REGULAMENT din 18 iulie 2006 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 127 10/02/2009
ART. 8COMPLETAT DEORDIN 137 26/01/2007
ART. 16COMPLETAT DEORDIN 885 16/05/2007
ART. 16MODIFICAT DEORDIN 885 16/05/2007
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 1124 11/09/2006
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 18/07/2006
ART. 16REFERIRE LAORDIN 1792 24/12/2002
ART. 16REFERIRE LANORMA 24/12/2002
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 127 10/02/2009
ART. 8COMPLETAT DEORDIN 137 26/01/2007
ART. 16COMPLETAT DEORDIN 885 16/05/2007
ART. 16MODIFICAT DEORDIN 885 16/05/2007

de organizare şi funcţionare a autorităţilor de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti(actualizat până la data de 15 septembrie 2006*)



––––*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 656 din 28 iulie 2006. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamt până la data de 15 septembrie 2006, cu modificările şi completările aduse de ORDINUL nr. 1.124 din 11 septembrie 2006. +
Capitolul IDispoziţii generale +
Articolul 1Autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti sunt servicii publice deconcentrate ale Ministerului Sănătăţii Publice, cu personalitate juridică, care pun în aplicare politica şi programele naţionale de sănătate pe plan local, identifica problemele locale prioritare de sănătate publică, elaborează şi implementeaza acţiuni locale de sănătate publică.
+
Articolul 2Pentru punerea în aplicare a politicii de sănătate publică la nivel local, autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti au, în principal, următoarele atribuţii:a) evalueaza, coordonează şi monitorizează modul de asigurare a asistenţei medicale curative şi profilactice din unităţile sanitare de pe teritoriul arondat, inclusiv pentru unităţile sanitare din subordinea Ministerului Sănătăţii Publice, luând măsuri pentru asigurarea accesului la asistenţa medicală a oricărei persoane din raza judeţului;b) urmăresc aplicarea criteriilor de control al calităţii serviciilor medicale;c) coordonează şi monitorizează asistenţa materno-infantila;d) evalueaza resursele umane de la nivelul asistenţei medicale în relaţie cu nevoile comunitare identificate prin acţiuni specifice;e) participa la programele de instruire a personalului din serviciile de sănătate publică şi a populaţiei;f) organizează acţiuni de prevenire a imbolnavirilor şi de promovare a sănătăţii;g) colectează şi înregistrează date privind sănătatea populaţiei, utilizând informaţiile în scopul identificarii problemelor de sănătate ale acesteia;h) identifica problemele de sănătate publică sau ameninţări la adresa sănătăţii unei comunităţi;i) rezolva problemele de sănătate publică apărute în rândul persoanelor aparţinând grupurilor defavorizate;j) elaborează studii asupra problemelor de sănătate ale populaţiei din teritoriul dat;k) stabilesc relaţii de colaborare cu instituţii şi organizaţii, în vederea desfăşurării de acţiuni comune în domeniul sănătăţii publice;l) coordonează activitatea serviciilor de ambulanta judeţene şi a municipiului Bucureşti;m) organizează şi coordonează asistenţa medicală în caz de calamitati, catastrofe şi alte situaţii deosebite;n) autorizeaza furnizorii de servicii de asistenţa medicală prespitaliceasca şi de transport sanitar care funcţionează în plan teritorial;o) evalueaza şi autorizeaza din punct de vedere sanitar, conform prevederilor legale, unităţile sanitare din teritoriu;p) constituie şi gestionează rezerva antiepidemica la nivel judeţean;q) colaborează cu autorităţile locale în aplicarea reglementărilor din domeniul sănătăţii publice, în condiţiile legii;r) organizează culegerea şi prelucrarea informaţiilor statistice medicale de la unităţile sanitare publice sau private şi transmit rapoarte statistice lunare către instituţiile desemnate sa centralizeze aceste informaţii;s) întocmesc rapoarte anuale privind starea de sănătate a comunităţii, pe care le înaintează Ministerului Sănătăţii Publice, precum şi partenerilor institutionali la nivel local;t) coordonează, la nivel local, implementarea activităţilor ce decurg din obligaţiile asumate prin Tratatul de aderare a României la Uniunea Europeană şi planurile de implementare a actelor comunitare referitoare la domeniul sănătăţii;u) încheie contracte cu furnizorii de servicii medicale pentru servicii de sănătate publică;v) prin serviciul programe de sănătate judeţean/regional, încheie contracte de prestări de servicii cu medicii de familie pentru realizarea evidentei continue a tratamentului şi monitorizarea pacientilor cuprinşi în unele programe de sănătate;w) colectează şi înregistrează datele privind tipurile, cantitatea şi modul de gestionare a deşeurilor generate în unităţile medicale din zonele din jurisdicţie.
+
Articolul 3La cererea unor persoane fizice sau juridice, autorităţile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, efectuează, potrivit dispoziţiilor legale, servicii de sănătate publică pentru care se percep tarife potrivit actelor normative în vigoare.
+
Articolul 4Autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti avizează şi supun aprobării conducerii Ministerului Sănătăţii Publice propunerile unităţilor sanitare privind structura organizatorică, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a denumirilor acestora.
+
Articolul 5Autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti îndrumă şi coordonează activitatea de sănătate publică a cabinetelor medicale de medicina de familie şi a celor de specialitate din ambulatoriu, indiferent de forma de organizare a acestora, iar în cazul în care constata încălcări ale reglementărilor în vigoare referitoare la sănătatea publică, aplica măsurile ce se impun, în condiţiile legii.
+
Articolul 6Veniturile realizate de autorităţile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, constituie venituri proprii, care se folosesc în condiţiile legii.
+
Articolul 7Autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti desemnează reprezentanţi în consiliul consultativ al spitalelor publice.
+
Articolul 8Autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti afişează pe site-ul lor proiectul bugetelor de venituri şi cheltuieli ale spitalelor publice şi analizează execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli lunare şi trimestriale, pe care le înaintează Ministerului Sănătăţii Publice.
+
Articolul 9Autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti participa la coordonarea acordării primului ajutor calificat împreună cu inspectoratele pentru situaţii de urgenta şi cu alte structuri ale Ministerului Sănătăţii Publice.
+
Articolul 10Prin Serviciul programe de sănătate autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti asigura implementarea şi finanţarea, în funcţie de sursa de venit, a programelor naţionale de sănătate la nivel local.
+
Articolul 11Autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti asigura şi răspund atât de activitatea de promovare a sănătăţii, preventie şi profilaxie în teritoriul arondat, cat şi de activitatea privind asistenţa comunitara.
+
Capitolul IIAtribuţii specifice +
Articolul 12Directorul executiv al autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, are următoarele atribuţii:a) coordonează şi controlează implementarea şi realizarea programelor naţionale de sănătate pe care le derulează în teritoriul arondat, în scopul îndeplinirii obiectivelor şi realizării indicatorilor prin desfăşurarea activităţilor specifice la nivel local;b) colaborează cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce revin autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti;c) evalueaza anual rezultatele activităţii şi propune strategiile pentru ameliorarea stării de sănătate a populaţiei din teritoriu;d) informează Ministerul Sănătăţii Publice şi autorităţile administraţiei publice locale asupra stării de sănătate a populaţiei şi asupra concluziilor care rezultă din evaluare, periodic şi ori de câte ori considera necesar;e) desemnează reprezentanţii autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti în consiliile consultative ale spitalelor publice, conform prevederilor legale în vigoare;f) propune conducerii Ministerului Sănătăţii Publice măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii managerilor de spital, în cazul constatării nerealizarii indicatorilor prevăzuţi în contractul de management;g) analizează starea de sănătate a populaţiei din teritoriul arondat, în scopul identificarii principalelor probleme de sănătate publică, şi aloca prioritar resursele de care dispune pentru intervenţiile cu cea mai mare eficienta în ameliorarea stării de sănătate;h) coordonează elaborarea raportului anual al stării de sănătate a comunităţii;i) coordonează planul de implementare a legislaţiei şi de consolidare instituţională la nivel local;j) coordonează elaborarea planului de intervenţie în caz de calamitati, dezastre, epidemii sau alte situaţii speciale stabilite de Ministerul Sănătăţii Publice;k) coordonează activitatea de audit public intern din cadrul autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi auditul public intern exercitat la nivelul spitalelor aflate în coordonare teritorială, conform legii, în cazul în care nu este organizată o astfel de structura specializată în cadrul spitalului respectiv;l) elaborează şi coordonează implementarea programelor locale de sănătate în concordanta cu priorităţile de sănătate publică identificate la nivel local;m) evalueaza anual rezultatele activităţii în domeniul medical şi adapteaza strategiile de intervenţie pentru ameliorarea stării de sănătate a populaţiei din teritoriu;n) nominalizeaza personalul din cadrul autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice din domeniul relaţiilor publice şi al comunicării;o) constituie, prin decizie, unităţi de implementare judeţene pentru programele de sănătate derulate la nivel judeţean;p) în calitate de ordonator secundar de credite, aproba angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor în condiţiile legii;q) propune Ministerului Sănătăţii Publice, cu avizul consiliului judeţean sau al consiliului local, după caz, înfiinţarea ori desfiinţarea spitalelor publice;r) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de conducerea Ministerului Sănătăţii Publice.
+
Articolul 13Directorul executiv adjunct medical al autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, are următoarele atribuţii:a) asigura implementarea la nivel local a strategiilor de sănătate elaborate de Ministerul Sănătăţii Publice, referitoare la asigurarea asistenţei medicale a populaţiei;b) evalueaza necesarul de servicii medicale curative la nivel de judeţ, pe domenii de asistenţa medicală, şi participa alături de furnizorii de servicii medicale şi casele de asigurări de sănătate la încheierea contractelor între aceştia din urma;c) participa cu date specifice la elaborarea rapoartelor privind starea de sănătate a comunităţii şi a situaţiei privind necesarul de servicii de sănătate pentru populaţia din teritoriul arondat;d) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a serviciilor de sănătate la nivel local, pe baza nevoilor de sănătate ale populaţiei şi în conformitate cu strategiile de sănătate stabilite de Ministerul Sănătăţii Publice;e) organizează reţeaua unităţilor sanitare publice din teritoriu în vederea asigurării eficientei şi calităţii actului medical, cu aprobarea Ministerului Sănătăţii Publice;f) îndrumă şi coordonează modul de organizare a activităţii cabinetelor medicale, indiferent de forma de organizare, şi a unităţilor sanitare din subordinea autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, iar în cazul în care se constata nerespectarea prevederilor legale în vigoare, aplica măsurile legale corespunzătoare;g) participa la coordonarea şi implementarea la nivel local a programelor naţionale de sănătate;h) asigura coordonarea şi integrarea serviciilor de îngrijire la domiciliu şi a serviciilor furnizate la nivel comunitar;i) evalueaza, coordonează şi monitorizează serviciile medicale furnizate în cadrul reţelei de asistenţa medicală primara, al reţelei ambulatorii de specialitate, precum şi al reţelei de asistenţa de urgenta prespitaliceasca şi spitaliceasca;j) participa la elaborarea planului de intervenţie în caz de dezastre şi epidemii;k) răspunde de organizarea şi actualizarea permanenta a evidentei unităţilor sanitare publice şi private din teritoriu;l) analizează nevoile de servicii medicale ale populaţiei şi propune spre aprobare Ministerului Sănătăţii Publice modificarea structurii unităţilor sanitare din subordine;m) analizează şi înaintează directorului executiv al autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti propunerile conducerilor unităţilor din subordine privind structura organizatorică, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a denumirii, în vederea aprobării de către Ministerul Sănătăţii Publice, cu avizul consiliului judeţean sau al consiliului local, după caz;n) răspunde de organizarea şi actualizarea evidentei medicilor din teritoriu;o) organizează culegerea şi prelucrarea informaţiilor statistice medicale primite de la unităţile sanitare publice sau private şi răspunde de transmiterea rapoartelor statistice lunare către instituţiile desemnate în acest scop;p) asigura informarea personalului medical în legătură cu normele de etica profesională şi deontologie medicală şi informarea pacientilor cu privire la drepturile şi îndatoririle acestora;q) organizează evidenta parteneriatelor public-private şi asigura sprijin local în implementarea strategiei Ministerului Sănătăţii Publice de participare a sectorului privat la îmbunătăţirea performantei sectorului sanitar;r) reprezintă autoritatea de sănătate publică judeteana sau a municipiului Bucureşti în comisiile paritare organizate la nivel judeţean;s) colaborează cu autorităţile administraţiei locale în desfăşurarea activităţilor medicale furnizate prin unităţile de asistenţa medico-socială şi asigura îndrumarea metodologică în acordarea serviciilor medicale în aceste unităţi;t) analizează şi rezolva sesizările şi reclamaţiile referitoare la asigurarea asistenţei medicale a populaţiei.
+
Articolul 14Directorul executiv adjunct de sănătate publică al autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, are următoarele atribuţii:a) coordonează şi răspunde de activităţile de epidemiologie, igiena, medicina muncii şi educaţie pentru sănătate desfăşurate la nivel teritorial;b) evalueaza, coordonează şi monitorizează activitatea de medicina preventivă desfăşurată de furnizorii de servicii medicale, indiferent de forma de organizare, iar în cazul în care se constata nerespectarea prevederilor legale în vigoare, aplica măsurile legale;c) evalueaza nevoile de servicii medicale preventive la nivel judeten şi fundamentează bugetul necesar desfăşurării acestora;d) coordonează la nivel teritorial şi răspunde de desfăşurarea activităţilor antiepidemice în situaţii de urgenta;e) coordonează şi controlează modul de constituire, gestionare şi reintregire a rezervei antiepidemice judeţene;f) coordonează şi răspunde de desfăşurarea programului judeţean de imunizari, evalueaza necesarul de vaccinuri şi controlează modul de gestionare a acestora;g) organizează culegerea şi prelucrarea informaţiilor statistice medicale din domeniul sau de competenţa, primite de la unităţile sanitare publice sau private, şi răspunde de transmiterea rapoartelor statistice lunare către instituţiile desemnate în acest scop;h) aproba, după caz, referatele de evaluare a unităţilor/activităţilor supuse avizării/autorizării sanitare;i) coordonează activităţile de consultanţa de specialitate la cererea terţilor;j) participa la elaborarea Raportului stării de sănătate a comunităţii şi a Raportului stării de sănătate în relaţie cu factorii de risc din mediul de viaţa şi munca;k) participa la îndeplinirea planurilor de acţiuni privind implementarea legislaţiei şi de consolidare instituţională în plan judeţean sau local;l) coordonează la nivel local programe de promovare a sănătăţii şi educaţiei pentru sănătate;m) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de conducerea Ministerului Sănătăţii Publice.
+
Articolul 15Directorul executiv adjunct financiar-contabil al autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, are următoarele atribuţii:a) coordonează activitatea de elaborare, finanţare, execuţie şi raportare a indicatorilor financiari din bugetul de venituri şi cheltuieli al autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi al unităţilor din subordine;b) asigura respectarea disciplinei financiare şi bugetare la nivelul autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti şi controlează aceste activităţi la nivelul unităţilor din subordine;c) răspunde de organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii patrimoniului aflat în administrare şi a execuţiei bugetare;d) răspunde de realitatea şi exactitatea datelor cuprinse în situaţiile financiare centralizate trimestriale şi anuale, precum şi de prezentarea acestora la termenul stabilit de organul ierarhic superior;e) coordonează activitatea Serviciului (biroului) investiţii, aprovizionare, întreţinere şi administrativ.Atribuţii generale
+
Articolul 16Autorităţile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, au următoarele atribuţii generale şi specifice pe domenii:A. În domeniul resurselor umaneServiciul (biroul) resurse umane, normare, organizare, salarizare (RUNOS):a) aplica normele Ministerului Sănătăţii Publice privind formarea, încadrarea, transferul şi detasarea medicilor, farmacistilor, biologilor, chimistilor şi biochimistilor la nivelul autorităţii de sănătate publică; coordonează şi verifica aplicarea acestor norme la nivelul unităţilor sanitare cu personalitate juridică subordonate;b) îndrumă şi verifica în unităţile sanitare subordonate aplicarea legislaţiei în vigoare referitoare la încadrarea, salarizarea, promovarea şi acordarea tuturor celorlalte drepturi salariale privind salariul de merit, indemnizaţia de conducere, sporul de vechime, sporul pentru condiţii deosebite de muncă, încadrarea personalului care îşi desfăşoară activitatea în locuri de muncă cu condiţii speciale şi deosebite, salarizarea garzilor;c) verifica modul de organizare şi desfăşurare a concursurilor la nivelul unităţilor sanitare cu personalitate juridică din subordine pentru toate categoriile de personal;d) monitorizează numărul maxim de personal pe categorii pentru unităţile sanitare publice;e) întocmeşte rapoarte statistice privind numărul şi drepturile de personal şi le înaintează periodic şi la solicitare Institutului Naţional de Statistica, Ministerului Sănătăţii Publice, Centrului naţional pentru organizarea şi asigurarea sistemului informaţional şi informatic în domeniul sănătăţii;f) întocmeşte statul de funcţii pentru aparatul propriu, în vederea aprobării de către Ministerul Sănătăţii Publice, precum şi lucrările privind modificarea şi completarea acestuia;g) solicita Ministerului Sănătăţii Publice, cu avizul direcţiilor coordonatoare, aprobarea organizării concursului pentru ocuparea şi publicarea posturilor vacante de medici, farmacisti, biologi, chimisti şi biochimisti din aparatul propriu, conform reglementărilor legale în vigoare;h) participa la organizarea concursurilor şi examenelor pentru obţinerea de grade şi trepte profesionale, precum şi de intrare în rezidentiat; participa la organizarea concursurilor şi examenelor pentru unităţile sanitare cu personalitate juridică din subordine, potrivit legii;i) asigura participarea autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin reprezentanţii săi în comisiile paritare organizate la nivel judeţean, pentru stabilirea necesarului de medici;j) aplica prevederile legale în domeniul monitorizarii funcţiei publice:1. elaborează şi transmit la Ministerul Sănătăţii Publice documentaţia necesară în vederea elaborării planului anual de ocupare a funcţiilor publice generale şi specifice;2. elaborează şi transmit la Ministerul Sănătăţii Publice situaţia funcţiilor publice generale şi specifice ale personalului contractual, pe nivel de studii, grade şi trepte profesionale, în vederea elaborării anexei la legea bugetului de stat;3. transmit lunar, la solicitarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, situaţia privind respectarea codului de conduita al funcţionarilor publici, inclusiv regimul incompatibilităţilor şi al conflictului de interese;4. transmit, la solicitarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, actualizarea bazei de date în ceea ce priveşte funcţiile şi funcţionarii publici proprii;k) la solicitarea conducerii unităţilor sanitare din subordine elaborează documentaţia privind structura organizatorică, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului sau a denumirii, pe care o înaintează directorului executiv adjunct medical;l) pentru unităţile sanitare publice din subordine aproba statele de funcţii, cu încadrarea în normativele de personal în vigoare.B. În domeniul juridicBiroul juridic:a) avizează, la cererea conducerii, actele care pot angaja răspunderea patrimonială a persoanei juridice, precum şi orice alte acte care produc efecte juridice;b) participa la comisia locală de coordonare a activităţii de privatizare;c) participa la negocierea şi încheierea contractelor;d) redactează cererile de chemare în judecata, de exercitare a căilor de atac, modifica, renunţa la pretenţii şi cai de atac, cu aprobarea conducerii autorităţii de sănătate publică;e) reprezintă şi apara interesele persoanei juridice în faţa organelor administraţiei de stat, a instanţelor judecătoreşti, a altor organe cu caracter jurisdicţional, precum şi în cadrul oricărei proceduri prevăzute de lege, în baza delegaţiei date de conducerea persoanei juridice;f) participa la negocierea de înţelegeri internaţionale privind domeniul de activitate în care funcţionează sau, după caz, avizează asemenea înţelegeri;g) se preocupa de obţinerea titlurilor executorii şi sesizează directorul executiv adjunct financiar-contabil în vederea luării măsurilor necesare pentru realizarea executării silite a drepturilor de creanta, iar pentru realizarea altor drepturi sesizează organul de executare silită competent;h) urmăreşte, semnaleaza şi transmite organelor de conducere şi serviciilor interesate noile acte normative apărute şi atribuţiile ce le revin din acestea;i) contribuie prin întreaga activitate la asigurarea respectării legii, apărarea proprietăţii publice şi private a statului aflate în administrarea autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, a unităţilor din subordine, precum şi la buna gospodărire a mijloacelor materiale şi financiare din patrimoniu;j) semnaleaza organelor competente cazurile de aplicare neuniforma a actelor normative şi, când este cazul, face propuneri corespunzătoare;k) analizează, împreună cu compartimentul financiar-contabil şi cu alte compartimente interesate, modul în care sunt respectate dispoziţiile legale în desfăşurarea activităţii unităţilor şi cauzele care generează prejudicii aduse avutului public sau infracţiuni. Întocmeşte constatări şi propune luarea măsurilor necesare în vederea intaririi ordinii şi disciplinei, prevenirea încălcării legilor şi a oricăror alte abateri;l) asigura transmiterea către unităţile sanitare din subordine a tuturor ordinelor ministrului sănătăţii publice, circularelor şi instrucţiunilor tehnice elaborate de Ministerul Sănătăţii Publice;m) realizează evidenta actelor normative cu aplicare în sistemul sanitar, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi a celor cu caracter general sau privind probleme financiar-contabile ce se regăsesc în activitatea autorităţii de sănătate publică ori a unităţilor subordonate;n) asigura consultanţa juridică tuturor compartimentelor autorităţii, precum şi unităţilor sanitare publice din subordine;o) asigura informarea personalului privind actele normative din domeniul de activitate al autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti nou-apărute;p) îndeplineşte orice alte lucrări cu caracter juridic.C. În domeniul auditului public internServiciul (biroul) de audit public intern1. Este structura de audit din cadrul autorităţilor de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, care are următoarele atribuţii:a) elaborează proiectul planului de audit public intern;b) efectuează activităţi de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale instituţiei proprii sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienta şi eficacitate;c) efectuează activităţi de audit public intern exercitat asupra activităţilor desfăşurate în cadrul unităţilor sanitare subordonate, precum şi al spitalelor cu mai puţin de 400 de paturi;d) informează structura de audit public intern din Ministerul Sănătăţii Publice despre recomandările neinsusite de conducătorul unităţii publice auditate, precum şi despre consecinţele acestora;e) raportează periodic directorului executiv al autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi structurii de audit public intern din Ministerul Sănătăţii Publice cu privire la constatările, concluziile şi recomandările rezultate din activităţile sale de audit;f) elaborează raportul anual al activităţilor de audit public intern îl înaintează până la data de 15 ianuarie a anului în curs pentru anul expirat către structura de audit public intern din Ministerul Sănătăţii Publice;g) raportează imediat conducătorului unităţii publice şi structurii de control intern abilitate, în cazul identificarii unor neregularităţi sau posibile prejudicii;h) contribuie, împreună cu persoanele împuternicite din autoritatea de sănătate publică judeteana şi a municipiului Bucureşti, la activitatea de elaborare a ghidurilor de practica medicală.2. Serviciul (biroul) de audit public intern nu poate fi implicat în elaborarea procedurilor de control intern şi în desfăşurarea activităţilor supuse auditului public intern.D. În domeniul informaticii şi biostatisticii medicaleServiciul de informatica şi biostatistica medicală:a) este responsabil pentru organizarea bazei de date judeţene, verificarea şi codificarea informaţiilor medicale;b) pune la dispoziţie tuturor structurilor interne interesate toate datele solicitate şi pune la dispoziţie structurilor externe ale autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti date statistice medicale, cu acordul conducătorului autorităţii;c) colaborează cu celelalte structuri ale autorităţii de sănătate publică judeţene, şi a municipiului Bucureşti pe probleme legate de informatica medicală;d) transmite informări operative (în timp real) persoanelor cu atribuţii de decizie;e) colaborează cu structurile responsabile pentru supravegherea/controlul bolilor transmisibile şi netransmisibile în realizarea rapoartelor periodice, precum şi a prognozelor;f) organizează sistemul de evidenta primara şi raportarea statistica sanitară la nivelul cabinetelor medicale, indiferent de forma de organizare a unităţilor sanitare;g) verifica datele raportate cu evidentele primare şi centralizatoare;h) centralizează dările de seama de la nivelul judeţului şi centralizatoarele de activitate şi morbiditate trimestriale şi anuale;i) verifica şi centralizează dările de seama privind morbiditatea cu incapacitate temporară de muncă, calcularea indicatorilor de gravitate şi durata medie pe ramuri de producţie, calcularea indicatorilor incapacităţii şi compararea lor cu perioadele anterioare similare (date comparabile);j) codifica cauzele de deces, în conformitate cu obligaţiile Ministerului Sănătăţii Publice, în buletinele de deces şi de născut mort, conform legislaţiei de stare civilă a populaţiei;k) verifica şi codifica fişele de decese sub un an, decese perinatale, fişele cu decese materne şi le compara ca număr şi cauza de deces cu cele care circulă prin sistemul informaţional al Institutului Naţional de Statistica;l) organizează cursurile de perfecţionare a personalului de statistica şi instruirea cu privire la codificarea morbiditatii, a incapacităţii temporare de muncă şi buna completare a evidentelor şi darilor de seama, precum şi arhivarea formularelor statistice în conformitate cu indicatorul termenelor de păstrare a documentelor;m) centralizează, verifica şi transmite la Centrul naţional pentru organizarea şi asigurarea sistemului informaţional şi informatic în domeniul sănătăţii dările de seama de stat ale Institutului Naţional de Statistica (unităţi, paturi, personal, activităţi) la datele fixate;n) tine evidenta şi raportează miscarea personalului medical pe unităţi, specialităţi medicale, sexe şi vârsta şi actualizează permanent registrul naţional;o) participa concret la toate studiile şi anchetele medicale de sănătate organizate de Centrul naţional pentru organizarea şi asigurarea sistemului informaţional şi informatic în domeniul sănătăţii, pentru aflarea opiniei populaţiei privind calitatea şi necesarul de asistenţa medicală, opinia specialiştilor privind structura reţelei sanitare, necesarul de medicamente şi necesarul de personal medico-sanitar etc.;p) colaborează cu celelalte compartimente şi servicii ale autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti pe probleme legate de informatica şi biostatistica medicală, realizarea registrelor de boli cronice sau altor registre a căror realizare este în responsabilitatea autorităţii de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti;q) primeşte raportarile legate de activitatea spitalelor, constituie baza de date la nivel judeţean, le transmite Ministerului Sănătăţii Publice, pentru decizii majore de politica sanitară şi pentru raportarile necesare organismelor Uniunii Europene şi Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii;r) alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv al autorităţii de sănătate publică.E. Registratura şi secretariat:a) asigura evidenta unităţilor din subordine: denumire, nominalizarea conducerilor, adresele complete şi numerele de telefon ale unităţilor şi conducerilor acestora (inclusiv numerele de telefon de la domiciliu – fixe sau mobile);b) asigura evidenta autorităţilor publice locale şi centrale, precum şi a persoanelor din conducerea acestora (numele, prenumele, funcţia, adresa de reşedinţa, numerele de telefon etc.);c) înregistrează lucrările transmise de conducerea autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti şi de serviciile din structura acesteia către petenti şi alte autorităţi, precum şi cele primite la conducerea autorităţii şi tine evidenta repartizării acestora, urmărind rezolvarea lor în termenele stabilite;d) înscrie în registrul specific persoanele venite în audienta la conducerea autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, problemele prezentate de către acestea şi soluţiile date;e) înregistrează şi tine evidenta lucrărilor primite sau transmise prin fax;f) asigura transmiterea corespondentei de la autoritatea de sănătate publică judeteana şi a municipiului Bucureşti, inclusiv modul de trimitere;g) întocmeşte evidenta deplasarilor în teren ale salariaţilor autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti;h) păstrează secretul de serviciu;i) îndeplineşte şi alte sarcini dispuse de conducerea autorităţii de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.F. În domeniul relaţiilor cu publicul şi al comunicăriiCompartimentul relaţii cu publicul şi comunicare are următoarele atribuţii:1. în domeniul relaţiilor publice:a) colaborează cu direcţiile de specialitate ale Ministerului Sănătăţii Publice în realizarea obiectivelor de comunicare prin mass-media ori prin mijloacele proprii ale autorităţii de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti;b) evalueaza imaginea autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi a unităţilor sanitare şi stabileşte măsurile pentru îmbunătăţirea acesteia;c) asigura desfăşurarea optima a activităţii de relaţii publice;d) asigura informarea permanenta referitoare la principalele activităţi ale autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, privind în mod deosebit derularea reformei în sistemul sanitar;e) asigura o legătură permanenta între comunitate şi autoritatea de sănătate publică judeteana şi a municipiului Bucureşti, organizând după un program stabilit activitatea de audiente pentru populaţie; asigura informarea populaţiei (prin intermediul spitalelor, al unităţilor sanitare ambulatorii şi al mass-media) privind programul săptămânal de audienta al Ministerului Sănătăţii Publice;f) desfăşoară activitatea de analiza a cererilor cetăţenilor şi disponibilizeaza toate informaţiile necesare pentru soluţionarea problemelor prezentate sau solicitate; urmăreşte şi sprijină totodată soluţionarea legală şi în termen a cererilor, petitiilor etc. primite de la Ministerul Sănătăţii Publice şi transmise la autoritatea de sănătate publică judeteana şi a municipiului Bucureşti, precum şi comunicarea către minister a modului de soluţionare a scrisorilor respective;g) realizează legătură dintre cetăţean şi unităţile sanitare din subordine pentru clarificarea tuturor problemelor în vederea rezolvarii cererii solicitantului;h) realizează legătură dintre persoanele defavorizate şi instituţii specializate în asistenţa acestora;i) realizează legătură dintre persoanele defavorizate care necesita efectuarea tratamentului în străinătate şi conducerea autorităţilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, în vederea elaborării documentaţiilor necesare;j) informaţiile care constituie secrete de stat şi de serviciu vor fi accesate şi gestionate conform standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate;2. în domeniul relaţiilor cu prefectura, consiliul judeţean, cu alte organe ale administraţiei publice locale şi centrale, sindicate şi cu organisme neguvernamentale:a) organizează legătură dintre autoritatea de sănătate publică judeteana şi a municipiului Bucureşti şi prefectura, consiliul judeţean, primăriile locale şi organizaţiile neguvernamentale;b) asigura legătură dintre conducerea autorităţii de sănătate publică judeteana şi a municipiului Bucureşti şi sindicate în vederea analizei şi soluţionării, conform legislaţiei în vigoare, a revendicarilor sindicale;c) comunică Ministerului Sănătăţii Publice date privind:(i) adresa autorităţii de sănătate publică judeteana şi a municipiului Bucureşti, numele şi prenumele persoanelor din conducere, numărul de telefon şi de fax (inclusiv e-mail); pentru directori, numărul de mobil şi numărul de telefon de la domiciliul acestora;(îi) denumirea şi adresa spitalelor din teritoriu, numele şi prenumele directorilor, numărul de telefon şi de fax (inclusiv de mobil);(iii) denumirea şi adresa altor unităţi importante din teritoriu, numele şi prenumele conducătorilor, numărul de telefon (inclusiv de mobil);(iv) modificările ce intervin în datele comunicate.G. În domeniul programelor de sănătateÎn structura autorităţii de sănătate publică la nivel judeţean, precum şi regional se organizează Serviciul de programe de sănătate regional şi judeţean, având următoarele atribuţii:1. Serviciul de programe de sănătate regional din cadrul autorităţii de sănătate publică aflate în municipiul desemnat conform legii ca centru regional, prevăzută în anexa nr. 3, are atribuţiile prevăzute la pct. 2 şi, în plus, următoarele atribuţii:a) este subordonat metodologic Agenţiei Naţionale pentru Programe de Sănătate;b) asigura monitorizarea şi coordonarea la nivel regional a programelor de sănătate, în conformitate cu actele normative în vigoare privind programele şi subprogramele de sănătate;c) elaborează anual rapoarte privind starea de sănătate a populaţiei din teritoriul arondat, conform metodologiilor şi indicatorilor stabiliţi de Uniunea Europeană;d) analizează trimestrial şi anual indicatorii programelor de sănătate primiţi de la autorităţile de sănătate publică din teritoriul arondat, în conformitate cu actele normative în vigoare privind programele şi subprogramele de sănătate;e) solicita autorităţilor de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ori de câte ori este nevoie, date suplimentare de raportare privind programul finanţat din bugetul de stat şi al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;f) transmite Agenţiei Naţionale pentru Programe de Sănătate propuneri privind modul de imbunatatire a derulării programelor de sănătate la nivel regional;g) analizează starea de sănătate a populaţiei la nivel regional şi stabileşte priorităţile specifice regiunii, pe care le transmite Agenţiei Naţionale pentru Programe de Sănătate;h) propune Agenţiei Naţionale pentru Programe de Sănătate includerea unor activităţi noi în structura programelor, pe baza problemelor de sănătate publică identificate;i) în realizarea atribuţiilor sale poate colabora direct cu unităţile judeţene de implementare a programelor de sănătate, precum şi cu institutele de sănătate publică şi cu institutele de specialitate din teritoriul arondat;j) poate stabili colaborări interinstitutionale, la nivel regional, cu organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale la nivel regional, pentru asigurarea ingrijirilor medicale integrate la nivel de pacient şi a corelării activităţilor din cadrul programelor naţionale de sănătate cu alte iniţiative, finanţate din alte surse;k) primeşte şi prelucreaza datele din registrele de boala colectate la nivel regional;l) furnizează informaţii de interes public cu privire la starea de sănătate a populaţiei din teritoriul arondat, domeniile prioritare de acţiune şi activităţile specifice din cadrul programului naţional de sănătate.2. Serviciul programe de sănătate judeţean:a) este subordonat metodologic Agenţiei Naţionale pentru Programe de Sănătate;b) asigura monitorizarea şi implementarea programelor la nivel judeţean;c) colectează trimestrial şi anual indicatorii programelor de sănătate de la unităţile sanitare, pe care îi transmite Serviciului de programe de sănătate la nivel regional, în conformitate cu actele normative în vigoare privind programele şi subprogramele de sănătate;d) analizează indicatorii de morbiditate şi mortalitate legaţi de evoluţia bolilor netransmisibile în judeţ, inclusiv anii potenţiali de viaţa pierduti;e) colaborează cu Serviciul de informatica şi biostatistica medicală;f) primeşte anual, trimestrial şi ori de câte ori este nevoie de la casa de asigurări de sănătate judeteana sau a municipiului Bucureşti analiza modului în care a fost derulat programul de sănătate cu scop curativ;g) solicita unităţilor sanitare ori de câte ori este nevoie date suplimentare de raportare privind programul de sănătate finanţat din bugetul de stat şi al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;h) face propuneri către conducerea autorităţii de sănătate publică judeteana şi a municipiului Bucureşti, privind fondurile specifice necesare derulării programelor de sănătate la nivel judeţean;i) face propuneri către autoritatea de sănătate publică judeteana şi a municipiului Bucureşti, privind modul de derulare a programelor de sănătate la nivel judeţean;j) asigura repartizarea fondurilor alocate pe program la nivelul judeţului, pe baza unor criterii obiective;k) primeşte propuneri privind îmbunătăţirea modului de derulare a programului de sănătate la unităţile judeţene de implementare a programelor;l) asigura corelarea programelor naţionale de sănătate cu alte iniţiative şi programe de sănătate, finanţate din alte surse;m) formează, la nivelul unităţilor judeţene de implementare a programului de sănătate, echipe interdisciplinare de experţi locali, după caz (medici specialişti, medici de familie, asistenţi comunitari, asistenţi sociali, mediatori comunitari etc.);n) stabileşte colaborări interinstitutionale, prin intermediul unităţilor judeţene de implementare a programelor de sănătate, cu organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale la nivel local, pentru asigurarea ingrijirilor medicale integrate la nivel de pacient şi a corelării programului naţional de sănătate cu alte iniţiative şi programe de sănătate, finanţate din alte surse;o) gestionează la nivel judeţean registrele naţionale de boli netransmisibile.Atribuţii specificeI. În domeniul educării/informării/comunicăriiBiroul (compartimentul) de promovare a sănătăţii:a) furnizează informaţii către populaţie referitoare la prevenirea bolilor şi la promovarea sănătăţii;b) dezvolta la nivel local programe de promovare a sănătăţii şi educaţie pentru sănătate, în funcţie de priorităţile locale;c) elaborează proiecte în parteneriat cu autorităţile locale, reprezentanţii în teritoriu ai altor ministere, organizaţii neguvernamentale şi reprezentante internaţionale, în vederea soluţionării problemelor comunitare;d) informează autorităţile locale despre activităţile de promovare a sănătăţii şi coopteaza reprezentanţii acestora în implementarea respectivelor activităţi;e) furnizează servicii de formare în educaţia pentru sănătate, în colaborare şi sub îndrumarea Centrului Naţional de Promovare a Sănătăţii din cadrul Şcolii Naţionale de Sănătate Publică şi Management Sanitar, servicii adresate formatorilor din cadrul şi din afară sistemului de sănătate;f) elaborează, editează şi asigura multiplicarea de materiale publicitare specifice;g) monitorizează şi supraveghează realizarea corecta şi completa a conţinutului materialelor de promovare a sănătăţii ce fac obiectul eventualelor contracte cu furnizori de servicii în cadrul domeniilor specifice de activitate, la nivelul judeţului.II. În domeniul supravegherii şi controlului bolilor1. Serviciul de supraveghere şi control al bolilor transmisibile:a) participa la funcţionarea reţelei naţionale de supraveghere a bolilor transmisibile şi la cel de alerta şi răspuns rapid;b) coordonează, controlează şi evalueaza programul de imunizari desfăşurat în teritoriu şi verifica registrele de vaccinari;c) fundamentează necesarul de material biologic pentru imunizarea grupelor catagrafiate şi verifica în teritoriu condiţiile de depozitare a vaccinului şi efectuarea vaccinarii;d) coordonează activităţile specifice privind supravegherea şi controlul bolilor transmisibile;e) colectează şi analizează, verifica şi gestionează datele privind bolile transmisibile de la toate sursele existente în teritoriu;f) supraveghează modul în care medicii de familie efectuează colectarea şi transmiterea datelor necesare supravegherii bolilor transmisibile, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;g) efectuează investigaţiile epidemiologice, identifica şi coordonează măsurile necesare pentru limitarea focarelor de boala transmisibila în colectivităţi, puse în aplicare în colaborare cu alte structuri cu atribuţii specifice sau cu autorităţi locale;h) asigura diseminarea periodică a datelor privind bolile transmisibile rezultate din analiza şi interpretarea acestora către sursele de la care au provenit şi către autorităţi;i) desfăşoară îndrumarea metodologică şi profesională a unităţilor sanitare din teritoriu, la solicitare, în probleme de infectii nosocomiale;j) intervine şi efectuează expertiza de specialitate, în cazul unor focare epidemice nosocomiale sau în situaţii de risc declarat, la solicitarea unităţii ori prin autosesizare;k) efectuează, la cererea terţilor, consultanţa de specialitate;l) participa la elaborarea, prin personalul de specialitate cu studii superioare, a referatelor de evaluare a unităţilor sanitare în vederea avizării/autorizării sanitare;m) verifica şi aplica măsurile de protecţie sanitară a frontierelor de stat privind bolile transmisibile;n) pune la dispoziţie structurii interne de statistica datele solicitate;o) desfăşoară activităţi specifice în cadrul planurilor de intervenţie în situaţii de urgenta;p) coordonează studii populationale privind evoluţia bolilor transmisibile în teritoriul dat;q) coordonează instruirea personalului din unităţile medicale publice şi private, pe probleme de prevenire şi control al infectiilor nosocomiale;r) organizează activitatea de supraveghere şi combatere a vectorilor de importanţa medicală;s) monitorizează situaţia infectiilor nosocomiale din unităţile sanitare din teritoriu;t) îndeplineşte alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv adjunct de sănătate publică.În cadrul Serviciului de supraveghere şi control al bolilor transmisibile funcţionează Compartimentul de produse antiepidemice, care are următoarele atribuţii:a) asigura depozitarea şi distribuirea în teritoriul arondat a vaccinurilor şi a celorlalte produse biologice şi materiale necesare desfăşurării activităţii de medicina preventivă;b) asigura depozitarea şi livrarea produselor DDD necesare intervenţiei în focarele de boli transmisibile;c) asigura aprovizionarea laboratoarelor proprii şi a altor unităţi sanitare cu medii de cultura, seruri de diagnostic, sticlarie, reactivi, kit-uri şi alte materiale consumabile, în vederea realizării activităţilor cuprinse în programele de medicina preventivă;d) asigura depozitarea şi distribuirea în teritoriul arondat a produselor din componenta rezervei antiepidemice în caz de calamitate;e) îndeplineşte şi alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv adjunct de sănătate publică.2. Serviciul/Biroul de supravegherea şi controlul bolilor profesionale:a) realizează registrul de evidenta a bolilor profesionale la nivel teritorial, efectuand cercetarea şi documentarea cazurilor suspecte de boala, declararea şi înregistrarea bolilor profesionale; selecteaza cazurile şi transmite fise BP2/rapoarte partenerilor institutionali, conform prevederilor legale;b) înregistrează cazurile de boli legate de profesie şi indicii de morbiditate profesională cu incapacitate temporară de muncă;c) realizează expertize în domeniul sănătăţii ocupationale;d) centralizează şi analizează situaţia angajaţilor expusi la noxe din teritoriu;e) asigura organizarea activităţilor de colectare şi raportare a datelor necesare identificarii problemelor de sănătate ocupationala şi a operatorilor specializaţi în intervenţii eficiente din piaţa de servicii medicale de medicina muncii;f) participa cu rapoarte la elaborarea sintezelor naţionale privind sănătatea în relaţie cu mediul ocupational;g) derulează studii multidisciplinare asupra problemelor de sănătate-mediu-securitate în teritoriul dat;h) organizează acţiuni de prevenire a imbolnavirilor profesionale şi de promovare a sănătăţii în munca;i) evalueaza aplicarea normelor la locul de muncă pentru supravegherea gravidelor cu risc maternal;j) participa la implementarea programelor privind protejarea sănătăţii şi prevenirea imbolnavirilor asociate factorilor de risc ocupationali;k) coordonează activitatea structurilor medicale de medicina muncii din teritoriu şi urmăreşte aplicarea criteriilor de control al calităţii serviciilor de medicina muncii;l) stocheaza datele medicale de la angajatorii aflaţi în procedura de faliment;m) participa la aplicarea legislaţiei privind încadrarea locurilor de muncă în condiţii deosebite şi speciale;n) efectuează, la cererea terţilor, evaluarea factorilor de risc profesional;o) evalueaza aplicarea normelor privind asigurarea supravegherii medicale a persoanei expuse profesional, în concordanta cu prevederile legale şi cu riscurile profesionale;p) elaborează referatele de evaluare a unităţilor/ activităţilor supuse avizării sanitare;q) participa la elaborarea şi execuţia planurilor de acţiuni privind implementarea în plan judeţean a acquis-ului comunitar în domeniul sănătăţii şi securităţii în munca.3. Serviciul/Biroul evaluarea factorilor de mediu şi avizarea/ autorizarea sanitară:a) implementeaza la nivel local activităţile cuprinse în programul comunitar de sănătate publică privind protejarea sănătăţii şi prevenirea imbolnavirilor asociate factorilor de risc în relaţie cu mediul şi cu alimentele;b) monitorizează realizarea indicatorilor specifici din cadrul acestor programe;c) efectuează, la cererea terţilor, consultanţa de specialitate;d) desfăşoară activitatea de evaluare a conformarii la normele de igiena şi sănătate publică a proiectelor de amenajare-construire şi elaborează referatele de evaluare în vederea avizării/autorizării sanitare;e) participa la elaborarea şi execuţia planurilor de acţiuni privind implementarea legislaţiei şi de consolidare instituţională la nivel local;f) participa la efectuarea investigatiilor epidemiologice a toxiinfectiilor alimentare, în colaborare cu celelalte structuri cu atribuţii specifice;g) colectează şi înregistrează datele privind tipurile, cantitatea şi modul de gestionare a deşeurilor generate în unităţile medicale din teritoriu;h) desfăşoară activităţi specifice în cadrul planurilor de intervenţie în situaţii de urgenta;i) coordonează studiile populationale privind evoluţia sănătăţii în raport cu factorii de mediu şi cu alimentele, în teritoriul dat;j) participa la elaborarea Raportului privind starea de sănătate a populaţiei;k) gestionează şi actualizează baza de date privind avizarea/autorizarea sanitară şi transmite structurii de inspecţie sanitară de stat datele nou-introduse;l) îndeplineşte alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv adjunct de sănătate publică.În cadrul Serviciului/Biroului evaluarea factorilor de mediu şi avizarea/autorizarea sanitară funcţionează Compartimentul de medicina şcolară, care are următoarele atribuţii:a) supraveghează acordarea asistenţei medicale curativo-profilactice în colectivitatile de copii şi tineri;b) monitorizează dezvoltarea fizica, psihomotorie şi starea de sănătate a copiilor din colectivităţi;c) coordonează activităţile de promovare a sănătăţii, derulate împreună cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării, precum şi cu alte instituţii;d) coordonează şi evalueaza activităţile desfăşurate în cadrul examenelor de bilanţ şi al triajelor epidemiologice în colectivitatile de copii;e) controlează dispensarizarea medicală a copiilor cu afecţiuni cronice, precum şi planul de recuperare a acestora;f) coordonează activităţile de monitorizare a indicatorilor din cadrul programelor de sănătate având ca obiectiv supravegherea stării de sănătate a copiilor şi a colectivităţilor de copii;g) alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv adjunct de sănătate publică.4. Compartimentul teritorial de sănătate publică:participa la desfăşurarea activităţilor specifice, stabilite de conducerea autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, în teritoriul arondat.5. Laboratoare5.1. Laboratorul de microbiologie:a) participa la efectuarea anchetelor epidemiologice prin recoltarea şi prelucrarea de probe bacteriologice, virusologice, serologice, imunologice şi parazitologice din produse biologice (patologice), pentru supravegherea şi controlul bolilor transmisibile;b) participa, prin responsabilul desemnat, la buna funcţionare a reţelei naţionale de supraveghere a bolilor transmisibile;c) efectuează analize microbiologice din probe de apa, aer, alimente şi factori de mediu;d) efectuează analize microbiologice la cererea unor beneficiari, pentru care se percep taxe;e) asigura aplicarea procedurilor în vederea acreditării laboratorului;f) alte atribuţii specifice.5.2. Laboratorul de chimie sanitară şi/sau toxicologie:a) efectuează analize fizico-chimice şi toxicologice din probe biologice, apa, aer, alimente şi alţi factori de mediu pentru evaluarea obiectivă a conformitatii produselor şi a riscurilor pentru sănătate;b) efectuează analize fizico-chimice şi toxicologice, la cererea unor beneficiari, pentru care se percep taxe;c) asigura aplicarea procedurilor în vederea acreditării laboratorului;d) alte atribuţii specifice stabilite de medicul-şef de laborator.5.3. Laboratorul igiena radiatiilor:a) coordonează activităţile pentru protejarea sănătăţii populaţiei şi prevenirea efectelor asociate radiatiilor ionizante;b) asigura colectarea şi raportarea datelor privind sănătatea populaţiei în relaţie cu radiatiile ionizante;c) participa la elaborarea Raportului stării de sănătate a comunităţii;d) efectuează, din proprie iniţiativă sau la cererea terţilor, determinări ale nivelurilor de radiatii, consultanţa de specialitate;e) controlează aplicarea normelor de securitate nucleara şi igiena radiatiilor;f) avizează şi autorizeaza sanitar unităţile în care se desfăşoară practici şi activităţi nucleare;g) elaborează referatele de evaluare pentru unităţile supuse avizării/autorizării sanitare;h) verifica respectarea normelor de igiena radiatiilor ionizante în unităţile autorizate şi în laboratoarele de profil;i) participa la elaborarea planurilor de acţiuni privind implementarea în plan judeţean a acquis-ului comunitar;j) participa la elaborarea planului de acţiune în caz de catastrofa;k) intervine în caz de accident nuclear sau de urgenta radiologica;l) evalueaza nivelul expunerii medicale la radiatii ionizante a populaţiei prin programe de asigurare şi control al calităţii;m) alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv adjunct de sănătate publică.III. În domeniul serviciilor medicale:1. Compartimentul asistenţa comunitara şi înregistrare/ evaluare asistenţi medicali:a) coordonează activitatea asistentilor medicali comunitari;b) coordonează, monitorizează şi controlează serviciile de îngrijire comunitara şi de îngrijiri la domiciliu;c) colaborează şi dezvolta programe de îngrijiri de sănătate cu autorităţile locale şi cu organizaţiile neguvernamentale;d) înregistrează asistenţii medicali, comunitari, moaşele, în colaborare cu Ordinul Asistentilor Medicali şi Moaşelor din România, în Registrul Unic Naţional;e) eliberează autorizaţia de libera practica pentru asistenţi medicali şi moase;f) asigura informarea asistentilor medicali, comunitari şi moaşelor asupra legislaţiei din domeniul profesiei, normelor de etica şi deontologie profesională, în colaborare cu Ordinul Asistentilor Medicali şi Moaşelor din România;g) controlează respectarea Codului de etica şi deontologie profesională de către asistenţii medicali, comunitari şi moase şi comunică Ordinului Asistentilor Medicali şi Moaşelor din România eventualele abateri;h) controlează respectarea programelor de instruire practica a elevilor şi studenţilor din unităţile de învăţământ care pregătesc asistenţi medicali şi moase, desfăşurate în unităţile sanitare, în colaborare cu directorul de îngrijiri/asistentul-şef şi cu reprezentantul inspectoratului şcolar judeţean;i) participa în comisia de examinare pentru examenul de absolvire a şcolii postliceale sanitare;j) participa la selecţia asistentilor medicali, comunitari, moaşelor, infirmierelor, precum şi ca membri în comisiile de examene şi concursuri de ocupare a posturilor vacante pentru aceste categorii de personal;k) participa la activităţile profesionale şi la manifestările organizate de Ordinul Asistentilor Medicali şi Moaşelor din România;l) colaborează cu organizaţii profesionale, sindicale şi organizaţii neguvernamentale în proiecte ce privesc activitatea asistentilor medicali.2. Compartimentul asistenţa medicală ambulatorie:a) asigura îndrumarea tehnica şi metodologică a activităţii de asistenţa medicală primara şi de specialitate;b) verifica în teren modul de acordare a asistenţei medicale primare şi de specialitate, precum şi respectarea prevederilor cuprinse în reglementările legale în vigoare privind acordarea asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate;c) participa la implementarea strategiilor de reforma în domeniul asistenţei medicale, elaborate şi aprobate de Ministerul Sănătăţii Publice;d) coordonează activitatea de monitorizare a bolilor cronice de către medicii de familie şi de specialitate din ambulatoriu, care îşi desfăşoară activitatea atât în cabinete publice, cat şi în cabinete private;e) monitorizează modul în care personalul din cabinetele medicilor de familie şi din ambulatoriul de specialitate respecta obligaţiile reglementate prin acte normative, referitoare la:1. etica profesională şi deontologia medicală;2. asistenţa de sănătate publică;3. activitatea desfăşurată în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate;4. relaţiile de muncă, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;5. pacientii;6. managementul evidentei medicale primare şi al informatiei medicale gestionate;7. educaţia/formarea continua şi dezvoltarea profesională a resurselor umane din asistenţa medicală primara şi de specialitate din ambulatoriu;f) analizează, împreună cu casa de asigurări de sănătate, nevoile de servicii medicale de specialitate ale populaţiei;g) evalueaza, coordonează şi monitorizează serviciile medicale furnizate în unităţile medicale publice şi private de specialitate în ambulatoriu, precum şi cele care asigura asistenţa medicală de recuperare;h) asigura informarea personalului medical în legătură cu normele de etica profesională şi deontologie medicală şi informarea pacientilor cu privire la drepturile şi îndatoririle acestora;i) evalueaza, coordonează şi monitorizează activitatea unităţilor medicale cu paturi şi ambulatoriilor de specialitate, publice sau private, prin care se asigura asistenţa medicală de recuperare, precum şi a societăţilor de turism balnear şi de recuperare.3. Compartimentul de asistenţa medicală de urgenta prespitaliceasca şi spitaliceasca:a) analizează, împreună cu casa de asigurări de sănătate, nevoile de servicii medicale de urgenta prespitaliceasca şi spitaliceasca ale populaţiei;b) evalueaza, coordonează şi monitorizează activităţile cu caracter medico-sanitar;c) avizează Regulamentul de organizare şi funcţionare al spitalelor, Regulamentul de ordine interioară al spitalelor, precum şi fişa postului pentru personalul din spitale;d) participa la negocierea anuală a indicatorilor de performanţă specifici fiecărui spital din teritoriul arondat;e) monitorizează şi evalueaza activitatea medicală desfăşurată în spital pe baza indicatorilor de performanţă ai managementului spitalului;f) monitorizează modul în care spitalele respecta criteriile de calitate a actului medical;g) urmăreşte respectarea programului de muncă pe categorii de personal, precum şi asigurarea de către spitale a numărului optim de personal, pe categorii şi locuri de muncă, în funcţie de normativele de personal în vigoare;h) monitorizează şi coordonează modul în care spitalul îşi respecta obligaţia legală de a inregistra, stoca, prelucra şi transmite informaţiile legate de activitatea sa, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;i) monitorizează şi coordonează modul în care se asigura asistenţa medicală de urgenta şi prim ajutor calificat, în condiţiile legii;j) propune măsuri de creştere a eficientei şi calităţii serviciilor medicale şi de asigurare a accesului echitabil al populaţiei la serviciile medicale;k) verifica modul de organizare în vederea asigurării asistenţei medicale în situaţii de dezastre, atacuri teroriste, război, conflicte sociale şi alte situaţii de criza.4. Compartimentul de asistenţa materno-infantila:a) răspunde de implementarea la nivel local a strategiilor naţionale în domeniul sănătăţii mamei şi copilului;b) coordonează şi participa la identificarea prioritatilor în domeniul asistenţei medicale a mamei şi copilului şi propune măsuri adaptate pentru rezolvarea problemelor identificate;c) analizează aspectele organizatorice ale asistenţei medicale a gravidei, lauzei şi copilului, în raport cu dinamica morbiditatii şi mortalitatii la aceste categorii, şi propune măsuri de organizare/reorganizare a structurilor sanitare din teritoriu;d) coordonează şi supraveghează asigurarea serviciilor medicale acordate mamei şi copilului la nivel teritorial;e) coordonează, monitorizează, evalueaza la nivel local asistenţa medicală acordată gravidei, lauzei şi nou-nascutului (depistarea şi urmărirea gravidei, identificarea gravidei cu risc crescut, asistenţa medicală la naştere, îngrijirea şi supravegherea lauzei şi nou-nascutului);f) coordonează, monitorizează şi controlează asistenţa medicală ambulatorie şi spitaliceasca în domeniile specialitatilor medicale şi chirurgicale pediatrice, obstetrica-ginecologie, planificare familială şi sănătatea reproducerii;g) colaborează cu compartimentul de asistenţa medicală prespitaliceasca şi spitaliceasca pentru coordonarea, monitorizarea şi controlul asistenţei medicale de urgenta acordate gravidei, lauzei, nou-nascutului şi copilului;h) efectuează acţiuni de îndrumare şi control pe probleme de planificare familială şi sănătatea reproducerii;i) colaborează cu alte compartimente de specialitate, precum şi cu reprezentanţii autorităţilor locale în vederea prevenirii abandonului copiilor şi coordonează activităţile de prevenire a abandonului în unităţile sanitare;j) monitorizează evoluţia indicatorilor de natalitate, mortalitate a copilului, mortalitate maternă, morbiditate şi avorturi şi propune măsuri adecvate pentru îmbunătăţirea nivelului acestora.IV. În domeniul buget, financiar şi contabilitate:Serviciul financiar-contabilitate şi biroul buget:a) finanţează şi/sau executa, după caz, indicatorii aprobaţi în bugetul de venituri şi cheltuieli al autorităţii de sănătate publică şi al unităţilor din subordine;b) afişează pe site-ul autorităţii proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului public şi analizează lunar şi trimestrial execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli şi le înaintează Ministerului Sănătăţii Publice;c) întocmesc situaţiile financiare trimestriale şi anuale ale direcţiei; verifica, analizează şi centralizează situaţiile financiare ale unităţilor din subordine, potrivit normelor legale, răspunzând de realitatea şi exactitatea datelor cuprinse; prezintă la Ministerul Sănătăţii Publice situaţiile financiare periodice, verifica şi avizează, în prealabil, plăţile din conturi la trezorerii şi bănci, după caz;d) controlează efectuarea inventarierilor la unităţile subordonate şi modul de asigurare a integrităţii patrimoniului;e) efectuează, în condiţiile legii, controlul respectării disciplinei financiare şi bugetare la unităţile din subordine, raportand Ministerului Sănătăţii Publice rezultatele;f) propune Ministerului Sănătăţii Publice şi înştiinţează prefectul cu privire la indicatorii financiari ce urmează a fi incluşi în legea anuală a bugetului de stat;g) avizează şi repartizează, după caz, bugetul de venituri şi cheltuieli al unităţilor sanitare subordonate şi urmăresc utilizarea eficienta a fondurilor alocate;h) elaborează propuneri de casare şi transfer de bunuri materiale, pe care le înaintează Ministerului Sănătăţii Publice;i) executa indicatorii financiari din bugetul propriu şi urmăresc executarea acestora, asigura efectuarea plăţilor în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenta şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;j) finanţează programele de sănătate şi alte activităţi, conform actelor normative în vigoare, în limita creditelor deschise lunar de Ministerul Sănătăţii Publice, pe baza solicitării acestora;k) aproba casarile pentru unitatile subordonate din teritoriu şi urmăresc modul de utilizare a acestora, conform normelor specifice;l) întocmesc lunar situaţia monitorizarii cheltuielilor de personal pentru activitatea proprie şi a unităţilor sanitare publice din teritoriu, pe care o transmit Ministerului Sănătăţii Publice;m) îndrumă metodologic din punct de vedere financiar-contabil unităţile teritoriale subordonate;n) întocmesc lunar, pe baza datelor operative, execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru activitatea proprie a unităţilor sanitare din subordine, pe care o înaintează Ministerului Sănătăţii Publice;o) solicita Ministerului Sănătăţii Publice deschideri de credite bugetare pentru luna următoare, pe titluri de cheltuieli şi programe de sănătate;p) stabilesc, pe baza evaluării bazei tehnico-materiale existente în teritoriu, priorităţile de dezvoltare şi întreţinere a acesteia, propunand lucrări de investiţii, consolidare de clădiri şi reparaţii capitale;q) stabilesc necesarul de credite bugetare anuale pentru lucrări de investiţii, consolidări de clădiri şi reparaţii capitale pentru unităţile subordonate;r) efectuează repartizarea creditelor bugetare aprobate şi transmit unităţilor subordonate beneficiare de investiţii lista obiectivelor nominalizate în anexa la legea anuală a bugetului de stat, la termenele prevăzute de lege;s) asigura, în limita alocaţiilor bugetare, finanţarea lucrărilor de investiţii, conform actelor normative în vigoare, pe baza deschiderii de credite lunare;t) urmăresc modul de executare a bugetului aprobat la titlul "Cheltuieli de capital" pe unităţi subordonate, luând măsurile necesare pentru respectarea dispoziţiilor legale privind disciplina în construcţii şi financiară;u) urmăresc modul de executare şi raportează Ministerului Sănătăţii Publice situaţia privind monitorizarea investiţiilor;v) îndrumă din punct de vedere metodologic beneficiarii lucrărilor de investiţii şi reparaţii capitale cu privire la proiectarea, avizarea, execuţia şi finanţarea acestora în conformitate cu reglementările legale în vigoare;w) îndrumă şi verifica unităţile din subordine în activitatea de stabilire a tarifelor prestaţiilor efectuate de acestea în conformitate cu legislaţia în vigoare;x) răspund pentru exactitatea şi realitatea datelor transmise Ministerului Sănătăţii Publice, atât pentru activitatea proprie, cat şi pentru cea a unităţilor sanitare subordonate.V. În domeniul administrativ, aprovizionare, întreţinere, investiţiiServiciul (biroul) administrativ, aprovizionare, întreţinere şi investiţii:a) stabileşte necesarul de aprovizionare, organizează desfăşurarea licitaţiilor conform reglementărilor legale în vigoare, recepţia bunurilor achiziţionate, precum şi repartiţia acestora;b) organizează activitatea de transport, achiziţionarea autovehiculelor, înscrierea acestora la organele de poliţie, efectuarea rodajului şi răspunde de controlul zilnic, reviziile tehnice, reparaţiile curente şi capitale de autovehicule;c) asigura executarea la timp şi în bune condiţii a transporturilor necesare unităţii;d) răspunde de depozitarea corespunzătoare a carburantilor şi lubrifiantilor, precum şi de utilizarea bonurilor de benzina;e) răspunde de elaborarea de către unităţi a documentaţiei tehnice pentru investiţii, potrivit reglementărilor legale;f) participa la stabilirea necesarului de investiţii: construcţii, consolidări de clădiri, pentru unităţile din subordine;g) stabileşte necesarul de aparatura de înaltă performanta pentru unităţile din subordine;h) analizează şi propune efectuarea cheltuielilor de capital pe baza prioritizarii aprobate prin acte normative emise de ministrul sănătăţii publice;i) verifica şi urmăreşte eficienta aprovizionarii unităţilor din subordine cu medicamente, materiale consumabile etc., în vederea asigurării funcţionarii acestora;j) organizează şi răspunde de asigurarea pazei, aplicarea normelor de protecţia muncii şi de prevenire a incendiilor, potrivit legii;k) elaborează şi realizează, în condiţiile legii, planul de achiziţii la nivelul autorităţii de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti;l) participa la aprovizionarea şi distribuirea vaccinurilor, medicamentelor şi materialelor sanitare;m) realizează inventarul tuturor bunurilor care aparţin autorităţii de sănătate publică şi tine evidenta exactă a acestora.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters