REGLEMENTĂRI din 30 decembrie 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 86 din 24 februarie 2000
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 9REFERIRE LAORDIN 404 23/07/1999
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 781 30/12/1999
ActulCONTINUT DEORDIN 781 30/12/1999

privind operarea în condiţii de timp de zbor extins (ETOPS) a avioanelor cu doua motoare cu turbina, înmatriculate în România



+
Articolul 1Avioanele cu doua motoare cu turbina se considera ca opereaza în siguranţa şi, în consecinţa, se permite decolarea acestora numai dacă timpul de zbor cu un singur motor, la viteza de croaziera, până la aeroportul de destinatie sau la un aeroport de rezerva, nu depăşeşte 60 de minute.
+
Articolul 2Operatorii care opereaza avioane cu doua motoare cu turbina pe o ruta care nu satisface condiţia de disponibilitate a unui aeroport de rezerva, aflat la o distanta de zbor de cel mult 60 de minute, cu un singur motor în functionare, trebuie să deţină o autorizatie ETOPS eliberata de Autoritatea Aeronautica Civila Română.
+
Articolul 3Autorizatia ETOPS se acordă "în limite", după cum urmeaza: 75 de minute, 90 de minute, 120 de minute, 180 de minute. În functie de experienta acumulata de operatorul aerian în condiţii de zbor extins – ETOPS, Autoritatea Aeronautica Civila Română poate acorda autorizaţii şi pentru trepte intermediare, respectiv între 120 şi 180 de minute.
+
Articolul 4Autoritatea Aeronautica Civila Română emite proceduri specifice prin care stabileste cerinţele tehnice operationale şi/sau de navigabilitate, pe care trebuie să le indeplineasca operatorii aerieni români solicitanţi ai autorizatiei ETOPS.
+
Articolul 5Operatorii aerieni care solicită autorizare de operare în regim ETOPS trebuie să prevada în Manualul operational procedurile şi programele aplicabile operarii ETOPS şi sa completeze manualele proprii de pregatire, operare şi antrenament, precum şi procedurile de control al calităţii şi al sigurantei zborului în acest regim de operare.
+
Articolul 6Autoritatea Aeronautica Civila Română stabileste proceduri proprii privind supravegherea operatorilor care opereaza în regim ETOPS.
+
Articolul 7Autoritatea Aeronautica Civila Română poate refuza eliberarea autorizatiei ETOPS solicitantilor care nu indeplinesc în totalitate cerinţele tehnice operationale şi de navigabilitate stabilite prin procedurile specifice prevăzute la art. 4.
+
Articolul 8În cazul în care un operator aerian român nu mai intruneste temporar sau permanent cerinţele tehnice operationale şi/sau de navigabilitate pentru autorizare ETOPS, Autoritatea Aeronautica Civila Română îi poate suspenda, pe o durată de maximum 6 luni, sau revoca, după caz, autorizatia ETOPS.
+
Articolul 9Suspendarea sau revocarea autorizatiei ETOPS determina şi modificarea Certificatului de operator aerian care se acordă în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului transporturilor nr. 404/1999 pentru aprobarea Reglementarilor aeronautice civile române privind certificarea operatorilor aerieni/RACR-COA, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 433 din 2 septembrie 1999, în sensul restrangerii condiţiilor specifice de operare.
+
Articolul 10Contestaţiile împotriva deciziei de refuzare a acordarii autorizatiei ETOPS, de suspendare sau de revocare a acesteia se adreseaza ministrului transporturilor de către operatorul aerian în cauza, în termen de 15 zile de la data comunicarii deciziei Autorităţii Aeronautice Civile Române. În termen de maximum 30 de zile de la data depunerii contestaţiei se comunică solicitantului modul de solutionare a acesteia.
+
Articolul 11Dispozitiile prezentei reglementari se completeaza în mod corespunzător cu dispozitiile cuprinse în RACR-COA 0200 "Rute şi zone de operare; operarea aeronavelor cu unul sau doua motoare", precum şi cu procedurile proprii stabilite de Autoritatea Aeronautica Civila Română privind supravegherea operatorilor care opereaza în regim ETOPS.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters