ORDIN nr. 90 din 13 octombrie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 999 din 29 octombrie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 11 24/01/2007
ART. 8INTRAT IN VIGOAREORDIN 90 13/10/2004
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREORDIN 90 13/10/2004 ART. 8
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 308 11/03/2004
ActulREFERIRE LALEGE 215 27/05/2004
ActulPUNE IN VIGOAREORDIN 90 13/10/2004 ART. 8
ActulREFERIRE LAOG 42 29/01/2004 ART. 19
ActulCONTINE PEINSTRUCTIUNI 13/10/2004
ART. 1APROBA PEINSTRUCTIUNI 13/10/2004
CAP. 1REFERIRE LALEGE 215 27/05/2004
CAP. 1REFERIRE LAOG 42 29/01/2004 ART. 19
CAP. 2REFERIRE LALEGE 215 27/05/2004
CAP. 2REFERIRE LAOG 42 29/01/2004
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 11 24/01/2007
ActulREFERIT DEORDIN 98 07/10/2005
ActulREFERIT DEPLAN 07/10/2005
ActulREFERIT DEORDIN 135 16/12/2004
ART. 4REGULI SI NORME DE APLICAREORDIN 135 16/12/2004
ART. 4REGULI SI NORME DE APLICAREMETODOLOGIE 16/12/2004
ART. 8INTRAT IN VIGOAREORDIN 90 13/10/2004
ART. 10REFERIT DEORDIN 135 16/12/2004
ART. 10REFERIT DEMETODOLOGIE 16/12/2004
ART. 12REFERIT DEORDIN 135 16/12/2004
ART. 12REFERIT DEMETODOLOGIE 16/12/2004
ART. 16REFERIT DEORDIN 135 16/12/2004
ART. 16REFERIT DEMETODOLOGIE 16/12/2004
ANEXA 1REFERIT DEORDIN 135 16/12/2004

privind aprobarea Instrucţiunilor pentru organizarea şi desfăşurarea activităţii personalului sanitar veterinar de stat în unităţile de tăiere a animalelor, de colectare, prelucrare, procesare, depozitare, transport şi valorificare a produselor şi subproduselor de origine animală



Având în vedere prevederile art. 19 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată şi modificată prin Legea nr. 215/2004,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 308/2004 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare,pe baza Referatului de aprobare nr. 52.598 din 14 octombrie 2004,preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emite următorul ordin: +
Articolul 1Se aprobă Instrucţiunile pentru organizarea şi desfăşurarea activităţii personalului sanitar veterinar de stat în unităţile de tăiere a animalelor, de colectare, prelucrare, procesare, depozitare, transport şi valorificare a produselor şi subproduselor de origine animală, prezentate în anexa nr. 1.
+
Articolul 2Se aprobă unităţile în care se asigură personal sanitar veterinar de stat pentru desfăşurarea activităţii de asistenţă, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat, prevăzute în anexa nr. 2.
+
Articolul 3Se aprobă tarifele pentru activitatea de asistenţă, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat în unităţile de tăiere a animalelor, inclusiv a păsărilor, de colectare, prelucrare, procesare, depozitare, transport şi valorificare a produselor şi subproduselor de origine animală, prezentate în anexa nr. 3.
+
Articolul 4Direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
+
Articolul 5Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor va controla modul de aplicare a prevederilor prezentului ordin.
+
Articolul 6Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.
+
Articolul 7Orice prevedere contrară prezentului ordin se abrogă.
+
Articolul 8Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare în termen de 15 zile de la data publicării lui.p. Preşedintele Autorităţii NaţionaleSanitare Veterinare şi pentruSiguranţa Alimentelor,Gabriel Vasile DrăganBucureşti, 13 octombrie 2004.Nr. 90.
+
Anexa 1INSTRUCŢIUNIpentru organizarea şi desfăşurarea activităţii personaluluisanitar veterinar de stat în unităţile detăiere a animalelor, de colectare, prelucrare, procesare, depozitare,transport şi valorificare a produselor şi subproduselor de origine animală +
Capitolul IDispoziţii generale +
Articolul 1Prezentele instrucţiuni stabilesc cadrul organizatoric în care, în conformitate cu prevederile legislaţiei sanitare veterinare în vigoare, personalul sanitar veterinar de stat îşi desfăşoară activitatea de asistenţă, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat în unităţile care taie animale, inclusiv păsări, colectează, prelucrează, procesează, depozitează şi valorifică produse de origine animală.
+
Articolul 2În sensul prezentelor instrucţiuni, expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:a) personal sanitar veterinar de stat – medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi şi personalul mediu ajutător contractant, angajat în condiţiile legii cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile art. 19 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004, aprobată cu modificări prin Legea nr. 215/2004, în unităţile care taie animale, inclusiv păsări, colectează, prelucrează, procesează, depozitează şi valorifică produse de origine animală;b) asistenţa sanitară veterinară de stat – activitatea de supraveghere pe care o asigură personalul sanitar veterinar de stat în unităţile prevăzute la art. 19 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004, aprobată cu modificări prin Legea nr. 215/2004;c) inspecţie şi control sanitar veterinar de stat – totalitatea investigaţiilor efectuate de personalul sanitar veterinar de stat la animalele destinate tăierii, la produsele de origine animală în timpul obţinerii, prelucrării, depozitării şi valorificării lor, precum şi la alte produse şi materii prime supuse controlului sanitar veterinar;d) unităţi – unităţile care taie animale, inclusiv păsări, colectează, prelucrează, procesează, depozitează şi valorifică produse de origine animală, stabilite prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor;e) tarife – valoarea operaţiunilor, stabilită în echivalent euro, care se realizează în exercitarea activităţii de asistenţă, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat în unităţi şi care se virează lunar de către acestea în contul direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, la cursul oficial al zilei în care se efectuează plata.
+
Articolul 3Unităţile în care personalul sanitar veterinar de stat îşi desfăşoară activitatea de asistenţă, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat sunt cuprinse în anexa nr. 2.
+
Articolul 4(1) Tarifele pentru activitatea de asistenţă, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat sunt prevăzute în anexa nr. 3.(2) Tarifele pentru activitatea de asistenţă, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat, desfăşurată în zilele nelucrătoare şi în cele de sărbătoare legală, se majorează conform prevederilor legale în vigoare.
+
Articolul 5Funcţionarea unităţilor cuprinse în anexa nr. 2 este permisă numai dacă au asigurate asistenţa, inspecţia şi controlul sanitar veterinar de stat, în condiţiile legii.
+
Articolul 6Asistenţa, inspecţia şi controlul sanitar veterinar de stat se asigură pe baza contractului încheiat în acest scop între direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor şi unitate.
+
Capitolul II +
Secţiunea 1Obligaţiile direcţiilor sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor +
Articolul 7Direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, identifică unităţile în care este necesară asigurarea asistenţei, a inspecţiei şi a controlului sanitar veterinar de stat.
+
Articolul 8Direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, înscrie într-un registru special unităţile nominalizate, cu toate datele de identificare.
+
Articolul 9(1) Direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, stabileşte numărul de personal sanitar veterinar de stat necesar fiecărei unităţi, în funcţie de specificul activităţii acesteia, de capacitatea de producţie, de fluxul tehnologic şi de sistemul de organizare.(2) Direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, desemnează circumscripţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor în a cărei subordine directă se desfăşoară activitatea de asistenţă, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat a personalului sanitar veterinar de stat şi numeşte medicul veterinar şef de circumscripţie. Medicul veterinar şef de circumscripţie întocmeşte prezenţa pentru personalul sanitar veterinar de stat din subordine, vizează documentul justificativ întocmit de medicul veterinar de stat din unitate şi îl depune la direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, concomitent cu raportul de activitate lunar.
+
Articolul 10(1) Direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, încheie, în condiţiile legii, contract cu unităţile identificate şi înregistrate, pentru plata activităţii de asistenţă, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat, asigură personalul sanitar veterinar de stat necesar şi încasează lunar sumele reprezentând contravaloarea activităţii desfăşurate, calculată în baza tarifelor prevăzute în anexa nr. 3.(2) Sumele rezultate, virate de către unităţi în contul direcţiilor sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt evidenţiate distinct în contabilitate şi constituie pentru acestea fonduri extrabugetare care se utilizează conform legii.(3) În limita sumelor încasate potrivit prevederilor prezentului ordin direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pot angaja, pe perioadă determinată, personal de specialitate şi auxiliar, inclusiv pentru laboratorul sanitar veterinar de stat.(4) În funcţie de capacitatea şi de specificul de activitate ale unităţii, prezenţa permanentă a personalului sanitar veterinar în unităţile precizate în anexa nr. 2 se dispune de către directorul executiv al direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
+
Articolul 11(1) Direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, angajează personal sanitar veterinar de stat, în condiţiile legii, în baza unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, cu normă întreagă sau parţială, după caz.(2) Direcţiile sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pot angaja, potrivit legii, şi personal de specialitate pensionat, numai în condiţiile în care nu se asigură o normă întreagă pentru personalul sanitar veterinar de stat şi atunci când condiţiile o impun.
+
Articolul 12În primele 3 zile lucrătoare ale lunii curente, direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, înaintează unităţilor documentele de plată pentru activitatea depusă în luna precedentă; sumele se stabilesc pe baza documentului justificativ întocmit şi semnat de medicul veterinar de stat din unitate şi de reprezentantul legal al unităţii şi vizat de către medicul veterinar şef al circumscripţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor în a cărui subordine directă îşi desfăşoară activitatea.
+
Secţiunea a 2-aObligaţiile unităţilor +
Articolul 13Unităţile, persoane fizice şi/sau juridice, încheie cu direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, contracte pentru asigurarea şi finanţarea asistenţei, inspecţiei şi controlului sanitar veterinar de stat.
+
Articolul 14În interesul desfăşurării corespunzătoare a activităţii unităţii, al prevenirii perioadelor neproductive, pentru asigurarea numărului necesar de personal sanitar veterinar de stat şi pentru diminuarea costurilor ocazionate de inspecţia şi de controlul sanitar veterinar de stat, unităţile înaintează direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, săptămânal, programul de activitate pentru săptămâna următoare.
+
Articolul 15Pentru buna desfăşurare şi exercitare a activităţii de asistenţă, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat, în conformitate cu prevederile legale, unităţile asigură permanent condiţii optime pe întregul flux tehnologic, inclusiv vestiare, birouri, facilităţi pentru păstrarea sigiliilor şi documentelor sanitare veterinare în condiţii de securitate, echipament de lucru şi de protecţie, materiale de igienizare, ustensile de lucru, personal ajutător şi altele asemenea.
+
Articolul 16(1) Unităţile virează în contul direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sumele calculate de aceasta pentru activitatea de asistenţă, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat desfăşurată de personalul sanitar veterinar de stat în luna precedentă, în termen de 3 zile de la data primirii documentelor de plată.(2) În ultima zi a lunii medicul veterinar de stat din unitate întocmeşte şi înaintează medicului veterinar şef de circumscripţie spre avizare documentul justificativ care cuprinde sumele calculate conform tarifului legal pentru activitatea de asistenţă, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat desfăşurată de personalul sanitar veterinar de stat existent în unitate, pentru luna expirată, şi care constituie actul oficial în baza căruia direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, întocmeşte formalităţile de plată.
+
Secţiunea a 3-aObligaţiile personalului sanitar veterinar de stat +
Articolul 17Personalul sanitar veterinar de stat este subordonat tehnic şi administrativ direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prin medicul veterinar şef de circumscripţie sanitară veterinară, şi are, în principal, următoarele obligaţii:a) desfăşurarea activităţii conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 42/2004, aprobată cu modificări prin Legea nr. 215/2004, precum şi ale dispoziţiilor, instrucţiunilor şi oricăror alte reglementări legale;b) respectarea prevederilor contractului semnat cu direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti;c) întocmirea şi înaintarea la direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, prin medicul veterinar şef de circumscripţie sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor, la termenele şi în condiţiile stabilite de aceasta, a situaţiilor şi documentelor solicitate, precum şi a celor prevăzute de reglementările în vigoare;d) păstrarea confidenţialităţii activităţii desfăşurate în unitate, în raport cu persoanele fizice.
+
Articolul 18În exercitarea atribuţiilor de serviciu medicii veterinari de stat contractanţi emit documente sanitare veterinare oficiale pentru certificare, întocmesc acte de prelevare a probelor, sechestru şi confiscare.
+
Articolul 19Personalul sanitar veterinar de stat contractant poartă întreaga răspundere pentru activitatea prestată, deciziile stabilite, documentele şi situaţiile întocmite.
+
Capitolul IIIDispoziţii finale +
Articolul 20Refuzul unităţii de a semna cu direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, contractul pentru asigurarea şi finanţarea asistenţei, inspecţiei şi controlului sanitar veterinar de stat sau neplata la timp a sumelor stabilite conform prevederilor legale, precum şi neasigurarea condiţiilor necesare desfăşurării optime a activităţii sanitare veterinare oficiale conduc la retragerea personalului sanitar veterinar de stat din unitate şi la pierderea dreptului de funcţionare a acesteia până la intrarea în legalitate.
+
Articolul 21Nu este permisă rambursarea directă sau indirectă a tarifelor pentru asigurarea asistenţei, inspecţiei şi controlului sanitar veterinar de stat.
+
Articolul 22(1) În cazul în care unitatea nu virează direcţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, suma de bani necesară pentru plata personalului sanitar veterinar de stat, direcţia sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor acţionează unitatea în instanţă pentru obligarea la plata sumelor datorate.(2) Până la soluţionarea litigiului în instanţă unitatea nu mai beneficiază de asistenţă, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat, motiv pentru care îşi pierde dreptul de funcţionare.
+
Articolul 23Nerespectarea dispoziţiilor cuprinse în prezentele instrucţiuni conduce la aplicarea sancţiunilor legale.
+
Anexa 2UNITĂŢILEîn care se asigură personal sanitar veterinar destat pentru desfăşurarea activităţii de asistenţă,inspecţie şi control sanitar veterinar de stat1. Unităţi pentru tăierea mamiferelor şi păsărilor2. Unităţi independente de tranşare a cărnii3. Unităţi independente de tranşare/prelucrare a cărnii (fabrici de produse din carne, inclusiv ateliere pentru preparate din carne)4. Unităţi independente de prelucrare a membranelor naturale5. Depozite/antrepozite frigorifice şi/sau depozite alimentare6. Antrepozite frigorifice cu sală de tranşare7. Unităţi de procesare a laptelui/produselor lactate8. Unităţi de procesare a produselor din pescuit, moluştelor, gasteropodelor, batracienilor9. Unităţi de procesare a ouălor/produselor din ouă10. Unităţi de comercializare cu secţii de tranşare a cărnii şi/sau de prelucrare a produselor de origine animală11. Hală de desfacere a produselor de origine animală12. Combinat de carne.
+
Anexa 3

TARIFELE pentru activitatea de asistenţă, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat în unităţile de tăiere a animalelor, inclusiv a păsărilor, de colectare, prelucrare, procesare, depozitare, transport şi valorificare a produselor şi subproduselor de origine animală
Specificaţie Tariful
I. a) carne de bovine şi bubaline adulte carne de bovine şi bubaline tineret 3 euro/animal 1,5 euro/animal
b) carne de solipede şi ecvidee 3 euro/animal
– controlul trichinelozei inclusă în activitatea de asistenţă
c) carne de porcine 0,8 euro/animal
– controlul trichinelozei inclusă în activitatea de asistenţă
d) carne de ovine şi caprine
– tineret <18 kg 0,2 euro/animal
– animale > 18 kg 0,3 euro/animal
e) carne de pasăre 0,01 euro/animal
f) carne de vânat mic în pene şi vânat mic în blană 0,03 euro/animal
g) carne de vânat mare în blană
– mistreţ 1,3 euro/animal
– examinare pentru trichină conform prevederilor legale în vigoare
– rumegător (cerb, căprior etc.) 4,4 euro/animal
II.*) tranşarea şi/sau prelucrarea cărnii în unităţi independente 3 euro/tonă carne şi/sau alte materii prime de origine animală recepţionate
III. unităţi independente de prelucrare a membranelor naturale 3 euro/tonă produs materie primă de origine animală recepţionat
IV. depozite/antrepozite frigorifice depozite alimentare 2 euro/tonă produs de origine animală recepţionat
2 euro/tonă produs de origine animală recepţionat/10.000 ouă recepţionate
V. antrepozite frigorifice cu sală de tranşare 2 euro/tonă produs de origine animală recepţionat pentru depozitare şi 3 euro/tonă materie primă de origine animală introdusă la tranşare
VI. unităţi de prelucrare a laptelui/produselor lactate 0,05 euro/hl lapte crud recepţionat
1,5 euro/tonă alte materii prime de origine animală recepţionate
VII. unităţi de prelucrare a produselor din pescuit, a moluştelor, gasteropodelor şi batracienilor 1,5 euro/tonă produs recepţionat
VIII. unităţi de prelucrare a ouălor/produselor din ouă 3 euro/10.000 ouă/tonă produs recepţionat
IX. unităţi de comercializare, incluzând şi activitatea de depozitare, tranşare a cărnii şi/sau de prelucrare a produselor de origine animală 2 euro/tonă produs de origine animală depozitat
3 euro/tonă produs finit rezultat din tranşare şi/sau din prelucrare
X. hală de desfacere a produselor de origine animală 2 euro/tonă produs/10.000 ouă recepţionate

Notă *) Dacă operaţiunile de tranşare şi/sau de prelucrare se efectuează în unităţile în care s-a obţinut carnea (unităţi pentru tăierea mamiferelor şi păsărilor), la tarifele prevăzute la pct. I se adaugă 0,5 euro/tonă carne intrată la tranşare şi/sau la prelucrare. Dacă în unităţile cu abatorizare se recepţionează pentru tranşare şi/sau prelucrare carne din alte surse decât abatorizarea proprie, pentru această carne se percep tarifele precizate la pct. II.NOTĂ:a) Sumele care se încasează de la unităţile care prelucrează lapte şi peşte se calculează în funcţie de volumul producţiei realizate, ţinându-se cont de tariful stabilit pentru fiecare categorie de unitate.b) Tariful pentru unităţile care taie animale şi păsări, precum şi pentru cele care prelucrează alte produse de origine animală nu poate fi mai mic de 150 euro/lună şi nu poate depăşi 5.000 euro/lună.c) Pentru abatoarele de păsări se aplică numai tariful prevăzut la pct. I lit. e).d) Produsele de origine animală depozitate în depozite integrate în unităţile producătoare, în alte depozite autorizate aparţinând aceleiaşi unităţi, aflate în aceeaşi localitate sau în alte localităţi, precum şi produsele de origine animală livrate de unitatea producătoare altei unităţi în baza unui contract de franciză şi produsele de origine animală livrate de unitatea producătoare altei unităţi în care structura acţionariatului este aceeaşi nu se tarifează.e) În unităţile de tăiere de capacitate mică şi care nu deţin echipă proprie pentru efectuarea examenului trichineloscopic, acesta se efectuează de către personalul sanitar veterinar de stat, fiind inclus în activitatea de asistenţă, inspecţie şi control sanitar veterinar de stat desfăşurată în unitate.f) În unităţile de comercializare care desfăşoară şi activitatea de depozitare, de tranşare a cărnii şi/sau de prelucrare a produselor de origine animală, pentru produsele depozitate intrate la tranşare sau prelucrare se percepe numai tariful de 3 euro/tonă produs finit rezultat din tranşare şi/sau din prelucrare.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters