de organizare şi functionare a autorităţilor de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti(actualizat până la data de 22 mai 2007*)
––––*) Textul initial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 656 din 28 iulie 2006. Aceasta este forma actualizata de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamt până la data de 22 mai 2007, cu modificările şi completările aduse de: ORDINUL nr. 1.124 din 11 septembrie 2006; ORDINUL nr. 885 din 16 mai 2007. +
Capitolul IDispozitii generale +
Articolul 1Autorităţile de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti sunt servicii publice deconcentrate ale Ministerului Sănătăţii Publice, cu personalitate juridica, care pun în aplicare politica şi programele naţionale de sănătate pe plan local, identifica problemele locale prioritare de sănătate publică, elaboreaza şi implementeaza acţiuni locale de sănătate publică. +
Articolul 2Pentru punerea în aplicare a politicii de sănătate publică la nivel local, autorităţile de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti au, în principal, urmatoarele atribuţii:a) evalueaza, coordonează şi monitorizează modul de asigurare a asistentei medicale curative şi profilactice din unitatile sanitare de pe teritoriul arondat, inclusiv pentru unitatile sanitare din subordinea Ministerului Sănătăţii Publice, luand măsuri pentru asigurarea accesului la asistenţa medicală a oricarei persoane din raza judeţului; … b) urmaresc aplicarea criteriilor de control al calităţii serviciilor medicale; … c) coordonează şi monitorizează asistenţa materno-infantila; … d) evalueaza resursele umane de la nivelul asistentei medicale în relaţie cu nevoile comunitare identificate prin acţiuni specifice; … e) participa la programele de instruire a personalului din serviciile de sănătate publică şi a populatiei; … f) organizeaza acţiuni de prevenire a imbolnavirilor şi de promovare a sănătăţii; … g) colecteaza şi înregistrează date privind sănătatea populatiei, utilizand informaţiile în scopul identificarii problemelor de sănătate ale acesteia; … h) identifica problemele de sănătate publică sau amenintari la adresa sănătăţii unei comunitati; … i) rezolva problemele de sănătate publică aparute în randul persoanelor aparţinând grupurilor defavorizate; … j) elaboreaza studii asupra problemelor de sănătate ale populatiei din teritoriul dat; … k) stabilesc relatii de colaborare cu institutii şi organizaţii, în vederea desfăşurării de acţiuni comune în domeniul sănătăţii publice; … l) coordonează activitatea serviciilor de ambulanta judetene şi a municipiului Bucureşti; … m) organizeaza şi coordonează asistenţa medicală în caz de calamitati, catastrofe şi alte situaţii deosebite; … n) autorizeaza furnizorii de servicii de asistenţa medicală prespitaliceasca şi de transport sanitar care funcţionează în plan teritorial; … o) evalueaza şi autorizeaza din punct de vedere sanitar, conform prevederilor legale, unitatile sanitare din teritoriu; … p) constituie şi gestioneaza rezerva antiepidemica la nivel judetean; … q) colaboreaza cu autorităţile locale în aplicarea reglementarilor din domeniul sănătăţii publice, în condiţiile legii; … r) organizeaza culegerea şi prelucrarea informaţiilor statistice medicale de la unitatile sanitare publice sau private şi transmit rapoarte statistice lunare către instituţiile desemnate sa centralizeze aceste informaţii; … s) intocmesc rapoarte anuale privind starea de sănătate a comunităţii, pe care le inainteaza Ministerului Sănătăţii Publice, precum şi partenerilor institutionali la nivel local; … t) coordonează, la nivel local, implementarea activităţilor ce decurg din oblibaţiile asumate prin Tratatul de aderare a României la Uniunea Europeana şi planurile de implementare a actelor comunitare referitoare la domeniul sănătăţii; … u) incheie contracte cu furnizorii de servicii medicale pentru servicii de sănătate publică; … v) prin serviciul programe de sănătate judetean/regional, incheie contracte de prestări de servicii cu medicii de familie pentru realizarea evidentei continue a tratamentului şi monitorizarea pacientilor cuprinşi în unele programe de sănătate; … w) colecteaza şi înregistrează datele privind tipurile, cantitatea şi modul de gestionare a deseurilor generate în unitatile medicale din zonele din jurisdictie. … +
Articolul 3La cererea unor persoane fizice sau juridice, autorităţile de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, efectueaza, potrivit dispoziţiilor legale, servicii de sănătate publică pentru care se percep tarife potrivit actelor normative în vigoare. +
Articolul 4Autorităţile de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti avizeaza şi supun aprobării conducerii Ministerului Sănătăţii Publice propunerile unităţilor sanitare privind structura organizatorica, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a denumirilor acestora. +
Articolul 5Autorităţile de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti îndrumă şi coordonează activitatea de sănătate publică a cabinetelor medicale de medicina de familie şi a celor de specialitate din ambulatoriu, indiferent de forma de organizare a acestora, iar în cazul în care constata încălcări ale reglementarilor în vigoare referitoare la sănătatea publică, aplica masurile ce se impun, în condiţiile legii. +
Articolul 6Veniturile realizate de autorităţile de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, constituie venituri proprii, care se folosesc în condiţiile legii. +
Articolul 7Autorităţile de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti desemneaza reprezentanti în consiliul consultativ al spitalelor publice. +
Articolul 8Autorităţile de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti afişează pe site-ul lor proiectul bugetelor de venituri şi cheltuieli ale spitalelor publice şi analizeaza execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli lunare şi trimestriale, pe care le inainteaza Ministerului Sănătăţii Publice. +
Articolul 9Autorităţile de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti participa la coordonarea acordarii primului ajutor calificat împreună cu inspectoratele pentru situaţii de urgenta şi cu alte structuri ale Ministerului Sănătăţii Publice. +
Articolul 10Prin Serviciul programe de sănătate autorităţile de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti asigura implementarea şi finantarea, în functie de sursa de venit, a programelor naţionale de sănătate la nivel local. +
Articolul 11Autorităţile de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti asigura şi raspund atât de activitatea de promovare a sănătăţii, preventie şi profilaxie în teritoriul arondat, cat şi de activitatea privind asistenţa comunitara. +
Capitolul IIAtribuţii specifice +
Articolul 12Directorul executiv al autorităţii de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, are urmatoarele atribuţii:a) coordonează şi controlează implementarea şi realizarea programelor naţionale de sănătate pe care le deruleaza în teritoriul arondat, în scopul indeplinirii obiectivelor şi realizării indicatorilor prin desfăşurarea activităţilor specifice la nivel local; … b) colaboreaza cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale în vederea indeplinirii atribuţiilor ce revin autorităţii de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti; … c) evalueaza anual rezultatele activităţii şi propune strategiile pentru ameliorarea stării de sănătate a populatiei din teritoriu; … d) informeaza Ministerul Sănătăţii Publice şi autorităţile administraţiei publice locale asupra stării de sănătate a populatiei şi asupra concluziilor care rezultă din evaluare, periodic şi ori de cate ori considera necesar; … e) desemneaza reprezentantii autorităţii de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti în consiliile consultative ale spitalelor publice, conform prevederilor legale în vigoare; … f) propune conducerii Ministerului Sănătăţii Publice măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii managerilor de spital, în cazul constatarii nerealizarii indicatorilor prevăzuţi în contractul de management; … g) analizeaza starea de sănătate a populatiei din teritoriul arondat, în scopul identificarii principalelor probleme de sănătate publică, şi aloca prioritar resursele de care dispune pentru interventiile cu cea mai mare eficienta în ameliorarea stării de sănătate; … h) coordonează elaborarea raportului anual al stării de sănătate a comunităţii; … i) coordonează planul de implementare a legislaţiei şi de consolidare instituţională la nivel local; … j) coordonează elaborarea planului de interventie în caz de calamitati, dezastre, epidemii sau alte situaţii speciale stabilite de Ministerul Sănătăţii Publice; … k) coordonează activitatea de audit public intern din cadrul autorităţii de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti, precum şi auditul public intern exercitat la nivelul spitalelor aflate în coordonare teritoriala, conform legii, în cazul în care nu este organizata o astfel de structura specializata în cadrul spitalului respectiv; … l) elaboreaza şi coordonează implementarea programelor locale de sănătate în concordanta cu prioritatile de sănătate publică identificate la nivel local; … m) evalueaza anual rezultatele activităţii în domeniul medical şi adapteaza strategiile de interventie pentru ameliorarea stării de sănătate a populatiei din teritoriu; … n) nominalizeaza personalul din cadrul autorităţii de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru indeplinirea atribuţiilor specifice din domeniul relatiilor publice şi al comunicarii; … o) constituie, prin decizie, unităţi de implementare judetene pentru programele de sănătate derulate la nivel judetean; … p) în calitate de ordonator secundar de credite, aproba angajarea, lichidarea şi ordonantarea cheltuielilor în condiţiile legii; … q) propune Ministerului Sănătăţii Publice, cu avizul consiliului judetean sau al consiliului local, după caz, înfiinţarea ori desfiintarea spitalelor publice; … r) indeplineste şi alte atribuţii stabilite de conducerea Ministerului Sănătăţii Publice. … +
Articolul 13Directorul executiv adjunct medical al autorităţii de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, are urmatoarele atribuţii:a) asigura implementarea la nivel local a strategiilor de sănătate elaborate de Ministerul Sănătăţii Publice, referitoare la asigurarea asistentei medicale a populatiei; … b) evalueaza necesarul de servicii medicale curative la nivel de judet, pe domenii de asistenţa medicală, şi participa alaturi de furnizorii de servicii medicale şi casele de asigurări de sănătate la incheierea contractelor între acestia din urma; … c) participa cu date specifice la elaborarea rapoartelor privind starea de sănătate a comunităţii şi a situaţiei privind necesarul de servicii de sănătate pentru populatia din teritoriul arondat; … d) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a serviciilor de sănătate la nivel local, pe baza nevoilor de sănătate ale populatiei şi în conformitate cu strategiile de sănătate stabilite de Ministerul Sănătăţii Publice; … e) organizeaza reteaua unităţilor sanitare publice din teritoriu în vederea asigurarii eficientei şi calităţii actului medical, cu aprobarea Ministerului Sănătăţii Publice; … f) îndrumă şi coordonează modul de organizare a activităţii cabinetelor medicale, indiferent de forma de organizare, şi a unităţilor sanitare din subordinea autorităţii de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, iar în cazul în care se constata nerespectarea prevederilor legale în vigoare, aplica masurile legale corespunzătoare; … g) participa la coordonarea şi implementarea la nivel local a programelor naţionale de sănătate; … h) asigura coordonarea şi integrarea serviciilor de ingrijire la domiciliu şi a serviciilor furnizate la nivel comunitar; … i) evalueaza, coordonează şi monitorizează serviciile medicale furnizate în cadrul retelei de asistenţa medicală primara, al retelei ambulatorii de specialitate, precum şi al retelei de asistenţa de urgenta prespitaliceasca şi spitaliceasca; … j) participa la elaborarea planului de interventie în caz de dezastre şi epidemii; … k) raspunde de organizarea şi actualizarea permanenta a evidentei unităţilor sanitare publice şi private din teritoriu; … l) analizeaza nevoile de servicii medicale ale populatiei şi propune spre aprobare Ministerului Sănătăţii Publice modificarea structurii unităţilor sanitare din subordine; … m) analizeaza şi inainteaza directorului executiv al autorităţii de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti propunerile conducerilor unităţilor din subordine privind structura organizatorica, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a denumirii, în vederea aprobării de către Ministerul Sănătăţii Publice, cu avizul consiliului judetean sau al consiliului local, după caz; … n) raspunde de organizarea şi actualizarea evidentei medicilor din teritoriu; … o) organizeaza culegerea şi prelucrarea informaţiilor statistice medicale primite de la unitatile sanitare publice sau private şi raspunde de transmiterea rapoartelor statistice lunare către instituţiile desemnate în acest scop; … p) asigura informarea personalului medical în legătură cu normele de etica profesionala şi deontologie medicală şi informarea pacientilor cu privire la drepturile şi indatoririle acestora; … q) organizeaza evidenta parteneriatelor public-private şi asigura sprijin local în implementarea strategiei Ministerului Sănătăţii Publice de participare a sectorului privat la îmbunătăţirea performantei sectorului sanitar; … r) reprezinta autoritatea de sănătate publică judeteana sau a municipiului Bucureşti în comisiile paritare organizate la nivel judetean; … s) colaboreaza cu autorităţile administraţiei locale în desfăşurarea activităţilor medicale furnizate prin unitatile de asistenţa medico-sociala şi asigura indrumarea metodologica în acordarea serviciilor medicale în aceste unităţi; … t) analizeaza şi rezolva sesizarile şi reclamatiile referitoare la asigurarea asistentei medicale a populatiei. … +
Articolul 14Directorul executiv adjunct de sănătate publică al autorităţii de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, are urmatoarele atribuţii:a) coordonează şi raspunde de activităţile de epidemiologie, igiena, medicina muncii şi educatie pentru sănătate desfăşurate la nivel teritorial; … b) evalueaza, coordonează şi monitorizează activitatea de medicina preventiva desfăşurată de furnizorii de servicii medicale, indiferent de forma de organizare, iar în cazul în care se constata nerespectarea prevederilor legale în vigoare, aplica masurile legale; … c) evalueaza nevoile de servicii medicale preventive la nivel judeten şi fundamentează bugetul necesar desfăşurării acestora; … d) coordonează la nivel teritorial şi raspunde de desfăşurarea activităţilor antiepidemice în situaţii de urgenta; … e) coordonează şi controlează modul de constituire, gestionare şi reintregire a rezervei antiepidemice judetene; … f) coordonează şi raspunde de desfăşurarea programului judetean de imunizari, evalueaza necesarul de vaccinuri şi controlează modul de gestionare a acestora; … g) organizeaza culegerea şi prelucrarea informaţiilor statistice medicale din domeniul sau de competenţa, primite de la unitatile sanitare publice sau private, şi raspunde de transmiterea rapoartelor statistice lunare către instituţiile desemnate în acest scop; … h) aproba, după caz, referatele de evaluare a unităţilor/activităţilor supuse avizarii/autorizarii sanitare; … i) coordonează activităţile de consultanţă de specialitate la cererea tertilor; … j) participa la elaborarea Raportului stării de sănătate a comunităţii şi a Raportului stării de sănătate în relaţie cu factorii de risc din mediul de viaţa şi munca; … k) participa la indeplinirea planurilor de acţiuni privind implementarea legislaţiei şi de consolidare instituţională în plan judetean sau local; … l) coordonează la nivel local programe de promovare a sănătăţii şi educatiei pentru sănătate; … m) indeplineste şi alte atribuţii stabilite de conducerea Ministerului Sănătăţii Publice. … +
Articolul 15Directorul executiv adjunct financiar-contabil al autorităţii de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, are urmatoarele atribuţii:a) coordonează activitatea de elaborare, finanţare, execuţie şi raportare a indicatorilor financiari din bugetul de venituri şi cheltuieli al autorităţii de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti, precum şi al unităţilor din subordine; … b) asigura respectarea disciplinei financiare şi bugetare la nivelul autorităţii de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti şi controlează aceste activităţi la nivelul unităţilor din subordine; … c) raspunde de organizarea şi tinerea la zi a contabilitatii patrimoniului aflat în administrare şi a executiei bugetare; … d) raspunde de realitatea şi exactitatea datelor cuprinse în situaţiile financiare centralizate trimestriale şi anuale, precum şi de prezentarea acestora la termenul stabilit de organul ierarhic superior; … e) coordonează activitatea Serviciului (biroului) investitii, aprovizionare, întreţinere şi administrativ. … Atribuţii generale +
Articolul 16Autorităţile de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, au urmatoarele atribuţii generale şi specifice pe domenii:A. În domeniul resurselor umaneServiciul (biroul) resurse umane, normare, organizare, salarizare (RUNOS):a) aplica normele Ministerului Sănătăţii Publice privind formarea, incadrarea, transferul şi detasarea medicilor, farmacistilor, biologilor, chimistilor şi biochimistilor la nivelul autorităţii de sănătate publică; coordonează şi verifica aplicarea acestor norme la nivelul unităţilor sanitare cu personalitate juridica subordonate; … b) îndrumă şi verifica în unitatile sanitare subordonate aplicarea legislaţiei în vigoare referitoare la incadrarea, salarizarea, promovarea şi acordarea tuturor celorlalte drepturi salariale privind salariul de merit, indemnizatia de conducere, sporul de vechime, sporul pentru condiţii deosebite de muncă, incadrarea personalului care îşi desfăşoară activitatea în locuri de muncă cu condiţii speciale şi deosebite, salarizarea garzilor; … c) verifica modul de organizare şi desfăşurare a concursurilor la nivelul unităţilor sanitare cu personalitate juridica din subordine pentru toate categoriile de personal; … d) monitorizează numărul maxim de personal pe categorii pentru unitatile sanitare publice; … e) întocmeşte rapoarte statistice privind numărul şi drepturile de personal şi le inainteaza periodic şi la solicitare Institutului Naţional de Statistica, Ministerului Sănătăţii Publice, Centrului naţional pentru organizarea şi asigurarea sistemului informational şi informatic în domeniul sănătăţii; … f) întocmeşte statul de functii pentru aparatul propriu, în vederea aprobării de către Ministerul Sănătăţii Publice, precum şi lucrarile privind modificarea şi completarea acestuia; … g) solicita Ministerului Sănătăţii Publice, cu avizul direcţiilor coordonatoare, aprobarea organizarii concursului pentru ocuparea şi publicarea posturilor vacante de medici, farmacisti, biologi, chimisti şi biochimisti din aparatul propriu, conform reglementarilor legale în vigoare; … h) participa la organizarea concursurilor şi examenelor pentru obtinerea de grade şi trepte profesionale, precum şi de intrare în rezidentiat; participa la organizarea concursurilor şi examenelor pentru unitatile sanitare cu personalitate juridica din subordine, potrivit legii; … i) asigura participarea autorităţii de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti, prin reprezentantii săi în comisiile paritare organizate la nivel judetean, pentru stabilirea necesarului de medici; … j) aplica prevederile legale în domeniul monitorizarii functiei publice: … 1. elaboreaza şi transmit la Ministerul Sănătăţii Publice documentaţia necesară în vederea elaborarii planului anual de ocupare a functiilor publice generale şi specifice;2. elaboreaza şi transmit la Ministerul Sănătăţii Publice situaţia functiilor publice generale şi specifice ale personalului contractual, pe nivel de studii, grade şi trepte profesionale, în vederea elaborarii anexei la legea bugetului de stat;3. transmit lunar, la solicitarea Agentiei Naţionale a Functionarilor Publici, situaţia privind respectarea codului de conduita al functionarilor publici, inclusiv regimul incompatibilitatilor şi al conflictului de interese;4. transmit, la solicitarea Agentiei Naţionale a Functionarilor Publici, actualizarea bazei de date în ceea ce priveste functiile şi funcţionarii publici proprii;k) la solicitarea conducerii unităţilor sanitare din subordine elaboreaza documentaţia privind structura organizatorica, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului sau a denumirii, pe care o inainteaza directorului executiv adjunct medical; … l) pentru unitatile sanitare publice din subordine aproba statele de functii, cu incadrarea în normativele de personal în vigoare. … B. În domeniul juridicBiroul juridic:a) avizeaza, la cererea conducerii, actele care pot angaja raspunderea patrimoniala a persoanei juridice, precum şi orice alte acte care produc efecte juridice; … b) participa la comisia locala de coordonare a activităţii de privatizare; … c) participa la negocierea şi incheierea contractelor; … d) redacteaza cererile de chemare în judecata, de exercitare a cailor de atac, modifica, renunta la pretentii şi cai de atac, cu aprobarea conducerii autorităţii de sănătate publică; … e) reprezinta şi apara interesele persoanei juridice în faţa organelor administraţiei de stat, a instanţelor judecătorești, a altor organe cu caracter jurisdictional, precum şi în cadrul oricarei proceduri prevăzute de lege, în baza delegatiei date de conducerea persoanei juridice; … f) participa la negocierea de înţelegeri internationale privind domeniul de activitate în care funcţionează sau, după caz, avizeaza asemenea înţelegeri; … g) se preocupa de obtinerea titlurilor executorii şi sesizeaza directorul executiv adjunct financiar-contabil în vederea luării masurilor necesare pentru realizarea executarii silite a drepturilor de creanta, iar pentru realizarea altor drepturi sesizeaza organul de executare silita competent; … h) urmareste, semnaleaza şi transmite organelor de conducere şi serviciilor interesate noile acte normative aparute şi atribuţiile ce le revin din acestea; … i) contribuie prin întreaga activitate la asigurarea respectarii legii, apararea proprietăţii publice şi private a statului aflate în administrarea autorităţii de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti, a unităţilor din subordine, precum şi la buna gospodarire a mijloacelor materiale şi financiare din patrimoniu; … j) semnaleaza organelor competente cazurile de aplicare neuniforma a actelor normative şi, când este cazul, face propuneri corespunzătoare; … k) analizeaza, împreună cu compartimentul financiar-contabil şi cu alte compartimente interesate, modul în care sunt respectate dispozitiile legale în desfăşurarea activităţii unităţilor şi cauzele care genereaza prejudicii aduse avutului public sau infractiuni. Întocmeşte constatari şi propune luarea masurilor necesare în vederea intaririi ordinii şi disciplinei, prevenirea încălcării legilor şi a oricăror alte abateri; … l) asigura transmiterea către unitatile sanitare din subordine a tuturor ordinelor ministrului sănătăţii publice, circularelor şi instructiunilor tehnice elaborate de Ministerul Sănătăţii Publice; … m) realizează evidenta actelor normative cu aplicare în sistemul sanitar, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi a celor cu caracter general sau privind probleme financiar-contabile ce se regăsesc în activitatea autorităţii de sănătate publică ori a unităţilor subordonate; … n) asigura consultanţă juridica tuturor compartimentelor autorităţii, precum şi unităţilor sanitare publice din subordine; … o) asigura informarea personalului privind actele normative din domeniul de activitate al autorităţii de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti nou-aparute; … p) indeplineste orice alte lucrari cu caracter juridic. … C. În domeniul auditului public internServiciul (biroul) de audit public intern1. Este structura de audit din cadrul autorităţilor de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, care are urmatoarele atribuţii:a) elaboreaza proiectul planului de audit public intern; … b) efectueaza activităţi de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale institutiei proprii sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienta şi eficacitate; … c) efectueaza activităţi de audit public intern exercitat asupra activităţilor desfăşurate în cadrul unităţilor sanitare subordonate, precum şi al spitalelor cu mai puţin de 400 de paturi; … d) informeaza structura de audit public intern din Ministerul Sănătăţii Publice despre recomandarile neinsusite de conducatorul unităţii publice auditate, precum şi despre consecintele acestora; … e) raporteaza periodic directorului executiv al autorităţii de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti, precum şi structurii de audit public intern din Ministerul Sănătăţii Publice cu privire la constatarile, concluziile şi recomandarile rezultate din activităţile sale de audit; … f) elaboreaza raportul anual al activităţilor de audit public intern îl inainteaza până la data de 15 ianuarie a anului în curs pentru anul expirat către structura de audit public intern din Ministerul Sănătăţii Publice; … g) raporteaza imediat conducătorului unităţii publice şi structurii de control intern abilitate, în cazul identificarii unor neregularitati sau posibile prejudicii; … h) contribuie, împreună cu persoanele imputernicite din autoritatea de sănătate publică judeteana şi a municipiului Bucureşti, la activitatea de elaborare a ghidurilor de practica medicală. … 2. Serviciul (biroul) de audit public intern nu poate fi implicat în elaborarea procedurilor de control intern şi în desfăşurarea activităţilor supuse auditului public intern.D. În domeniul informaticii şi biostatisticii medicaleServiciul de informatica şi biostatistica medicală:a) este responsabil pentru organizarea bazei de date judetene, verificarea şi codificarea informaţiilor medicale; … b) pune la dispoziţie tuturor structurilor interne interesate toate datele solicitate şi pune la dispoziţie structurilor externe ale autorităţii de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti date statistice medicale, cu acordul conducătorului autorităţii; … c) colaboreaza cu celelalte structuri ale autorităţii de sănătate publică judetene, şi a municipiului Bucureşti pe probleme legate de informatica medicală; … d) transmite informari operative (în timp real) persoanelor cu atribuţii de decizie; … e) colaboreaza cu structurile responsabile pentru supravegherea/controlul bolilor transmisibile şi netransmisibile în realizarea rapoartelor periodice, precum şi a prognozelor; … f) organizeaza sistemul de evidenta primara şi raportarea statistica sanitara la nivelul cabinetelor medicale, indiferent de forma de organizare a unităţilor sanitare; … g) verifica datele raportate cu evidentele primare şi centralizatoare; … h) centralizeaza darile de seama de la nivelul judeţului şi centralizatoarele de activitate şi morbiditate trimestriale şi anuale; … i) verifica şi centralizeaza darile de seama privind morbiditatea cu incapacitate temporara de muncă, calcularea indicatorilor de gravitate şi durata medie pe ramuri de productie, calcularea indicatorilor incapacitatii şi compararea lor cu perioadele anterioare similare (date comparabile); … j) codifica cauzele de deces, în conformitate cu oblibaţiile Ministerului Sănătăţii Publice, în buletinele de deces şi de nascut mort, conform legislaţiei de stare civila a populatiei; … k) verifica şi codifica fisele de decese sub un an, decese perinatale, fisele cu decese materne şi le compara ca numar şi cauza de deces cu cele care circulă prin sistemul informational al Institutului Naţional de Statistica; … l) organizeaza cursurile de perfectionare a personalului de statistica şi instruirea cu privire la codificarea morbiditatii, a incapacitatii temporare de muncă şi buna completare a evidentelor şi darilor de seama, precum şi arhivarea formularelor statistice în conformitate cu indicatorul termenelor de pastrare a documentelor; … m) centralizeaza, verifica şi transmite la Centrul naţional pentru organizarea şi asigurarea sistemului informational şi informatic în domeniul sănătăţii darile de seama de stat ale Institutului Naţional de Statistica (unităţi, paturi, personal, activităţi) la datele fixate; … n) tine evidenta şi raporteaza miscarea personalului medical pe unităţi, specialitati medicale, sexe şi vârsta şi actualizeaza permanent registrul naţional; … o) participa concret la toate studiile şi anchetele medicale de sănătate organizate de Centrul naţional pentru organizarea şi asigurarea sistemului informational şi informatic în domeniul sănătăţii, pentru aflarea opiniei populatiei privind calitatea şi necesarul de asistenţa medicală, opinia specialistilor privind structura retelei sanitare, necesarul de medicamente şi necesarul de personal medico-sanitar etc.; … p) colaboreaza cu celelalte compartimente şi servicii ale autorităţii de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti pe probleme legate de informatica şi biostatistica medicală, realizarea registrelor de boli cronice sau altor registre a caror realizare este în responsabilitatea autorităţii de sănătate publică judetene sau a municipiului Bucureşti; … q) primeste raportarile legate de activitatea spitalelor, constituie baza de date la nivel judetean, le transmite Ministerului Sănătăţii Publice, pentru decizii majore de politica sanitara şi pentru raportarile necesare organismelor Uniunii Europene şi Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii; … r) alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv al autorităţii de sănătate publică. … E. Registratura şi secretariat:a) asigura evidenta unităţilor din subordine: denumire, nominalizarea conducerilor, adresele complete şi numerele de telefon ale unităţilor şi conducerilor acestora (inclusiv numerele de telefon de la domiciliu – fixe sau mobile); … b) asigura evidenta autorităţilor publice locale şi centrale, precum şi a persoanelor din conducerea acestora (numele, prenumele, functia, adresa de reşedinţa, numerele de telefon etc.); … c) înregistrează lucrarile transmise de conducerea autorităţii de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti şi de serviciile din structura acesteia către petenti şi alte autorităţi, precum şi cele primite la conducerea autorităţii şi tine evidenta repartizarii acestora, urmarind rezolvarea lor în termenele stabilite; … d) inscrie în registrul specific persoanele venite în audienta la conducerea autorităţii de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti, problemele prezentate de către acestea şi solutiile date; … e) înregistrează şi tine evidenta lucrărilor primite sau transmise prin fax; … f) asigura transmiterea corespondentei de la autoritatea de sănătate publică judeteana şi a municipiului Bucureşti, inclusiv modul de trimitere; … g) întocmeşte evidenta deplasarilor în teren ale salariatilor autorităţii de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti; … h) păstrează secretul de serviciu; … i) indeplineste şi alte sarcini dispuse de conducerea autorităţii de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti. … F. În domeniul relatiilor cu publicul şi al comunicariiCompartimentul relatii cu publicul şi comunicare are urmatoarele atribuţii:1. în domeniul relatiilor publice:a) colaboreaza cu directiile de specialitate ale Ministerului Sănătăţii Publice în realizarea obiectivelor de comunicare prin mass-media ori prin mijloacele proprii ale autorităţii de sănătate publică judetene sau a municipiului Bucureşti; … b) evalueaza imaginea autorităţii de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti, precum şi a unităţilor sanitare şi stabileste masurile pentru îmbunătăţirea acesteia; … c) asigura desfăşurarea optima a activităţii de relatii publice; … d) asigura informarea permanenta referitoare la principalele activităţi ale autorităţii de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti, privind în mod deosebit derularea reformei în sistemul sanitar; … e) asigura o legătură permanenta între comunitate şi autoritatea de sănătate publică judeteana şi a municipiului Bucureşti, organizand după un program stabilit activitatea de audiente pentru populatie; asigura informarea populatiei (prin intermediul spitalelor, al unităţilor sanitare ambulatorii şi al mass-media) privind programul saptamanal de audienta al Ministerului Sănătăţii Publice; … f) desfăşoară activitatea de analiza a cererilor cetatenilor şi disponibilizeaza toate informaţiile necesare pentru solutionarea problemelor prezentate sau solicitate; urmareste şi sprijina totodata solutionarea legala şi în termen a cererilor, petitiilor etc. primite de la Ministerul Sănătăţii Publice şi transmise la autoritatea de sănătate publică judeteana şi a municipiului Bucureşti, precum şi comunicarea către minister a modului de solutionare a scrisorilor respective; … g) realizează legătură dintre cetatean şi unitatile sanitare din subordine pentru clarificarea tuturor problemelor în vederea rezolvarii cererii solicitantului; … h) realizează legătură dintre persoanele defavorizate şi institutii specializate în asistenţa acestora; … i) realizează legătură dintre persoanele defavorizate care necesita efectuarea tratamentului în strainatate şi conducerea autorităţilor de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti, în vederea elaborarii documentatiilor necesare; … j) informaţiile care constituie secrete de stat şi de serviciu vor fi accesate şi gestionate conform standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate; … 2. în domeniul relatiilor cu prefectura, consiliul judetean, cu alte organe ale administraţiei publice locale şi centrale, sindicate şi cu organisme neguvernamentale:a) organizeaza legătură dintre autoritatea de sănătate publică judeteana şi a municipiului Bucureşti şi prefectura, consiliul judetean, primariile locale şi organizaţiile neguvernamentale; … b) asigura legătură dintre conducerea autorităţii de sănătate publică judeteana şi a municipiului Bucureşti şi sindicate în vederea analizei şi solutionarii, conform legislaţiei în vigoare, a revendicarilor sindicale; … c) comunică Ministerului Sănătăţii Publice date privind: … (i) adresa autorităţii de sănătate publică judeteana şi a municipiului Bucureşti, numele şi prenumele persoanelor din conducere, numărul de telefon şi de fax (inclusiv e-mail); pentru directori, numărul de mobil şi numărul de telefon de la domiciliul acestora;(îi) denumirea şi adresa spitalelor din teritoriu, numele şi prenumele directorilor, numărul de telefon şi de fax (inclusiv de mobil);(iii) denumirea şi adresa altor unităţi importante din teritoriu, numele şi prenumele conducătorilor, numărul de telefon (inclusiv de mobil);(iv) modificările ce intervin în datele comunicate.G. În domeniul programelor de sănătateÎn structura autorităţii de sănătate publică la nivel judetean, precum şi regional se organizeaza Serviciul de programe de sănătate regional şi judetean, având urmatoarele atribuţii:1. Serviciul de programe de sănătate regional din cadrul autorităţii de sănătate publică aflate în municipiul desemnat conform legii ca centru regional, prevăzută în anexa nr. 3, are atribuţiile prevăzute la pct. 2 şi, în plus, urmatoarele atribuţii:a) este subordonat metodologic Agentiei Naţionale pentru Programe de Sănătate; … b) asigura monitorizarea şi coordonarea la nivel regional a programelor de sănătate, în conformitate cu actele normative în vigoare privind programele şi subprogramele de sănătate; … c) elaboreaza anual rapoarte privind starea de sănătate a populatiei din teritoriul arondat, conform metodologiilor şi indicatorilor stabiliti de Uniunea Europeana; … d) analizeaza trimestrial şi anual indicatorii programelor de sănătate primiti de la autorităţile de sănătate publică din teritoriul arondat, în conformitate cu actele normative în vigoare privind programele şi subprogramele de sănătate; … e) solicita autorităţilor de sănătate publică judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, ori de cate ori este nevoie, date suplimentare de raportare privind programul finanţat din bugetul de stat şi al Casei Naţionale de Asigurari de Sănătate; … f) transmite Agentiei Naţionale pentru Programe de Sănătate propuneri privind modul de imbunatatire a derularii programelor de sănătate la nivel regional; … g) analizeaza starea de sănătate a populatiei la nivel regional şi stabileste prioritatile specifice regiunii, pe care le transmite Agentiei Naţionale pentru Programe de Sănătate; … h) propune Agentiei Naţionale pentru Programe de Sănătate includerea unor activităţi noi în structura programelor, pe baza problemelor de sănătate publică identificate; … i) în realizarea atribuţiilor sale poate colabora direct cu unitatile judetene de implementare a programelor de sănătate, precum şi cu institutele de sănătate publică şi cu institutele de specialitate din teritoriul arondat; … j) poate stabili colaborari interinstitutionale, la nivel regional, cu organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale la nivel regional, pentru asigurarea ingrijirilor medicale integrate la nivel de pacient şi a corelarii activităţilor din cadrul programelor naţionale de sănătate cu alte initiative, finantate din alte surse; … k) primeste şi prelucreaza datele din registrele de boala colectate la nivel regional; … l) furnizeaza informaţii de interes public cu privire la starea de sănătate a populatiei din teritoriul arondat, domeniile prioritare de actiune şi activităţile specifice din cadrul programului naţional de sănătate. … 2. Serviciul programe de sănătate judetean:a) este subordonat metodologic Agentiei Naţionale pentru Programe de Sănătate; … b) asigura monitorizarea şi implementarea programelor la nivel judetean; … c) colecteaza trimestrial şi anual indicatorii programelor de sănătate de la unitatile sanitare, pe care îi transmite Serviciului de programe de sănătate la nivel regional, în conformitate cu actele normative în vigoare privind programele şi subprogramele de sănătate; … d) analizeaza indicatorii de morbiditate şi mortalitate legati de evolutia bolilor netransmisibile în judet, inclusiv anii potentiali de viaţa pierduti; … e) colaboreaza cu Serviciul de informatica şi biostatistica medicală; … f) primeste anual, trimestrial şi ori de cate ori este nevoie de la casa de asigurări de sănătate judeteana sau a municipiului Bucureşti analiza modului în care a fost derulat programul de sănătate cu scop curativ; … g) solicita unităţilor sanitare ori de cate ori este nevoie date suplimentare de raportare privind programul de sănătate finanţat din bugetul de stat şi al Casei Naţionale de Asigurari de Sănătate; … h) face propuneri către conducerea autorităţii de sănătate publică judeteana şi a municipiului Bucureşti, privind fondurile specifice necesare derularii programelor de sănătate la nivel judetean; … i) face propuneri către autoritatea de sănătate publică judeteana şi a municipiului Bucureşti, privind modul de derulare a programelor de sănătate la nivel judetean; … j) asigura repartizarea fondurilor alocate pe program la nivelul judeţului, pe baza unor criterii obiective; … k) primeste propuneri privind îmbunătăţirea modului de derulare a programului de sănătate la unitatile judetene de implementare a programelor; … l) asigura corelarea programelor naţionale de sănătate cu alte initiative şi programe de sănătate, finantate din alte surse; … m) formeaza, la nivelul unităţilor judetene de implementare a programului de sănătate, echipe interdisciplinare de experti locali, după caz (medici specialisti, medici de familie, asistenti comunitari, asistenti sociali, mediatori comunitari etc.); … n) stabileste colaborari interinstitutionale, prin intermediul unităţilor judetene de implementare a programelor de sănătate, cu organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale la nivel local, pentru asigurarea ingrijirilor medicale integrate la nivel de pacient şi a corelarii programului naţional de sănătate cu alte initiative şi programe de sănătate, finantate din alte surse; … o) gestioneaza la nivel judetean registrele naţionale de boli netransmisibile. … Atribuţii specificeI. În domeniul educarii/informării/comunicariiBiroul (compartimentul) de promovare a sănătăţii:a) furnizeaza informaţii către populatie referitoare la prevenirea bolilor şi la promovarea sănătăţii; … b) dezvolta la nivel local programe de promovare a sănătăţii şi educatie pentru sănătate, în functie de prioritatile locale; … c) elaboreaza proiecte în parteneriat cu autorităţile locale, reprezentantii în teritoriu ai altor ministere, organizaţii neguvernamentale şi reprezentante internationale, în vederea solutionarii problemelor comunitare; … d) informeaza autorităţile locale despre activităţile de promovare a sănătăţii şi coopteaza reprezentantii acestora în implementarea respectivelor activităţi; … e) furnizeaza servicii de formare în educatia pentru sănătate, în colaborare şi sub indrumarea Centrului Naţional de Promovare a Sănătăţii din cadrul Scolii Naţionale de Sănătate Publică şi Management Sanitar, servicii adresate formatorilor din cadrul şi din afara sistemului de sănătate; … f) elaboreaza, editeaza şi asigura multiplicarea de materiale publicitare specifice; … g) monitorizează şi supraveghează realizarea corecta şi completa a continutului materialelor de promovare a sănătăţii ce fac obiectul eventualelor contracte cu furnizori de servicii în cadrul domeniilor specifice de activitate, la nivelul judeţului. … II. În domeniul supravegherii şi controlului bolilor1. Serviciul de supraveghere şi control al bolilor transmisibile:a) participa la functionarea retelei naţionale de supraveghere a bolilor transmisibile şi la cel de alerta şi răspuns rapid; … b) coordonează, controlează şi evalueaza programul de imunizari desfăşurat în teritoriu şi verifica registrele de vaccinari; … c) fundamentează necesarul de material biologic pentru imunizarea grupelor catagrafiate şi verifica în teritoriu condiţiile de depozitare a vaccinului şi efectuarea vaccinarii; … d) coordonează activităţile specifice privind supravegherea şi controlul bolilor transmisibile; … e) colecteaza şi analizeaza, verifica şi gestioneaza datele privind bolile transmisibile de la toate sursele existente în teritoriu; … f) supraveghează modul în care medicii de familie efectueaza colectarea şi transmiterea datelor necesare supravegherii bolilor transmisibile, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare; … g) efectueaza investigatiile epidemiologice, identifica şi coordonează masurile necesare pentru limitarea focarelor de boala transmisibila în colectivitati, puse în aplicare în colaborare cu alte structuri cu atribuţii specifice sau cu autorităţi locale; … h) asigura diseminarea periodica a datelor privind bolile transmisibile rezultate din analiza şi interpretarea acestora către sursele de la care au provenit şi către autorităţi; … i) desfăşoară indrumarea metodologica şi profesionala a unităţilor sanitare din teritoriu, la solicitare, în probleme de infectii nosocomiale; … j) intervine şi efectueaza expertiza de specialitate, în cazul unor focare epidemice nosocomiale sau în situaţii de risc declarat, la solicitarea unităţii ori prin autosesizare; … k) efectueaza, la cererea tertilor, consultanţă de specialitate; … l) participa la elaborarea, prin personalul de specialitate cu studii superioare, a referatelor de evaluare a unităţilor sanitare în vederea avizarii/autorizarii sanitare; … m) verifica şi aplica masurile de protecţie sanitara a frontierelor de stat privind bolile transmisibile; … n) pune la dispoziţie structurii interne de statistica datele solicitate; … o) desfăşoară activităţi specifice în cadrul planurilor de interventie în situaţii de urgenta; … p) coordonează studii populationale privind evolutia bolilor transmisibile în teritoriul dat; … q) coordonează instruirea personalului din unitatile medicale publice şi private, pe probleme de prevenire şi control al infectiilor nosocomiale; … r) organizeaza activitatea de supraveghere şi combatere a vectorilor de importanţa medicală; … s) monitorizează situaţia infectiilor nosocomiale din unitatile sanitare din teritoriu; … t) indeplineste alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv adjunct de sănătate publică. … În cadrul Serviciului de supraveghere şi control al bolilor transmisibile funcţionează Compartimentul de produse antiepidemice, care are urmatoarele atribuţii:a) asigura depozitarea şi distribuirea în teritoriul arondat a vaccinurilor şi a celorlalte produse biologice şi materiale necesare desfăşurării activităţii de medicina preventiva; … b) asigura depozitarea şi livrarea produselor DDD necesare interventiei în focarele de boli transmisibile; … c) asigura aprovizionarea laboratoarelor proprii şi a altor unităţi sanitare cu medii de cultura, seruri de diagnostic, sticlarie, reactivi, kit-uri şi alte materiale consumabile, în vederea realizării activităţilor cuprinse în programele de medicina preventiva; … d) asigura depozitarea şi distribuirea în teritoriul arondat a produselor din componenta rezervei antiepidemice în caz de calamitate; … e) indeplineste şi alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv adjunct de sănătate publică. … 2. Serviciul/Biroul de supravegherea şi controlul bolilor profesionale:a) realizează registrul de evidenta a bolilor profesionale la nivel teritorial, efectuand cercetarea şi documentarea cazurilor suspecte de boala, declararea şi inregistrarea bolilor profesionale; selecteaza cazurile şi transmite fise BP2/rapoarte partenerilor institutionali, conform prevederilor legale; … b) înregistrează cazurile de boli legate de profesie şi indicii de morbiditate profesionala cu incapacitate temporara de muncă; … c) realizează expertize în domeniul sănătăţii ocupationale; … d) centralizeaza şi analizeaza situaţia angajatilor expusi la noxe din teritoriu; … e) asigura organizarea activităţilor de colectare şi raportare a datelor necesare identificarii problemelor de sănătate ocupationala şi a operatorilor specializati în interventii eficiente din piaţa de servicii medicale de medicina muncii; … f) participa cu rapoarte la elaborarea sintezelor naţionale privind sănătatea în relaţie cu mediul ocupational; … g) deruleaza studii multidisciplinare asupra problemelor de sănătate-mediu-securitate în teritoriul dat; … h) organizeaza acţiuni de prevenire a imbolnavirilor profesionale şi de promovare a sănătăţii în munca; … i) evalueaza aplicarea normelor la locul de muncă pentru supravegherea gravidelor cu risc maternal; … j) participa la implementarea programelor privind protejarea sănătăţii şi prevenirea imbolnavirilor asociate factorilor de risc ocupationali; … k) coordonează activitatea structurilor medicale de medicina muncii din teritoriu şi urmareste aplicarea criteriilor de control al calităţii serviciilor de medicina muncii; … l) stocheaza datele medicale de la angajatorii aflati în procedura de faliment; … m) participa la aplicarea legislaţiei privind incadrarea locurilor de muncă în condiţii deosebite şi speciale; … n) efectueaza, la cererea tertilor, evaluarea factorilor de risc profesional; … o) evalueaza aplicarea normelor privind asigurarea supravegherii medicale a persoanei expuse profesional, în concordanta cu prevederile legale şi cu riscurile profesionale; … p) elaboreaza referatele de evaluare a unităţilor/ activităţilor supuse avizarii sanitare; … q) participa la elaborarea şi execuţia planurilor de acţiuni privind implementarea în plan judetean a acquis-ului comunitar în domeniul sănătăţii şi securitatii în munca. … 3. Serviciul/Biroul evaluarea factorilor de mediu şi avizarea/ autorizarea sanitara:a) implementeaza la nivel local activităţile cuprinse în programul comunitar de sănătate publică privind protejarea sănătăţii şi prevenirea imbolnavirilor asociate factorilor de risc în relaţie cu mediul şi cu alimentele; … b) monitorizează realizarea indicatorilor specifici din cadrul acestor programe; … c) efectueaza, la cererea tertilor, consultanţă de specialitate; … d) desfăşoară activitatea de evaluare a conformarii la normele de igiena şi sănătate publică a proiectelor de amenajare-construire şi elaboreaza referatele de evaluare în vederea avizarii/autorizarii sanitare; … e) participa la elaborarea şi execuţia planurilor de acţiuni privind implementarea legislaţiei şi de consolidare instituţională la nivel local; … f) participa la efectuarea investigatiilor epidemiologice a toxiinfectiilor alimentare, în colaborare cu celelalte structuri cu atribuţii specifice; … g) colecteaza şi înregistrează datele privind tipurile, cantitatea şi modul de gestionare a deseurilor generate în unitatile medicale din teritoriu; … h) desfăşoară activităţi specifice în cadrul planurilor de interventie în situaţii de urgenta; … i) coordonează studiile populationale privind evolutia sănătăţii în raport cu factorii de mediu şi cu alimentele, în teritoriul dat; … j) participa la elaborarea Raportului privind starea de sănătate a populatiei; … k) gestioneaza şi actualizeaza baza de date privind avizarea/autorizarea sanitara şi transmite structurii de inspecţie sanitara de stat datele nou-introduse; … l) indeplineste alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv adjunct de sănătate publică. … În cadrul Serviciului/Biroului evaluarea factorilor de mediu şi avizarea/autorizarea sanitara funcţionează Compartimentul de medicina scolara, care are urmatoarele atribuţii:a) supraveghează acordarea asistentei medicale curativo-profilactice în colectivitatile de copii şi tineri; … b) monitorizează dezvoltarea fizica, psihomotorie şi starea de sănătate a copiilor din colectivitati; … c) coordonează activităţile de promovare a sănătăţii, derulate împreună cu Ministerul Educatiei şi Cercetarii, precum şi cu alte institutii; … d) coordonează şi evalueaza activităţile desfăşurate în cadrul examenelor de bilant şi al triajelor epidemiologice în colectivitatile de copii; … e) controlează dispensarizarea medicală a copiilor cu afecţiuni cronice, precum şi planul de recuperare a acestora; … f) coordonează activităţile de monitorizare a indicatorilor din cadrul programelor de sănătate având ca obiectiv supravegherea stării de sănătate a copiilor şi a colectivitatilor de copii; … g) alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv adjunct de sănătate publică. … 4. Compartimentul teritorial de sănătate publică:participa la desfăşurarea activităţilor specifice, stabilite de conducerea autorităţii de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti, în teritoriul arondat.5. Laboratoare5.1. Laboratorul de microbiologie:a) participa la efectuarea anchetelor epidemiologice prin recoltarea şi prelucrarea de probe bacteriologice, virusologice, serologice, imunologice şi parazitologice din produse biologice (patologice), pentru supravegherea şi controlul bolilor transmisibile; … b) participa, prin responsabilul desemnat, la buna functionare a retelei naţionale de supraveghere a bolilor transmisibile; … c) efectueaza analize microbiologice din probe de apa, aer, alimente şi factori de mediu; … d) efectueaza analize microbiologice la cererea unor beneficiari, pentru care se percep taxe; … e) asigura aplicarea procedurilor în vederea acreditarii laboratorului; … f) alte atribuţii specifice. … 5.2. Laboratorul de chimie sanitara şi/sau toxicologie:a) efectueaza analize fizico-chimice şi toxicologice din probe biologice, apa, aer, alimente şi alti factori de mediu pentru evaluarea obiectiva a conformitatii produselor şi a riscurilor pentru sănătate; … b) efectueaza analize fizico-chimice şi toxicologice, la cererea unor beneficiari, pentru care se percep taxe; … c) asigura aplicarea procedurilor în vederea acreditarii laboratorului; … d) alte atribuţii specifice stabilite de medicul-sef de laborator. … 5.3. Laboratorul igiena radiatiilor:a) coordonează activităţile pentru protejarea sănătăţii populatiei şi prevenirea efectelor asociate radiatiilor ionizante; … b) asigura colectarea şi raportarea datelor privind sănătatea populatiei în relaţie cu radiatiile ionizante; … c) participa la elaborarea Raportului stării de sănătate a comunităţii; … d) efectueaza, din proprie iniţiativă sau la cererea tertilor, determinari ale nivelurilor de radiatii, consultanţă de specialitate; … e) controlează aplicarea normelor de securitate nucleara şi igiena radiatiilor; … f) avizeaza şi autorizeaza sanitar unitatile în care se desfăşoară practici şi activităţi nucleare; … g) elaboreaza referatele de evaluare pentru unitatile supuse avizarii/autorizarii sanitare; … h) verifica respectarea normelor de igiena radiatiilor ionizante în unitatile autorizate şi în laboratoarele de profil; … i) participa la elaborarea planurilor de acţiuni privind implementarea în plan judetean a acquis-ului comunitar; … j) participa la elaborarea planului de actiune în caz de catastrofa; … k) intervine în caz de accident nuclear sau de urgenta radiologica; … l) evalueaza nivelul expunerii medicale la radiatii ionizante a populatiei prin programe de asigurare şi control al calităţii; … m) alte atribuţii specifice stabilite de directorul executiv adjunct de sănătate publică. … III. În domeniul serviciilor medicale:1. Compartimentul asistenţa comunitara şi înregistrare/ evaluare asistenti medicali:a) coordonează activitatea asistentilor medicali comunitari; … b) coordonează, monitorizează şi controlează serviciile de ingrijire comunitara şi de ingrijiri la domiciliu; … c) colaboreaza şi dezvolta programe de ingrijiri de sănătate cu autorităţile locale şi cu organizaţiile neguvernamentale; … d) înregistrează asistenţii medicali, comunitari, moasele, în colaborare cu Ordinul Asistentilor Medicali şi Moaselor din România, în Registrul Unic Naţional; … e) elibereaza autorizatia de libera practica pentru asistenti medicali şi moase; … f) asigura informarea asistentilor medicali, comunitari şi moaselor asupra legislaţiei din domeniul profesiei, normelor de etica şi deontologie profesionala, în colaborare cu Ordinul Asistentilor Medicali şi Moaselor din România; … g) controlează respectarea Codului de etica şi deontologie profesionala de către asistenţii medicali, comunitari şi moase şi comunică Ordinului Asistentilor Medicali şi Moaselor din România eventualele abateri; … h) controlează respectarea programelor de instruire practica a elevilor şi studenţilor din unitatile de invatamant care pregatesc asistenti medicali şi moase, desfăşurate în unitatile sanitare, în colaborare cu directorul de ingrijiri/asistentul-sef şi cu reprezentantul inspectoratului scolar judetean; … i) participa în comisia de examinare pentru examenul de absolvire a scolii postliceale sanitare; … j) participa la selecţia asistentilor medicali, comunitari, moaselor, infirmierelor, precum şi ca membri în comisiile de examene şi concursuri de ocupare a posturilor vacante pentru aceste categorii de personal; … k) participa la activităţile profesionale şi la manifestarile organizate de Ordinul Asistentilor Medicali şi Moaselor din România; … l) colaboreaza cu organizaţii profesionale, sindicale şi organizaţii neguvernamentale în proiecte ce privesc activitatea asistentilor medicali. … 2. Serviciul/Biroul/Compartimentul asistenţa medicală ambulatorie:––––Pozitia nr. 2 de la punctul III al art. 16 a fost modificata de lit. a) a pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 885 din 16 mai 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 345 din 22 mai 2007.a) asigura indrumarea tehnica şi metodologica a activităţii de asistenţa medicală primara şi de specialitate; … b) verifica în teren modul de acordare a asistentei medicale primare şi de specialitate, precum şi respectarea prevederilor cuprinse în reglementarile legale în vigoare privind acordarea asistentei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate; … c) participa la implementarea strategiilor de reforma în domeniul asistentei medicale, elaborate şi aprobate de Ministerul Sănătăţii Publice; … d) coordonează activitatea de monitorizare a bolilor cronice de către medicii de familie şi de specialitate din ambulatoriu, care îşi desfăşoară activitatea atât în cabinete publice, cat şi în cabinete private; … e) monitorizează modul în care personalul din cabinetele medicilor de familie şi din ambulatoriul de specialitate respecta oblibaţiile reglementate prin acte normative, referitoare la: … 1. etica profesionala şi deontologia medicală;2. asistenţa de sănătate publică;3. activitatea desfăşurată în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate;4. relatiile de muncă, în conformitate cu dispozitiile legale în vigoare;5. pacientii;6. managementul evidentei medicale primare şi al informatiei medicale gestionate;7. educatia/formarea continua şi dezvoltarea profesionala a resurselor umane din asistenţa medicală primara şi de specialitate din ambulatoriu;f) analizeaza, împreună cu casa de asigurări de sănătate, nevoile de servicii medicale de specialitate ale populatiei; … g) evalueaza, coordonează şi monitorizează serviciile medicale furnizate în unitatile medicale publice şi private de specialitate în ambulatoriu, precum şi cele care asigura asistenţa medicală de recuperare; … h) asigura informarea personalului medical în legătură cu normele de etica profesionala şi deontologie medicală şi informarea pacientilor cu privire la drepturile şi indatoririle acestora; … i) evalueaza, coordonează şi monitorizează activitatea unităţilor medicale cu paturi şi ambulatoriilor de specialitate, publice sau private, prin care se asigura asistenţa medicală de recuperare, precum şi a societatilor de turism balnear şi de recuperare. … 3. Serviciul/Biroul/Compartimentul de asistenţa medicală de urgenta prespitaliceasca şi spitaliceasca:––––Pozitia nr. 3 de la punctul III al art. 16 a fost modificata de lit. b) a pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 885 din 16 mai 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 345 din 22 mai 2007.a) analizeaza, împreună cu casa de asigurări de sănătate, nevoile de servicii medicale de urgenta prespitaliceasca şi spitaliceasca ale populatiei; … b) evalueaza, coordonează şi monitorizează activităţile cu caracter medico-sanitar; … c) avizeaza Regulamentul de organizare şi functionare al spitalelor, Regulamentul de ordine interioara al spitalelor, precum şi fisa postului pentru personalul din spitale; … d) participa la negocierea anuală a indicatorilor de performanţă specifici fiecarui spital din teritoriul arondat; … e) monitorizează şi evalueaza activitatea medicală desfăşurată în spital pe baza indicatorilor de performanţă ai managementului spitalului; … f) monitorizează modul în care spitalele respecta criteriile de calitate a actului medical; … g) urmareste respectarea programului de muncă pe categorii de personal, precum şi asigurarea de către spitale a numarului optim de personal, pe categorii şi locuri de muncă, în functie de normativele de personal în vigoare; … h) monitorizează şi coordonează modul în care spitalul îşi respecta obligaţia legala de a inregistra, stoca, prelucra şi transmite informaţiile legate de activitatea sa, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare; … i) monitorizează şi coordonează modul în care se asigura asistenţa medicală de urgenta şi prim ajutor calificat, în condiţiile legii; … j) propune măsuri de crestere a eficientei şi calităţii serviciilor medicale şi de asigurare a accesului echitabil al populatiei la serviciile medicale; … k) verifica modul de organizare în vederea asigurarii asistentei medicale în situaţii de dezastre, atacuri teroriste, razboi, conflicte sociale şi alte situaţii de criza. … 4. Serviciul/Biroul/Compartimentul de asistenţa materno-infantila:––––Pozitia nr. 4 de la punctul III al art. 16 a fost modificata de lit. c) a pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 885 din 16 mai 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 345 din 22 mai 2007.a) raspunde de implementarea la nivel local a strategiilor naţionale în domeniul sănătăţii mamei şi copilului; … b) coordonează şi participa la identificarea prioritatilor în domeniul asistentei medicale a mamei şi copilului şi propune măsuri adaptate pentru rezolvarea problemelor identificate; … c) analizeaza aspectele organizatorice ale asistentei medicale a gravidei, lauzei şi copilului, în raport cu dinamica morbiditatii şi mortalitatii la aceste categorii, şi propune măsuri de organizare/reorganizare a structurilor sanitare din teritoriu; … d) coordonează şi supraveghează asigurarea serviciilor medicale acordate mamei şi copilului la nivel teritorial; … e) coordonează, monitorizează, evalueaza la nivel local asistenţa medicală acordată gravidei, lauzei şi nou-nascutului (depistarea şi urmarirea gravidei, identificarea gravidei cu risc crescut, asistenţa medicală la nastere, ingrijirea şi supravegherea lauzei şi nou-nascutului); … f) coordonează, monitorizează şi controlează asistenţa medicală ambulatorie şi spitaliceasca în domeniile specialitatilor medicale şi chirurgicale pediatrice, obstetrica-ginecologie, planificare familiala şi sănătatea reproducerii; … g) colaboreaza cu compartimentul de asistenţa medicală prespitaliceasca şi spitaliceasca pentru coordonarea, monitorizarea şi controlul asistentei medicale de urgenta acordate gravidei, lauzei, nou-nascutului şi copilului; … h) efectueaza acţiuni de indrumare şi control pe probleme de planificare familiala şi sănătatea reproducerii; … i) colaboreaza cu alte compartimente de specialitate, precum şi cu reprezentantii autorităţilor locale în vederea prevenirii abandonului copiilor şi coordonează activităţile de prevenire a abandonului în unitatile sanitare; … j) monitorizează evolutia indicatorilor de natalitate, mortalitate a copilului, mortalitate materna, morbiditate şi avorturi şi propune măsuri adecvate pentru îmbunătăţirea nivelului acestora. … IV. În domeniul buget, financiar şi contabilitate:Serviciul financiar-contabilitate şi biroul buget:a) finanţează şi/sau executa, după caz, indicatorii aprobati în bugetul de venituri şi cheltuieli al autorităţii de sănătate publică şi al unităţilor din subordine; … b) afişează pe site-ul autorităţii proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului public şi analizeaza lunar şi trimestrial execuţia bugetelor de venituri şi cheltuieli şi le inainteaza Ministerului Sănătăţii Publice; … c) intocmesc situaţiile financiare trimestriale şi anuale ale directiei; verifica, analizeaza şi centralizeaza situaţiile financiare ale unităţilor din subordine, potrivit normelor legale, raspunzand de realitatea şi exactitatea datelor cuprinse; prezinta la Ministerul Sănătăţii Publice situaţiile financiare periodice, verifica şi avizeaza, în prealabil, plăţile din conturi la trezorerii şi bănci, după caz; … d) controlează efectuarea inventarierilor la unitatile subordonate şi modul de asigurare a integritatii patrimoniului; … e) efectueaza, în condiţiile legii, controlul respectarii disciplinei financiare şi bugetare la unitatile din subordine, raportand Ministerului Sănătăţii Publice rezultatele; … f) propune Ministerului Sănătăţii Publice şi instiinteaza prefectul cu privire la indicatorii financiari ce urmeaza a fi inclusi în legea anuală a bugetului de stat; … g) avizeaza şi repartizeaza, după caz, bugetul de venituri şi cheltuieli al unităţilor sanitare subordonate şi urmaresc utilizarea eficienta a fondurilor alocate; … h) elaboreaza propuneri de casare şi transfer de bunuri materiale, pe care le inainteaza Ministerului Sănătăţii Publice; … i) executa indicatorii financiari din bugetul propriu şi urmaresc executarea acestora, asigura efectuarea plăţilor în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenta şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale; … j) finanţează programele de sănătate şi alte activităţi, conform actelor normative în vigoare, în limita creditelor deschise lunar de Ministerul Sănătăţii Publice, pe baza solicitarii acestora; … k) aproba casarile pentru unitatile subordonate din teritoriu şi urmaresc modul de utilizare a acestora, conform normelor specifice; … l) intocmesc lunar situaţia monitorizarii cheltuielilor de personal pentru activitatea proprie şi a unităţilor sanitare publice din teritoriu, pe care o transmit Ministerului Sănătăţii Publice; … m) îndrumă metodologic din punct de vedere financiar-contabil unitatile teritoriale subordonate; … n) intocmesc lunar, pe baza datelor operative, execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru activitatea proprie a unităţilor sanitare din subordine, pe care o inainteaza Ministerului Sănătăţii Publice; … o) solicita Ministerului Sănătăţii Publice deschideri de credite bugetare pentru luna urmatoare, pe titluri de cheltuieli şi programe de sănătate; … p) stabilesc, pe baza evaluării bazei tehnico-materiale existente în teritoriu, prioritatile de dezvoltare şi întreţinere a acesteia, propunand lucrari de investitii, consolidare de cladiri şi reparatii capitale; … q) stabilesc necesarul de credite bugetare anuale pentru lucrari de investitii, consolidari de cladiri şi reparatii capitale pentru unitatile subordonate; … r) efectueaza repartizarea creditelor bugetare aprobate şi transmit unităţilor subordonate beneficiare de investitii lista obiectivelor nominalizate în anexa la legea anuală a bugetului de stat, la termenele prevăzute de lege; … s) asigura, în limita alocatiilor bugetare, finantarea lucrărilor de investitii, conform actelor normative în vigoare, pe baza deschiderii de credite lunare; … t) urmaresc modul de executare a bugetului aprobat la titlul "Cheltuieli de capital" pe unităţi subordonate, luand masurile necesare pentru respectarea dispoziţiilor legale privind disciplina în constructii şi financiară; … u) urmaresc modul de executare şi raporteaza Ministerului Sănătăţii Publice situaţia privind monitorizarea investitiilor; … v) îndrumă din punct de vedere metodologic beneficiarii lucrărilor de investitii şi reparatii capitale cu privire la proiectarea, avizarea, execuţia şi finantarea acestora în conformitate cu reglementarile legale în vigoare; … w) îndrumă şi verifica unitatile din subordine în activitatea de stabilire a tarifelor prestatiilor efectuate de acestea în conformitate cu legislatia în vigoare; … x) raspund pentru exactitatea şi realitatea datelor transmise Ministerului Sănătăţii Publice, atât pentru activitatea proprie, cat şi pentru cea a unităţilor sanitare subordonate. … V. În domeniul administrativ, aprovizionare, întreţinere, investitiiServiciul (biroul) administrativ, aprovizionare, întreţinere şi investitii:a) stabileste necesarul de aprovizionare, organizeaza desfăşurarea licitaţiilor conform reglementarilor legale în vigoare, receptia bunurilor achiziţionate, precum şi repartitia acestora; … b) organizeaza activitatea de transport, achizitionarea autovehiculelor, înscrierea acestora la organele de politie, efectuarea rodajului şi raspunde de controlul zilnic, reviziile tehnice, reparatiile curente şi capitale de autovehicule; … c) asigura executarea la timp şi în bune condiţii a transporturilor necesare unităţii; … d) raspunde de depozitarea corespunzătoare a carburantilor şi lubrifiantilor, precum şi de utilizarea bonurilor de benzina; … e) raspunde de elaborarea de către unităţi a documentatiei tehnice pentru investitii, potrivit reglementarilor legale; … f) participa la stabilirea necesarului de investitii: constructii, consolidari de cladiri, pentru unitatile din subordine; … g) stabileste necesarul de aparatura de înaltă performanta pentru unitatile din subordine; … h) analizeaza şi propune efectuarea cheltuielilor de capital pe baza prioritizarii aprobate prin acte normative emise de ministrul sănătăţii publice; … i) verifica şi urmareste eficienta aprovizionarii unităţilor din subordine cu medicamente, materiale consumabile etc., în vederea asigurarii funcţionarii acestora; … j) organizeaza şi raspunde de asigurarea pazei, aplicarea normelor de protectia muncii şi de prevenire a incendiilor, potrivit legii; … k) elaboreaza şi realizează, în condiţiile legii, planul de achizitii la nivelul autorităţii de sănătate publică judetene şi a municipiului Bucureşti; … l) participa la aprovizionarea şi distribuirea vaccinurilor, medicamentelor şi materialelor sanitare; … m) realizează inventarul tuturor bunurilor care apartin autorităţii de sănătate publică şi tine evidenta exacta a acestora. … VI. În domeniul achizitiilor publiceServiciul/Biroul/Compartimentul de achizitii publice:a) elaboreaza programul anual al achizitiilor publice, pe baza necesitatilor şi prioritatilor comunicate de celelalte compartimente din cadrul autorităţii contractante; … b) elaboreaza sau, după caz, coordonează activitatea de elaborare a documentatiei de atribuire ori, în cazul organizarii unui concurs de solutii, a documentatiei de concurs; … c) indeplineste oblibaţiile referitoare la publicitate, conform legislaţiei în vigoare; … d) aplica şi finalizează procedurile de atribuire; … e) constituie şi păstrează dosarul achizitiei publice. … ––––Punctul VI al art. 16 a fost introdus de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 885 din 16 mai 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 345 din 22 mai 2007.––––