REGULAMENT din 7 iunie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL CERCETARII, INOVARII SI DIGITALIZARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 614 din 22 iunie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 498 07/09/2021
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 101 07/06/2021
ART. 1REFERIRE LALEGE 324 08/07/2003
ART. 1REFERIRE LAOG 57 16/08/2002
ART. 3REFERIRE LALEGE 324 08/07/2003
ART. 3REFERIRE LAOG 57 16/08/2002 ART. 33
ART. 19REFERIRE LAHOTARARE 714 13/09/2018
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 498 07/09/2021
ActulAPROBAT DEORDIN 101 07/06/2021
ActulCONTINUT DEORDIN 101 07/06/2021
ActulREFERIT DEORDIN 101 07/06/2021





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 101 din 7 iunie 2021, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 614 din 22 iunie 2021.
+
Capitolul IMisiune și atribuții +
Articolul 1(1)<!–>Colegiul Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare și Inovare, denumit în continuare CCCDI, este principalul organism consultativ de specialitate, fără personalitate juridică, al Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, denumit în continuare MCID.(2)–>CCCDI își desfășoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare.
+
Articolul 2(1)<!–>CCCDI are misiunea de a asigura, la nivel național, suportul științific specializat în elaborarea politicilor și strategiilor în domeniul cercetării-dezvoltării și inovării, denumit în continuare domeniul CDI, și de a sprijini MCID în coordonarea, evaluarea și monitorizarea activităților de cercetare științifică din România, în conformitate cu Strategia națională de cercetare, dezvoltare și inovare, denumită în continuare SNCDI.(2)–>În vederea îndeplinirii misiunii de la alin. (1), CCCDI are următoarele atribuții:a)<!–>elaborarea de rapoarte cuprinzând studii și recomandări privind problemele specifice sistemului național de cercetare-dezvoltare și inovare, denumit în continuare sistemul CDI, cum ar fi:(i)–>analiza stadiului și tendințelor, pe plan național și mondial, în domeniul CDI;(ii)<!–>consultanță pentru elaborarea Planului național de cercetare-dezvoltare și inovare, denumit în continuare PNCDI, și pentru procesul de analiză periodică a desfășurării și a stadiului de îndeplinire a obiectivelor acestuia;(iii)–>identificarea vulnerabilităților sistemului CDI;(iv)<!–>evidențierea zonelor cu potențial de dezvoltare și de impact socioeconomic pentru domeniul CDI;(v)–>analiza oportunității reglementărilor/actelor normative existente în domeniul CDI și propunerea unor noi proiecte de acte normative;b)<!–>coordonarea științifică a programelor/subprogramelor atribuite prin act administrativ de către MCID, având în vedere următoarele acțiuni:(i)–>propune instrumente de finanțare necesare atingerii scopului și obiectivelor programelor, definește obiectivele specifice fiecărui instrument de finanțare, indicatorii de performanță asociați și standardele de calitate;(ii)<!–>avizează pachetele de informații care se aprobă de MCID;(iii)–>elaborează criteriile de evaluare a propunerilor de proiecte, criteriile de selecție a corpului de evaluatori pentru competițiile de proiecte și validează registrul evaluatorilor constituit în acest scop;(iv)<!–>asistă conducătorii de programe în procesul de negociere a contractelor pentru proiectele propuse spre finanțare, prin desemnarea unui observator;(v)–>coordonează elaborarea procedurilor, propuse de conducătorii de programe PNCDI, pentru monitorizarea științifică a proiectelor finanțate în cadrul programelor, pentru evaluarea îndeplinirii indicatorilor de performanță contractați, inclusiv pentru identificarea și certificarea situațiilor care intră sub incidența riscului cercetării;c)<!–>elaborarea rapoartelor de analiză asupra oportunității și necesității participării României la programele-cadru și inițiative paneuropene;d)–>evaluarea cererilor de autorizare a organizațiilor de cercetare-dezvoltare în vederea aplicării Directivei 2005/71/CE a Consiliului din 12 octombrie 2005 referitoare la „viza științifică“, făcând propuneri de aprobare/refuzare a autorizării acestora, conform prevederilor legale;e)<!–>evaluarea propunerilor pentru următoarele acțiuni:(i)–>organizarea și participarea la manifestări științifice interne și internaționale;(ii)<!–>susținerea literaturii tehnico-științifice;(iii)–>alocarea de fonduri de la bugetul de stat pentru investiții ale institutelor naționale de cercetare-dezvoltare din coordonarea MCID.
+
Articolul 3(1)<!–>Pe lângă atribuțiile menționate la art. 2 alin. (2), CCCDI coordonează, din punct de vedere științific, evaluarea instituțiilor din sistemul CDI, în conformitate cu prevederile art. 33 din Ordonanța Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare.(2)–>Coordonarea științifică prevăzută la alin. (1) se realizează prin:a)<!–>stabilirea procedurilor de selecție a experților care asigură evaluarea unităților sau instituțiilor din sistemul CDI;b)–>nominalizarea grupului de lucru însărcinat cu coordonarea procesului de evaluare, care are rolul de a selecta experții evaluatori din țară și străinătate;c)<!–>stabilirea și transmiterea spre aprobare la MCID a componenței nominale a echipelor de evaluatori, la propunerea grupului de lucru;d)–>verificarea respectării procedurilor și aprobarea rapoartelor finale de evaluare a unităților și instituțiilor din sistemul CDI;e)transmiterea către MCID a propunerilor pentru aprobarea hotărârilor privind rezultatele evaluării unităților și instituțiilor din sistemul CDI.
+
Articolul 4CCCDI selectează și propune specialiști pentru nominalizarea acestora în comisiile de concurs pentru funcția de director general al institutelor naționale de cercetare-dezvoltare, în conformitate cu legislația în vigoare.
+
Articolul 5CCCDI poate colabora cu Consiliul Național al Cercetării Științifice, denumit în continuare CNCS, cu Consiliul Național pentru Transfer Tehnologic și Inovare, denumit în continuare CNTTI, cu ministerele și cu alte autorități publice, cu reprezentanți ai mediului academic și ai mediului de afaceri, precum și ai societății civile, inclusiv cu instituții și organizații din străinătate, în vederea realizării de analize și recomandări pentru elaborarea de politici și strategii naționale, pentru susținerea și dezvoltarea sistemului CDI.
+
Articolul 6(1)<!–>CCCDI poate coopera cu alte organisme, naționale sau internaționale, din domeniul administrării programelor de cercetare sau al evaluării cercetării, potrivit mandatului acordat de MCID.(2)–>CCCDI poate reprezenta MCID, pe bază de mandat, aprobat de ministrul cercetării, inovării și digitalizării, în cadrul organizațiilor și programelor internaționale de cercetare științifică și administrare a științei.
+
Articolul 7CCCDI elaborează și prezintă spre aprobare ministrului cercetării, inovării și digitalizării un program de lucru anual și, de asemenea, elaborează un raport anual de activitate pe care îl prezintă conducerii MCID, documente ce vor fi publicate pe pagina de internet a CCCDI.
+
Capitolul IIOrganizare și funcționare +
Articolul 8În cadrul CCCDI funcționează următoarele comisii permanente de specialitate în subdomeniile stabilite și armonizate în concordanță cu SNCDI, astfel:a)<!–>Comisia pentru bioeconomie;b)–>Comisia pentru energie, mediu și schimbări climatice;c)<!–>Comisia pentru științele vieții, științe sociale și educație fizică;d)–>Comisia pentru tehnologia informației și a comunicațiilor, spațiu și securitate;e)<!–>Comisia pentru econanotehnologii și materiale avansate;f)–>Comisia pentru patrimoniu și identitate culturală;g)<!–>Comisia pentru tehnologii inovative;h)–>Comisia de manifestări științifice și expoziționale;i)<!–>Comisia pentru susținerea literaturii tehnico-științifice.–>
+
Articolul 9(1)<!–>CCCDI este format din 35 de membri, inclusiv președintele și cei 2 vicepreședinți, numiți prin ordin al ministrului cercetării, inovării și digitalizării.(2)–>Membrii CCCDI, inclusiv cei care vor ocupa funcțiile de președinte și vicepreședinte, sunt numiți în urma aplicării metodologiei de selecție a membrilor organelor consultative.(3)<!–>Metodologia de selecție și componența comisiei de selecție se stabilesc prin ordin al ministrului cercetării, inovării și digitalizării.(4)–>Președintele și vicepreședinții formează biroul executiv al CCCDI.(5)Membrii CCCDI nu pot fi reprezentați sau substituiți în activitățile CCCDI de către alte persoane.
+
Articolul 10(1)<!–>Președintele CCCDI are următoarele atribuții:a)–>conduce ședințele de lucru în plen ale CCCDI și ale biroului executiv;b)<!–>stabilește ordinea de zi a ședințelor CCCDI, pe baza propunerilor biroului executiv, ordinea de zi putând fi modificată prin votul membrilor CCCDI, la cererea oricărui membru al CCCDI;c)–>asigură comunicarea hotărârilor, avizelor, recomandărilor și documentelor elaborate de CCCDI către ministrul cercetării, inovării și digitalizării și, după caz, către conducătorii de programe CDI;d)<!–>reprezintă CCCDI în relația cu ministrul cercetării, inovării și digitalizării;e)–>reprezintă CCCDI în relația cu terții, conform mandatului acordat de către ministrul cercetării, inovării și digitalizării.(2)În cazul indisponibilității sale, președintele CCCDI poate delega atribuțiile sale unuia dintre vicepreședinți, pe baza unei decizii scrise.
+
Articolul 11(1)<!–>Mandatul membrilor CCCDI este de două luni.(2)–>În cazul în care un membru al CCCDI încalcă normele etice sau de deontologie profesională ori nu se implică în mod sistematic în activitățile CCCDI, acesta va fi revocat din calitatea de membru al CCCDI. Condițiile și procedura de revocare sunt stabilite prin Regulamentul de ordine interioară al CCCDI, denumit în continuare ROI.(3)<!–>În cazul existenței unui loc vacant în componența CCCDI sau în situația în care un membru este în imposibilitatea de a-și exercita mandatul sau pentru situațiile prevăzute la alin. (2), ministrul cercetării, inovării și digitalizării va numi un alt membru.(4)–>Mandatul noului membru care este numit în cazurile prevăzute la alin. (2) și (3) încetează la data finalizării mandatului membrului pe care îl înlocuiește.
+
Articolul 12(1)<!–>În termen de maximum 5 zile de la numire, CCCDI elaborează ROI, pe care îl înaintează spre aprobare conducerii MCID.(2)–>ROI cuprinde, în principal, prevederi referitoare la:a)<!–>atribuțiile președintelui și vicepreședinților CCCDI;b)–>procedura de convocare a ședințelor CCCDI;c)<!–>procedura de adoptare a hotărârilor CCCDI;d)–>condițiile și procedura pentru revocarea unui membru al CCCDI;e)<!–>regulamentul-cadru de organizare și funcționare al comisiilor permanente de specialitate;f)–>regulamentul-cadru de organizare și funcționare al comisiilor sau grupurilor de lucru.
+
Articolul 13(1)<!–>CCCDI are un secretariat tehnic care asigură suportul logistic pentru desfășurarea activităților CCCDI și ale comisiilor permanente de specialitate și comisiilor sau grupurilor de lucru ale acestuia.(2)–>Secretariatul tehnic asigură gestionarea paginii de internet a CCCDI.
+
Articolul 14(1)<!–>Ședințele CCCDI sunt convocate de către președintele CCCDI, de către ministrul cercetării, inovării și digitalizării sau la cererea a cel puțin 13 membri ai CCCDI.(2)–>Cvorumul de lucru al CCCDI este de 21 de membri.
+
Articolul 15(1)<!–>Ministrul cercetării, inovării și digitalizării sau un reprezentant al acestuia participă de drept la ședințele CCCDI.(2)–>Pot participa la ședințele CCCDI directori/directori generali ai direcțiilor de specialitate din MCID și, în funcție de subiectele aflate pe ordinea de zi, directorii generali ai conducătorilor de programe.(3)În cadrul ședințelor comisiilor permanente de specialitate ale CCCDI pot fi cooptați, cu aprobarea prealabilă a conducerii MCID, experți sau consultanți, care nu sunt membri ai CCCDI, numai pentru anumite puncte de pe ordinea de zi și numai pe durata discutării acestora.
+
Articolul 16Comisiile permanente de specialitate ale CCCDI se organizează și funcționează pe baza regulamentului-cadru stabilit prin ROI al CCCDI.
+
Articolul 17(1)<!–>În afara comisiilor menționate la art. 8, CCCDI poate înființa, la propunerea biroului executiv, și comisii sau grupuri de lucru, prin cooptarea de specialiști pentru rezolvarea unor probleme apărute pe parcurs.(2)–>Comisiile sau grupurile de lucru se organizează și funcționează pe baza regulamentului-cadru stabilit prin ROI al CCCDI.
+
Capitolul IIILogistică și finanțare +
Articolul 18(1)<!–>Suportul tehnic, secretariatul și resursele materiale necesare funcționării CCCDI sunt asigurate de către MCID.(2)–>Cheltuielile privind remunerația membrilor CCCDI și a specialiștilor din comisiile sau grupurile de lucru, precum și cheltuielile de transport și cazare sunt asigurate în baza unui contract-cadru încheiat între Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior și a Cercetării, Dezvoltării și Inovării, denumită în continuare UEFISCDI, și MCID.(3)Pentru activitatea desfășurată, membrii CCCDI și specialiștii din comisiile sau grupurile de lucru ad-hoc sunt remunerați, în afara activității de bază, în funcție de numărul orelor efectiv lucrate, la nivelul maxim al gradului profesional cel mai mare din activitatea de cercetare-dezvoltare, stabilit pentru unitățile bugetare.
+
Articolul 19(1)<!–>În vederea încadrării în bugetul alocat, membrii CCCDI și specialiștii din comisiile sau grupurile de lucru au obligația respectării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 714/2018 privind drepturile și obligațiile personalului autorităților și instituțiilor publice pe perioada delegării și detașării în altă localitate, precum și în cazul deplasării în interesul serviciului.(2)–>În cazul acelor membri ai CCCDI sau al acelor specialiști din comisiile sau grupurile de lucru ale căror costuri de transport nu se încadrează în limitele prevăzute, li se asigură participarea la reuniuni prin videoconferință sau prin alte modalități uzuale de participare la reuniune de la distanță.
+
Capitolul IVNorme de etică și deontologie profesională +
Articolul 20(1)<!–>Membrii CCCDI și specialiștii din comisiile sau grupurile de lucru ale acestuia au obligația să respecte reglementările aplicabile și normele de etică și deontologie profesională, conform prevederilor legale cu incidență în materie.(2)–>Membrii CCCDI și specialiștii din comisiile sau grupurile de lucru au obligația de a raporta cu celeritate președintelui CCCDI orice situație în care consideră că se află într-un conflict de interese, imediat ce constată existența conflictului de interese, și de a se recuza de la luarea deciziilor afectate de conflictul de interese.(3)<!–>Membrii CCCDI și specialiștii din comisiile sau grupurile de lucru, precum și persoanele care asigură secretariatul CCCDI au obligația păstrării confidențialității în privința documentelor supuse dezbaterii și pozițiilor exprimate pe parcursul acestora, cu excepția acelor documente care sunt făcute publice.(4)–>În momentul nominalizării, atât membrii CCCDI, cât și specialiștii din comisiile sau grupurile de lucru ale acestuia, precum și persoanele care asigură secretariatul CCCDI vor semna o declarație de confidențialitate.(5)Membrii CCCDI nu pot face parte din componența altui organism consultativ al MCID.
+
Capitolul VDispoziții finale +
Articolul 21(1)<!–>Membrii CCCDI și specialiștii din comisiile sau grupurile de lucru ad-hoc ale acestuia răspund, în condițiile legii, pentru orice hotărâre cu privire la un aviz sau la o recomandare emisă în exercitarea atribuțiilor lor, inclusiv pentru cele care au creat un prejudiciu bugetului public al MCID ori conducătorilor de programe de cercetare-dezvoltare și inovare care implementează proiecte propuse de CCCDI.(2)–>Orice membru al CCCDI care a votat împotriva unei hotărâri nu răspunde pentru prejudiciul creat dacă a transmis în scris ministrului cercetării, inovării și digitalizării motivele votului împotrivă.
–-<!–>–>

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters