ORDIN nr. 99 din 10 februarie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 190 din 28 februarie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 5INTRAT IN VIGOAREORDIN 99 10/02/2006
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREORDIN 99 10/02/2006 ART. 5
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulPUNE IN VIGOAREORDIN 99 10/02/2006 ART. 5
ActulREFERIRE LAHG 412 05/05/2005 ART. 16
ActulREFERIRE LALEGE 403 27/12/2005 ART. 2
ActulREFERIRE LALEGE 130 20/07/1999
ART. 1REFERIRE LALEGE 403 27/12/2005 ART. 2
ART. 1REFERIRE LALEGE 130 20/07/1999
ANEXA 2REFERIRE LAHG 784 14/07/2005
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 403 27/12/2005
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 210 04/07/2005
ANEXA 2REFERIRE LAHG 67 29/01/2004
ANEXA 2REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003
ANEXA 2REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003
ANEXA 2REFERIRE LAHG 1513 18/12/2002
ANEXA 2REFERIRE LAHG 874 16/08/2002
ANEXA 2REFERIRE LAOG (R) 61 29/08/2002
ANEXA 2REFERIRE LAHG 1043 18/10/2001
ANEXA 2REFERIRE LAHG 564 03/07/2000
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 130 20/07/1999
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 130 20/07/1999 ART. 8
ANEXA 2REFERIRE LALEGE (R) 64 22/06/1995
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ART. 5INTRAT IN VIGOAREORDIN 99 10/02/2006

pentru aprobarea modelului Declaraţiei-inventar privind comisionul datorat



Având în vedere art. II alin. (2) din Legea nr. 403/2005 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă,în baza art. 16 din Hotărârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei emite următorul ordin: +
Articolul 1Se aprobă modelul Declaraţiei-inventar privind comisionul datorat, conform art. II alin. (2) din Legea nr. 403/2005 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă, prevăzut în anexa nr. 1.
+
Articolul 2Instrucţiunile de completare şi depunere a Declaraţiei-inventar privind comisionul datorat sunt menţionate în anexa nr. 2.
+
Articolul 3Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.
+
Articolul 4Inspecţia Muncii şi inspectoratele teritoriale de muncă vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
+
Articolul 5Prezentul ordin intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul muncii,solidarităţii sociale şi familiei,Gheorghe BarbuBucureşti, 10 februarie 2006.Nr. 99.
+
Anexa 1 ┌─────────────────────┐ ┌─────────────────────────────────┐ │……………….. │ │Inspectoratul Teritorial de Munca│ │(denumire angajator) │ │ …………… │ │Nr. …../data…… │ │ Nr. ……. data …………. │ └─────────────────────┘ └─────────────────────────────────┘DECLARATIE – INVENTARprivind comisionul datoratA. Date de identificare ale angajatorului┌───────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────┐│Cod de identificare fiscala │ │├─────────────────────────┬─────┴────────────────────────────────────────────┤│Denumire/ │ ││Nume şi Prenume │ │├─────────┬─────────────┬─┴─────────────┬──────────────┬────────────┬────────┤│Judet │ │Localitatea │ │Sector │ │├─────────┴┬────────────┴┬──────────┬───┴──┬────────┬──┴───┬────────┴─┬──────┤│Strada │ │Nr. │ Bl. │ │Sc. │ │Ap. │ │├──────────┴────┬──────┬─┴──────┬───┴───┬──┴────────┴───┬──┴──────────┴──────┤│Cod postal │ │Tel. │ │E-mail │ │├───────────────┴──┬───┴────────┴────┬──┴───────────────┴───┬────────────────┤│Banca │ │Cont IBAN │ │└──────────────────┴─────────────────┴──────────────────────┴────────────────┘ Stare de faliment: [DA]/[NU] Denumire lichidator ……. judet …… Localitate ……. Sector …… Str. …… Nr. ….. Bl. …. Sc. …. Ap. …. Tel ….. Data intrarii în procedura de lichidare: …….(zz/ll/aaaa.)B. Date cu privire la comisionul datorat┌──────────┬──────────────────┬─────────────────────────────┬──────────────────┐│Explicatii│Obligaţii datorate│ TOTAL DIN CARE, │ Obligaţii ││ │ şi neachitate │ DIN ANUL: │neachitate la 31 ││ ├──────────────────┼────┬────┬────┬────┬────┬────┤ianuarie 2006**) ││ │În sold la data de│2000│2001│2002│2003│2004│2005│ ││ │ 31.12.2005*) │ │ │ │ │ │ │ │├──────────┼──────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼──────────────────┤│ 1 │2=(3+4+5+6+7+8) │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │├──────────┼──────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼──────────────────┤│TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ ││(a+b+c) │ │ │ │ │ │ │ │ ││din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │├─┬────────┼──────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼──────────────────┤│ │Comision│ │ │ │ │ │ │ │ ││ │(a.1. + │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │a.2.) │ │ │ │ │ │ │ │ ││a├────────┼──────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼──────────────────┤│ │a.1. – │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ 0.25% │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ├────────┼──────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼──────────────────┤│ │a.2. – │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ 0.75% │ │ │ │ │ │ │ │ │├─┼────────┼──────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼──────────────────┤│ │Dobanzi/│ │ │ │ │ │ │ │ ││ │majorări│ │ │ │ │ │ │ │ ││b│de │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │intarzi-│ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ ere │ │ │ │ │ │ │ │ │├─┼────────┼──────────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼──────────────────┤│ │Penali- │ │ │ │ │ │ │ │ ││c│tati de │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │intar- │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ziere │ │ │ │ │ │ │ │ │└─┴────────┴──────────────────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴──────────────────┘__________ *) Se completeaza cu suma restanta/de recuperat aflata în sold la data de 31.12.2005, inclusiv accesoriile (dobanzi/ majorări de intarziere şi penalităţi de intaziere), calculate pe propria raspundere, până la data de 31 decembrie 2005. **) Se completeaza cu suma restanta/de recuperat aflata în sold la data de 31 ianuarie 2006, inclusiv accesoriile(dobanzi/ majorări de intarziere şi penalităţi de intarziere),calculate pe propria raspundere, până la data de 31 ianuarie 2006. Nu include comisionul datorat aferent lunii ianuarie.Prezenta declaratie constituie titlu de creanta şi instiintare de plată de la data depunerii/transmiterii la inspectoratul teritorial de muncă, în condiţiile legii.Prezenta declaratie devine titlu executoriu în condiţiile legii.Sub sanctiunile aplicate falsului în declaratii declar că am examinat aceasta declaratie şi în conformitate cu informaţiile furnizate, o declar corecta şi completa.Numele …….. Prenumele …….. Data ……..Functia/Calitatea ……. Semnatura şi stampila
+
Anexa 2INSTRUCŢIUNIde completare şi depunere a Declaraţiei-inventar privind comisionul datoratA. Menţiuni cu privire la obligaţia de depunere a Declaraţiei-inventar privind comisionul datorat1. Au obligaţia să depună Declaraţia-inventar privind comisionul datorat, denumită în continuare declaraţie-inventar, plătitorii de comision prevăzuţi la art. 8 din Legea nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă, cu modificările şi completările ulterioare, care înregistrează la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Legii nr. 403/2005 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă, obligaţii restante şi neachitate inspectoratului teritorial de muncă, reprezentând comision datorat, dobânzi/majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere.2. Declaraţia-inventar se depune la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază îşi are sediul sau domiciliul, după caz, angajatorul, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.3. Declaraţia-inventar cuprinde obligaţiile restante şi neachitate, pe ani fiscali, inclusiv dobânzile/majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere aferente, sume stabilite pe propria răspundere, conform evidenţei contabile.4. În cazul în care angajatorii au înfiinţat sucursale, puncte de lucru sau alte asemenea entităţi fără personalitate juridică, declaraţia-inventar se va completa avându-se în vedere şi activitatea desfăşurată de sucursalele, punctele de lucru sau entităţile fără personalitate juridică.B. Menţiuni cu privire la completarea declaraţiei-inventar1. Datele de identificare ale angajatorului se completează după cum urmează:a) în cazul angajatorilor persoane juridice: codul de înregistrare fiscală, denumirea angajatorului, precum şi a sediului social al persoanei juridice. În cazul codului de identificare fiscală se completează numai numerele care intră în compunerea acestuia;b) în cazul angajatorilor persoane fizice: codul numeric personal, numele şi prenumele angajatorului, precum şi domiciliul sau reşedinţa permanentă a persoanei fizice.2. Rubrica "Stare de faliment" se bifează după cum urmează:a) "DA", dacă în cazul angajatorului menţionat la pct. 1 lit. a) s-a deschis procedura de faliment, prin încheierea definitivă şi executorie pronunţată de judecătorul-sindic, conform dispoziţiilor Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizării judiciare şi a falimentului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;b) "NU", dacă în cazul angajatorului menţionat la pct. 1 lit. a) nu s-a deschis procedura de faliment, prin încheierea definitivă şi executorie pronunţată de judecătorul-sindic, conform dispoziţiilor Legii nr. 64/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.3. În cazul în care s-a deschis procedura de faliment, potrivit pct. 2 lit. a), spaţiile rezervate datelor de identificare ale lichidatorului, precum şi data intrării în procedura de faliment se completează în mod corespunzător.4. Dobânzile/majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere datorate se calculează pe propria răspundere de către angajatori, având în vedere prevederile legale în vigoare la data aplicării acestora, după cum urmează:a) Dobânzi/majorări de întârziere

Actul normativ Cota majorărilor de întârziere/dobânzilor Perioada de aplicare
Hotărârea Guvernului nr. 564/2000 0,15% 1.08.2000-28.10.2001
Hotărârea Guvernului nr. 1.043/2001 0,1% 29.10.2001-31.08.2002
Hotărârea Guvernului nr. 874/2002 0,07% 1.09.2002-31.12.2002
Hotărârea Guvernului nr. 1.513/2002 0,06% 1.01.2003-3.02.2004
Hotărârea Guvernului nr. 67/2004 0,06% 4.02.2004-31.08.2005
Hotărârea Guvernului nr. 784/2005 0,05% 1.09.2005-31.12.2005
Legea nr. 210/2005 0,1% 1.01.2006-prezent

b) Penalităţi de întârziere

Actul normativ Cota penalităţilor de întârziere/dobânzilor Perioada de aplicare
Ordonanţa Guvernului nr. 61/2002 0,5% 1.01.2003-30.12.2003
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 0,5% 1.01.2004-13.07.2005
Legea nr. 210/2005 0,6% 14.07.2005-31.12.2005

5. Rândurile aferente dobânzilor/majorărilor de întârziere şi penalităţilor de întârziere se completează de către angajatori şi în situaţia în care sumele reprezentând comision datorat au fost achitate cu întârziere faţă de termenul stabilit prin lege, indiferent dacă la data depunerii declaraţiei-inventar se înregistrează sau nu obligaţii restante.6. Sumele reprezentând obligaţii datorate şi neachitate se completează în lei noi (RON) şi se rotunjesc la leu după cum urmează:a) până la data de 30 iunie 2005 se rotunjeşte soldul debitor/creditor cumulat, matematic, la leu, după caz;b) în perioada 1 iulie-31 decembrie 2005 soldurile debitoare/creditoare lunare se rotunjesc matematic la leu, după caz.7. În tabel se vor trece cu minus sumele achitate în plus faţă de obligaţiile datorate.8. În situaţia în care termenul de prescripţie a dreptului de a stabili comisionul datorat pentru anul 2000 a fost întrerupt până la data intrării în vigoare a Legii nr. 403/2005, se vor declara şi sumele aferente acestei perioade.9. Declaraţia-inventar se completează şi se semnează de către persoane autorizate să angajeze răspunderea angajatorului.10. Rubrica "Data" se completează cu data completării declaraţiei-inventar.C. Menţiuni cu privire la depunerea declaraţiei-inventar1. Declaraţia-inventar se depune pe suport hârtie la inspectoratul teritorial de muncă, pe un formular editat de angajator prin utilizarea următoarelor proceduri:a) folosirea programului de asistenţă elaborat de Inspecţia Muncii şi pus la dispoziţie angajatorilor gratuit. Acesta poate fi obţinut de la sediul inspectoratelor teritoriale de muncă ori poate fi descărcat de pe pagina de web a Inspecţiei Muncii www.inspecţiamuncii.ro; saub) folosirea procedurii on-line de completare şi listare a declaraţiei-inventar, după obţinerea de către angajatori a contului de acces (utilizator şi parolă) de la inspectoratul teritorial de muncă.2. Formularul declaraţiei-inventar editat potrivit pct. 1, semnat şi ştampilat, va fi depus la inspectoratul teritorial de muncă, personal sau prin utilizarea serviciilor poştale cu confirmare de primire.3. Declaraţia-inventar completată potrivit pct. 1 lit. a) va fi însoţită şi de formatul electronic al acesteia, respectiv pe CD, discheta 3 1/2 inch, 1.440 MB sau medii de stocare USB cu sistem de fişiere FAT/FAT32. Specificaţiile tehnice ale declaraţiei-inventar în format electronic pot fi obţinute de la sediul inspectoratelor teritoriale de muncă sau pot fi descărcate de pe pagina de web a Inspecţiei Muncii www.inspecţiamuncii.ro.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters