Notă …
Conținut de Legea nr. 228 din 2 august 2018, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 681 din 6 august 2018. +
Articolul 1Regularizarea sumei reprezentând avansul primit de către titularii de avans, respectiv succesorii în drepturi și obligații ai acestora, prin procedeul preluării de către Camera Deputaților a oricăror bunuri sau materiale de la titularii de avans, respectiv succesorii în drepturi și obligații ai acestora, se realizează cu respectarea următoarelor reguli:a)<!–>pe baza avizului primit de la consiliul interdepartamental la nivel de demnitari, Camera Deputaților poate prelua de la oricare dintre titularii de avans, respectiv succesorii acestora bunuri sau materiale considerate a fi necesare pentru întreținerea și funcționarea obiectivului de investiții Palatul Parlamentului; … b)–>se pot prelua materiale sau bunuri până la concurența sumei reprezentând avansul acordat; preluarea parțială reprezintă preluarea unor bunuri sau materiale de către Camera Deputaților în condițiile în care titularul de avans, respectiv succesorul acestuia rămâne cu un rest de avans în urma acestei operațiuni; preluarea totală reprezintă preluarea unor bunuri sau materiale de către Camera Deputaților în condițiile în care se stinge integral avansul acordat titularului de avans, respectiv succesorului acestuia, în urma acestei operațiuni; … c)<!–>preluarea se efectuează pe cheltuiala Camerei Deputaților care acoperă transportul și manevrarea; bunurile astfel preluate se înregistrează în evidențele Camerei Deputaților cu respectarea Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei naționale, cu modificările și completările ulterioare. … –> +
Articolul 2Regularizarea sumei reprezentând avansul primit de către titularii de avans, succesorii în drepturi și obligații ai acestora, prin procedeul de transmitere fără plată de la titularii de avans, succesorii în drepturi și obligații ai acestora către alte instituții publice a unor bunuri sau materiale, se realizează cu respectarea următoarelor reguli:a)<!–>Camera Deputaților poate solicita consiliului interdepartamental la nivel de demnitari avizarea transmiterii fără plată a unor bunuri și materiale aflate în gestiunea titularilor de avans, respectiv succesorilor acestora în drepturi și obligații către alte instituții publice; … b)–>în baza avizului favorabil primit de la consiliul interdepartamental la nivel de demnitari, Camera Deputaților transmite adrese însoțite de listele de inventar către instituții publice pe care le va considera relevante, ori de câte ori consideră necesar; informările scrise pot fi însoțite de rapoarte de analiză tehnică furnizate de către titularii de avans, acolo unde există, având în vedere că aceste bunuri și materiale nu sunt date în folosință, fiind supuse unei degradări morale și fizice rezultate în urma depozitării; … c)<!–>în cazul în care, după 15 zile calendaristice de la data trimiterii informărilor scrise, bunurile și materialele disponibilizate nu au fost solicitate de alte instituții publice în vederea transmiterii fără plată, se vor putea demara procedeele de valorificare și de casare; … d)–>instituțiile publice interesate în obținerea unor bunuri și materiale pot solicita transmiterea fără plată a acestora; transmiterea fără plată către aceste instituții publice se face în prezența unei echipe mixte de preluare cu reprezentanți din partea Camerei Deputaților, instituției publice solicitante și titularului de avans, respectiv succesorilor în drepturi și obligații ai acestuia, pe bază de proces-verbal de predare-preluare; procesul-verbal de predare-preluare este semnat de către membrii echipei mixte și aprobat de către ordonatorul de credit al instituției publice primitoare și de către reprezentantul legal al titularului de avans, respectiv al succesorului în drepturi și obligații al acestuia; consiliul interdepartamental la nivel de demnitari primește spre avizare aceste procese-verbale de predare-preluare la următoarea ședință întrunită, în vederea regularizării sumei din avans; … e)<!–>cheltuielile efectuate cu ocazia preluării bunurilor și materialelor de tipul transportului și manevrării etc. sunt suportate de către instituția publică care preia bunurile și materialele; … f)–>la predarea-primirea fără plată a bunurilor și materialelor, conducătorul instituției publice care le preia, împreună cu conducătorul compartimentului financiar-contabil din respectiva instituție, răspunde de înregistrarea în evidențele contabile a operațiunilor privind intrarea în gestiune a bunurilor și materialelor. … +
Articolul 3(1)<!–>Regularizarea sumei reprezentând avansul primit de către titularii de avans, respectiv succesorii în drepturi și obligații ai acestora prin procedeul valorificării prin licitație se realizează cu respectarea următoarelor reguli:a)–>în vederea demarării valorificării prin licitație publică, reprezentanții legali ai titularilor de avans, respectiv ai succesorilor în drepturi și obligații ai acestora vor prezenta comisiei de supraveghere din cadrul Camerei Deputaților, în vederea avizării de către consiliul interdepartamental la nivel de demnitari, un plan care va cuprinde cel puțin următoarele:(i)<!–>identificarea din listele de inventar a bunurilor, materialelor și instalațiilor care sunt în stare de funcționare și a celor care sunt utilizabile cel mult ca deșeu; pot fi valorificate prin licitație bunuri și materiale doar în condițiile în care prin raportul tehnic nu se menționează că acestea pot prezenta un potențial risc pentru persoane, bunuri și mediul înconjurător; bunurile și materialele cu potențial risc pentru persoane, bunuri și mediul înconjurător se vor putea casa direct prin unități specializate de către titularul de avans, respectiv succesorul acestuia; … (ii)–>propunerea de organizare a unei licitații publice deschise cu strigare în cel puțin 3 etape; reluarea fiecărei etape de licitație se va face la o distanță de cel puțin 7 zile de la data precedentei etape; … (iii)<!–>propunerea privind metoda de licitare a bunurilor pe bucăți, pe lot de bunuri sau întreaga gamă de bunuri din listele de inventar și prețul inițial de vânzare, respectiv, după caz, procentul de diminuare a prețurilor pentru fiecare etapă de licitație succesivă; prețul inițial de pornire al licitației se stabilește pe baza unui raport de evaluare; … (iv)–>un anunț de vânzare cu propunerea de fi afișat cel puțin la sediul propriu al titularului de avans, respectiv succesorului în drepturi și obligații al acestuia și la sediul autorității administrației publice locale în a cărei rază teritorială funcționează; … (v)<!–>stabilirea cuantumului cheltuielilor preconizate cu organizarea operațiunilor de valorificare sau, după caz, casare; … (vi)–>anunțul privind vânzarea prin licitație va conține următoarele informații:– denumirea și adresa instituției, precum și locul unde pot fi văzute bunurile sau, după caz, materialele sau piesele care fac obiectul licitației; … – adresa, data și ora ținerii licitației de vânzare a bunurilor, precum și datele de desfășurare a următoarelor licitații, în caz de neadjudecare; … – numărul de telefon sau de fax unde se pot obține relații despre bunurile și materialele scoase la vânzare și condițiile pe care trebuie să le îndeplinească potențialii achizitori spre a fi admiși la licitație; … – prețul de pornire a licitației conform metodei sau metodelor de licitare pe bucăți, pe lot de produse sau întreaga gamă de bunuri din listele de inventar; … – cota de cheltuieli de participare; … … … b)<!–>documentele de participare la licitația de vânzare a bunurilor se primesc cu cel mult 5 zile înaintea datei stabilite pentru ținerea licitației de vânzare a bunurilor. … (2)–>La licitațiile de vânzare a bunurilor, materialelor și instalațiilor poate participa orice persoană fizică sau juridică potențial cumpărătoare care prezintă, până la data ținerii ședinței de licitație, următoarele documente:a)<!–>chitanța de achitare a cotei de cheltuieli de participare la licitație, eliberată de casieria titularului de avans, respectiv a succesorilor în drepturi și obligații al acestuia; … b)–>copie de pe certificatul de înmatriculare la registrul comerțului și codul fiscal, pentru persoanele juridice române, sau actul de identitate, pentru persoanele fizice. … +
Articolul 4(1)<!–>Titularul de avans, respectiv succesorul în drepturi și obligații al acestuia, în termen de cel mult 10 zile de la data de avizare a planului întocmit conform prevederilor art. 3 alin. (1) lit. a), constituie o comisie de licitație.(2)–>Comisia de licitație se va constitui din reprezentanți ai titularilor de avans, ai succesorilor în drepturi și obligații ai acestora și va fi formată din președinte, 2 membri și un secretar al comisiei. Președintele și membrii în comisia de licitație trebuie să fie specialiști cu experiență profesională în domeniu și cu probitate morală.(3)<!–>Nu pot participa la licitație, în calitate de cumpărători, angajați ai titularului de avans, respectiv ai succesorilor în drepturi și obligații ai acestuia, care au participat la întocmirea rapoartelor de evaluare sau la organizarea și conducerea licitației, și nici soțul/soția, frații, copiii și părinții acestora.(4)–>Comisia de licitație va analiza documentele prezentate și va întocmi lista cu ofertanții acceptați, excluzându-i de la participare pe cei care nu au prezentat în totalitate, până la începerea licitației, documentele de participare. Această analiză, împreună cu concluziile sale, este transmisă comisiei de supraveghere din cadrul Camerei Deputaților. +
Articolul 5(1)<!–>Ședința de licitație este condusă de președintele comisiei de licitație. La ședință participă reprezentanți ai Camerei Deputaților propuși de către comisia de supraveghere, cu avizul secretarului general al Camerei Deputaților.(2)–>În ziua și la ora stabilite pentru începerea licitației, în cazul în care sunt minimum 2 participanți la licitație, președintele comisiei de licitație anunță obiectul licitației, face prezența participanților la licitație și constată dacă sunt îndeplinite condițiile legale pentru desfășurarea acesteia, inclusiv cele de publicitate. Președintele anunță prețul inițial de vânzare de la care se pornește strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite de comisie.(3)<!–>În cazul în care nu s-au prezentat minimum 2 participanți la licitație sau în care niciun ofertant nu a oferit cel puțin prețul de pornire, licitația se declară închisă, redactându-se un proces-verbal de constatare în cel puțin două exemplare. Un exemplar va fi preluat de către reprezentanții Camerei Deputaților.(4)–>Repetarea licitației se va face după trecerea a cel puțin 7 zile de la data precedentei, putând să se aplice diminuarea prețului inițial cu maximum procentul propus în planul supus avizului consiliului interdepartamental la nivel de demnitari.(5)<!–>În cazul când nici de această dată nu se prezintă cel puțin 2 participanți la licitație sau nu se oferă cel puțin prețul de pornire, licitația se va relua după 7 zile, iar prețul de pornire poate fi diminuat cu maximum procentul propus în planul supus avizului consiliului interdepartamental la nivel de demnitari.(6)–>În cazul în care nici de această dată nu s-a oferit cel puțin prețul de pornire a licitației, titularul de avans, respectiv succesorul în drepturi și obligații al acestuia constată închisă procedura de valorificare și poate demara demersurile pentru casarea bunurilor.(7)<!–>Participanții la licitație vor prezenta oferta de preț prin strigări, ofertă care trebuie să respecte condițiile de salt precizate la deschiderea licitației. Președintele comisiei de licitație anunță tare și clar suma oferită de licitant.(8)–>Dacă la a treia strigare a ultimei oferte nu se strigă o sumă mai mare, președintele comisiei de licitație anunță adjudecarea licitației în favoarea participantului la licitație care a oferit ultima sumă.(9)<!–>După anunțarea câștigătorului de către președintele comisiei de licitație, se declară închisă licitația, în urma căreia se întocmește procesul-verbal în 3 exemplare care se semnează de către comisia de licitație și de către participanții la licitație. Un exemplar al acestui proces-verbal se înmânează reprezentanților Camerei Deputaților prezenți la licitație.(10)–>Procesul-verbal împreună cu documentele privind organizarea și desfășurarea licitației sunt prezentate spre avizare consiliului interdepartamental la nivel de demnitari la următoarea ședință a acestuia.(11)<!–>Participanții la licitație pot formula contestații în cazul în care consideră că nu s-au respectat prezentele dispoziții referitoare la organizarea și desfășurarea licitației. Contestațiile se depun la sediul titularului de avans, respectiv al succesorului în drepturi și obligații al acestuia, care a organizat licitația, în termen de 24 de ore de la încheierea acesteia. Titularul, respectiv succesorul în drepturi și obligații al acestuia are obligația de a înștiința comisia de supraveghere în scris cel târziu a doua zi lucrătoare de la primirea contestației.(12)–>Titularul, respectiv succesorul în drepturi și obligații al acestuia este obligat să soluționeze contestația în termen de 5 zile de la data depunerii acesteia și are obligația de a informa în scris comisia de supraveghere asupra corespondenței și soluționării contestației.(13)Câștigătorul licitației este obligat să semneze contractul de vânzare-cumpărare cu reprezentantul legal al titularului de avans, respectiv al succesorului în drepturi și obligații al acestuia și să achite integral prețul adjudecat al bunului în termen de 10 zile de la data licitației în contul menționat. Contractul de vânzare-cumpărare se va semna în cel puțin 3 exemplare, un exemplar original revenind Camerei Deputaților. Se anexează la contract lista cu bunurile achiziționate, semnată de către câștigătorul licitației și de către reprezentantul legal al titularului, respectiv al succesorului în drepturi și obligații al acestuia. +
Articolul 6Regularizarea sumei reprezentând avansul primit de către titularii de avans, respectiv succesorii în drepturi și obligații ai acestora prin procedeul valorificării prin casare a bunurilor și materialelor se realizează cu respectarea următoarelor reguli:a)<!–>titularii de avans, respectiv succesorii în drepturi și obligații ai acestora vor prezenta cel puțin două oferte de la societățile specializate pentru achiziționarea spre casare a bunurilor și materialelor care, fie se vor casa direct, respectiv nu au fost valorificate prin licitație; aceste oferte vor fi prezentate consiliului interdepartamental la nivel de demnitari spre avizare; se va alege oferta din care va rezulta o sumă mai mare în urma deducerii costurilor ocazionate cu această operațiune; … b)–>titularii de avans, respectiv succesorii în drepturi și obligații ai acestora vor prezenta distinct costul ocazionat cu aceste operațiuni; … c)<!–>titularii de avans, respectiv succesorii în drepturi și obligații ai acestora vor prezenta calendarul casării bunurilor și materialelor, astfel încât reprezentanții Camerei Deputaților să fie prezenți la aceste operațiuni; … d)–>aceste documente sunt supuse avizării consiliului interdepartamental la nivel de demnitari; … e)<!–>după avizarea consiliului interdepartamental la nivel de demnitari, documentele de tipul contractelor, proceselor-verbale de predare-primire cu bunurile transferate spre casare sau documentele cu valoarea de vânzare a acestor bunuri, încheiate de către titularii de avans, respectiv succesorii în drepturi și obligații ai acestora cu firmele specializate, se vor semna în 3 exemplare, un exemplar original revenind Camerei Deputaților; aceste documente sunt prezentate consiliului interdepartamental la nivel de demnitari în următoarea ședință. … –>––<!–>–>