a autorizației se depun la Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR în termen de 5 zile de la primirea notificării. Depășirea termenului este considerată de Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR ca o acceptare a deciziei comunicate.(2)–>Soluționarea contestațiilor se face de către comisia desemnată prin decizie a directorului general al Autorității de Siguranță Feroviară Române în termen de 30 de zile de la data depunerii acestora. În cadrul aceluiași termen, decizia de soluționare a contestației se comunică, în scris, contestatarului.(3)<!–>În cazul în care contestatarul este nemulțumit de soluția dată de către Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR, acesta se poate adresa instanțelor de contencios administrativ, conform prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.
8.–>La anexa nr. 1 articolul 13, alineatul (2) se abrogă.9.<!–>La anexa nr. 1 articolul 13, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3)–>Deținătorul autorizației solicită în scris, la Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR, eliberarea unui duplicat după autorizație, cu menționarea cauzelor ce au condus la această situație.10.<!–>Anexa nr. 2 se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.–>
+
Articolul IIAutoritatea de Siguranță Feroviară Română și deținătorii de linii ferate industriale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
+
Articolul IIIPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>

Ministrul transporturilor și infrastructurii,–>
Sorin-Mihai Grindeanu<!–>
București, 28 martie 2024.–>Nr. 878 +
ANEXĂ<!–>(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 443/2011)–>
(Model-cadru)<!–>
(față)–>
T.S. (timbru sec)<!–>–>
ROMÂNIA<!–>MINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII AUTORITATEA DE SIGURANȚĂ FEROVIARĂ ROMÂNĂ – ASFR–>
AUTORIZAȚIE<!–>
de punere în funcțiune–>
Seria APF – LFI Nr. …/…<!–>–>
În conformitate cu prevederile art. 9 alin. (5) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 60/2004 privind reglementările referitoare la construirea, întreținerea, repararea și exploatarea căilor ferate, altele decât cele administrate de Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A., aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 2.299/2004, ale prevederilor Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 443/2011 pentru aprobarea Normelor privind autorizarea pentru punere în funcțiune a liniilor ferate industriale nou-construite sau modernizate, cu modificările ulterioare, și în baza dosarului de autorizare pentru punerea în funcțiune depus împreună cu Cererea de autorizare nr. ………., a solicitantului ………….., cu sediul în ………., str. …………. nr. ……., et. ……., județul/sectorul …., înregistrată la Oficiul Național al Registrului Comerțului – Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul ……………. cu nr. …………, având codul unic de înregistrare ….,<!–>
Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR–><!–>
autorizează punerea în funcțiune a liniei ferate industriale (LFI) …………., nou-construită/modernizată, de la ………. km ….. până la ……. km ……, în lungime constructivă de …………, aparținând ………., cu acces direct/indirect la infrastructura feroviară publică/privată CFR, racordată la stația CFR ……/linia curentă ……. .–>Prezenta autorizație este valabilă pe toată durata normală de funcționare a liniei ferate industriale nou-construite/modernizate, cu condiția menținerii cerințelor impuse de reglementările specifice în vigoare sau până la prima modernizare.<!–>
Director general,–>
…………….<!–>–>
Data emiterii: …….<!–>
(Model-cadru)–>
(verso)<!–>–>

Posesorul autorizației are următoarele obligații:<!–>• să solicite Autorității de Siguranță Feroviară Române — ASFR o nouă autorizație de punere în funcțiune (APF) a LFI cu ocazia fiecărei modernizări survenite pe LFI;–>• să solicite Autorității de Siguranță Feroviară Române — ASFR aprobarea Regulamentului tehnic de exploatare (RTE) a LFI;<!–>• să solicite Autorității de Siguranță Feroviară Române — ASFR aprobarea modificării Regulamentului tehnic de exploatare a LFI ori de câte ori situația impune acest lucru;–>• să solicite Autorității de Siguranță Feroviară Române — ASFR obținerea autorizației de exploatare (AE) pentru LFI, după aprobarea RTE-ului, respectiv modificarea autorizației de exploatare a LFI ori de câte ori se modifică datele/cerințele care au stat la baza autorizării LFI;<!–>• să mențină LFI în parametrii tehnici prevăzuți de reglementările specifice în vigoare;–>• să permită accesul operatorilor de transport feroviar (OTF)/vehiculelor feroviare pentru deținătorii de LFI din amonte, conform reglementărilor specifice în vigoare;<!–>• să permită exercitarea controlului și inspecției de stat personalului posesor al legitimației speciale de control și inspecție de stat din cadrul Autorității de Siguranță Feroviară Române — ASFR;–>• să încheie contractul de exploatare a LFI cu Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” — S.A.<!–>Posesorul autorizației are dreptul de exploatare a LFI în condițiile respectării cerințelor care au stat la baza autorizării acesteia.–>

<!–>–>––<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters