REGULAMENT din 4 mai 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 394 din 9 mai 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 682 04/05/2023
ART. 1REFERIRE LALEGE 303 15/11/2022
ART. 6REFERIRE LALEGE 303 15/11/2022 ART. 128
ART. 12REFERIRE LALEGE 303 15/11/2022 ART. 234
ART. 31REFERIRE LALEGE 303 15/11/2022 ART. 128
ART. 44REFERIRE LALEGE 303 15/11/2022 ART. 89
ART. 52REFERIRE LACOD PR CIVILĂ (R) 01/07/2010 ART. 181
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHOTARARE 682 04/05/2023
ActulCONTINUT DEHOTARARE 682 04/05/2023
ActulREFERIT DEHOTARARE 682 04/05/2023





Notă
Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 682 din 4 mai 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 394 din 9 mai 2023.
+
Capitolul IDispoziții generale +
Articolul 1(1)<!–>Promovarea procurorilor în funcții de execuție se face potrivit Legii nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor și prezentului regulament.(2)–>Promovarea pe loc în funcții de execuție în gradul imediat superior, respectiv promovarea efectivă a procurorilor la parchetul imediat superior, se face numai prin concurs, organizat la nivel național, în limita numărului de locuri, respectiv a posturilor vacante scoase la concurs.(3)<!–>Posturile vacante de conducere din parchete nu se ocupă prin concursul de promovare în funcții de execuție, ci potrivit procedurilor speciale stabilite prin lege și regulament.(4)–>Promovarea personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, al Ministerului Public, al Ministerului Justiției, precum și al instituțiilor coordonate sau subordonate acestora se face prin concursul de promovare pe loc organizat pentru procurori, în condițiile legii și ale prezentului regulament, dacă s-a optat pentru susținerea concursului de promovare în vederea obținerii gradului profesional imediat superior alături de procurori.
+
Articolul 2Concursurile de promovare în funcții de execuție se organizează pe baza unor criterii obiective de apreciere a performanțelor profesionale ale procurorilor, precum și a conduitei acestora în cazul concursului de promovare efectivă, prevăzute de prezentul regulament.
+
Articolul 3Concursurile de promovare prevăzute la art. 1 se organizează anual sau ori de câte ori este necesar de Secția pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii, denumită în continuare Secția pentru procurori, cu sprijinul Institutului Național al Magistraturii.
+
Capitolul IIConcursul de promovare pe loc, în gradul profesional imediat superior +
Secţiunea 1Dispoziții comune +
Articolul 4(1)<!–>Promovarea pe loc a procurorilor în funcții de execuție se face în gradul imediat superior celui pe care îl deține procurorul, până la nivelul parchetului de pe lângă curtea de apel. (2)–>Locurile scoase la concurs pentru promovarea pe loc se stabilesc la nivel național, corespunzător gradelor parchetelor ierarhic superioare pentru care se organizează concursul. Numărul de locuri scoase la concurs nu poate depăși 20% din totalul posturilor vacante pe fiecare nivel de parchete.
+
Articolul 5(1)<!–>Promovarea în funcții de execuție a personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor se poate face doar în gradul imediat superior celui deținut, în cadrul instituției unde își desfășoară activitatea, până la gradul profesional corespunzător judecătorului de curte de apel.(2)–>Locurile scoase la concurs pentru promovarea în funcții de execuție se stabilesc de către ordonatorul principal de credite, cu consultarea instituțiilor coordonate sau subordonate în cazul personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor care își desfășoară activitatea în cadrul acestora.(3)Anterior anunțării concursului, vicepreședintele Consiliului Superior al Magistraturii va transmite Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, Ministerului Justiției, Inspecției Judiciare și Institutului Național al Magistraturii intenția de a organiza concursul de promovare pe loc, în vederea stabilirii locurilor scoase la concurs pentru promovarea în funcții de execuție a personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor din cadrul acestora și, după caz, al instituțiilor coordonate sau subordonate.
+
Secţiunea a 2-aCondiții pentru înscrierea la concurs +
Articolul 6(1)<!–>Pot participa la concursul de promovare pe loc procurorii care îndeplinesc, până la data corespunzătoare ultimei zile inclusiv a termenului de înscriere la concurs, condițiile de vechime prevăzute la art. 128 alin. (1) din Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor, care au avut calificativul „foarte bine“ la ultima evaluare și nu au fost sancționați disciplinar în ultimii 3 ani, cu excepția cazurilor în care a intervenit radierea sancțiunii disciplinare.(2)–>La calcularea condiției minime de vechime pentru a participa la concursul de promovare se ia în considerare inclusiv vechimea în funcția de judecător.(3)<!–>La calcularea condiției minime de vechime pentru a participa la concursul de promovare nu se ia în considerare perioada în care procurorul a avut calitatea de auditor de justiție.(4)–>În cazul personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor, la calcularea condiției minime de vechime pentru a participa la concursul de promovare se iau în considerare atât perioada în care candidații au îndeplinit această funcție, cât și perioada în care au îndeplinit funcția de judecător sau procuror.
+
Articolul 7(1)<!–>Data, locul organizării concursului de promovare pe loc, locurile scoase la concurs, stabilite conform art. 4 alin. (2) și, după caz, art. 5 alin. (2), modul de desfășurare a concursului, precum și calendarul de desfășurare se stabilesc prin hotărâre a Secției pentru procurori. Tematica și bibliografia pentru concurs se stabilesc prin hotărâre a Secției pentru procurori, la propunerea Institutului Național al Magistraturii.(2)–>Datele prevăzute la alin. (1) se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii și pe cea a Institutului Național al Magistraturii, cu cel puțin 60 de zile înainte de data stabilită pentru concurs. În același termen, aceste date se comunică, împreună cu cererea tipizată de înscriere, elaborată de comisia de organizare, tuturor parchetelor de pe lângă curțile de apel, care le vor transmite de îndată parchetelor din circumscripția lor, pentru a fi aduse la cunoștința tuturor procurorilor, precum și, dacă este cazul, Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție și Ministerului Justiției, care le vor transmite instituțiilor coordonate sau subordonate acestora, Inspecției Judiciare și Institutului Național al Magistraturii, pentru a fi publicate pe paginile de internet ale acestora și aduse la cunoștința personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor.(3)În termen de cel mult 15 zile de la data publicării datelor prevăzute la alin. (1), cei interesați pot depune cereri de înscriere la concurs la Institutul Național al Magistraturii, în care se menționează gradul profesional în care se dorește promovarea pe loc.
+
Secţiunea a 3-aOrganizarea și desfășurarea concursului de promovare pe loc +
§ 1. Comisiile de concurs +
Articolul 8(1)<!–>Secția pentru procurori numește prin hotărâre comisia de organizare a concursului, comisia de elaborare a subiectelor și comisia de soluționare a contestațiilor.(2)–>Nu pot face parte din comisii persoanele care au soțul sau soția, rude ori afini până la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaților. Toți membrii comisiilor completează declarații în acest sens. Dacă incompatibilitatea se ivește ulterior desemnării membrilor comisiilor, persoana în cauză are obligația să se retragă și să comunice de îndată această situație președintelui comisiei în vederea înlocuirii sale. În cazul comisiei de organizare a concursului, desemnarea unei alte persoane în locul membrului incompatibil se realizează doar dacă este necesar.(3)O persoană poate face parte dintr-o singură comisie. Din aceeași comisie sau din comisii diferite nu pot face parte soți, rude sau afini până la gradul al patrulea inclusiv.
+
Articolul 9(1)<!–>Comisia de organizare a concursului (denumită în continuare comisia de organizare) se compune din președinte, vicepreședinte și membri, desemnați din rândul personalului din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Superior al Magistraturii și al Institutului Național al Magistraturii, inclusiv al celor cu funcții de conducere.(2)–>Responsabilii de sală și supraveghetorii, precum și alte persoane care desfășoară activitate pentru buna organizare a concursului sunt desemnați prin decizie a președintelui comisiei de organizare.
+
Articolul 10(1)<!–>Comisia de organizare are, în principal, următoarele atribuții:1.–>centralizează cererile de înscriere la concurs, întocmește listele de înscriere, verifică îndeplinirea de către candidați a condițiilor legale de participare la concurs, întocmește și publică lista candidaților care îndeplinesc condițiile legale de participare la concurs și publică lista finală a candidaților;2.<!–>atribuie și comunică un cod numeric fiecărui candidat înscris la concurs în vederea publicării rezultatelor;3.–>controlează și îndrumă acțiunile privind organizarea și desfășurarea concursului, constând, în principal, în: identificarea și, după caz, închirierea spațiilor adecvate pentru susținerea probelor de concurs, procurarea necesarului de rechizite, asigurarea asistenței medicale pe parcursul desfășurării concursului și a pazei necesare pentru păstrarea ordinii la centrele de concurs și de evaluare, asigurarea cheltuielilor prevăzute de lege pentru membrii comisiilor;4.<!–>asigură paza subiectelor și a lucrărilor scrise la sediul Consiliului Superior al Magistraturii și al Institutului Național al Magistraturii, la centrele de concurs și în timpul transportului acestora;5.–>asigură confecționarea ștampilelor-tip pentru concurs, numerotate;6.<!–>instruiește responsabilii de sală;7.–>repartizează candidații pe săli pentru probele scrise, în ordine alfabetică, și dispune afișarea listelor pe ușile sălilor în care se desfășoară concursul, precum și publicarea acestora pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii și Institutului Național al Magistraturii;8.<!–>preia de la comisiile de elaborare a subiectelor subiectele pentru probele scrise și baremele de evaluare și notare, în plicuri sigilate;9.–>păstrează în condiții de deplină siguranță subiectele și baremele de evaluare și notare;10.<!–>distribuie candidaților materialele pentru susținerea probelor scrise;11.–>afișează baremele de evaluare și notare la centrele de concurs, la încheierea probelor scrise, și asigură publicarea acestora, precum și a subiectelor de concurs pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii și Institutului Național al Magistraturii;12.<!–>organizează transportul lucrărilor scrise de la centrele de concurs la centrul de evaluare și răspunde de securitatea acestora;13.–>ia măsuri pentru ca în spațiile în care își desfășoară activitatea comisiile de corectare sau de soluționare a contestațiilor ori în care se desfășoară probele scrise de concurs să nu pătrundă persoane străine, neautorizate de comisie sau neprevăzute de prezentul regulament;14.<!–>asigură respectarea procedurii de evaluare și notare;15.–>asigură publicarea pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii și Institutului Național al Magistraturii a listelor cu rezultatele concursului;16.<!–>calculează mediile generale și întocmește listele finale;17.–>analizează desfășurarea și rezultatele concursului și prezintă concluziile Secției pentru procurori;18.<!–>informează de îndată Secția pentru procurori cu privire la orice situație deosebită a cărei rezolvare nu este prevăzută în prezentul regulament, precum și cu privire la orice situație care impune anularea unor subiecte, cum ar fi pierderea, deteriorarea ori desecretizarea unui subiect;19.–>propune Secției pentru procurori eventualele modificări în modul de organizare și desfășurare a concursului;20.<!–>îndeplinește orice alte atribuții necesare bunei desfășurări a concursului.(2)–>Membrii comisiei de organizare își desfășoară activitatea în timpul programului normal de lucru al Consiliul Superior al Magistraturii sau, după caz, al Institutului Național al Magistraturii. În mod excepțional, în situații temeinic justificate, membrii comisiei de organizare își pot desfășura activitatea și în afara programului normal de lucru, cu aprobarea președintelui comisiei de organizare.
+
Articolul 11(1)<!–>Președintele comisiei de organizare ia toate măsurile necesare ducerii la îndeplinire a atribuțiilor prevăzute la art. 10.(2)–>În acest scop, președintele comisiei de organizare stabilește atribuțiile pentru membrii comisiei, instrucțiunile pentru responsabilii de sală și supraveghetori, precum și sarcinile ce revin parchetelor, în vederea bunei desfășurări a concursului.(3)<!–>Procurorii generali sau, după caz, prim-procurorii parchetelor răspund de ducerea la îndeplinire a dispozițiilor prevăzute mai sus, sub coordonarea președintelui comisiei de organizare.(4)–>Președintele comisiei de organizare soluționează situațiile de incompatibilitate a membrilor comisiei pe care o conduce. Situațiile de incompatibilitate a președintelui comisiei de organizare sunt soluționate de Secția pentru procurori.
+
Articolul 12(1)<!–>Comisia de elaborare a subiectelor și comisia de soluționare a contestațiilor sunt alcătuite din procurori de la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, procurori de la parchetele de pe lângă curțile de apel și formatori de la Institutul Național al Magistraturii. În cadrul comisiilor pot fi desemnate și cadre didactice universitare care au cel puțin gradul de conferențiar. Desemnarea membrilor comisiilor se face numai pe baza consimțământului acestora, exprimat anterior.(2)–>Prin hotărârea de numire a comisiilor prevăzute la alin. (1), în cadrul acestor comisii se pot înființa și subcomisii pentru fiecare materie de concurs.(3)<!–>În scopul desemnării în comisiile de concurs, Institutul Național al Magistraturii solicită consimțământul formatorilor și al procurorilor, prin intermediul procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție și al procurorilor generali ai parchetelor de pe lângă curțile de apel. Consimțământul se consideră dat atât pentru calitatea de membru titular, cât și pentru calitatea de membru supleant în comisie. După centralizare, Institutul Național al Magistraturii transmite rezultatele la Secția pentru procurori. (4)–>La solicitarea comisiei de organizare, Institutul Național al Magistraturii poate solicita și consimțământul unor cadre didactice universitare pentru a fi desemnate în comisiile de concurs, dispozițiile alin. (3) fiind aplicabile în mod corespunzător.(5)<!–>Institutul Național al Magistraturii propune, cu rol consultativ, Secției pentru procurori componența comisiilor de concurs pe baza opțiunilor formulate de procurori, formatori sau cadrele didactice universitare.(6)–>Dispozițiile art. 11 alin. (4) se aplică în mod corespunzător.(7)<!–>În comisiile prevăzute la alin. (1) sunt numiți și membrii supleanți care îi vor înlocui, de drept, în ordinea stabilită de Secția pentru procurori prin hotărârea de numire a comisiilor de concurs, pe acei membri ai comisiei care, din motive întemeiate, nu își pot exercita atribuțiile. Înlocuirea se efectuează de președintele comisiei de elaborare a subiectelor sau al comisiei de soluționare a contestațiilor.(8)–>Numărul membrilor comisiilor se stabilește de Secția pentru procurori pentru fiecare concurs, în funcție de numărul candidaților. Pentru fiecare materie de concurs, subcomisia de elaborare a subiectelor și subcomisia de soluționare a contestațiilor au același număr de membri, dar nu mai puțin de trei.(9)<!–>Din comisiile prevăzute la alin. (1) nu pot face parte membrii Consiliului Superior al Magistraturii sau persoane din conducerea Consiliului Superior al Magistraturii ori a Institutului Național al Magistraturii.(10)–>Contractele de participare a membrilor comisiilor de elaborare a subiectelor și de soluționare a contestațiilor, prin care se stabilesc modalitățile de plată și atribuțiile ce le revin, se încheie între aceștia și un reprezentant al Consiliului Superior al Magistraturii, potrivit dispozițiilor prezentului regulament.(11)<!–>Declarațiile și contractele de participare în comisii se centralizează de comisia de organizare și se păstrează alături de celelalte documente de concurs.(12)–>Procurorii și personalul asimilat judecătorilor și procurorilor care sunt membri în comisiile de concurs prevăzute la alin. (1) își desfășoară activitatea în conformitate cu prevederile art. 234 alin. (3) din Legea nr. 303/2022.
+
Articolul 13(1)<!–>Comisiile și subcomisiile de elaborare a subiectelor și de soluționare a contestațiilor sunt conduse de câte un președinte, desemnat dintre membrii acestora, prin hotărârea prevăzută la art. 8 alin. (1). Președintele unei comisii este și președintele subcomisiei din care face parte.(2)–>Președinții comisiei și ai subcomisiilor de elaborare a subiectelor exercită, alături de atribuțiile care le revin în calitate de membri, și următoarele atribuții:a)<!–>coordonează activitatea comisiei sau a subcomisiei;b)–>veghează la respectarea regulilor prevăzute la art. 14 pct. 1;c)<!–>stabilesc timpul de concurs, în limitele atribuțiilor ce le revin.(3)–>Președinții comisiei și ai subcomisiilor de soluționare a contestațiilor, alături de atribuțiile care le revin în calitate de membri, coordonează activitatea comisiei sau a subcomisiei.
+
Articolul 14Subcomisiile de elaborare a subiectelor au, în principal, următoarele atribuții:1.<!–>elaborarea subiectelor pentru probele scrise, cu respectarea următoarelor reguli:a)–>să fie în concordanță cu tematica și bibliografia aprobate și publicate pentru concurs;b)<!–>să asigure o cuprindere echilibrată a materiei studiate, să aibă grad de complexitate corespunzător conținutului tematicii și bibliografiei, pentru a fi tratate în timpul stabilit;c)–>să fie diferențiate, în funcție de gradul parchetului;d)<!–>să se evite repetarea subiectelor de la concursurile anterioare;e)–>să nu conțină probleme controversate în doctrină sau practică;f)<!–>să asigure o repartizare echilibrată a răspunsurilor corecte și a numărului de răspunsuri corecte între variantele de răspuns;g)–>timpul necesar rezolvării subiectelor să nu depășească timpul alocat desfășurării probelor de concurs;2.<!–>predarea către comisia de organizare, înainte de desfășurarea probelor scrise, a subiectelor și baremelor de evaluare și notare, în plicuri sigilate.–>
+
Articolul 15(1)<!–>Subcomisiile de soluționare a contestațiilor constituite pentru fiecare materie de concurs examinează, sub coordonarea președintelui comisiei de soluționare a contestațiilor și cu consultarea subcomisiilor de elaborare a subiectelor, în limita motivelor invocate de candidați, contestațiile la bareme.(2)–>În cazul în care subcomisia de soluționare a contestațiilor respinge toate contestațiile, baremele inițiale de evaluare și notare devin definitive.(3)<!–>În cazul în care membrii subcomisiei de soluționare a contestațiilor apreciază că răspunsul corect este altul decât cel indicat în barem sau că răspunsul corect indicat în barem nu este singurul răspuns corect ori că se impune anularea uneia sau mai multor întrebări din testul-grilă, iar membrii subcomisiei de elaborare a subiectelor sunt de acord cu această soluție, subcomisia de soluționare a contestațiilor adoptă baremele definitive.(4)–>În situațiile prevăzute la alin. (3), dacă membrii subcomisiei de soluționare a contestațiilor și cei ai subcomisiei de elaborare a subiectelor nu ajung la un acord, baremele de evaluare și notare definitive se stabilesc de către aceste subcomisii reunite, cu votul majorității membrilor. În scopul realizării majorității, președintele comisiei de soluționare a contestațiilor asigură medierea. Dacă membrii comisiilor au mai mult de două opinii, cei ale căror păreri se apropie mai mult sunt datori să se unească într-o singură opinie.(5)<!–>În situația în care, în urma soluționării contestațiilor la barem, se apreciază că răspunsul corect la una dintre întrebări este în mod evident altul decât cel indicat în barem, fără a fi incidente dispozițiile alin. (6), se corectează baremul și se va acorda punctajul corespunzător întrebării respective numai candidaților care au indicat răspunsul corect stabilit prin baremul definitiv.(6)–>În ipoteza în care, în urma soluționării contestațiilor la barem, se apreciază că răspunsul indicat ca fiind corect în baremul inițial nu este singurul răspuns corect, baremul definitiv va cuprinde atât punctajul corespunzător variantei de răspuns stabilite de comisia de elaborare a subiectelor în baremul inițial, cât și punctajul corespunzător variantei de răspuns stabilite de comisia de contestații.(7)<!–>În situația în care, în urma soluționării contestațiilor la barem, se anulează una sau mai multe întrebări din testul-grilă, punctajul corespunzător întrebărilor anulate se acordă tuturor candidaților.(8)–>În situațiile prevăzute la alin. (4), în ipoteza în care nu se poate realiza majoritatea, baremul definitiv va cuprinde atât varianta de răspuns stabilită de comisia de elaborare a subiectelor în baremul inițial, cât și varianta de răspuns stabilită de comisia de contestații, punctajul corespunzător întrebării respective acordându-se pentru ambele variante.(9)<!–>În situațiile prevăzute la alin. (4), în ipoteza în care nu se poate realiza majoritatea, dacă subcomisia de soluționare a contestațiilor apreciază că se impune anularea uneia sau a mai multor întrebări din testul-grilă, iar subcomisia de elaborare a subiectelor nu este de acord cu această soluție, întrebările respective se anulează și punctajul corespunzător acestora se acordă tuturor candidaților.(10)–>Contestațiile la barem se soluționează în termen de 3 zile de la expirarea termenului de contestare. Soluția se motivează în termen de 3 zile de la expirarea termenului pentru soluționarea contestației. Baremele definitive stabilite în urma soluționării contestațiilor se publică de îndată pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii și Institutului Național al Magistraturii.(11)<!–>Secția pentru procurori poate să dispună sancționarea, cu reducerea drepturilor bănești cuvenite pentru activitatea prestată, a membrilor comisiilor care sunt răspunzători pentru anularea unor subiecte sau modificarea unor bareme, în măsura în care se reține reaua-credință sau grava neglijență a acestora. Acestor persoane le poate fi interzisă și participarea în comisii similare pe o perioadă de până la 3 ani.(12)–>Sancțiunile prevăzute la alin. (11) se aplică în funcție de circumstanțele concrete și proporțional cu consecințele produse.(13)Subcomisiile de soluționare a contestațiilor reevaluează lucrările scrise ale căror note inițiale au fost contestate și acordă note conform baremelor de evaluare și notare definitive.
+
§ 2. Desfășurarea concursului de promovare pe loc +
Articolul 16(1)<!–>Centralizarea cererilor de înscriere la concurs și verificarea îndeplinirii condițiilor legale de participare la concurs se realizează de comisia de organizare.(2)–>Cu cel puțin 25 de zile înainte de data desfășurării concursului, comisia de organizare întocmește lista candidaților care îndeplinesc condițiile legale de participare la concurs. Lista candidaților se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii și Institutului Național al Magistraturii.(3)<!–>Candidații respinși în urma verificării pot formula contestații în termen de 48 de ore de la publicarea listelor prevăzute la alin. (2). Contestațiile se depun la parchetele de pe lângă curțile de apel, respectiv, în cazul personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor, la instituțiile la care acesta funcționează, și se înaintează de îndată, prin fax sau e-mail, comisiei de organizare.(4)–>Contestațiile sunt soluționate prin hotărâre definitivă a Secției pentru procurori.(5)Comisia de organizare întocmește, de îndată după pronunțarea hotărârii Secției pentru procurori, lista finală a candidaților care îndeplinesc condițiile de participare la concurs, care se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii și a Institutului Național al Magistraturii.
+
Articolul 17(1)<!–>Concursul pentru promovarea pe loc constă în susținerea unor probe scrise cu caracter teoretic și practic.(2)–>Probele scrise cu caracter teoretic și practic se susțin la:a)<!–>drept penal;b)–>drept procesual penal.(3)În cadrul probelor prevăzute la alin. (2) se vor evalua și cunoștințele în materia jurisprudenței Înaltei Curți de Casație și Justiție, a Curții Constituționale, a Curții Europene a Drepturilor Omului și a Curții de Justiție a Uniunii Europene.
+
Articolul 18(1)<!–>Probele scrise se desfășoară în două etape și constau în:a)–>susținerea unei probe scrise tip grilă pentru verificarea cunoștințelor teoretice;b)<!–>susținerea unei probe scrise tip grilă pentru verificarea cunoștințelor practice.(2)–>Proba scrisă tip grilă pentru verificarea cunoștințelor teoretice cuprinde 25 de întrebări din materiile de concurs prevăzute la art. 17 alin. (2), astfel:a)<!–>11 întrebări din dreptul penal;b)–>10 întrebări din dreptul procesual penal;c)<!–>2 întrebări din jurisprudența Curții Europene a Drepturilor Omului și 2 întrebări din jurisprudența Curții de Justiție a Uniunii Europene.(3)–>La proba scrisă pentru verificarea cunoștințelor teoretice fiecare răspuns corect primește 0,4 puncte în sistemul de notare de la 0 la 10.(4)<!–>Proba scrisă tip grilă pentru verificarea cunoștințelor practice cuprinde 20 de întrebări din materiile de concurs prevăzute la art. 17 alin. (2), astfel:a)–>10 întrebări din dreptul penal;b)<!–>8 întrebări din dreptul procesual penal;c)–>o întrebare din jurisprudența Curții Europene a Drepturilor Omului și o întrebare din jurisprudența Curții de Justiție a Uniunii Europene.(5)<!–>La proba scrisă pentru verificarea cunoștințelor practice fiecare răspuns corect primește 0,5 puncte în sistemul de notare de la 0 la 10.(6)–>Evaluarea răspunsurilor la întrebările probelor scrise se realizează prin procesare electronică.(7)Probele scrise se susțin în același interval orar, potrivit timpului de concurs stabilit de comisia de elaborare a subiectelor, care nu poate depăși 4 ore, și constau în lucrări distincte pentru verificarea cunoștințelor teoretice și, respectiv, pentru verificarea cunoștințelor practice.
+
Articolul 19(1)<!–>Cu cel puțin 24 de ore înainte de susținerea probelor scrise, comisia de organizare repartizează candidații pe săli, în ordine alfabetică, și dispune publicarea listelor candidaților pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii și Institutului Național al Magistraturii, precum și afișarea acestora pe ușile sălilor în care se desfășoară concursul.(2)–>Accesul candidaților în săli este permis pe baza unui act de identitate, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probelor. În mod excepțional, pot fi admiși candidați în sală și cu mai puțin de 30 de minute înainte de începerea probelor, dar nu și după deschiderea plicului cu subiecte.(3)Înainte de aducerea subiectelor în săli, supraveghetorii aduc la cunoștința candidaților modul de desfășurare a probelor și modul de completare a datelor personale pe teza de concurs tipizată.
+
Articolul 20(1)<!–>Se interzice candidaților să dețină asupra lor pe timpul desfășurării probelor scrise orice fel de lucrări care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum și orice mijloc electronic de comunicare. Candidații pot folosi în timpul concursului acele materiale a căror posibilitate de utilizare este menționată explicit în tematica și bibliografia de concurs. Supraveghetorii verifică respectarea acestei prevederi înainte de aducerea subiectelor în săli. Nerespectarea acestor dispoziții duce la eliminarea din sală a candidatului, indiferent dacă materialele interzise au fost folosite sau nu.(2)–>Candidații se așază în ordine alfabetică, conform listelor afișate. Candidații primesc teze de concurs tipizate pe care își scriu cu majuscule numele și prenumele și completează citeț celelalte date de pe colțul paginii ce urmează să fie lipit, precum și coli obișnuite pentru ciorne, marcate cu ștampila Consiliului Superior al Magistraturii.(3)<!–>Colțul tezei de concurs tipizate se lipește și se ștampilează în momentul predării lucrării, numai după ce persoanele care supraveghează în sală au verificat identitatea candidaților și completarea corectă a tuturor datelor prevăzute și după ce responsabilii de sală semnează în interiorul porțiunii din pagină care urmează să fie sigilată.(4)–>Înscrierea numelui candidatului pe tezele tipizate în afara rubricii care se sigilează și orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrării atrag anularea lucrării scrise respective.(5)<!–>Frauda dovedită atrage eliminarea candidatului din concurs. Se consideră fraudă și încălcarea dispozițiilor alin. (1) și (4). În aceste cazuri responsabilul de sală consemnează într-un proces-verbal faptele constatate și măsurile luate, iar lucrarea scrisă se anulează cu mențiunea „fraudă“. Procesul-verbal se comunică comisiei de organizare și candidatului respectiv.(6)–>Sancțiunea prevăzută la alin. (5) se aplică și pentru depășirea timpului pentru formularea răspunsurilor la probele scrise, stabilit de comisia de elaborare a subiectelor.
+
Articolul 21(1)<!–>Niciun membru al comisiei nu poate părăsi centrul de concurs și nu poate comunica în exterior conținutul subiectelor de concurs până la încheierea probelor scrise.(2)–>Responsabilii de săli primesc plicurile cu subiecte de la președinte, vicepreședinte sau un membru al comisiei de organizare, verifică integritatea acestora, le deschid și distribuie subiectele multiplicate fiecărui candidat.(3)<!–>Pe parcursul desfășurării probelor scrise membrii comisiei de organizare și supraveghetorii de săli nu pot da candidaților indicații referitoare la rezolvarea subiectelor și nu pot aduce modificări subiectelor sau baremelor. Comisia de elaborare a subiectelor poate transmite candidaților precizări privind eventualele erori materiale constatate în redactarea subiectelor. Dacă din acest motiv este afectat timpul alocat rezolvării subiectelor, președintele comisiei de organizare, la propunerea președintelui comisiei de elaborare a subiectelor, poate dispune prelungirea timpului de concurs în mod corespunzător.(4)–>Baremele de evaluare și notare se afișează la centrele de concurs la încheierea probelor scrise și se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii și Institutului Național al Magistraturii. În termen de 3 zile de la publicarea baremelor, candidații pot face contestații la bareme, care se transmit prin fax sau e-mail ori se depun la Institutul Național al Magistraturii și se soluționează potrivit art. 15 alin. (1)-(10).
+
Articolul 22(1)<!–>Din momentul deschiderii plicului cu subiecte niciun candidat nu mai poate intra în sală și niciun candidat nu poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea scrisă și semnează de predarea acesteia. Candidații care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susține probele scrise.(2)–>În cazuri excepționale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoțit de una dintre persoanele care supraveghează, până la revenirea în sala de concurs.(3)<!–>Timpul destinat elaborării lucrărilor scrise, stabilit de comisia de elaborare a subiectelor, se socotește din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor de concurs pentru fiecare candidat.(4)–>Pentru elaborarea lucrării scrise candidații folosesc numai cerneală sau pastă de culoare neagră. Nu se folosește altă hârtie decât cea distribuită candidaților de către supraveghetori. Rezolvarea subiectelor se face exclusiv pe teza de concurs tipizată, iar soluțiile scrise pe ciorne sau pe foaia cu subiecte nu se iau în considerare.(5)<!–>În cazul în care unii candidați doresc să își transcrie lucrarea, fără să depășească timpul stabilit, aceștia primesc alte teze tipizate. Colile folosite inițial se anulează pe loc de către supraveghetori, menționându-se pe ele „Anulat“, se semnează de 2 supraveghetori și se păstrează în condițiile stabilite pentru documentele de concurs.(6)–>Fiecare candidat primește atâtea teze de concurs tipizate și atâtea coli de ciornă câte îi sunt necesare.
+
Articolul 23(1)<!–>Pe măsură ce își încheie lucrările, candidații le predau supraveghetorilor, semnând de predarea acestora.(2)–>La expirarea timpului acordat, candidații predau lucrările în faza în care se află, sub semnătură, fiind interzisă depășirea timpului stabilit. Ultimii 3 candidați rămân în sală până la predarea ultimei lucrări.(3)<!–>Pentru fiecare sală se întocmește un proces-verbal.(4)–>Ciornele și lucrările anulate se strâng separat și se păstrează de comisia de organizare alături de celelalte documente de concurs.(5)Supraveghetorii predau lucrările scrise, sub semnătură, președintelui sau unui membru al comisiei de organizare.
+
Articolul 24Rezultatele obținute de candidați la probele scrise se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii și Institutului Național al Magistraturii, prin folosirea unor coduri atribuite candidaților.
+
Articolul 25(1)<!–>Candidații pot contesta notele obținute la probele scrise tip grilă.(2)–>Contestațiile se depun la parchetele de pe lângă curțile de apel, respectiv, în cazul personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor, la instituțiile la care acesta funcționează, în termen de 3 zile de la publicarea rezultatelor, care le transmit de îndată, prin fax sau e-mail, la Institutul Național al Magistraturii.(3)<!–>În vederea soluționării contestațiilor, lucrările scrise se renumerotează și se sigilează, fiind înscrise într-un borderou separat.(4)–>Lucrările se predau președintelui comisiei de soluționare a contestațiilor, însoțite de un borderou de predare-primire în care se menționează numărul de ordine al lucrărilor.
+
Articolul 26Nota acordată de comisia de soluționare a contestațiilor este definitivă și nu poate fi mai mică decât nota contestată.
+
Articolul 27(1)<!–>După soluționarea contestațiilor, comisia de organizare întocmește listele finale, pentru fiecare grad profesional.(2)–>Rezultatele finale ale concursului se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii și Institutului Național al Magistraturii.(3)Publicarea rezultatelor finale obținute de candidați la probele de concurs se realizează prin folosirea codurilor atribuite potrivit art. 24. Dispozițiile prezentului alineat nu sunt aplicabile în ceea ce privește publicarea tabelului candidaților declarați admiși la concurs.
+
Articolul 28(1)<!–>Nota obținută la concurs este media notelor obținute la proba practică și proba teoretică, în următoarea pondere: 75% proba practică și 25% proba teoretică.(2)–>Pentru a fi declarat admis la concurs, candidatul trebuie să obțină cel puțin media generală 7, dar nu mai puțin de 5 la fiecare dintre cele două probe de concurs.
+
Articolul 29(1)<!–>Rezultatele finale se prezintă Secției pentru procurori, în vederea validării.(2)–>Secția pentru procurori poate invalida, în tot sau în parte, concursul de promovare în cazurile în care constată că nu au fost respectate condițiile prevăzute de lege ori de prezentul regulament cu privire la organizarea concursului sau că există dovada săvârșirii unei fraude.(3)<!–>În termen de cel mult 30 de zile de la comunicarea rezultatelor finale, Secția pentru procurori dispune, prin hotărâre, promovarea procurorilor declarați admiși. În cazul personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor, promovarea se dispune de conducătorul instituției unde este încadrat. (4)–>Promovarea se realizează în ordinea mediilor obținute, în limita numărului de locuri scoase la concurs aferente gradului profesional pentru care s-a înscris.(5)La medii egale, Secția pentru procurori suplimentează numărul de locuri scoase la concurs, astfel încât să fie declarați admiși toți candidații care au obținut medii egale cu cea a ultimului candidat declarat admis, corespunzător gradului pentru care a candidat. În cazul personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor, suplimentarea numărului de locuri scoase la concurs se dispune de ordonatorul principal de credite.
+
Capitolul IIIConcursul de promovare efectivă +
Secţiunea 1Dispoziții comune +
Articolul 30(1)<!–>În condițiile prevăzute de lege, promovarea efectivă a procurorilor în funcții de execuție se face la parchetul imediat superior celui la care procurorul are dreptul să funcționeze potrivit gradului profesional, până la nivelul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.(2)–>Posturile scoase la concurs pentru promovarea efectivă se stabilesc de către Secția pentru procurori, pentru fiecare parchet, în urma consultării parchetelor, în funcție de necesarul de resurse umane, în limita posturilor vacante existente.(3)Procurorii care îndeplinesc condițiile prevăzute de lege pot candida pentru promovarea efectivă la oricare dintre parchetele pentru care s-au stabilit posturi vacante, indiferent de parchetul la care funcționează.
+
Secţiunea a 2-aCondiții pentru înscrierea la concurs +
Articolul 31(1)<!–>Pot participa la concursul de promovare efectivă procurorii care îndeplinesc, până la data corespunzătoare ultimei zile inclusiv a termenului de înscriere la concurs, condițiile de vechime prevăzute la art. 128 alin. (1) din Legea nr. 303/2022, au avut calificativul „foarte bine“ la ultima evaluare, nu au fost sancționați disciplinar în ultimii 3 ani, cu excepția cazurilor în care a intervenit radierea sancțiunii disciplinare, și au funcționat efectiv timp de cel puțin un an la parchetul ierarhic inferior ori la structurile de parchet specializate.(2)–>La calcularea condiției minime de vechime pentru a participa la concursul de promovare efectivă se ia în considerare inclusiv vechimea în funcția de judecător.(3)La calcularea condiției minime de vechime pentru a participa la concursul de promovare efectivă nu se ia în considerare perioada în care procurorul a avut calitatea de auditor de justiție.
+
Articolul 32(1)<!–>Data, locul organizării concursului, posturile scoase la concurs, modul de desfășurare a concursului și calendarul de desfășurare se stabilesc prin hotărâre a Secției pentru procurori.(2)–>Informațiile prevăzute la alin. (1) se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii și Institutului Național al Magistraturii și se comunică, împreună cu cererea tipizată de înscriere, elaborată de comisia de organizare, tuturor parchetelor de pe lângă curțile de apel, care le vor transmite de îndată parchetelor din circumscripția lor, pentru a fi aduse la cunoștința tuturor procurorilor, precum și Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.(3)<!–>În termen de cel mult 15 zile de la data publicării informațiilor prevăzute la alin. (1), cei interesați pot depune cereri de înscriere la concurs la Institutul Național al Magistraturii, în care se menționează parchetul la care se solicită promovarea, fiecare candidat putând formula o singură opțiune. (4)–>Candidatul poate reveni asupra opțiunii formulate până la data expirării termenului de înscriere.
+
Secţiunea a 3-aOrganizarea și desfășurarea concursului de promovare efectivă +
§ 1. Comisiile de concurs +
Articolul 33(1)<!–>Secția pentru procurori numește prin hotărâre comisia de organizare și comisia de evaluare.(2)–>Dispozițiile art. 8 alin. (2) și (3) și ale art. 9 alin. (1) se aplică în mod corespunzător.
+
Articolul 34(1)<!–>Comisia de organizare are, în principal, următoarele atribuții:1.–>centralizează cererile de înscriere la concurs, întocmește listele de înscriere, verifică îndeplinirea de către candidați a condițiilor legale de participare la concurs, întocmește și publică lista candidaților care îndeplinesc condițiile legale de participare la concurs, precum și lista finală a candidaților;2.<!–>controlează, coordonează și îndrumă acțiunile privind organizarea și desfășurarea concursului;3.–>atribuie și comunică un cod numeric fiecărui candidat înscris la concurs în vederea publicării rezultatelor;4.<!–>publică punctajele obținute de candidați ca urmare a evaluării;5.–>publică rezultatul contestațiilor;6.<!–>întocmește listele cu rezultatele finale ale concursului și asigură publicarea lor pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii și Institutului Național al Magistraturii;7.–>analizează desfășurarea și rezultatele concursului și prezintă concluziile Secției pentru procurori;8.<!–>informează de îndată Secția pentru procurori cu privire la orice situație deosebită a cărei rezolvare nu este prevăzută în prezentul regulament;9.–>propune Secției pentru procurori eventualele modificări în modul de organizare și desfășurare a concursului;10.<!–>îndeplinește orice alte atribuții necesare bunei desfășurări a concursului.(2)–>Membrii comisiei de organizare își desfășoară activitatea în timpul programului normal de lucru de la Consiliul Superior al Magistraturii sau, după caz, Institutul Național al Magistraturii. În mod excepțional, în situații temeinic justificate, membrii comisiei de organizare își pot desfășura activitatea și în afara programului normal de lucru, cu aprobarea președintelui comisiei de organizare.
+
Articolul 35(1)<!–>Președintele comisiei de organizare ia toate măsurile necesare ducerii la îndeplinire a atribuțiilor prevăzute la art. 34.(2)–>Dispozițiile art. 11 alin. (2)-(4) se aplică în mod corespunzător.
+
Articolul 36(1)<!–>Pentru evaluarea activității și conduitei candidaților se constituie o comisie de evaluare la nivel național.(2)–>Comisiile de evaluare sunt formate dintr-un președinte și 2-4 membri și sunt alcătuite din:a)<!–>procurori care dețin gradul profesional corespunzător Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție sau formatori la Institutul Național al Magistraturii, pentru comisia de evaluare pentru promovarea efectivă în cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție;b)–>procurori care dețin cel puțin gradul profesional corespunzător parchetului de pe lângă curtea de apel sau formatori la Institutul Național al Magistraturii, pentru comisia de evaluare pentru promovarea efectivă în cadrul parchetelor de pe lângă curțile de apel;c)<!–>procurori care dețin cel puțin gradul profesional corespunzător parchetului de pe lângă tribunal sau formatori la Institutul Național al Magistraturii, pentru comisia de evaluare pentru promovarea efectivă în cadrul parchetelor de pe lângă tribunale.(3)–>Desemnarea membrilor comisiilor se face numai pe baza consimțământului acestora, exprimat anterior. Dispozițiile art. 12 alin. (3) și (5) se aplică în mod corespunzător.(4)<!–>Președintele comisiei de evaluare, alături de atribuțiile care îi revin în calitate de membru al comisiei, coordonează activitatea acesteia.(5)–>Dispozițiile art. 11 alin. (4) și ale art. 12 alin. (7) și alin. (9)-(12) se aplică în mod corespunzător.(6)În cazul în care un membru al comisiei de evaluare a fost evaluat anterior, la un concurs de promovare efectivă, de o comisie de evaluare din care a făcut parte unul dintre candidați, acesta are obligația să se retragă din comisia de evaluare și să comunice această situație președintelui comisiei în vederea înlocuirii sale.
+
§ 2. Desfășurarea concursului de promovare efectivă +
Articolul 37(1)<!–>Centralizarea cererilor de înscriere la concurs și verificarea îndeplinirii condițiilor legale de participare se realizează de comisia de organizare. (2)–>În termenul prevăzut de calendarul concursului, comisia de organizare întocmește lista candidaților care îndeplinesc condițiile legale de participare la concurs. Lista candidaților se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii și Institutului Național al Magistraturii. (3)Dispozițiile art. 16 alin. (3)-(5) se aplică în mod corespunzător.
+
Articolul 38Concursul de promovare efectivă constă în susținerea unei probe având ca obiect evaluarea activității și conduitei candidaților din ultimii 3 ani de activitate efectiv desfășurată.
+
Articolul 39(1)<!–>În cadrul probei prevăzute la art. 38, pentru evaluarea activității sunt avute în vedere actele întocmite de candidați sau care privesc activitatea acestora în perioada supusă evaluării. Actele procurorului trebuie să fie relevante pentru activitatea profesională a candidatului, să aibă obiecte diferite și, în măsura în care este posibil, să fie întocmite în faze procesuale diferite.(2)–>Constituie acte întocmite de candidați sau care privesc activitatea acestora: actele întocmite de procurori în diferite faze ale procesului penal, punctele de vedere care conțin abordarea unor probleme de drept întocmite în cadrul diverselor atribuții, transcrierea înregistrărilor susținerilor orale ale procurorului de ședință, proiectele de recurs în interesul legii, referatele în dosarele în care s-au pronunțat soluții definitive de achitare sau restituire, motivarea căilor de atac declarate, concluzii scrise formulate, precum și orice alte acte întocmite în exercitarea atribuțiilor de serviciu. Se au în vedere inclusiv actele infirmate ori urmate de hotărâri judecătorești de restituire a cauzei la parchet sau de achitare, respectiv apeluri ori recursuri respinse, dacă există, urmând a fi atașate și hotărârile judecătorești sau actele procurorului prin care s-a dispus asupra soluției candidatului.
+
Articolul 40(1)<!–>Pentru evaluarea activității, imediat după publicarea listei finale a candidaților care îndeplinesc condițiile de participare la concurs, comisia de evaluare solicită parchetelor în cadrul cărora aceștia își desfășoară activitatea listele actelor întocmite de candidați sau care privesc activitatea acestora în ultimii 3 ani de activitate efectiv desfășurată, cu evidențierea datei și numărului actului întocmit, a numărului de dosar, a obiectului cauzei, a stadiului procesual, a tipului actului, a soluției pronunțate și cu mențiunea că aceasta a fost infirmată ori urmată de hotărâri judecătorești de restituire a cauzei la parchet sau de achitare, iar în cazul căilor de atac declarate dacă acestea au fost respinse, dacă este cazul. Listele sunt generate exclusiv în format electronic. (2)–>În cazul candidaților care în perioada supusă evaluării și-au desfășurat activitatea în cadrul mai multor parchete, listele sunt solicitate de la fiecare dintre aceste parchete.(3)<!–>Imediat după primirea listelor prevăzute la alin. (1), comisia de evaluare stabilește criterii unitare pentru selectarea aleatorie a câte 10 acte pentru fiecare candidat, ce vor fi supuse evaluării. La stabilirea criteriilor de selecție, comisia de evaluare va ține seama și de dispozițiile art. 39 alin. (1).(4)–>Pe baza criteriilor stabilite potrivit alin. (3), comisia de evaluare realizează selecția actelor procurorilor, cu sprijinul comisiei de organizare și al aplicației informatice special furnizate în acest scop de către Consiliul Superior al Magistraturii.(5)<!–>După selecția realizată potrivit alin. (4), comisia de evaluare solicită de la parchetele în cadrul cărora își desfășoară activitatea candidații actele selectate.(6)–>Parchetele transmit comisiei de evaluare actele solicitate în termen de 5 zile de la primirea adreselor. Actele procurorului sunt înaintate și în format electronic, precum și, dacă este posibil, fișele din sistemul electronic de management al dosarelor, denumit în continuare ECRIS.(7)<!–>Odată cu cererea de înscriere la concurs, candidatul poate transmite comisiei de evaluare cel mult 5 acte cu obiect diferit întocmite în perioada supusă evaluării, care vor fi avute în vedere la evaluarea activității.(8)–>Comisia de evaluare analizează, pentru toți candidații, și modul în care aceștia au respectat jurisprudența obligatorie a Înaltei Curți de Casație și Justiție, solicitând în acest sens informațiile pe care le apreciază necesare de la parchetele în cadrul cărora aceștia își desfășoară activitatea.
+
Articolul 41(1)<!–>În vederea verificării modului în care candidatul respectă termenele de soluționare a lucrărilor, cu privire la întreaga perioadă supusă evaluării, imediat după publicarea listei finale a candidaților care îndeplinesc condițiile de participare la concurs, comisia de evaluare solicită parchetelor în cadrul cărora își desfășoară activitatea candidații transmiterea documentelor necesare și a datelor statistice privind:a)–>activitatea candidatului: numărul dosarelor sau al lucrărilor soluționate, numărul de ședințe de judecată la care a participat, perioada medie de soluționare a cauzelor de către candidat, numărul căilor de atac declarate și motivate, alte activități desfășurate în exercitarea atribuțiilor de serviciu;b)<!–>activitatea parchetului la care a funcționat procurorul: numărul mediu de dosare/lucrări soluționate de procurori, numărul mediu de participări în ședințe de judecată, numărul mediu de căi de atac declarate și motivate, timpul mediu de soluționare a cauzelor;c)–>fișele ECRIS ale dosarelor prevăzute la art. 40 alin. (6) și (7), analizând informațiile din sistemul ECRIS referitoare la fiecare dintre aceste dosare, după caz, în măsura în care este posibil.(2)<!–>Primind solicitarea comisiei prevăzută la alin. (1), conducătorul parchetului în cadrul cărora își desfășoară activitatea candidatul ia măsurile necesare pentru strângerea informațiilor prevăzute la alin. (1) și pentru transmiterea acestora comisiei de evaluare în cel mai scurt timp.(3)–>În cazul candidaților care în perioada supusă evaluării și-au desfășurat activitatea în cadrul mai multor parchete, documentele necesare pentru verificarea respectării termenelor de soluționare a lucrărilor sunt solicitate de la fiecare dintre aceste parchete.
+
Articolul 42(1)<!–>Imediat după publicarea listei finale a candidaților care îndeplinesc condițiile de participare la concurs, comisiile de evaluare solicită, cu privire la fiecare candidat, opinia motivată a parchetului ierarhic superior celui unde funcționează acesta. În acest scop, procurorii sunt consultați cu respectarea confidențialității opiniilor exprimate, rezultatul consemnându-se într-un referat, semnat de conducătorul parchetului și datat, care se transmite comisiei de evaluare. (2)–>Opinia formulată în condițiile alin. (1) are rol consultativ pentru comisia de evaluare.
+
Articolul 43(1)<!–>Comisiile de evaluare efectuează evaluarea activității în funcție de următoarele criterii:a)–>capacitate de analiză și sinteză, coerență în exprimare;b)<!–>argumentație sub aspectul clarității și logicii, analiza argumentată a cererilor și apărărilor formulate de părți, respectarea jurisprudenței obligatorii a Înaltei Curți de Casație și Justiție;c)–>respectarea termenelor rezonabile de soluționare a lucrărilor, ținând seama de volumul de activitate rezultat din datele prevăzute la art. 41 alin. (1).(2)<!–>Criteriile prevăzute la alin. (1) lit. a) și b) privesc evaluarea actelor procurorului.(3)–>Punctajul maxim total ce poate fi atribuit ca urmare a evaluării activității este de 60 de puncte, pentru fiecare dintre criteriile prevăzute la alin. (1) putând fi acordate cel mult 20 de puncte.(4)Comisia acordă un singur punctaj total pentru fiecare candidat, președintele comisiei asigurând medierea în caz de divergențe între membrii comisiei.
+
Articolul 44(1)<!–>Evaluarea conduitei candidaților din ultimii 3 ani de activitate efectiv desfășurată se face pe baza criteriilor prevăzute la art. 45, pe baza raportului de evaluare întocmit de comisiile prevăzute la art. 89 alin. (1) din Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor, a datelor existente la dosarul profesional și a informațiilor solicitate de la Inspecția Judiciară referitoare la eventualele abateri disciplinare și încălcări ale Codului deontologic al judecătorilor și procurorilor din ultimii 3 ani de activitate. (2)–>În acest scop, imediat după publicarea listei finale a candidaților care îndeplinesc condițiile de participare la concurs, comisia de evaluare solicită parchetelor în cadrul cărora aceștia și-au desfășurat activitatea în perioada supusă evaluării, compartimentului de specialitate din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii și Inspecției Judiciare informațiile necesare pentru evaluarea conduitei candidaților.
+
Articolul 45(1)<!–>Comisia de evaluare efectuează evaluarea conduitei candidaților în funcție de următoarele criterii:a)–>atitudinea corespunzătoare în relația cu justițiabilii, avocații, experții, interpreții în timpul activității de urmărire penală, de supraveghere a cercetărilor penale sau a activității de participare la ședințele de judecată, precum și în îndeplinirea altor îndatoriri profesionale, folosirea unui ton adecvat, politicos, evitarea manifestărilor și atitudinilor arogante sau disprețuitoare;b)<!–>comportamentul și comunicarea cu ceilalți procurori și cu personalul din cadrul propriului parchet sau din cadrul parchetelor superioare ori inferioare ierarhic.(2)–>Punctajul maxim total ce poate fi atribuit ca urmare a evaluării conduitei este de 40 de puncte, pentru fiecare dintre criteriile prevăzute la alin. (1) putând fi acordate cel mult 20 de puncte. (3)Comisia acordă un singur punctaj total pentru fiecare candidat, președintele comisiei asigurând medierea în caz de divergențe între membrii comisiei.
+
Articolul 46(1)<!–>Comisiile de evaluare întocmesc un raport motivat în care se arată punctajele obținute pentru fiecare criteriu și punctajul total obținut de candidat, precum și motivarea acordării acelui punctaj. Raportul de evaluare se transmite comisiei de organizare.(2)–>Punctajul total obținut de fiecare candidat se publică pe site-ul Consiliului Superior al Magistraturii și al Institutului Național al Magistraturii. Dispozițiile art. 24 se aplică în mod corespunzător. Imediat după publicarea punctajului total, comisia de organizare comunică fiecărui candidat, prin e-mail, raportul de evaluare.
+
Articolul 47(1)<!–>Împotriva punctajului obținut la evaluare candidatul poate face contestație în termen de 48 de ore de la publicare, expunând argumentele pentru care critică punctajul acordat. (2)–>Contestația se transmite prin fax sau e-mail ori se depune la Institutul Național al Magistraturii, conform indicațiilor din anunțul privind posibilitatea depunerii contestațiilor, și se înaintează spre soluționare Secției pentru procurori, în termenul prevăzut de calendarul concursului.(3)<!–>În vederea soluționării contestațiilor, la cererea comisiei de organizare, comisia de evaluare transmite de îndată Secției pentru procurori mapa candidatului, care conține toate documentele care au stat la baza evaluării, precum și raportul motivat al comisiei.(4)–>Secția pentru procurori analizează contestația, în raport cu criticile formulate și cu documentele primite și, dacă apreciază că se impune admiterea acesteia, procedează la o nouă evaluare a candidatului pe baza criteriilor și punctajelor prevăzute la art. 43 și 45. Pe o fișă de evaluare nominală, fiecare membru al Secției pentru procurori acordă punctajele corespunzătoare, potrivit art. 43 alin. (3) și 45 alin. (2). În acest caz, în urma reevaluării candidatului, niciun punctaj acordat nu poate fi mai mic decât cel obținut la evaluarea inițială. Punctajul total obținut ca urmare a admiterii contestației este definitiv și se calculează ca medie aritmetică a punctajelor acordate de fiecare dintre membrii prezenți ai Secției pentru procurori.(5)<!–>În cazul în care, în raport cu criticile formulate și cu documentele prevăzute la alin. (3), Secția pentru procurori apreciază că se impune respingerea contestației, nu se mai face o nouă evaluare a candidatului pe baza criteriilor și punctajelor prevăzute la art. 43 și 45.(6)–>Secția pentru procurori se pronunță prin hotărâre.
+
Articolul 48(1)<!–>După soluționarea contestațiilor, comisia de organizare întocmește lista cu rezultatele finale ale concursului, stabilindu-se pentru fiecare candidat dacă este admis sau respins, în funcție de punctajul obținut.(2)–>Punctajele totale finale obținute de candidați se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii și Institutului Național al Magistraturii. Dispozițiile art. 27 alin. (3) se aplică în mod corespunzător.(3)Pentru a fi declarat admis la concurs, candidatul trebuie să obțină un punctaj total de cel puțin 70 de puncte.
+
Articolul 49(1)<!–>Dispozițiile art. 29 alin. (1)-(3) se aplică în mod corespunzător.(2)–>Promovarea efectivă se face în ordinea punctajelor obținute, în limita numărului de posturi scoase la concurs, în raport cu opțiunea candidatului. (3)<!–>La punctaje egale au prioritate candidații care au vechime mai mare în funcția de procuror, iar în cazul în care egalitatea se păstrează după aplicarea acestui criteriu va fi avută în vedere vechimea în gradul profesional deținut. Dacă egalitatea se păstrează și după aplicarea acestor criterii, vor fi declarați admiși toți candidații care au punctaje egale cu punctajul ultimului candidat declarat admis, dispunându-se, după caz, măsurile necesare pentru majorarea schemelor de personal, în condițiile legii.(4)–>În circumscripțiile parchetelor unde o minoritate națională are o pondere de cel puțin 50% din numărul locuitorilor, la medii egale au prioritate candidații cunoscători ai limbii acelei minorități.
+
Articolul 50(1)<!–>Procurorii care îndeplinesc condiția prevăzută la art. 48 alin. (3), dar care nu au fost promovați ca urmare a lipsei posturilor vacante scoase la concurs, pot fi promovați în posturile ce se vacantează ulterior la parchetele pentru care au optat la înscriere, în termen de 6 luni de la data validării concursului.(2)–>Dispozițiile art. 49 alin. (2)-(4) se aplică în mod corespunzător.
+
Capitolul IVDispoziții tranzitorii și finale +
Articolul 51(1)<!–>Prin excepție de la dispozițiile art. 3, până la data de 31 decembrie 2025 nu pot fi organizate concursuri de promovare pe loc.(2)–>Prin excepție de la art. 6 alin. (3) și art. 31 alin. (3), până la data de 1 ianuarie 2026, la calcularea condiției minime de vechime pentru a participa la concurs, prevăzute de prezentul regulament, se ia în considerare și perioada în care procurorul a avut calitatea de auditor de justiție.
+
Articolul 52(1)<!–>Anunțurile sau documentele care se publică pe paginile de internet potrivit prezentului regulament sau se afișează în condițiile prezentului regulament cuprind, în mod obligatoriu, data și ora publicării ori afișării anunțului sau documentului respectiv.(2)–>În cazul anunțurilor sau documentelor care se publică, potrivit prezentului regulament, pe paginile de internet ale mai multor instituții, publicarea se face, pe cât posibil, simultan. Dacă acest lucru nu este posibil, termenele curg de la data sau, după caz, ora publicării ultimului anunț sau document.(3)Termenele prevăzute de prezentul regulament se calculează potrivit art. 181 și următoarele din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
+
Articolul 53Înscrierea candidaților, depunerea documentelor prevăzute de lege și de prezentul regulament, formularea contestațiilor, precum și orice alte aspecte stabilite de comisia de organizare a concursului de promovare pe loc sau a concursului de promovare efectivă se pot realiza și prin intermediul mijloacelor de comunicare electronică, inclusiv prin intermediul unei platforme informatice puse la dispoziție de Consiliul Superior al Magistraturii, în condițiile anunțate de comisia de organizare.
+
Articolul 54(1)<!–>Toate documentele întocmite pentru concursul de promovare pe loc, precum și documentele depuse la comisia de organizare și la Consiliul Superior al Magistraturii în cadrul concursului de promovare efectivă se păstrează în arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Direcției resurse umane și organizare. Cu excepția rapoartelor de evaluare și a documentelor înaintate Consiliului Superior al Magistraturii în condițiile art. 47 alin. (3), celelalte documente elaborate sau depuse la comisiile de evaluare în cadrul concursului de promovare efectivă se păstrează la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție și se înaintează Consiliului Superior al Magistraturii în format electronic.(2)–>Lucrările de la concursul de promovare pe loc în gradul profesional imediat superior și rapoartele de evaluare elaborate în cadrul concursului de promovare efectivă se păstrează în original la dosarele profesionale ale candidaților.
+
Articolul 55Dispozițiile prezentului regulament se aplică în mod corespunzător procurorilor militari.<!–>
–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters