PLAN NAŢIONAL din 23 noiembrie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1.103 din 7 decembrie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 1175 29/09/2005
ActulREFERIRE LAHG 875 28/07/2005
ActulREFERIRE LAORDIN 205 17/06/2005
ActulREFERIRE LASTRATEGIE 29/09/2005
ActulREFERIRE LASTRATEGIE 28/07/2005
ActulREFERIRE LALEGE 239 07/06/2004
ActulREFERIRE LALEGE 107 07/04/2004
ActulREFERIRE LAOG 76 19/08/2004
ActulREFERIRE LAHG 522 08/05/2003
ActulREFERIRE LALEGE 239 06/06/2003
ActulREFERIRE LALEGE 53 24/01/2003
ActulREFERIRE LAOG 14 30/01/2003
ActulREFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003
ActulREFERIRE LANORMA 08/05/2003
ActulREFERIRE LALEGE 76 16/01/2002
ActulREFERIRE LAOG (R) 129 31/08/2000
ActulREFERIRE LALEGE 74 03/05/1999
ActulREFERIRE LACARTA 03/05/1996
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHG 197 09/02/2006
ActulREFERIT DEPROGRAM 09/02/2006
ActulAPROBAT DEORDIN 363 23/11/2005
ActulCONTINUT DEORDIN 363 23/11/2005

privind formarea personalului din sistemul de protecţie a persoanelor cu handicap pentru perioada 2006-2008



Planul naţional privind formarea personalului din sistemul de protecţie a persoanelor cu handicap, numit în continuare planul naţional de formare, urmareste dezvoltarea unui sistem de instruire specifică, parte integrantă a sistemului de formare profesionala continua, care să ofere informaţii permanent actualizate personalului implicat în protectia şi îngrijirea persoanelor cu handicap, în vederea asigurarii calităţii serviciilor furnizate acestora.Introducere:Planul naţional privind formarea personalului din sistemul de protecţie a persoanelor cu handicap are la baza Strategia naţională pentru protectia, integrarea şi incluziunea sociala a persoanelor cu handicap în perioada 2006-2013 "Sanse egale pentru persoanele cu handicap către o societate fără discriminari", aprobata prin Hotărârea Guvernului Republicată nr. 1.175/2005, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 919/14.10.2005.Unul dintre obiectivele specifice al Strategiei naţionale îl constituie Promovarea furnizarii serviciilor de calitate care să răspundă nevoilor individuale ale persoanei cu handicap.Ca direcţie de actiune pentru atingerea acestui obiectiv este stabilita: asigurarea instruirii şi formarii continue a personalului, de toate tipurile, implicat la toate nivelurile în protectia persoanelor cu handicap, inclusiv a asistentilor personali; intensificarea instruirilor pentru asistenţii personali; asigurarea coordonarii metodologice privind instruirea, formarea, pregătirea profesionala a resurselor umane care lucreaza în cadrul sistemului de protecţie a persoanelor cu handicap.De asemenea, Strategia pe termen scurt şi mediu pentru formare profesionala continua, 2005-2010, aprobata prin Hotărârea Guvernului Republicată nr. 875/2005, îşi propune ca ţinta, până în anul 2010, ca procentul de participare la procesul educational sau de instruire a populatiei cu vârsta cuprinsa între 25-64 ani sa creasca de la 1,3%, cat este în prezent, până la 7%.Una dintre conditiile minime prevăzute pentru implementarea standardului Perfectionarea personalului este ca Centrul rezidential (conditia minima 28.4), Centrul de Zi (conditia minima 26.4), Locuinta Protejata (conditia minima 30.4) să asigure, anual sau ori de cate ori este nevoie, sesiuni de instruire a personalului unităţii, în domeniul protectiei persoanelor cu handicap.Desi numărul persoanelor angajate la nivelul instituţiilor publice sau private care se ocupa de problemele persoanelor cu handicap este insemnat, majoritatea nu detine informaţii complete sau actualizate cu privire la noua abordare a conceptului de handicap.Formarea profesionala continua, incluzând şi instruirea specifică, reprezinta pentru fiecare persoana implicata în protectia şi îngrijirea persoanelor cu handicap garantia schimbarii mentalitatii şi atitudinilor, evolutia în cariera, dezvoltarea personala, elemente esentiale ale cresterii gradului de motivare.Se impune adoptarea unei politici de sustinere financiară în ceea ce priveste realizarea masurilor prevăzute în prezentul plan.I. Situaţia actualăI.1. Contextul internationalRegulile Standard privind egalizarea sanselor pentru persoanele cu handicap, adoptate de Adunarea Generală a Natiunilor Unite cu ocazia celei de a 48-a sesiune din 20 decembrie 1993 (Rezolutia 48/96) prevad în Regula 19, "Pregătirea personalului": "Statele sunt responsabile pentru asigurarea pregatirii adecvate a personalului la toate nivelele, implicat în planificarea şi elaborarea programelor şi serviciilor destinate persoanelor cu dizabilitati". Planul naţional de formare constituie unul dintre instrumentele de implementare a acestei reguli.La Lisabona, în martie 2002, s-a stabilit ca obiectiv: Uniunea Europeana sa devina până în 2010 "cea mai competitiva şi dinamica economie bazata pe cunoastere din lume, capabila de o crestere economica durabila, cu locuri de muncă mai bune şi mai multe şi o mai mare coeziune sociala." Sistemele de formare profesionala trebuie să se afle în centrul acestor transformari, racordandu-se la cerinţele societatii în ansamblul sau.Prioritatile stabilite prin Declaratia ministrilor europeni ai educatiei şi formarii profesionale şi a Comisiei Europene, convenita în 29 şi 30 noiembrie 2002, "Declaratia de la Copenhaga" cu privire la consolidarea cooperarii europene în formare profesionala, sunt: dimensiunea europeana, transparenta, informare şi consiliere, recunoasterea competentelor şi calificarilor, asigurarea calităţii în formare.România a semnat Memorandumul Comun în domeniul Incluziunii Sociale în luna iunie 2005. În baza acestui Memorandum, se vor elabora o Strategie integrată şi un Plan Naţional de Actiune pentru Incluziune Sociala, care vor cuprinde prioritatile în lupta împotriva saraciei şi a excluziunii sociale. În cadrul masurilor active, se pune în ultima perioadă un accent tot mai puternic pe promovarea formarii profesionale continue.I.2. Analiza contextului naţional din perspectiva formarii profesionale continue

Puncte tari Puncte slabe
● Existenta în Clasificarea Ocupatiilor
din România a unor ocupatii din domeniul
protectiei persoanelor cu handicap*1)
● Reteaua de furnizori autorizati de
formare profesionala este insuficient
dezvoltata la nivel naţional
● Existenta unor standarde ocupationale
aprobate de Consiliul Naţional pentru
Formarea Profesionala a Adulţilor*2)

● Dificultati majore privind accesul
la formarea profesionala continua,
datorita costurilor formarii, durata
formarii şi lipsa ofertelor
disponibile la nivel local
Legea nr. 53/2003 Codul muncii, cu
modificările şi completările ulterioare,
stipuleaza obligaţia angajatorului de a
asigura accesul periodic al angajatilor
la formare, prin elaborarea anuală de
planuri de formare profesionala
● Numărul insuficient de standarde
ocupationale şi faptul ca elaborarea
lor se face de către furnizorii de
formare

● Existenta Programei Cadru de instruire
elaborata în concordanta cu abordarea
actuala a problematicii handicapului la
nivel european şi naţional

● Lipsa unor documente unice de
referinţa – necorelare între COR,
Nomenclatorul Calificarilor,
standarde ocupationale, standarde de
pregatire profesionala
● Includerea în Planul Naţional de
Dezvoltare 2007-2013 a priorităţii
"Dezvoltarea resurselor umane, cresterea
gradului de ocupare şi combaterea
excluziunii sociale"
● Sume alocate şi structuri
insuficiente pentru furnizarea de
formare profesionala continua

____________*1) La data de 1 noiembrie 2005, ocupatiile existente în Clasificarea Ocupatiilor din România sunt: asistent personal pentru persoane cu handicap grav (cod COR-513304); pedagog de recuperare (cod COR-333003); educator (cod COR-333001); instructor-educator (cod COR-333002); instructor ergoterapie (cod COR-322901); instructor logoped (cod COR-322902): asistenti medicali consiliere HIV/SIDA (cod COR-322105); interpret în limbaj mimico-gestual (studii medii) – (cod COR-322909); interpret în limbaj mimico-gestual (studii superioare) – (cod COR-234004); asistent medical balneo-fizioterapic (cod COR-322603); lucrator social (cod COR-346003); fizioterapeut (cod COR-222909); fiziokinetoterapeut (cod COR-222909); logoped (cod COR-234002); kinetoterapeut (cod COR-222905), psiholog (cod COR-244501); psihopedagog special (cod COR-244502); maseur (cod COR-322602); pedagog social (cod COR-346002); mediator social (cod COR-513904); infirmiera (cod COR-513204); ingrijitoare (cod COR-513205); asistent social nivel mediu (cod COR-346001); asistent social studii superioare (cod COR-244601); instructor educatie fizica (cod COR-322601); instructor de educatie sanitara (cod COR-322904); terapeut în terapii complementare (cod COR-322907); tehnician sanitar (cod COR-322104); animator socio-educativ (cod COR-511307); sora medicală (cod COR-323102).*2) La data de 1 noiembrie 2005, exista standarde ocupationale, aprobate de Consiliul Naţional pentru Formarea Profesionala a Adulţilor, pentru urmatoarele ocupatii: asistent personal pentru persoane cu handicap grav, pedagog de recuperare, pedagog social, asistent medical balneo-fizioterapic, lucrator social, masor, mediator social, animator socio-educativ.I.3. Date statistice:La 30 iunie 2005, conform statisticilor Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, numărul instituţiilor de asistentă socială functionale aflate în coordonare este de 142. În aceste institutii personalul normat era de 14.139 persoane, personal angajat fiind 12.137 persoane.Deficitul de personal se înregistrează în mod deosebit la: infirmiere, psihologi, asistenti sociali, ergo şi kinetoterapeuti, fizioterapeuti, pedagogi, logopezi, educatori, consilieri. Personalul este angajat al Direcţiilor Generale de Asistenţă Sociala şi Protectia Copilului judetene, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti.La aceeasi data, numărul asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav era de 72.442, angajatorii acestora fiind primariile localitatilor în care persoana cu handicap grav îşi are reşedinţa sau domiciliul.I.4. Documente de referinţă:I.4.1. Acte normative referitoare la formarea profesionala a adulţilor:a) Ordonanţa Guvernului. nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adulţilor;b) Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor de şomaj şi stimularea ocup arii forţei de muncă;c) Legea nr. 53/2003 – CODUL MUNCII, cu modificările şi completările ulterioare;d) Hotărârea Guvernului nr. 522/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adulţilor;e) Legea nr. 107/2004 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor de şomaj şi stimularea ocuparii forţei de muncă;f) Ordonanţa Guvernului nr. 76/2004 pentru modificarea şi completarea Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adulţilor;g) Hotărârea Guvernului Republicată nr. 875/2005 privind aprobarea Strategiei pe termen scurt şi mediu pentru formare profesionala continua, 2005-2010.I.4.2. Acte normative şi documente referitoare la protectia persoanelor cu handicap:a) Recomandarea Consiliului Europei nr. R (92) pentru o politica coerenta pentru egalizarea sanselor pentru persoanele cu handicap, 1992;b) Regulile Standard privind Egalizarea Sanselor pentru Persoanele cu Handicap, adoptate de Adunarea Generală a Natiunilor Unite prin Rezolutia 48/96, 1993;c) Legea nr. 74/1999 pentru ratificarea Cartei Sociale Europene revizuite, adoptata la Strasbourg la 3 mai 1996;d) Declaratia Politica a statelor membre ale Consiliului Europei "Îmbunătăţirea calităţii vietii persoanelor cu handicap; Promovarea unei politici coerente pentru şi prin participare totala", 7-8 mai 2003, Malaga, Spania;e) Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi functionarea Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 239/2003, cu modificările şi completările ulterioare;f) Ordinul nr. 205/2005 al presedintelui Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap privind aprobarea Standardelor minime de calitate pentru centre rezidentiale pentru persoane adulte cu handicap, centre de zi pentru persoane adulte cu handicap şi locuinte protejate pentru persoane cu handicap;g) Hotărârea Guvernului Republicată nr. 1.175/2005 privind aprobarea Strategiei naţionale pentru protectia, integrarea şi incluziunea sociala a persoanelor cu handicap în perioada 2006-2013 „Sanse egale pentru persoanele cu handicap – către o societate fără discriminari.”II. Terminologie:a) Formarea pe tot parcursul vietii permite persoanelor sa dobandeasca, sa actualizeze şi sa adapteze în permanenta cunoştinţe, aptitudini şi competente;b) Formarea profesionala a adulţilor cuprinde formarea profesionala initiala şi formarea profesionala continua organizate prin alte forme decat cele specifice sistemului naţional de invatamant;c) Formarea profesionala initiala a adulţilor asigura pregătirea necesară pentru dobandirea competentelor profesionale minime necesare pentru obtinerea unui loc de muncă;d) Formarea profesionala continua este ulterioară formarii initiale şi asigura adulţilor fie dezvoltarea competentelor profesionale deja dobandite, fie dobandirea de noi competente, recunoscute formal în conditiile legii;e) Competenţa profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activităţile cerute la locul de muncă la nivelul calitativ specificat în standardul ocupational;f) Standardul ocupational, respectiv standardul de pregatire profesionala, este documentul care precizeaza competentele profesionale necesare practicarii unei ocupatii, respectiv specifice unei calificari;g) Evaluarea consta în utilizarea unui ansamblu de metode în scopul aprecierii performantelor unui individ, grup sau institutie, la un moment dat;h) Instruirea specifică consta în transferul de cunoştinţe, actualizate permanent, din domeniul handicapului. Transferul de cunoştinţe în acest caz se face de către instructori, asa cum sunt ei definiti în cap. IV.1, în cadrul instituţiilor angajatoare.III. Grup ţinta:1. personalul Direcţiilor Generale de Asistenţă Sociala şi Protectia Copilului judetene, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti cu atribuţii în domeniul protectiei persoanelor cu handicap;2. personalul instituţiilor de asistentă socială pentru persoanele cu handicap;3. inspectorii judeteni din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap;4. membrii comisiilor de evaluare a persoanelor adulte cu handicap;5. personalul organizaţiilor neguvernamentale implicate în furnizarea de servicii sociale pentru persoanele cu handicap;6. asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav;7. ingrijitorii la domiciliu;8. alte persoane implicate în protectia şi îngrijirea persoanelor cu handicap.IV. Componentele planului naţional de formare:Planul naţional de formare este structurat pe doua componente:1. instruirea specifică;2. formarea profesionala realizata de furnizori autorizati de formare.IV.1. Instruirea specifică:Instruirea specifică a personalului implicat în îngrijirea şi protectia persoanelor cu handicap reprezinta principalul instrument prin care acesta se poate adapta la noile abordari ale conceptului de handicap, facilitand sensibilizarea şi implicarea activa în ceea ce priveste respectarea interesului persoanei cu handicap.Instruirea specifică a personalului constituie parte componenta a procesului de reforma a sistemului de protecţie a persoanelor cu handicap şi este una dintre preocuparile prioritare ale Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.Programa cadru de instruire, prezenta în anexa 2 previne riscul ca instruirea să se desfăşoare după modele depăşite, centrate prioritar în zona ingrijirilor medicale.Programa cadru asigura un grad corespunzător de flexibilitate pentru a se putea adapta nevoilor de instruire, în functie de tipul de handicap al persoanei, de pregătirea profesionala a personalului angajat şi de alti factori contextuali. Ea va fi supusă revizuirii periodice, în raport cu dinamica societatii şi cu noile achizitii de specialitate şi va fi corelata cu standardele specifice de calitate şi cu standardele ocupationale care vor apare.Instruirea specifică se asigura de către persoane recunoscute de Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap, denumite instructori. Criteriile de selecţie a persoanelor care vor asigura instruirea specifică şi modalitatea de desfăşurare a sesiunilor de instruire vor fi aprobate prin instrucţiuni metodologice la prezentul plan naţional de formare.Plan operational

*Font 9*
Obiective

Activităţi

Indicatori

Respon-
sabili

Termen/
Periodicitate

Instrumente
de lucru şi
rezultate
asteptate
1. Identificarea
prioritatilor de
instruire din
cadrul grupului
ţinta

– organizarea
unui sondaj la
nivelul
grupului ţinta
– analiza şi
evaluarea
rezultatelor

– nr. persoane
chestionate, pe
categorii de
personal
– rata de acces a
personalului la
sondaj1), pe
categorii de
personal

ANPH,
INPCESPH

Iunie 2006

Instrument de
lucru:
– chestionare
Rezultate
asteptate:
nevoile de
instruire şi
prioritatile
sunt
identificate
2. Realizarea
primului modul
de instruire

– stabilirea
componentei
primelor doua
grupuri de
participanti
– desfăşurarea
primului modul
– evaluarea
rezultatelor
– selectarea
persoanelor
responsabile
(instructori)

– nr. persoane
instruite/nr.
persoane selectate
– nr. materiale
editate
– durata
instruirii

ANPH,
INPCESPH

Septembrie
2006

Instrument de
lucru:
– editare
materiale
– chestionare
Rezultate
asteptate:
– Modul I de
instruire
este realizat
pentru doua
grupuri de
participanti
– Instructorii
au fost
identificati
3. Realizarea
bazei de date
referitoare la
desfăşurarea
instruirii

– colectarea/
actualizarea
datelor privind
numărul de
participanti şi
persoane
responsabile

– nr. persoane
participante/
lunar/anual

ANPH,
INPCESPH
persoane
respon-
sabile

Iunie 2006

Instrument de
lucru:
– aplicatie IT
Rezultate
asteptate:
Primele date
colectate sunt
introduse şi
analizate
4. Desfăşurarea
instruirilor

– planificarea
modulelor de
instruire
– desfăşurarea
instruirilor
– evaluarea
participantilor
la instruire
– evaluarea
calităţii
instruirii

– nr. materiale
informare/
sensibilizare
– nr. materiale
editate şi
utilizate
– nr. instruiri
realizate/module
– nr. participanti
anual, ocupatie,
vârsta, sex
– rata de acces a
personalului la
instruire2), pe
categorii de
personal
ANPH,
INPCESPH
autori-
tati
locale

2006
2007
2008

Instrumente
de lucru:
– documente
– şedinţe de
instruire
Rezultate
asteptate:
Membrii
grupului ţinta
sunt instruiti
conform
planificarii

5. Diseminarea
exemplelor de
bune practici şi
istorii de
succes

– elaborarea
materialelor
de prezentare

– nr. exemple bune
practici
– nr. materiale
prezentare
– nr. studii de
caz

ANPH,
angaja-
tori

2007
2008

Instrumente de
lucru:
– materiale
video
– studii de
caz
Rezultate
asteptate:
Exemplele de
buna practica
şi istorii de
succes sunt
diseminate
6. Armonizarea
Programei cadru
cu nevoile de
instruire ale
personalului

– Actualizarea
Programei cadru
pentru
instruirea
specifică a
personalului

ANPH,
INPCESPH

2007
2008

Instrumente
de lucru:
– chestionare
Rezultate
asteptate:
Programa cadru
actualizata

Note1) indicatorul "rata de acces la sondaj" reprezinta ponderea participantilor la sondaj din totalul personalului.2) indicatorul "rata de acces a personalului la instruire" reprezinta ponderea participantilor la cursuri în totalul personalului angajat.IV.2. Formarea profesionala realizata de furnizori autorizati de formare:Legea nr. 53/2003, Codul Muncii, cu modificările şi completările ulterioare, stipuleaza obligaţia angajatorului de a asigura accesul periodic al angajatilor la formare profesionala. Angajatorii trebuie să elaboreze anual planuri de formare profesionala pentru personal, în cazul de fata pentru personalul implicat în protectia persoanelor cu handicap. Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap va sprijini constituirea şi dezvoltarea comitetului sectorial Sănătate, igiena, servicii sociale, asa cum este prevăzut în Acordul tripartit privind Cadrul Naţional al Calificarilor semnat la 23.02.2005 de Guvernul României, confederatiile patronale şi sindicale reprezentative la nivel naţional.În vederea monitorizarii formarii profesionale a personalului din sistemul de protecţie a persoanelor cu handicap, planurile de formare vor fi transmise anual la Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap.Plan operational

Activităţi Responsabili Indicatori Termene
1. transmiterea planurilor
de formare profesionala
pentru anul 2006, la ANPH

angajatori

– procent angajatori care
au transmis planuri
– nr. planuri transmise
la ANPH
– nr. formari propuse
Ianuarie
2006

2. analiza planurilor de
formare

ANPH

– nr. planuri formare
analizate
– nr. persoane cuprinse
în formare/gen, vârsta,
ocupatie
Februarie
2006

3. elaborarea şi publicarea
pe site a hartii de
formare – 2006 – la nivel
naţional
ANPH

– procentul de acoperire
la nivel naţional

Martie
2006

4. transmiterea planurilor
de formare profesionala
pentru anul 2007, la ANPH

angajatori

– procent angajatori care
au transmis planuri
– nr. planuri transmise
la ANPH
– nr. formari 2006
– nr. formari propuse
pentru 2007
Ianuarie
2007

5. analiza planurilor de
formare pentru anul 2007

ANPH

– nr. planuri formare
2007 analizate
– nr. persoane cuprinse
în formare/gen, vârsta,
ocupatie
Februarie
2007

6. elaborarea şi publicarea
pe site a hartii de formare
2007, la nivel naţional
ANPH

– procent de acoperire
la nivel naţional

Martie
2007

7. transmiterea planurilor
de formare profesionala
pentru anul 2008, la ANPH

angajatori

– procent angajatori
care au transmis planuri
– nr. planuri transmise
la ANPH
– nr. formari 2007
– nr. formari propuse
pentru 2008
Ianuarie
2008

8. analiza planurilor de
formare pentru anul 2008

ANPH

– nr. planuri formare
2008 analizate
– nr. persoane cuprinse
în formare/gen, vârsta,
ocupatie
Februarie
2008

9. elaborarea şi postarea pe
site a hartii de formare –
2008 – la nivel naţional
ANPH

– procent de acoperire
la nivel naţional

Martie
2008

10. elaborarea unui studiu
comparativ referitor la
dinamica procesului de
formare profesionala în
domeniul protectiei şi
ingrijirii persoanelor cu
handicap

ANPH

– procent de acoperire
naţională
– nr. persoane incluse
în formare/ocupatii,
vârsta, gen
– rata accesului la
formare
– tipuri de formari
– nr. standarde
ocupationale din domeniu
Decembrie
2008

V. Finanţare:Finantarea formarii profesionale continue se face din urmatoarele surse:– bugetul de stat;– fonduri proprii ale angajatorilor;– sponsorizari, donatii, surse externe atrase – conditiile şi formele în care se acordă sprijin financiar din surse externe se face conform legislaţiei specifice în vigoare sau prevederilor acordurilor internationale de cooperare la care România este parte;– taxe de la persoanele participante.VI. Monitorizarea planului naţional de formare:Activitatea de monitorizare şi evaluare are în vedere urmatoarele:a) implementarea programelor de formare profesionala, inclusiv a celor de instruire specifică, din punctul de vedere al tematicilor prevăzute, al numarului, varstei şi ocupatiei persoanelor angajate incluse în formare;b) numărul şi calitatea instruirii specifice;c) numărul formarilor efectuate;d) identificarea punctelor slabe în procesul de implementare a masurilor din planurile operationale.Monitorizarea şi evaluarea implementarii planului naţional de formare sunt activităţi care pot determina revizuirea programei cadru, redefinirea sau diversificarea unor măsuri în cadrul planurilor operationale, în functie de dinamica procesului de formare profesionala continua.Monitorizarea şi evaluarea implementarii planului naţional de formare sunt asigurate de Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters