Pentru aplicarea prevederilor art. 5, art. 8 alin. (1), art. 9 alin (2) lit. i) și ale art. 10 alin. (1) din Legea nr. 46/2018 pentru realizarea „Capabilității de sprijin de foc indirect“, aferentă programului de înzestrare „Sistem lansator multiplu de rachete cu bătaie mare“,<!–>în temeiul prevederilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale, republicată, cu modificările ulterioare,–>ministrul apărării naționale emite prezentul ordin. +
Articolul 1În scopul realizării și menținerii capabilității de sprijin de foc indirect, aferentă programului de înzestrare „Sistem lansator multiplu de rachete cu bătaie mare“, aprobat prin Legea nr. 46/2018 pentru realizarea „Capabilității de sprijin de foc indirect“, aferentă programului de înzestrare „Sistem lansator multiplu de rachete cu bătaie mare“, structurile Ministerului Apărării Naționale – MApN – selecționează personal pentru a fi detașat să execute misiuni în străinătate, denumite în continuare misiuni, în conformitate cu prevederile prezentului ordin. +
Articolul 2(1)<!–>Misiunile prevăzute la art. 1 constau în îndeplinirea atribuțiilor funcțiilor de ofițeri de legătură și reprezentare, de tip Foreign Liason Officer/FLO și Course Liason Officer/CLO, participarea la activități de instruire și alte activități incluse în contractele de stat de tip Scrisoare de ofertă și acceptare – Letter of Offer and Acceptance/LOA și în amendamentele acestora.(2)–>Atribuțiile funcției de ofițer de legătură și reprezentare pentru instruire/CLO pot fi îndeplinite și de ofițerul de legătură și reprezentare pentru instruire/CLO nominalizat în cadrul programului de înzestrare esențial „Sistem de rachete sol-aer cu bătaie mare (HSAM)“, în perioada când acesta este detașat în aceeași locație de desfășurare a activităților de instruire specifice programului de înzestrare „Sistem lansator multiplu de rachete cu bătaie mare“. +
Articolul 3(1)<!–>Responsabilitatea selecționării personalului pentru executarea misiunilor potrivit prevederilor contractelor de stat de tip LOA revine Departamentului pentru armamente – Dpt. Arm. și Statului Major al Apărării – SMAp, prin Statul Major al Forțelor Terestre – SMFT, în funcție de specificul activității desfășurate și subordonarea structurii/funcției care urmează a fi încadrată.(2)–>Pentru încadrarea funcțiilor de ofițeri de legătură și reprezentare, selecția se realizează de către:a)<!–>Dpt. Arm., pentru personalul destinat asigurării managementului și derulării contractelor de stat de tip LOA; … b)–>SMFT, pentru personalul tehnic destinat să asigure reprezentare națională în grupurile de lucru din domeniile tehnic și sprijin logistic, în conformitate cu contractele de stat de tip LOA și amendamentele ulterioare. … (3)SMFT selecționează personalul pentru încadrarea funcțiilor CLO și pentru participarea la activități de instruire, în conformitate cu contractele de stat de tip LOA și amendamentele ulterioare. +
Articolul 4Participarea la activități specifice managementului și derulării contractelor de stat de tip LOA, precum și asigurării expertizei tehnice se organizează prin grija Dpt. Arm., cu personal desemnat de către Dpt. Arm., SMFT și alte structuri din MApN, în funcție de specificul fiecăreia dintre aceste misiuni. +
Articolul 5(1)<!–>Selecția personalului se reglementează prin procedură operațională, aprobată la nivelul fiecărei structuri prevăzute la art. 3, și cuprinde următoarele etape:a)–>preselecția personalului și constituirea grupurilor-țintă, în baza condițiilor și cerințelor stabilite prin contractele de stat de tip LOA și amendamentele ulterioare, a elementelor rezultate ca urmare a implementării procedurilor FMS, precum și/sau a prevederilor statului de organizare constituit pentru misiune; … b)<!–>verificarea deținerii specialității, conform prevederilor anexei nr. 1; … c)–>verificarea deținerii nivelului de acces la informații clasificate, conform prevederilor contractelor de stat de tip LOA și amendamentelor ulterioare; … d)<!–>verificarea respectării condiției instituite la art. 10 alin. (1) din Legea nr. 46/2018, conform contractelor de stat de tip LOA și amendamentelor ulterioare; … e)–>selecția persoanelor propuse a fi detașate la misiuni; … f)<!–>nominalizarea persoanelor care se detașează la misiuni. … (2)–>Grupul-țintă pentru încadrarea funcțiilor de legătură și reprezentare este format din membrii echipelor de produs constituite în sprijinul programului.(3)<!–>Pentru derularea etapelor procedurii de selecție prevăzute la alin. (1) lit. a)-e), șefii structurilor prevăzute la art. 3 stabilesc prin ordin de zi pe unitate comisii speciale de selecție și aprobă modul de organizare și funcționare ale acestora, precum și procedurile operaționale specifice fiecărei etape, în baza condițiilor și cerințelor stabilite prin contractele de stat de tip LOA și amendamentele ulterioare.(4)–>Nominalizarea personalului care se detașează la misiuni se realizează pe baza propunerilor comisiilor speciale de selecție, consemnate în procesele-verbale de selecție. +
Articolul 6Personalul nominalizat pentru îndeplinirea atribuțiilor de ofițeri de legătură și reprezentare poate fi însoțit pe timpul executării misiunii de către membrii familiei în baza art. 9 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 46/2018, cu acordul prealabil al partenerului contractual. +
Articolul 7(1)<!–>Pentru pregătirea executării misiunilor, SMFT elaborează proiectul statului de organizare pentru misiuni, cu respectarea tipurilor de funcții și a prevederilor specifice, conform anexei nr. 1.(2)–>Dpt. Arm. avizează proiectul statului de organizare pentru misiuni și propunerile de modificare a prevederilor statului de organizare pentru misiuni aprobat.(3)Numărul maxim de funcții ale căror atribuții se îndeplinesc de către personalul detașat pentru executarea misiunilor este cel agreat cu partenerul contractual, în baza contractelor de stat de tip LOA și a amendamentelor ulterioare. +
Articolul 8Structurile prevăzute la art. 3, fiecare în domeniile lor de responsabilitate, elaborează și aprobă fișele posturilor prevăzute de statul de organizare constituit pentru perioada misiunilor. Fișele posturilor pot fi modificate în urma propunerilor înaintate de către ofițerii de reprezentare și legătură sau partenerul contractual. +
Articolul 9(1)<!–>Durata misiunii CLO se stabilește de SMFT, în funcție de prevederile contractului de stat de tip LOA de instruire și programul cursurilor, pe o durată de maximum 2 ani.(2)–>Durata misiunii FLO pentru reprezentarea în grupurile de lucru în domeniile tehnic și sprijin logistic se stabilește de SMFT, în funcție de prevederile contractelor de stat de tip LOA și ale amendamentelor ulterioare, pe o durată de maximum 2 ani.(3)<!–>Durata misiunii FLO pentru managementul și derularea contractelor de stat de tip LOA se stabilește de Dpt. Arm., pe o durată de maximum 2 ani.(4)–>Durata celorlalte misiuni pentru participarea la activitățile înscrise în contractele de stat de tip LOA și în amendamentele acestora se stabilește de Dpt. Arm. +
Articolul 10Șefii structurilor prevăzute la art. 3 propun ministrului apărării naționale aprobarea detașării personalului selecționat, pentru îndeplinirea atribuțiilor funcțiilor prevăzute în statul de organizare, constituit pentru perioada misiunilor, precizând data la care începe detașarea, perioada de detașare, data plecării în misiune și data întoarcerii din misiune. +
Articolul 11Activitățile de pregătire a misiunii se reglementează prin procedură operațională aprobată la nivelul fiecărei structuri prevăzute la art. 3. +
Articolul 12(1)<!–>Personalul selecționat să participe la activități de instruire semnează un angajament, conform prevederilor art. 10 alin. (1) din Legea nr. 46/2018.(2)–>Angajamentul se întocmește în două exemplare. Un exemplar se înmânează personalului în cauză, iar celălalt se trimite la unitatea militară în care acesta este încadrat, pentru a fi anexat la memoriul original.(3)<!–>Modelul angajamentului prevăzut la alin. (1) este prezentat în anexa nr. 2.(4)–>Modul de calcul și evidență a cheltuielilor individuale de instruire se stabilește prin procedură operațională la nivelul fiecărei structuri care a selecționat personal să participe la activitățile de instruire, în conformitate cu prevederile contractelor de stat de tip LOA și amendamentelor acestora, pe baza documentelor puse la dispoziție de către partenerul contractual. +
Articolul 13(1)<!–>Personalul detașat să execute misiunile îndeplinește pe durata acestora atribuțiile înscrise în fișele posturilor din statul de organizare pentru misiune și acționează conform mandatelor emise pentru misiunile de participare la grupuri de lucru în domeniile tehnic și sprijin logistic, în domeniul derulării contractelor de stat de tip LOA și amendamentelor ulterioare sau în domeniul instruirii personalului.(2)–>În cadrul duratei executării misiunilor pentru funcțiile de CLO/FLO se include și perioada de predare-primire a funcțiilor. Durata activităților de predare-primire este de maximum 5 zile lucrătoare.(3)<!–>Pe perioada de predare-primire a funcțiilor, atât personalul care predă, cât și personalul care primește beneficiază de drepturi în valută și în lei, în cuantumul și în condițiile stabilite de lege.(4)–>Deplasarea în țară la încheierea misiunii, indiferent de modul în care se efectuează, se face începând cu prima zi calendaristică imediat următoare ultimei zile de misiune.(5)Atribuțiile funcțiilor de FLO și CLO se reglementează prin proceduri operaționale aprobate la nivelul fiecăreia dintre structurile prevăzute la art. 3. +
Articolul 14(1)<!–>În situațiile în care, pe durata misiunilor de instruire, partenerul contractual transmite că programul de pregătire se întrerupe, șefii structurilor prevăzute la art. 3 propun ministrului apărării naționale, prin raport comun, repatrierea personalului participant la pregătire, pe perioada de întrerupere, în condiții de eficiență economică.(2)–>Personalul poate întrerupe misiunea, în cazul apariției unor evenimente deosebite, cu aprobarea șefilor structurilor prevăzute la art. 3, cu avizul favorabil al partenerilor contractuali, în condițiile prevăzute la art. 126 din R.G.-1, Regulamentul de ordine interioară în unitate, aprobat prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.38/2016^1, cu modificările și completările ulterioare, pentru situațiile cuprinse în anexa nr. 9 la regulament.^1 Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.38/2016 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I. +
Articolul 15Personalul participant la misiunile aprobate primește avans în numerar, pentru minimum 30 de zile, drepturile prevăzute la art. 7 din Legea nr. 46/2018, cu cel mult două zile lucrătoare înainte de începerea desfășurării activităților. +
Articolul 16(1)<!–>Planificarea efectuării concediilor de odihnă pentru personalul participant la misiuni se aprobă de către șefii structurilor prevăzute la art. 3, pentru personalul propriu, în conformitate cu programul misiunilor.(2)–>Aprobarea concediilor de odihnă pentru personalul participant la misiuni este condiționată de avizul favorabil al partenerilor contractuali. +
Articolul 17Din bugetele structurilor prevăzute la art. 3, pentru personalul participant la misiune, se asigură fondurile necesare achiziției de bunuri, lucrări și servicii solicitate de specificul misiunilor în zonele de executare a acestora, în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (2) din Legea nr. 46/2018 și cu prevederile Legii nr. 121/2011 privind participarea forțelor armate la misiuni și operații în afara teritoriului statului român, cu completările ulterioare. +
Articolul 18(1)<!–>Personalului FLO și CLO i se asigură spațiu de locuit, precum și dotarea corespunzătoare specificului activității și condițiilor de climă, cu suportarea chiriei și a cheltuielilor de întreținere de către structurile prevăzute la art. 3 în limita prevederilor Ordinului ministrului apărării nr. M.S. 172/2007^2 pentru aprobarea „Instrucțiunilor privind susținerea activităților personalului din Ministerul Apărării Naționale trimis în misiune permanentă în străinătate“, cu modificările și completările ulterioare.^2 Ordinul ministrului apărării nr. M.S. 172/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.–>(2)Pentru asigurarea cazării la hotel, până la închirierea unei locuințe, personalul FLO și CLO beneficiază, la începerea misiunii, pe o perioadă de maximum 30 de zile calculată de la data intrării pe teritoriul statului unde se execută misiunea, de aceleași drepturi și obligații de care beneficiază personalul român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar. +
Articolul 19Pe durata derulării misiunilor, asistența medicală se asigură conform contractului de stat de tip LOA, amendamentelor ulterioare și acordurilor bilaterale existente. +
Articolul 20Pentru CLO și FLO se asigură din bugetul structurilor prevăzute la art. 3 închirierea a câte unui autoturism din cel mult clasa medie, segmentul D, pentru fiecare reprezentant, pentru toată perioada misiunii. +
Articolul 21(1)<!–>FLO și CLO organizează activități de protocol și activități necesare dezvoltării relațiilor cu autoritățile militare și civile locale, precum și cu populația civilă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 46/2018, în limita cheltuielilor stabilite prin Ordinul ministrului apărării nr. M.S. 88/2008^3 pentru aprobarea Normativelor de cheltuieli privind organizarea acțiunilor de protocol în Ministerul Apărării Naționale, cu modificările și completările ulterioare, funcțiile FLO și CLO fiind asimilate comandanților de divizie, flotă/similare.^3 Ordinul ministrului apărării nr. M.S. 88/2008 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.–>(2)<!–>Activitățile prevăzute la alin. (1), precum și situațiile în care acestea se organizează, sunt următoarele:a)–>tratații cu ocazia primirii unor oaspeți din cadrul instituțiilor din străinătate și cu ocazia Zilei Naționale a României; … b)invitații, cărți de vizită, felicitări, precum și alte cadouri simbolice – cu ocazia activităților de protocol. … +
Articolul 22Efectuarea cheltuielilor prevăzute la art. 19-21 se realizează după obținerea prealabilă a aprobării din partea șefului structurii responsabile de executarea misiunii sau, după caz, a ministrului apărării naționale, la solicitarea structurilor prevăzute la art. 3. +
Articolul 23(1)<!–>Drepturile salariale în lei, în țară, precum și alte drepturi bănești cuvenite personalului se plătesc conform prevederilor art. 6 din Legea nr. 46/2018 de către unitățile militare de unde se detașează personalul care asigură îndeplinirea atribuțiilor funcțiilor prevăzute de statul de organizare constituit pentru perioada misiunilor.(2)–>Plata drepturilor prevăzute la art. 7 alin. (1) și (2) din Legea nr. 46/2018 se efectuează, după caz, de către structurile prevăzute la art. 3.(3)<!–>Plata drepturilor în valută se realizează prin transfer bancar, în conturile deschise de către personalul participant la misiuni.(4)–>Deschiderea conturilor personale, în valută, administrarea acestora, precum și costurile operațiunilor specifice se suportă de personalul participant la misiuni, în situația în care acesta optează pentru alte instituții bancare decât cele cu care MApN are încheiate acorduri în acest sens.(5)Decontarea cheltuielilor de transport prevăzute la art. 8 din Legea nr. 46/2018 se efectuează, după caz, de către structurile prevăzute la art. 3. +
Articolul 24(1)<!–>Plata drepturilor prevăzute la art. 7 alin. (1) și (2) din Legea nr. 46/2018, pentru personalul detașat la misiuni, ori sistarea acestora se efectuează pe baza datelor puse la dispoziție de către FLO și CLO.(2)–>Formularele justificative necesare transmiterii datelor prevăzute la alin. (1), periodicitatea transmiterii acestora și modul de certificare a lor de către partenerii contractuali se vor detalia prin procedură aprobată la nivelul Dpt.Arm. +
Articolul 25(1)<!–>Personalul participant la misiuni beneficiază de decontarea cheltuielilor de transport pentru o călătorie în țară și retur, la cel mult clasa economic, la fiecare 3 luni de participare la misiune, cu respectarea cumulativă a următoarelor condiții:a)–>persoana solicitantă se află detașată la misiune în străinătate, pentru o perioadă neîntreruptă de cel puțin 3 luni; … b)<!–>persoana solicită prin raport personal decontarea cheltuielilor aferente achiziționării biletului, în cel mult 30 de zile de la data deplasării; … c)–>reprezentantul partenerului contractual certifică neafectarea programului de instruire/misiune ca urmare a efectuării deplasării, după caz; … d)<!–>deplasarea se aprobă cu 30 de zile în avans de către șefii structurilor prevăzute la art. 3. … (2)–>Personalul participant la misiuni poate opta ca soțul/soția și/sau copiii acestuia să beneficieze de drepturile prevăzute la alin. (1), pentru deplasarea la locul misiunii și retur, cu respectarea cumulativă a următoarelor condiții:a)<!–>persoana solicitantă se află în misiune, pentru o perioadă neîntreruptă de cel puțin 3 luni; … b)–>soțul/soția și/sau copiii persoanei solicitante nu au interdicție de ședere și tranzit pe teritoriul statelor unde se execută misiuni, respectiv al celor prin care se efectuează deplasarea la misiuni; … c)<!–>soțul/soția și/sau copiii persoanei solicitante nu au interdicție de părăsire a teritoriului național și nu sunt în stare de urmărire sau cercetare penală, administrativă sau disciplinară; … d)–>persoana solicită prin raport personal decontarea cheltuielilor aferente achiziționării biletelor, în cel mult 30 de zile de la data deplasării; … e)<!–>personalul participant la misiuni care solicită decontarea contravalorii biletelor pentru soție/soț și/sau copii, prezintă o copie după certificatul de căsătorie/certificatele de naștere ale copiilor; … f)–>deplasarea se aprobă cu 30 de zile în avans de către șefii structurilor prevăzute la art. 3. … (3)Cheltuielile determinate de dislocarea membrilor de familie ai personalului FLO și CLO, aflat în misiune, din garnizoanele de dispunere de pe teritoriul statului român în zona de desfășurare a misiunii, precum și repatrierea acestora se suportă din bugetul MApN. Prin aceste cheltuieli se înțelege: contravaloarea biletelor de avion, asigurării medicale, asigurării de sănătate, invaliditate și deces, inclusiv evacuării medicale în cazul în care nu se poate asigura tratamentul în zona de executare a misiunii. +
Articolul 26(1)<!–>Personalul participant la misiuni cu durata mai mică de 1 an nu beneficiază de concediu de odihnă pe perioada executării misiunii.(2)–>Personalul participant la misiuni cu durata mai mare de 1 an beneficiază de concediul de odihnă și concediul de odihnă suplimentar, pe perioada executării misiunii. În anul începerii misiunii personalul participant la misiuni efectuează concediul de odihnă înainte de plecarea în misiune.(3)Pe perioada executării misiunilor cu durata mai mare de 1 an concediul de odihnă și concediul de odihnă suplimentar se efectuează pe baza raportului aprobat de către șefii structurilor prevăzute la art. 3. +
Articolul 27Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. +
Articolul 28(1)<!–>Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.(2)–>Anexa nr. 1 nu se publică, fiind clasificată conform legii.
Ministrul apărării naționale,<!–>
Ionel Nicolae Ciucă–>București, 29 noiembrie 2019.<!–>Nr. M.223.–> +
Anexa nr. 2<!–>–><!–>
– Model –><!–>ROMÂNIA–>MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE<!–>(denumirea structurii)–>(ZZ.LL.AAAA)<!–>Nr. ………………… din …………………–>(localitatea)<!–>Neclasificat–>Exemplarul nr. ………..<!–>
ANGAJAMENT–><!–>Subsemnatul(a)^1 ……………………………., fiul lui ………………. și al ……………, născut(ă) în anul ……………, luna ……………………… ziua …………., CNP ………………………….., domiciliat(ă) în localitatea ………………., str. …………………… nr. ……., bl. …………., sc. ………, et. …….., ap. ………., județul/sectorul ………………… încadrat(ă) în funcția de ……………………….. la^2 …………………,^1 Se înscriu gradul militar, numele și prenumele.–>^2 Se completează indicativul numeric al unității și garnizoana.<!–>–>în conformitate cu prevederile art. 10 din Legea nr. 46/2018 pentru realizarea „Capabilității de sprijin de foc indirect“, aferentă programului de înzestrare „Sistem lansator multiplu de rachete cu bătaie mare“, mă oblig ca, după încheierea misiunii în străinătate executate potrivit contractelor încheiate în baza art. 1 din Legea nr. 46/2018, să îmi desfășor activitatea în cadrul Ministerului Apărării Naționale, în conformitate cu prevederile legale, pe o perioadă de 5 ani.<!–>Mă oblig să restitui cheltuielile individuale de instruire pe timpul misiunii, precizate prin contractele de stat, prevăzute la art. 1 din Legea nr. 46/2018, proporțional cu perioada de angajament rămasă neexecutată, în situația în care înainte de expirarea duratei stabilite voi înceta prezentul angajament prin trecerea în rezervă în oricare dintre situațiile prevăzute de art. 85 alin. 1 lit. f), g), h), i), i^1), j), l), m) și n) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare.–>De asemenea, aceeași obligație de restituire a cheltuielilor individuale de instruire pe timpul misiunii îmi revine în situația în care nu voi finaliza activitatea de instruire din motive imputabile.<!–>Data: ………………………–>Semnătura: ……………………………………………<!–>C.I/B.I. seria ………….. nr. ………………………..–>eliberat de …………………………………………….<!–>la data de ……………………………………………..–><!–>–>–-<!–>–>