ORDIN nr. 91 din 11 februarie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 116 din 14 februarie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 385 25/04/2007
ActulREFERIRE LALEGE 139 21/05/2007
ActulREFERIRE LALEGE 492 28/12/2006
ActulREFERIRE LAOUG 125 21/12/2006
ActulREFERIRE LAOUG 67 13/09/2006
ActulREFERIRE LALEGE 36 30/04/1991 ART. 2
ART. 1REFERIRE LALEGE 139 21/05/2007
ART. 1REFERIRE LAOUG 125 21/12/2006 ART. 6
ART. 1REFERIRE LAOUG 125 21/12/2006 ART. 7
ART. 1REFERIRE LALEGE 36 30/04/1991 ART. 2
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHG 154 13/03/2012
ActulREFERIT DEORDIN 45 18/02/2011
ActulREFERIT DEHG 273 23/03/2011
ActulREFERIT DEHG 370 14/04/2010

privind modalitatea de acordare a plăţilor tranzitorii pentru tomate destinate procesării şi aprobarea prim-procesatorilor



În baza Referatului de aprobare nr. 125.064 din 4 februarie 2008 al Direcţiei politici de piaţă în sectorul culturi horticole,în temeiul Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.182/2007 de stabilire a unor norme specifice cu privire la sectorul fructelor şi legumelor şi de modificare a directivelor 2001/112/CEşi 2001/113/CE şi a regulamentelor (CEE) nr. 827/68 , (CE) nr. 2.200/96 , (CE) nr. 2.201/96 , (CE) nr. 2.826/2000 , (CE) nr. 1.782/2003 şi (CE) nr. 318/2006 şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 2.202/96 ,având în vedere prevederile Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.782/2003 de stabilire a normelor comune pentru schemele de sprijin direct în cadrul politicii agricole comune şi de stabilire a anumitor scheme de sprijin pentru agricultori şi de modificare a regulamentelor (CEE) nr. 2.019/93 , (CE) nr. 1.452/2001 , (CE) nr. 1.453/2001 , (CE) nr. 1.454/2001 , (CE) nr. 1.868/94 , (CE) nr. 1.251/1999 , (CE) nr. 1.254/1999 , (CE) nr. 1.673/2000 , (CEE) nr. 2.358/71 şi (CE) nr. 2.529/2001 ,în conformitate cu prevederile Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.973/2004 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.782/2003 , cu modificările şi completările ulterioare,în conformitate cu Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 67/2006 privind gestionarea fondurilor nerambursabile destinate finanţării politicii agricole comune alocate de la Comunitatea Europeană, precum şi a fondurilor de cofinanţare şi prefinanţare alocate de la bugetul de stat, aprobată cu modificări prin Legea nr. 492/2006, cu modificările şi completările ulterioare,conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 125/2006 pentru aprobarea schemelor de plăţi directe şi plăţi naţionale directe complementare, care se acordă în agricultură începând cu anul 2007, şi pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr 139/2007,în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 385/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale,ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite următorul ordin: +
Articolul 1(1) Beneficiază de plăţile tranzitorii pentru tomate destinate procesării persoanele fizice şi/sau juridice prevăzute la art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 125/2006 pentru aprobarea schemelor de plăţi directe şi plăţi naţionale directe complementare, care se acordă în agricultură începând cu anul 2007, şi pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 139/2007, care:a) îndeplinesc prevederile art. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 125/2006;b) încheie până la data de 15 iulie un contract de livrare a producţiei de tomate care se încadrează la codul NC 0702 00 00 cu un prim-procesator aprobat;c) livrează pentru procesare, conform contractului de livrare şi în funcţie de suprafaţa contractată, cel puţin echivalentul a 8.000 kg/ha tomate.(2) Suprafaţa minimă a unei parcele cultivate cu tomate destinate procesării care poate fi contractată este de 0,3 ha.(3) În condiţii de forţă majoră, conform Regulamentului (CE) nr. 796/2004 de stabilire a normelor de aplicare a eco-condiţionării, a modulării şi a sistemului integrat de gestionare şi control, prevăzute de Regulamentul (CE) nr. 1.782/2003 de stabilire a normelor comune pentru schemele de sprijin direct în cadrul politicii agricole comune şi de stabilire a anumitor scheme de sprijin pentru agricultori, beneficiarul este îndreptăţit să primească echivalentul sprijinului pentru întreaga suprafaţă contractată, cu condiţia notificării în scris, în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data la care survine forţa majoră, la centrul local, judeţean sau al municipiului Bucureşti al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură unde a depus cererea de plată unică pe suprafaţă.
+
Articolul 2Sprijinul pentru plăţile tranzitorii pentru tomate destinate procesării este acordat o singură dată pe an, în funcţie de suprafaţa cultivată şi contractată cu un prim-procesator aprobat.
+
Articolul 3(1) În situaţia în care beneficiarul este membru al unui grup de producători recunoscut preliminar sau al unei organizaţii de producători, acesta poate fi reprezentat în contractul de livrare de persoana juridică în cauză, cu condiţia evidenţierii separate pentru fiecare membru a suprafeţelor contractate, cultivate şi recoltate.(2) Persoanele juridice aprobate ca prim-procesatori, care deţin în administrare teren agricol pe care cultivă tomate destinate procesării şi care respectă condiţiile de eligibilitate menţionate anterior, beneficiază de plăţi tranzitorii.
+
Articolul 4(1) Pentru a beneficia de sprijin, solicitantul are obligaţia să completeze corespunzător formularul de plată unică pe suprafaţă, să prezinte până la data de 15 iulie a fiecărui an o copie a contractului de livrare cu un prim-procesator aprobat, să respecte bunele condiţii agricole şi de mediu, să se supună controalelor autorităţilor competente prin care se urmăreşte îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate, conform art. 1, şi să facă dovada livrării producţiei contractate până la data de 10 noiembrie a fiecărui an la centrele locale, judeţene sau al municipiului Bucureşti al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură unde a depus cererea de plată unică pe suprafaţă.(2) În cazul persoanelor juridice menţionate la art. 3 alin. (2), contractul este înlocuit de un angajament de livrare care cuprinde cel puţin datele de identificare a persoanei juridice, suprafeţele cultivate cu tomate destinate procesării şi o estimare a producţiei care urmează să fie recoltată şi care are ca destinaţie procesarea.(3) Dovada livrării producţiei contractate pentru persoanele fizice se face cu copie a BI/CI şi copie a notelor de intrare-recepţie, iar pentru persoanele juridice se face cu copie a facturilor şi a notelor de intrare-recepţie, conform cu originalul. Persoanele juridice menţionate la art. 3 alin. (2) prezintă copii ale notelor de intrare-recepţie şi ale avizelor de expediţie, conform cu originalul.
+
Articolul 5Contractul de livrare se încheie între producătorii agricoli persoane fizice sau juridice şi unitatea prim-procesatoare aprobată şi cuprinde cel puţin următoarele elemente:a) data încheierii contractului;b) adresele şi datele de identificare ale părţilor contractante;c) suprafeţele cu tomate destinate procesării, care urmează a fi cultivate şi care fac obiectul contractului;d) în cazul unui grup de producători contractul conţine în anexă lista nominală cu membrii pe care îi reprezintă, suprafeţele cultivate şi recoltate cu tomate destinate procesării.
+
Articolul 6Prin prim-procesator se înţelege orice persoană juridică care a fost acreditată în condiţiile legii să desfăşoare o activitate de producţie în domeniul procesării fructelor şi legumelor, în baza licenţei de fabricaţie eliberate în conformitate cu legislaţia în vigoare cu privire la acordarea, suspendarea şi retragerea licenţelor de fabricaţie operatorilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare.
+
Articolul 7(1) Aprobarea ca prim-procesator se face în baza unei solicitări scrise a persoanei juridice în cauză, la care se anexează o copie a licenţei de fabricaţie.(2) Documentele menţionate anterior se depun până la data de 20 februarie a fiecărui an la direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene şi a municipiului Bucureşti, la organismul de control al Inspecţiei de Stat pentru Controlul Tehnic în Producerea şi Valorificarea Legumelor şi Fructelor.(3) Direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin organismul de control al Inspecţiei de Stat pentru Controlul Tehnic în Producerea şi Valorificarea Legumelor şi Fructelor, notifică în scris solicitantul, până la data de 5 martie a fiecărui an, cu privire la autorizarea ca prim-procesator şi transmit, până la data de 10 martie a fiecărui an, Direcţiei politici de piaţă în sectorul culturi horticole din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale o listă a persoanelor juridice aprobate ca prim-procesatori.
+
Articolul 8Persoanele juridice care din diverse motive renunţă sau cărora li se retrage licenţa de fabricaţie pierd aprobarea ca prim-procesator.
+
Articolul 9(1) Prim-procesatorii aprobaţi sunt obligaţi să se supună controalelor din partea autorităţilor competente, a biroului Inspecţiei de Stat pentru Controlul Tehnic în Producerea şi Valorificarea Legumelor şi Fructelor din cadrul direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene şi a municipiului Bucureşti, în ceea ce priveşte evidenţa contractelor conform modelului din anexa nr. 1 şi prezintă o copie a acestei înregistrări la biroul Inspecţiei de Stat pentru Controlul Tehnic în Producerea şi Valorificarea Legumelor şi Fructelor din cadrul direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene şi a municipiului Bucureşti, până la data de 10 noiembrie a fiecărui an.(2) Persoanele juridice menţionate la art. 3 alin. 2) au obligaţia să evidenţieze separat, conform anexei nr. 2, suprafeţele cultivate cu tomate destinate procesării, producţiile obţinute şi recepţionate în vederea procesării, valoarea costului de producţie/kg şi să prezinte o copie a acestei înregistrări la biroul Inspecţiei de Stat pentru Controlul Tehnic în Producerea şi Valorificarea Legumelor şi Fructelor din cadrul direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene şi a municipiului Bucureşti, până la data de 10 noiembrie a fiecărui an.(3) Direcţiile pentru agricultură şi dezvoltare rurală judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin organismele de control ale Inspecţiei de Stat pentru Controlul Tehnic în Producerea şi Valorificarea Legumelor şi Fructelor, verifică existenţa înregistrării contractelor şi transmit o copie a acestora Direcţiei politici de piaţă în sectorul culturi horticole din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, până cel târziu la data de 20 noiembrie a fiecărui an.(4) Unitatea prim-procesatoare care nu poate face dovada înregistrărilor conform anexelor nr. 1 şi 2 nu primeşte aprobarea ca prim-procesator pentru anul următor.
+
Articolul 10Direcţia politici de piaţă în sectorul culturi horticole din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale face publică prin site-ul oficial al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, până la data de 15 martie a fiecărui an, lista prim-procesatorilor aprobaţi.
+
Articolul 11(1) Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură este responsabilă pentru primirea solicitărilor, verificarea respectării condiţiilor de eligibilitate, efectuarea plăţilor şi întocmirea centralizărilor pe beneficiari, urmărindu-se în special sumele primite, suprafeţele contractate şi cantităţile livrate.(2) Centralizările privind beneficiarii sunt transmise la Direcţia politici de piaţă în sectorul culturi horticole din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, până cel târziu la data de 25 noiembrie a fiecărui an.
+
Articolul 12(1) În baza centralizărilor privind beneficiarii, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale face publică pe site-ul instituţiei, până la data de 31 decembrie a fiecărui an, valoarea/ha a plăţilor tranzitorii pentru tomate destinate procesării.(2) Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură face cunoscută valoarea/ha a plăţilor tranzitorii pentru tomate destinate procesării şi elaborează proceduri detaliate de verificare a cererilor de sprijin şi a condiţiilor de eligibilitate, care sunt aduse la cunoştinţa beneficiarilor prin afişare la sediile Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură şi pe site-ul instituţiei.(3) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
+
Articolul 13Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,Dacian CioloşBucureşti, 11 februarie 2008.Nr. 91.
+
Anexa 1

Datele de identificare a prim-procesatorului*1)
REGISTRU DE EVIDENŢĂ
a contractelor pentru anul ……….
Nr.
crt.

Nr. de
înregistrare
a contractului

Datele de
identificare
ale
partenerului
din contract
Suprafaţa
contractată
(ha)

Cantitatea
de tomate
recepţionată
conform N.I.R.
(kg)
Suma
plătită/kg
(lei)

Administrator, Contabil,
………………………….. …………………………..
(numele, prenumele şi semnătura) (numele, prenumele şi semnătura)
Data …….. Data ……….
Ştampila
––––
*1) Vor fi menţionate cel puţin denumirea persoanei juridice, CUI-ul,
adresa poştală şi telefon/fax.

+
Anexa 2

Datele de identificare a prim-procesatorului*1)
REGISTRU DE EVIDENŢĂ
a producţiei proprii destinate procesării
pentru anul ……….
Nr.
crt.

Data

Documente
de însoţire
a mărfii
(aviz,
factură,
N.I.R.)
Suprafaţa
cultivată
(ha)

Cantitatea
de tomate
recepţionată
conform N.I.R.
(kg)

Valoarea
costului de
producţie/kg
produs
procesat
(lei)
Administrator, Contabil,
………………………….. …………………………..
(numele, prenumele şi semnătura) (numele, prenumele şi semnătura)
Data …….. Data ……….
Ştampila
–––-
*1) Vor fi menţionate cel puţin denumirea persoanei juridice, CUI-ul,
adresa poştală şi telefon/fax.

––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters