PROGRAM din 3 iunie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 520 din 10 iulie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 5720 20/10/2009
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 20/10/2009
ActulAPROBAT DEORDIN 4316 03/06/2008
ActulCONTINUT DEORDIN 4316 03/06/2008

de studii psihopedagogice în vederea certificării pentru profesia didactica prin Departamentul pentru pregătirea personalului didactic



+
Articolul 1Prezentul ordin reglementeaza programul de studii psihopedagogice privind certificarea pentru profesia didactica. Certificatul de absolvire a Departamentului pentru pregătirea personalului didactic acorda dreptul de exercitare a profesiei didactice în învăţământul secundar, postliceal şi superior, potrivit legii.
+
Articolul 2(1) Absolventii studiilor universitare pot ocupa posturi în invatamant, cu condiţia parcurgerii şi promovarii programului de studii psihopedagogice oferit numai de către departamentele pentru pregătirea personalului didactic (DPPD) din instituţiile de invatamant superior acreditate, înfiinţate conform legii.(2) Certificarea pentru profesia didactica se poate obtine la doua niveluri, respectiv:a) nivelul I (initial) acorda absolventilor de studii universitare dreptul sa ocupe posturi didactice în învăţământul preuniversitar obligatoriu, cu condiţia acumularii unui minimum de 30 de credite transferabile din programul de studii psihopedagogice;b) nivelul II (de aprofundare) acorda absolventilor de studii universitare dreptul sa ocupe posturi didactice în învăţământul liceal, postliceal şi universitar, cu satisfacerea a doua condiţii:– acumularea unui minimum de 60 de credite transferabile din programul de studii psihopedagogice;– absolvirea unui program de master în domeniul diplomei de licenţă.
+
Articolul 3(1) Programul de studii psihopedagogice oferit de DPPD este conceput şi aplicat în sistemul creditelor de studiu transferabile. Obtinerea creditelor necesare celor două niveluri de certificare pentru profesia didactica se conformeaza principiilor de transfer, recunoastere şi acumulare a creditelor de studiu.(2) Curriculumul programului de studii psihopedagogice este structurat pe 3 componente: curriculum nucleu, curriculum extins şi curriculum optional (anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul program).(3) Curriculumul nucleu este alcătuit din disciplinele şi activităţile didactice obligatorii pentru nivelele I şi II de certificare pentru profesia didactica. Curriculumul nucleu cuprinde urmatoarele pachete de discipline:a) discipline de pregatire psihopedagogica fundamentala – 18 credite;b) discipline de pregatire didactica şi practica de specialitate – 12 credite.(4) Curriculumul extins este alcătuit din disciplinele şi activităţile didactice obligatorii pentru obtinerea nivelului II de certificare pentru profesia didactica. Curriculumul extins cuprinde urmatoarele pachete de discipline:a) discipline de extensie a pregatirii psihopedagogice – 10 credite;b) discipline de extensie a pregatirii didactice şi practice de specialitate – 10 credite.(5) Curriculumul optional este alcătuit din două discipline – 10 credite. Se alege cate o disciplina din fiecare dintre cele doua pachete de discipline optionale oferite de planul de invatamant pentru nivelul II de certificare pentru profesia didactica.(6) Planul de invatamant al programului de studii psihopedagogice oferit de DPPD pentru nivelul I de certificare pentru profesia didactica este prezentat în anexa nr. 2a) (monospecializare) şi în anexa nr. 2b) (dubla specializare), care fac parte integrantă din prezentul program.
+
Articolul 4(1) Certificarea nivelului I de studii psihopedagogice se acordă în urma obtinerii unui numar minim de 30 de credite transferabile [(anexa nr. 2a)]:a) 18 credite corespunzătoare pachetului disciplinelor de pregatire psihopedagogica fundamentala;b) 12 credite corespunzătoare pachetului disciplinelor de pregatire didactica şi practica pedagogica de specialitate.(2) În cazul studiilor universitare de licenţă cu dubla specializare, numărul minim de credite necesar obtinerii nivelului I de certificare pentru profesia didactica este de 35 de credite [(anexa nr. 2b)]. Acestea rezultă din insumarea a 5 credite corespunzătoare didacticii celei de-a doua specializari. Aceste 5 credite nu se acumuleaza în pachetul de 60 de credite corespunzătoare nivelului II de certificare.
+
Articolul 5Certificarea nivelului II de studii psihopedagogice se acordă în urma obtinerii unui numar minim de 60 de credite transferabile, prin cumularea celor 30 de credite de la nivelul I cu cele 30 de credite de la nivelul II, după cum urmeaza:a) 18 credite corespunzătoare pachetului disciplinelor de pregatire psihopedagogica fundamentala;b) 12 credite corespunzătoare pachetului disciplinelor de pregatire didactica şi practica de specialitate (în cazul unei specializari) sau 17 credite (în cazul dublei specializari);c) 10 credite corespunzătoare pachetului disciplinelor de extensie a pregatirii psihopedagogice;d) 10 credite corespunzătoare pachetului disciplinelor de extensie a pregatirii didactice şi practice de specialitate;e) 10 credite corespunzătoare celor două discipline optionale.
+
Articolul 6(1) Programul de studii psihopedagogice de 30 de credite corespunzător nivelului I, oferit studenţilor, în mod esalonat, pe parcursul studiilor de licenţă, se desfăşoară conform planului de invatamant prevăzut în anexa nr. 2a) (pentru monospecializare) sau conform planului de invatamant prevăzut în anexa nr. 2b) (pentru dubla specializare).(2) Programul de studii psihopedagogice de 30 de credite transferabile de extensie, necesare acumularii pachetului de 60 de credite corespunzător nivelului II, se desfăşoară conform planului de invatamant prevăzut în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul program. Acest program poate fi urmat doar de absolventii învăţământului universitar care au absolvit nivelul I pe parcursul sau după finalizarea studiilor universitare de licenţă.(3) Absolventii studiilor universitare de licenţă care nu au urmat programul de studii psihopedagogice pe parcursul studiilor universitare pot sa parcurga programul de studii psihopedagogice în regimul cursurilor postuniversitare. DPPD din universităţile acreditate, înfiinţate conform legii, pot organiza periodic studii psihopedagogice în regim postuniversitar pentru ambele niveluri de certificare pentru profesia didactica.
+
Articolul 7(1) Programul de studii psihopedagogice se finalizează cu examen de absolvire. Examenul consta în elaborarea şi susţinerea unui portofoliu didactic. Acesta este un pachet de documente care reflecta sintetic nivelul şi calitatea competentelor dobandite de absolventi prin parcurgerea programului de studii psihopedagogice. Structura şi conţinutul portofoliului didactic se stabilesc prin regulament de fiecare DPPD.(2) Examenul de absolvire pentru fiecare dintre cele doua niveluri de certificare în profesia didactica se coteaza cu 5 credite, distinct de cele 30 de credite aferente disciplinelor şi activităţilor didactice din curriculumul programului de studii psihopedagogice.(3) În cazul în care programul de studii psihopedagogice de 60 de credite este urmat ca un program compact după absolvirea studiilor universitare, se sustin ambele examene de absolvire, fiecare cotat cu cate 5 credite.
+
Articolul 8(1) Absolvirea programului de studii psihopedagogice oferit de DPPD se finalizează cu obtinerea certificatului de absolvire a DPPD, corespunzător nivelului programului de studii psihopedagogice absolvite, respectiv:a) absolventii studiilor universitare care au finalizat programul de studii psihopedagogice de 30 de credite, corespunzător nivelului I de certificare pentru profesia didactica, obtin Certificatul de absolvire a DPPD, nivelul I, care le acorda dreptul de a ocupa posturi didactice în învăţământul preuniversitar obligatoriu;b) absolventii studiilor universitare care au finalizat programul de studii psihopedagogice de 60 de credite, corespunzător nivelului II de certificare pentru profesia didactica, obtin certificatul de absolvire a DPPD, nivelul II, care le acorda dreptul de a ocupa posturi didactice în învăţământul liceal, postliceal şi superior, dacă au absolvit şi un program de master în domeniul diplomei de licenţă.(2) Certificatele de absolvire a programului de studii psihopedagogice sunt eliberate conform regimului actelor de studii. Fiecare certificat va avea ca anexa foaia matricola în limba română, limba materna şi în limba engleza, cu situaţia scolara a absolventului.(3) Certificatul de absolvire a DPPD, nivelul I, se elibereaza numai absolventilor programului de studii psihopedagogice care au obţinut diploma de licenţă.(4) Absolventii care nu au promovat examenele de finalizare a studiilor universitare pot sa primeasca, la cerere, o adeverinta, eliberata de universitate/DPPD, care va specifică disciplinele promovate.
+
Articolul 9(1) Absolventii studiilor universitare (de licenţă, masterat sau doctorat) care au obţinut certificatul de absolvire a DPPD, nivelul I, pot ocupa posturi didactice în învăţământul preuniversitar obligatoriu constituite din discipline şi activităţi didactice corespunzătoare domeniului studiilor de licenţă absolvite.(2) Absolventii studiilor universitare care au obţinut certificatul de absolvire a DPPD, nivelul II, pot ocupa posturi didactice în învăţământul liceal, postliceal şi superior constituite din discipline şi activităţi corespunzătoare domeniului studiilor de licenţă absolvit.(3) Corespondenta dintre domeniile studiilor universitare absolvite şi disciplinele care pot fi predate în învăţământul preuniversitar se stabileste potrivit Centralizatorului privind disciplinele de invatamant, domeniile şi specializarile, precum şi probele de concurs, pentru incadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, aprobat anual prin ordin al ministrului educatiei, cercetării şi tineretului.(4) Corespondenta dintre domeniile studiilor universitare de licenţă, masterat sau doctorat absolvite şi disciplinele care pot fi predate în învăţământul superior se stabileste de către senatul universitatii, prin regulamente interne privind ocuparea posturilor didactice.
+
Articolul 10(1) Absolventii studiilor universitare în domeniul de licenţă Stiintele educatiei – specializarile Pedagogie şi Psihopedagogie speciala – se certifica pentru profesia didactica, pe baza diplomei de licenţă obtinute, cu condiţia ca planurile de invatamant ale ciclului de licenţă sa includa integral disciplinele din programul de studii psihopedagogice pentru obtinerea certificatului de absolvire a DPPD.(2) Absolventii studiilor universitare în domeniul de licenţă Stiintele educatiei, cu specializarea Pedagogia învăţământului primar şi prescolar, se considera certificati, prin diploma de licenţă obtinuta, pentru ocuparea posturilor didactice din învăţământul primar şi prescolar.
+
Articolul 11(1) Posesorii certificatelor de absolvire a programului de studii psihopedagogice care urmeaza sau au absolvit studii universitare şi în alte domenii decat cele pentru care deţin certificarea didactica pot să obţină certificarea didactica în noile domenii şi specializari, beneficiind de sistemul de transfer şi recunoastere a creditelor de studiu.(2) Pentru obtinerea certificatului de absolvire a DPPD, nivelul I, pentru o alta specializare decat cea initiala se recunosc 22 de credite obtinute anterior la disciplinele de pregatire psihopedagogica fundamentala (18 credite), la Instruire asistată de calculator (2 credite) şi la Practica pedagogica (2 credite). În acest caz, obtinerea certificatului de absolvire a DPPD, nivelul I, pentru o alta specializare decat cea initiala este condiţionată de acumularea a 8 credite, corespunzătoare disciplinelor Didactica specialitatii (5 credite) şi Practica pedagogica (3 credite).(3) Pentru obtinerea certificatului de absolvire a DPPD, nivelul II, într-un alt domeniu de licenţă absolvit se recunosc cele 20 de credite obtinute anterior la disciplinele de extensie a pregatirii psihopedagogice şi la disciplinele optionale. În acest caz, obtinerea certificatului de absolvire a DPPD, nivelul II, pentru o alta specializare decat cea initiala este condiţionată de acumularea a 10 credite, corespunzătoare pachetului disciplinelor de extensie a pregatirii didactice şi practice de specialitate.
+
Articolul 12(1) Se pot inscrie la programul de studii psihopedagogice oferit de DPPD studentii şi absolventii studiilor universitare.a) Admiterea la programul de studii psihopedagogice se face pe baza sustinerii unui interviu, cu respectarea prevederilor stabilite de regulamentul DPPD aprobat de senatul universitatii;b) în cazul absolventilor, dreptul de a se inscrie la programul de studii psihopedagogice se obtine pe baza diplomei de licenţă.(2) Programul de studii psihopedagogice oferit de DPPD poate fi urmat în regim de subvenţie de la bugetul de stat sau în regim cu taxa. Regimul studiilor în cadrul DPPD este acelasi cu cel pe care studentul îl are în cadrul studiilor de licenţă la care este înmatriculat.(3) Subventia de la bugetul de stat se acordă în cadrul finantarii de baza, în functie de numărul de studenti echivalenti, potrivit coeficientilor de finanţare aplicati de Consiliul Naţional al Finantarii Învăţământului Superior, luandu-se ca reper numărul creditelor aferente programului de studii oferit de DPPD.(4) Studentii pot beneficia de subventia de la bugetul de stat numai pentru numărul de credite corespunzătoare primului nivel de certificare pentru profesia didactica şi pentru un singur parcurs de studiu.(5) Absolventii studiilor universitare de licenţă pot urma programul de studii psihopedagogice postuniversitare oferit de DPPD numai în regim cu taxa.(6) Cuantumul taxelor de studii aferente programului de studii psihopedagogice se stabileste anual de senatul universitatii.(7) Drepturile şi obligatiiile studentului (cursantului) inscris la programul de studii psihopedagogice, precum şi raporturile acestuia cu universitatea se stabilesc prin contractul de studii incheiat cu DPPD, potrivit reglementarilor interne ale universitatii.
+
Anexa 1––-la program––––PLAN DE INVATAMANTpentru programul de studii psihopedagogice oferit deDepartamentul pentru pregătirea personalului didactic

*Font 7*
Nr.
crt.
Discipline de invatamant Perioada de studiu
a disciplinei

Numar
de ore
pe
săptămâna*)
Total ore

Evaluare Credite
Anul

Semestrul

Numar de
saptamani
C

A

C

A

Total

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
A. CURRICULUM NUCLEU
Discipline de pregatire psihopedagogica fundamentala (obligatorii)
1 Psihologia educatiei I 1 14 2 2 28 28 56 E 5
2

Pedagogie I:
– Fundamentele pedagogiei
– Teoria şi metodologia curriculumului
I

2

14

2

2

28

28

56

E

5

3

Pedagogie II:
– Teoria şi metodologia instruirii
– Teoria şi metodologia evaluării
II

3

14

2

2

28

28

56

E

5

4

Managementul clasei de elevi

II

I

6

14

1

1

14

14

28

E

3

Discipline de pregatire didactica şi practica de specialitate (obligatorii)
5 Didactica specialitatii II 4 14 2 2 28 28 56 E 5
6

Instruire asistată de calculator

II

I

5

14

1

1

14

14

28

C

2

7

Practica pedagogica în învăţământul preuniversitar
obligatoriu (1)

II

I

5

14

3

42

42

C

3

8

Practica pedagogica în învăţământul preuniversitar
obligatoriu (2)

II

I

6

12

3

36

36

C

2

TOTAL: nivelul I

140

218

358

5E+
3C
30

Examen de absolvire: nivelul I

II
I
6 2 E 5
B. CURRICULUM EXTINS
Discipline de extensie a pregatirii psihopedagogice fundamentale (obligatorii)
1 Psihopedagogia adolescentilor, tinerilor şi adulţilor 14 2 1 28 14 42 E 5
2 Proiectarea şi managementul programelor educationale 14 2 1 28 14 42 E 5
Discipline de extensie a pregatirii didactice şi practice de specialitate (obligatorii)
3

Didactica domeniului şi dezvoltari în didactica
specialitatii (invatamant liceal, postliceal, universitar)
14

2

1

28

14

42

E

5

4

Practica pedagogica (în învăţământul liceal, postliceal
şi universitar)
14

3

42

42

C

5

C. CURRICULUM OPTIONAL (se aleg 2 discipline optionale)
5

Pachet optional 1 (se alege o disciplina)*):
– Comunicare educationala
– Consiliere şi orientare
– Metodologia cercetării educationale
– Educatie integrată
2

14

1

2

14

28

42

E

5

6

Pachet optional 2 (se alege o disciplina)*):
– Sociologia educatiei
– Managementul organizaţiei scolare
– Politici educationale
– Educatie interculturala
– Doctrine pedagogice contemporane
3

14

1

2

14

28

42

E

5

TOTAL: nivelul II

112

140

252

5E+
1C
30

Examen de absolvire: nivelul II 4 2 E 5
TOTAL I şi II:

252

358

610

12 E
4 C
70

Notă *) Precizări:C = cursuri, A = activităţi aplicative (seminarii, laboratoare, practica).Lista deschisa, la dispoziţia fiecarui departament pentru pregătirea personalului didactic. +
Anexa 2a)–––la program–––-PLAN DE INVATAMANTpentru programul de studii psihopedagogice de 30 de credite pentrunivelul I (initial) de certificare pentru profesia didactica– monospecializare –Valabil începând cu anul universitar 2008-2009*)

*Font 7*

┌────┬──────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬───────────┬─────────────┬────────┬───────┐│ │ │ │ Numar │ │ │ ││ │ │ Perioada de studiu │ de ore │ Total ore │ │ ││Nr. │ │ a disciplinei │ pe │ │ Forme │ Numar ││crt.│ Discipline de invatamant │ │săptămâna*)│ │ de │ de ││ │ ├────┬─────────┬─────────┼─────┬─────┼───┬───┬─────┤evaluare│credite││ │ │Anul│Semestrul│Numar de │ C │ A │ C │ A │Total│ │ ││ │ │ │ │saptamani│ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │├────┴──────────────────────────────────────────────────┴────┴─────────┴─────────┴─────┴─────┴───┴───┴─────┴────────┴───────┤│ Discipline de pregatire psihopedagogica fundamentala (obligatorii) │├────┬──────────────────────────────────────────────────┬────┬─────────┬─────────┬─────┬─────┬───┬───┬─────┬────────┬───────┤│ 1 │Psihologia educatiei │ I │ 1 │ 14 │ 2 │ 2 │28 │28 │ 56 │ E │ 5 │├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ 2 │Pedagogie I: │ I │ 2 │ 14 │ 2 │ 2 │28 │28 │ 56 │ E │ 5 ││ │- Fundamentele pedagogiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │- Teoria şi metodologia curriculumului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ 3 │Pedagogie II: │ II │ 3 │ 14 │ 2 │ 2 │28 │28 │ 56 │ E │ 5 ││ │- Teoria şi metodologia instruirii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │- Teoria şi metodologia evaluării │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ 4 │Managementul clasei de elevi │ II │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ 6 │ 14 │ 1 │ 1 │14 │14 │ 28 │ E │ 3 ││ │ │ I │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┴──────────────────────────────────────────────────┴────┴─────────┴─────────┴─────┴─────┴───┴───┴─────┴────────┴───────┤│ Discipline de pregatire didactica şi practica de specialitate (obligatorii) │├────┬──────────────────────────────────────────────────┬────┬─────────┬─────────┬─────┬─────┬───┬───┬─────┬────────┬───────┤│ 5 │Didactica specialitatii │ II │ 4 │ 14 │ 2 │ 2 │28 │28 │ 56 │ E │ 5 │├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ 6 │Instruire asistată de calculator │ II │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ 5 │ 14 │ 1 │ 1 │14 │14 │ 28 │ C │ 2 ││ │ │ I │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ 7 │Practica pedagogica în învăţământul preuniversitar│ II │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │obligatoriu (1) │ │ 5 │ 14 │ – │ 3 │ – │42 │ 42 │ C │ 3 ││ │ │ I │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ 8 │Practica pedagogica în învăţământul │ II │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │preuniversitar obligatoriu (2) │ │ 6 │ 12 │ – │ 3 │ – │36 │ 36 │ C │ 2 ││ │ │ I │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┴──────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ TOTAL: nivelul I │ – │ – │ – │ – │ – │140│218│ 358 │ 5E+ │ 30 ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 3C │ │├────┬──────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ │Examen de absolvire: nivelul I │ II │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ 6 │ 2 │ – │ – │ – │ – │ – │ E │ 5 ││ │ │ I │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└────┴──────────────────────────────────────────────────┴────┴─────────┴─────────┴─────┴─────┴───┴───┴─────┴────────┴───────┤Notă *) Precizări:1. Numărul de saptamani şi, respectiv, numărul de ore pentru practica pedagogica rezultă din faptul ca, potrivit standardelor actuale, ultimul semestru al studiilor universitare este de 10-12 saptamani.2. Perioada de doua saptamani prevăzută pentru examenul de absolvire este alocata pentru finalizarea portofoliului didactic.3. Se aplica şi în cazul studiilor universitare de licenţă cu durata de 4/5/6 ani. +
Anexa 2b)–––la program–––-PLAN DE INVATAMANTpentru programul de studii psihopedagogice de 30 de credite pentrunivelul I (initial) de certificare pentru profesia didactica– dubla specializare –Valabil începând cu anul universitar 2008-2009*)

*Font 7*

┌────┬───────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬───────────┬─────────────┬────────┬───────┐│ │ │ │ Numar │ │ │ ││ │ │ Perioada de studiu │ de ore │ Total ore │ │ ││Nr. │ │ a disciplinei │ pe │ │ │ Numar ││crt.│ Discipline de invatamant │ │săptămâna*)│ │Evaluare│ de ││ │ ├────┬─────────┬─────────┼─────┬─────┼───┬───┬─────┤ │credite││ │ │Anul│Semestrul│Numar de │ C │ A │ C │ A │Total│ │ ││ │ │ │ │saptamani│ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │├────┴───────────────────────────────────────────────────┴────┴─────────┴─────────┴─────┴─────┴───┴───┴─────┴────────┴───────┤│ Discipline de pregatire psihopedagogica fundamentala (obligatorii) │├────┬───────────────────────────────────────────────────┬────┬─────────┬─────────┬─────┬─────┬───┬───┬─────┬────────┬───────┤│ 1 │Psihologia educatiei │ I │ 1 │ 14 │ 2 │ 2 │28 │28 │ 56 │ E │ 5 │├────┼───────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ 2 │Pedagogie I: │ I │ 2 │ 14 │ 2 │ 2 │28 │28 │ 56 │ E │ 5 ││ │- Fundamentele pedagogiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │- Teoria şi metodologia curriculumului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ 3 │Pedagogie II: │ II │ 3 │ 14 │ 2 │ 2 │28 │28 │ 56 │ E │ 5 ││ │- Teoria şi metodologia instruirii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │- Teoria şi metodologia evaluării │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ 4 │Managementul clasei de elevi │ │ │ 14 │ 1 │ 1 │14 │14 │ 28 │ E │ 3 │├────┴───────────────────────────────────────────────────┴────┴─────────┴─────────┴─────┴─────┴───┴───┴─────┴────────┴───────┤│ Discipline de pregatire didactica şi practica de specialitate (obligatorii) │├────┬───────────────────────────────────────────────────┬────┬─────────┬─────────┬─────┬─────┬───┬───┬─────┬────────┬───────┤│ 5 │Didactica specialitatii A │ II │ 4 │ 14 │ 2 │ 2 │28 │28 │ 56 │ E │ 5 │├────┼───────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ 6 │Didactica specialitatii B │III │ 5 │ 14 │ 2 │ 2 │28 │28 │ 56 │ E │ 5 │├────┼───────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ 7 │Instruire asistată de calculator │III │ 6 │ 14 │ 1 │ 1 │14 │14 │ 28 │ C │ 2 │├────┼───────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ 8 │Practica pedagogica (în învăţământul preuniversitar│III │ 5 │ 14 │ – │ 3 │ – │42 │ 42 │ C │ 3 ││ │obligatoriu) – specializarea A │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ 9 │Practica pedagogica (în învăţământul preuniversitar│III │ 6 │ 12 │ – │ 3 │ – │36 │ 36 │ C │ 2 ││ │obligatoriu) – specializarea B │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┴───────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ TOTAL: nivelul I │ – │ – │ – │ – │ – │168│246│ 414 │ 6E+ │ 35 ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 3C │ │├────┬───────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ │Examen de absolvire: nivelul I │III │ 6 │ 2 │ – │ – │ – │ – │ – │ E │ 5 │└────┴───────────────────────────────────────────────────┴────┴─────────┴─────────┴─────┴─────┴───┴───┴─────┴────────┴───────┤Notă *) Precizări:1. Precizarile de la anexa nr. 2a) la program (monospecializare) se aplică şi în cazul programului de studii psihopedagogice pentru dubla specializare.2. Cele 5 credite suplimentare nu pot fi acumulate în pachetul de 60 de credite necesar obtinerii nivelului II de certificare pentru profesia didactica. +
Anexa 3––-la program––––PLAN DE INVATAMANTpentru programul de studii psihopedagogice de 30 de credite de extensiepentru nivelul II (aprofundare) de certificare pentru profesia didactica– absolventi de studii universitare –Valabil începând cu anul universitar 2008-2009

*Font 7*

┌────┬──────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬───────────┬─────────────┬────────┬───────┐│ │ │ │ Numar │Numar de ore │ │ ││ │ │ Perioada de studiu │ de ore │ în care se │ │ ││Nr. │ │ a disciplinei │ pe │ studiaza │ Forme │ Numar ││crt.│ Discipline de invatamant │ │ săptămâna │ disciplina │ de │ de ││ │ ├────┬─────────┬─────────┼─────┬─────┼───┬───┬─────┤evaluare│credite││ │ │Anul│Semestrul│Numar de │ C │ A │ C │ A │Total│ │ ││ │ │ │ │saptamani│ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │├────┴──────────────────────────────────────────────────────────┴────┴─────────┴─────────┴─────┴─────┴───┴───┴─────┴────────┴───────┤│ Discipline de pregatire psihopedagogica fundamentala (obligatorii) │├────┬──────────────────────────────────────────────────────────┬────┬─────────┬─────────┬─────┬─────┬───┬───┬─────┬────────┬───────┤│ 1 │Psihopedagogia adolescentilor, tinerilor şi adulţilor │ │ │ 14 │ 2 │ 1 │28 │14 │ 42 │ E │ 5 │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ 2 │Proiectarea şi managementul programelor educationale │ │ │ 14 │ 2 │ 1 │28 │14 │ 42 │ E │ 5 │├────┴──────────────────────────────────────────────────────────┴────┴─────────┴─────────┴─────┴─────┴───┴───┴─────┴────────┴───────┤│ Discipline de pregatire didactica şi practica de specialitate (obligatorii) │├────┬──────────────────────────────────────────────────────────┬────┬─────────┬─────────┬─────┬─────┬───┬───┬─────┬────────┬───────┤│ 3 │Didactica domeniului şi dezvoltari în didactica │ │ │ 14 │ 2 │ 1 │28 │14 │ 42 │ E │ 5 ││ │specialitatii (invatamant liceal, postliceal, universitar)│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ 4 │Practica pedagogica (în învăţământul liceal, postliceal │ │ │ 14 │ – │ 3 │ – │42 │ 42 │ C │ 5 ││ │şi universitar) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┴──────────────────────────────────────────────────────────┴────┴─────────┴─────────┴─────┴─────┴───┴───┴─────┴────────┴───────┤│ Discipline optionale (se aleg doua discipline) │├────┬──────────────────────────────────────────────────────────┬────┬─────────┬─────────┬─────┬─────┬───┬───┬─────┬────────┬───────┤│ 5 │Pachet optional 1 (se alege o disciplina)*): │ │ │ 14 │ 1 │ 2 │14 │28 │ 42 │ E │ 5 ││ │- Comunicare educationala │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │- Consiliere şi orientare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │- Metodologia cercetării educationale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │- Educatie integrată │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │- …. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼──────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ 6 │Pachet optional 2 (se alege o disciplina)*): │ │ │ 14 │ 1 │ 2 │14 │28 │ 42 │ E │ 5 ││ │- Sociologia educatiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │- Managementul organizaţiei scolare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │- Politici educationale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │- Educatie interculturala │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │- Doctrine pedagogice contemporane │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │- … │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┴──────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ TOTAL: nivelul II │ – │ – │ – │ – │ – │112│140│ 252 │ 5E+ │ 30 ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ 1C │ │├────┬──────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼─────────┼─────┼─────┼───┼───┼─────┼────────┼───────┤│ │Examen de absolvire: nivelul II │ II │ 4 │ 2 │ – │ – │ – │ – │ – │ E │ 5 │└────┴──────────────────────────────────────────────────────────┴────┴─────────┴─────────┴─────┴─────┴───┴───┴─────┴────────┴───────┘Notă *) Precizări:1. Fiecare pachet optional trebuie să cuprindă cel puţin 3 discipline.2. Perioada de doua saptamani prevăzută pentru examenul de absolvire este alocata finalizarii portofoliului didactic.––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters