Notă …
Aprobat prin ORDINUL nr. 111 din 5 august 2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 793 din 18 august 2021. +
Articolul 1(1)<!–>Comisia este organism operațional, fără personalitate juridică.(2)–>Comisia este organizată și funcționează în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (5) din Legea nr. 168/2020 pentru recunoașterea meritelor personalului participant la acțiuni militare, misiuni și operații pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român și acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia și urmașilor celui decedat, precum și cu dispozițiile art. 4 alin. (2) și ale art. 17 alin. (2) și (3) din Normele de aplicare în Ministerul Afacerilor Interne a Legii nr. 168/2020 pentru recunoașterea meritelor personalului participant la acțiuni militare, misiuni și operații pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român și acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia și urmașilor celui decedat, aprobate prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 48/2021, denumite în continuare norme.(3)Secretariatul comisiei este asigurat de către Direcția secretariat general. +
Articolul 2Rolul comisiei este de a stabili dacă evenimentul în urma căruia personalul Ministerului Afacerilor Interne interesat a fost rănit, încadrat în grad de invaliditate, a dobândit afecțiuni fizice și/sau psihice sau a decedat a avut loc pe timpul și din cauza desfășurării unor acțiuni militare, misiuni sau operații în sensul art. 2 lit. b) din Legea nr. 168/2020. +
Articolul 3(1)<!–>Comisia se întrunește în maximum 7 zile lucrătoare de la înregistrarea la secretariatul comisiei a cererii persoanei interesate și a documentației aferente sau a deciziei medicale/certificatului-decizie medicală emise potrivit dispozițiilor art. 18 din norme, ca urmare a producerii evenimentului în urma căruia personalul a fost rănit, încadrat în grad de invaliditate sau a dobândit afecțiuni fizice și/sau psihice. (2)–>Pe baza documentelor prevăzute la alin. (1), puse la dispoziție de către secretariatul comisiei, aceasta se convoacă de către președinte.(3)<!–>Cu ocazia transmiterii invitației de participare la ședința de lucru, secretariatul comisiei comunică structurilor vizate, în copie, documentația ce urmează a fi analizată sau informează cu privire la posibilitatea consultării acesteia anterior ședinței.(4)–>Activitatea comisiei se desfășoară în ședințe de lucru.(5)Gestionarea documentelor și baza materială necesară pentru desfășurarea ședințelor se asigură de către secretariatul comisiei. +
Articolul 4(1)<!–>Dacă, în urma ședinței de lucru, comisia constată că pentru clarificarea situației analizate sunt necesare informații suplimentare sau au fost identificate aspecte care nu pot fi stabilite/clarificate prin raportare la competențele membrilor săi, președintele poate suspenda activitatea comisiei pentru a solicita date suplimentare sau opinia altor structuri ale Ministerului Afacerilor Interne competente sau, în cazuri justificate, participarea unor reprezentanți ai acestor structuri la următoarea ședință de lucru.(2)–>În situația prevăzută la alin. (1), secretariatul comisiei întocmește un proces-verbal în care se consemnează activitatea în cadrul ședinței de lucru, motivele care au dus la necesitatea suspendării acesteia și data stabilită de către președintele comisiei pentru reluarea activității. (3)<!–>Corespondențele prin care se solicită date suplimentare, opinia altor structuri ale Ministerului Afacerilor Interne competente sau participarea unor reprezentanți ai acestor structuri la următoarea ședință de lucru se întocmesc de către secretariatul comisiei și se transmit sub semnătura președintelui comisiei.(4)–>Punctele de vedere formulate de către structurile consultate potrivit alin. (1) sau opinia reprezentanților acestora exprimată în cadrul ședinței de lucru a comisiei au caracter consultativ. +
Articolul 5(1)<!–>Pentru valabilitatea activității comisiei, la ședințele de lucru ale acesteia participă:a)–>președintele; … b)<!–>membrii desemnați din unitățile aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne și din Direcția Generală de Protecție Internă; … c)–>membrul desemnat din unitățile sau instituțiile aflate în subordinea sau în cadrul Ministerului Afacerilor Interne în structura căruia se regăsește unitatea Ministerului Afacerilor Interne responsabilă, astfel cum este definită la art. 2 lit. b) din norme; … d)<!–>membrul desemnat din unitățile sau instituțiile aflate în subordinea sau în cadrul Ministerului Afacerilor Interne în care personalul interesat a fost încadrat pe timpul participării la acțiunea militară, misiunea sau operația în urma căruia personalul a fost rănit, încadrat în grad de invaliditate, a dobândit afecțiuni fizice și/sau psihice sau a decedat, dacă acesta diferă de membrul desemnat potrivit lit. c); … e)–>reprezentantul Direcției secretariat general. … (2)Condiția de valabilitate este îndeplinită și în situația în care la activitate participă membrul supleant. +
Articolul 6În cadrul ședințelor de lucru, membrii comisiei se pronunță asupra aspectelor specifice domeniului de competență al structurii din care provin. +
Articolul 7(1)<!–>La încheierea lucrărilor comisiei, concluziile activității sunt votate de către președinte și membrii acesteia. (2)–>Decizia comisiei cu privire la faptul că evenimentul în urma căruia personalul Ministerului Afacerilor Interne interesat a fost rănit, încadrat în grad de invaliditate, a dobândit afecțiuni fizice și/sau psihice sau a decedat a avut loc pe timpul și din cauza desfășurării unor acțiuni militare, misiuni sau operații în sensul art. 2 lit. b) din Legea nr. 168/2020 se ia cu unanimitate de voturi.(3)<!–>Abținerea de la vot a membrilor sau a președintelui nu este permisă.(4)–>În situația exprimării unui vot negativ, membrii comisiei prezintă argumentele care justifică decizia.(5)Secretariatul comisiei întocmește procesul-verbal în care consemnează opiniile exprimate de membrii comisiei, argumentele prevăzute la alin. (4), după caz, și decizia acesteia și îl prezintă, spre semnare, președintelui și membrilor comisiei. +
Articolul 8(1)<!–>Decizia comisiei se comunică, de către secretariatul acesteia, unității Ministerului Afacerilor Interne responsabile, pentru demersuri în consecință.(2)–>La solicitarea persoanei interesate, unitatea Ministerului Afacerilor Interne responsabilă îi comunică acesteia care a fost decizia comisiei. +
Articolul 9Decizia comisiei este obligatorie pentru unitățile Ministerului Afacerilor Interne responsabile.<!–>–>