PROCEDURA DE IMPLEMENTARE din 14 aprilie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 25/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ÎNTREPRINDERILOR MICI SI MIJLOCII, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 253 din 16 aprilie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulCONTINUT DEORDIN 676 14/04/2009
ART. 5APROBAT DEORDIN 676 14/04/2009

a Programului pentru organizarea Târgului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii – TIMM 2009



1. Obiectivul ProgramuluiObiectivul Programului pentru organizarea Târgului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii – TIMM 2009, denumit în continuare Program, îl constituie promovarea spiritului antreprenorial, stimularea dezvoltării afacerilor şi ocupării forţei de muncă în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM), facilitarea contactelor dintre potenţialii întreprinzători/IMM-uri şi operatorii economici/instituţiile publice sau private care oferă servicii pentru sectorul IMM, în scopul creşterii numărului întreprinzătorilor de succes şi al îmbunătăţirii performanţelor economice şi tehnice ale IMM-urilor, stimularea şi susţinerea IMM-urilor inovative, promovarea produselor şi serviciilor româneşti.Programul urmăreşte:– dezvoltarea contactelor de afaceri şi stabilirea unor legături parteneriale între IMM-uri, bănci, fonduri de garantare şi firme de consultanţă;– dezvoltarea capacităţii şi a spiritului antreprenorial prin organizarea de ateliere de lucru în cadrul evenimentului cu experţi de la Comisia Europeană;– dezvoltarea abilităţilor inovative şi consolidarea unui mediu economic competitiv;– creşterea numărului de noi locuri de muncă şi a beneficiilor aduse economiei naţionale.Programul este parte integrantă a Săptămânii Europene a IMM-urilor 2009, care va avea loc în perioada 6-14 mai 2009. Evenimentul este complemetar celor 22 de evenimente care se desfăşoară în România în cadrul Săptămânii Europene a IMM-urilor 2009.Săptămâna Europeană a IMM-urilor 2009 este o campanie de promovare a antreprenoriatului în Europa şi de informare a antreprenorilor despre ajutorul de care pot beneficia la nivel european, naţional şi local. Acest eveniment pune la dispoziţia IMM-urilor o gamă largă de informaţii, sfaturi, ajutor şi idei în scopul dezvoltării activităţilor lor.Săptămâna Europeană a IMM-urilor 2009 încurajează şi ajută IMM-urile să-şi atingă potenţialul maxim. Evenimentul va inspira întreprinzătorii potenţiali să ia iniţiativa şi să facă ceea ce este necesar pentru a-şi atinge obiectivele.Săptămâna Europeană a IMM-urilor 2009 este coordonată de Direcţia Generală Întreprinderi şi Industrie a Comisiei Europene, dar cele mai multe dintre evenimentele din cadrul Săptămânii Europene a IMM-urilor 2009 sunt organizate de către organizaţiile de întreprinderi, organismele abilitate să acorde sprijin, autorităţile locale şi regionale şi alte entităţi din ţările participante. Săptămâna Europeană a IMM-urilor 2009 este una dintre măsurile luate pentru implementarea legii europene pentru întreprinderi mici (Small Business Act), prima politică-cadru exhaustivă pentru IMM-uri din Uniunea Europeană (UE) şi statele sale membre.Săptămâna IMM-urilor urmăreşte să:– informeze: să difuzeze informaţii în legătură cu asistenţa oferită de UE şi autorităţile naţionale întreprinderilor mici şi mijlocii;– ofere asistenţă: să creeze un parteneriat EU-IMM-uri, subliniind pe de o parte faptul că Europa este mai puternică dacă există IMM-uri competitive, iar pe de altă parte faptul că UE este gata să le susţină şi să le ofere consiliere;– inspire: să motiveze IMM-urile existente să-şi lărgească orizonturile şi să-şi dezvolte şi să-şi extindă activitatea;– împărtăşească: să difuzeze idei şi să împărtăşească experienţa în domeniul antreprenoriatului cu alţi antreprenori;– încurajeze: să încerce să convingă tinerii că antreprenoriatul este o opţiune profesională atractivă.2. Descrierea Programului2.1. Programul constă în:– organizarea la Bucureşti a celei de-a VII-a ediţii naţionale a Târgului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii – TIMM 2009, în perioada 6-10 mai;– coordonarea organizării a 21 de evenimente în România complementare târgului, conform listei de evenimente a Săptămânii Europene a IMM-urilor 2009 în România, publicată pe: http://ec.europa.eu/enterprise/policies/entrepreneurship/sme-week/events/romania/index_ro.htm2.2. Acţiunile legate de organizarea şi desfăşurarea Programului se realizează de către Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, direct şi/sau pe bază de contracte încheiate cu persoane fizice şi juridice de drept public sau privat, în condiţiile legii, în colaborare cu Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România, oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, Camera de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti, agenţiile de dezvoltare regională, instituţiile administraţiei publice locale, precum şi cu camerele de comerţ şi industrie teritoriale.2.3. Acţiunile desfăşurate în cadrul Programului sunt:– organizarea unei expoziţii structurate în două secţiuni concomitente: prima, dedicată instituţiilor şi operatorilor economici care furnizează produse şi servicii de asistenţă pentru IMM-uri, iar cea de-a doua, dedicată promovării produselor şi serviciilor realizate de către întreprinderile mici şi mijlocii;– organizarea de seminarii, mese rotunde, ateliere de lucru şi prezentări în scopul creşterii numărului întreprinzătorilor de succes şi a competenţelor antreprenoriale, îmbunătăţirii performanţelor economice şi tehnice ale IMM-urilor, stimulării întreprinderilor inovative, precum şi promovării produselor şi serviciilor româneşti;– diseminarea de materiale informative referitoare la iniţierea şi dezvoltarea afacerilor;– elaborarea website-ului: www.timm.ro2.4. În vederea desfăşurării evenimentului, Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii va coopera cu instituţiile publice şi/sau organizaţiile reprezentative ale întreprinderilor mici şi mijlocii.2.5. Din bugetul alocat desfăşurării activităţilor specifice Programului se pot suporta următoarele: editare de broşuri, editare de materiale de promovare şi prezentare, editare/multiplicare de materiale de curs, închiriere de spaţii, transmitere de invitaţii, onorarii traineri, cheltuieli de protocol, precum şi alte cheltuieli necesare organizării manifestărilor.3. Bugetul Programului3.1. Bugetul alocat Programului pentru anul bugetar 2009 este de 1.450 mii lei.3.2. Structura bugetului aferent organizării şi desfăşurării evenimentului prevăzut la pct. 2.1 se aprobă prin decizie a preşedintelui Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii.3.3. Execuţia bugetului prevăzut la pct. 3.1 se aprobă prin decizie a preşedintelui Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii.3.4. În vederea desfăşurării în bune condiţii a Programului se pot atrage fonduri provenite din donaţii şi sponsorizări ale persoanelor fizice şi ale persoanelor juridice din ţară şi din străinătate, în condiţiile legii.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters