PROCEDURĂ din 29 septembrie 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 07/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL PENTRU MEDIUL DE AFACERI, COMERT SI ANTREPRENORIAT
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 806 din 12 octombrie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1259 29/09/2017
ART. 1REFERIRE LAHG 23 12/01/2017
ART. 1REFERIRE LALEGE 182 17/10/2016
ART. 1REFERIRE LALEGE 20 06/03/2015
ART. 1REFERIRE LACOD FISCAL 08/09/2015
ART. 1REFERIRE LAOUG 77 03/12/2014
ART. 1REFERIRE LAOUG 77 03/12/2014 ART. 17
ART. 1REFERIRE LAOUG 44 16/04/2008
ART. 1REFERIRE LAORDIN 175 20/06/2007
ART. 1REFERIRE LAREGULAMENT 20/06/2007
ART. 1REFERIRE LAHG 1860 21/12/2006
ART. 1REFERIRE LALEGE 1 21/02/2005
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 1 21/02/2005
ART. 1REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004
ART. 1REFERIRE LALEGE 359 08/09/2004 ART. 15
ART. 1REFERIRE LALEGE 346 14/07/2004
ART. 1REFERIRE LAOUG (R) 146 31/10/2002
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 21 10/04/1996
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990
ART. 5REFERIRE LALEGE (R) 21 10/04/1996 ART. 12
ART. 7REFERIRE LALEGE 346 14/07/2004
ANEXA 0REFERIRE LAORDIN 1259 29/09/2017
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 346 14/07/2004
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 346 14/07/2004 ART. 6
ANEXA 0REFERIRE LAOUG (R) 146 31/10/2002
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 1259 29/09/2017
ANEXA 3REFERIRE LAHG 1860 21/12/2006
ANEXA 5REFERIRE LAORDIN 1259 29/09/2017
ANEXA 7REFERIRE LAORDIN 1259 29/09/2017
ANEXA 7REFERIRE LAOUG (R) 146 31/10/2002
ANEXA 8REFERIRE LAORDIN 1259 29/09/2017
ANEXA 8REFERIRE LAOUG (R) 146 31/10/2002
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 1259 29/09/2017
ActulCONTINUT DEORDIN 1259 29/09/2017
ActulREFERIT DEORDIN 1259 29/09/2017





Notă
Aprobată de Ordinul nr. 1.259 din 29 septembrie 2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 806 din 12 octombrie 2017
1.<!–>Obiectivul schemei de minimis1.1.–>Programul național pentru susținerea meșteșugurilor și artizanatului, denumit în continuare Program, este un program multianual de încurajare și de stimulare a înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, implementat de către Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat (MMACA), prin Direcția de antreprenoriat și programe pentru IMM (DAPIMM) și agențiile pentru IMM, atragere de investiții și promovarea exportului (AIMMAIPE), în conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 23/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, cu modificările și completările ulterioare.Prezenta schemă nu intră sub incidența obligației de notificare către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr. 1.407/2013 privind aplicarea art. 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L, nr. 352/1 din 24 decembrie 2013.<!–>Obiectivul general al schemei de minimis îl constituie stimularea dezvoltării meșteșugurilor și a micii industrii din România, a întăririi clasei de mici meșteșugari și artizani, care își desfășoară activitatea individual sau organizat prin intermediul asociațiilor ori al altor organizații, în special în localitățile rurale, dar și în cele urbane, protejarea meseriilor care presupun un număr mare de operații executate manual în practicarea lor și relansarea serviciilor și a produselor realizate de aceștia, în special a celor cu specific tradițional, inclusiv obiecte de artă populară și artizanat, promovarea acestor produse și servicii pe piețele naționale și internaționale.–>Obiective specifice1.2.<!–>Programul urmărește, prin organizarea unui târg național pentru artizanat și meșteșuguri 2017, susținerea micilor meșteșugari în promovarea produselor proprii și conservarea și stimularea promovării mai largi a tradițiilor autohtone prin:a)–>câștigarea de piețe externe noi pentru acest tip de produse și servicii;b)<!–>stimularea cererii interne de servicii și produse, care presupun un grad important de prelucrare manuală;c)–>creșterea vizibilității pe piață atât a meșteșugarilor, cât și a produselor și serviciilor furnizate de aceștia;d)<!–>îmbunătățirea accesului meșteșugarilor la informații de piață și facilitarea valorificării acestor informații;e)–>dezvoltarea contactelor de afaceri și stabilirea unor legături parteneriale;f)<!–>promovarea serviciilor și produselor realizate apelându-se la tehnologii tradiționale și având o componentă de prelucrare manuală semnificativă.1.3.–>În cadrul Programului, înțelesurile unor termeni sunt următoarele:(1)<!–>produsele și serviciile meșteșugărești, de mică industrie și artizanale – sunt produsele și serviciile executate de meșteșugari și artizani în serie mică sau unicat, fie complet manual, fie cu ajutorul uneltelor manuale sau chiar mecanice, atât timp cât contribuția manuală a meșteșugarului sau artizanului rămâne o componentă substanțială a produsului finit, fiind caracterizate prin faptul că:sunt produse fără restricții privind cantitatea și folosind materiale brute, neprelucrate, apelând în general la resursele naturale;natura specială a produselor meșteșugărești și artizanale derivă din trăsăturile lor distinctive, care pot fi: artistice, creative, culturale, decorative, tradiționale, simbolice și semnificative din punct de vedere comunitar și religios;cuprind o arie largă de obiecte și activități, care valorifică tehnicile, materiile prime, formele și ornamentele tradiționale, precum și ale creației populare din diferite genuri;sunt produse și servicii cu valoare artistică, dar și utilitară, care păstrează specificul execuției manuale și tradiționale;(2)–>produsele de artă populară – sunt produsele realizate de creatorii și meșterii populari, care păstrează caracterul autentic și specificul etnic și/sau cultural al unei anumite zone;(3)<!–>întreprindere unică – include toate întreprinderile între care există cel puțin una dintre relațiile următoare:a)–>o întreprindere deține majoritatea drepturilor de vot ale acționarilor sau ale asociaților unei alte întreprinderi;b)<!–>o întreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte întreprinderi;c)–>o întreprindere are dreptul de a exercita o influență dominantă asupra altei întreprinderi în temeiul unui contract încheiat cu întreprinderea în cauză sau în temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;d)<!–>o întreprindere care este acționar sau asociat al unei alte întreprinderi și care controlează singură, în baza unui acord cu alți acționari sau asociați ai acelei întreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale acționarilor sau ale asociaților întreprinderii respective.Întreprinderile care întrețin, prin intermediul uneia sau mai multor întreprinderi, relațiile prevăzute la lit. a)-d) sunt considerate întreprinderi unice;–>(4)<!–>ajutor de minimis – reprezintă ajutoarele acordate unei întreprinderi unice care desfășoară o activitate economică și care nu depășesc valoarea de 200.000 euro într-o perioadă de 3 ani fiscali consecutivi, respectiv 100.000 euro în cazul întreprinderilor ce activează în sectorul transportului rutier de mărfuri în contul terților sau contra cost.1.4.–>Programul este parte integrantă a Săptămânii europene a IMM-urilor 2017, care va avea loc în cursul lunii noiembrie. Săptămâna europeană a IMM-urilor 2017 este o campanie de promovare a antreprenoriatului în Europa și de informare a antreprenorilor despre ajutorul de care pot beneficia la nivel european, național și local. Acest eveniment pune la dispoziția IMM-urilor o gamă largă de informații, sfaturi, ajutor și idei în scopul dezvoltării activităților acestora. Săptămâna europeană a IMM-urilor 2017 încurajează și ajută IMM-urile să își atingă potențialul maxim.<!–>2.–>Descrierea Programului2.1.<!–>Programul constă în organizarea Târgului național pentru artizanat și meșteșuguri 2017 pe durata a 3 zile.2.2.–>Perioada de desfășurare a târgului, precum și locația vor fi afișate pe site-ul instituției cu cel puțin 5 zile înainte de desfășurarea evenimentului.2.3.<!–>În cadrul târgului național beneficiarii eligibili vor putea prezenta produsele proprii (meșteșugărești și/sau de artizanat) și vor putea desfășura activități economice în condițiile legislației în vigoare. De asemenea, beneficiarii prezenți la târg vor putea organiza la standul propriu pentru vizitatorii interesați sesiuni de ateliere de lucru. În cadrul atelierelor de lucru artizanii și meșteșugarii vor explica și demonstra practic cum se pregătesc și se obțin produsele lor: covoare țesute manual, covoare înnodate, confecționarea iilor, tapiserii, ștergare; împletituri – sfoară, nuiele, fibre vegetale; ateliere de olărit, țesut, broderie, dantelărie, ceramică tradițională și decorativă, iconografie, confecționarea de păpuși folclorice, încondeierea ouălor, confecționarea măștilor, prepararea culorilor vegetale și vopsirea materialelor tradițional, confecționarea articolelor din piele, din fier, articolelor din sticlă, articolelor din lemn; atelier de restaurare; atelier de prelucrarea lemnului și mic mobilier artizanal, creație bijuterii etc. Atelierele de lucru menționate și altele din acest domeniu trebuie să respecte tradiția populară atât în ceea ce privește modul de prelucrare a materialelor folosite, cât și în produsul final.2.4.–>(1)<!–>Acțiunile desfășurate în cadrul Programului sunt:● organizarea unui târg național al meșteșugarilor și artizanilor sub forma unei expoziții cu vânzare;–>● organizarea de seminare, mese rotunde, ateliere de lucru și prezentări în scopul promovării produselor și serviciilor realizate de către artizani și meșteșugari, câștigării de piețe externe noi pentru acest tip de produse și servicii, creșterii numărului întreprinzătorilor de succes și al îmbunătățirii competențelor antreprenoriale, obținerii vizibilității pe piață atât a meșteșugarilor, cât și a produselor și serviciilor furnizate de aceștia, promovării serviciilor și produselor realizate apelându-se la tehnologii simple și având o componentă de prelucrare manuală semnificativă, în special utilizându-se tehnologii tradiționale;<!–>● diseminarea de materiale informative.–>(2)<!–>Târgul național pentru artizanat și meșteșuguri 2017 va fi organizat de Agenția pentru IMM, Atragere de Investiții și Promovarea Exportului (AIMMAIPE) Ploiești, cu sprijinul Unității de Implementare a Proiectului, ale cărei componență și atribuții vor fi stabilite și aprobate prin ordin al ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat. Acțiunile legate de organizarea și desfășurarea Programului se realizează de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, Agenția pentru IMM, Atragere de Investiții și Promovarea Exportului Ploiești, direct și/sau pe bază de contracte/acorduri de parteneriat încheiate cu persoane fizice și juridice de drept public sau privat, selectați printr-o procedură competitivă, deschisă, transparentă, necondiționată, nediscriminatorie și suficient promovată, în condițiile legii.(3)–>În vederea desfășurării evenimentului, Agenția pentru IMM, Atragere de Investiții și Promovarea Exportului Ploiești, în calitate de organizator, va coopera cu instituțiile publice și/sau organizațiile reprezentative ale întreprinderilor mici și mijlocii la nivel național și european.2.5.<!–>Din bugetul alocat desfășurării activităților specifice Programului se pot suporta următoarele: publicitate tv și radio, editare de broșuri, editare de materiale de promovare și prezentare, editare/multiplicare de materiale pentru conferințe, seminare, mese rotunde, workshopuri și prezentări, închiriere spații, utilități, amenajare standuri și spații de conferințe, achiziție sau închiriere mijloace fixe și/sau obiecte de inventar necesare desfășurării evenimentului, transmitere de invitații, onorarii traineri, cheltuieli de protocol, cheltuieli aferente deplasării și cazării IMM, precum și alte cheltuieli necesare organizării manifestărilor din cadrul evenimentului.3.–>Bugetul schemei de minimisSchema este valabilă de la data publicării prezentei proceduri în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la 31 decembrie 2020, iar plățile în cadrul schemei de minimis vor fi efectuate până la 31 decembrie 2021.<!–>Bugetul total estimativ alocat schemei de minimis pentru perioada de implementare a acesteia este de 3.560.000 lei.–>Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2017, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2017 nr. 6/2017, cu modificările și completările ulterioare, este de 890.000 lei.<!–>Bugetul estimativ al schemei de minimis pentru anii 2018, 2019 și 2020 este de 890.000 lei/anual.–>Prin implementarea Programului în perioada 2017-2020 se estimează acordarea de ajutor de minimis unui număr de maximum 450 de beneficiari, din care 150 de beneficiari în anul 2017.<!–>4.–>Tipurile de ajutor financiar de minimis4.1.<!–>Se asigură participarea gratuită la târg pentru aplicanții selectați în urma înscrierii în Program.4.2.–>Vor fi suportate cheltuielile de transport pentru beneficiari și pentru produsele acestora (după caz), precum și cheltuielile de cazare a beneficiarilor pe perioada desfășurării evenimentului.Se acordă finanțare pentru transportul produselor, în cazul în care acestea necesită un transport separat și nu pot fi transportate în același mijloc de transport cu beneficiarul. Suma maximă acordată unui beneficiar pentru transport, cumulat, nu va depăși 2.000 lei pentru târg. În limita acestor sume beneficiarul își poate deconta transportul. În cazul în care suma totală cheltuită depășește 2.000 lei, diferența va fi suportată de către beneficiar. În cazul în care beneficiarul se deplasează cu autoturismul personal va primi contravaloarea a 7,5 litri carburant la 100 km parcurși. Cheltuielile privind transportul vor fi decontate în baza documentelor justificative pe care beneficiarul trebuie să le depună în maximum 10 zile lucrătoare de la închiderea târgului, personal sau prin curier, la AIMMAIPE de care aparține. În cadrul prezentului program, TVA este cheltuială neeligibilă.<!–>Vor fi asigurate cheltuielile aferente cazării pentru beneficiar, în cuantum de maximum 1.600 lei/beneficiar pentru patru nopți de cazare, dar nu mai mult de 200 lei/noapte/persoană.–>4.3.<!–>Beneficiarii de ajutor de minimis în cadrul ProgramuluiPot beneficia de prevederile Programului operatorii economici: întreprinderi mici și mijlocii definite conform prevederilor Legii nr. 346/2004, cu modificările și completările ulterioare, care transpune în legislația națională Recomandarea CE nr. 361 din 6 mai 2003, societățile cooperative, inclusiv societățile cooperative meșteșugărești mixte, persoanele fizice autorizate care desfășoară activități economice în mod independent, întreprinderile individuale, întreprinderile familiale, precum și asociațiile profesionale sau fundațiile, după caz, care se încadrează la data solicitării în una dintre următoarele categorii:a)–>sunt organizate în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației, republicată, sau în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și îndeplinesc condițiile de încadrare în categoria întreprinderilor mici și mijlocii, potrivit dispozițiilor Legii nr. 346/2004, cu modificările și completările ulterioare;b)<!–>sunt persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale și întreprinderi familiale (înregistrate în registrul comerțului și autorizate conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 182/2016, care desfășoară activități în domeniul meșteșugurilor, în special al celor tradiționale și în domeniul artei populare și artizanatului;c)–>sunt constituite ca asociații profesionale sau fundații și au ca scop promovarea meșteșugurilor și a meseriilor care presupun un număr mare de operații executate manual, a produselor și serviciilor cu specific tradițional, inclusiv din domeniul artei populare și artizanatului.<!–>5.–>Criterii de eligibilitatePot beneficia de prevederile Programului persoanele fizice autorizate și operatorii economici care îndeplinesc cumulativ la data solicitării următoarele criterii:<!–>Operatorii economici care:a)–>au capital social integral privat;b)<!–>realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro, echivalent în lei, sau dețin active totale care nu depășesc echivalentul în lei a 43 milioane euro, conform ultimei situații financiare aprobate;c)–>au un număr mediu anual de salariați mai mic de 250 în anul fiscal anterior;d)<!–>au ca obiect de activitate producerea și comercializarea produselor care păstrează specificul execuției manuale și artizanale, prestarea serviciilor care presupun un număr mare de operații executate manual sau au ca scop promovarea meșteșugurilor, a meseriilor, a produselor și a serviciilor cu specific tradițional;e)–>sunt înregistrați și își desfășoară activitatea pe teritoriul României;f)<!–>au completat formularul de înscriere (anexa nr. 1) în cadrul Programului, iar în urma evaluării au fost selectați să participe la eveniment;g)–>nu au depășit plafonul de minimis de 200.000,00 euro pe durata a trei exerciții financiare pentru o întreprindere unică, așa cum este aceasta definită de Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013, și 100.000 euro pe durata a trei exerciții financiare pentru beneficiarii care desfășoară activități de transport de mărfuri în contul terților sau contra cost. Plafoanele se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit și indiferent dacă ajutorul este acordat din fonduri de la bugetul de stat sau din fonduri comunitare.<!–>În cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi unice pe o perioadă de trei ani fiscali consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depășește plafoanele de minimis menționate mai sus, întreprinderea solicitantă nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fracție din ajutor care nu depășește aceste plafoane.–>În cazul fuziunilor sau al achizițiilor, atunci când se stabilește dacă un nou ajutor de minimis acordat unei întreprinderi noi sau întreprinderii care face achiziția depășește plafonul relevant, se iau în considerare toate ajutoarele de minimis anterioare acordate tuturor întreprinderilor care fuzionează. Ajutoarele de minimis acordate legal înainte de fuziune sau achiziție rămân legal acordate.<!–>În cazul în care o întreprindere se împarte în două sau mai multe întreprinderi separate, ajutoarele de minimis acordate înainte de separare se alocă întreprinderii care a beneficiat de acestea, și anume, în principiu, întreprinderii care preia activitățile pentru care au fost utilizate ajutoarele de minimis. În cazul în care o astfel de alocare nu este posibilă, ajutoarele de minimis se alocă proporțional pe baza valorii contabile a capitalului social al noilor întreprinderi la data la care separarea produce efecte.–>Ajutorul de minimis acordat prin prezenta măsură poate fi cumulat cu ajutoarele de minimis acordate în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 360/2012*1), în limita plafonului stabilit în regulamentul respectiv.Notă
*1) Regulamentul (UE) nr. 360/2012 al Comisiei din 25 aprilie 2012 privind aplicarea articolelor 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene în cazul ajutoarelor de minimis acordate întreprinderilor care prestează servicii de interes economic general (art. 2 alin. 2 – „Valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi care prestează servicii de interes economic general nu depășește 500.000 EUR pentru o perioadă de trei ani fiscali”.)
Ajutoarele de minimis pot fi cumulate cu ajutoare de minimis acordate în conformitate cu alte regulamente de minimis în limita plafonului de 200.000 euro (100.000 euro pentru întreprinderile care efectuează transport rutier de mărfuri în contul terților sau contra cost), echivalent în lei.<!–>Pentru fuziunile și/sau achizițiile ce modifică statutul controlului, în cazul depășirii plafoanelor valorice prevăzute de art. 12 din Legea concurenței nr. 21/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, acestea vor fi notificate Consiliului Concurenței, punerea în aplicare a tranzacției de natura concentrării economice fiind posibilă doar după obținerea unei decizii de autorizare din partea autorității de concurență.–>Ajutoarele de minimis nu se cumulează cu ajutoarele de stat acordate pentru aceleași costuri eligibile sau cu ajutoarele de stat acordate pentru aceeași măsură de finanțare prin capital de risc dacă un astfel de cumul ar depăși intensitatea sau valoarea maximă relevantă a ajutorului stabilită pentru condițiile specifice ale fiecărui caz de un regulament sau de o decizie de exceptare pe categorii adoptată de Comisie. Ajutoarele de minimis care nu se acordă pentru sau nu sunt legate de costuri eligibile specifice pot fi cumulate cu alte ajutoare de stat acordate în temeiul unui regulament de exceptare pe categorii sau al unei decizii adoptate de Comisie.<!–>
6.–>În cadrul Programului nu sunt eligibile:a)<!–>societățile care au ca obiect principal de activitate tipărirea materialelor pentru publicitate (cod CAEN 58, 181, 182);b)–>societățile bancare, societățile de asigurare și reasigurare, societățile de administrare a fondurilor financiare de investiții, societățile de valori mobiliare, activități de intermedieri financiare (cod CAEN 64, 65); activități auxiliare intermedierilor financiare (cod CAEN 66); activități juridice, de contabilitate și revizie contabilă, consultanță în domeniul fiscal (cod CAEN 69); selecția și plasarea forței de muncă (cod CAEN 78); activități de studii de piață și de sondaj (cod CAEN 7320);c)activități de pescuit și acvacultură, acoperite de Regulamentul (UE) nr. 1.379/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind organizarea comună a piețelor în sectorul produselor pescărești și de acvacultură, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.184/2006 și (CE) nr. 1.224/2009 ale Consiliului și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 104/2000 al Consiliului*2);Notă
*2) Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comună a piețelor în sectorul produselor pescărești și de acvacultură.
d)activități legate de producția primară a produselor agricole, așa cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană, cu excepția produselor obținute din pescuit și acvacultură prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 1.379/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind organizarea comună a piețelor în sectorul produselor pescărești și de acvacultură, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.184/2006 și (CE) nr. 1.224/2009 ale Consiliului și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 104/2000 al Consiliului;e)<!–>activități de prelucrare și comercializare a produselor agricole, așa cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeană, în următoarele cazuri:(i) când valoarea ajutorului este stabilită pe baza prețului sau a cantității produselor de acest tip achiziționate de la producătorii primari sau introduse pe piață de operatorii economici respectivi;–>(ii) când ajutorul este condiționat de a fi parțial sau integral transferat producătorilor primari (fermieri).<!–>Prin prelucrarea produselor agricole se înțelege orice operațiune efectuată asupra unui produs agricol care are drept rezultat un produs care este tot un produs agricol, cu excepția activităților desfășurate în exploatațiile agricole, necesare în vederea pregătirii unui produs de origine animală sau vegetală pentru prima vânzare.–>Prin comercializarea produselor agricole se înțelege deținerea sau expunerea unui produs agricol în vederea vânzării, a punerii în vânzare, a livrării sau a oricărei altei forme de introducere pe piață, cu excepția primei vânzări de către un producător primar către revânzători sau prelucrători și a oricărei altei activități de pregătire a produsului pentru această primă vânzare; o vânzare efectuată de către un producător primar către consumatori finali este considerată comercializare în cazul în care se desfășoară în localuri distincte, rezervate acestei activități;<!–>f)–>activități legate de export, și anume ajutoarele legate direct de cantitățile exportate, de înființarea și funcționarea unei rețele de distribuție sau pentru alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;g)<!–>ajutoarele condiționate de utilizarea preferențială a produselor naționale față de produsele importate;h)–>operatorii economici care activează în sectorul carbonifer, așa cum este definit în Regulamentul (CE) nr. 1.407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria cărbunelui;i)<!–>ajutoarele pentru achiziționarea vehiculelor de transport rutier de marfă acordate operatorilor economici care au ca obiect de activitate prestarea de servicii de transport rutier de marfă în contul terților sau contra cost.În cazul în care o întreprindere își desfășoară activitatea atât în unul dintre sectoarele exceptate enumerate mai sus, cât și în unul sau mai multe sectoare sau domenii de activitate incluse în domeniul de aplicare al prezentei scheme, prevederile acesteia se aplică ajutoarelor acordate pentru sectoarele neexceptate.–>Pentru a beneficia de prevederile schemei, întreprinderea în cauză trebuie să se asigure, prin mijloace corespunzătoare, precum separarea activităților sau o distincție între costuri, că activitățile desfășurate în sectoarele excluse din domeniul de aplicare nu beneficiază de ajutoare de minimis acordate în conformitate cu prezenta schemă.<!–>De asemenea, nu pot beneficia de prevederile Programului operatorii economici care produc sau comercializează produse/servicii, altele decât cele descrise la pct. 1 subpct. 1.3, cu excepția societăților cooperative meșteșugărești mixte, care în afara altor tipuri de activități au și activități de meșteșug și artizanat.–>
7.<!–>Modalitatea de derulare a ProgramuluiMMACA, prin Direcția de antreprenoriat și programe pentru întreprinderi mici și mijlocii (DAPIMM) și Agenția pentru IMM, Atragere de Investiții și Promovarea Exportului Ploiești (AIMMAIPE Ploiești), administrează, gestionează și derulează direct programele de încurajare și stimulare a înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, finanțate de la bugetul de stat, la nivel național și la nivel local și asigură managementul financiar și/sau tehnic al fondurilor alocate de la bugetul de stat, conform Legii nr. 346/2004, cu modificările și completările ulterioare, care transpune în legislația națională Recomandarea (CE) nr. 361 din 6 mai 2003.–>7.1.<!–>Înscrierea în Program și solicitarea acordului de principiu pentru participarea la Târgul național pentru meșteșuguri și artizanat 2017 se face completând formularul de înscriere în Program (anexa nr. 1), accesând site-ul: www.aippimm.ro.7.2.–>Data de la care este activă completarea formularului de înscriere se comunică pe site-ul: www.aippimm.ro cu cel puțin (cinci) 5 zile înainte de data începerii procesului de înregistrare propriu-zis.7.3.<!–>În vederea obținerii acordului de principiu pentru participarea la Târgul național pentru meșteșuguri și artizanat 2017, operatorul economic va completa și va transmite formularul de înscriere în Program (anexa nr. 1) începând cu ora 10,00 a primei zile de înscriere până la ora 20,00 a ultimei zile de înscriere, cu posibilitatea de prelungire până la epuizarea locurilor aferente târgului. Admiterea în Program se va face în ordinea înscrierii.7.4.–>Formularul de înscriere, corect și integral completat, va putea fi transmis o singură dată. Actele care se vor atașa la înscriere sunt următoarele:a)<!–>cererea-tip de participare la Târgul național pentru meșteșuguri și artizanat (anexa nr. 2);b)–>certificatul constatator, în original, inclusiv on-line, emis de oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială își are sediul operatorul economic (termen de valabilitate 30 de zile calendaristice de la data eliberării), în care să se menționeze în mod obligatoriu următoarele informații: datele de identificare ale societății, codul unic de înregistrare, acționarii, asociații, reprezentanții legali, domeniul de activitate principal și domeniile de activitate secundare autorizate, sediul social, punctele de lucru și alte sedii secundare, filiale, sucursale, subunități ale societății, sedii și/sau activități autorizate conform art. 15 din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităților la înregistrarea în registrul comerțului a persoanelor fizice, asociațiilor familiale și persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum și la autorizarea funcționării persoanelor juridice, situația societății (dacă este în stare de funcționare, dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, insolvență, faliment, executare silită, închidere operațională sau suspendare temporară a activității), emis de oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială își are sediul operatorul economic (dacă nu există sedii secundare, puncte de lucru, filiale, sucursale, subunități ale societății, să se specifice acest lucru în certificatul constatator);c)<!–>declarația pe propria răspundere privind ajutoarele de stat și ajutoarele de minimis primite;d)–>declarația pe propria răspundere privind încadrarea în categoria întreprinderilor mici și mijlocii pentru anul fiscal 2015 și anul 2016 (cuprinzând cifra de afaceri anuală netă, valoarea activelor totale și numărul mediu anual de salariați, stabilite conform prevederilor Legii nr. 346/2004, cu modificările și completările ulterioare, și calculate potrivit anexei nr. 5) (anexa nr. 4);e)<!–>declarație pe propria răspundere că nu are datorii la bugetul general consolidat și la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât și pentru toate punctele de lucru;f)–>copia certificată a buletinului de identitate/cărții de identitate al/a reprezentantului legal al societății solicitante;g)<!–>împuternicirea semnată de reprezentantul legal al solicitantului, în cazul în care o altă persoană decât acesta semnează cererea de participare la Târgul național pentru meșteșuguri și artizanat (anexa nr. 2);h)–>fotografii cu minimum 3 (trei) produse artizanale/meșteșugărești realizate/comercializate de către solicitant;i)<!–>declarație pe propria răspundere semnată de reprezentantul legal al solicitantului că nu a făcut obiectul unei decizii a Comisiei Europene/Consiliului Concurenței sau a altui furnizor de ajutor de stat/de minimis de recuperare a unui ajutor de stat/de minimis sau, în cazul în care a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată și creanța a fost integral recuperată.7.5.–>După perioada prevăzută la subpct. 7.3, MMACA-DAPIMM va face publică pe site-ul instituției, la adresa www.aippimm.ro, lista cu solicitanții înscriși în Program.8.<!–>Verificarea și selecția beneficiarilor8.1.–>Verificarea și selecția aplicanților se vor face de către Unitatea programare, selecție, evaluare și contractare, denumită în continuare UPSEC, din cadrul AIMMAIPE Ploiești.8.2.<!–>În vederea administrării corespunzătoare a Programului, în cadrul AIMMAIPE Ploiești se constituie: UPSEC, ale cărei număr de persoane, atribuții și responsabilități vor fi stabilite prin decizia directorului executiv al AIMMAIPE.8.3.–>UPSEC din cadrul AIMMAIPE Ploiești va verifica, în termen de 5 zile lucrătoare de la afișarea pe site a listei cu solicitanții înscriși în Program, documentația încărcată online. După finalizarea verificării, UPSEC din cadrul AIMMAIPE Ploiești va transmite aplicanților, prin fax, e-mail, poștă, scrisoare de respingere în cazul în care se constată că:documentația încărcată este incorectă;solicitanții au declarat în formularul de înscriere informații care nu sunt corecte/reale;solicitanții nu îndeplinesc criteriile de eligibilitate prevăzute în prezenta procedură;activitatea solicitantului sau produsele/serviciile pe care le comercializează/produce nu face/fac obiectul prezentului program conform pct. 1 subpct. 1.3 din prezenta procedură.Pentru solicitanții acceptați de principiu de către UPSEC, AIMMAIPE Ploiești va transmite scrisoarea de înștiințare privind acceptarea participării la Târgul național pentru meșteșuguri și artizanat 2017, în limita locurilor disponibile/în afara locurilor disponibile.<!–>8.4.–>În cadrul DAPIMM și AIMMAIPE se va constitui o echipă de implementare prin ordin al ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat.8.5.<!–>MMACA va publica pe site-ul www.aippimm.ro lista cu aplicanții admiși și respinși pentru participare la târgul național.8.6.–>AIMMAIPE va informa în scris beneficiarul cu privire la cuantumul maxim al ajutorului și caracterul de minimis al acestuia, făcând în mod explicit trimitere la Regulamentul (UE) nr. 1.407/2013, menționând titlul acestuia, și la referința de publicare din Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.8.7.<!–>Valoarea ajutorului de minimis se actualizează la valoarea de la momentul acordării pe baza ratei de referință publicate de Comisia Europeană în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Echivalentul în euro al valorii facilității acordate în fiecare an va fi stabilit la cursul de schimb al Băncii Naționale a României valabil la data adoptării hotărârii prin care se aprobă facilitatea fiscală de către furnizorul schemei.9.–>Primirea și soluționarea contestațiilor9.1.<!–>În conformitate cu dispozițiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare, în situația în care solicitantul se consideră vătămat într-un drept al său sau într-un interes legitim în urma comunicării UPSEC, acesta are dreptul de a urma procedura prevăzută în aceste situații.9.2.–>Astfel, solicitantul se poate adresa AIMMAIPE Ploiești, formulând o contestație, în termen de 10 zile calendaristice de la data primirii scrisorii de respingere.9.3.<!–>Contestația se formulează în scris și va cuprinde:datele operatorului economic;obiectul contestației;motivele de fapt și de drept pe care se întemeiază contestația;dovezile pe care se întemeiază;semnătura reprezentantului legal al operatorului economic sau a împuternicitului acestuia.9.4.–>Termenul de soluționare este de 5 zile de la data primirii contestației.9.5.<!–>Comunicarea soluționării contestației se va face prin fax/e-mail/poștă.9.6.–>Pentru soluționarea contestațiilor se va constitui în cadrul AIMMAIPE Ploiești o comisie de soluționare a contestațiilor formată din membrii care nu au participat la evaluarea dosarului.9.7.<!–>Numărul de persoane, atribuțiile și responsabilitățile comisiei de soluționare a contestațiilor vor fi stabilite prin decizia ordonatorului de credite al AIMMAIPE.10.–>Decontarea cheltuielilor cu transportul beneficiarilor10.1.<!–>Participanții vor depune la AIMMAIPE de care aparțin (conform listei prevăzute în anexa nr. 6) cererea-tip de decontare (anexa nr. 7) însoțită de documentele justificative menționate în anexa nr. 8, în maximum 10 zile lucrătoare de la închiderea târgului.10.2.–>Decontarea cheltuielilor legate de transport se va face pe baza unei cereri-tip de decontare (anexa nr. 7), pe care solicitantul trebuie să o depună la sediul AIMMAIPE împreună cu următoarele documente justificative:documentele justificative prevăzute în anexa nr. 3, pentru fiecare activitate/cheltuială eligibilă;pentru cheltuielile legate de transport sunt considerate documente justificative: bon fiscal pentru combustibil în termen/bilet de tren/bilet de autocar/bilet de microbuz, în funcție de mijlocul de transport cu care solicitantul s-a deplasat. În cazul în care acesta se deplasează cu autoturismul personal sau al firmei va primi contravaloarea a 7,5 litri carburant la 100 km parcurși, dar nu mai mult de 2.000 lei pentru Târgul național pentru meșteșuguri și artizanat 2017. Conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.860/2006 privind drepturile și obligațiile personalului autorităților și instituțiilor publice pe perioada delegării și detașării în altă localitate, precum și în cazul deplasării, în cadrul localității, în interesul serviciului, cu modificările și completările ulterioare, se va rambursa contravaloarea a 7,5 l carburant la 100 km parcurși doar pentru proprietarul autoturismului (persoană fizică sau firmă), chiar dacă se deplasează în același scop mai multe persoane care sunt pasageri în autoturism. Conform noilor prevederi ale Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, bonurile de benzină, pentru a fi considerate documente justificative, sunt acele documente emise astfel: pentru transport se consideră documente în termen documentele emise cu maximum 2 (două) zile înainte de începerea evenimentului și maximum 2 (două) zile după finalizarea acestuia;copia cererii de deschidere/extrasului contului ce cuprinde grupul de cifre 5070, deschis la Trezoreria Statului în a cărei rază teritorială își are sediul sau la care este luat în evidență fiscală, sau copia cererii de deschidere/extrasului contului deschis la băncile comerciale din România pentru operatorii economici care nu pot deschide conturi la Trezoreria Statului în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea și utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările și completările ulterioare;angajamentul beneficiarului (anexa nr. 9) de a raporta efectele participării în Program pe o perioadă de 3 ani, începând cu anul 2016, către Unitatea monitorizare, control și raportare din cadrul AIMMAIPE, conform formularului de raportare prevăzut în anexa la angajamentul din anexa nr. 9;opisul cu documentele care însoțesc cererea-tip de eliberare a ajutorului financiar nerambursabil, denumit în continuare AFN, semnat (anexa nr. 8).Pentru acordarea AFN se va constitui în cadrul AIMMAIPE o Unitate de plată, denumită în continuare UP, ale cărei număr de persoane, atribuții și responsabilități vor fi stabilite prin decizia directorului executiv al AIMMAIPE.<!–>Virarea efectivă a sumei care constituie AFN se face de către UP, pe baza deciziei directorului executiv al AIMMAIPE, exprimată prin ordonanțarea individuală, în contul ce cuprinde grupul de cifre 5070, deschis la unitatea Trezoreriei Statului în a cărei rază teritorială solicitanții își au sediul sau la care sunt luați în evidență fiscală, în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 146/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare, sau în conturile deschise la bănci din România pentru operatorii economici care nu pot deschide conturi la Trezoreria Statului, în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 146/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare.–>În situația identificării unor neconcordanțe în procesul de implementare a Programului, DAPIMM și/sau AIMMAIPE pot/poate refuza plata AFN.<!–>AIMMAIPE nu poate acorda plata AFN parțială sau în avans.–>10.3.<!–>Întreaga documentație va fi depusă în 2 exemplare: un original și o fotocopie certificată; cele 2 exemplare ale dosarelor vor fi puse într-un plic sigilat și vor fi depuse la sediile AIMMAIPE.Destinatar:AIMMAIPE – adresa;UPSEC – pentru Programul național multianual pentru susținerea meșteșugurilor și artizanatului 2017.–>Expeditor:denumirea completă a firmei solicitante;nr. de înregistrare în registrul comerțului;CUI/codul de înregistrare fiscală;suma decontată;adresa solicitantului, inclusiv județul;numărul de înregistrare.<!–>10.4.–>Documentele originale vor fi restituite beneficiarilor în baza unui proces-verbal. Acestea vor fi ridicate de către operatorii economici de la sediile AIMMAIPE, după verificarea conformității copiilor și virarea efectivă a sumelor decontate.10.5.<!–>Nerespectarea prevederilor actualei proceduri de către beneficiarii de AFN duce la recuperarea ajutorului acordat, împreună cu dobânzile aferente.10.6.–>Recuperarea ajutorului de minimis se va efectua conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare.10.7.<!–>Schema de ajutor de minimis va fi publicată integral la adresa www.aippimm.ro și în termen de 15 zile de la data adoptării se transmite spre informare Consiliului Concurenței, în conformitate cu art. 17 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2014, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare.10.8.–>Raportarea și monitorizarea ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme de minimis se fac în conformitate cu legislația comunitară și cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 175/2007.10.9.<!–>MMACA, prin AIMMAIPE, va acorda un ajutor de minimis după ce va verifica pe baza declarației pe propria răspundere a operatorului economic că este respectată regula cumulului la nivelul întreprinderii unice, precum și faptul că suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităților locale, fie din surse comunitare, nu depășește la nivelul întreprinderii unice pragul de 200.000 euro, echivalentul în lei, respectiv 100.000 euro pentru întreprinderile ce își desfășoară activitatea în domeniul transportului de mărfuri în contul terților sau contra cost.10.10.–>Furnizorul de ajutor de minimis, respectiv MMACA-DAPIMM, păstrează evidența detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza prezentei scheme. Această evidență trebuie să conțină toate informațiile necesare pentru a demonstra respectarea condițiilor impuse de legislația comunitară în domeniul ajutorului de stat/ajutorului de minimis.10.11.<!–>Operatorii economici beneficiari de ajutor în cadrul Programului vor ține o evidență specifică a ajutoarelor primite conform prezentei scheme, a altor scheme de minimis și a altor ajutoare de stat. Aceștia sunt obligați să arhiveze evidența specifică și să o păstreze pe o perioadă de 10 ani.10.12.–>Pe baza unei cereri scrise, MMACA va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenței, în 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informațiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condițiilor acestei scheme de ajutor de minimis.10.13.<!–>Furnizorul are obligația de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate aflate în derulare și de a dispune măsurile ce se impun în cazul încălcării condițiilor impuse prin prezenta schemă sau prin legislația națională sau europeană aplicabilă la momentul respectiv.10.14.–>Furnizorul are obligația de a transmite Consiliului Concurenței, în formatul și în termenul prevăzute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 175/2007, toate datele și informațiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de minimis la nivel național.10.15.<!–>În cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de furnizor, Consiliul Concurenței poate să solicite date și informații suplimentare și, după caz, să facă verificări la fața locului.10.16.–>În cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoare ajutorului de minimis, acesta va transmite valori estimative.10.17.<!–>Erorile constatate de furnizor și corecțiile legale, anulări, recalculări, recuperări, rambursări, se raportează până la 31 martie a anului următor anului de raportare.10.18.–>Furnizorul va informa Consiliul Concurenței cu privire la orice modificare adusă măsurilor de sprijin, în termen de 5 zile de la momentul la care acest eveniment a avut loc.10.19.<!–>Furnizorul are obligația de a încărca măsura de ajutor de minimis în Registrul electronic al ajutoarelor de stat (RegAs), în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la intrarea ei în vigoare.10.20.–>Administratorul schemei de ajutor de minimis are obligația de a încărca în RegAs contractele de finanțare și contractele de subvenție, ajutoarele de minimis plătite, eventualele obligații de rambursare și rambursări efective aferente acestora etc. în termen de maximum 7 zile lucrătoare de la data semnării actelor sau efectuării plăților, după caz.11.<!–>Confidențialitate11.1.–>Documentele justificative depuse de către solicitanți în cadrul Programului sunt confidențiale, membrii UPSEC având obligația de a nu dezvălui informații menționate în acestea către terțe persoane, cu excepția cazului în care informațiile sunt furnizate organelor abilitate ale statului în exercitarea atribuțiilor ce le revin.11.2.<!–>MMACA și AIMMAIPE sunt autorizate să publice, în orice formă și mediu, incluzând internetul, informațiile referitoare la numele beneficiarului, suma și/sau scopul cheltuielilor decontate, așezarea geografică (localitatea și județul).12.–>PrecizăriDocumentele originale depuse de către beneficiari în vederea decontării în cadrul Programului vor fi păstrate la sediul AIMMAIPE, la dispoziția operatorilor economici, în vederea ridicării de către aceștia, până cel târziu la data de 30 iunie 2018.<!–>13.–>Anexele nr. 1-9 fac parte integrantă din prezenta procedură. +
Anexa nr. 1<!–>la procedură–><!–>–>
FORMULAR DE ÎNSCRIERE*)<!–>–>

Denumirea completă a solicitantului <!–>
Adresa solicitantului –>
Județul <!–>
Telefon –>
Fax <!–>
Adresă de e-mail –>
Numele reprezentatului legal <!–>
Funcția reprezentatului legal –>
Cod unic de înregistrare (după caz) <!–>
Nr. de înregistrare la oficiul registrului comerțului (după caz) –>
Nr. de înregistrare la Registrul asociațiilor și fundațiilor (după caz) <!–>
Certificat de înmatriculare/de înregistrare (după caz) –> Încarcă Browse <!–>
Actul constitutiv (după caz) –> Încarcă Browse <!–>
Statutul (după caz) –> Încarcă Browse <!–>
Cererea de participare la Târgul național pentru meșteșuguri și artizanat 2017 –>
Certificat constatator emis de oficiul registrului comerțului <!–>
Declarație pe propria răspundere privind ajutoarele de stat și ajutoarele de minimis –>
Declarația pe propria răspundere privind încadrarea în categoria întreprinderilor mici și mijlocii <!–>pentru anul fiscal 2015 și anul 2016 –>
Declarație pe propria răspundere că nu are datorii la bugetul general consolidat și la bugetele locale,<!–>atât pentru sediul social, cât și pentru toate punctele de lucru –>
Copia certificată a buletinului de identitate/cărții de identitate al/a reprezentantului legal al <!–>societății solicitante –>
Împuternicirea semnată de reprezentantul legal al solicitantului, în cazul în care o altă persoană <!–>decât acesta semnează cererea de participare la Târgul național pentru meșteșuguri și artizanat 2017 –>
AIMMAIPE de care aparține <!–>
Categoria solicitantului: –>
Microîntreprindere <!–>
Întreprindere mică –>
Întreprindere mijlocie <!–>
Societate cooperativă –>
Societate meșteșugărească mixtă <!–>
Întreprindere familială –>
Întreprindere individuală <!–>
PFA –>
Asociație profesională <!–>
Fundație –>
Codul CAEN principal al firmei <!–>
Obiectul de activitate pe care se accesează Programul –>
Obiectivul general/scopul asociației – fundației <!–>
Tipul de meșteșug/artizanat –>
Tipuri de cheltuieli:*) Transport solicitant Transport produse Cazare <!–>
Suma solicitată pentru decontare cheltuieli (fără TVA) –>
Valoarea TVA <!–>
Atașează minimum 3 (trei) fotografii cu produse artizanale/meșteșugărești realizate/comercializate care–>vor fi prezentate la Târgul național pentru artizanat și meșteșuguri 2017

Notă
*) Aplicația informatică va permite încărcarea tuturor documentelor solicitate în cadrul procedurii de implementare a Programului conform pct. 7.4 din Procedura de implementare a schemei de ajutor de minimis prevăzută în cadrul Programului național multianual pentru susținerea meșteșugurilor și artizanatului, aprobată prin Ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat nr. 1.259/2017.
+
Anexa nr. 2<!–>la procedură–><!–>–>
CERERE-TIP DE PARTICIPARE<!–>
la Târgul național pentru meșteșuguri și artizanat–>
(Se completează toate rubricile din formularul-tip în limba română.)<!–>–>
+
Secţiunea ADate solicitantOperatori economici<!–>Subscrisa …………………,având datele de identificare menționate în formularul de înscriere (anexa nr. 1 la Procedura de implementare a schemei de ajutor de minimis prevăzută în cadrul Programului național multianual pentru susținerea meșteșugurilor și artizanatului, aprobată prin Ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat nr. 1.259/2017), reprezentată legal prin dl/dna ……………….., având calitatea de …………….., solicit participarea, în condițiile prevederilor Programului național multianual pentru susținerea meșteșugurilor și artizanatului (Program), la Târgul național pentru artizanat și meșteșuguri 2017.–>Cont bancar*1) …………, deschis la Banca ……………………..Notă
*1 Conturile deschise la bănci comerciale din România, pentru operatorii economici care nu pot deschide conturi la Trezoreria Statului în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 146/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Nr. Registrul unic electronic (RUE) ………………………………<!–>Nr. cont ce cuprinde grupul de cifre 5070, deschis la Trezoreria Statului ….. în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea și utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările și completările ulterioare: ………..–>Forma juridică: ………………..<!–>Forma de proprietate 100% privată DA [] NU []–>Capitalul social: …………….. lei, deținut depersoane fizice …………………… %;persoane juridice …………………. %.<!–>Numărul mediu anual de personal (în anul fiscal anterior) …………….–>Cifra de afaceri anuală netă (conform ultimei situații financiare anuale aprobate) ………… lei<!–>Precizați numărul de persoane care participă la Târgul național pentru artizanat și meșteșuguri 2017 din partea solicitantului ……. și completați datele de mai jos pentru toți însoțitorii.–>Dl/Dna ……………, având funcția de …………., identificat(ă) cu BI/CI seria ….. nr. ……..
+
Secţiunea BCategoria solicitantuluiBifați categoria în care vă încadrați:Microîntreprindere [] Întreprindere familială []<!–>Întreprindere mică [] Întreprindere individuală []–>Întreprindere mijlocie [] Persoană fizică autorizată []<!–>Societate cooperativă [] Societate meșteșugărească mixtă []–>Asociații profesionale []<!–>Fundații/Asociații []–><!–>–>Codul CAEN principal al firmei este ………………………..<!–>Obiectul de activitate pe care se accesează Programul este ………….–>Obiectivul general/scopul asociației – fundației: ………………….<!–>Tipul de meșteșug practicat ……………………………………..–>Descrieți produsele/serviciile meșteșugărești de mică industrie și artizanale/produse de artă populară, pe care dumneavoastră le realizați/societatea dumneavoastră le dezvoltă prin activitatea desfășurată, respectând definiția de la pct. 1 subpct. 1.3 din procedura aprobată prin Ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat nr. 1.259/2017.<!–>Menționați produsele de meșteșug/artizanat cu care participați la Târgul național pentru artizanat și meșteșuguri 2017.–>Organizați ateliere de lucru în timpul târgului? Da [] Nu []

<!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>

+
Secţiunea CTipul activităților pentru care se solicită finanțarea[] Decontare transport solicitant<!–>(de la adresa solicitantului menționată în formularul de înscriere până la târg și retur)–>Specificați mijlocul de transport cu care vă deplasați:Pentru autoturism vă rugăm să menționați numărul de înmatriculare:<!–>–>Vă rugăm să menționați traseul:[] Decontare transport pentru produsele meșteșugărești/artizanale ale solicitantului<!–>–>(în cazul în care produsele necesită transport separat)<!–>(de la adresa solicitantului menționată în formularul de înscriere până la târg și retur)–>Specificați mijlocul de transport cu care transportați produsele:<!–>Menționați numărul de înmatriculare:–>Vă rugăm să menționați traseul:[] Decontare cazare în ………………. pe perioada Târgului național pentru meșteșuguri și artizanat 2017<!–>–>Suma maximă acordată unui beneficiar pentru cazare nu va depăși 1.600 lei pe perioada târgului.<!–>Suma maximă acordată unui beneficiar pentru transport nu va depăși 2.000 lei. În limita sumei de 2.000 lei beneficiarul își poate deconta una dintre cheltuieli (transportul și transportul produselor) sau ambele cheltuieli menționate. Se acordă finanțare pentru transportul produselor în vederea prezentării acestora la târg, în cazul în care acestea necesită un transport separat și nu pot fi transportate în același mijloc de transport cu solicitantul.–>În cazul în care suma totală cheltuită cu cazarea depășește 1.600 lei, diferența va fi suportată de către beneficiar.<!–>În cazul în care suma totală cheltuită cu transportul depășește 2.000 lei, diferența va fi suportată de către beneficiar.–>În cazul în care beneficiarul se deplasează cu autoturismul personal va primi contravaloarea a 7,5 litri carburant la 100 km parcurși, dar nu mai mult de 2.000 lei. TVA este cheltuială neeligibilă și nu se decontează.
+
Secţiunea DDeclarație pe propria răspundereOperatori economici<!–>Subsemnatul(a), …………………, identificat (ă) cu B.I./C.I. seria …….. nr. ………………., eliberat(ă) de ……………. la data de ………………, cu domiciliul în localitatea ……………………………., str. …………… nr. …., bl. …., sc. …., ap. …., sectorul/județul ……………………, în calitate de reprezentant legal al solicitantului …………………….., declar pe propria răspundere că toate informațiile furnizate și consemnate în prezenta cerere sunt corecte și complete.–>Înțeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informațiilor în scopul de a obține avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.<!–>De asemenea, declar pe propria răspundere că la nivelul întreprinderii unice, în ultimii 3 (trei) ani fiscali, inclusiv anul în curs:–>[] nu am beneficiat de ajutoare de stat și de ajutoare de minimis;<!–>[] am beneficiat de ajutoare de stat și de ajutoare de minimis:

Nr. –>crt.<!–> Anul acordării–>ajutorului <!–> Forma –>ajutorului<!–> Instituția –>finanțatoare<!–> Programul prin care a –>beneficiat de finanțare<!–> Cuantumul –>ajutorului acordat<!–>
–> <!–> –> <!–> –> <!–>
TOTAL –> <!–>

–>în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 1.407/2013 privind aplicarea articolelor 107 și 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis.<!–>Declar pe propria răspundere că întreprinderea nu se află în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operațională, dizolvare, lichidare sau administrare specială, că întreprinderea nu are activitățile suspendate sau alte situații similare reglementate de lege.–>Declar pe propria răspundere că împotriva întreprinderii nu au fost emise decizii de recuperare a unui ajutor de stat/ajutor de minimis sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate.<!–>Declar pe propria răspundere că întreprinderea nu a beneficiat și nu va beneficia de ajutoare de stat pe alte scheme de minimis de la alți furnizori de ajutor de stat pe aceleași costuri eligibile pentru care a solicitat ajutor de stat în temeiul prezentei scheme.–>Declar pe propria răspundere că întreprinderea nu a beneficiat de ajutoare ilegale.<!–>NOTĂ!–>Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă din partea niciunei persoane sau instituții care îl ajută în completarea acestei cereri. Reprezentanții agențiilor teritoriale pentru întreprinderi mici și mijlocii, atragere de investiții și promovarea exportului pot discuta cu solicitanții toate sau doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze cererea în locul acestora.<!–>În cadrul Programului vor fi acceptate numai formularele de înscriere la Târgul național pentru meșteșuguri și artizanat 2017 care sunt completate în mod corect, orice modificare a conținutului acestora față de modelul publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, atrăgând respingerea finanțării.–>Semnătura autorizată a solicitantului*)Notă
*) Toate cererile depuse pentru acest program vor fi semnate de aceeași persoană autorizată să reprezinte legal societatea.
Numele ……………………………………<!–>Semnătura …………………………………–>Data semnării ……………………………..<!–>–>

+
Anexa nr. 3<!–>la procedură–>
ACTIVITĂȚILE<!–>
de susținere a meșteșugurilor și artizanatului și–>
cheltuielile eligibile aferente, care constituie<!–>
obiectul finanțării–><!–>

Nr. –>crt.<!–> –> Activitatea eligibilă<!–> –> <!–> Cheltuieli –>eligibile <!–> –> Valoarea maximă a<!–>finanțării pe –>activități <!–> Documente justificative în original și copie certificată pentru –>decont (fotocopie cu semnătura solicitantului, cu mențiunea <!–>"conform cu originalul") –>
1. <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> transport persoane – –>autoturism, microbuz,<!–>autocar, tren –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> cheltuieli legate<!–>de transport –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> 2.000 lei cumulat–>cu pct. 2 <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> bon fiscal pentru combustibil în termen/bilet de tren/bilet de <!–>autocar/bilet de microbuz, în funcție de mijlocul de transport –>cu care solicitantul s-a deplasat. În cazul în care acesta se <!–>deplasează cu autoturismul personal sau al firmei va primi –>contravaloarea a 7,5 litri carburant la 100 km parcurși, conform <!–>prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.860/2006 privind –>drepturile și obligațiile personalului autorităților și <!–>instituțiilor publice pe perioada delegării și detașării în altă –>localitate, precum și în cazul deplasării, în cadrul localității <!–>în interesul serviciului, cu modificările și completările –>ulterioare; foaie de parcurs, după caz <!–>
2. –> <!–> –> <!–> –> transport produse <!–> –> <!–> –> <!–> cheltuieli legate–>de transportul <!–>produselor care –>vor fi prezentate<!–>la târg –> 2.000 lei cumulat<!–>cu pct. 1 –> <!–> –> <!–> bon fiscal pentru combustibil în termen; se va primi –>contravaloarea a 7,5 litri carburant la 100 km parcurși, conform <!–>prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.860/2006, cu modificările–>și completările ulterioare; foaie de parcurs, după caz; aviz <!–>însoțire marfă –>
3. <!–> –> cazare <!–> –> cheltuieli legate<!–>de cazare –> 1.600 lei<!–> –> factura unității de cazare, pentru fiecare participant în parte; <!–>dovada plății –>

<!–>–> +
Anexa nr. 4<!–>la procedură–><!–>–>
DECLARAȚIE<!–>
privind încadrarea întreprinderii în categoria–>
întreprinderilor mici și mijlocii<!–>–>
I.<!–>Datele de identificare ale întreprinderiiDenumirea întreprinderii ……………………………………………………………………………–>Adresa sediului social ……………………………………………………………………………..<!–>Cod unic de înregistrare ……………………………………………………………………………–>Numele și funcția ………………………………………………………………………………….<!–>(președintelui consiliului de administrație, directorului general sau echivalentului acestuia)–>II.<!–>Tipul întreprinderiiIndicați, după caz, tipul întreprinderii:[] întreprindere autonomă – în acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doar din situația economico-financiară a întreprinderii solicitante. Se va completa doar declarația, fără anexa nr. 5 la Procedura de implementare a schemei de ajutor de minimis prevăzută în cadrul Programului național multianual pentru susținerea meșteșugurilor și artizanatului, aprobată prin Ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat nr. 1.259/2017 (procedură).–>[] întreprindere parteneră – se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform anexei nr. 5 la procedură, precum și a fișelor adiționale care se vor atașa la declarație.<!–>[] întreprindere legată – se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform anexei nr. 5 la procedură, precum și a fișelor adiționale care se vor atașa la declarație.–><!–>III.–>Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii*1)Notă
*1) Datele sunt calculate în conformitate cu art. 6 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare.

Exercițiul financiar de referință*2)
Numărul mediu anual<!–>de salariați –> Cifra de afaceri anuală netă<!–>(mii lei/mii Euro) –> Active totale <!–>(mii lei/mii Euro)–>
<!–> –> <!–>
–> <!–> –>

<!–>Important: Precizați dacă, față de exercițiul Nu–>financiar anterior, datele financiare au Da (în acest caz se va completa și se<!–>înregistrat modificări care determină va atașa o declarație referitoare la–>încadrarea întreprinderii într-o altă exercițiul financiar anterior)<!–>categorie (respectiv microîntreprindere,–>întreprindere mică, mijlocie sau mare).<!–>–>Notă
*2) Datele cu privire la numărul mediu anual de salariați, cifra de afaceri anuală netă și activele totale sunt cele realizate în ultimul exercițiu financiar raportate în situațiile financiare anuale aprobate de acționari sau asociați, respectiv pentru anul 2017.
Declar pe propria răspundere că datele din această declarație și din anexe sunt conforme cu realitatea.Reprezentantul legal/Împuternicitul operatorului economic*3)Notă
*3) Cererile și toate celelalte documente vor fi semnate de aceeași persoană (reprezentant legal sau împuternicit).
Numele ………………………………..<!–>Funcția: ………………………………–>Semnătura ……………………………..<!–>Data semnării: …………………………–><!–>–> +
Anexa nr. 5<!–>la procedură–><!–>–>
CALCULUL<!–>
pentru întreprinderile partenere sau legate–><!–>
Secțiunile care trebuie incluse, după caz:secțiunea A, dacă întreprinderea solicitantă are cel puțin o întreprindere parteneră (precum și orice fișe adiționale);secțiunea B, dacă întreprinderea solicitantă este legată cu cel puțin o întreprindere (precum și orice fișe adiționale).–>Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate

Perioada de referință – anul 2016 <!–>
–> <!–> –> <!–> –> <!–> Numărul –>mediu <!–>anual de –>salariați<!–> –> <!–> Cifra de –>afaceri <!–>anuală –>netă <!–>(mii lei/–>mii Euro)<!–> Total –>active <!–>(mii lei/–>mii Euro)<!–> –> <!–>
1. Datele*1) întreprinderii solicitante sau din situațiile–>financiare anuale consolidate (se vor introduce datele din<!–>tabelul B1 din secțiunea B*2) –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
2. Datele cumulate*1) în mod proporțional ale tuturor –>întreprinderilor partenere, dacă este cazul (se vor <!–>introduce datele din secțiunea A) –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
3. Datele cumulate ale tuturor întreprinderilor legate*1) –>(dacă există) – dacă nu au fost deja incluse prin <!–>consolidare la pct. 1 din acest tabel (se vor introduce –>datele din tabelul B2 din secțiunea B) <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
TOTAL: –> <!–> –>

Notă
*1) Datele cu privire la numărul mediu anual de salariați, cifra de afaceri anuală netă și activele totale sunt cele realizate în ultimul exercițiu financiar raportate în situațiile financiare anuale aprobate de acționari sau asociați. În cazul întreprinderilor nou-înființate datele cu privire la numărul mediu anual de salariați, cifra de afaceri anuală netă și activele totale se determină și se declară pe propria răspundere.
*2) Datele întreprinderii, inclusiv numărul mediu anual de salariați, sunt determinate pe baza situațiilor financiare anuale și a datelor întreprinderii sau, atunci când este cazul, pe baza situațiilor financiare anuale consolidate ale întreprinderii ori a situațiilor financiare anuale consolidate în care întreprinderea este inclusă.
Datele incluse în secțiunea "Total" din tabel trebuie introduse în tabelul "Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii" din anexa nr. 4 la Procedura de implementare a schemei de ajutor de minimis prevăzută în cadrul Programului național multianual pentru susținerea meșteșugurilor și artizanatului, aprobată prin Ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat nr. 1.259/2017. +
Secţiunea AÎntreprinderi partenerePentru fiecare întreprindere pentru care a fost completată "fișa de parteneriat" (câte o fișă pentru fiecare întreprindere parteneră a întreprinderii solicitante și pentru orice întreprindere parteneră a oricărei întreprinderi legate, ale cărei date nu au fost încă incluse în situațiile financiare anuale consolidate ale acelei întreprinderi legate), datele din această fișă de parteneriat trebuie să fie introduse în tabelul de mai jos.<!–>
Date de identificare și date financiare preliminare–><!–>
Tabelul A.1

Întreprinderea parteneră – date de identificare –> Numărul <!–>mediu anual –>de salariați<!–> –> <!–> –> Cifra de <!–>afaceri –>anuală netă<!–>(mii lei/ –>mii Euro) <!–> –> Active <!–>totale –>(mii lei/<!–>mii Euro)–> <!–> –>
Numele sau <!–>denumirea –>întreprinderii<!–> –> Adresa <!–>sediului–>social <!–> –> Cod unic de <!–>înregistrare–> <!–> –> Numele și prenumele președintelui<!–>consiliului de administrație, –>directorului general sau <!–>echivalentului acestuia –>
1. <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
2. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
3. <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
4. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
5. <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
6. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
7. <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
8. –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
Total: <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>

NOTĂ:Aceste date sunt rezultatul unui calcul proporțional efectuat pe baza "fișei de parteneriat", pentru fiecare întreprindere cu care întreprinderea solicitantă este direct sau indirect parteneră.–>Datele introduse în secțiunea "Total" vor fi introduse la pct. 2 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (referitor la întreprinderile partenere).<!–>Aceste date rezultă din situațiile financiare anuale consolidate și din alte date ale întreprinderii partenere, dacă există, la care se adaugă în proporție de 100% datele întreprinderilor care sunt legate cu această întreprindere parteneră, în cazul în care acestea nu au fost deja incluse în situațiile financiare anuale consolidate ale întreprinderii partenere. Dacă este necesar, adăugați "fișe privind legătura dintre întreprinderi" pentru întreprinderile care nu au fost deja incluse în situațiile financiare anuale consolidate.–><!–>FIȘA DE PARTENERIAT1.–>

Date de identificare a întreprinderiiDenumirea întreprinderii ………………………………………<!–>Adresa sediului social ………………………………………..–>Codul unic de înregistrare …………………………………….<!–>Numele, prenumele și funcția……………………………………–>(președintelui consiliului de administrație, directorului general sau echivalentului acestuia)<!–>2.–>Date referitoare la întreprinderea legată

Perioada de referință – anul 2016 <!–>
–> <!–> –> <!–> –> <!–> Numărul –>mediu <!–>anual de –>salariați*1)<!–> –> <!–> Cifra de –>afaceri <!–>anuală –>netă <!–>(mii lei/–>mii Euro)<!–> Active –>totale*2)<!–>(mii lei/–>mii Euro)<!–> –> <!–>
TOTAL: –> <!–> –>

Notă
*1) În cazul în care în situațiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.
*2) Active totale reprezintă active imobilizate + active circulante + cheltuieli în avans.
NOTĂ:Aceste date rezultă din conturile sau alte date ale întreprinderii partenere, consolidate, dacă există. La acestea se adaugă într-un procent de 100% datele întreprinderilor care sunt legate de această întreprindere parteneră, dacă datele din conturile consolidate ale întreprinderilor legate au fost deja incluse prin consolidare în conturile întreprinderii partenere. Dacă este necesar, se va adăuga "fișa întreprinderii legate" pentru întreprinderile care nu au fost încă incluse prin consolidare.<!–>3.–>Calculul proporționala)Indicați exact proporția deținută*1) de întreprinderea solicitantă (sau de întreprinderea legată prin intermediul căreia se stabilește legătura de parteneriat) în întreprinderea parteneră la care se referă această fișă:Notă
*1) În cazul în care în situațiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.
……………………………………………………………..……………………………………………………………..<!–>Indicați, de asemenea, proporția deținută de întreprinderea parteneră, la care se referă această fișă, din capitalul social al întreprinderii solicitante (sau în întreprinderea legată)–>……………………………………………………………..<!–>……………………………………………………………..–>
b)<!–>Introduceți în tabelul de mai jos rezultatul calculului proporțional obținut prin aplicarea celui mai mare dintre procentele la care se face referire la lit. a) la datele introduse în tabelul de la pct. 2.
–><!–>Tabelul de parteneriat – A.2

–>Procent <!–> –> <!–> –> <!–> Numărul –>mediu <!–>anual de –>salariați<!–> –> <!–> Cifra de –>afaceri <!–>anuală –>netă <!–>(mii lei/–>mii Euro)<!–> Active –>totale*3)<!–>(mii lei/–>mii Euro)<!–> –> <!–>
Valoare rezultată în urma aplicării celui mai–>mare procent la datele introduse în tabelul <!–>de la pct. 2 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>

Notă
*3) Procent din capitalul social sau din drepturile de vot deținute, oricare dintre aceste procente este mai mare. La acesta trebuie cumulată proporția deținută de fiecare întreprindere legată în aceeași întreprindere parteneră.
+
Secţiunea BÎntreprinderi legate1.<!–>Determinarea situației aplicabile întreprinderii care solicită încadrarea în categoria întreprinderilor mici și mijlociiCazul 1: Întreprinderea solicitantă ține situații financiare anuale consolidate sau este inclusă în situațiile financiare anuale consolidate ale unei alte întreprinderi (tabelul B1).–>Cazul 2: Întreprinderea solicitantă sau una ori mai multe întreprinderi legate nu întocmește/întocmesc ori nu este/nu sunt inclusă/incluse în situațiile financiare anuale consolidate (tabelul B2).NOTĂ:Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă derivă din situațiile financiare anuale și din alte date ale acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporțional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere a acelei întreprinderi legate, situată imediat în aval sau în amonte, dacă nu a fost deja inclusă prin consolidare*1).Notă
*1) Definiția întreprinderii legate din Legea nr. 346/2004 privind stimularea și dezvoltarea întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare.
<!–>
2.–>Metode de calcul pentru fiecare cazCazul 1: Situațiile financiare anuale consolidate reprezintă baza de calcul. Se va completa tabelul B1 de mai jos.Tabelul B1

<!–> –> <!–> –> <!–> Numărul mediu–>anual de <!–>salariați*2)–> <!–> –> Cifra de <!–>afaceri –>anuală netă <!–>(mii lei/ –>mii Euro) <!–> Active –>totale <!–>(mii lei/ –>mii Euro)<!–> –>
Total: <!–> –> <!–> –>

Notă
*2) În cazul în care în situațiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.
Datele introduse în secțiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 1 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate".

Identificarea întreprinderilor incluse prin consolidare <!–>
Întreprinderea legată –>(denumire/date de <!–>identificare –> <!–> –> Adresa <!–>sediului –>social <!–> –> <!–> Cod unic –>de <!–>înregistrare–> <!–> –> Numele și prenumele <!–>președintelui consiliului –>de administrație, directorului <!–>general sau echivalentului –>acestuia <!–>
A. –> <!–> –> <!–>
B. –> <!–> –> <!–>
C. –> <!–> –> <!–>
D. –> <!–> –> <!–>
E. –> <!–> –> <!–>

NOTĂ:Întreprinderile partenere ale unei întreprinderi legate, care nu au fost încă incluse în situațiile financiare anuale consolidate, sunt considerate partenere directe ale întreprinderii solicitante. Datele aferente acestora și o "fișă de parteneriat" trebuie adăugate la secțiunea A.–><!–>–>

<!–>Cazul 2: Pentru fiecare întreprindere legată (inclusiv prin intermediul altor întreprinderi legate) se va completa o "fișă privind legătura dintre întreprinderi" și se vor adăuga datele din situațiile financiare anuale ale tuturor întreprinderilor legate, prin completarea tabelului B2.–>Tabelul B2

<!–> –>Întreprinderea numărul: <!–> –> <!–> Numărul mediu–>anual de <!–>salariați –> <!–> –> Cifra de <!–>afaceri –>anuală netă <!–>(mii lei/ –>mii Euro) <!–> Active –>totale <!–>(mii lei/ –>mii Euro)<!–> –>
1.*) <!–> –> <!–> –>
2.*) <!–> –> <!–> –>
3.*) <!–> –> <!–> –>
4.*) <!–> –> <!–> –>
5.*) <!–> –> <!–> –>
Total: <!–> –> <!–> –>

Notă
*) Atașați câte o "fișă privind legătura dintre întreprinderi" pentru fiecare întreprindere.
NOTĂ:Datele rezultate în secțiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 3 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (privind întreprinderile legate).<!–>–>Reprezentantul legal/Împuternicitul operatorului economic*1)<!–>Numele ……………………………………–>Funcția ………………………….<!–>Semnătura ………………………..–>Data semnării …………………….Notă
*1) Cererile și toate celelalte documente vor fi semnate de aceeași persoană (reprezentant legal sau împuternicit).

FIȘA<!–>
privind legătura dintre întreprinderi nr.–>
………….. din tabelul B2, secțiunea B (numai pentru întreprinderile<!–>
legate care nu sunt incluse în situațiile financiare anuale consolidate)–><!–>
1.–>Date de identificare a întreprinderiiDenumirea întreprinderii …………………………………………..<!–>Adresa sediului social …………………………………………….–>Codul unic de înregistrare …………………………………………<!–>Numele, prenumele și funcția …….(președintelui consiliului de administrație, directorului general sau echivalentului acestuia)….–>2.<!–>Date referitoare la întreprindere

Perioada de referință –>
<!–> –> <!–> –> <!–> Numărul mediu–>anual de <!–>salariați*1)–> <!–> –> Cifra de <!–>afaceri –>anuală netă <!–>(mii lei/ –>mii Euro) <!–> Active –>totale <!–>(mii lei/ –>mii Euro)<!–> –>
Total: <!–> –> <!–> –>

Datele trebuie introduse în tabelul B2 din secțiunea B.<!–>NOTĂ:Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă sunt extrase din situațiile financiare anuale și din alte date aferente acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporțional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere ale întreprinderii legate, situată imediat în aval sau în amonte de aceasta, dacă nu au fost deja incluse în situațiile financiare anuale consolidate.–><!–>Acest tip de întreprinderi partenere sunt considerate ca fiind întreprinderi direct partenere cu întreprinderea solicitantă. Datele aferente acestora și "fișa de parteneriat" trebuie introduse în secțiunea A.–>Reprezentantul legal/Împuternicitul operatorului economic*2)<!–>Numele …………………………………….–>Funcția ……………………………………<!–>Semnătura ………………………………….–>Data semnării ………………………………Notă
*1) În cazul în care în situațiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul mediu anual de salariați, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.
*2) Cererile și toate celelalte documente vor fi semnate de aceeași persoană (reprezentant legal sau împuternicit).
+
Anexa nr. 6<!–>la procedură–>
LISTA<!–>
agențiilor pentru întreprinderi mici și mijlocii,–>
atragere de investiții și promovarea exportului (AIMMAIPE)<!–>–>

Nr. <!–>crt.–> AIMMAIPE <!–>(județe arondate) –> <!–>Adresa –> <!–>Telefon/Fax –>
1.<!–> –> <!–> –> BRAȘOV <!–>Brașov –>Covasna <!–>Sibiu –> Str. Turnului nr. 5, sc. B, et. 1, Brașov, <!–>C.P. 500152 –> <!–> –> 0268-548.018 tel. <!–>0268-548.017 fax –>www.aippimm.ro <!–>oficiubrasov@imm.gov.ro –>
2.<!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> CLUJ-NAPOCA –>Bihor <!–>Bistrița-Năsăud –>Cluj <!–>Maramureș –>Satu Mare <!–>Sălaj –> Str. Horea nr. 13, Cluj-Napoca, <!–>C.P. 400174 –> <!–> –> <!–> –> <!–> 0264-487.224 tel. –>0264-487.244 fax <!–>www.aippimm.ro –>oficiucluj@imm.gov.ro <!–> –> <!–> –>
3.<!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> CONSTANȚA –>Brăila <!–>Buzău –>Constanța <!–>Galați –>Tulcea <!–>Vrancea –> Bd. Tomis nr. 79-81, et. 6, Constanța, <!–>C.P. 900669 –> <!–> –> <!–> –> <!–> 0241-661.253 tel. –>0241-661.254 fax <!–>www.aippimm.ro –>oficiuconstanta@imm.gov.ro <!–> –> <!–> –>
4.<!–> –> <!–> –> <!–> –> CRAIOVA <!–>Dolj –>Gorj <!–>Mehedinți –>Olt <!–>Vâlcea –> Str. Ștefan cel Mare nr. 93, et. 1, Craiova,<!–>C.P. 200129 –> <!–> –> <!–> –> 0251-510.785 tel./fax <!–>www.aippimm.ro –>oficiucraiova@imm.gov.ro <!–> –> <!–> –>
5.<!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> IAȘI –>Bacău <!–>Botoșani –>Iași <!–>Neamț –>Suceava <!–>Vaslui –> Str. Elena Doamna nr. 61 A, et. 2, Iași, <!–>C.P. 700398 –> <!–> –> <!–> –> <!–> 0232-464343 tel./fax –>www.aippimm.ro <!–>oficiuiasi@imm.gov.ro –> <!–> –> <!–> –>
6.<!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> PLOIEȘTI <!–>Argeș –>București <!–>Călărași –>Dâmbovița <!–>Giurgiu –>Ialomița <!–>Ilfov –>Prahova <!–>Teleorman –> Str. Trei Ierarhi nr. 9-11, Ploiești, <!–>județul Prahova C.P. 100010 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> 0244-522.085 <!–>tel. 0244-544.054 fax –>www.aippimm.ro <!–>oficiuploiesti@imm.gov.ro –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
7.<!–> –> <!–> –> TÂRGU MUREȘ <!–>Harghita –>Mureș <!–>Alba –> Str. Cuza Voda nr. 22, Târgu Mureș, <!–>C.P. 540027 –> <!–> –> 0265-311.660 tel. <!–>0265-260.818 fax –>www.aippimm.ro <!–>oficiutargumures@imm.gov.ro–>
8.<!–> –> <!–> –> <!–> TIMIȘOARA –>Arad <!–>Caraș-Severin –>Hunedoara <!–>Timiș –> Bd. Eroilor de la Tisa nr. 22, Timișoara, <!–>C.P. 300575 –> <!–> –> <!–> 0256-292.739 tel. –>0256-292.767 fax <!–>www.aippimm.ro –>otimmctimisoara@imm.gov.ro <!–> –>

<!–>–> +
Anexa nr. 7<!–>la procedură–><!–>–>
CERERE-TIP DE DECONTARE<!–>
(Se completează toate rubricile din–>
formularul-tip în limba română, prin tehnoredactare.)<!–>–>
Operatori economici<!–>Subscrisa, …………….., .având datele de identificare menționate mai jos, reprezentată legal prin dl/dna ……………, identificat(ă) cu B.I./C.I. seria …. nr. …….. eliberat la data de ………, cu domiciliul în localitatea ……………, str. ………… nr. …., bl. …., sc. …., ap. …., sectorul/județul ………., cod poștal ……….., solicit decontarea sumei de …………….., reprezentând cheltuieli eligibile în condițiile prevederilor Procedurii de implementare a schemei de ajutor de minimis prevăzută în cadrul Programului național multianual pentru susținerea meșteșugurilor și artizanatului, aprobată prin Ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat nr. 1.259/2017.–>Datele de identificare ale operatorului economic:Denumirea operatorului economic …………………………………….<!–>Data înregistrării ………………………………………………..–>Nr. de ordine la oficiul registrului comerțului ………………………<!–>Codul unic de înregistrare …………………………………………–>Sediul/Adresa …………………………………………………….<!–>Telefon ……………., fax ………., e-mail ……………………–>Nr. cont*1) în care se solicită transferarea sumei decontate (RO) ……………., deschis la Trezoreria ………….<!–>Cont banca*2) ……………………deschis la Banca ………………….–>Nr. Registrul unic electronic (RUE) ………………………………….<!–>–>Anexez la prezenta documentele justificative prevăzute în opis din anexa nr. 8 la Procedura de implementare a schemei de ajutor de minimis prevăzută în cadrul Programului național multianual pentru susținerea meșteșugurilor și artizanatului, aprobată prin Ordinul ministrului pentru mediul de afaceri, comerț și antreprenoriat nr. 1.259/2017.<!–>Semnătură ……………..–>Funcția …………………Data întocmirii …………….Notă
*1) Pentru operatorii economici care îndeplinesc toate condițiile de eligibilitate, contul ce cuprinde grupul de cifre 5070, deschis la unitatea Trezoreriei Statului în a cărei rază teritorială își au sediul sau la care sunt luați în evidență fiscală, în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea și utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
*2) Conturi deschise la bănci comerciale din România pentru operatorii economici care nu pot deschide conturi la Trezoreria Statului în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 146/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

FORMULARUL DE DECONT*1)<!–>–>
Denumirea operatorului economic …………….

Nr. <!–>crt.–> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> Denumirea–>activi- <!–>tății*2)–> <!–> –> <!–> –> <!–> –> Codul de<!–>clasifi–>care*3) <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> Factura –> Instrumente de plată*4) <!–> –>Valoarea<!–>solici- –>tată <!–> –> <!–> –> <!–> –> Valoarea <!–>aprobată –>de Unitatea<!–>programare,–>selecție, <!–>evaluare și–>contractare<!–>*5) –> <!–>
Nr. –>factură<!–> –> <!–> –> <!–> –> Data <!–>facturii–> <!–> –> <!–> –> <!–> Valoare –>factură <!–>cu TVA –> Felul <!–>documen–>tului <!–> –> <!–> –> <!–> –>Nr. <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>Data –> <!–> –> <!–> –> <!–> Valoare–>cu TVA <!–> –> <!–> –> <!–> –>
Valoare <!–>factură –>fără TVA <!–>
1 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
2 <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
3 –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–> –>
Total <!–> –> <!–> –> <!–>

–>Reprezentantul legal/Împuternicitul operatorului economic*3)<!–>Numele …………………………..–>Funcția …………………………..<!–>Semnătura ……………………..–>Data semnării …………………Notă
*1) La prezentul decont se vor anexa documentele justificative în original și în copie certificată.
*2) Se va completa, unde este cazul, cu denumirea tehnică și numărul de bucăți.
*3) Unde este cazul.
*4) Ordine de plată/chitanță/cotor filă Cec/foaie de vărsământ, bilet la ordin trecut prin bancă.
*5) Se va completa de agenția pentru întreprinderi mici și mijlocii, atragere de investiții și promovarea exportului.
Viza UPSEC*5)

<!–> Coordonator –> Verificator <!–> Verificator –>
Numele și prenumele <!–> –> <!–> –>
Semnătura <!–> –> <!–> –>
Data <!–> –> <!–> –>
Aprobat (lei) <!–> –>

<!–>–>

+
Anexa nr. 8<!–>la procedură–><!–>–>
OPIS*)<!–>
Documente care însoțesc cererea-tip de decontare–><!–>

a) Formularul de decont prevăzut în anexa nr. 7 la Procedura de –>implementare a schemei de ajutor de minimis prevăzută în cadrul <!–>Programului național multianual pentru susținerea meșteșugurilor și –>artizanatului, aprobată prin Ordinul ministrului pentru mediul de <!–>afaceri, comerț și antreprenoriat nr. 1.259/2017 (procedură) –> <!–> –> <!–> –> <!–>
b) Documentele justificative prevăzute în anexa nr. 3 la procedură, –>pentru fiecare activitate/cheltuială eligibilă, în original și 2 <!–>fotocopii certificate; conformitatea cu originalul a documentelor –>justificative se va face de către Unitatea programare, selecție, <!–>evaluare și contractare, prin semnătura reprezentantului Unității –>programare, selecție, evaluare și contractare. <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
c) Copia cererii de deschidere/extrasului de cont ce cuprinde grupul de –>cifre 5070, deschis la Trezoreria Statului în a cărei rază teritorială <!–>solicitanții își au sediul sau la care sunt luați în evidență fiscală, –>în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 146/2002 privind <!–>formarea și utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, –>republicată, cu modificările și completările ulterioare <!–> –> <!–> –> <!–> –> <!–>
d) Copia cererii de deschidere/extrasului de cont bancar (pentru –>participanți PFA, întreprinderi individuale) <!–> –> <!–>
e) Angajamentul beneficiarului de a raporta efectele participării în –>Program pe o perioadă de 3 ani, începând cu anul 2015, către Unitatea <!–>monitorizare, control și raportare din cadrul AIMMAIPE, conform anexei –>nr. 9 la procedură <!–> –> <!–> –> <!–>
f) Opisul cu documentele care însoțesc cererea-tip de eliberare a AFN, –>întocmit conform prezentei anexe, semnat. <!–> –> <!–>

Reprezentantul legal/împuternicitul operatorului economic*1)–>Numele …………………………<!–>Funcția ………………………..–>Semnătura ………………………<!–>Data semnării …………………..–>Notă
*) Se va nota cu X în dreptul fiecărui document numai dacă acesta este cuprins în dosar. AIMMAIPE nu își asumă răspunderea pentru lipsa documentelor din cadrul dosarului, chiar dacă acestea au fost semnate ca fiind incluse în cuprinsul acestuia.
*1) Cererile și toate celelalte documente vor fi semnate de aceeași persoană (reprezentant legal sau împuternicit).

+
Anexa nr. 9<!–>la procedură–><!–>–>
ANGAJAMENT<!–>–>
Subsemnatul(a), ………………., domiciliat(ă) în ………………., identificat(ă) cu B.I./C.I. seria ….. nr. ……, eliberat(ă) de ………….. la data de …………, reprezentant legal/împuternicit al ……………., cu sediul în …………., mă oblig prin prezentul angajament să raportez efectele participării la Târgul național pentru artizanat și meșteșuguri 2017, organizat în cadrul Programului național multianual pentru susținerea meșteșugurilor și artizanatului, către Unitatea monitorizare, control și raportare din cadrul Agenției pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere de Investiții și Promovarea Exportului …….., pe o perioadă de 3 (trei) ani, începând cu anul următor participării la Târgul național pentru meșteșuguri și artizanat 2017, prin completarea și transmiterea prin poștă sau prin fax a formularului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul angajament.<!–>Numele și funcția semnatarului autorizat să reprezinte întreprinderea ……………–>Data întocmirii …………………..<!–>Semnătura ………………………..–> +
Anexăla angajament<!–>–><!–>
FORMULAR DE RAPORTARE*1)–>
PROGRAMUL NAȚIONAL MULTIANUAL PENTRU SUSȚINEREA<!–>
MEȘTEȘUGURILOR ȘI ARTIZANATULUI–>
(SE COMPLETEAZĂ TOATE RUBRICILE ÎN LIMBA ROMÂNĂ.)<!–>–>
Notă
*1) Se completează pentru următorii 3 ani bugetari începând cu anul 2017. Prezentul formular de raportare se trimite la AIMMAIPE de care aparține operatorul economic până la sfârșitul lunii iunie a anului de raportare menționat.
Perioada pentru raportare: anul ……………Datele de identificare a solicitantului:<!–>Denumirea solicitantului ………………………….–>Adresa ……………………………………………………….<!–>Telefon/fax …………………………–>E-mail ……………………………….<!–>Cod poștal…………………………..–>Data înregistrării operatorului economic ……………………………..<!–>Numărul de înmatriculare la oficiul registrului comerțului (după caz) ………………–>Codul unic de înregistrare (după caz) …………………………………………<!–>Am participat la târgul organizat de către Agenția pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere de Investiții și Promovarea Exportului (AIMMAIPE) ……………, iar decontarea s-a efectuat pe baza Cererii-tip de decontare nr. ………….. din data de.. ……….. .–>Date de raportare tehnică:cifra de afaceri ………………………………….. leiprofitul brut …………………………………….. leinumăr mediu scriptic anual de personal …………………număr de locuri de muncă nou-create ………..,<!–>În perioada considerată ați încheiat contracte cu noi parteneri?NU []–>DA []<!–>–>În perioada considerată ați exportat pe noi piețe?NU []<!–>DA [] în următoarele țări: ……………………………………–><!–>Subsemnatul/Subsemnata, …………………, identificat/identificată cu B.I./C.I. seria …… nr. ……, eliberat(ă) de …………. la data de …………., cu domiciliul în localitatea …………………., str. ……………….. nr. ……, bl. ….., sc. ….., ap. ….., sectorul/județul …………., în calitate de reprezentant legal al societății ………………, declar pe propria răspundere că toate informațiile furnizate și consemnate în prezentul formular sunt corecte și complete.–>Semnătura autorizată<!–>Funcția……………………..–>Data semnării …………….<!–>–>
<!–>
–>
<!–>
–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters