PROCEDURĂ din 3 noiembrie 1997

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 339 din 3 decembrie 1997
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAOG 53 28/08/1997
ActulREFERIRE LANORMA 45184 19/01/1996 ANEXA 6
ActulREFERIRE LALEGE 108 10/10/1996
ActulREFERIRE LAOG 11 23/01/1996 ART. 82
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 806 03/11/1997
ActulCONTINUT DEORDIN 806 03/11/1997

de acordare a unor inlesniri la plata obligaţiilor datorate bugetului asigurarilor sociale de stat



1. În temeiul art. 82 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobata şi modificata prin Legea nr. 108/1996, modificat şi completat prin Ordonanţa Guvernului nr. 53/1997, Ministerul Muncii şi Protectiei Sociale poate acorda unele inlesniri la plata obligaţiilor datorate de către agentii economici bugetului asigurarilor sociale de stat şi bugetelor celorlalte fonduri aprobate prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat.Nu se acordă inlesniri la plata obligaţiilor bugetare calculate şi reţinute prin stopaj la sursa din drepturile salariale, precum şi la majorarile şi penalitatile aferente.2. Cererile pentru aprobarea inlesnirilor se depun la directiile generale de muncă şi protecţie sociala judetene, respectiv la Directia generală de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti.2.1. Prin aceeasi cerere se pot solicita mai multe inlesniri cu privire la oblibaţiile către bugetul asigurarilor sociale de stat.2.2. Dosarul privind cererea de inlesniri la plata obligaţiilor către bugetul asigurarilor sociale de stat trebuie să cuprindă urmatoarele elemente principale:* elementele de identificare a contribuabilului: denumirea, adresa/sediul, numărul contului de disponibilitati (dacă sunt mai multe, se vor preciza toate) şi unitatea (unitatile) bancara(e) la care sunt deschise; numele, prenumele şi calitatea celor care reprezinta contribuabilul în relatiile patrimoniale;* sumele datorate bugetului asigurarilor sociale de stat şi bugetelor celorlalte fonduri aprobate prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat (conform anexei), distinct, pe categorii de fonduri. Menţionarea tuturor contribuţiilor restante este obligatorie, chiar dacă se solicita inlesnire la plata numai pentru unele dintre oblibaţiile principale restante la data cererii;* natura inlesnirilor solicitate şi o succinta prezentare a posibilitatilor de realizare a programului propus pentru stingerea debitelor;* în cazul în care s-au mai depus cereri pentru aprobarea de inlesniri în temeiul art. 82 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, se vor menţiona datele şi numerele de înregistrare la directia generală de muncă şi protecţie sociala judeteana, respectiv la Directia generală de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti, ale acestor cereri;* în cazul în care s-au aprobat inlesniri, în comunicarea de aprobare se vor face referiri la modul în care s-au respectat condiţiile menţionate;* numărul dosarelor de pensionare şi pentru înscrierea la şomaj, depuse de solicitant în ultimele 12 luni anterioare cererii de aprobare a inlesnirilor;* situaţia platii contribuţiilor curente faţă de bugetul asigurarilor sociale de stat;* data sedintei consiliului de administratie (sau denumirea echivalenta), în care a fost analizata cererea şi s-a hotarat solicitarea inlesnirilor la plata obligaţiilor; semnaturile persoanelor care angajează unitatea solicitanta şi stampila acesteia;* ultimul bilant contabil, anterior depunerii cererii;* situaţia creditelor obtinute până la data cererii şi nerambursate;* situaţia privind rezultatele financiare la zi;* situaţia obligaţiilor fiscale neonorate;* certificatul eliberat de Oficiul Registrului comerţului – anexa nr. 6 la Normele metodologice nr. 45.184/1996, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 106 din 24 mai 1996;* comunicarea Fondului Proprietăţii de Stat privind statutul economico-juridic al contribuabilului (restructurare, lichidare).Se recomanda să se mentioneze orice alte elemente şi documente considerate utile pentru solutionarea cererii.În lipsa elementelor prevăzute la pct. 2.2., cererea nu va fi înregistrată la directia generală de muncă şi protecţie sociala judeteana, respectiv la Directia generală de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti.2.3. Inlesnirile la plata pot fi solicitate şi acordate atât inaintea începerii executarii silite, cat şi în timpul efectuării acesteia.Pentru creantele bugetare pentru care s-au depus cereri de inlesniri la plata, executarea silita nu va fi pornita sau nu va fi continuata, după caz, până la data comunicarii modului de solutionare a acestora.3. La primirea cererii, directia generală de muncă şi protecţie sociala judeteana, respectiv Directia generală de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti, înregistrează cererea într-un registru special, cu rubricatia stabilita, prin circulara, de către Ministerul Muncii şi Protectiei Sociale.4. Pentru stabilirea corecta a sumelor datorate şi cunoasterea altor aspecte necesare luării deciziei, directorul general al directiei generale de muncă şi protecţie sociala judetene, respectiv al Directiei generale de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti, dispune efectuarea de controale la agentii economici care au depus cereri, în vederea acordarii de inlesniri.4.1. Cu ocazia verificării se au în vedere:* realitatea datelor prezentate în cererea de acordare a unor inlesniri la plata obligaţiilor cuvenite bugetului asigurarilor sociale de stat; solicitanţii sunt obligati să prezinte toate actele şi explicatiile necesare verificării;* respectarea de către solicitant a reglementarilor legale în vigoare privind disciplina financiară;* situaţia creditelor angajate de solicitant;* respectarea, de către solicitant, a termenelor de plată a contribuţiilor curente;* existenta unor programe de restructurare în derulare, aprobate conform reglementarilor în vigoare;* orice elemente care pot contribui la formularea propunerii de aprobare sau de respingere a cererii.4.2. Rezultatele verificării se inscriu în procesul-verbal de control.În cazul constatarii unor neconcordante, se vor efectua corectiile necesare, care se menţionează în procesul-verbal.Refuzul de prezentare a documentelor sau prezentarea unor documente incomplete poate motiva propunerea de respingere a cererii.4.3. Constatarea nevirarii contribuţiilor de 3% pentru pensia suplimentara şi de 1% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj, precum şi a majorarilor aferente, constituie motiv de respingere a cererii. Directorul general al directiei generale de muncă şi protecţie sociala judetene sau, după caz, al Directiei generale de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti dispune restituirea dosarului.5. Pe baza cererii, a documentelor anexate şi a procesului-verbal de control se întocmeşte un referat cu concluzii şi propuneri de solutionare.Pentru agentii economici, ale caror cereri de inlesnire la plata se solutioneaza la nivelul Ministerului Muncii şi Protectiei Sociale, referatul, semnat de directorul general, insotit de cererea solicitantului şi de procesul-verbal cu rezultatele verificării se inainteaza, în termen de 30 zile de la data depunerii cererii de inlesnire, la Directia generală de control din cadrul Ministerului Muncii şi Protectiei Sociale.6. După verificarea şi analiza documentelor, Directia generală de control supune cererile temeinic justificate spre aprobare ministrului muncii şi protectiei sociale.7. Ministrul muncii şi protectiei sociale solutioneaza cererile privind inlesnirile la plata obligaţiilor către bugetul asigurarilor sociale de stat.8. Ministrul muncii şi protectiei sociale poate delega prin ordin, pentru solutionarea cererilor privind acordarea de inlesniri la plata:a) pe secretarii de stat care coordonează execuţia bugetelor fondurilor aprobate prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat, pentru debite principale ce depasesc 1 miliard lei, distinct pe categorii de fonduri;b) pe directorul general al directiei generale de muncă şi protecţie sociala judetene, respectiv al Directiei generale de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti, pentru debite principale de până la 1 miliard lei, distinct pe categorii de fonduri.9. Cererile care nu intrunesc condiţiile prevăzute de lege se restituie solicitantilor, cu motivatia corespunzătoare, prin intermediul direcţiilor generale de muncă şi protecţie sociala judetene, respectiv al Directiei generale de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti.10. Solutiile date cererilor privind acordarea de inlesniri la plata obligaţiilor către bugetul asigurarilor sociale de stat se comunică solicitantilor prin intermediul direcţiilor generale de muncă şi protecţie sociala judetene, respectiv al Directiei generale de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti, în termen de 30 de zile de la data:a) depunerii cererii de inlesnire la directiile generale de muncă şi protecţie sociala judetene, respectiv la Directia generală de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti, pentru cererile care intră în competenţa de solutionare a acestora;b) înregistrării cererii la Ministerul Muncii şi Protectiei Sociale, pentru cererile care se solutioneaza la nivelul ministerului.11. Agentul economic beneficiaza de inlesnirile acordate, cu condiţia depunerii, în termen de până la 10 zile de la data comunicarii, a unei garantii bancare echivalente a doua rate de esalonare.12. Inlesnirile la plata obligaţiilor către bugetul asigurarilor sociale de stat se pot acorda cu o perioadă de gratie de până la 6 luni, care este inclusa în perioada pentru care s-au acordat inlesniri.12.1. Pe perioada acordarii inlesnirilor se datorează majorarile stabilite şi calculate potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.12.2. Pe perioada pentru care s-au acordat inlesniri, cursul prescripţiei se suspenda.13. Inlesnirile aprobate îşi pierd valabilitatea şi nu produc efecte, dacă nu au fost respectate condiţiile în care au fost date; o noua cerere de aprobare a unor inlesniri la plata obligaţiilor datorate nu poate fi depusa timp de 3 luni de la data constatarii nerespectarii condiţiilor în care a fost aprobata cererea anterioara.14. Ministerul Muncii şi Protectiei Sociale şi directiile generale de muncă şi protecţie sociala judetene, respectiv Directia generală de muncă şi protecţie sociala a municipiului Bucureşti, organizeaza evidenta şi controlul asupra modului de respectare a condiţiilor stabilite la acordarea inlesnirilor respective. +
Anexa 1––-la procedura––––-

DIRECŢIA GENERALĂ DE MUNCĂ ŞI PROTECŢIE SOCIALĂ A JUDEŢULUI ……………………………….., RESPECTIV A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
Fondul Suma datorată Suma pentru care se solicită înlesnirea Suma/termene pentru amânări şi eşalonări
contribuţie datorată majorări aferente total contribuţie datorată majorări aferente total contribuţie datorată majorări aferente total
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
A. Contribuţii de asigurări sociale
B. Contribuţii de 5% la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj
C. Contribuţii la Fondul de pensii şi asigurări sociale ale agricultorilor

––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters