Notă …
Aprobată de ORDINUL nr. 279 din 22 iulie 2004, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 725 din 11 august 2004.Prezenta procedură reglementează modul de organizare și desfășurare a activității de control asupra respectării prevederilor Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare lege, precum și drepturile și obligațiile organelor de control măsuri active din cadrul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă și al agențiilor pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului București, în exercitarea atribuțiilor prevăzute de art. 116^1 din lege.De asemenea, procedura reglementează modul de realizare a activității de îndeplinire a măsurilor asigurătorii și de efectuare a executării silite a debitelor rezultate din nerespectarea prevederilor legii. +
Capitolul IActivitatea de control +
Secţiunea 1Dispoziții generale +
Articolul 1Activitatea de control cuprinde totalitatea verificărilor efectuate asupra respectării de către persoanele fizice sau juridice a obligațiilor ce le revin potrivit legii. +
Articolul 2Sunt supuse controlului, în condițiile prezentei proceduri:<!–>a)–>persoanele fizice sau juridice cu sediul, respectiv domiciliul, în România ori sucursalele, filialele, agențiile, reprezentanțele din România ale unor persoane juridice străine cu sediul în străinătate, autorizate potrivit legii, care încadrează forță de muncă în condițiile legii, denumite în continuare angajatori; … b)<!–>furnizorii de servicii pentru stimularea ocupării forței de muncă din sectorul public sau privat, acreditați de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă; … c)–>agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului București, denumite în continuare agenții pentru ocuparea forței de muncă. … d)centrele regionale de formare profesională a adulților, denumite în continuare centre regionale. … (la 20-12-2006,
Lit. d) a art. 2 a fost introdusă de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 620 din 27 noiembrie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.012 din 20 decembrie 2006.
)
+
Articolul 3Controlul se efectuează de către organele de control măsuri active din cadrul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, respectiv din cadrul agențiilor pentru ocuparea forței de muncă, potrivit competențelor prevăzute în prezenta procedură. +
Articolul 4(1)<!–>În exercitarea atribuțiilor de serviciu, persoanele din cadrul organelor de control măsuri active sunt învestite cu exercițiul autorității publice și beneficiază de protecție potrivit legii.(2)–>Persoanele prevăzute la alin. (1) sunt împuternicite, în fața persoanelor fizice sau juridice supuse controlului, prin legitimații de control și delegații.(3)Modelul legitimației de control este prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta procedură. +
Secţiunea a 2-aCompetența organelor de control măsuri active +
Articolul 5Principalele obiective ale activității de control desfășurate de către organele de control măsuri active sunt:<!–>a)–>verificarea respectării obligațiilor prevăzute de lege cu privire la încadrarea în muncă și menținerea raporturilor de muncă, de către angajatorii care beneficiază sau au beneficiat, din bugetul asigurărilor pentru șomaj, de subvenții, credite, fonduri nerambursabile, scutiri, facilități sau ajutoare financiare; … b)<!–>verificarea îndeplinirii obligațiilor asumate de angajatori, furnizori de servicii pentru stimularea ocupării forței de muncă acreditați sau furnizori de servicii de formare profesională autorizați, prin convențiile sau contractele încheiate cu agențiile pentru ocuparea forței de muncă ori cu centrele regionale; … c)–>verificarea finanțării măsurilor pentru stimularea ocupării forței de muncă, a măsurilor pentru prevenirea șomajului, precum și a serviciilor de formare profesională acordate persoanelor care, potrivit legii, beneficiază în mod gratuit de aceste servicii. … (la 20-12-2006,
Art. 5 a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 620 din 27 noiembrie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.012 din 20 decembrie 2006.
)
+
Articolul 6Organele de control măsuri active din cadrul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă au, în ceea ce privește activitatea de control, următoarele competențe:<!–>a)–>elaborează metodologii, instrucțiuni, precizări privind activitatea de control măsuri active; … b)<!–>coordonează, îndrumă și verifică activitatea de control măsuri active desfășurată la nivelul agențiilor pentru ocuparea forței de muncă; … c)–>verifică respectarea prevederilor legii de către agențiile pentru ocuparea forței de muncă și de către centrele regionale;(la 20-12-2006,
Lit. c) a art. 6 a fost modificată de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 620 din 27 noiembrie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.012 din 20 decembrie 2006.
)
… d)participă, împreună cu organele de control măsuri active din cadrul agențiilor pentru ocuparea forței de muncă, la verificările efectuate asupra respectării de către persoanele fizice sau juridice a obligațiilor ce le revin potrivit legii. … +
Articolul 7În vederea realizării obiectivului prevăzut la art. 5 lit. a), organele de control măsuri active din cadrul agențiilor pentru ocuparea forței de muncă au următoarele competențe:<!–>a)–>verifică respectarea de către angajatori a obligației prevăzute la art. 10 din lege; … b)<!–>verifică respectarea de către angajatori a obligației prevăzute la art. 21 din lege; … c)–>verifică respectarea de către angajatorii care au încadrat în muncă, conform legii, persoane din rândul beneficiarilor de indemnizații de șomaj, a obligației prevăzute la art. 41 alin. (2) din lege; … d)<!–>verifică respectarea de către angajatorii prevăzuți la art. 48^1 alin. (1) din lege a obligației ce le revine potrivit art. 48^1 alin. (4) din lege; … e)–>verifică respectarea de către angajatorii aflați în situațiile prevăzute la art. 49 din lege a obligației prevăzute la art. 50 alin. (3) din lege; … f)<!–>verifică respectarea condițiilor de acordare a subvențiilor prevăzute la art. 78 din lege; … g)–>verifică respectarea de către angajatorii care încadrează absolvenți, în condițiile art. 80 din lege, a obligației ce le revine potrivit art. 83 alin. (1) din lege; … h)<!–>verifică respectarea de către angajatorii care încadrează șomeri în vârstă de peste 45 de ani, șomeri care sunt părinți unici susținători ai familiilor monoparentale sau persoane cu handicap a obligației ce le revine potrivit art. 85 alin. (1) sau (2) din lege; … i)–>verifică respectarea de către angajatorii care au beneficiat de credite în condiții avantajoase, acordate din bugetul asigurărilor pentru șomaj, potrivit legii, a obligațiilor prevăzute la art. 86 alin. (7) lit. c) și d), art. 86^2 alin. (3) și la art. 88 din lege; … j)<!–>verifică respectarea de către angajatorii care au beneficiat de fonduri nerambursabile, acordate din bugetul asigurărilor pentru șomaj, potrivit legii, a obligațiilor prevăzute la art. 86^1 alin. (5), art. 86^2 alin. (3) și la art. 88 din lege; … k)–>verifică respectarea de către angajatorii care au beneficiat, potrivit legii, de reducerea sumei reprezentând contribuția de 2,5% datorată bugetului asigurărilor pentru șomaj, a obligației prevăzute la art. 93 alin. (1) din lege; … l)<!–>verifică acreditarea furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă; … m)–>verifică îndeplinirea și respectarea criteriilor de acreditare și a obligațiilor deținute de furnizorii de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă; … n)verifică îndeplinirea celorlalte obligații asumate de angajatori, furnizori de servicii pentru stimularea ocupării forței de muncă acreditați sau furnizori de servicii de formare profesională autorizați, prin convențiile sau contractele încheiate cu agențiile pentru ocuparea forței de muncă. … (la 20-12-2006,
Art. 7 a fost modificat de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 620 din 27 noiembrie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.012 din 20 decembrie 2006.
)
+
Secţiunea a 3-aReguli privind desfășurarea controlului +
Articolul 8(1)<!–>Activitatea de control se desfășoară în baza programelor de control aprobate de președintele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, pentru compartimentul de control măsuri active din cadrul acestei instituții, sau de directorii executivi ai agențiilor pentru ocuparea forței de muncă în cadrul cărora funcționează celelalte compartimente de control măsuri active.(2)–>Programele de control trebuie să cuprindă numele sau denumirea persoanelor fizice ori juridice care urmează a fi supuse controlului, precum și obiectul și durata controalelor.(la 20-12-2006,
Art. 8 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 620 din 27 noiembrie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.012 din 20 decembrie 2006.
)
+
Articolul 9Controlul efectuat de către organele de control măsuri active din cadrul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, respectiv din cadrul agențiilor pentru ocuparea forței de muncă, poate fi:<!–>a)–>control general, în cadrul căruia se verifică respectarea de către persoanele fizice sau juridice supuse controlului a tuturor obligațiilor prevăzute de lege, pentru o perioadă de timp determinată; … b)control parțial, în cadrul căruia se verifică respectarea de către persoanele fizice sau juridice supuse controlului a uneia sau mai multor obligații prevăzute de lege, pentru o perioadă de timp determinată. … +
Articolul 10În realizarea atribuțiilor ce le revin, organele de control măsuri active din cadrul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, respectiv din cadrul agențiilor pentru ocuparea forței de muncă, pot aplica următoarele proceduri de control:<!–>a)controlul prin sondaj, care constă în activitatea de verificare selectivă a documentelor și operațiunilor ce prezintă relevanță asupra respectării de către persoanele fizice sau juridice supuse controlului a obligațiilor prevăzute de lege;–>b)controlul inopinat, care constă în activitatea de verificare faptică și documentară, în principal, ca urmare a unei sesizări cu privire la existența unor fapte de încălcare a legii, fără anunțarea în prealabil a persoanelor fizice sau juridice care urmează a fi supuse controlului. … (la 20-12-2006,
Art. 10 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 620 din 27 noiembrie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.012 din 20 decembrie 2006.
)
+
Articolul 11Perioada necesară efectuării unei misiuni de control nu poate fi mai mare de 5 zile.(la 20-12-2006,
Art. 11 a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 620 din 27 noiembrie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.012 din 20 decembrie 2006.
)
+
Articolul 12Perioada supusă controlului nu poate depăși termenul general de prescripție prevăzut de lege. +
Articolul 13Controlul se desfășoară la sediul sau la domiciliul persoanelor fizice ori juridice.(la 20-12-2006,
Art. 13 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 620 din 27 noiembrie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.012 din 20 decembrie 2006.
)
+
Articolul 14Controlul poate fi repetat în situația în care persoanele fizice sau juridice solicită în interes propriu efectuarea unei noi verificări sau ori de câte ori se consideră justificat de către președintele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, respectiv de către directorii executivi ai agențiilor pentru ocuparea forței de muncă.(la 20-12-2006,
Art. 14 a fost modificat de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 620 din 27 noiembrie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.012 din 20 decembrie 2006.
)
+
Articolul 15(1)<!–>Rezultatele controlului, măsurile stabilite, eventualele debite, precum și sancțiunile prevăzute de lege se consemnează în mod obligatoriu în procese-verbale de control.(2)–>Procesele-verbale de control devin titluri executorii la data la care creanțele consemnate sunt scadente prin expirarea termenului de plată stabilit de lege sau stabilit de organul competent.(3)Modelul procesului-verbal de control este prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură. +
Articolul 15^1(1)<!–>Constatarea și sancționarea contravențiilor prevăzute de lege se realizează de către organele de control măsuri active din cadrul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, respectiv din cadrul agențiilor pentru ocuparea forței de muncă, prin procese-verbale de constatare și sancționare a contravențiilor, în condițiile prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare.(2)–>Modelul și conținutul formularelor tipizate ale procesului-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor și ale înștiințării de plată pentru debitor, destinate utilizării în activitatea de control desfășurată de organele de control măsuri active din cadrul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă și al agențiilor pentru ocuparea forței de muncă, se aprobă prin ordin al președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă.(la 20-12-2006,
Art. 15^1 a fost introdus de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 620 din 27 noiembrie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.012 din 20 decembrie 2006.
)
+
Articolul 16Procesele-verbale de control se semnează de organele de control măsuri active și de către persoanele fizice sau juridice supuse controlului, cu sau fără obiecțiuni din partea acestora. +
Articolul 17În cazul în care persoanele fizice sau juridice supuse controlului refuză să semneze procesele-verbale de control, organele de control măsuri active vor face mențiune despre aceasta în procesul-verbal de control. +
Articolul 18Procesele-verbale de control se consideră a fi comunicate persoanelor fizice sau juridice supuse controlului la data semnării de către acestea. +
Articolul 19În situația prevăzută la art. 17, proceseleverbale de control se consideră a fi comunicate de la data consemnării în acestea, de către organele de control măsuri active, a refuzului de a semna. +
Secţiunea a 4-aDrepturile și obligațiile organelor de control măsuri active +
Articolul 20În exercitarea atribuțiilor ce le revin potrivit art. 116^1 din lege, organele de control măsuri active din cadrul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, respectiv din cadrul agențiilor pentru ocuparea forței de muncă, au următoarele drepturi:<!–>a)–>să între, în prezența reprezentanților legali ai persoanelor fizice sau juridice supuse controlului ori a altor persoane desemnate de acestea, în orice incintă a sediului în care își desfășoară activitatea, în timpul programului normal de lucru; controlul se poate desfășura și în afară programului de lucru, cu acordul scris al persoanelor fizice sau juridice supuse controlului și cu aprobarea președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, pentru compartimentul de control măsuri active din cadrul acesteia, sau a directorilor executivi ai agențiilor pentru ocuparea forței de muncă în cadrul cărora funcționează celelalte compartimente de control măsuri active;(la 20-12-2006,
Lit. a) a art. 20 a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 620 din 27 noiembrie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.012 din 20 decembrie 2006.
)
… b)să examineze orice înscrisuri care pot fi relevante pentru determinarea modului în care persoanele fizice sau juridice supuse controlului respectă obligațiile ce le revin potrivit legii; … c)<!–>să primească copii de pe orice înscrisuri supuse controlului; … d)–>să solicite informații care nu au, potrivit legii, caracter secret, de la organele administrației publice centrale și locale, instituțiile publice sau de interes public, instituțiile publice sau private care înregistrează, sub orice formă, încheierile de contracte, evidența populației sau a bunurilor, exploatarea proprietăților și altele asemenea; … e)<!–>să solicite declarații scrise de la salariații persoanelor fizice sau juridice supuse controlului în situația în care informațiile furnizate de reprezentanții legali sau de persoanele numite de acestea sunt insuficiente; modelul declarației pe propria răspundere este prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta procedură; … f)–>să expună constatările efectuate cu ocazia controlului și să solicite explicații scrise de la reprezentanții legali ai persoanelor fizice sau juridice supuse controlului sau de la împuterniciții acestora, după caz; … g)<!–>să solicite, în scris, cu cel puțin 15 zile înainte, prezența reprezentanților legali ai persoanelor fizice sau juridice supuse controlului sau a împuterniciților acestora la sediul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă sau al agențiilor pentru ocuparea forței de muncă în cadrul cărora funcționează compartimentele de control măsuri active; … h)–>să dispună măsurile necesare în vederea îndeplinirii, de către persoanele fizice sau juridice supuse controlului, a obligațiilor ce le revin potrivit legii; … i)<!–>să stabilească, în situația în care se constată încălcări ale legii, eventualele debite; … j)–>să constate și să sancționeze contravențiile, precum și să aplice celelalte sancțiuni prevăzute de lege.(la 20-12-2006,
Lit. j) a art. 20 a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 620 din 27 noiembrie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.012 din 20 decembrie 2006.
)
… +
Articolul 21În exercitarea atribuțiilor ce le revin potrivit art. 116^1 din lege, organele de control măsuri active din cadrul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, respectiv din cadrul agențiilor pentru ocuparea forței de muncă, au următoarele obligații:<!–>a)–>să notifice în scris persoanele fizice sau juridice care urmează a fi supuse controlului cu 15 zile lucrătoare înaintea începerii acestuia, cu excepția cazurilor în care controlul se desfășoară la solicitarea persoanelor respective, a unor autorități, potrivit legii, sau inopinat; … b)să prezinte persoanelor fizice sau juridice, la începerea controlului, legitimația de control și delegația semnată, după caz, de președintele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă sau de directorul executiv al agenției pentru ocuparea forței de muncă; începerea controlului trebuie consemnată, potrivit legii, în registrul unic de control;(la 20-12-2006,
Lit. b) a art. 21 a fost modificată de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 620 din 27 noiembrie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.012 din 20 decembrie 2006.
)
… c)să efectueze controlul în așa fel încât să afecteze cât mai puțin activitatea curentă a persoanelor fizice sau juridice și să utilizeze eficient timpul alocat în acest scop; … d)<!–>să furnizeze persoanelor fizice sau juridice, pe parcursul desfășurării controlului, informații asupra constatărilor efectuate, precum și a eventualelor situații neclare; … e)–>să păstreze secretul asupra datelor și informațiilor privind persoanele fizice sau juridice supuse controlului, pe care le dețin ca urmare a exercitării atribuțiilor de serviciu; … f)să procedeze la sesizarea organelor de urmărire penală în legătură cu constatările efectuate cu ocazia controlului și care ar putea întruni elemente constitutive ale unei infracțiuni, în condițiile prevăzute de lege. … +
Secţiunea a 5-aDrepturile și obligațiile persoanelor fizice sau juridice supuse controlului +
Articolul 22Persoanele fizice sau juridice supuse controlului efectuat de către organele de control măsuri active din cadrul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, respectiv din cadrul agențiilor pentru ocuparea forței de muncă, au următoarele drepturi:<!–>a)–>să fie notificate în scris, cu 15 zile lucrătoare înaintea începerii controlului, cu excepția cazurilor în care acesta se desfășoară la solicitarea persoanelor fizice sau juridice, a unor autorități, potrivit legii, sau inopinat; … b)<!–>să fie informate pe parcursul desfășurării controlului asupra constatărilor efectuate de organele de control măsuri active, precum și a eventualelor situații neclare; … c)–>să beneficieze de asistență de specialitate sau juridică; … d)<!–>să fie protejate în ceea ce privește confidențialitatea datelor și a informațiilor furnizate; … e)–>să semneze procesele-verbale de control cu obiecțiuni; … f)să solicite, din proprie inițiativă, să fie controlate. … +
Articolul 23Persoanele fizice sau juridice supuse controlului efectuat de către organele de control măsuri active din cadrul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, respectiv din cadrul agențiilor pentru ocuparea forței de muncă, au următoarele obligații:<!–>a)–>să asigure desfășurarea în condiții optime a controlului prin respectarea drepturilor organelor de control măsuri active și prin acordarea sprijinului necesar în exercitarea acestor drepturi; … b)<!–>să pună la dispoziția organelor de control măsuri active spații adecvate, precum și logistica necesară desfășurării controlului; … c)–>să dea informații și să prezinte la locul de desfășurare a controlului toate înscrisurile, precum și orice alte date necesare clarificării situațiilor constatate; … d)să îndeplinească măsurile prevăzute în actul întocmit cu ocazia controlului, în termenele și condițiile stabilite de organele de control măsuri active. … +
Secţiunea a 6-aSoluționarea contestațiilor +
Articolul 24Măsurile dispuse de organele de control măsuri active prin actele de control pot fi contestate de persoanele fizice sau juridice supuse controlului, pe cale administrativă, la conducerea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, pentru acte de control încheiate de către organele de control măsuri active din cadrul acesteia, sau la conducerea agențiilor pentru ocuparea de forței de muncă, pentru acte de control încheiate de către organele de control măsuri active din cadrul acestora. +
Articolul 25(1)<!–>Contestațiile se formulează în scris și vor cuprinde în mod obligatoriu următoarele:a)–>numele sau denumirea contestatarului, sediul sau domiciliul acestuia; … b)<!–>obiectul și suma contestată; … c)–>arătarea motivelor de fapt și de drept pe care se întemeiază. … (2)<!–>Contestațiile trebuie semnate de către contestatari sau de către reprezentanții legali ai acestora, iar în cazul persoanelor juridice trebuie să poarte și ștampilă.(3)–>Dovedirea calității de reprezentant legal al contestatarilor, persoane fizice sau juridice, se face prin împuternicire avocațială, în cazul avocaților, sau prin procură autentificată, în cazul altor persoane.(4)<!–>Contestatarii pot depune în dovedirea contestațiilor formulate acte care nu au fost avute în vedere de organul de control măsuri active.(5)–>Contestațiile împotriva măsurilor dispuse de organele de control măsuri active nu pot avea ca obiect alte sume și măsuri decât cele stabilite prin actele atacate. +
Articolul 26(1)<!–>Contestațiile se depun, sub sancțiunea decăderii, în termen de 15 zile de la comunicarea actului atacat, la Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, atunci când au ca obiect acte de control încheiate de către organele de control măsuri active din cadrul acesteia, sau la agențiile pentru ocuparea forței de muncă, atunci când au ca obiect acte de control încheiate de acestea.(2)–>Contestațiile trimise prin poștă se socotesc formulate în termen dacă au fost predate cu scrisoare recomandată la oficiul poștal înainte de împlinirea acestuia. +
Articolul 27(1)Contestațiile se soluționează în termen de 30 de zile de la înregistrare, prin decizie motivată a secretarului general al Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, atunci când au ca obiect acte de control încheiate de către organele de control măsuri active din cadrul acesteia, sau prin decizii motivate ale directorilor executivi ai agențiilor pentru ocuparea forței de muncă, atunci când au ca obiect acte de control încheiate de acestea.(la 20-12-2006,
Alin. (1) al art. 27 a fost modificat de pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. 620 din 27 noiembrie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.012 din 20 decembrie 2006.
)
(2)Deciziile se semnează de către persoanele prevăzute la alin. (1) ori de către înlocuitorii de drept ai acestora. +
Articolul 28(1)<!–>Prin decizii, contestațiile vor putea fi admise în totalitate sau în parte ori respinse.(2)–>În cazul admiterii contestațiilor se decide, după caz, anularea totală sau parțială a actelor de control atacate. +
Articolul 29(1)<!–>Deciziile se comunică prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, la sediul sau la domiciliul contestatarilor, declarat prin contestațiile formulate, precum și la organele de control măsuri active ale căror acte se atacă.(2)–>În situația în care contestatarii și-au schimbat sediul sau domiciliul fără a aduce la cunoștință acest fapt agențiilor pentru ocuparea forței de muncă, deciziile se comunică organelor de control măsuri active ale căror acte se atacă. +
Articolul 30Deciziile pot fi atacate la instanțele judecătorești competente potrivit dreptului comun. +
Capitolul IIActivitatea de îndeplinire a măsurilor asigurătorii, precum și de efectuare a executării silite a debitelor rezultate din nerespectarea prevederilor legii +
Articolul 31Activitatea de îndeplinire a măsurilor asigurătorii, precum și de efectuare a executării silite a debitelor rezultate din nerespectarea prevederilor legii se realizează potrivit prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 92/2003<!–>privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, de către personalul de specialitate din cadrul agențiilor pentru ocuparea forței de muncă, desemnat prin dispoziții ale directorilor executivi.–>(la 20-12-2006,
Art. 31 a fost modificat de pct. 14 al art. I din ORDINUL nr. 620 din 27 noiembrie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.012 din 20 decembrie 2006.
)
+
Articolul 32(1)<!–>În exercitarea atribuțiilor de serviciu, personalul de specialitate desemnat potrivit art. 31 este învestit cu exercițiul autorității publice și beneficiază de protecție potrivit legii.(2)–>Personalul prevăzut la alin. (1) este împuternicit în fața debitorului sau a terților prin legitimații de executor bugetar și delegații.(3)Modelul legitimației de executor bugetar este prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta procedură. +
Articolul 33Fac obiectul executării silite, în condițiile art. 31, următoarele debite rezultate din nerespectarea prevederilor legii:<!–>a)–>sumele plătite fără temei legal, cu titlu de indemnizație de șomaj, precum și debitele create în condițiile legii, care se recuperează în temeiul deciziilor emise de agențiile pentru ocuparea forței de muncă, ce constituie titluri executorii, potrivit art. 47 alin. (1) din lege, de la persoanele care le-au primit; … b)sumele prevăzute la art. 73^1, 74 și 75 din lege, plătite fără temei legal, care se recuperează în temeiul angajamentelor beneficiarilor, ce constituie titluri executorii, potrivit art. 76 alin. (2) din lege;(la 20-12-2006,
Lit. b) a art. 33 a fost modificată de pct. 15 al art. I din ORDINUL nr. 620 din 27 noiembrie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.012 din 20 decembrie 2006.
)
… c)debitele și sancțiunile consemnate de organele de control măsuri active din cadrul agențiilor pentru ocuparea forței de muncă în procesele-verbale de control ce devin titluri executorii la data la care creanțele respective sunt scadente prin expirarea termenului de plată stabilit de lege sau stabilit de organul competent. … +
Articolul 34Personalul de specialitate din cadrul agențiilor pentru ocuparea forței de muncă, desemnat prin dispoziții ale directorilor executivi, este împuternicit să îndeplinească măsurile asigurătorii și să efectueze executarea silită, în condițiile art. 31, în privința următoarelor creanțe bugetare administrate de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, altele decât cele rezultate din nerespectarea prevederilor legii:<!–>a)–>sume acordate în mod necuvenit, din bugetul asigurărilor pentru șomaj, care se recuperează în temeiul deciziilor emise de agențiile pentru ocuparea forței de muncă, ce constituie titluri executorii, de la persoanele care le-au primit; … b)orice alte debite constituite la bugetul asigurărilor pentru șomaj, altele decât cele provenind din contribuții, care se recuperează în temeiul deciziilor emise de agențiile pentru ocuparea forței de muncă, ce constituie titluri executorii, de la persoanele fizice sau juridice. … +
Capitolul IIIDispoziții tranzitorii și finale +
Articolul 35Controalele în curs la data intrării în vigoare a prezentului ordin se vor continua potrivit dispozițiilor acestuia, actele îndeplinite anterior rămânând valabile. +
Articolul 36Legitimațiile de control, precum și legitimațiile de executor bugetar se emit de către Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, prin Direcția resurse umane și salarizare, și sunt semnate de către președinte.(la 20-12-2006,
Art. 36 a fost modificat de pct. 16 al art. I din ORDINUL nr. 620 din 27 noiembrie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.012 din 20 decembrie 2006.
)
+
Articolul 37Evidența legitimațiilor se ține într-un registru special care va conține: numărul de ordine, numele, prenumele și funcția titularului, indicativul județului, seria, data eliberării și semnătura de primire. +
Articolul 38La încetarea calității de executori bugetari a persoanelor desemnate în condițiile art. 31, precum și la modificarea sau încetarea raporturilor de serviciu ale persoanelor din cadrul compartimentelor de control măsuri active, acestea vor preda legitimațiile în vederea anulării; anularea va fi consemnată în registrul special prevăzut la art. 37. +
Anexa nr. 1<!–>la procedură–>
Anexa nr. 1 a fost înlocuită cu anexa nr. 1 la ORDINUL nr. 620 din 27 noiembrie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.012 din 20 decembrie 2006, conform pct. 17 al art. I din același act normativ.<!–>–> +
Anexa nr. 2<!–>la procedură–>PROCES-VERBAL*)<!–>încheiat astăzi, …. luna ….. anul ……–>_________<!–>*) Prezentul model de proces-verbal va fi adaptat în funcție de obiectul controlului.–>Subsemnații ……., îndeplinind funcția de ……. în cadrul compartimentului control măsuri active din Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă/Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă a Județului …/municipiului București, în temeiul Legii nr. 202/2006<!–>privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, cu modificările și completările ulterioare, în baza legitimațiilor de control nr. ……… și a delegațiilor nr. ……/……., am procedat, conform programului de control aprobat și atribuțiilor de serviciu, la efectuarea unui control de specialitate la ……., cu sediul în …….., str. ……. nr. ……, județul/sectorul ……….. .–>Controlul a avut ca obiect**):<!–>___________–>**) Se bifează cu "x" căsuțele corespunzătoare obiectului controlului.<!–>[] verificarea respectării obligațiilor prevăzute de lege cu privire la încadrarea în muncă și menținerea raporturilor de muncă, de către angajatorii care beneficiază sau au beneficiat, din bugetul asigurărilor pentru șomaj, de subvenții, credite, fonduri nerambursabile, scutiri, facilități sau ajutoare financiare;–>[] verificarea îndeplinirii obligațiilor asumate de angajatori, furnizori de servicii pentru stimularea ocupării forței de muncă acreditați sau furnizori de servicii de formare profesională autorizați, prin convențiile sau contractele încheiate cu agențiile pentru ocuparea forței de muncă ori cu centrele regionale;<!–>[] verificarea finanțării măsurilor pentru stimularea ocupării forței de muncă, a măsurilor pentru prevenirea șomajului, precum și a serviciilor de formare profesională acordate persoanelor care, potrivit legii, beneficiază în mod gratuit de aceste servicii.–>Verificarea s-a efectuat asupra actelor, documentelor și evidențelor aferente perioadei ……, puse la dispoziția organului de control măsuri active de către persoana fizică/juridică supusă controlului.<!–>Persoana fizică/juridică nu a mai fost/a mai fost controlată anterior conform Procesului-verbal nr. …../….., pentru perioada ……… .–> +
Capitolul IDatele de identificare a persoanei fizice/juridice<!–>Numele/Denumirea persoanei fizice/juridice …………………………–>Cod numeric personal …………… (persoane fizice)<!–>Certificatul de înmatriculare înregistrat la Oficiul Registrului Comerțului ….. sub nr. ……… din data de …… și la Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului/Județului …….. sub nr. ……./…….. (societăți comerciale)–>Actul normativ în temeiul căruia funcționează …….(instituții publice)<!–>Codul fiscal …………………………………………………..–>Codul poștal …………………………………………………..<!–>Forma și situația juridică ………………………………………–>Structura acționariatului (societăți comerciale) …………………..<!–>Domiciliul/Sediul ………………………………………………–>Reprezentant legal ……………………………………………..<!–>Capitalul social subscris și vărsat (societăți comerciale): ……. lei.–>Obiectul de activitate ………………………………………….<!–>Telefon/Fax/E-mail ……………………………………………..–>Conturile de disponibilități în lei și în devize, băncile la care sunt deschise, precum și adresele acestora ………………………………..<!–>La data încheierii prezentului proces-verbal, persoana fizică/juridică își desfășoară activitatea cu un număr de: ………… salariați, încadrați în baza unor contracte individuale de muncă/acte de numire (funcționari publici).–> +
Capitolul IIRezultatele controlului<!–>Se completează de către organele de control măsuri active din cadrul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă:–>a)<!–>verificarea activității de control măsuri active desfășurate la nivelul agențiilor pentru ocuparea forței de muncă: … …………………………………………………………….–>…………………………………………………………….<!–>b)–>verificarea respectării prevederilor legii de către agențiile pentru ocuparea forței de muncă și centrele regionale: … …………………………………………………………….<!–>…………………………………………………………….–>c)<!–>verificarea finanțării măsurilor pentru stimularea ocupării forței de muncă, a măsurilor pentru prevenirea șomajului, precum și a serviciilor de formare profesională acordate persoanelor care, potrivit legii, beneficiază în mod gratuit de aceste servicii: … …………………………………………………………….–>…………………………………………………………….<!–>d)–>verificarea îndeplinirii obligațiilor asumate prin convențiile încheiate între agențiile pentru ocuparea forței de muncă și centrele regionale: … …………………………………………………………….<!–>…………………………………………………………….–>Se completează de către organele de control măsuri active din cadrul agențiilor pentru ocuparea forței de muncă:<!–>a)–>verificarea respectării de către angajatori a obligației prevăzute la art. 10 din lege: … …………………………………………………………….<!–>…………………………………………………………….–>b)<!–>verificarea respectării de către angajatori a obligației prevăzute la art. 21 din lege: … …………………………………………………………….–>…………………………………………………………….<!–>c)–>verificarea respectării de către angajatorii care au încadrat în muncă, conform legii, persoane din rândul beneficiarilor de indemnizații de șomaj a obligației prevăzute la art. 41 alin. (2) din lege: … …………………………………………………………….<!–>…………………………………………………………….–>d)<!–>verificarea respectării de către angajatorii prevăzuți la art. 48^1 alin. (1) din lege a obligației ce le revine potrivit art. 48^1 alin. (4) din lege: … …………………………………………………………….–>…………………………………………………………….<!–>e)–>verificarea respectării de către angajatorii aflați în situațiile prevăzute la art. 49 din lege a obligației prevăzute la art. 50 alin. (3) din lege: … …………………………………………………………….<!–>…………………………………………………………….–>f)<!–>verificarea respectării condițiilor de acordare a subvențiilor prevăzute la art. 78 din lege: … …………………………………………………………….–>…………………………………………………………….<!–>g)–>verificarea respectării de către angajatorii care încadrează absolvenți, în condițiile art. 80 din lege, a obligației ce le revine potrivit art. 83 alin. (1) din lege: … …………………………………………………………….<!–>…………………………………………………………….–>h)<!–>verificarea respectării de către angajatorii care încadrează șomeri în vârstă de peste 45 de ani, șomeri care sunt părinți unici susținători ai familiilor monoparentale sau persoane cu handicap a obligației ce le revine potrivit art. 85 alin. (1) și (2) din lege: … …………………………………………………………….–>…………………………………………………………….<!–>i)–>verificarea respectării de către angajatorii care au beneficiat de credite în condiții avantajoase, acordate din bugetul asigurărilor pentru șomaj, potrivit legii, a obligațiilor prevăzute la art. 86 alin. (7) lit. c) și d), art. 86^2 alin. (3) și la art. 88 din lege: … …………………………………………………………….<!–>…………………………………………………………….–>j)<!–>verificarea respectării de către angajatorii care au beneficiat de fonduri nerambursabile, acordate din bugetul asigurărilor pentru șomaj, potrivit legii, a obligațiilor prevăzute la art. 86^1 alin. (5), art. 86^2 alin. (3) și la art. 88 din lege: … …………………………………………………………….–>…………………………………………………………….<!–>k)–>verificarea respectării de către angajatorii care au beneficiat, potrivit legii, de reducerea sumei reprezentând contribuția de 2,5% datorată bugetului asigurărilor pentru șomaj a obligației prevăzute la art. 93 alin. (1) din lege: … …………………………………………………………….<!–>…………………………………………………………….–>l)<!–>verificarea acreditării furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă: … …………………………………………………………….–>…………………………………………………………….<!–>m)–>verificarea îndeplinirii și respectării criteriilor de acreditare și a obligațiilor furnizorilor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă: … …………………………………………………………….<!–>…………………………………………………………….–>n)<!–>verificarea îndeplinirii celorlalte obligații asumate de angajatori, furnizori de servicii pentru stimularea ocupării forței de muncă acreditați sau furnizori de servicii de formare profesională autorizați, prin convențiile ori contractele încheiate cu agențiile pentru ocuparea forței de muncă: … …………………………………………………………….–>……………………………………………………………. +
Capitolul IIIConcluzii și măsuri dispuse în urma controlului<!–>………………………………………………………………..–>………………………………………………………………..<!–>………………………………………………………………..–>Prin semnarea procesului-verbal de control persoana fizică/juridică recunoaște că i s-au restituit toate documentele solicitate de către organele de control măsuri active și puse la dispoziția acestora în vederea verificării.<!–>Măsurile dispuse de organele de control măsuri active prin prezentul proces-verbal pot fi contestate, pe cale administrativă, la Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, atunci când au ca obiect acte de control încheiate de către organele de control măsuri active din cadrul acesteia, sau la agențiile pentru ocuparea forței de muncă, atunci când au ca obiect acte de control încheiate de acestea.–>Contestația se depune, sub sancțiunea decăderii, în termen de 15 zile de la comunicarea prezentului proces-verbal.<!–>Organul de control, Persoana fizică/juridică,–>……………… …………………….<!–>Anexa nr. 2 a fost înlocuită cu anexa nr. 2 la ORDINUL nr. 620 din 27 noiembrie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.012 din 20 decembrie 2006, conform pct. 17 al art. I din același act normativ.–><!–>–> +
Anexa nr. 3<!–>la procedură–>DECLARAȚIE<!–>Nr. ____ din ziua ____ luna ____ anul ____–>Subsemnatul(a) ___________ , legitimat(ă) cu actul de identitate ___ , seria ___ , nr. ___ , CNP ______ , domiciliat(ă) în localitatea _______, str. _____ , nr. ___ , bloc ___ , sc. __ , et. __ , ap. __ , județul / sectorul ____ , având funcția de ____ , în cadrul _______ , cu sediul în _______ , str. ______ , nr. ____ , județul / sectorul ___ .<!–>La solicitarea organelor de control măsuri active din cadrul Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă / Agenției pentru Ocuparea Forței de Muncă a municipiului / județului _________ , sub sancțiunea prevăzută de Codul penal pentru fals în declarații, declar pe proprie răspundere următoarele*):–>_____________<!–>*) Informații solicitate de către organele de control măsuri active, în funcție de obiectul activității de control.–>DATA __________<!–>SEMNĂTURA,–><!–>–> +
Anexa nr. 4<!–>la procedură–>
Anexa nr. 4 a fost înlocuită cu anexa nr. 3 la ORDINUL nr. 620 din 27 noiembrie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.012 din 20 decembrie 2006, conform pct. 17 al art. I din același act normativ.<!–>–><!–>–>