RAPORT nr. 5.788 din 4 mai 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA ELECTORALA PERMANENTA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 412 din 15 mai 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
CAP. 1REFERIRE LAHOTARARE 3 28/06/2022
CAP. 1REFERIRE LAHOTARARE 4 26/10/2020
CAP. 1REFERIRE LAREGULAMENT 26/10/2020
CAP. 1REFERIRE LAHG 10 13/01/2016
CAP. 1REFERIRE LANORMĂ 13/01/2016
CAP. 1REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006
CAP. 2REFERIRE LAHG 10 13/01/2016
CAP. 2REFERIRE LANORMĂ 13/01/2016
CAP. 2REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006
CAP. 2REFERIRE LALEGE (R) 16 02/04/1996
CAP. 2REFERIRE LALEGE (R) 94 08/09/1992
CAP. 3REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006
CAP. 3REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006 ART. 16
CAP. 3REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006 ART. 25
CAP. 3REFERIRE LALEGE 233 23/04/2002
CAP. 3REFERIRE LAOG 27 30/01/2002
CAP. 3REFERIRE LALEGE 544 12/10/2001
CAP. 4REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006
ANEXA 1REFERIRE LAHG 10 13/01/2016
ANEXA 1REFERIRE LAHG 10 13/01/2016 ART. 2
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006 ART. 3
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006 ART. 5
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006 ART. 11
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006 ART. 16
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006 ART. 25
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006 ART. 34
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006 ART. 43
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006 ART. 49
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 334 17/07/2006 ART. 60
 Nu exista acte care fac referire la acest act






Aprobat,<!–>
Toni Greblă–>
președinte<!–>–>
+
Capitolul IInformații generaleÎn temeiul Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, republicată, cu modificările și completările ulterioare (denumită în continuare Legea nr. 334/2006), al Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2016, cu modificările ulterioare, și al Regulamentului de organizare și funcționare a Autorității Electorale Permanente, aprobat prin Hotărârea Birourilor permanente ale Camerei Deputaților și Senatului nr. 4/2020, cu modificările și completările ulterioare, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP), prin Departamentul de control al finanțării partidelor politice și a campaniilor electorale (DCFPPCE), exercită atribuțiile privind controlul finanțării activității partidelor politice și a campaniilor electorale.<!–>Misiunea DCFPPCE nu se limitează doar la exercitarea funcției de monitorizare și control asupra modului de finanțare a activității partidelor politice și a campaniilor electorale, ci și la verificarea modului de utilizare a surselor de finanțare obținute din fonduri publice, desfășurând concomitent activități de prevenție, instruire și îndrumare.–>În calitate de autoritate de control, prin intermediul DCFPPCE, AEP veghează la respectarea principiilor ce stau la baza finanțării partidelor politice și a campaniilor electorale, cu scopul de a crește gradul de conștientizare a drepturilor și obligațiilor ce revin tuturor factorilor implicați. În acest sens, DCFPPCE promovează o comunicare deschisă și echidistantă, menită să conducă, împreună cu alte măsuri, la reducerea numărului și gravității abaterilor contravenționale săvârșite.<!–>Pe parcursul anului 2022 au fost continuate demersurile de propunere de modificare a legislației privind finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale în concordanță cu noile realități și cerințe actuale.–>Anul 2022 a însemnat, totodată, continuarea utilizării website-ului www.finantarepartide.ro, ca mijloc de comunicare cu partidele politice, competitorii electorali și cu persoanele interesate de activitatea DCFPPCE.<!–>În contextul procesului de digitalizare a activității sale, DCFPPCE a continuat inițiativa dedicată dezvoltării aplicației informatice Registrul fiscal, al cărui scop principal este de a aduce la cunoștința publică modul în care partidele politice utilizează fondurile publice încasate cu titlu de subvenție de la bugetul de stat, precum și cu privire la sancțiunile aplicate ca urmare a misiunilor de control. În acest sens s-a continuat utilizarea abordării implementate în anul 2020, în relațiile de colaborare cu formațiunile politice și reprezentanții acestora, atât în ceea ce privește comunicarea, cât și transmiterea documentelor, aceștia având posibilitatea înaintării documentelor către Autoritatea Electorală Permanentă în format electronic.–>Acționând conform abordării introduse încă din anul 2020, DCFPPCE a transmis notificări pentru toate partidele politice înființate conform datelor obținute din surse publice legale, respectiv din Registrul partidelor politice de la Tribunalul Municipiului București și din Registrul fiscal al partidelor politice gestionat de Autoritatea Electorală Permanentă. Partidele politice au fost notificate cu privire la obligațiile ce le revin în temeiul Legii nr. 334/2006 și la termenele de îndeplinire a acestora.<!–>Punând accentul pe prevenție și pe promovarea bunelor practici, DCFPPCE și-a îndeplinit cu responsabilitate toate obiectivele stabilite prin Legea nr. 334/2006. Prioritățile avute în vedere au constat în:• respectarea legislației incidente, a regulamentelor și a celorlalte reglementări interne privind organizarea, desfășurarea și valorificarea activităților specifice;–>• monitorizarea continuă a modului de implementare, de către entitățile verificate, a recomandărilor/măsurilor stabilite de Curtea de Conturi și a gradului de îndeplinire a acestora, prin analizarea documentelor justificative transmise de formațiunile politice;<!–>• finalizarea la timp a misiunilor de control, în termenele stabilite prin Planul anual de control;–>• transparentizarea activității curente și a activității de campanie;<!–>• asigurarea unei colaborări continue cu responsabilii desemnați de formațiunile politice, competitorii electorali și instituțiile și autoritățile publice;–>• valorificarea activităților de control.<!–>–>1.1.<!–>Atribuțiile Departamentului de control al finanțării partidelor politice și a campaniilor electoraleÎn cursul anului 2022, Regulamentul de organizare și funcționare a Autorității Electorale Permanente, aprobat prin Hotărârea Birourilor permanente ale Camerei Deputaților și Senatului nr. 4/2020, a fost modificat și completat prin Hotărârea Birourilor permanente ale Camerei Deputaților și Senatului nr. 3/2022. DCFPPCE a fost reorganizat prin desființarea celor patru structuri existente până la acel moment și constituirea unei singure direcții subordonate. Astfel, conform actelor normative anterior menționate, până la data de 28.09.2022, în subordinea DCFPPCE au funcționat următoarele structuri:Direcția prevenție și monitorizare;Serviciul îndrumare și instruire;Serviciul Registrul fiscal;Serviciul urmărirea respectării destinației subvențiilor.–>Începând cu data de 29.09.2022, în cadrul DCFPPCE funcționează Direcția îndrumare și instruire. Atribuțiile personalului încadrat în noua structură au fost completate și actualizate în funcție de specificul activității acesteia, în deplină concordanță cu actele normative în vigoare ce reglementează atribuțiile instituției, asigurând o mai bună cooperare în vederea atingerii obiectivelor propuse.<!–>Prin ordin al președintelui AEP, în urma modificării Regulamentului de organizare și funcționare a AEP, atribuțiile DCFPPCE au fost redefinite. În prezent, DCFPPCE are următoarele atribuții:monitorizează și controlează, conform legii, finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale;îndrumă și urmărește respectarea destinațiilor cheltuielilor efectuate din subvenții;gestionează, monitorizează și actualizează baza de date privind Registrul fiscal al partidelor politice.–>1.2.<!–>Principalele activități desfășurate în anul 2022a)–>verificarea respectării prevederilor legale referitoare la finanțarea campaniei pentru referendumul de demitere a primarului comunei Dumbrăvița, județul Brașov, desfășurat în data de 19 iunie 2022;b)<!–>verificarea respectării dispozițiilor legale privind finanțarea activității curente a tuturor partidelor politice înregistrate în Registrul fiscal al partidelor politice;c)–>aplicarea sancțiunilor pentru abaterile contravenționale constatate referitoare la finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale;d)<!–>realizarea de activități de prevenție, îndrumare și instruire;e)–>actualizarea informațiilor cuprinse în Registrul fiscal al partidelor politice;f)<!–>verificarea respectării dispozițiilor legale privind îndeplinirea obligațiilor referitoare la transmiterea de către formațiunile politice a raportărilor obligatorii instituite de Legea nr. 334/2006 până la data de 30 aprilie 2022;g)–>monitorizarea stadiului achitării datoriilor înregistrate în campania electorală de către competitorii electorali până la data achitării integrale a acestora;h)<!–>continuarea demersurilor în vederea implementării măsurilor dispuse prin decizii ale Curții de Conturi a României;i)–>soluționarea petițiilor și a solicitărilor de informații de interes public primite în domeniul finanțării activității partidelor politice.
+
Capitolul IIActivități de control2.1.<!–>Verificarea respectării dispozițiilor legale privind îndeplinirea obligațiilor referitoare la transmiterea de către formațiunile politice a raportărilor obligatorii instituite de Legea nr. 334/2006, până la data de 30 aprilie 2022Ca măsură de prevenție, în anul 2022 au fost transmise 190 de adrese de informare a partidelor politice cu privire la transmiterea către AEP a raportărilor obligatorii, menționând totodată termenele și condițiile de depunere a acestora.–>Pentru desfășurarea activităților în condiții de siguranță, formațiunile politice au fost înștiințate cu privire la posibilitatea transmiterii tuturor raportărilor obligatorii inclusiv prin intermediul poștei electronice.<!–>Verificarea respectării dispozițiilor legale privind îndeplinirea obligațiilor referitoare la transmiterea de către formațiunile politice a raportărilor obligatorii instituite de Legea nr. 334/2006 până la data de 30 aprilie 2022 s-a desfășurat concomitent cu misiunea de control privind legalitatea veniturilor și cheltuielilor realizate în anul 2021.–>2.2.<!–>Controlul finanțării activității curente a partidelor politice și a subvențiilor acordate de la bugetul de statÎn conformitate cu Planul anual de control pentru perioada ianuarie 2022-decembrie 2022, aprobat de președintele instituției, au fost efectuate 178 de controale, astfel:8 controale care au vizat verificarea finanțării activității curente desfășurate în anul 2021 de către formațiunile politice care au beneficiat sau beneficiază de subvenții acordate de la bugetul de stat. Formațiunile politice supuse verificării au fost următoarele: Partidul Social Democrat, Partidul Național Liberal, Partidul Uniunea Salvați România, Partidul Alianța pentru Unirea Românilor, Partidul Pro România, Partidul Mișcarea Populară, Partidul Alianța Liberalilor și Democraților și Partidul Forța Națională;170 de controale care au vizat verificarea finanțării activității curente desfășurate în anul 2021 de formațiunile politice care nu beneficiază de subvenții acordate de la bugetul de stat prin bugetul AEP.–>Anterior, DCFPPCE a transmis partidelor politice 190 de notificări cu privire la data începerii misiunilor de control, obiectivele urmărite, documentele ce vor fi puse la dispoziția controlorilor, date de contact pentru furnizarea de informații suplimentare. Pentru partidele politice radiate ulterior notificării s-a dispus clasarea.<!–>Obiectivele principale ale controalelor au vizat:verificarea modului de organizare a contabilității;verificarea veniturilor din cotizații;verificarea veniturilor din donații;verificarea evidenței împrumuturilor în bani;verificarea veniturilor din alte surse;verificarea destinației cheltuielilor efectuate din subvențiile primite de la bugetul de stat;verificarea înregistrării în contabilitate a veniturilor și cheltuielilor electorale din timpul campaniilor electorale în evidența contabilă a partidului;verificarea restituirii contribuțiilor către candidați;verificarea concordanței dintre informațiile privind veniturile publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, și datele rezultate din evidența contabilă a partidului;verificarea respectării recomandărilor menționate în raportul de control întocmit cu ocazia controlului efectuat anterior la formațiunea politică;verificarea organizării evidenței cheltuielilor.–>Cu sprijinul personalului cu atribuții de control din cadrul direcțiilor județene, la nivelul DCFPPCE s-au desfășurat în principal activități de control al finanțării activității curente a partidelor politice beneficiare de subvenții de la bugetul de stat.<!–>Celelalte formațiuni politice cuprinse în Planul anual de control au fost verificate de către personalul cu atribuții de control din cadrul direcțiilor județene ale Autorității Electorale Permanente în circumscripția cărora acestea își aveau sediul central ori conform repartizării dispuse de directorul general al DCFPPCE, după caz, sub coordonarea directă a personalului DCFPPCE.–>Concomitent cu misiunea de control întreprinsă de reprezentanții DCFPPCE s-a desfășurat și controlul privind subvențiile acordate partidelor politice efectuat de Curtea de Conturi a României, conform dispozițiilor Legii nr. 94/1992 privind organizarea și funcționarea Curții de Conturi, republicată, cu modificările și completările ulterioare.<!–>După finalizarea misiunilor de control au fost întocmite și aprobate rapoartele de control și documentele de sancționare. Personalul departamentului s-a ocupat de preluarea, punerea pe circuitul de aprobare și centralizarea tuturor documentelor de control și sancționare de la personalul din teritoriu, asigurând inclusiv comunicarea acestora contravenienților cu sediul în municipiul București ori în județul Ilfov.–>Abaterile cu caracter contravențional constatate în urma activității de control cu privire la finanțarea activității curente a partidelor politice au vizat în principal aspecte legate de:nerespectarea prevederilor legale referitoare la organizarea contabilității partidelor, conform prevederilor contabile în vigoare;nerespectarea obligației de a pune la dispoziția echipelor de control documentele solicitate;nerespectarea prevederilor legale referitoare la obligația publicării de către partidele politice în Monitorul Oficial al României, Partea I, a datelor obligatorii referitoare la sursele de finanțare obținute în anul 2021;nerespectarea prevederilor legale referitoare la obținerea de venituri din alte surse;nerespectarea prevederilor legale referitoare la finanțarea din împrumuturi;nerespectarea prevederilor legale referitoare la donații și la reducerile de preț care depășesc 20% din valoarea bunurilor sau serviciilor oferite;nerespectarea obligației partidelor politice de a restitui candidaților în alegeri sumele rambursate de către Autoritatea Electorală Permanentă și sumele necheltuite;nerespectarea obligației de a depune la Autoritatea Electorală Permanentă raportul detaliat al veniturilor și cheltuielilor și a situațiilor financiare anuale;nerespectarea obligației partidelor politice de a transmite datele pentru întocmirea sau actualizarea registrului fiscal al partidelor politice.<!–>2.3.–>Controlul finanțării campaniei pentru referendumul desfășurat în data de 19 iunie 2022Prin Hotărârea Comisiei pentru organizarea referendumului local nr. 1 din 26.05.2022 s-a stabilit ca referendumul local având ca obiect demiterea primarului comunei Dumbrăvița, județul Brașov, să aibă loc în data de 19.06.2022.<!–>Monitorizarea și controlul finanțării campaniei pentru referendum au fost efectuate de către AEP conform prevederilor Legii nr. 334/2006 și ale normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2016, cu modificările ulterioare.–>A fost înregistrat mandatarul financiar desemnat de Partidul Uniunea Salvați România – Filiala Județeană Brașov. Codul unic de identificare atribuit formațiunii politice a fost făcut public pe pagina de internet a instituției.<!–>Situația veniturilor și cheltuielilor declarate în campanie se prezintă astfel:

Nr. crt. Competitor Contribuții – lei – Cheltuieli – lei –
1. Partidul Uniunea Salvați România – Filiala Județeană Brașov 10.000,00 5.773,20

–><!–>Controlul finanțării campaniei pentru referendum s-a desfășurat la nivelul Filialei Centru a AEP.–>2.4.<!–>Valorificarea activităților de controlUlterior aprobării, rapoartele de control și documentele de sancționare emise au fost comunicate contravenienților persoane fizice și juridice de către personalul DCFPPCE. Comunicarea s-a realizat în principal prin intermediul Poștei Române. Acolo unde nu a fost posibilă comunicarea documentelor emise de AEP prin poștă, agenții constatatori au întreprins demersuri pentru îndeplinirea procedurii de comunicare prin înmânare sau afișare, după caz.–>Ca urmare a finalizării tuturor misiunilor de control stabilite prin Planul anual de control pentru anul 2022, au fost aplicate sancțiuni conform situației alăturate:

Situația centralizată a sancțiunilor aplicate în anul 2022
Tip control Nr. de PVCC-uri întocmite Avertismente Amenzi Cuantum amenzi (lei) Confiscări Cuantum confiscări (lei)
Finanțarea activității curente a partidelor politice desfășurate în anul 2021 163 65 98 3.555.000,00 21 414.418,99
Finanțare referendum local 1 1 0 0 0 0
TOTAL 164 66 98 3.555.000,00 21 414.418,99

<!–>–>Sumele care se fac efectiv venit la bugetul de stat pot varia, în funcție de factori precum plata voluntară a amenzilor în termen de 15 zile de la comunicare (caz în care contravenienții plătesc jumătate din minimul amenzii aplicate, diminuând astfel cuantumul sumelor prezentate mai sus) sau contestarea în instanță a sancțiunilor aplicate.<!–>În exercitarea atribuțiilor ce îi revin, DCFPPCE monitorizează constant stadiul achitării amenzilor/confiscărilor dispuse. În cazul în care contravenienții nu fac dovada achitării acestor sume în termen de 15 zile de la data comunicării, DCFPPCE înaintează documentele de sancționare către Direcția juridică, pentru demararea procedurilor de executare silită.–>Conform dispozițiilor legale în vigoare, contravenienții au dreptul de a contesta în fața instanțelor de judecată competente sancțiunile dispuse de AEP. În acest context, DCFPPCE sprijină activitatea Direcției juridice prin punerea la dispoziție a tuturor documentelor relevante, precum și prin formularea de puncte de vedere cu privire la abaterile constatate.<!–>În urma finalizării procedurilor, întreg personalul departamentului a fost implicat în activități de arhivare, cu respectarea Legii Arhivelor Naționale nr. 16/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și a Instrucțiunilor privind activitatea de arhivă la creatorii și deținătorii de documente, activitate ce s-a suprapus cu cele arătate anterior.–>Lista partidelor politice verificate și a sancțiunilor aplicate se regăsește în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul raport. +
Capitolul IIIAlte activități desfășurate în anul 20223.1.<!–>Monitorizarea transparenței cheltuielilor efectuate din subvențiiPentru a asigura o mai mare transparență a veniturilor și cheltuielilor realizate din subvenții acordate de la bugetul de stat, începând cu anul 2021, DCFPPCE a operaționalizat aplicația informatică Registrul fiscal al partidelor politice, cu scopul declarat de a facilita îndeplinirea obligațiilor de raportare și transparență ce revin partidelor politice care primesc anual subvenții, concomitent cu asigurarea legalității modului de cheltuire a fondurilor publice, conform destinațiilor stabilite la art. 25 alin. (1) din Legea nr. 334/2006.–>Astfel, începând cu luna ianuarie a anului 2021, persoanele desemnate de reprezentanții formațiunilor politice beneficiare ale subvențiilor de la bugetul de stat au obligația de a încărca în aplicație, până cel mai târziu la data de 25 a fiecărei luni, toate informațiile referitoare la subvențiile încasate în luna anterioară și cheltuielile efectuate din acestea.<!–>După verificarea preliminară de către personalul DCFPPCE, datele au fost publicate pe site-ul www.finantarepartide.ro, la secțiunea „Acasă“, sub denumirea „Situația cheltuielilor efectuate din subvenția de la bugetul de stat, pe destinații, conform art. 25 din Legea nr. 334/2006“.–>Periodic, DCFPPCE publică analize și reprezentări grafice^1 ale cheltuielilor efectuate din subvenții acordate de la bugetul de stat, defalcate pe destinații și procente.^1 Disponibile spre consultare pe site-ul www.finantarepartide.ro.<!–>–>În anul 2022, partidele politice au obținut venituri din subvenții acordate de la bugetul de stat în valoare totală de 256.640.664,28 lei. Cheltuielile efectuate din subvenții au fost în sumă totală de 184.773.101,79 lei.<!–>S-a constatat astfel că în anul 2022 partidele politice au efectuat cheltuieli finanțate din subvenții acordate de la bugetul de stat în procent de 72% din totalul sumelor încasate.–>Prezentăm mai jos o situație*) cuprinzând gradul de utilizare a veniturilor obținute din subvenții pentru fiecare dintre partidele politice beneficiare:*) Graficele și diagramele din cuprinsul prezentului document sunt reproduse în facsimil.<!–>–>Situația comparativă a veniturilor și cheltuielilor realizate de partidele politice din subvenții acordate de la bugetul de stat este următoarea:<!–>Situația principalelor categorii de cheltuieli efectuate de fiecare partid politic beneficiar de subvenții în anul 2022 se regăsește în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul raport.–>În totalul cheltuielilor efectuate, ponderea cea mai mare au avut-o cheltuielile din următoarele categorii: presă și propagandă, personal, investiții în bunuri mobile și imobile necesare activității partidelor politice.<!–>În figura alăturată sunt reprezentate categoriile de cheltuieli efectuate de partidele politice din subvențiile acordate de la bugetul de stat:–>3.2.<!–>Publicări pe site-ul www.finantarepartide.ro și în Monitorul Oficial al României, Partea IÎn anul 2022 au fost publicate pe site-ul www.finantarepartide.ro documentele transmise de 95 de partide politice, respectiv:• Rapoartele detaliate ale veniturilor și cheltuielilor realizate în anul precedent;–>• Situațiile financiare anuale;<!–>• Rapoartele de audit statutar al situațiilor financiare anuale întocmite de partidele politice care primesc subvenții de la bugetul de stat;–>• Raportările obligatoriu a fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform Legii nr. 334/2006, respectiv:Situația cuantumului total al cotizațiilor primite de către partidele politice în anul fiscal precedent;Lista membrilor de partid care au plătit în anul fiscal precedent cotizații a căror valoare însumată depășește baremul de 10 salarii de bază minime brute pe țară;Lista persoanelor fizice care au făcut donații în anul fiscal precedent a căror valoare cumulată depășește 10 salarii de bază minime brute pe țară;Lista persoanelor juridice care au făcut donații în anul fiscal precedent a căror valoare cumulată depășește 10 salarii de bază minime brute pe țară;Suma totală a donațiilor confidențiale primite de un partid politic în anul fiscal precedent;Situația centralizată a donațiilor constând în bunuri materiale necesare activității politice primite de la organizații politice internaționale la care partidul politic respectiv este afiliat sau de la partide politice ori formațiuni politice aflate în relații de colaborare politică;Lista persoanelor fizice care au acordat împrumuturi a căror valoare depășește 100 de salarii de bază minime brute pe țară;Lista persoanelor juridice care au acordat împrumuturi a căror valoare depășește 100 de salarii de bază minime brute pe țară;Suma totală a împrumuturilor cu o valoare mai mică de 100 de salarii de bază minime brute pe țară primite de un partid politic în anul fiscal precedent;Situația centralizată a cuantumurilor totale ale veniturilor obținute în anul fiscal precedent din sursele prevăzute de art. 16 din Legea nr. 334/2006;Situația centralizată a cuantumurilor totale ale sumelor ce fac obiectul aportului financiar în asocierea cu formațiuni nepolitice.<!–>–>În plus, au fost publicate următoarele documente ce țin de activitățile desfășurate la nivelul departamentului:• Situația sancțiunilor aplicate formațiunilor politice în anul 2021;<!–>• Raportul de activitate al DCFPPCE pentru anul 2021;–>• Situația subvențiilor acordate formațiunilor politice și a cheltuielilor efectuate din această sursă în anul 2022, pe luni;<!–>• Centralizări trimestriale, semestriale și anuale ale cheltuielilor efectuate din subvenții acordate de la bugetul de stat;–>• Sintezele rapoartelor de control întocmite în urma verificării activității curente desfășurate de partidele politice în anul 2021.<!–>–>Ca urmare a finalizării misiunilor de control desfășurate în anul 2022, au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, 129 de sinteze ale rapoartelor de control. Transmiterea spre publicare s-a realizat cu respectarea termenului legal de 45 de zile de la data efectuării controalelor. Activitatea de publicare a tuturor sintezelor rapoartelor de control întocmite în anul de referință s-a încheiat în anul 2023.<!–>3.3.–>Comunicate de presăDCFPPCE a continuat să dezvolte comunicarea cu reprezentanții formațiunilor politice și cu persoanele interesate, facilitând accesul la informațiile de interes public prin elaborarea de comunicate de presă și prin publicarea de informații relevante pe pagina de internet www.finantarepartide.ro. Îmbunătățirea calității și eficienței publicării informațiilor ce decurg din activitatea DCFPPCE este menită să asigure atât transparența instituțională, cât și crearea unui climat de încredere între partidele politice, competitorii electorali, instituțiile și autoritățile publice, reprezentanții societății civile, funcționarii publici și orice persoană interesată.<!–>Așadar, pentru o permanentă și mai bună informare a opiniei publice, în anul 2022 au fost elaborate și publicate pe pagina de internet a instituției 9 comunicate de presă referitoare la finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale:

1. 3.01.2022 – Comunicat de presă referitor la finalizarea controlului asupra respectării prevederilor legale privind veniturile și cheltuielile înregistrate de formațiunile politice
2. 11.01.2022 – Comunicat de presă privind sancțiunile acordate partidelor politice în anul 2021
3. 20.01.2022 – Comunicat de presă privind finanțarea activității partidelor politice
4. 1.02.2022 – Comunicat de presă privind cheltuielile angajate de formațiunile politice din subvențiile de la bugetul de stat în perioada ianuarie-decembrie 2021
5. 6.06.2022 – Comunicat de presă privind activitățile de control al finanțării publice și finanțării private a partidelor politice și a campaniei electorale, în anul 2022
6. 23.06.2022 – Comunicat de presă privind participarea AEP la evenimentul de lansare a raportului de analiză a finanțării partidelor politice pentru anul 2021, organizat de Expert Forum
7. 1.08.2022 – Comunicat de presă privind cheltuielile angajate de formațiunile politice din subvențiile de la bugetul de stat în perioada ianuarie-iunie a anului 2022
8. 10.11.2022 – Comunicat de presă privind situația cheltuielilor efectuate din subvențiile de la bugetul de stat acordate formațiunilor politice în perioada ianuarie-septembrie 2022
9. 22.12.2022 – Comunicat de presă referitor la finalizarea controlului asupra respectării prevederilor legale privind veniturile și cheltuielile înregistrate de formațiunile politice

–><!–>3.4.–>Actualizarea informațiilor din Registrul fiscal al partidelor politicePe parcursul anului 2022 au fost gestionate și actualizate permanent următoarele:Registrul fiscal al partidelor politice, pe baza datelor din Registrul partidelor politice, a informațiilor transmise de partidele politice potrivit legii, precum și a rezultatelor verificărilor cuprinse în rapoartele de control;Registrul fiscal al alianțelor politice, pe baza datelor din Registrul partidelor politice, a informațiilor transmise de alianțele politice și a rezultatelor verificărilor cuprinse în rapoartele de control.<!–>3.5.–>Soluționarea petițiilor, sesizărilor și cererilor de informații de interes publicÎn anul 2022, la nivelul DCFPPCE au fost înregistrate și soluționate un număr total de 156 de petiții și solicitări de informații de interes public, în următoarele domenii:finanțarea curentă a partidelor politice;finanțarea campaniilor electorale;organizarea, funcționarea și îndeplinirea atribuțiilor Autorității Electorale Permanente.<!–>În vederea soluționării petițiilor, sesizărilor și cererilor de informații de interes public, conform dispozițiilor Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare, și ale Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, personalul DCFPPCE a desfășurat activități de înregistrare, verificare și elaborare a răspunsurilor către petenți.–>3.6.<!–>Activități de elaborare a Planului anual de control al finanțării partidelor politice și a campaniei electorale pentru anul următorEfectele modificărilor legislative care au relaxat condițiile de înființare a partidelor politice s-au făcut simțite și în anul 2022, numărul partidelor politice înregistrate fiind în continuă creștere.–>În acest context, elaborarea Planului anual de control al finanțării partidelor politice și a campaniei electorale pentru anul 2023 s-a realizat printr-o documentare corespunzătoare a rezultatelor activităților de control din anii precedenți, cu luarea în calcul a resursei umane, a numărului formațiunilor politice, precum și a volumului documentelor ce vor face obiectul controlului.<!–>Activitatea de elaborare a documentului în discuție s-a concentrat pe modul de întrebuințare a resursei umane, dat fiind istoricul activității instituției, precum și specificul departamentului, volumul mare de documente ce trebuie verificate atât în timpul controalelor din activitatea curentă, cât și în cazul misiunilor ce vizează legalitatea finanțării campaniilor electorale, raportat la personalul încadrat în structura DCFPPCE, respectiv o medie de 20 de funcționari publici parlamentari.–>Conform ultimei actualizări a planului anual de control, în anul 2023 vor fi verificate 212 partide politice, respectiv 953 de filiale/organizații teritoriale aferente acestora.<!–>3.7.–>Sesizarea organelor de urmărire penală competenteÎn plus față de activitățile sale de control al aplicării prevederilor legale în domeniul său de competență și de furnizare de informații partidelor politice, competitorilor electorali, instituțiilor și autorităților publice și oricărei persoane interesate, DCFPPCE informează autoritățile competente despre eventualele încălcări ale legii penale.<!–>Atunci când în timpul misiunilor de control ori în procesul de valorificare a constatărilor cuprinse în actele de control se constată posibila săvârșire de fapte de natură penală, Autoritatea Electorală Permanentă, la inițiativa DCFPPCE, sesizează organele de urmărire penală. Astfel că, în anul 2022, DCFPPCE a întocmit și transmis organelor de urmărire penală un număr de 4 sesizări cu privire la săvârșirea de posibile infracțiuni în legătură cu finanțarea activității partidelor politice.–>3.8.<!–>Participarea la evenimenteÎn perioada 16-20 mai 2022 s-a desfășurat evenimentul „Expert exchange to ensure resilient and transparent elections“, organizat de către Autoritatea Electorală Permanentă în contextul Mecanismului de reziliență electorală al Comisiei Europene. Reprezentanți ai DCFPPCE au participat la schimbul de experiență cu experți din alte state membre ale Uniunii Europene (Estonia, Letonia și Lituania) și au prezentat cadrul general aplicabil finanțării partidelor politice și a campaniilor electorale în România, cu accent pe mecanismul de acordare a subvențiilor și aspecte privind transparența veniturilor și cheltuielilor realizate de partidele politice, atât în perioadele campaniilor electorale, cât și în afara acestora.–>În perioada 14-15 noiembrie 2022 a avut loc vizita de evaluare a României în contextul mecanismului de evaluare a implementării Convenției Națiunilor Unite împotriva corupției. La invitația Ministerului Justiției, Autoritatea Electorală Permanentă a desemnat inclusiv un reprezentant din cadrul DCFPPCE pentru a participa la o întâlnire de lucru cu reprezentanți ai Biroului Organizației Națiunilor Unite pentru Droguri și Criminalitate, precum și reprezentanți din partea statelor evaluatoare, Slovacia și Nepal. În cadrul întâlnirii au fost aduse unele clarificări referitoare atât la sistemul electoral, cât și la finanțarea partidelor politice. Evaluarea se va încheia cu un raport care va prezenta nivelul de implementare a Convenției contra corupției a Națiunilor Unite în România, document ce urmează a fi făcut public.<!–>De asemenea, în perioada 25-30 septembrie 2022 s-a desfășurat programul de instruire și formare profesională internă a personalului Autorității Electorale Permanente privind organizarea evenimentelor electorale din anul 2024, eveniment organizat și moderat de personal din cadrul departamentelor de specialitate din aparatul central al Autorității, pentru un număr de 210 persoane din structurile teritoriale și din departamentele centrale. Obiectivele generale urmărite au fost:dezvoltarea competențelor de gestionare a activităților electorale;acordarea eficientă de suport procedural și legislativ pentru îmbunătățirea performanțelor instituționale și consolidarea capacității administrative;dezvoltarea competențelor privind efectuarea controlului finanțării partidelor politice și a campaniilor electorale.–>Directorul general al DCFPPCE a susținut o prezentare cu tema „Metode de verificare a finanțării activității curente a partidelor politice și a campaniilor electorale“. +
Capitolul IVPriorități pentru perioada următoareÎn anul 2023 DCFPPCE își propune ca, pe lângă desfășurarea activităților curente, să își concentreze eforturile în următoarele direcții:• pregătirea pentru anul electoral 2024, prin formarea și dezvoltarea profesională în domeniul financiar-contabil a personalului cu atribuții de control din cadrul AEP, a mandatarilor financiari și a directorilor financiari ai partidelor politice, conform obiectivelor Protocolului de colaborare încheiat între AEP și Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR);<!–>• întreprinderea tuturor demersurilor necesare în vederea adoptării proiectului de act normativ pentru modificarea și completarea Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, elaborat și lansat în dezbatere publică la finele anului 2022;–>• asigurarea suportului necesar în vederea implementării, până la sfârșitul anului 2023, a proiectului „DIGI-EMB – Digitalizare pentru creșterea nivelului transparenței eticii și integrității activităților de management electoral și finanțare a partidelor politice și a campaniilor electorale“, finanțat din Fondul Social European, Programul operațional Capacitate administrativă 2014-2020, axa prioritară Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente.<!–>–>Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea transparenței, eticii și integrității în cadrul AEP, dar și în cadrul partidelor politice din România, prin implementarea unor măsuri de prevenire a corupției, prin aplicarea mecanismelor, procedurilor și normelor de etică și integritate, precum și prin îmbunătățirea cunoștințelor și competențelor în ceea ce privește prevenirea corupției. Scopul proiectului contribuie la atingerea obiectivului specific 4.6. „Creșterea transparenței publicității politice și a integrității finanțării partidelor politice, precum și a integrității alegerilor și referendumurilor“ din Strategia națională anticorupție 2021-2025.<!–>

Director general,–>
Constantin Rada<!–>
București, 4 mai 2023.–>Nr. 5.788. +
Anexa nr. 1<!–>
Lista partidelor politice verificate și a sancțiunilor aplicate în cadrul controalelor efectuate în anul 2022–><!–>

Nr. crt.–> Nume partid<!–> Tip control–> Încălcare Legea nr. 334/2006<!–> Încălcare Hotărârea Guvernului nr. 10/2016–> Amendă/ Avertisment – lei -<!–> Suma confiscată – lei –>
1<!–> Partidul Național Agrar–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
2–> Partidul Românilor de Pretutindeni<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> 30.000,00<!–> 1.800,00–>
3<!–> Partidul Maramureșenilor–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
4–> Partidul Social Democrat Independent<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
5<!–> Partidul Unității Sociale din România–> Activitate curentă 2021<!–> art. 49 alin. (1)–> Nu este cazul.<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
6–> Partidul Forța Pensionarilor<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
7<!–> Partidul Frăția Forța România–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
8–> Partidul Frontul Demnității și Identității Naționale<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
9<!–> Partidul Forța Românească–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
10–> Partidul Prodemo<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
11<!–> Partidul Renașterii Naționale–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
12–> Partidul Uniunea Națională pentru Progresul României<!–> Activitate curentă 2021–> art. 5 alin. (4)art. 60 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
13<!–> Partidul Mișcarea Social Liberală–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
14–> Partidul pentru Odorheiu Secuiesc<!–> Activitate curentă 2021–> art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
15<!–> Partidul Inițiativa Pătârlagele–> Activitate curentă 2021<!–> art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)art. 5 alin. (4)art. 3 alin. (8)–> Nu este cazul.<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
16–> Partidul Alternativa pentru Demnitate Națională<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
17<!–> Partidul Blocul Unității Naționale–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
18–> Partidul Social Românesc<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
19<!–> Partidul Hunedoara Unită–> Activitate curentă 2021<!–> art. 60 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
20–> Partidul Alternativa de Vest<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
21<!–> Partidul Socialist Creștin–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (2)art. 3 alin. (4)art. 3 alin. (8)art. 16 alin. (1)–> Nu este cazul.<!–> 15.000,00–> 2.950,00<!–>
22–> Partidul Independenții Comunei Moșnița<!–> Activitate curentă 2021–> art. 5 alin. (4)<!–> Nu este cazul.–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
23<!–> Partidul Mândri că suntem Arădeni–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
24–> Partidul Libertății și Egalității Naționale<!–> Activitate curentă 2021–> art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
25<!–> Partidul Republican din România–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 60 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
26–> Partidul Mișcarea Verzilor – Democrați Agrarieni<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
27<!–> Partidul Uniunea Populară Social Creștină–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
28–> Partidul Sebeșul Verde<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
29<!–> Partidul Diaspora Română–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
30–> Partidul Uniunea pentru Bucovina<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
31<!–> Partidul Lege și Ordine – România Democrată–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
32–> Partidul Băcăuanilor<!–> Activitate curentă 2021–> art. 49 alin. (1)art. 3 alin. (8)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
33<!–> Partidul Gorjenilor–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (8)art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 15.000,00–> Nu este cazul.<!–>
34–> Partidul Phralipe al Romilor <!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
35<!–> Partidul Poporului–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
36–> Partidul Liga Independentă Română<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
37<!–> Partidul Uniunea Națională Creștină a Romilor din România–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
38–> Partidul Uniunea Românilor Național Creștini<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
39<!–> Partidul Reformator–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 5 alin. (4)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
40–> Partidul Alianța Albeștii de Argeș<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)art. 49 alin. (3)art. 49 alin. (1)art. 43 alin. (4)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> 15.000,00<!–> Nu este cazul.–>
41<!–> Partidul Agricultorilor din România–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (8)art. 49 alin. (3)art. 49 alin. (1)art. 43 alin. (4)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> 15.000,00–> Nu este cazul.<!–>
42–> Partidul Noua Dreaptă<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
43<!–> Partidul Naționalist–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
44–> Partidul Comunist Român Secolul XXI<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
45<!–> Partidul Național Democrat–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
46–> Partidul Național Socialist<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
47<!–> Partidul Forța Națională–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (8)art. 25 alin. (2)–> Nu este cazul.<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
48–> Partidul Uniunea Națională pentru Democrație, Omenie și Respect<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 15.000,00<!–> Nu este cazul.–>
49<!–> Partidul Uniunea Forțelor Locale–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)–> Nu este cazul.<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
50–> Partidul Bunăstării Decente<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)art. 43 alin. (4)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
51<!–> Partidul Național Român–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (8)art. 60 alin. (3)art. 11 alin. (1)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
52–> Partidul Conservator Democrat<!–> Activitate curentă 2021–> art. 5 alin. (4)art. 49 alin. (1)<!–> Nu este cazul.–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
53<!–> Partidul România Mare–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
54–> Partidul Politic al Revoluționarilor din Decembrie 1989<!–> Activitate curentă 2021–> art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)art. 3 alin. (8)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
55<!–> Partidul Vrancea Noastră–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 15.000,00–> Nu este cazul.<!–>
56–> Partidul Volt România<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)art. 5 alin. (4)art. 49 alin. (1)<!–> Nu este cazul.–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
57<!–> Partidul Alianța Democrată a Romilor–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
58–> Partidul Diaspora și Prietenii<!–> Activitate curentă 2021–> art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)art. 11 alin. (1)art. 3 alin. (8)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> 25.000,00<!–> Nu este cazul.–>
59<!–> Partidul Stângii Unite–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
60–> Partidul Național Liberal<!–> Activitate curentă 2021–> art. 60 alin. (3)art. 3 alin. (8)art. 11 alin. (1)art. 16 alin. (1) lit. h)art. 43 alin. (4)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> 25.000,00<!–> 6.708,05–>
61<!–> Partidul Viitorul Țării Făgărașului–> Activitate curentă 2021<!–> art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
62–> Partidul Progresul Poporului<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
63<!–> Partidul Gălățenilor–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 15.000,00–> Nu este cazul.<!–>
64–> Partidul România Unită<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 15.000,00<!–> Nu este cazul.–>
65<!–> Partidul României Europene–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 15.000,00–> Nu este cazul.<!–>
66–> Partidul Dreptății<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)<!–> Nu este cazul.–> 15.000,00<!–> Nu este cazul.–>
67<!–> Partidul Alianța Renașterea Națională–> Activitate curentă 2021<!–> art. 60 alin. (3)art. 5 alin. (4)–> Nu este cazul.<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
68–> Partidul Popular din România<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
69<!–> Partidul Uniunea Independentă pentru Tecuci–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (2)art. 3 alin. (4)–> Nu este cazul.<!–> Avertisment–> 500,00<!–>
70–> Partidul Național pentru Patrie<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)art. 5 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> 15.000,00<!–> Nu este cazul.–>
71<!–> Partidul Uniunea pentru Codlea–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
72–> Partidul Pact pentru Galați<!–> Activitate curentă 2021–> art. 5 alin. (4)<!–> Nu este cazul.–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
73<!–> Partidul Brăila Nouă–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
74–> Partidul Mișcarea Populară<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)art. 43 alin. (4)art. 60 alin. (3)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> 25.000,00<!–> 10.753,44–>
75<!–> Partidul 200 pentru București–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
76–> Partidul Noua Republică<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
77<!–> Partidul Realitatea–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (8)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
78–> Partidul Monarhist<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
79<!–> Partidul Fapta–> Activitate curentă 2021<!–> art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)art. 3 alin. (8)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
80–> Partidul Românilor din Diaspora<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> 15.000,00<!–> 150,00–>
81<!–> Partidul pentru Dezvoltare și Progres Social–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)–>art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
82<!–> Partidul Dreapta Conservatoare–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
83–> Partidul Coaliția pentru Națiune<!–> Activitate curentă 2021–> art. 49 alin. (1)art. 3 alin. (8)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
84<!–> Partidul Alianța pentru Patrie–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (8)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
85–> Partidul Dreapta Republicană<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
86<!–> Partidul Revoluției–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
87–> Partidul Democrație Directă România<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
88<!–> Partidul Botoșănenilor–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
89–> Partidul Regalist Român<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
90<!–> Partidul Banatul–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (8)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
91–> Partidul Rezist<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
92<!–> Partidul Violet-Democrație Directă–> Activitate curentă 2021<!–> art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)art. 3 alin. (8)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
93–> Partidul Pro România<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)art. 3 alin. (2)art. 3 alin. (4)art. 5 alin. (4)art. 13 alin. (1)art. 49 alin. (2)art. 60 alin. (3)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> 15.000,00<!–> 6.000,00–>
94<!–> Partidul Social Democrat–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (8)art. 16 alin. (1) lit. h)art. 43 alin. (4)art. 60 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 15.000,00–> 12.518,32<!–>
95–> Partidul Inițiativa Otopeniul Nostru<!–> Activitate curentă 2021–> art. 60 alin. (3)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)art. 3 alin. (8)art. 5 alin. (4)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> 15.000,00<!–> Nu este cazul.–>
96<!–> Partidul Asociația Femeilor din România–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)art. 3 alin. (8)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> Avertisment–> 29,75<!–>
97–> Partidul Oamenilor Credincioși<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> 15.000,00<!–> 50,00–>
98<!–> Partidul Arădenilor–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (8)art. 49 alin. (3)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> Avertisment–> 450,00<!–>
99–> Partidul Alianța Național Țărănistă<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
100<!–> Partidul Național de Centru–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (8)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
101–> Partidul Național Civic<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
102<!–> Partidul Platforma Național Republicană–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (8)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
103–> Partidul Creștin Social-Liberal Român<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
104<!–> Partidul Dreptății Sociale–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
105–> Partidul Alternativa Civică, Atitudine, Solidaritate, Acțiune<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
106<!–> Partidul Uniunea Salvați România–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (8)art. 25 alin. (2)–> Nu este cazul.<!–> 30.000,00–> 15.721,88<!–>
107–> Partidul Liga Organizată a Regiunilor Drepte<!–> Activitate curentă 2021–> art. 49 alin. (1)<!–> Nu este cazul.–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
108<!–> Partidul pentru Proiecte și Idei de Interes Local–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 3 alin. (8)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
109–> Partidul Alianța pentru Transparență și Unitate<!–> Activitate curentă 2021–> art. 5 alin. (4)art. 6 alin. (8)art. 11 alin. (1)art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
110<!–> Partidul Noi, Getodacii!–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (8)art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
111–> Partidul Comuniștilor actual Comuniștii (Anti-Marxiști)<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> 30.000,00<!–> 21,00–>
112<!–> Partidul pentru Iași–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 3 alin. (8)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> 50.000,00–> Nu este cazul.<!–>
113–> Partidul Alianța Creștină Adevărată Română <!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)art. 49 alin. (1)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> Avertisment<!–> 250,00–>
114<!–> Partidul Renașterea Săcălazului–> Activitate curentă 2021<!–> art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
115–> Partidul Național Stânga Românească<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
116<!–> Partidul Națiunea Română–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (8)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
117–> Partidul Muncitoresc Creștin și Democrat<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)art. 49 alin. (3)art. 49 alin. (1)art. 43 alin. (4)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
118<!–> Partidul Național Țărănesc Creștin Democrat–> Activitate curentă 2021 și ianuarie-iunie 2022<!–> art. 43 alin. (4)art. 60 alin. (3)art. 3 alin. (8)art. 3 alin. (4)art. 5 alin. (4)art. 16 alin. (3)art. 49 alin. (2)art. 16 alin. (1)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> 60.000,00–> 154.700,00<!–>
119–> Partidul Pro Iași<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 3 alin. (8)art. 5 alin. (4)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> Avertisment<!–> 82,24–>
120<!–> Partidul pentru Argeș și Muscel–> Activitate curentă 2021<!–> art. 5 alin. (4)art. 3 alin. (8)art. 49 alin. (1)art. 43 alin. (4)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> 15.000,00–> Nu este cazul.<!–>
121–> Partidul Mișcarea Conservatoare din România<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
122<!–> Partidul Alianța pentru Unirea Românilor–> Activitate curentă 2021<!–> art. 49 alin. (5)art. 3 alin. (8)art. 6 alin. (8)art. 11 alin. (1)art. 38 alin. (1)art. 43 alin. (1)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> 15.000,00–> 60.443,37<!–>
123–> Partidul Apărătorii Copiilor Noștri<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
124<!–> Partidul Împreună pentru Moldova–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (8)art. 43 alin. (4)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> 15.000,00–> Nu este cazul.<!–>
125–> Partidul ADER la Democrație Educație și Reconstrucție<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)art. 5 alin. (4)art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 30.000,00<!–> Nu este cazul.–>
126<!–> Partidul Socialist Român–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (8)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
127–> Partidul Artiștilor, Muzicienilor, Scriitorilor și Sportivilor<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
128<!–> Partidul București 2020–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (8)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
129–> Partidul ARCA – Dreptate, Adevăr, Credință<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
130<!–> Partidul Alianța pentru Educație și Reformă–> Activitate curentă 2021<!–> art. 49 alin. (1)art. 60 alin. (3)art. 3 alin. (8)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
131–> Partidul Societății Ieșene<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
132<!–> Partidul Renașterea Demnității Naționale–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 3 alin. (8)art. 49 alin. (1)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
133–> Partidul Alianța Lege și Ordine<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 3 alin. (8)art. 5 alin. (4)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
134<!–> Partidul Uniunea Independentă pentru Sighișoara–> Activitate curentă 2021<!–> art. 60 alin. (3)art. 5 alin. (4)–> Nu este cazul.<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
135–> Partidul Uniunea Nativilor Digitali<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
136<!–> Partidul Oamenilor Liberi–> Activitate curentă 2021<!–> art. 60 alin. (3)art. 5 alin. (4)–> Nu este cazul.<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
137–> Partidul Național Țărănesc Maniu Mihalache<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)art. 3 alin. (8)art. 16 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
138<!–> Partidul Eforie Rom–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (8)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)art. 60 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 15.000,00–> Nu este cazul.<!–>
139–> Partidul Constanța Altfel<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 15.000,00<!–> Nu este cazul.–>
140<!–> Partidul Mișcarea pentru Medgidia–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (8)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 15.000,00–> Nu este cazul.<!–>
141–> Partidul Costineștiul Unit<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 15.000,00<!–> Nu este cazul.–>
142<!–> Partidul Progresist–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 15.000,00–> Nu este cazul.<!–>
143–> Partidul Alianța Antreprenorilor și Agricultorilor<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (3)art. 5 alin. (4)art. 51 alin. (2)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
144<!–> Partidul Românilor Patrioți de Pretutindeni–> Activitate curentă 2021<!–> art. 49 alin. (3)art. 3 alin. (8)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> Avertisment–> 200,00<!–>
145–> Partidul Social Democrat al Muncitorilor<!–> Activitate curentă 2021–> art. 5 alin. (4)art. 3 alin. (8)<!–> Nu este cazul.–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
146<!–> Partidul Corectei Guvernări–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (8)art. 49 alin. (1)–> Nu este cazul.<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
147–> Partidul Noua Românie<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> Avertisment<!–> 411,64–>
148<!–> Partidul Uniunea Națiunii Române–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (8)art. 49 alin. (3)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
149–> Partidul Dreapta Liberală<!–> Activitate curentă 2021–> art. 60 alin. (3)art. 3 alin. (8)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> 10.000,00<!–> Nu este cazul.–>
150<!–> Partidul Democrației și Solidarității – DEMOS–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 3 alin. (8)art. 49 alin. (1)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> 15.000,00–> Nu este cazul.<!–>
151–> Partidul Diaspora Unită<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (3)art. 60 alin. (3)art. 3 alin. (8)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> 10.000,00<!–> Nu este cazul.–>
152<!–> Partidul Neamul Românesc–> Activitate curentă 2021<!–> art. 60 alin. (3)art. 5 alin. (4)art. 3 alin. (8)art. 43 alin. (4)art. 11 alin. (1)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
153–> Partidul România Modernă și Demnă<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 15.000,00<!–> Nu este cazul.–>
154<!–> Partidul Tradiție, Onoare, Disciplină, Excelență–> Activitate curentă 2021<!–> art. 3 alin. (8)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
155–> Partidul Pirat din România<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 15.000,00<!–> Nu este cazul.–>
156<!–> Partidul Democrat Creștin al Romilor din România–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> 15.000,00–> Nu este cazul.<!–>
157–> Partidul Diasporei Creștin Democrate<!–> Activitate curentă 2021–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)<!–> Nu este cazul.–> 50.000,00<!–> Nu este cazul.–>
158<!–> Partidul Vadimist Român–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)–> Nu este cazul.<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>
159–> Partidul Forța Identității Naționale<!–> Activitate curentă 2021–> art. 60 alin. (3)art. 3 alin. (8)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> 10.000,00<!–> Nu este cazul.–>
160<!–> Partidul Verde–> Activitate curentă 2021<!–> art. 49 alin. (1)art. 3 alin. (8)–> art. 2 alin. (1) lit. a)<!–> 15.000,00–> Nu este cazul.<!–>
161–> Partidul Alianța Liberalilor și Democraților<!–> Activitate curentă 2021–> art. 16 alin. (3)art. 25 alin. (2)<!–> Nu este cazul.–> Avertisment<!–> Nu este cazul.–>
162<!–> Partidul Ecologist Român–> Activitate curentă 2021<!–> art. 43 alin. (4)art. 49 alin. (1)art. 49 alin. (3)art. 3 alin. (8)art. 51 alin. (2)art. 5 alin. (4)art. 60 alin. (3)art. 28 alin. (11)–> art. 2 alin. (1) lit. a)art. 2 alin. (1) lit. c)<!–> 15.000,00–> 139.629,30<!–>
163–> Uniunea Democrată Maghiară din România<!–> Activitate curentă 2021–> art. 3 alin. (8)art. 48 alin. (10)art. 60 alin. (3)<!–> art. 2 alin. (1) lit. a)–> 20.000,00<!–> 1.050,00–>
164<!–> Partidul Adevăr și Dreptate–> Activitate curentă 2021<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–>
165–> Partidul Civic Maghiar<!–> Activitate curentă 2021–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–>
166<!–> Partidul Dacismului Autonom Conservator–> Activitate curentă 2021<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–>
167–> Partidul Ialomițenilor<!–> Activitate curentă 2021–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–>
168<!–> Partidul Makedonarmânilor din România–> Activitate curentă 2021<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–>
169–> Partidul Popular Maghiar din Transilvania<!–> Activitate curentă 2021–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–>
170<!–> Partidul Umanist Social-Liberal [fostul Partidul Puterii Umaniste (social-liberal)]–> Activitate curentă 2021<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–>
171–> Partidul Republican Conservator<!–> Activitate curentă 2021–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–>
172<!–> Partidul Uniunea Creștin Democrată din România–> Activitate curentă 2021<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–>
173–> Partidul Prahova în Acțiune<!–> Activitate curentă 2021–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–>
174<!–> Partidul Alianța Național Creștină–> Activitate curentă 2021<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–>
175–> Partidul Romilor Democrați<!–> Activitate curentă 2021–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–>
176<!–> Partidul România Noastră–> Activitate curentă 2021<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–>
177–> Partidul Alternativa Dreaptă<!–> Activitate curentă 2021–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–>
178<!–> Partidul Alianța Poporului Suveran–> Activitate curentă 2021<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–>
179–> Partidul Comunitar din România<!–> Activitate curentă 2021–> Referat de clasare <!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–>
180<!–> Partidul Noua Generație – Creștin Democrat–> Activitate curentă 2021<!–> Referat de clasare –> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–>
181–> Partidul Social Popular-Român<!–> Activitate curentă 2021–> Referat de clasare <!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–>
182<!–> Partidul Forumul Adevăraților Români–> Activitate curentă 2021<!–> Referat de clasare –> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–>
183–> Partidul ACUM<!–> Activitate curentă 2021–> Referat de clasare <!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–>
184<!–> Partidul Civic Alimpești–> Activitate curentă 2021<!–> Autodizolvare–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–>
185–> Partidul Acțiunea Națională Alba<!–> Activitate curentă 2021–> Radiat<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–>
186<!–> Partidul Dreptății Demnității Solidarității Naționale –> Activitate curentă 2021<!–> Radiat–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–>
187–> Partidul Ecologist Socialist Român <!–> Activitate curentă 2021–> Radiat<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–>
188<!–> Partidul RE:START România–> Activitate curentă 2021<!–> Radiat–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–>
189–> Partidul Alianța Noastră România<!–> Activitate curentă 2021–> Radiat<!–> Nu este cazul.–> Nu este cazul.<!–> Nu este cazul.–>
190<!–> Partidul Uniunea Salvați România–> Finanțare referendum local<!–> art. 34 alin. (12)–> Nu este cazul.<!–> Avertisment–> Nu este cazul.<!–>

–><!–>–>

+
Anexa nr. 2<!–>
Situația principalelor categorii de cheltuieli efectuate de fiecare partid politic beneficiar de subvenții în anul 2022–><!–>
–>
<!–>
–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters