privind organizarea licitaţiilor pentru valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea Serviciului Roman de Informaţii
+
Capitolul 1Dispoziţii generale +
Articolul 1(1) Bunurile scoase din funcţiune, aflate în administrarea unităţilor aparţinând Serviciului Roman de Informaţii, pot fi valorificate în starea fizica în care se afla sau ca materiale şi piese rezultate în urma dezmembrarii lor, astfel: … a) prin licitaţie; … b) prin valorificare directa fără organizare de licitaţie, în cazul în care producătorul sau alt ofertant accepta schimbarea bunului cu altul nou având aceiaşi parametri sau în alte situaţii aprobate de directorul Serviciului Roman de Informaţii la propunerea unităţilor centrale cu atribuţii de inzestrare; … c) prin transmitere fără plata la alte instituţii publice, în condiţiile legii. … (2) Modalitatea de valorificare se aproba de directorul Serviciului Roman de Informaţii, la propunerea unităţilor centrale cu atribuţii de inzestrare. … +
Articolul 2În sensul prezentului regulament prin bunuri se înţelege produsele, echipamentele şi orice alte obiecte, de orice fel şi cu orice fel de descriere, cu excepţia clădirilor şi a terenurilor. +
Articolul 3Fac obiectul valorificării bunurile:a) cu resursele de funcţionare (ani, ore, km etc.) îndeplinite şi care, pentru refacerea resurselor, necesita cheltuieli mai mari de 60% din valoarea de înlocuire; … b) cu resursele de funcţionare (ani, ore, km etc.) neindeplinite, dacă acestea nu mai sunt necesare instituţiei, dacă sunt excedentare sau dacă Serviciul Roman de Informaţii nu mai are dreptul să le folosească, dar care pot fi folosite în continuare de către alte persoane juridice sau fizice; … c) care nu au putut fi improspatate sau când păstrarea lor în depozite ar conduce la deprecieri ori stări periculoase de orice fel, stabilite prin analize şi încercări în laboratoare şi poligoane specializate, potrivit normelor care vor fi emise de ministere; … d) rezultate din dezmembrari. … +
Articolul 4Bunurile care implica apărarea tarii, ordinea publică şi siguranţa naţionala, de natura armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, precum şi cele care, datorită caracteristicilor specifice, nu pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate pot fi valorificate la intern sau extern prin agenţii economici acreditaţi în producţia şi comercializarea unor asemenea bunuri, pe baza preţurilor negociate între părţi. +
Articolul 5Deşeurile rezultate în urma delaborarilor se pot valorifica prin agenţi economici români producători de muniţii, prin negocierea preţului. +
Articolul 6Bunurile aflate în administrarea unităţilor Serviciului Roman de Informaţii, dezafectate de dotarea specific militară, precum şi cele care pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate pot fi valorificate prin licitaţie publică deschisă cu strigare. +
Articolul 7(1) Pentru bunurile a căror valorificare a fost aprobată se interzice efectuarea oricăror lucrări ce necesita consum de manopera şi materiale din fondurile Serviciului Roman de Informaţii pentru schimbarea stării tehnice în care se aflau la data întocmirii proceselor-verbale de scoatere din funcţiune. … (2) Pentru bunurile propuse a fi valorificate nedezmembrate, precum şi pentru materialele sau piesele rezultate în urma dezmembrarii, al căror preţ iniţial de vânzare prin licitaţie este de peste 10.000.000 lei, unităţile abilitate prin ordin al directorului Serviciului Roman de Informaţii vor publică anunţurile de vânzare într-o publicaţie cu circulaţie la nivel naţional, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilită pentru licitaţie. … (3) De asemenea, unităţile gestionare afişează anunţul de vânzare la sediul propriu, precum şi la sediul autorităţii administraţiei publice locale în a carei raza teritorială funcţionează, cu 15 zile înainte de desfăşurarea licitaţiei. … (4) Pentru bunurile propuse a fi valorificate nedezmembrate, precum şi pentru materialele sau piesele rezultate în urma dezmembrarii, al căror preţ iniţial de vânzare este sub 10.000.000 lei, unităţile gestionare vor face publică data stabilită pentru licitaţie numai prin afişarea anunţului de vânzare la sediul propriu, precum şi la sediul autorităţii administraţiei publice locale în a carei raza teritorială funcţionează, cu 15 zile înainte de desfăşurarea licitaţiei. … +
Articolul 8Anunţul privind vânzarea prin licitaţie va conţine următoarele informaţii:a) denumirea şi adresa unităţii organizatoare a licitaţiei, precum şi locul unde pot fi vazute bunurile scoase din funcţiune sau, după caz, materialele şi piesele care fac obiectul licitaţiei; … b) adresa, data şi ora ţinerii licitaţiei pentru vânzarea bunurilor, precum şi datele de desfăşurare a următoarelor licitaţii în caz de neadjudecare; … c) numărul de telefon sau de fax la care se pot obţine informaţii despre bunurile ce fac obiectul licitaţiei, precum şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească eventualii achizitori pentru a fi admişi la licitaţie; … d) preţul de pornire a licitaţiei; … e) cota de cheltuieli de participare la licitaţie; … f) cuantumul garanţiei de participare la licitaţie. … +
Articolul 9La licitaţiile pentru vânzarea bunurilor scoase din funcţiune sau, după caz, a materialelor ori pieselor rezultate în urma dezmembrarii acestora poate participa orice persoană fizica sau juridică care prezintă până la data ţinerii şedinţei de licitaţie următoarele documente:a) chitanţa de achitare a cotei de cheltuieli de participare la licitaţie, eliberata de casieria unităţii organizatoare; … b) copie de pe certificatul de înmatriculare la registrul comerţului şi de pe codul fiscal pentru persoane juridice române sau copie de pe actul de identitate pentru persoanele fizice; … c) dovada privind depunerea garanţiei de participare la licitaţie. … +
Capitolul 2Evaluarea bunurilor +
Articolul 10Evaluarea bunurilor propuse pentru valorificare prin vânzare se face de către o comisie de evaluare numita prin ordin al comandantului unităţii abilitate, compusa din 3-5 membri, din care în mod obligatoriu va face parte un reprezentant al compartimentului financiar-contabil. +
Articolul 11(1) Comisia de evaluare astfel constituită va întocmi un raport de evaluare a bunurilor care urmează să fie valorificate. Preţul iniţial de vânzare şi, după caz, preţurile diminuate vor fi aprobate de ordonatorul de credite de la unitatea centrala competenţa în domeniul bunurilor aprobate pentru valorificare, după ce au fost vizate de controlul financiar preventiv propriu. … (2) La evaluarea bunurilor se vor avea în vedere formula stabilită în normele metodologice aprobate prin ordin al directorului Serviciului Roman de Informaţii, precum şi preţul pieţei la bunuri de acelaşi fel. … +
Capitolul 3Organizarea şi desfăşurarea licitaţiilor +
Articolul 12(1) Licitaţiile se organizează de către unităţile stabilite prin ordin al directorului Serviciului Roman de Informaţii. … (2) Locul de desfăşurare a licitaţiei se va stabili de către organizatorul acesteia, în funcţie de dispunerea unităţilor gestionare ale bunurilor materiale şi de cheltuielile ocazionate de aceasta activitate. … +
Articolul 13(1) Unităţile organizatoare numesc prin ordin de zi pe unitate, cu cel puţin 30 de zile înainte de data ţinerii licitaţiei, comisia de licitaţie formată din minimum 3 membri, cu următoarea componenta: … a) preşedintele şi secretarul comisiei de licitaţie, din partea unităţii care organizează vânzarea prin licitaţie; … b) alţi reprezentanţi, ca membri în comisia de licitaţie, care trebuie să fie specialişti cu experienta profesională în domeniu şi cu probitate morala. … (2) Nu pot face parte din comisia de licitaţie membrii comisiei de evaluare. … +
Articolul 14Nu pot participa la licitaţie în calitate de cumpărător membrii comisiilor de evaluare şi ai comisiilor de licitaţie şi nici soţul (sotia), fraţii (surorile), copiii, părinţii, socrii sau cumnatii acestor membri. +
Articolul 15(1) Garanţia de participare la licitaţie va fi stabilită de comisia de licitaţie, va reprezenta 5-10% din valoarea bunurilor şi va fi depusa în contul unităţii organizatoare a licitaţiei ori va fi plătită la casieria acesteia cu cel puţin 3 zile lucrătoare înaintea desfăşurării licitaţiei. … (2) Garanţia de participare se returnează participanţilor care nu şi-au adjudecat bunul material licitat sau care nu s-au prezentat la licitaţie. … +
Articolul 16Organizatorul licitaţiei întocmeşte următoarele documente:a) caietul de sarcini, care cuprinde: … 1. obiectul licitaţiei;2. cantitatea oferită;3. preţul de începere a licitaţiei, precum şi valoarea salturilor de supralicitare;4. modalităţile de plată;5. termenul limita de prezentare a documentelor de către licitatori;6. data şi locul de desfăşurare a licitaţiei;7. modul de desfăşurare a licitaţiei;8. cuantumul garanţiei care trebuie să fie depusa de solicitanţi pentru a fi admişi la licitaţie;9. modelul de contract (ca anexa);10. o declaraţie a licitatorului privind acceptarea modelului de contract;11. clauze asiguratorii privind:– pierderea garanţiei de participare la licitaţie, în cazul în care câştigătorul licitaţiei renunţa la cumpărarea bunului şi refuza semnarea contractului de vânzare-cumpărare;– neadmiterea la licitaţie a persoanelor care nu prezintă toate documentele sau care prezintă documente incomplete;– alte condiţii şi precizări pe care comisia de licitaţie considera ca este necesar să le introducă;b) fişa tehnica a bunului scos din funcţiune, pe baza celei întocmite de unitatea militară gestionara; … c) raportul de evaluare; … d) tabelul cuprinzând persoanele care participa la licitaţie. … Tabelul se întocmeşte de comisia de licitaţie pe baza documentelor, a cotei de cheltuieli de participare şi a garanţiei;e) anunţul publicitar. … +
Articolul 17Caietul de sarcini şi fişa tehnica se pun la dispoziţie solicitanţilor, contra cost, cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de desfăşurarea licitaţiei. +
Articolul 18Licitatorul are dreptul sa examineze instrucţiunile, formularele, termenii şi specificaţiile din documentele licitaţiei, iar în cazul în care are nevoie de lămuriri în legătură cu documentele prezentate, le solicita în scris organizatorului licitaţiei. Organizatorul licitaţiei răspunde în scris la toate solicitarile primite, cu cel puţin 5 zile înainte de termenul limita de depunere a documentelor de către licitatori. +
Articolul 19(1) Organizatorul licitaţiei poate aduce modificări documentelor licitaţiei din proprie iniţiativă sau ca urmare a solicitărilor licitatorilor. … (2) Modificările la documentele licitaţiei vor fi notificate în scris tuturor licitatorilor, prin telex sau fax, cu cel puţin 5 zile înainte de termenul limita de depunere a documentelor. … (3) Omiterea vreunei informaţii în documentele licitaţiei sau prezentarea unor documente necorespunzătoare faţă de cele stabilite prin caietul de sarcini determina descalificarea licitatorului respectiv. … (4) Documentele licitaţiei vor fi puse la dispoziţie persoanelor juridice şi fizice interesate, contra cost, sub forma unei cote de cheltuieli de participare la licitaţie. În această sumă se includ valoarea caietului de sarcini, precum şi cheltuielile de organizare şi desfăşurare a licitaţiei. … +
Articolul 20Comisia de licitaţie va analiza documentele prezentate cu doua zile înainte de începerea licitaţiei şi va întocmi lista cuprinzând ofertanţii acceptaţi, excluzandu-i de la participare pe cei care nu au îndeplinit condiţiile sau care nu au prezentat, în totalitate şi la termenul stabilit, documentele cerute prin caietul de sarcini. Cu aceasta ocazie comisia de licitaţie va verifica:a) dosarele cu documentele licitaţiei; … b) dacă publicitatea s-a făcut în mod corespunzător; … c) documentele privind calificarea participanţilor la licitaţie, cerute prin caietul de sarcini. … +
Articolul 21Solicitanţilor care prezintă chitanţele de plată a garanţiei şi a cotei de participare la licitaţie li se va permite examinarea amănunţită a bunurilor materiale, fără punerea în funcţiune sau fără efectuarea probelor de rulaj (nu se admit consumuri de energie, de carburanţi şi lubrifianţi sau de piese de schimb şi materiale). +
Articolul 22(1) Licitaţiile se desfăşoară sub conducerea comisiei de licitaţie. … (2) Şedinţa de licitaţie este condusă de preşedintele comisiei de licitaţie. … (3) În ziua şi la ora stabilite pentru începerea licitaţiei, în cazul în care sunt minimum 2 participanţi, preşedintele comisiei de licitaţie anunta obiectul licitaţiei, face prezenta participanţilor şi constata dacă sunt îndeplinite condiţiile legale pentru desfăşurarea acesteia. Preşedintele anunta preţul iniţial de vânzare de la care porneşte strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite de comisia de licitaţie. … (4) Participanţii la licitaţie vor prezenta oferta de preţ prin strigări. Oferta trebuie să respecte condiţiile de salt precizate la deschiderea licitaţiei. Preşedintele comisiei de licitaţie anunta cu glas tare şi clar suma oferită de licitator. … (5) Dacă la a treia strigare a ultimei oferte nu se striga o sumă mai mare, preşedintele comisiei de licitaţie anunta adjudecarea licitaţiei în favoarea participantului care a oferit ultima suma. … (6) Licitaţia se declara închisă după anunţarea verbală a castigatorului de către preşedintele comisiei de licitaţie şi după întocmirea procesului-verbal care se semnează de membrii comisiei de licitaţie şi de participanţii la licitaţie. … (7) Procesul-verbal al licitaţiei, împreună cu documentele privind organizarea şi desfăşurarea acesteia, se arhiveaza, potrivit legii, la sediul unităţii organizatoare a licitaţiei, iar un exemplar al procesului-verbal se va trimite unităţii gestionare, constituind baza legală a încheierii contractului de vânzare-cumpărare. … +
Articolul 23(1) Participanţii la licitaţie pot formula contestaţii în cazul în care considera că nu s-au respectat dispoziţiile legale şi precizările din caietul de sarcini referitoare la organizarea şi desfăşurarea licitaţiei. … (2) Contestaţiile se depun la sediul unităţii organizatoare a licitaţiei în termen de doua zile lucrătoare de la încheierea acesteia. … +
Articolul 24Unitatea organizatoare a licitaţiei este obligată să soluţioneze contestaţia în termen de 5 zile lucrătoare de la depunerea acesteia şi sa comunice rezultatul în scris. În acest sens va fi numita o comisie formată din 2-4 membri, alţii decât cei care fac parte din comisia de licitaţie. +
Articolul 25(1) În maximum 10 zile lucrătoare de la adjudecare sau de la soluţionarea contestaţiilor persoana căreia i s-a adjudecat bunul licitat este obligată să semneze contractul de vânzare-cumpărare şi sa achite preţul acestuia. … (2) Dacă persoana renunţa la cumpărarea bunului sau dacă nu se prezintă în termen de 10 zile lucrătoare pentru semnarea contractului de vânzare-cumpărare, pierde garanţia depusa. … +
Articolul 26(1) În cazul în care nu s-au prezentat minimum 2 participanţi la licitaţie sau dacă nici un ofertant dintre cei prezenţi nu a oferit cel puţin preţul de pornire, licitaţia se va repeta, încheindu-se proces-verbal de constatare. … (2) Repetarea licitaţiei se va face numai după trecerea a cel puţin 15 zile lucrătoare de la data precedentei licitaţii, iar noul preţ de pornire diminuat va fi aprobat de ordonatorul de credite de la unitatea centrala de resort pentru bunurile aprobate spre valorificare. … (3) În cazul în care nici de această dată nu se prezintă la licitaţie minimum 2 participanţi şi nu se oferă cel puţin preţul de pornire, licitaţia se va relua după cel puţin 15 zile lucrătoare, iar preţul va fi diminuat cu aprobarea ordonatorului principal de credite. Procentul de diminuare va fi stabilit prin ordin al directorului Serviciului Roman de Informaţii. … (4) În situaţia în care după a treia licitaţie nu a fost oferit cel puţin preţul de pornire a licitaţiei, bunurile se vor valorifica conform celorlalte modalităţi prevăzute la art. 1 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apărare, ordine publică şi siguranţa naţionala, aprobată şi modificată prin Legea nr. 28/2001, precum şi la art. 9 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 122/1998 privind acumularea, scoaterea şi improspatarea produselor din rezervele proprii ale forţelor destinate apărării naţionale, aprobată prin Legea nr. 50/1999, cu modificările ulterioare. … (5) Procedurile de valorificare prin selecţie de oferte sau prin negociere directa pot fi stabilite prin ordin al directorului Serviciului Roman de Informaţii. … +
Articolul 27(1) Bunurile care nu au fost vândute prin licitaţie, selecţie de oferte sau prin negociere directa, care nu au fost schimbate cu altele noi având aceiaşi parametri ori care nu au fost transmise fără plata altor instituţii publice, în condiţiile legii, pot fi valorificate nedezmembrate, cu aprobarea ordonatorului de credite stabilit prin ordin al directorului Serviciului Roman de Informaţii, prin agenţi economici care au ca obiect de activitate achiziţionarea de materiale refolosibile. … (2) Preţul de valorificare se stabileşte prin negociere directa, urmând ca acesta să se consemneze într-un proces-verbal de negociere. … +
Capitolul 4Dispoziţii finale +
Articolul 28Cota cheltuielilor de participare la licitaţie se determina astfel încât sa nu depăşească cheltuielile ocazionate de organizarea şi desfăşurarea licitaţiei. +
Articolul 29Bunurile materiale de natura mijloacelor şi/sau a instalaţiilor speciale în legătură cu care ordonatorul principal de credite apreciază ca prin procedura de valorificare se poate aduce atingere metodelor de muncă specifice Serviciului Roman de Informaţii nu fac obiectul valorificării. +
Articolul 30Sumele obţinute în urma organizării licitaţiilor de valorificare a bunurilor scoase din funcţiune vor fi reţinute integral de Serviciul Roman de Informaţii şi li se va da destinaţia prevăzută de lege.–––