REGULAMENT din 21 mai 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL CULTURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 485 din 27 mai 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 2890 21/05/2024
ART. 1REFERIRE LALEGE 157 07/06/2021 ART. 2
ART. 1REFERIRE LAOG 21 31/01/2007
ART. 5REFERIRE LALEGE 353 03/12/2007
ART. 5REFERIRE LAOG 21 31/01/2007 ART. 4
ART. 5REFERIRE LAOG 21 31/01/2007 ART. 7
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 2890 21/05/2024
ANEXA 1REFERIRE LACODUL PENAL 17/07/2009 ART. 326
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 8 14/03/1996
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 190 18/07/2018
ANEXA 2REFERIRE LAREGULAMENT 679 27/04/2016
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 2890 21/05/2024
ActulCONTINUT DEORDIN 2890 21/05/2024
ActulREFERIT DEORDIN 2890 21/05/2024





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 2.890 din 21 mai 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 485 din 27 mai 2024.
+
Capitolul IDispoziții generale +
Articolul 1(1)<!–>Prezentul regulament stabilește componența, organizarea și funcționarea Comisiei Naționale a Artelor Spectacolului, înființată potrivit art. II din Legea nr. 157/2021 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 21/2007 privind instituțiile și companiile de spectacole sau concerte, precum și desfășurarea activității de impresariat artistic.(2)–>Comisia Națională a Artelor Spectacolului, denumită în continuare Comisia, este organismul de specialitate al Ministerului Culturii, cu rol consultativ și de avizare.(3)În exercitarea atribuțiilor sale, Comisia analizează și avizează solicitările de acordare a statutului de instituție de spectacole sau concerte de importanță națională, depuse de autoritățile administrației publice centrale sau locale în subordinea cărora funcționează instituția de spectacole sau concerte.
+
Capitolul IIComponența și organizarea Comisiei +
Articolul 2(1)<!–>Comisia este formată din 7 membri și 2 supleanți, personalități și/sau specialiști în domeniul artelor spectacolului, pentru un mandat de 2 ani, cu posibilitatea de prelungire a acestuia o singură dată.(2)–>Membrii Comisiei sunt numiți prin ordin al ministrului culturii, la propunerea Direcției cultură scrisă și creație contemporană, ținându-se cont de experiența persoanei respective în domeniul artelor spectacolului, precum și, după caz, luându-se în considerare studiile universitare în domeniu. (3)<!–>Comisia este condusă de un președinte, ales prin vot pentru un mandat, din rândul membrilor săi, în cadrul primei reuniuni de lucru. (4)–>Componența Comisiei se publică pe pagina de internet a Ministerului Culturii.(5)<!–>Comisia se va întruni semestrial, iar calendarul sesiunilor de avizare va fi publicat pe pagina de internet a Ministerului Culturii.(6)–>Atribuțiile de natură administrativă ale Comisiei sunt îndeplinite de către Secretariatul Comisiei, denumit în continuare Secretariat, care este asigurat de reprezentanții desemnați prin ordin al ministrului culturii din cadrul Direcției cultură scrisă și creație contemporană.
+
Capitolul IIIAtribuții, drepturi și obligații +
Articolul 3(1)<!–>Membrii Comisiei au obligația exercitării mandatului cu respectarea următoarelor principii:a)–>aplicarea corectă a dispozițiilor legislației incidente și ale prezentului regulament;b)<!–>prioritatea interesului public;c)–>asigurarea egalității de șanse;d)<!–>profesionalism, prin îndeplinirea mandatului cu responsabilitate, competență, eficiență, corectitudine și conștiinciozitate;e)–>imparțialitate și independență, care obligă la o atitudine obiectivă, neutră față de orice interes politic, economic, social sau de altă natură în exercitarea mandatului;f)<!–>nediscriminare pe criterii etnice, de gen sau de convingeri politice ori religioase;g)–>integritate morală.(2)<!–>Membrii Comisiei au următoarele drepturi și obligații:a)–>să cunoască prevederile legislației aplicabile, prevederile prezentului regulament, precum și normele și procedura de acordare a statutului de importanță națională, elaborate de Ministerul Culturii;b)<!–>să completeze și să depună la Secretariat declarația privind confidențialitatea și imparțialitatea, prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul regulament;c)–>să completeze și să depună la Secretariat declarația de consimțământ informat pentru publicarea componenței Comisiei pe pagina de internet a Ministerului Culturii, prevăzută în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul regulament;d)<!–>să informeze de îndată Ministerul Culturii în cazul existenței unui caz de incompatibilitate sau conflict de interese și să nu participe la dezbaterile și deciziile privind solicitările la a căror pregătire și/sau elaborare au participat personal, soții ori soțiile sau rudele de gradul I, precum și în cazul în care personal, soții ori soțiile sau rudele de gradul I au în desfășurare/au avut în ultimii 2 ani raporturi contractuale cu instituția care solicită statutul de importanță națională;e)–>să aducă la cunoștința Ministerului Culturii orice ingerință în activitatea lor din partea unor persoane fizice sau juridice care ar putea să le afecteze independența sau imparțialitatea ori ar putea crea suspiciuni cu privire la acestea;f)<!–>să participe la reuniunile de lucru ale Comisiei, conform calendarului, fizic și/sau online, după caz, conform celor stabilite de președinte și comunicate de către Secretariat;g)–>să informeze, de îndată, Secretariatul despre modalitatea participării la reuniunile de lucru, online sau la sediul Ministerului Culturii;h)<!–>să analizeze documentațiile, având posibilitatea de a formula observații scrise asupra acestora;i)–>să nu își exprime public opinia cu privire la procedurile aflate în derulare și să respecte confidențialitatea deliberărilor și a datelor cu caracter personal, potrivit prevederilor legale în vigoare;j)<!–>să solicite consemnarea în procesele-verbale ale reuniunilor de lucru a opiniilor și punctelor de vedere proprii;k)–>să semneze raportul motivat al Comisiei;l)<!–>să asigure prezidarea sesiunilor de avizare, prin asumarea calității de președinte ales prin votul Comisiei;m)–>să primească indemnizația aferentă reuniunilor de lucru și, după caz, decontarea cheltuielilor de transport și cazare, în condițiile legii, conform clauzelor contractuale;n)să comunice ministrului culturii, în scris, renunțarea la calitatea de membru al Comisiei.
+
Articolul 4Mandatul de membru al Comisiei încetează în următoarele situații:a)<!–>la data finalizării mandatului de 2 ani;b)–>în cazul încălcării prevederilor legale și ale prezentului regulament;c)<!–>în caz de nerespectare a angajamentelor cuprinse în declarația privind confidențialitatea și imparțialitatea;d)–>renunțarea din propria inițiativă la mandat, comunicată în scris ministrului culturii;e)<!–>retragerea motivată a mandatului membrului de către Ministerul Culturii;f)–>în cazul absenței nemotivate la două reuniuni de lucru consecutive ale Comisiei;g)<!–>deces;h)–>alte situații prevăzute de lege.
+
Articolul 5Comisia are următoarele atribuții principale:a)<!–>analizează, pe parcursul reuniunilor de lucru, solicitările și documentațiile depuse de către autoritățile în subordinea cărora funcționează instituția de spectacole sau concerte care solicită statutul de importanță națională, în conformitate cu condițiile legale și criteriile stabilite prin Normele metodologice de acordare a statutului de instituție de spectacole sau concerte de importanță națională, și examinează referatele-analiză elaborate pe domeniile de competență ale structurilor din cadrul Ministerului Culturii, comunicate de către Secretariat; b)–>avizează favorabil sau nefavorabil solicitările depuse, elaborând un raport motivat; c)<!–>avizează normele și procedura de acordare a statutului de instituție de spectacole sau concerte de importanță națională, prevăzut la art. 7^1 alin. (1) și la art. 4 alin. (4) din Ordonanța Guvernului nr. 21/2007 privind instituțiile și companiile de spectacole sau concerte, precum și desfășurarea activității de impresariat artistic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 353/2007, cu modificările și completările ulterioare, elaborate de Ministerul Culturii.–>
+
Articolul 6Președintele Comisiei are următoarele atribuții:a)<!–>asigură conducerea activității Comisiei;b)–>se consultă cu Secretariatul asupra datei, ordinii de zi, a locului de desfășurare a reuniunilor de lucru și a oricăror aspecte procedurale;c)<!–>constată întrunirea cvorumului legal;d)–>poate cere, după caz, clarificări de la solicitanți cu privire la documentația depusă de aceștia; e)<!–>propune spre analiză și dezbatere membrilor Comisiei fiecare observație motivată;f)–>supune la vot membrilor Comisiei propunerea de aviz rezultată în urma dezbaterilor;g)<!–>certifică pentru conformitate documentele de lucru ale Comisiei;h)–>semnează informările transmise solicitanților;i)<!–>reprezintă Comisia în raport cu Ministerul Culturii;j)–>reprezintă Comisia în comunicările publice legate de activitatea acesteia.
+
Articolul 7Secretariatul are următoarele atribuții principale:a)<!–>examinează solicitările și documentațiile depuse și, în cazul în care acestea sunt incomplete, solicită completarea lor;b)–>asigură convocarea membrilor Comisiei;c)<!–>constată și semnalează situațiile de încetare a mandatului membrilor, precum și situațiile de incompatibilitate și/sau conflicte de interese;d)–>pregătește documentele de lucru ale Comisiei;e)<!–>participă la reuniunile de lucru ale Comisiei, fără drept de vot;f)–>gestionează documentele și corespondența Comisiei, precum și comunicarea cu solicitanții;g)<!–>gestionează și ține evidența declarațiilor;h)–>ține evidența activității Comisiei și întocmește procesele-verbale ale reuniunilor de lucru din cadrul sesiunilor de avizare;i)<!–>întocmește ordinea de zi și o transmite membrilor Comisiei;j)–>asigură transmiterea documentațiilor către Comisie;k)<!–>solicită structurilor din cadrul Ministerului Culturii întocmirea referatelor-analiză, aferente domeniului de competență, în funcție de conținutul documentației depuse de solicitant;l)–>asigură întocmirea raportului motivat asupra avizului;m)<!–>înregistrează avizele în registrul electronic special de evidență a avizelor Comisiei;n)–>întocmește și înaintează conducerii Ministerului Culturii propunerile de avize;o)<!–>asigură publicarea rezultatelor sesiunii de avizare și transmiterea unor informări către solicitanți.–>
+
Capitolul IVDesfășurarea lucrărilor Comisiei +
Articolul 8(1)<!–>Comisia își desfășoară activitatea în cadrul sesiunilor de avizare, sub forma unor reuniuni de lucru, organizate la sediul Ministerului Culturii sau prin intermediul platformelor de comunicare online.(2)–>Membrii Comisiei sunt convocați individual, prin grija Secretariatului, cu cel puțin 3 zile înainte de desfășurarea reuniunilor de lucru.(3)<!–>Comisia este legal constituită dacă sunt prezenți toți membrii acesteia. Lucrările și dezbaterile din cadrul Comisiei sunt confidențiale.(4)–>Deciziile Comisiei se iau cu majoritate simplă de voturi. În caz de balotaj, votul președintelui este hotărâtor.(5)<!–>În cadrul reuniunilor de lucru membrii Comisiei:a)–>analizează și dezbat documentația depusă de solicitanți;b)<!–>solicită completarea documentației, după caz;c)–>votează asupra avizării favorabile sau nefavorabile a solicitărilor de acordare a statutului de importanță națională. Deciziile motivate se consemnează în procesul-verbal de ședință elaborat de către Secretariat;d)elaborează cu sprijinul Secretariatului Comisiei un raport motivat privind avizarea favorabilă sau nefavorabilă a solicitărilor de acordare a statutului de importanță națională.
+
Capitolul VDispoziții finale +
Articolul 9Lista cuprinzând instituțiile care au primit aviz favorabil pentru statutul de instituție de spectacole sau concerte de importanță națională se întocmește de către Direcția cultură scrisă și creație contemporană și se publică pe site-ul Ministerului Culturii până la sfârșitul fiecărui an calendaristic.
+
Articolul 10După publicarea rezultatelor sesiunii de avizare, sub semnătura președintelui Comisiei, Secretariatul informează solicitanții cu privire la:a)<!–>obținerea avizului favorabil;b)–>motivele care au stat la baza acordării avizului nefavorabil.
+
Articolul 11Pentru activitatea desfășurată în cadrul sesiunii de avizare, membrii Comisiei beneficiază de o indemnizație stabilită prin ordin al ministrului culturii, precum și de decontarea cheltuielilor de transport, cazare și diurnă, în condițiile legii, după caz, în baza unor contracte încheiate conform prevederilor Codului civil.
+
Anexa nr. 1<!–>la regulament–>
DECLARAȚIE<!–>
privind confidențialitatea și imparțialitatea–><!–>
Subsemnatul/Subsemnata, …………………………………, membru(ă) în Comisia Națională a Artelor Spectacolului, constituită prin Ordinul ministrului culturii nr. …………………….., declar pe propria răspundere, sub sancțiunea falsului în declarații prevăzută de art. 326 din Codul penal, următoarele:a)–>nu am participat, direct sau indirect, prin soț/soție sau rude de gradul I, la pregătirea și/sau elaborarea documentațiilor depuse în vederea obținerii statutului de importanță națională de către solicitanții din cadrul sesiunii de avizare din perioada …………;b)<!–>nu am avut în ultimii 2 ani și nu am, direct sau indirect, prin soț/soție sau rude de gradul I, în perioada de derulare a procedurii de analiză a documentațiilor depuse, raporturi contractuale încheiate cu instituția care solicită statutul de importanță națională;c)–>nu am niciun interes de natură să afecteze imparțialitatea mea pe parcursul procesului de deliberare în cadrul Comisiei Naționale a Artelor Spectacolului.<!–>Mă angajez să păstrez confidențialitatea informațiilor și datelor cu caracter personal și a celor care intră sub incidența protecției date de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pe care le voi obține sau le voi afla ca efect al calității mele de membru al Comisiei Naționale a Artelor Spectacolului, pe toată durata mandatului și după încetarea acestuia, potrivit prevederilor legii.–>Mă angajez ca, în situația în care aș descoperi, pe durata exercitării mandatului comisiei, că mă aflu în una dintre situațiile arătate sau în afara angajamentelor de mai sus, voi declara imediat acest lucru.<!–>Declar că am luat cunoștință de prevederile Regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei Naționale a Artelor Spectacolului, aprobat prin Ordinul ministrului culturii nr. 2.890/2024.–>Data …………………………..<!–>Semnătura ………………..–><!–>
–>
+
Anexa nr. 2<!–>la regulament–>
DECLARAȚIE<!–>
de consimțământ informat pentru publicarea componenței–>
Comisiei Naționale a Artelor Spectacolului pe<!–>
pagina de internet a Ministerului Culturii–><!–>
Subsemnatul/Subsemnata, ……………………………, numit(ă) prin Ordinul ministrului culturii nr. …………., membru în Comisia Națională a Artelor Spectacolului,–>ținând cont de prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), cu modificările ulterioare,<!–>având în vedere faptul că, în conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei Naționale a Artelor Spectacolului, aprobat prin Ordinul ministrului culturii nr. 2.890/2024, sunt necesare prelucrări de date proprii cu caracter personal, în sensul definit de Regulamentul (UE) 2016/679, respectiv operațiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziție în orice mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, ștergerea sau distrugerea acestora, vă comunic acordul meu pentru realizarea prelucrărilor de date cu caracter personal de către Ministerul Culturii, necesare publicării numelui și prenumelui meu pe pagina de internet a Ministerului Culturii, pe durata mandatului de membru al Comisiei Naționale a Artelor Spectacolului.–>Am fost informat(ă) despre dreptul de a retrage prezentul consimțământ în orice moment, fără însă ca legalitatea prelucrării anterior retragerii consimțământului să fie afectată.<!–>Data ……………………………….…–>Semnătura ……………………..…..<!–>–>
<!–>
–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters