Notă …
Aprobat prin ORDINUL nr. 16 din 31 ianuarie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 119 din 7 februarie 2022. +
Capitolul ICadrul legislativ +
Articolul 1Comisia de audiere se constituie și funcționează în conformitate cu art. 61 alin. (1) și alin. (2) lit. b) și art. 64-68 din Legea nr. 310/2021 privind prevenirea și combaterea dopajului în sport și cu prevederile prezentului regulament. +
Articolul 2Prezentul regulament stabilește regulile de procedură cu privire la audierea sportivilor, a personalului asistent al sportivilor și a altor persoane, față de care Agenția Națională Anti-Doping, denumită în cele ce urmează ANAD, a formulat o acuzație de încălcare a reglementărilor anti-doping. +
Capitolul IIOrganizare +
Articolul 3(1)<!–>Comisia de audiere este compusă dintr-un număr de până la 12 membri, cu o bună reputație, desemnați pentru un mandat de 3 ani, cu posibilitatea reînnoirii mandatului pentru o nouă perioadă, din rândul specialiștilor cu experiență de minimum 5 ani în unul dintre următoarele domenii: juridic, medical, științele naturii și sport și care să aibă obligatoriu experiență și/sau cunoștințe în domeniul anti-doping.(2)–>Comisia de audiere este condusă de un președinte, ajutat de un vicepreședinte, aleși prin vot secret la prima reuniune a comisiei pe o perioadă de 3 ani, care pot fi realeși.(3)Președintele și vicepreședintele Comisiei de audiere trebuie să aibă studii juridice. +
Articolul 4(1)<!–>Selectarea membrilor Comisiei de audiere se realizează în conformitate cu art. 66 alin. (1) și (3) din Legea nr. 310/2021.(2)–>Membrii comisiei de selecție și ai comisiei pentru contestații sunt numiți prin ordin al președintelui ANAD. +
Articolul 5Membrii Comisiei de audiere selectați potrivit art. 4 sunt numiți prin ordin al președintelui ANAD. +
Articolul 6Membrii Comisiei de audiere trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:a)<!–>criteriile de selecție prevăzute la art. 66 alin. (2) din Legea nr. 310/2021; … b)–>să nu fi adoptat direct și intenționat, în ultimii 6 ani, o conduită care ar fi constituit o încălcare a reglementărilor antidoping, dacă acestora le-ar fi fost incidente reglementări conforme cu codul. … +
Articolul 7(1)<!–>Mandatul membrilor Comisiei de audiere încetează înainte de termen în conformitate cu prevederile art. 66 alin. (5) din Legea nr. 310/2021.(2)–>În cazurile prevăzute la alin. (1) se numește un nou membru, conform prevederilor art. 66 alin. (6) din Legea nr. 310/2021. +
Articolul 8(1)<!–>Membrii Comisiei de audiere își desfășoară activitatea astfel:a)–>în complete formate din câte 1 membru, în toate cazurile având ca obiect suspendarea provizorie în urma finalizării procedurii administrative de cercetare prealabilă din procesul de gestionare a rezultatelor; … b)<!–>complete formate din 1 sau 3 membri, pentru celelalte cauze date în competența Comisiei de audiere, în funcție de natura acuzației și de probatoriul dedus judecății; … c)–>în plen, pentru atribuțiile prevăzute în prezentul regulament. … (2)<!–>Președintele Comisiei de audiere sau, după caz, vicepreședintele acesteia stabilește judecarea speței în complete formate din 1 sau 3 membri în funcție de natura acuzației și de probatoriul dedus judecății. În toate situațiile, unul dintre membrii desemnați trebuie să aibă studii juridice.(3)–>Președintele sau, după caz, vicepreședintele Comisiei de audiere poate face parte din completele de soluționare a cauzelor și prezidează aceste complete.(4)<!–>Președintele Comisiei de audiere poate fi numit sau se poate desemna pe sine, dacă este cazul, ca membru unic sau ca membru al unui complet de audiere.(5)–>După desemnarea membrilor în complete, președintele Comisiei de audiere sau, după caz, vicepreședintele acesteia va dispune comunicarea către părți a numelor celor desemnați însoțită de declarațiile acestora cu privire la conflictul de interese. +
Articolul 9Activitatea de secretariat pentru Comisia de audiere este asigurată în conformitate cu prevederile art. 4 pct. 26 și art. 67 alin. (1)-(3) din Legea nr. 310/2021. +
Capitolul IIIFuncționare +
Articolul 10(1)<!–>Procedura de audiere este inițiată în conformitate cu prevederile art. 61 alin. (1) și art. 62 din Legea nr. 310/2021.(2)–>Cerințele minime de sesizare a Comisiei de audiere sunt următoarele:a)<!–>cererea-tip – „Cerere de sesizare a Comisiei de audiere“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament; … b)–>dovada achitării taxei de audiere; … c)<!–>dosarul întocmit de ANAD. … (3)–>În situația în care taxa de audiere nu este achitată până la primul termen, cererea de audiere se clasează. +
Articolul 11(1)<!–>Ședințele Comisiei de audiere nu sunt publice.(2)–>Sportivul sau alte persoane au dreptul de a solicita o audiere publică.(3)<!–>Autoritatea pentru gestionarea rezultatelor poate solicita, de asemenea, o audiere publică, cu condiția ca sportivul sau cealaltă persoană să își fi exprimat consimțământul în scris în acest sens.(4)–>Cererea poate fi respinsă de către completul de audiere în temeiul moralei, ordinii publice, securității naționale, în cazul în care interesele minorilor sau protecția vieții private a părților o impun, în cazul în care publicitatea ar aduce atingere intereselor justiției sau în situația în care procedura este legată exclusiv de chestiuni de drept. +
Articolul 12Ședințele completului de audiere sunt conduse de președintele completului. +
Articolul 13(1)<!–>Deciziile se adoptă cu votul majorității membrilor completului.(2)–>În situația în care completul nu se poate constitui se amână pentru cel mult 10 zile calendaristice.(3)<!–>Membrii care au votat împotrivă își pot consemna opinia separată în încheierea de ședință.(4)–>Opiniile separate vor fi motivate în același termen prevăzut pentru motivarea deciziei. +
Articolul 14(1)<!–>Părțile trebuie să fie informate asupra dreptului de a cere recuzarea unui membru al completului de audiere dacă există temei pentru un posibil conflict de interese. Solicitarea se face în termen de 5 zile de la data la care au luat cunoștință de existența motivului de recuzare.(2)–>Anterior inițierii procedurii de audiere, pentru fiecare speță, membrii completului de audiere au obligația să declare președintelui Comisiei de audiere existența sau potențialitatea unui conflict de interese, în raport cu speța dedusă spre soluționare. Existența sau inexistența unei situații de conflict de interese va fi consemnată într-o încheiere de ședință.(3)<!–>Părțile pot cere motivat Comisiei de audiere recuzarea unuia sau mai multor membri ai completului de audiere, în condițiile legii, în legătură cu cazul dedus spre soluționare completului de audiere.(4)–>Cererea de recuzare se poate formula numai pentru motive care afectează independența și imparțialitatea în ceea ce privește cazul dedus spre soluționare completului de audiere.(5)<!–>Membrul sau membrii completului de audiere față de care s-a formulat o cerere de recuzare, precum și orice alt membru care consideră că se află într-o situație care este de natură a afecta independența și imparțialitatea sa în cauza dedusă audierii pot formula cerere de abținere.(6)–>Cererea de recuzare sau, după caz, cererea de abținere se soluționează de către un complet desemnat de către președintele sau, după caz, vicepreședintele Comisiei de audiere în termen de 3 zile de la data la care cererea de recuzare sau de abținere a fost comunicată Comisiei de audiere. Admiterea sau respingerea cererii se face cu majoritatea simplă a voturilor membrilor completului și se dispune prin încheiere.(7)În caz de admitere a cererii, membrul/membrii completului de audiere față de care s-a formulat cererea de recuzare sau care a/au formulat cererea de abținere va fi înlocuit/vor fi înlocuiți. +
Articolul 15(1)<!–>Dispozițiile art. 14 se aplică în mod corespunzător și secretarilor completelor de audiere.(2)–>Cererea de recuzare sau declarația de abținere a secretarilor completelor de audiere se soluționează de către completul de audiere desemnat de către președintele sau, după caz, vicepreședintele Comisiei de audiere în termen de 3 zile de la data la care cererea de recuzare sau de abținere a fost comunicată Comisiei de audiere. Admiterea sau respingerea cererii se face cu majoritatea simplă a voturilor membrilor completului și se consemnează în încheierea de ședință.(3)În situația în care motivele invocate în cererea de recuzare sau în declarația de abținere sunt întemeiate, Comisia de audiere sesizează agenția în vederea desemnării unor alte persoane care să asigure secretariatul Comisiei de audiere. +
Articolul 16Secretariatul completului de audiere ține o evidență strictă a documentației aferente fiecărui caz analizat, a încheierilor de ședință întocmite în cadrul ședințelor acestuia, a deciziilor luate, precum și a celorlalte documente depuse la completul de audiere sau emise de acesta. +
Articolul 17Pentru îndeplinirea atribuțiilor legale, completul de audiere adoptă decizii, semnate de președintele, membrii completului și secretarul completului de audiere, cu respectarea dispozițiilor prezentului regulament și ale Legii nr. 310/2021. +
Articolul 18(1)<!–>Comisia de audiere exercită următoarele atribuții în plen:a)–>examinarea și votul cu privire la propunerile formulate pentru consolidarea eficienței operaționale; … b)<!–>examinarea și votul cu privire la propunerile formulate pentru modificarea și completarea prezentului regulament; … c)–>examinarea și validarea temeiurilor înaintate de președintele Comisiei de audiere pentru propunerile de revocare a membrilor Comisiei de audiere; … d)<!–>stabilirea și validarea temeiurilor pentru propunerile de revocare a președintelui sau vicepreședintelui Comisiei de audiere. … (2)–>Ca rezultat al exercitării atribuțiilor prevăzute la alin. (1), plenul Comisiei de audiere emite hotărâri cu cvorumul prevăzut la art. 65 alin. (2) din Legea nr. 310/2021.(3)Hotărârile prevăzute la alin. (2) sunt adoptate cu majoritatea simplă a membrilor prezenți ai Comisiei. +
Capitolul IVAtribuții +
Articolul 19(1)<!–>Președintele Comisiei de audiere are următoarele atribuții:a)–>desemnează membrii completelor de audiere, precum și membrul Comisiei de audiere care va organiza audierea provizorie; … b)<!–>desemnează completul care soluționează în regim de urgență suspendarea provizorie; … c)–>desemnează completul care urmează a soluționa cererile de recuzare sau de abținere; … d)<!–>repartizează spre soluționare completelor de audiere cauzele înregistrate la Comisia de audiere; … e)–>coordonează activitatea Comisiei de audiere și a secretariatului acesteia; … f)<!–>desemnează secretarii pentru fiecare complet de audiere; … g)–>poate solicita președintelui completului de audiere un termen de prelungire a soluționării cauzei mai scurt decât cel formulat prin informarea prevăzută la lit. h); … h)<!–>informează cu celeritate Autoritatea pentru gestionarea rezultatelor cu privire la prelungirea soluționării cauzei și termenul final de soluționare; … i)–>propune președintelui ANAD măsuri cu privire la membrii Comisiei de audiere care încalcă prevederile legii și ale prezentului regulament; … j)<!–>reprezintă Comisia de audiere în raport cu ANAD, cu alte autorități sau instituții publice, precum și în fața oricărei alte persoane fizice sau juridice. … (2)–>În lipsa președintelui Comisiei de audiere, atribuțiile acestuia se exercită de către vicepreședintele Comisiei de audiere. +
Articolul 20Președintele completului de audiere are următoarele atribuții:a)<!–>stabilește prin rezoluție primul termen de convocare a părților, locul și ora la care vor avea loc ședințele completului de audiere, cu minimum 5 zile calendaristice înainte de data ședinței, prin grija secretariatului; … b)–>verifică legalitatea constituirii completului de audiere; … c)<!–>conduce ședințele completului de audiere; … d)–>coordonează activitatea completului de audiere și a secretarului acestuia; … e)<!–>reprezintă completul de audiere în fața autorităților sau instituțiilor publice, precum și în fața oricărei alte persoane fizice sau juridice; … f)–>decide cu privire la desfășurarea ședințelor completului de audiere cu prezență fizică, în regim de teleconferință sau videoconferință sau în scris; … g)<!–>decide cu privire la cererile de audiere publică formulate în conformitate cu art. 11; … h)–>informează președintele Comisiei de audiere și părțile cu privire la prelungirea duratei de judecare a speței și totodată cu privire la noul termen propus anterior expirării termenelor expres prevăzut în lege și în prezentul regulament; … i)<!–>motivează deciziile în termenele stabilite de lege și prezentul regulament; … j)–>orice alte atribuții care sunt stabilite prin prezentul regulament sau dispuse de către președintele Comisiei de audiere. … +
Articolul 21Ședințele completelor de audiere pot fi înregistrate prin mijloace audio și/sau video, înregistrările fiind arhivate prin grija secretarului completului și păstrate la sediul ANAD. +
Articolul 22Principalele atribuții ale secretariatului completului de audiere sunt:a)<!–>întocmirea dosarului cauzei și înregistrarea actelor din dosar; … b)–>convocarea membrilor completului de audiere, la solicitarea președintelui completului; … c)<!–>punerea la dispoziția membrilor a documentelor ce fac obiectul ședințelor – pe suport hârtie sau electronic, după caz; … d)–>convocarea părților pentru primul termen stabilit și ori de câte ori aceasta se impune; … e)<!–>redactarea încheierilor de ședință; … f)–>comunicarea deciziilor către persoanele cu drept de apel în conformitate cu prevederile art. 111 alin. (1) și art. 114 alin. (1) din Legea nr. 310/2021; … g)<!–>păstrarea și arhivarea documentelor în conformitate cu prevederile art. 16 și 17 și a înregistrărilor ședințelor de audiere; … h)–>îndeplinirea oricăror altor sarcini stabilite în cadrul ședințelor și dispuse de președintele de complet. … +
Capitolul VConfidențialitatea informațiilor +
Articolul 23(1)<!–>Membrii Comisiei de audiere și secretarii Comisiei de audiere au obligația de a păstra confidențialitatea cu privire la orice activitate legată de cazurile soluționate, precum și cu privire la orice alte informații aflate în cursul procedurii de audiere.(2)–>Membrii Comisiei de audiere și secretarii Comisiei de audiere semnează declarații de confidențialitate și conflict de interese la numirea lor și declară orice conflict de interese înaintea procedurilor specifice, conform art. 14 alin. (2). +
Capitolul VIProcedura de audiere +
Articolul 24(1)<!–>Procedura de audiere se desfășoară cu respectarea principiilor și drepturilor prevăzute la art. 76 alin. (1) din Legea nr. 310/2021 și în Standardul internațional pentru gestionarea rezultatelor elaborat de Agenția Mondială AntiDoping.(2)–>Procedura de audiere se poate realiza și în formă scrisă fără participarea părților, care pot solicita soluționarea cauzei și în lipsă. +
Articolul 25Președintele completului de audiere declară deschisă ședința de audiere și procedează la legitimarea sportivului ori a persoanei suspectate de încălcarea reglementărilor anti-doping, precum și a reprezentantului acestuia/acesteia, a altor participanți la ședințele de audiere, după caz. +
Articolul 26(1)<!–>Președintele completului de audiere aduce la cunoștința sportivului ori a persoanei suspectate de încălcarea reglementărilor anti-doping și/sau a reprezentantului acestuia/acesteia, după caz, fapta care face obiectul audierii.(2)–>Completul de audiere este competent să soluționeze orice cereri accesorii sau incidentale formulate de părți în cadrul dosarului.(3)<!–>Sportivul ori persoana suspectată de încălcarea reglementărilor anti-doping și/sau reprezentantul acestora sunt întrebați cu privire la probele pe care înțeleg să le propună în apărarea lor și sunt invitați să declare tot ce știu referitor la cauză. ANAD va prezenta speța referitoare la posibila încălcare a reglementărilor anti-doping pe baza probelor depuse și administrate.(4)–>Membrii completului de audiere pot pune întrebări și, după caz, pot interoga martorii propuși. +
Articolul 27Procedura de audiere în formă scrisă se realizează numai pe baza înscrisurilor depuse de părți la dosarul cauzei. +
Articolul 28(1)<!–>După analizarea documentelor și a probelor existente la dosarul cauzei, în baza încheierii de ședință, completul de audiere, printr-o decizie scrisă și motivată, se pronunță cu respectarea dispozițiilor art. 76 alin. (3)-(6) din Legea nr. 310/2021.(2)–>Completul de audiere se pronunță în termenele precizate la art. 76 din Legea nr. 310/2021.(3)În situația în care, cu prilejul deliberării, completul de audiere constată necesitatea clarificării unor aspecte sau a administrării de probe suplimentare, acesta poate repune cazul pe rol pentru motive temeinic justificate consemnate în încheierea de ședință. +
Articolul 29Decizia completului de audiere trebuie să conțină următoarele elemente, sub sancțiunea nulității:a)<!–>competența și normele aplicabile; … b)–>detalierea situației de fapt; … c)<!–>încălcarea/încălcările reglementărilor anti-doping comisă/comise; … d)–>consecințele aplicabile; … e)<!–>căile de atac și termenul-limită pentru a formula apel disponibile sportivului sau altei persoane. … –> +
Articolul 30(1)<!–>Semnarea de către președintele și membrii completului de audiere sau secretarul completului de audiere, după caz, a oricăror acte de procedură poate fi realizată și în sistem electronic, prin aplicarea semnăturii scanate sau a semnăturii electronice.(2)–>Pe parcursul soluționării dosarului, comunicările scrise către părți, reprezentanții acestora sau alte persoane participante la ședința de audiere sau comunicările adresate de acestea completului de audiere pot fi realizate prin comunicare electronică, prin e-mail la adresa secretariat.audiere@anad.gov.ro.(3)<!–>Dezbaterile completelor de audiere desfășurate cu convocarea părților se consemnează în încheieri de ședință. Acestea se vor comunica părților în termen de 3 zile lucrătoare.(4)–>Părțile pot contesta acuratețea consemnării din încheierile de ședință, în scris, în termen de trei zile lucrătoare de la primirea acesteia.(5)În caz de contestare a acurateței consemnării, înscrisul prevăzut la alin. (4) este confruntat cu înregistrarea audio sau, după caz, audiovideo a declarației din arhiva Comisiei de audiere. Confruntarea se face în prezența președintelui și secretarului completului de audiere, ocazie cu care se încheie un proces-verbal semnat de președintele completului de audiere, document ce se comunică părților în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data înregistrării contestației. +
Articolul 31(1)<!–>Decizia completului de audiere se comunică sportivului, personalului asistent al sportivului sau altei persoane care face subiectul deciziei și tuturor persoanelor fizice și juridice care au dreptul de a formula apel potrivit art. 111 și 114 din Legea nr. 310/2021, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (6) din Legea nr. 310/2021.(2)–>Comunicarea deciziei se face cu confirmare de primire sau prin mijloace electronice de comunicare.(3)<!–>Decizia poate fi înmânată și personal sportivului, personalului asistent al sportivului sau altei persoanei care face subiectul deciziei ori reprezentantului acestuia/acesteia, sub semnătura certificată de secretarul completului de audiere, cu precizarea datei înmânării.(4)–>Dovezile de comunicare se depun la dosarul cauzei. +
Articolul 32(1)<!–>În caz de neprezentare nejustificată a uneia dintre părți la ședința de audiere, completul poate decide în lipsă, conform prevederilor prezentului regulament.(2)–>La cererea motivată, depusă cu cel puțin 5 zile calendaristice înainte de data întrunirii completului de audiere, sau în situații de forță majoră, ședința de audiere poate fi amânată o singură dată pentru maximum 14 zile calendaristice. +
Articolul 33(1)<!–>În aplicarea prevederilor art. 80 alin. (10) din Legea nr. 310/2021, audierea în regim de urgență se soluționează de către unul dintre membrii Comisiei de audiere desemnat de către președintele Comisiei de audiere.(2)–>Membrul completului de audiere care s-a pronunțat în condițiile art. 80 alin. (10) din Legea nr. 310/2021 are obligația de a se abține de la soluționarea cauzei în care acesta s-a pronunțat cu privire la decizia de suspendare provizorie. +
Articolul 34Deciziile Comisiei de audiere pot fi contestate în conformitate cu dispozițiile art. 111 și 114 din Legea nr. 310/2021. +
Capitolul VIIOrganizarea ședințelor +
Articolul 35(1)<!–>Ședințele completelor de audiere pot fi organizate cu prezență fizică, prin teleconferință sau videoconferință sau în scris.(2)–>Videoconferința este conferința la care toți participanții la procedură se pot vedea și auzi în timp real.(3)<!–>Pentru validitatea videoconferinței sau teleconferinței, sistemul electronic utilizat pentru aceasta trebuie să asigure înregistrarea audio/video a ședinței.(4)–>Accesul la platforma online prin care se asigură organizarea ședințelor în sistem videoconferință sau teleconferință este asigurat de ANAD.(5)Ședințele completelor de audiere vor fi înregistrate audio sau audiovideo, la solicitarea președintelui de complet, cu informarea părților și cu respectarea prevederilor GDPR. +
Articolul 36(1)<!–>În cazul prevăzut pentru videoconferință la art. 35 alin. (1) identificarea părților, a reprezentanților acestora și a persoanelor audiate de către completul de audiere se realizează prin compararea imaginii acestora cu fotografia din documentul de identitate, care trebuie transmis, în prealabil, prin e-mail, scanat în format color, secretariatului Comisiei de audiere.(2)–>În caz de dubiu asupra identității persoanelor care participă la ședințele organizate în sistem videoconferință sau teleconferință, președintele completului de audiere poate dispune administrarea de probe suplimentare în vederea determinării identității acestora și acordarea unui termen în acest scop sau, după caz, revenirea asupra hotărârii de organizare a ședinței. +
Articolul 37În cazul prevăzut la art. 35 alin. (1), ședința secretă de pronunțare asupra cauzei poate fi realizată în același sistem. +
Capitolul VIIIDispoziții finale +
Articolul 38Prevederile prezentului regulament se completează cu orice alte dispoziții legale care privesc organizarea unei audieri echitabile, transparente și care să asigure părților garantarea drepturilor fundamentale prevăzute de tratatele internaționale la care România este parte, precum și de Constituția României, republicată. +
ANEXĂ<!–>la regulament–>
Către<!–>
COMISIA DE AUDIERE–><!–>
Domnule președinte/Doamnă președinte,–><!–>Subsemnatul/Subsemnata, ……………………………………….., cu domiciliul în localitatea ………………………………………, str. …………………………… nr. ……., bl. ……., sc. ……., et. ….., ap. ….., cod poștal ……………. județul/sectorul ……………………………, și reședința în localitatea ……………………………………, str. …………………………………… nr. ……., bl. ……., sc. ……, et. ….., ap. ……, cod poștal …………….., județul/sectorul ………………….., număr de telefon ……………………, adresă de e-mail …………………………, identificat(ă) cu …… seria ….. nr. ……………, eliberat(ă) de …………….. la data de ………………., valabil(ă) până la data de ………………., CNP …………………………, legitimat(ă) la ……………………….., reprezentat legal/convențional prin ……………………….–>ca urmare a Notificării Agenției Naționale Anti-Doping nr. ……../…….., primită la data de ………………., formulez prezenta<!–>
CERERE DE SESIZARE A COMISIEI DE AUDIERE^1–><!–>prin care solicit sesizarea Comisiei de audiere de pe lângă Agenția Națională Anti-Doping în vederea organizării audierii mele cu privire la posibila încălcare a reglementărilor anti-doping descrisă în notificare.–>Poziția mea cu privire la posibila încălcare a reglementărilor anti-doping descrisă în notificare, precum și motivarea în fapt și în drept le voi menționa în fața completului de audiere sau într-un memoriu^2 separat pe care îl voi formula și transmite completului de audiere potrivit dispozițiilor Regulamentului Comisiei de audiere.<!–>
Data–>
Semnătura<!–>–>^1 Agenția Națională Anti-Doping și Comisia de audiere prelucrează datele și informațiile cu caracter personal numai în scopul gestionării cauzei, cu respectarea prevederilor Standardului internațional pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, Codului mondial anti-doping și ale art. 5 și art. 6 alin. (1) lit. c),e) și f),alin. (2) și (3) din Regulamentul general pentru protecția datelor cu caracter personal.<!–>^2 Memoriul nu este obligatoriu atunci când motivarea în fapt și în drept se realizează în fața completului de audiere.–><!–>–>–-<!–>–>