REGULAMENT din 28 ianuarie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 07/08/2025


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: COLEGIUL MEDICILOR DIN ROMÂNIA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 11 martie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUDECIZIE 18 04/07/2025
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 28/01/2022
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Adoptat prin DECIZIA nr. 3 din 28 ianuarie 2022, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 242 din 11 martie 2022.
+
Capitolul IDispoziții generale +
Articolul 1Prezentul regulament stabilește modul de organizare și funcționare a comisiilor de specialitate ale Colegiului Medicilor din România (CMR) în vederea îndeplinirii atribuțiilor ce le revin.
+
Articolul 2(1)<!–>Comisiile de specialitate ale CMR sunt înființate distinct pentru fiecare specialitate în parte, având ca punct de referință prevederile nomenclatorului cuprinzând specialitățile medicale, aprobat prin ordin al ministrului sănătății.(2)–>Comisiile de specialitate pot avea în structura lor una sau mai multe subcomisii a căror activitate o coordonează.(3)Structura funcțională a subcomisiilor este aceeași cu cea a comisiilor de specialitate.
+
Articolul 3Componența nominală a comisiilor de specialitate ale CMR se aprobă prin decizie a Consiliului național al CMR, la propunerea Biroului executiv al CMR, pe baza nominalizării transmise către CMR de către asociațiile profesionale reprezentative la nivel național.
+
Capitolul IIAtribuțiile, organizarea și funcționarea comisiilor de specialitate +
Articolul 4Comisiile de specialitate îndeplinesc, în limitele prevederilor legale în vigoare – Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și Statutul Colegiului Medicilor din România, adoptat prin Hotărârea Adunării generale naționale a Colegiului Medicilor din România nr. 2/2012, cu modificările și completările ulterioare – următoarele atribuții (cu titlu de exemplu, fără a se limita la acestea): a)<!–>elaborează și/sau analizează și/sau evaluează ghiduri de practică medicală și/sau protocoale terapeutice, precum și orice alte norme de bune practică pentru specialitatea respectivă, care vor fi aduse la cunoștința specialiștilor în mod periodic;b)–>elaborează și/sau analizează și/sau evaluează și/sau emit opinii profesionale în domeniul lor de specialitate, în ceea ce privește curriculumurile, tematicile, bibliografia aferente programelor de specializare prin rezidențiat, de pregătire pentru obținerea atestatelor de studii complementare, precum și pentru examenul de confirmare în specialitate, obținerea gradului profesional, obținerea de atestate, în vederea ocupării posturilor vacante de medic sau a funcției de șef de secție etc.;c)<!–>propun sau analizează propunerile referitoare la numărul anual de locuri și/sau posturi necesar pentru concursul național de rezidențiat;d)–>formulează opinii și propun criteriile de schimbare a specialității în cadrul rezidențiatului, precum și pentru obținerea celei de-a doua specialități cu taxă, care vor fi trimise spre avizare Biroului executiv al CMR;(la 06-08-2025,
Litera d) , Articolul 4 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 6. , Articolul I din DECIZIA nr. 18 din 4 iulie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 737 din 6 august 2025
)
e)formulează opinii referitoare la realizarea obiectivelor de dezvoltare profesională ale medicilor prin intermediul programelor de educație medicală continuă, specializare, studii complementare, în scopul menținerii și îmbunătățirii standardelor de calitate ale actului profesional și al garantării accesului neîngrădit și echitabil la titlurile și gradele specifice profesiei, inclusiv prin furnizarea de analize de portofoliu de formare profesională, în vederea recunoașterii sau echivalării calificărilor efectuate în străinătate;f)Abrogată.(la 06-08-2025,
Litera f) , Articolul 4 , Capitolul II a fost abrogată de Punctul 7. , Articolul I din DECIZIA nr. 18 din 4 iulie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 737 din 6 august 2025
)
g)comunică CMR reprezentanții în cadrul organizației European Union of Medical Specialists (UEMS) pentru fiecare specialitate/secțiune, în vederea confirmării acestora de către Biroul executiv al CMR, conform mecanismelor statutare UEMS care reglementează statutul de membru al CMR în cadrul acestei organizații internaționale;h)<!–>la cererea reprezentanților CMR, efectuează analize sau formulează propuneri pentru îmbunătățirea legislației în domeniul sanitar, având drept obiectiv introducerea unor mecanisme de evaluare și asigurare a calității îngrijirilor medicale, cum ar fi: acreditarea unităților sanitare, dotarea minimă a cabinetelor medicale, standardizare sau certificate de calitate etc.;i)–>formulează opinii de specialitate în legătură cu documentația trimisă de comisiile de lucru ale CMR referitoare la avizarea unor acte cu conținut profesional-științific din domeniul respectiv de specialitate; j)<!–>răspund la orice alte solicitări adresate de reprezentanții/ structurile CMR referitoare la specialitatea respectivă, de exemplu:(i)–>elaborarea listelor minimale ce conțin medicamentele specifice activității medicale, pe tipuri de spitale;(ii)<!–>elaborarea pachetului de servicii medicale de bază, pe fiecare nivel al sistemului de asistență medicală;(iii)–>aprobarea conținutului medical-științific al materialelor de informare și promovare care vizează specialitatea respectivă.
+
Articolul 5(1)<!–>Comisiile de specialitate ale CMR sunt alcătuite astfel încât să fie asigurată reprezentativitatea la nivel național, pentru fiecare specialitate, cu un număr de membri total cuprins între 4 și 10, cu următoarea structură care să le asigure funcționalitatea: președinte, vicepreședinte/vicepreședinți, secretar, membri. Secretarul nu are drept de vot.(2)–>Alegerea medicilor în comisiile de specialitate sau pentru funcția de președinte sau vicepreședinte al comisiei se va realiza în cadrul unui proces transparent, obiectiv și bazat pe competență profesională și etică. (3)<!–>Membrii comisiilor de specialitate trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii: minimum 5 ani de vechime în specialitate, minimum 5 ani de experiență profesională continuă, calitate de membru activ în societăți medicale de specialitate naționale și internaționale.(4)–>Sunt considerate elemente de departajare favorabile: deținerea titlului de conferențiar sau profesor universitar, experiență de conducere anterioară în diverse structuri profesionale/instituții, cum ar fi: CMR, colegii teritoriale, comisii de specialitate ale altor instituții, organe de conducere ale unor instituții și organizații; experiență managerială în medicină sau învățământ.(5)<!–>Funcția de președinte, pentru fiecare comisie de specialitate cu caracter permanent a CMR, va fi ocupată prin nominalizare de către președintele CMR, cu avizul Biroului executiv.(6)–>Biroul executiv al CMR va decide implicarea în comisiile CMR a membrilor care respectă criteriile de performanță profesională, etică și socială, nefiind obligat să respecte un algoritm impus de către societățile profesionale.(7)Președinții comisiilor de specialitate își pot nominaliza membrii, asigurând reprezentativitatea fiecărei comisii la nivel național, pe care îi vor propune Biroului executiv în vederea aprobării prin decizie a Consiliului național.(la 06-08-2025,
Articolul 5 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 8. , Articolul I din DECIZIA nr. 18 din 4 iulie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 737 din 6 august 2025
)
+
Articolul 6(1)<!–>Comisiile de specialitate își desfășoară activitatea conform unei proceduri de lucru stabilite de comun acord cu CMR, care va respecta următoarele principii minimale: a)–>ședințe structurate în funcție de modalitatea de convocare (de către președintele CMR, Biroul executiv al CMR, președintele comisiei), care pot fi ordinare, extraordinare, curente, ad-hoc/tematice etc. și care pot fi organizate cu prezența fizică a membrilor sau prin mijloace de comunicare la distanță/online sau în format hibrid (prezență fizică și online);b)mecanism decizional, care va fi prin vot majoritar, cu stabilirea numărului minim de membri pentru întrunirea cvorumului, în funcție de numărul de membri pe care îi are fiecare comisie;(la 06-08-2025,
Litera b) , Alineatul (1) , Articolul 6 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 9. , Articolul I din DECIZIA nr. 18 din 4 iulie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 737 din 6 august 2025
)
c)atribuții clar definite pentru președintele comisiei, respectiv:(i)<!–>coordonează activitatea comisiei de specialitate (planificarea și monitorizarea obiectivelor comisiei, planificarea soluționării solicitărilor punctuale ale CMR, organizarea ședințelor comisiei etc.);(ii)–>coordonează activitatea de comunicare cu CMR privind activitatea comisiei de specialitate, respectiv comunică cu președintele CMR, prin Departamentul de imagine, relații interne și externe, și, atunci când este necesar, cu alte departamente ale CMR (teme dezbătute, rezoluții adoptate, documente/opinii redactate conform solicitărilor primite, solicitarea de materiale documentare și date suplimentare în legătură cu aspectele de analizat, dacă este cazul etc.);(iii)în lipsa justificată a președintelui comisiei, atribuțiile vor fi preluate de vicepreședinte;(la 06-08-2025,
Punctul (iii) , Litera c) , Alineatul (1) , Articolul 6 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 10. , Articolul I din DECIZIA nr. 18 din 4 iulie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 737 din 6 august 2025
)
d)atribuții clar definite pentru secretarul comisiei, respectiv:(i)<!–>asigură condițiile pentru buna desfășurare a ședințelor comisiei de specialitate, inclusiv prin convocarea membrilor comisiei de specialitate la solicitarea președintelui comisiei, președintelui CMR, respectiv a Biroului executiv al CMR, conform procedurilor stabilite la nivelul fiecărei comisii; (ii)–>întocmește și gestionează documentele necesare desfășurării activității comisiei de specialitate și asigură arhivarea acestora în format fizic și/sau electronic;e)<!–>obligații clar definite pentru membrii comisiei, respectiv:(i)–>participarea la ședințele convocate;(ii)<!–>participarea la îndeplinirea atribuțiilor și obiectivelor specifice fiecărei comisii;(iii)–>argumentarea temeinică a propunerilor și recomandărilor prezentate.
(2)<!–>Membrii comisiilor de specialitate, indiferent de rolul lor în cadrul acestora (președinte, vicepreședinte, secretar sau membru), au următoarele obligații:a)–>să păstreze confidențialitatea dezbaterilor, atunci când este cazul;b)să respecte principiul evitării conflictului de interese, respectiv să înștiințeze în scris președintele comisiei de specialitate și președintele CMR ori de câte ori un interes de orice natură impune obligația abținerii de la participarea la deliberare și de la mecanismul decizional stabilit sau impune retragerea din poziția de membru al comisiei.(la 06-08-2025,
Litera b) , Alineatul (2) , Articolul 6 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 11. , Articolul I din DECIZIA nr. 18 din 4 iulie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 737 din 6 august 2025
)
(3)Opiniile exprimate în scris și orice alte documente elaborate de comisia de specialitate, semnate de către președintele comisiei de specialitate, sunt considerate ca fiind asumate de comisia de specialitate în ansamblu, conform mecanismelor decizionale adoptate, reprezentând un punct de vedere colectiv, reprezentativ și valid pentru specialitatea respectivă.
+
Capitolul IIIÎncetarea calității de membru +
Articolul 7(1)<!–>Calitatea de membru în comisiile de specialitate încetează în următoarele situații:a)–>retragerea voluntară;b)<!–>neîndeplinirea obligației de a participa la 5 ședințe consecutive ale comisiei de specialitate, din motive imputabile membrului în culpă;c)–>deces.(2)<!–>Retragerea voluntară se realizează numai pe baza unei cereri scrise, datate și semnate olograf sau cu semnătură electronică extinsă, conform prevederilor Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, cu completările ulterioare.(3)–>Neîndeplinirea obligației prevăzute la alin. (1) lit. b) de mai sus se certifică de președintele comisiei de specialitate.
+
Articolul 8(1)<!–>Neîndeplinirea atribuțiilor comisiilor de specialitate, prevăzute de art. 4 din prezentul regulament, atrage revocarea președintelui comisiei sau a întregii comisii, după caz. (2)–>Propunerea de revocare este formulată de Biroul executiv al CMR, la solicitarea președintelui CMR, și se aprobă prin decizie de plenul Consiliului național al CMR.
+
Capitolul III^1 Conflicte de interese și incompatibilități(la 06-08-2025,
Actul a fost completat de Punctul 12. , Articolul I din DECIZIA nr. 18 din 4 iulie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 737 din 6 august 2025
)
+
Articolul 8^1Conflictul de interese apare atunci când membrul comisiei are un interes personal care influențează sau pare să influențeze îndeplinirea atribuțiilor sale din cadrul comisiei cu imparțialitate și obiectivitate. Interesele private ale membrului comisiei pot include un beneficiu pentru sine sau pentru familia sa, pentru rudele apropiate, pentru prieteni, pentru persoane sau organizații cu care membrul comisiei a avut relații de afaceri.(la 06-08-2025,
Capitolul III^1 a fost completat de Punctul 12. , Articolul I din DECIZIA nr. 18 din 4 iulie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 737 din 6 august 2025
)
+
Articolul 8^2Nu pot fi membri în aceeași comisie soț/soție și rude până la gradul al patrulea și afinii acestora. (la 06-08-2025,
Capitolul III^1 a fost completat de Punctul 12. , Articolul I din DECIZIA nr. 18 din 4 iulie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 737 din 6 august 2025
)
+
Articolul 8^3Se interzice membrilor comisiilor de specialitate ale CMR să ia parte la deliberarea și adoptarea hotărârilor în care au un interes patrimonial față de problema supusă dezbaterii. Interesul poate fi personal sau prin soție/soț, afini sau rude până la gradul al patrulea inclusiv și afinii acestora. Dacă această situație apare, se va consemna la începutul ședinței, urmând a părăsi ședința motivat. (la 06-08-2025,
Capitolul III^1 a fost completat de Punctul 12. , Articolul I din DECIZIA nr. 18 din 4 iulie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 737 din 6 august 2025
)
+
Articolul 8^4Nu poate deține calitatea de membru al unei comisii: medicul care a fost sancționat etic sau disciplinar, pe perioada menținerii sancțiunii;medicul care a fost condamnat penal, indiferent de faptă, pe perioada de interzicere a drepturilor menționate în hotărârea judecătorească;medicul care îndeplinește funcția de președinte, vicepreședinte, secretar și/sau trezorier al organizațiilor, federațiilor și confederațiilor sindicale;medicul care îndeplinește funcția de conducere a organizațiilor patronale cu profil medical care au mai mult de 5 membri;medicul care este angajat sau membru numit remunerat sau neremunerat al consiliului de administrație la bănci sau alte instituții de credit, societăți de asigurare/reasigurare și cele financiare, precum și la instituții publice. (la 06-08-2025,
Capitolul III^1 a fost completat de Punctul 12. , Articolul I din DECIZIA nr. 18 din 4 iulie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 737 din 6 august 2025
)
+
Articolul 8^5Nerespectarea dispozițiilor prezentului capitol atrage pierderea calității de membru, situație în care redobândirea calității de membru al unei comisii de specialitate este posibilă după 5 ani.(la 06-08-2025,
Capitolul III^1 a fost completat de Punctul 12. , Articolul I din DECIZIA nr. 18 din 4 iulie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 737 din 6 august 2025
)
+
Capitolul IVAlte dispoziții +
Articolul 9(1)<!–>Activitatea membrilor comisiilor de specialitate se realizează cu titlu gratuit.(1^1)–>Ședințele comisiei organizate online vor fi înregistrate, responsabilitatea revenindu-i secretarului comisiei, cu suportul departamentului IT al CMR.(la 06-08-2025,
Articolul 9 , Capitolul IV a fost completat de Punctul 13. , Articolul I din DECIZIA nr. 18 din 4 iulie 2025, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 737 din 6 august 2025
)
(2)În cazul în care este necesară deplasarea membrilor comisiilor de specialitate în vederea participării la ședințele convocate de președintele CMR, respectiv de Biroul executiv al CMR, cheltuielile aferente transportului și/sau cazării sunt suportate din bugetul Colegiului Medicilor din România.
–-<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters