REGULAMENT din 15 aprilie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL JUSTITIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 410 bis din 16 mai 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 591 15/04/2005
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 26 05/11/1990
ART. 3REFERIRE LALEGE 359 08/09/2004
ART. 3REFERIRE LALEGE 359 08/09/2004 ART. 35
ART. 3REFERIRE LAOUG 75 30/09/2004
ART. 3REFERIRE LALEGE (R) 26 05/11/1990 ART. 4
ART. 5REFERIRE LAOG 72 13/08/2004
ART. 5REFERIRE LALEGE (R) 26 05/11/1990 ART. 39
ART. 6REFERIRE LAOG 27 29/01/1999
ART. 6REFERIRE LAOG 14 29/01/1998
ART. 6REFERIRE LALEGE (R) 130 16/10/1996
ART. 9REFERIRE LAORDIN 508 20/11/2002
ART. 9REFERIRE LAORDIN 187 15/04/1998
ART. 20REFERIRE LALEGE 544 12/10/2001
ART. 27REFERIRE LAOUG 96 14/10/2003
ART. 28REFERIRE LALEGE 519 23/11/2004
ART. 28REFERIRE LAOG 72 13/08/2004
ART. 28REFERIRE LALEGE (R) 26 05/11/1990 ART. 39
ART. 29REFERIRE LALEGE (R) 64 22/06/1995
ART. 33REFERIRE LALEGE (R) 31 16/11/1990
ART. 33REFERIRE LALEGE (R) 26 05/11/1990 ART. 1
ART. 33REFERIRE LALEGE (R) 26 05/11/1990 ART. 4
ART. 34REFERIRE LALEGE 359 08/09/2004
ART. 34REFERIRE LALEGE 359 08/09/2004 ART. 17
ART. 34REFERIRE LALEGE 359 08/09/2004 ART. 35
ART. 34REFERIRE LAOUG 75 30/09/2004
ART. 34REFERIRE LALEGE 333 08/07/2003
ART. 34REFERIRE LALEGE (R) 64 22/06/1995
ART. 34REFERIRE LADECRET 209 05/07/1976
CAP. 1REFERIRE LALEGE (R) 26 05/11/1990 ART. 10
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 591 15/04/2005
ActulCONTINUT DEORDIN 591 15/04/2005

de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi a oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale*)



<!–>
_________–>Notă *) Aprobat prin Ordinul nr. 591/C din 15 aprilie 2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 410 din 16 mai 2005

R E G U L A M E N T

ANEXĂ*)

de organizare și funcționare a Oficiului Național al Registrului Comerțului și a oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale

image

image

*) Anexa este reprodusă în facsimil.

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

a. I. analizează volumul comunicărilor primite de la instanţele judecătoreşti implicate în procedura de reorganizare judiciară şi faliment privind situaţia dosarelor, a actelor de procedură dispuse şi periodicitatea şedinţelor de judecată, în scopul determinării periodicităţii editării buletinului;

    1. a.2. stabileşte nivelul tirajului acestuia cu consultarea organelor care aplică pro'cedura de reorganizare judiciară şi faliment;

      /

    2. a.3. asigură tehnoredactarea şi editarea documentelor;

    3. a.4. asigură gruparea actelor de procedură în funcţie de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal unde este înregistrat debitorul, instanţa judecătorească care aplică procedura, faza de procedură şi tipul actelor;

    4. a.5. asigură formatul buletinului şi punerea în pagină a acestuia în colaborare cu editura, pentru îndeplinirea cerinţelor de publicare;

    5. a.6. asigură arhivarea, depozitarea şi evidenţa documentelor comunicate de către instanţele judecătoreşti, judecătorii – sindici, administratori ş1 lichidatori judiciari şi transmise de oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale;

    6. a.7. la nivei teritorial coordonează administrarea acestora;

    7. a.8. îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul general specifice domeniului de activitate.

  1. b) Colectivuldezvoltaresisteminformaticasigură proiectarea, dezvoltarea şi îmbunătăţirea sistemului informatic pentru procesarea şi administrarea datelor privind actele de procedură publicate în buletin şi are următoarele atribuţii:

    1. b.1. proiectează şi execută aplicaţiile necesare oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale pentru operarea informaţiilor din actele de procedură primite de la instanţele judecătoreşti, judecători – sindici, administratori şi lichidatori judiciari;

    2. b.2. asigură modul unitar de întreţinere a bazei de date informatizate a oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale şi al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului;

    3. b.3. în caz de modificări legislative, actualizează aplicaţia informatică;

    4. b.4. realizează aplicaţia necesară pentru colaborarea cu editura;

    5. b.5. acordă asistenţă tehnică oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale pentru introducerea aplicaţiei referitoare la baza de date conţinând informaţii privind actele de procedură publicate în buletin;

    6. b.6. îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul general specifice domeniului de activitate.

      1. (3) ServiciuldeîndrumarejuridicăaBuletinuluiprocedurilordereoq anizarejudiciarăşi faliment şi relatia cu autoritatea judecătorească şialteinstitutiimonitorizează, centralizează, evaluează şi validează informaţiile conţinând actele de procedură emise de instanţele judecătoreşti, judecătorii – sindici, administratorii sau lichidatorii judiciari, în scopul efectuării lucrărilor de editare, publicare şi difuzare a buletinului şi are următoarele atribuţii:

        1. a) asigură stabilirea unitară pentru compartimentele similare din cadrul tuturor oficiilor registrului comerţului de pe lîngă tribunale a conţinutului actelor (citaţii, convocări, notificări, comunicări hotărîri judecătoreşti şi documente însoţitoare) transmise acestora după deschiderea procedurii prevăzute de Le.gea nr.64/1995, republicată;

        2. b) urmăreşte şi controlează aplicarea unitară la nivelul compartimentelor similare din cadrul oficiilor registrului comerţului de pe lîngă tribunale a actelor normative privind procedura de reorganizare judiciară şi faliment, precum şi a actelor cu incidenţă asupra acestei proceduri;

        3. c) elaborea,ză precizări şi instrucţiuni punctuale sau propuneri de îmbunătăţire a procedur)ilor de comunicare a informaţiilor, ca urmare a situaţiilor practice privind aplicarea procedurii de reorganizare judiciară şi faliment;

        4. d) colaborează cu instanţele judecătoreşti, judecătorii – sindici, administratorii şi lichidatorii judiciari, Uniunea Naţională a Practicienilor în Reorganizare Judiciară şi Faliment, pentru îmbunătăţirea procesului de editare a buletinului;

        5. e) întocmeşte toate actele procedurale necesare în cauzele ce au ca obiect procedura de reorganizare judiciară şi faliment conform Legii nr.64/1995, republicată şi asigură reprezentarea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi a oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale în instanţă;

        6. f) redactează şi avizează contractul de colaborare dintre Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi tipografie pentru editarea buletinului;

        7. g) redactează şi avizează contractele dintre Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi terţi privind furnizarea de informaţii din Buletinul procedurilor de reorganizare judiciară şi faliment;

        8. h) redactează şi avizează, dacă este cazul, contractul dintre Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi distribuitori;

        9. i) formulează şi comunică opinia Oficiului Naţional al Registrului Comerţului cu privire la modificările actelor normative ce reglementează procedura de reorganizare judiciară şi faliment la solicitarea expresă a instituţiilor iniţiatoare;

        10. j) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul general specifice domeniului de activitate.

      2. (4) ServiciulderularecontracteşivalorificaredateînregistrateînBuletinulproceduriloreste structura care gestionează încheierea contractelor care decurg din procedura de editare şi publicare a buletinului, precum şi urmărirea derulării acestora, şi este structurat pe colective, în funcţie de activităţile desfăşutare, astfel:

        1. a) Colectivul urmărire derulare contracteare următoarele atribuţii:

          1. a.1. asigură cadrul contractual dintre Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi tipografie în scopul editării buletinului;

          2. a.2. asigură cadrul contractual dintre Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi distribuitori, dacă este cazul;

          3. a.3. asigură cadrul contractual dintre Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi terţi pentru furnizarea de informaţii din buletin;

          4. a.4. urmăreşte realizarea obligaţiilor asumate pnn contractele mat sus menţionate;

          5. a.5. comunică conducerii Oficiului Naţional al Registrului Comerţului orice nerespectare a clauzelor încheiate ca urmare a editării, publicării şi difuzării Buletinului procedurilor de reorganizare judiciară şi faliment;

          6. a.6. îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul general specifice domeniului de activitate.

        2. b) Colectivul valorificare dateare următoarele atribuţii:

        b.l. furnizează informaţii din buletin, punctual şi prin sistemul abonamentelor pe bază de contract;

        b.2. eliberează copii certificate de pe actele de procedură publicate în buletin;

        b.3. înd1eplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul general specifice domeniului de activitate.

        Art.30 – Structurile prevăzute la art.27, 28, şi 29 din prezentul Regulament sunt în subordinea directă a unuia dintre directorii generali adjuncţi.

        CAPITOL UL IV

        Secţiunea I

        ORGANIZAREA ŞI FUNCTIONAREA

        OFICIILOR REGISTRULUI COMER,TULUiDE PE LÂNGĂ TRIBUNALE

        Art.31 (1) Oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale sunt organizate în subordinea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului.

        1. (2) Funcţia principală a oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale este ţinerea registrului comerţului pentru persoanele juridice şi persoanele fizice sau asociaţiile familiale supuse înregistrării, cu sediul în raza teritorială a tribunalului pe lângă care funcţionează.

        2. (3) Oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale sunt conduse de un director care reprezintă Oficiul Naţional al Registrului Comerţului în raporturile cu terţii pe raza teritorială a tribunalului pe lângă care funcţionează, în limita competenţelor delegate prin decizia directorului general al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului.

        Art.32 (1) Numărul de posturi şi categoriile de structuri interne care funcţionează în cadrul oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale sunt stabilite prin statul de funcţiuni aprobat de Ministrul Justiţiei.

        1. (2) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului stabileşte anual pe baza nomenclatorului de operaţiuni şi a normelor de muncă, normativele de personal necesar, precum şi structurile funcţionale necesare pentru fiecare oficiu al registrului comerţului, prin raport la veniturile încasate în anul anterior şi ţinând cont de proiectul de buget de venituri şi cheltuieli al anului curent, aşa cum este avizat de Ministerul Justiţiei.

        2. (3) În acest scop, anual, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, va stabili funcţie de numărul operaţiunilor de înregistrare efectuat de fiecare oficiu al registrului comerţului de pe lângă tribunale în anul anterior şi prin raport la

          normele de muncă negociate cu reprezentanţii salariaţilor, necesarul de personal şi structurile funcţionale – servicii, birouri, colective.

        3. (4) Necesarul de personal astfel stabilit, nu va putea depăşi numărul maxim de posturi stabilit prin organigrama aprobată prin ordin al ministrului justiţiei.

        4. (5) Structurile interne (servicii, birouri, colective) ale oficiilor registrului comerţului;de pe lângă tribunale sunt coordonate de directorul fiecăruia şi sunt în acelaşi timp subordonate direcţiilor corespunzătoare de specialitate din cadrul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului.

        5. (6) Activitatea personalului care utilizează aplicaţii informatice ONRC sau proprii oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale este coordonată de şeful serviciului/biroului/colectivului Tehnologia informaţiei/ Administrare baze de date şi valorificare informaţii.

        6. (7) În cadrul fiecărui oficiu al registrului comerţului de pe lângă tribunal funcţionează câte un birou unic în vederea derulării procedurii unice de înregistrare şi autorizare a funcţionării comercianţilor pe baza declaraţiei pe propria răspundere.

        7. (8) Oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale prestează servicii de asistenţă pentru comercianţi, organizate numai în structuri distincte de biroul unic, şi numai pentru operaţiuni anterioare depunerii cererilor de înregistrare.

        8. (9) În cadrul oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale se pot organiza birouri teritoriale pentru prestarea serviciilor de asistenţă, o parte din serviciile specifice activităţii de ţinere a registrelor comerţului, precum şi activităţi economico-administrative.

        Sec,tiunea a II-a

        , A '-" ,

        ATRIBUTIILE OFICIILOR REGISTRULUI COMERTULUI DE PE LANGA TRIBUNALE

        Art.33 (1) Oficiile registrului comerţului de pe gestionează şi administrează registrele comerţului pentru persoane fizice şi juridice prevăzute de art. I alin.(2) din modificările ulterioare, respectiv:

        lângă toate Legea

        tribunale ţin, categoriile de nr.26/1990 cu

        1. a) registrul computerizat al persoanelor fizice care desfăşoară în mod independent activităţi economice şi al asociaţiilor familiale, ambele categorii cu sediul situat pe raza teritorială a tribunalului;

        2. b) registrul computerizat al persoanelor juridice (societăţi comerciale înfiinţate conform Legii nr.31/1990 republicată, cu modificările ulterioare, sucursale şi puncte de lucru ale acestora, societăţi şi companii naţionale, organizaţii din sistemul cooperaţiei meşteşugăreşti, al cooperaţiei de consum şi al cooperaţiei de credit, regii autonome, grupuri de interes economic înfiinţate şi organizate potrivit legii), toate cu sediul situat pe raza teritorială a tribunalului;

        3. c) dosarele conţinând toate documentele pe baza cărora s-au făcut înregistrări în registrul comerţului, pentru persoanele fizice şi juridice menţionate la lit.a şi b, arhivate şi pe suport electronic.

        (2) Oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale mai au următoarele atribuţii prevăzute de lege:

        1. a) ţin, gestionează şi administrează toate bazele de date şi/sau documentele prevăzute de lege;

        2. b) verifică disponibilitatea firmelor şi/sau rezervarea acestora prin înregistrarea lor în registrul comerţului;

        3. c) ţin, gestionează şi administrează bazele de date privind declaraţiile pe propria răspundere;

        4. d) asigură caracterul public al registrului comerţului prin eliberarea de copii certificate de pe actele aflate în dosarul tuturor categoriilor de comercianţi înregistraţi, prin eliberarea de certificate constatatoare că un anumit act sau fapt este sau nu este înregistrat în registrul comerţului, furnizarea de informaţii punctuale şi/sau agregate, la cerere şi contra cost, potrivit dispoziţiilor art.4 din Legea nr.26/1990 republicată, cu modificările ulterioare, precum şi extrasele de registru;

        5. e) efectuează 1ucrările de grefă, secretariat şi de evidenţă pentru cererile de înregistrare aflate în curs de soluţionare de către judecătorul delegat şi/sau directorul oficiului registrului comerţului, precum şi înregistrările din oficiu în condiţiile legii;

        6. f) execută lucrările necesare pentru înregistrarea acţiunilor de radiere, a recursurilor şi a opoziţiilor, precum şi evidenţa acestora;

        7. g) păstrează, gestionează şi ţin evidenţa arhivelor de documente şi electronice create în realizarea activităţilor specifice;

        8. h) asigură integritatea şi securitatea documentelor păstrate în arhivă;

        9. i) asigură colaborarea şi/sau comunicarea pe cale electronică cu autorităţile şi instituţiile publice implicate în procedurile de înregistrare şi de autorizare a funcţionării persoanelor juridice înregistrate, inclusiv înregistrarea fiscală a acestora;

        10. j) asigură comunicarea pe cale electronică cu celelalte oficii ale registrului comerţului de pe lângă tribunale în vederea efectuării operaţiunilor comune, când este cazul;

        11. k) transmit la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului actele şi baza de date necesară înregistrării în registrul comerţului computerizat la nivel central;

          1. 1) întocmesc şi comunică tribunalului pe lângă care funcţionează, situaţia privind cererile depuse şi soluţionate de judecătorii delegaţi;

        1. m) asigură informarea iniţială a persoanelor solicitante, privind înregistrarea în registrul comerţului;

        2. n) eliberează, la cerere şi contra cost, duplicate după certificatele de înregistrare şi/sau anexe la certificatele de înregistrare aflate în arhiva lor;

        3. o) organizează primirea, verificarea şi înregistrarea cererilor în registrul unic de intrare-ieşire ţinut de registratură, precum şi selectarea, clasarea şi opisarea lucrărilor executate de compartimentele funcţionale proprii şi predarea acestora la arhivă;

        4. p) organizează şi execută operaţiunile necesare asigurării publicării în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, a actelor care, potrivit legii, se publică, precum şi ţinerea evidenţei şi contabilităţii rezultate din aceste lucrări;

        5. q) asigură atribuirea numerelor de ordine în registrul comerţului pentru toate categoriile de persoane juridice ‘şi persoane fizice supuse înregistrării;

        6. r) asigură )pe bază de protocol sau la cererea organelor abilitate, furnizarea de informaţii din baza de date a registrului comerţului şi/sau pune la dispoziţia organelor de cercetare/urmărire penală documente aflate în arhivă;

        7. s) execută procedurile prevăzute de lege pentru refacerea înscrisurilor pierdute, dispărute sau degradate;

        8. t) asigură formarea, gestionarea şi administrarea bazei de date a registrului comerţului, potrivit programelor informatice şi instrucţiunilor de operare elaborate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;

        9. u) asigură tehnoredactarea şi editarea documentelor emise în soluţionarea cererilor depuse de reprezentanţii comercianţilor (încheieri, extrase ale încheierilor, certificate de înregistrare, certificate constatatoare, certificate de înregistrare menţiuni, extrase de registru etc.);

        10. v) asigură securitatea bazelor de date constituite pentru registrul comerţului;

        11. w) elaborează programe informatice în scopul informatizării activităţilor desfăşurate şi asigură actualizarea lor periodică;

        12. x) îndeplinesc orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul general specifice domeniului de activitate.

        Art.34 – (1) Oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale asigură organizarea şi coordonarea activităţilor biroului unic în vederea obţinerii înregistrării comercianţilor, în condiţiile legii, astfel:

        1. a) primesc, direct sau prin corespondenţă, verifică şi înregistrează cererile de înregistrare însoţite de actele doveditoare prevăzute de lege;

        2. b) întocmesc notele de calcul privind cuantumul taxelor şi tarifelor prevăzute de lege pentru operaţiunile efectuate, încasează aceste taxe şi tarife şi le virează în contul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului deschis la trezoreria statului;

        3. c) verifică dovezile privind plata taxelor şi tarifelor legale;

        4. d) eliberează comerciantului certificatul de înregistrare însoţit de certificatul constatator (conform art.171 din Legea nr.359/2004) şi, după caz, a celorlalte documente prevăzute de lege.

          1. (2) Oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale asigură condiţiile necesare pentru constituirea, organizarea şi gestionarea bazei de date privind datele din declaraţiile-tip pe propria răspundere, conform Legii nr.359/2004, cu modificările ulterioare.

          2. (3) Oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale asigură organizarea şi coordonarea activităţii de prestare a serviciilor de asistenţă în condiţiile prevăzute de lege.

          3. (4) Colectivul Elaborarea Buletinului procedurilor de reorganizare judiciară şi faliment din cadrul oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale este structura care funcţionaeză la nivelul oficiilor registrului comerţului de pe lângă

        tribunale în vederea editării Buletinului procedurilor de reorganizare judiciară şi faliment. În cadrul acestei structuri se desfăşoară activităţi de culegere şi operare date, activităţi de îndrumare juridică, metodologică şi reprezentare în instanţă şi activităţi de furnizare informaţii din buletin, având următoarele atribuţii:

        1. a) recepţionează, procesează şi transmite la Oficiul Naţional al Registrului Comerţul’,ui datele comunicate de instanţele judecătoreşti, judecătorii – sindici, administratorii şi lichidatorii judiciari;

        2. b) aduce la îndeplinire îndrumările metodologice elaborate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului pentru aplicarea unitară a dispoziţiilor legale privind procedura reorganizării judiciare şi falimentului, precum şi cele elaborate ca urmare a modificării cadrului legal şi informatic;

        3. c) comunică la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului orice situaţie privind interpretarea juridică a dispoziţiilor legale privind procedura reorganizării judiciare şi a falimentului, care ar conduce la modificarea sistemului informatic;

        4. d) întocmeşte toate actele procedurale necesare în cauzele ce au ca obiect procedura reorganizării judiciare şi a falimentului conform Legii nr.65/1995, republicată, pe baza îndrumărilor juridice transmise de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;

        5. e) asigură reprezentarea în faţa instanţelor judecătoreşti a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi a oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale, în cauzele mai sus precizate, pe baza delegaţiilor de reprezentare emise de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;

        6. f) întocmeşte dovada privind îndeplinirea procedurii de citare, comunicare, convocare şi notificare a actelor de procedură, cuprinzând numărul şi data buletinului în care acestea au fost publicate şi o transmite la instanţele judecătoreşti;

        7. g) furnizează informaţii din buletin, punctual şi prin sistemul abonamentelor pe bază de contract;

        8. h) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de directorul general specifice domeniului de activitate.

      3. (5) Oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, prin intermediul birourilor teritoriale, desfăşoară serviciile de asistenţă prevăzute de art.35 din Legea nr.359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală, precum şi autorizarea funcţionării acestora, modificată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.75/2004, o parte din serviciile specifice activităţii de ţinere a registrelor comerţului şi activităţi economico-administrative.

      4. (6) Activităţile de asistenţă se desfăşoară funcţie de dotarea birourilor teritoriale şi de nivelul comunicaţiei.

      5. (7) Activităţile specifice registrului comerţului, care pot fi desfăşurate la birourile teritoriale, funcţie de dotarea acestora şi de nivelul comunicaţiei, sunt:

        1. a) verificarea şi rezervarea denumirii şi/sau emblemei;

        2. b) verificarea calităţii de asociat unic şi a unicităţii sediului;

        3. c) certificarea specimenului de semnătură a persoanelor care, potrivit legii, au obligaţia să depună semnătura în registrul comerţului;

        4. d) calculul şi încasarea taxelor şi tarifelor pentru serviciile comandate, precum şi a celor privind înregistrarea documentelor în registrul comerţului, a taxelor pentru publicarea în Monitorul Oficial a extraselor încheierilor judecătorului delegat, a actelor adiţionale, hotărârilor AGA, precum şi a altor acte pentru care legea dispune obligativitatea publicării;

        5. e) calculul şi încasarea taxei judiciare de timbru şi verificarea aplicării timbrului judiciar, realizate numai pe baza încheierii de către oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal a unui act adiţional la Protocolul cu Primăria, în vederea decalării termenului prevăzut pentru virament;

        6. f) primirea, verificarea şi formarea dosarelor pentru depunerea la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal, împreună cu declaraţiile tip pentru autorizarea activităţii;

        7. g) transmiterea/depunerea spre înregistrare a dosarelor la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal şi urmărirea acestora;

        8. h) preluarea şi transmiterea/depunerea spre înregistrare la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal a cererilor pentru eliberarea extraselor de registru şi a certificatelor constatatoare din care rezultă că un act sau fapt este sau nu este înregistrat în registrul comerţului;

        9. i) preluarea şi transmiterea/depunerea spre înregistrare la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal a situaţiilor financiare ale persoanelor juridice;

        10. j) preluarea şi transmiterea/depunerea spre înregistrare a cererilor privind eliberarea de copii certificate de pe actele existente în dosarul comerciantului;

        11. k) eliberarea:

          1. k.1. în cazul înmatriculării – a certificatelor de înregistrare conţinând numărul de ordine din registrul comerţului şi codul unic de înregistrare atribuit de Ministerul Finanţelor Publice, însoţit de încheierea judecătorului delegat, precum şi de alte acte prevăzute de lege;

          2. k.2. în cazul modificărilor – a certificatului de înscriere menţiuni însoţit de încheierea judecătorului delegat, precum şi a altor acte prevăzute de lege;

          3. k.3. a certificatelor constatatoare, extraselor de registru, copiilor certificate, a altor documente emise de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal.

        1. 1) activităţi de multiplicare.

      6. (8) Activităţile economice (financiare, contabile şi administrative) se vor desfăşura obligatoriu cu respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare, în special ale Decretului nr.209/1976 privind Regulamentul operaţiilor de casă, şi sunt:

          1. a) emiterea facturii fiscale – chitanţă pentru serviciile prestate solicitanţilor în baza notei de calcul;

          2. b) transmiterea fişierului cu încasările la sfârşitul fiecărei zile la compartimentul financiar-contabilitate din cadrul oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal;

          3. c) listarea şi verificarea zilnică a registrului de casă;

          4. d) întocmirea foii de vărsământ pentru încasările zilei şi depunerea la trezoreria de la sediul biroului teritorial a întregii sume încasate în ziua încasării sau cel mai târziu a doua zi, în cadrul programului de lucru al trezoreriei. Vărsământul se efectuează în contul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal;

          5. e) predarea zilnică sau cel mai târziu săptămânal la compartimentul financiar­ contabilitate din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal a registrului de casă împreună cu actele doveditoare;

          6. f) ridicarea, săptămânală, a formularelor cu regim special, de la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal, pe bază de proces verbal;

          7. g) întocmirea necesarelor de mijloace fixe, consumabile, formulare cu regim special şi înaintarea acestora compartimentului administrativ din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal;

          8. h) asigurarea condiţiilor pentru respectarea prevederilor Legii nr.333/2003, inclusiv a numerarului manipulat prin activitatea de casierie.

      7. (9) În cadrul birourilor teritoriale este interzisă în totalitate efectuarea de plăţi din încasările zilnice.

CAPITOLUL V

RESPONSABILITĂŢILE PERSONALULUI SALARIAT AL OFICIULUI NATIONAL AL REGISTRULUI COMERTULUI ŞI AL OFICIILOR REGISTRULUI COMERŢULUI DE PE LÂNGĂ TRIBUNALE

Art.35 (1) Personalulsalariatare obligaţia să îndeplinească cu profesionalism, corectitudine şi în mod conştiincios toate îndatoririle de serviciu stabilite prin fişa postului, şi trebuie să se abţină de la orice faptă care ar putea aduce prejudicii instituţiei din care face parte.

  1. (2) Personalul salariat este obligat să se conformeze dispoziţiilor date de personalul cu funcţii de conducere şi căruia îi este subordonat ierarhic, conform organigramei aprobate prin ordin al ministrului justiţiei.

  2. (3) Fac excepţie de la regula stabilită la aliniatul precedent, situaţiile în care personalul de executie este obligat de conducătorul ierarhic să dea curs unor dispoziţii ilegale. În ‘asemenea cazuri personalul are obligaţia să motiveze în scris refuzul îndeplinirii dispoziţiei primite şi temeiul legal al susţinerilor sale.

  3. (4) Personalul are îndatorirea să participe la programele de perfecţionare profesională organizate la nivel local, regional sau naţional. Rezultatele obţinute la cursurile de perfecţionare vor fi avute în vedere la cuantificarea primelor şi la evaluarea anuală a activităt,ii.

  4. (5) Personalul are obligaţia de a îndeplini şi alte sarcini de serviciu, dacă acestea sunt stabilite de conducătorul ierarhic, sunt compatibile cu pregătirea sa profesională şi au legătură cu interesele instituţiei.

  5. (6) Conducătorii tuturor compartimentelor cunoaşterea şi respectarea de către întregul personal prezentului Regulament de Organizare şi Funcţionare.

sunt obligaţi să asigure din subordine a dispoziţiilor

Art.36 (1) Constituie abateri disciplinare şi atrag după srne aplicarea sancţiunilor disciplinare prevăzute de Codul Muncii, acele fapte în legătură cu munca şi care constau într-o acţiune sau inacţiune săvârşită cu vinovăţie de către salariat, prin care acesta a încălcat normele legale, regulamentul intern, contractul individual sau contractul colectiv de muncă, dispoziţiile legale ale conducătorilor ierarhici.

(2) Cu titlu exemplificativ şi funcţie de împrejurările în care fapta a fost săvârşită, de gradul de vinovăţie a salariatului, de consecinţele faptei, de comportarea generală şi de eventualele sancţiuni disciplinare aplicate anterior, pot constitui abateri disciplinare următoarele fapte:

  1. a) întârzierea sau neglijenţa repetată în efectuarea lucrărilor;

  2. b) absenţele nemotivate din timpul programului de muncă şi fără perm1srnnea conducătorului ierarhic;

  3. c) refuzul nejustificat de a îndeplini sarcinile şi atribuţiile de serviciu stabilite în limitele legii şi ale prezentului Regulament;

  4. d) comportamentul necorespunzător în relaţia cu publicul sau existenţa unor reclamaţii şi sesizări repetate din partea solicitanţilor de servicii specifice.

Art.37. Prevederile prezentului regulament se completează cu dispoziţiile legale care privesc organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, cu dispoziţiile legale referitoare la raporturile de muncă, la disciplina financiar contabilă, precum şi cu orice alte dispoziţii legale aplicabile în activitatea desfăşurată.

CAPITOLUL VI

Dispoziţii finale

Art.38 (1) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale au siglă proprie, înregistrată ca marcă de servicii la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci.

(2) În corespondenţa purtată cu autorităţi şi instituţii publice, cu persoane fizice sau juridice, precum şi între oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale sau între acestea şi Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, folosirea siglei proprii este obligatorie.

Anexele 1, la, lb, le, ld, le, lf, lg, lh, li, 2 şi 3 fac parte integrantă din prezentul Regulament de Organizare şi Funcţionare.

image

ANEXA Nr. 1

la regulament

image

ANEXA Nr. 1 a

la regulament

image

ANEXA Nr. 1 b

la regulament

image

ANEXA Nr. 1 c

la regulament

image

ANEXA Nr. 1 d

la regulament

image

ANEXA Nr. 1 e

la regulament

image

ANEXA Nr. 1 f

la regulament

image

ANEXA Nr. 1 g

la regulament

image

ANEXA Nr. 1 h

la regulament

image

ANEXA Nr. 1 i

la regulament

ANEXA Nr. 2

46

la regulament

ORGANIGRAMA

oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale

Numărul maxim de posturi: 1.575

image

image

ANEXA Nr. 3

la regulament

Numărul maxim de posturi: 355

P R E fi U R I L E

publicațiilor legislative pentru anul 2005

— pe suport tradițional —

image

Valoarea Valoarea

Denumirea publicației

Nr. abonamentului abonamentului trimestrial

crt. anual — lei vechi/lei noi —

— lei vechi/lei noi — Trim. I

Trim. II

Trim. III

Trim. IV

1. Monitorul Oficial, Partea I, în limba română

12.340.000/1.234

3.085.000/308,5

3.085.000/308,5

3.085.000/308,5

3.085.000/308,5

2. Monitorul Oficial, Partea I, în limba română, numere bis*)

2.135.000/213,5

3. Monitorul Oficial, Partea I, în limba maghiară

9.480.000/948

2.370.000/237

2.370.000/237

2.370.000/237

2.370.000/237

4. Monitorul Oficial, Partea a II-a

15.000.000/1.500

3.750.000/375

3.750.000/375

3.750.000/375

3.750.000/375

5. Monitorul Oficial, Partea a III-a

3.040.000/304

760.000/76

760.000/76

760.000/76

760.000/76

6. Monitorul Oficial, Partea a IV-a

12.820.000/1.282

3.205.000/320,5

3.205.000/320,5

3.205.000/320,5

3.205.000/320,5

7. Monitorul Oficial, Partea a VI-a

11.820.000/1.182

2.955.000/295,5

2.955.000/295,5

2.955.000/295,5

2.955.000/295,5

8. Colecția Legislația României

3.130.000/313

782.500/78,25

782.500/78,25

782.500/78,25

782.500/78,25

9. Colecția de hotărâri ale Guvernului și alte acte normative

5.190.000/519

1.297.500/129,75

1.297.500/129,75

1.297.500/129,75

1.297.500/129,75

10. Repertoriul actelor normative

800.000/80

11. Decizii ale Curții Constituționale

565.000/56,5

12. Ediții trilingve

3.000.000/300

*) Cu excepția numerelor bis în care se publică acte cu un volum extins și care interesează doar un număr restrâns de utilizatori.

Toate publicațiile Regiei Autonome îMonitorul Oficial“ sunt purtătoare de T.V.A. în cotă de 9%, aceasta fiind inclusă în prețul de abonament.

Pentru siguranța clienților, abonamentele la publicațiile Regiei Autonome îMonitorul Oficial“ se pot efectua prin următorii difuzori:

u COMPANIA NAfiIONALĂ îPOȘTA ROMÂNĂ“ — S.A. — prin oficiile sale poștale

u RODIPET — S.A. — prin toate filialele

u INTERPRESS SPORT — S.R.L. — București, str. Hristo Botev nr. 6(telefon/fax: 313.85.07; 313.85.08; 313.85.09)

u PRESS EXPRES — S.R.L. — Otopeni, str. Flori de Câmp nr. 9 (telefon/fax: 221.05.37; 0745.133.712)

u M.T. PRESS IMPEX — S.R.L. — București, bd. Basarabia nr. 256 (telefon/fax: 255.48.15; 255.48.16)

u INFO EUROTRADING — S.A. — București, Splaiul Independenței nr. 202A (telefon/fax: 212.73.54)

u ACTA LEGIS — S.R.L. — București, str. Banul Udrea nr. 10, (telefon/fax: 411.91.79)

u CURIER PRESS — S.A. — Brașov, str. Traian Grozăvescu nr. 7 (telefon/fax: 0268/47.05.96)

u MIMPEX — S.R.L. — Hunedoara, str. Ion Creangă nr. 2, bl. 2, ap. 1 (telefon/fax: 0254/71.92.43)

u CALLIOPE — S.R.L. — Ploiești, str. Candiano Popescu nr. 36 (telefon/fax: 0244/51.40.52, 0244/51.48.01)

u ASTOR-MED — S.R.L. — Iași, str. Sucidava nr. 2, bl. U2, sc. C, ap. 2 (telefon/fax: 0232/27.91.76, 0232/25.84.27)

u ART ADVERTISING — S.R.L. — Râmnicu Vâlcea, str. Regina Maria nr. 7, bl. C1, sc. C, mezanin II

(tel. 0250/73.54.75, 0744.50.90.99)

u ZIRKON MEDIA — S.R.L. — București, str. Călin Ottoi nr. 29

(tel. 250.52.77, 250.22.94, fax 250.56.30)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters