REGULAMENT din 14 aprilie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MEDIULUI, APELOR SI PADURILOR Nr. 975 din 14 aprilie 2020MINISTERUL SANATATII Nr. 834 din 18 mai 2020
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 488 din 10 iunie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 975 14/04/2020
ART. 1REFERIRE LAORDIN 975 14/04/2020 ANEXA 1
ART. 2REFERIRE LAORDIN 975 14/04/2020 ANEXA 1
ART. 5REFERIRE LALEGE 121 03/07/2019 ART. 47
ART. 5REFERIRE LALEGE 121 03/07/2019 ART. 58
ART. 5REFERIRE LALEGE 121 03/07/2019 ART. 81
ART. 6REFERIRE LAORDIN 975 14/04/2020 ANEXA 1
ART. 9REFERIRE LAORDIN 975 14/04/2020 ANEXA 1
ART. 9REFERIRE LALEGE 121 03/07/2019 ART. 42
ART. 9REFERIRE LALEGE 121 03/07/2019 ART. 49
ART. 9REFERIRE LALEGE 121 03/07/2019 ART. 55
ART. 9REFERIRE LALEGE 121 03/07/2019 ANEXA 5
ART. 9REFERIRE LALEGE 121 03/07/2019 ART. 91
ART. 9REFERIRE LALEGE 121 03/07/2019 ART. 35
ART. 9REFERIRE LALEGE 121 03/07/2019 ART. 58
ART. 9REFERIRE LALEGE 121 03/07/2019
ART. 9REFERIRE LALEGE 121 03/07/2019 ART. 34
ART. 10REFERIRE LALEGE 121 03/07/2019 ART. 91
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 975 14/04/2020
ActulCONTINUT DEORDIN 975 14/04/2020





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 975/834/2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 488 din 10 iunie 2020.
+
Articolul 1Comisia de la nivelul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului prevăzută în anexa nr. 1 la ordin se organizează astfel:a)<!–>un reprezentat al autorității publice centrale pentru protecția mediului care desfășoară activități specifice de gestionare și evaluare a zgomotului ambiant, având calitatea de președinte;b)–>un reprezentat al autorității publice centrale pentru protecția mediului care desfășoară activități specifice de gestionare și evaluare a zgomotului ambiant, având calitatea de membru;c)<!–>un reprezentant din cadrul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului care desfășoară activități specifice de măsurare a zgomotului, având calitatea de membru;d)–>un reprezentant al Agenției Naționale pentru Protecția Mediului care desfășoară activități specifice de reglementare, având calitatea de membru;e)<!–>un reprezentant al Institutului Național de Sănătate Publică, având calitatea de membru;f)–>un reprezentant al Agenției Naționale pentru Protecția Mediului care desfășoară activități specifice de gestionare și evaluare a zgomotului ambiant, având calitatea de secretar.
+
Articolul 2Comisiile de la nivelul Agenției pentru Protecția Mediului București și al agențiilor județene pentru protecția mediului, prevăzute în anexa nr. 1 la ordin, se organizează astfel:a)<!–>un reprezentant din cadrul Agenției pentru Protecția Mediului București sau al agențiilor județene de protecția mediului, după caz, care desfășoară activități specifice de gestionare și evaluare a zgomotului ambiant, având calitatea de președinte;b)–>un reprezentant din cadrul Agenției pentru Protecția Mediului București sau al agențiilor județene de protecția mediului, după caz, care desfășoară activități specifice de măsurare a zgomotului, având calitatea de membru;c)<!–>un reprezentant din cadrul Agenției pentru Protecția Mediului București sau al agențiilor județene de protecția mediului, după caz, care desfășoară activități specifice de reglementare, având calitatea de membru;d)–>un reprezentant din cadrul Agenției pentru Protecția Mediului București sau al agențiilor județene de protecția mediului, după caz, care desfășoară activități specifice de monitorizare a factorilor de mediu, având calitatea de membru;e)<!–>un reprezentant din cadrul direcției de sănătate publică județene din județul aferent agențiilor județene pentru protecția mediului specificate în anexa nr. 1 la ordin, respectiv din cadrul Direcției de sănătate publică a municipiului București în cazul comisiei de la nivelul Agenției pentru Protecția Mediului București, având calitatea de membru;f)–>un reprezentant din cadrul Agenției pentru Protecția Mediului București sau al agențiilor județene de protecția mediului, după caz, care desfășoară activități specifice de monitorizare a factorilor de mediu, având calitatea de secretar.
+
Articolul 3Convocarea Comisiei se face în scris, cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data ședinței, prin grija secretarului.
+
Articolul 4(1)<!–>Comisiile sunt legal întrunite în prezența tuturor membrilor, iar hotărârile se adoptă cu votul majorității acestora.(2)–>În situația în care nu este întrunit cvorumul prevăzut la alin. (1), ședința se amână pentru o dată ulterioară, dar nu cu mai mult de 5 zile lucrătoare.(3)<!–>Pentru fiecare ședință a comisiilor se întocmește câte un proces-verbal, care va fi semnat de către toți membrii comisiei.(4)–>Secretarul comisiei nu are drept de vot în cadrul comisiei.(5)Președintele comisiei și membrii comisiei au drept de vot în cadrul comisiei.
+
Articolul 5(1)<!–>În cazul în care, în urma procesului de evaluare a planurilor de acțiune, se constată necesitatea completării datelor sau a furnizării unor informații noi, comisiile solicită transmiterea acestora.(2)–>Solicitarea datelor și a informațiilor noi se realizează după cum urmează: a)<!–>în baza proceselor-verbale încheiate de comisii, secretarul fiecărei comisii va redacta solicitarea de transmitere a datelor în baza prevederilor art. 47 din Legea nr. 121/2019 privind evaluarea și gestionarea zgomotului ambiant, sub forma unei adrese oficiale care se transmite de la nivelul conducerii agențiilor pentru protecția mediului și, după caz, de la nivelul conducerii Agenției Naționale pentru Protecția Mediului;b)–>adresa oficială prevăzută la lit. a) se transmite către autoritățile administrației publice locale și/sau operatorii economici care au obligația realizării planurilor de acțiune, cu specificarea unui termen de răspuns, precum și spre știința autorității publice centrale pentru protecția mediului;c)<!–>în cazul în care autoritățile administrației publice locale și/sau operatorii economici care au obligația realizării planurilor de acțiune nu transmit în termen datele solicitate de către autoritățile pentru protecția mediului, acestea vor sesiza autoritatea publică centrală pentru protecția mediului în termen de 7 zile de la expirarea termenului de răspuns solicitat autorităților administrației publice locale și/sau operatorilor economici;d)–>în baza sesizării primite de la autoritățile pentru protecția mediului prevăzute la lit. c), autoritatea publică centrală pentru protecția mediului va solicita autorităților administrației publice locale și/sau operatorilor economici care au obligația realizării planurilor de acțiune transmiterea datelor în baza art. 58 din Legea nr. 121/2019;e)în cazul în care autoritățile administrației publice locale și/sau operatorii economici care au obligația realizării planurilor de acțiune nu transmit datele solicitate conform lit. d), autoritatea publică centrală pentru protecția mediului va solicita Gărzii Naționale de Mediu punerea în aplicare a prevederilor art. 81 lit. e) din Legea nr. 121/2019.
+
Articolul 6Comisiile prevăzute în anexa nr. 1 la ordin au obligația ca în cadrul activității de evaluare a planurilor de acțiune să solicite sprijinul autorității publice centrale pentru protecția mediului și să ia în considerare punctul de vedere al acestuia, pentru a facilita prevenirea și/sau gestionarea, după caz, a eventualelor proceduri de punere în întârziere referitoare la planurile de acțiune, deschise de către Comisia Europeană împotriva României.
+
Articolul 7Președintele comisiei îndeplinește următoarele atribuții specifice:a)<!–>convoacă, conduce și coordonează ședințele comisiei;b)–>urmărește ca procesele-verbale ale întrunirilor comisiei să conțină obligatoriu concluziile rezultate în urma analizării planurilor de acțiune;c)<!–>votează hotărârile comisiei alături de membrii comisiei.–>
+
Articolul 8Secretarul comisiei îndeplinește următoarele atribuții specifice:a)<!–>răspunde de realizarea sarcinilor administrative ale comisiei;b)–>transmite în scris convocarea membrilor comisiei, la solicitarea președintelui acesteia;c)<!–>pregătește documentele întrunirii;d)–>răspunde de întocmirea și arhivarea proceselor-verbale ale întrunirilor;e)<!–>răspunde de arhivarea tuturor materialelor aferente activității de analizare a planurilor de acțiune;f)–>pune la dispoziția reprezentantului Institutului Național de Sănătate Publică care este membru în comisia prevăzută la art. 1 un exemplar al procesului-verbal al comisiei;g)<!–>pune la dispoziția reprezentantului direcției de sănătate publică județene și a municipiului București, care este membru în comisia prevăzută la art. 2, un exemplar al procesului verbal al comisiei.–>
+
Articolul 9Comisiile prevăzute în anexa nr. 1 la ordin realizează evaluarea planurilor de acțiune care se pun la dispoziția autorităților pentru protecția mediului în conformitate cu prevederile art. 42 din Legea nr. 121/2019, luând în considerare:a)<!–>îndeplinirea criteriilor minime pentru planurile de acțiune, în conformitate cu prevederile anexei nr. 5 din Legea nr. 121/2019;b)–>existența zonelor liniștite identificate în cuprinsul planului de acțiune, în formatul solicitat de art. 42 lit. b) din Legea nr. 121/2019;c)<!–>existența în cadrul planurilor de acțiune a termenelor de implementare a măsurilor de reducere/gestionare a zgomotului, inclusiv în cazul zonelor liniștite, precum și a autorităților responsabile cu implementarea acestora, în conformitate cu prevederile art. 42 lit. a) din Legea nr. 121/2019;d)–>realizarea procedurii de consultare publică în conformitate cu prevederile art. 34 și 35, după caz, din Legea nr. 121/2019;e)<!–>respectarea prevederilor art. 49 lit. c) din Legea nr. 121/2019;f)–>respectarea prevederilor art. 55 lit. i) și j) din Legea nr. 121/2019;g)<!–>solicitările autorității publice centrale pentru protecția mediului transmise în baza art. 58 din Legea nr. 121/2019;h)–>punctul de vedere al autorității publice centrale pentru protecția mediului în activitatea de evaluare a planurilor de acțiune;i)<!–>utilizarea la elaborarea planurilor de acțiune a valorilor-limită stabilite conform prevederilor art. 91 alin. (3) din Legea nr. 121/2019;j)–>Ghidul de evaluare a hărților strategice de zgomot și a planurilor de acțiune care se aprobă conform prevederilor art. 91 alin. (4) din Legea nr. 121/2019;k)<!–>Ghidul de elaborare a planurilor de acțiune care se aprobă conform prevederilor art. 91 alin. (6) din Legea nr. 121/2019.–>
+
Articolul 10(1)<!–>Până la data intrării în vigoare a actelor normative care aprobă valorile-limită, Ghidul de evaluare a hărților strategice de zgomot și a planurilor de acțiune și Ghidul de elaborare a planurilor de acțiune, în conformitate cu prevederile art. 91 alin. (3), (4) și (6) din Legea nr. 121/2019, comisiile evaluează planurile de acțiune ținând seama de prevederile art. 9 lit. a)-h).(2)–>După intrarea în vigoare a actelor normative care aprobă valorile-limită, Ghidul de evaluare a hărților strategice de zgomot și a planurilor de acțiune și Ghidul de elaborare a planurilor de acțiune, în conformitate cu prevederile art. 91 alin. (3), (4) și (6) din Legea nr. 121/2019, comisiile evaluează planurile de acțiune ținând seama de prevederile art. 9.
+
Articolul 11Activitatea desfășurată în cadrul comisiei de către membrii acesteia, indiferent de funcțiile îndeplinite, nu este remunerată.<!–>
–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters