Notă …
Aprobat de ORDINUL nr. 220 din 7 septembrie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 656 din 17 septembrie 2012 +
Capitolul IDispoziții generale +
Articolul 1Agenția Națională împotriva Traficului de Persoane, denumită în continuare Agenție, funcționează ca organ de specialitate cu personalitate juridică în subordinea Ministerului Administrației și Internelor, denumit în continuare M.A.I., la nivel de direcție, în baza prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Administrației și Internelor, cu modificările și completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 460/2011 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale împotriva Traficului de Persoane, precum și ale prezentului regulament. +
Articolul 2(1)Agenția este o structură de ordine și siguranță publică, având competență generală în domeniul propriu de activitate, ce realizează evaluări ale tendințelor în materie de trafic de persoane și măsoară rezultatele acțiunilor de luptă împotriva traficului de persoane, inclusiv prin colectarea de date statistice în strânsă cooperare cu organizațiile relevante ale societății civile din acest domeniu.(la 29-11-2022,
Alineatul (1) din Articolul 2 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
(2)Agenția îndeplinește rolul de raportor național în domeniul traficului de persoane.(la 29-11-2022,
Alineatul (2) din Articolul 2 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
(3)Agenția îndeplinește atribuțiile stabilite la art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 460/2011. +
Articolul 3(1)<!–>Pentru îndeplinirea atribuțiilor ce îi revin, Agenția colaborează și cooperează cu unitățile din aparatul central al M.A.I., cu unitățile aflate în subordinea M.A.I., precum și cu ministerele și celelalte organe de specialitate ale administrației publice centrale, cu autoritățile administrației publice locale, cu instituții publice și organizații neguvernamentale române și străine, cu organizații internaționale, cu alte persoane juridice, precum și cu persoanele fizice, în limitele legii.(2)–>Diagrama de relații a Agenției este prevăzută în anexa nr. 1. +
Capitolul IIOrganizarea Agenției +
Articolul 4(1)<!–>Pentru ducerea la îndeplinire a atribuțiilor ce îi revin, Agenția are următoarea structură organizatorică:a)–>conducerea Agenției; … b)<!–>Serviciul monitorizare, evaluare și coordonare victime:b1)–>Compartimentul coordonare referire victime; … b2)<!–>Compartimentul Centrul de cercetare și informare publică; … b3)–>Compartimentul Baza națională de date privind traficul de persoane; … … c)<!–>Serviciul cooperare interinstituțională și proiecte naționale de prevenire:c1)–>Compartimentul relații publice; … … d)<!–>Unitatea implementare programe și relații internaționale – la nivel de birou; … e)–>Compartimentul documente clasificate și secretariat; … f)Financiar-contabilitate;(la 29-11-2022,
Litera f) din Articolul 4 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
… g)Compartimentul resurse umane; … h)<!–>Compartimentul juridic; … i)–>Compartimentul logistică; … j)Compartimentul achiziții publice;(la 29-11-2022,
Litera j) din Articolul 4 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
… k)Compartimentul structură de securitate/C.S.T.I.C. … l)Compartimentul control.(la 29-11-2022,
Articolul 4 din Capitolul II a fost completat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
… (2)În cadrul Agenției funcționează 15 centre regionale, după cum urmează:a)<!–>Centrul regional împotriva traficului de persoane Alba Iulia; … b)–>Centrul regional împotriva traficului de persoane Bacău; … c)<!–>Centrul regional împotriva traficului de persoane Brașov; … d)–>Centrul regional împotriva traficului de persoane București; … e)<!–>Centrul regional împotriva traficului de persoane Cluj-Napoca; … f)–>Centrul regional împotriva traficului de persoane Constanța; … g)<!–>Centrul regional împotriva traficului de persoane Craiova; … h)–>Centrul regional împotriva traficului de persoane Galați; … i)<!–>Centrul regional împotriva traficului de persoane Iași; … j)–>Centrul regional împotriva traficului de persoane Oradea; … k)<!–>Centrul regional împotriva traficului de persoane Pitești; … l)–>Centrul regional împotriva traficului de persoane Ploiești; … m)<!–>Centrul regional împotriva traficului de persoane Suceava; … n)–>Centrul regional împotriva traficului de persoane Târgu Mureș; … o)<!–>Centrul regional împotriva traficului de persoane Timișoara. … (3)–>Organigrama Agenției este prevăzută în anexa nr. 2. +
Articolul 5(1)Din punctul de vedere al statutului, personalul Agenției este constituit din funcționari publici cu statut special (polițiști), funcționari publici și personal contractual.(la 29-11-2022,
Alineatul (1) din Articolul 5 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
(2)Din punctul de vedere al funcției ocupate, personalul Agenției este constituit din personal de conducere și personal de execuție.(3)<!–>Structura organizatorică a Agenției este ierarhic-piramidală, cu 3 niveluri ierarhice de management, configurată să asigure suportul necesar pentru un management eficient prin obiective și proiecte.(4)–>Nivelurile ierarhice de management sunt reprezentate de directorul și directorul adjunct (nivelul de top management strategic al instituției), șefii de serviciu/birou din aparatul propriu (nivel de management tactic-operativ) și personalul de execuție. +
Articolul 6(1)<!–>Între structurile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. a) și cele de la art. 4. alin. (1) lit. b)-j) există relații ierarhice de subordonare, coordonare și control.(2)–>Între structurile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b)-j) există relații funcționale de cooperare și colaborare în îndeplinirea sarcinilor care le sunt atribuite, potrivit competențelor proprii.(3)Coordonarea, controlul și monitorizarea de specialitate a centrelor regionale subordonate se realizează de către serviciile de profil din cadrul Agenției. +
Capitolul IIIConducerea Agenției +
Articolul 7Conducerea Agenției este compusă din director și director adjunct, funcționari publici cu statut special. +
Articolul 8(1)<!–>Directorul conduce întreaga activitate a Agenției și reprezintă instituția în relațiile cu conducerile celorlalte unități ale M.A.I., precum și cu alte instituții și organisme, conform competențelor.(2)–>Directorul se află în subordinea directă a ministrului afacerilor interne și în cea nemijlocită a secretarului de stat pentru ordine și siguranță publică.(la 29-11-2022,
Alineatul (2) din Articolul 8 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
(3)Directorul are calitatea de ordonator de credite, exercitându-și atribuțiile pe această linie conform dispozițiilor legale.(4)<!–>În exercitarea atribuțiilor sale, directorul emite decizii și dispoziții, după caz.(5)–>Directorul stabilește prin dispoziție responsabilități concrete în vederea coordonării activităților structurilor centrale și teritoriale.(6)<!–>Atribuțiile directorului pot fi preluate, pe linia de competență, de înlocuitorii de drept sau de persoanele împuternicite în acest scop, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.(7)–>Abrogat.(la 29-11-2022,
Alineatul (7) din Articolul 8 , Capitolul III a fost abrogat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
+
Articolul 9(1)Directorul adjunct se subordonează direct secretarului de stat pentru ordine și siguranță publică și nemijlocit directorului Agenției, răspunzând de activitatea structurilor conform dispozițiilor directorului emise în acest sens.(la 29-11-2022,
Alineatul (1) din Articolul 9 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
(2)Directorul adjunct are dreptul să emită, potrivit competențelor, dispoziții de specialitate, fără caracter normativ, obligatorii pentru personalul din subordine.(3)Abrogat.(la 29-11-2022,
Alineatul (3) din Articolul 9 , Capitolul III a fost abrogat de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
+
Capitolul IVPrincipalele atribuții ale structurilor din cadrul Agenției +
Secţiunea 1Serviciul monitorizare, evaluare și coordonare victime. Compartimentul coordonare referire victime. Compartimentul Centrul de cercetare și informare publică. Compartimentul Baza națională de date privind traficul de persoane +
Articolul 10Atribuțiile principale ale Serviciului monitorizare, evaluare și coordonare victime sunt următoarele:<!–>a)–>solicită și valorifică propunerile instituțiilor cu atribuții în domeniu, în vederea elaborării proiectului Strategiei naționale împotriva traficului de persoane, denumită în continuare Strategie națională, care se supune spre aprobare Guvernului; … b)<!–>participă la elaborarea planurilor naționale de acțiune pentru implementarea Strategiei naționale, care se supun spre aprobare Guvernului; … c)–>contribuie la monitorizarea și evaluarea la nivel național a activităților desfășurate în domeniul luptei împotriva traficului de persoane în raport cu obiectivele prevăzute în planurile de acțiune pentru implementarea Strategiei naționale;(la 29-11-2022,
Litera c) din Articolul 10 , Sectiunea 1 , Capitolul IV a fost modificată de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
… d)elaborează proiectele standardelor naționale în domeniu, împreună cu instituțiile publice și organizațiile neguvernamentale implicate, pe care le supune aprobării Guvernului, în condițiile legii; … e)elaborează, pe baza analizei proprii și a contribuției instituțiilor cu responsabilități în domeniu, răspunsurile la chestionare, precum și rapoartele de țară în domeniul traficului de persoane;(la 29-11-2022,
Litera e) din Articolul 10 , Sectiunea 1 , Capitolul IV a fost modificată de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
… f)întocmește, cu participarea celorlalte structuri ale M.A.I. și pe baza datelor furnizate de instituțiile publice cu atribuții în domeniu și de organizațiile neguvernamentale, Raportul anual privind evoluția traficului de persoane și formulează recomandări instituțiilor cu atribuții în domeniu cu privire la îmbunătățirea activităților antitrafic;(la 29-11-2022,
Litera f) din Articolul 10 , Sectiunea 1 , Capitolul IV a fost modificată de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
… g)desfășoară activități de monitorizare, control și îndrumare a structurilor teritoriale ale Agenției din perspectiva atribuțiilor ce îi revin; … h)<!–>participă la programele regionale, europene și internaționale cu proiecte, statistici și evaluări pe linia reducerii fenomenului traficului de persoane și a armonizării legislației naționale cu legislația de la nivelul Uniunii Europene; … i)–>elaborează și fundamentează programe de interes național privind asistența acordată victimelor traficului de persoane în vederea reintegrării sociale și monitorizează gestionarea fondurilor alocate; … j)facilitează și contribuie la schimbul de date și informații cu caracter statistic dintre instituțiile cu competențe în domeniu, din țară și din străinătate;(la 29-11-2022,
Litera j) din Articolul 10 , Sectiunea 1 , Capitolul IV a fost modificată de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
… k)formulează propuneri pentru modificarea și completarea legislației în domeniul său de activitate; … l)<!–>reprezintă Agenția sub coordonarea structurii centrale de specialitate a M.A.I. în grupuri specializate sau structuri ale Uniunii Europene, precum și în organizații internaționale în domeniul traficului de persoane; … m)–>îndeplinește și alte atribuții stabilite de conducerea Agenției, potrivit competențelor. … +
Articolul 11Atribuțiile principale ale Compartimentului coordonare referire victime sunt următoarele:<!–>a)–>monitorizează asistența victimelor în conformitate cu Standardele naționale specifice pentru serviciile specializate de asistență și protecție a victimelor traficului de persoane, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.238/2007 ; … b)asigură organizarea activităților de colaborare desfășurate de instituțiile publice cu organizațiile neguvernamentale pentru realizarea coordonării victimelor în procesul penal. … +
Articolul 12Atribuțiile principale ale Compartimentului Centrul de cercetare și informare publică sunt următoarele:<!–>a)–>stabilește și transmite instituțiilor cu responsabilități în domeniu indicatorii și criteriile de apreciere a fenomenului traficului de persoane, pe baza evoluțiilor în dinamica fenomenului la nivel național și internațional;(la 29-11-2022,
Litera a) din Articolul 12 , Sectiunea 1 , Capitolul IV a fost modificată de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
… b)desfășoară la nivel național activitățile de colectare, stocare, procesare, analiză și difuzare a datelor și informațiilor privind situația persoanelor traficate, asistenței acordate victimelor traficului de persoane, reintegrării sociale și participarea acestora în cadrul procesului penal; … c)<!–>efectuează studii și cercetări privind diagnoza și evoluția fenomenului traficului de persoane; … d)–>elaborează răspunsurile la chestionare de evaluare aplicate de instituțiile/organismele europene și internaționale; … e)furnizează, la cererea instituțiilor publice sau organizațiilor neguvernamentale, date statistice necesare planificării activităților proprii pentru reducerea fenomenului traficului de persoane și oferă sprijin pentru obținerea resurselor necesare desfășurării acestora;(la 29-11-2022,
Litera e) din Articolul 12 , Sectiunea 1 , Capitolul IV a fost modificată de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
… f)inițiază, coordonează sau avizează, după caz, activități de cercetare științifică privind traficul de persoane sunt următoarele. … +
Articolul 13Atribuțiile principale ale Compartimentului Baza națională de date privind traficul de persoane sunt următoarele:<!–>a)–>administrează și actualizează sistemul național de evidență a victimelor traficului de persoane și monitorizare a asistenței acordate acestora; … b)<!–>implementează procedurile și regulile privind exploatarea în regim de securitate a datelor în format electronic; … c)–>colectează, stochează, procesează și analizează date și informații cu caracter personal și statistic în domeniul său de competență; … d)administrează Sistemul informatic de evidență a victimelor traficului de persoane. … +
Secţiunea a 2-aServiciul Cooperare interinstituțională și proiecte naționale de prevenire. Compartimentul relații publice +
Articolul 14Atribuțiile principale ale Serviciului cooperare interinstituțională și proiecte naționale de prevenire sunt următoarele:<!–>a)–>participă la elaborarea planurilor naționale de acțiune pentru implementarea Strategiei naționale; … b)<!–>monitorizează și evaluează activitățile desfășurate de instituțiile publice cu atribuții în domeniul traficului de persoane, în raport cu obiectivele prevăzute în planurile de acțiune pentru implementarea Strategiei naționale; … c)–>dezvoltă campanii de prevenire a traficului de persoane și colaborează cu instituțiile publice, private și organizațiile neguvernamentale pentru implementarea unor campanii și programe comune;(la 29-11-2022,
Litera c) din Articolul 14 , Sectiunea a 2-a , Capitolul IV a fost modificată de Punctul 11, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
… d)elaborează și fundamentează programe de interes național privind prevenirea traficului de persoane; … e)<!–>gestionează sau, după caz, monitorizează gestionarea fondurilor alocate pentru finanțarea programelor din domeniul său de activitate; … f)–>sprijină activitatea de informare privind traficul de persoane atât în țară, cât și în străinătate, elaborând și difuzând diferite materiale cu caracter informativ-preventiv;(la 29-11-2022,
Litera f) din Articolul 14 , Sectiunea a 2-a , Capitolul IV a fost modificată de Punctul 11, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
… g)facilitează schimbul de date și informații cu caracter statistic dintre instituțiile cu competențe în domeniu, din țară și din străinătate; … h)<!–>formulează propuneri pentru modificarea și completarea legislației în domeniul său de activitate; … i)–>abrogată;(la 29-11-2022,
Litera i) din Articolul 14 , Sectiunea a 2-a , Capitolul IV a fost abrogată de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
… j)monitorizează, evaluează și controlează activitățile desfășurate de centrele regionale ale Agenției pe linia prevenirii traficului de persoane, în raport cu obiectivele prevăzute în Planul național de acțiune pentru implementarea Strategiei Naționale împotriva Traficului de Persoane; … k)<!–>întocmește și actualizează permanent un registru cu informații privind instituțiile publice și O.N.G.-urile care au responsabilități pe linia prevenirii traficului de persoane; … l)–>abrogată;(la 29-11-2022,
Litera l) din Articolul 14 , Sectiunea a 2-a , Capitolul IV a fost abrogată de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
… m)monitorizează și coordonează activitatea centrelor regionale care participă, alături de raportorul județean, la organizarea ședințelor echipelor județene interinstituționale antitrafic; … n)abrogată;(la 29-11-2022,
Litera n) din Articolul 14 , Sectiunea a 2-a , Capitolul IV a fost abrogată de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
… o)coordonează activitățile liniei Telverde; … p)<!–>desfășoară activități de identificare și referire a victimelor traficului de persoane; … q)–>acordă informații publicului larg în vederea conștientizării riscurilor asociate traficului de persoane; … r)<!–>reprezintă Agenția sub coordonarea structurii specializate a M.A.I. în grupuri specializate sau structuri ale Uniunii Europene, precum și în organizații internaționale în domeniul prevenirii traficului de persoane; … s)–>îndeplinește și alte atribuții stabilite de conducerea Agenției, potrivit competențelor. … +
Articolul 15Atribuțiile principale ale Compartimentului relații publice sunt următoarele:<!–>a)–>gestionează imaginea publică a Agenției și asigură relaționarea acesteia cu mass-media; … b)<!–>redactează și difuzează comunicate sau alte materiale de presă privind activitatea Agenției; … c)–>monitorizează reflectarea imaginii și a activităților Agenției în presa scrisă, audiovizuală și online; … d)<!–>sprijină jurnaliștii în demersul de documentare cu materiale destinate publicității; … e)–>organizează conferințe de presă sau sprijină organizarea conferințelor de presă aferente proiectelor cu finanțare externă în relația cu mass-media; … f)<!–>oferă sprijin de specialitate reprezentanților Agenției cu ocazia acordării unor interviuri; … g)–>elaborează și implementează strategia de comunicare a Agenției; … h)<!–>asigură acreditarea jurnaliștilor; … i)–>gestionează situațiile de criză mediatică; … j)<!–>gestionează solicitările formulate în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare; … k)–>inițiază și întreține relații de colaborare și schimb de experiență cu structuri similare din țară și din străinătate. … +
Secţiunea a 3-aUnitatea de implementare programe și relații internaționale (la nivel de birou) +
Articolul 16Atribuțiile principale ale Unității de implementare programe și relații internaționale (la nivel de birou) sunt următoarele:<!–>a)–>coordonează activitățile de relații internaționale desfășurate de către Agenție și structurile sale teritoriale, asigurând îndeplinirea prevederilor ordinelor ministrului administrației și internelor specifice organizării și desfășurării activităților de relații internaționale; … b)<!–>asigură reprezentarea în grupuri specializate sau structuri ale Uniunii Europene, precum și în organizații internaționale în domeniul de competență; … c)–>asigură participarea și reprezentarea intereselor Agenției la acțiunile și activitățile organizate de M.A.I., Ministerul Afacerilor Externe, precum și la cele organizate de organismele specializate ale Uniunii Europene, în legătură cu îndeplinirea atribuțiilor specifice; … d)<!–>asigură cooperarea cu organismele internaționale și regionale cu atribuții în domeniu; … e)–>urmărește aplicarea convențiilor și acordurilor internaționale, în domeniul de competență, la care România este parte și propune măsuri pentru îndeplinirea obligațiilor rezultate din aceste documente internaționale; … f)<!–>inițiază propuneri de actualizare/armonizare a legislației naționale cu aquis-ul comunitar, precum și cu alte documente internaționale, în domeniul de competență; … g)–>pregătește și participă la întâlnirile conducerii Agenției cu delegațiile/persoanele străine, cu respectarea normelor legale în vigoare; … h)<!–>elaborează planul de relații internaționale al Agenției; … i)–>colaborează permanent cu structurile de linie din M.A.I., pentru îndeplinirea atribuțiilor ce îi revin; … j)<!–>identifică, fundamentează și elaborează propuneri de proiecte din fonduri externe nerambursabile, în conformitate cu nevoile stabilite și obiectivele strategice de îndeplinit; … k)–>coordonează implementarea programelor, păstrând în acest scop evidența privind obiectivele, desfășurarea activităților și rezultatele programelor derulate; … l)<!–>întocmește, cu sprijinul beneficiarilor și al structurilor de specialitate, documentele subsecvente aprobării fișei de proiect (specificații tehnice, documentații de atribuire etc.); … m)–>supraveghează în permanență îndeplinirea de către contractor a obligațiilor contractuale; … n)<!–>monitorizează permanent programele/proiectele Agenției, inclusiv sub aspectul îndeplinirii obligației de cofinanțare de către partea română; … o)–>colaborează permanent cu organismele finanțatoare, structuri similare din cadrul altor instituții ale statului, precum și din cadrul structurilor subordonate ale M.A.I. și/sau aparatului central; … p)îndeplinește orice alte atribuții stabilite de conducerea Agenției, potrivit competențelor. … +
Secţiunea a 4-aCompartimentul documente clasificate și secretariat +
Articolul 17Atribuțiile principale ale Compartimentului documente clasificate și secretariat sunt următoarele:<!–>a)–>asigură primirea și difuzarea corespondenței clasificate și neclasificate; … b)<!–>asigură păstrarea, manipularea, multiplicarea, inventarierea și arhivarea documentelor conținând informații clasificate, în condițiile legii; … c)–>asigură transportul și predarea-preluarea corespondenței de la poșta militară și civilă; … d)<!–>asigură înregistrarea lucrărilor și repartizarea acestora pentru rezolvare personalului Agenției conform rezoluției conducerii; … e)–>urmărește rezolvarea lucrărilor cu termen, precum și scăderea din evidență a celor soluționate; … f)<!–>ține evidența ordinelor, instrucțiunilor și regulamentelor M.A.I. clasificate și neclasificate; … g)–>ține evidența sigiliilor și le distribuie pe fișe de evidență, inclusiv centrelor regionale ale Agenției; … h)<!–>ține evidența concediilor de odihnă, concediilor medicale, concediilor de studii, concediilor fără plată, permisiilor și învoirilor acordate personalului; … i)–>ține evidența ștampilelor din cadrul Agenției și distribuția acestora centrelor regionale; … j)<!–>redactează dispoziția zilnică a directorului Agenției; … k)–>întocmește situația zilnică de efective; … l)<!–>întocmește foile colective de prezență pentru aparatul central al Agenției; … m)–>întocmește procesul-verbal al ședințelor de comandă; … n)<!–>întocmește și actualizează agenda zilnică de activități a directorului Agenției prin consultarea acestuia, pe tronsoane orare și subiecte; … o)–>coordonează activitatea de secretariat a centrelor regionale; … p)<!–>ține evidența petițiilor și audiențelor în cadrul Agenției; … q)–>asigură preluarea pe bază de inventar a dosarelor de arhivă de la celelalte birouri din cadrul Agenției; … r)<!–>desfășoară activități privind arhivarea documentelor în cadrul compartimentului; … s)–>întocmește ordinele de serviciu pentru misiuni, concedii de odihnă etc. … +
Secţiunea a 5-aFinanciar-contabilitate(la 29-11-2022,
Titlul Sectiunii a 5-a din Capitolul IV a fost modificat de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
+
Articolul 18(1)Structura financiar-contabilitate se subordonează nemijlocit directorului, în fața căruia răspunde de îndeplinirea atribuțiilor specifice potrivit dispozițiilor legale, și are următoarele atribuții principale:(la 29-11-2022,
Partea introductivă a articolului 18 din Sectiunea a 5-a , Capitolul IV a fost modificată de Punctul 14, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
a)gestionează bugetul de venituri și cheltuieli al Agenției, donațiile, sponsorizările și alte venituri primite de Agenție, conform legii; … b)<!–>organizează, coordonează și execută activitățile financiare și contabile aferente cheltuielilor Agenției și celor specifice execuției bugetului de venituri și cheltuieli al acesteia; … c)–>asigură certificarea proiectelor inițiate de Agenție în privința realității și regularității, în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare; … d)<!–>gestionează sau, după caz, monitorizează gestionarea fondurilor alocate pentru finanțarea programelor derulate de Agenție; … e)–>asigură managementul financiar al fondurilor externe nerambursabile; … f)<!–>întocmește, la termenele stabilite, situații financiare periodice solicitate de structura de specialitate a ordonatorului principal de credite; … g)–>asigură respectarea prevederilor legale în vigoare privind acordarea vizei de control financiar preventiv propriu; … h)<!–>efectuează plăți corespunzătoare activității Agenției, pe baza documentelor justificative; … i)–>asigură evidența și plata drepturilor bănești pentru angajații unității; … j)<!–>asigură evidența gestiunii casieriei; … k)–>întocmește registrul de casă și răspunde de efectuarea operațiunilor cu numerar; … l)<!–>asigură înregistrarea în contabilitate a tuturor operațiunilor economice și financiare aferente activității proprii a Agenției; … m)–>organizează evidența financiară în scopul asigurării la timp și integral a fondurilor necesare realizării planului de aprovizionare tehnico-materială; … n)<!–>organizează evidența financiar-contabilă pe capitole, titluri și articole bugetare; … o)–>urmărește organizarea și desfășurarea activităților privind înregistrarea în evidență a operațiunilor privind ordonanțarea și plata angajamentelor bugetare, privind cheltuielile cu bunurile și serviciile, precum și cheltuielile cu activele nefinanciare; … p)<!–>întocmește și răspunde de respectarea graficului privind circuitul documentelor justificative; … q)–>întocmește și răspunde de actualizarea și aplicarea procedurilor scrise pentru operațiunile financiar-contabile desfășurate în cadrul compartimentului; … r)<!–>elaborează propuneri pentru întocmirea nomenclatorului arhivistic pe linie financiar-contabilă; … s)–>răspunde de arhivarea documentelor financiar-contabile; … t)<!–>efectuează activități de control intern (sub toate formele: autocontrol, control în lanț și control ierarhic) pentru domeniile de activitate specifice; … u)–>îndeplinește și alte activități financiar-contabile specifice, conform legislației în vigoare. … (2)Structura financiar-contabilitate este condusă de un contabil-șef care are ca obiective gestionarea resurselor financiare alocate și acordarea suportului financiar pentru cheltuielile materiale și de servicii efectuate la nivelul unității.(la 29-11-2022,
Articolul 18 din Sectiunea a 5-a , Capitolul IV a fost completat de Punctul 14, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
+
Secţiunea a 6-aCompartimentul resurse umane +
Articolul 19Atribuțiile principale ale Compartimentului resurse umane sunt următoarele:<!–>a)–>elaborează, coordonează și asigură realizarea strategiei și politicilor de resurse umane din cadrul Agenției; … b)<!–>evaluează și analizează structura, resursele, necesitățile de personal și dinamica personalului Agenției; … c)–>asigură încadrarea personalului necesar pe posturile prevăzute în statul de organizare, conform atribuțiilor ce îi revin și potrivit actelor normative în vigoare; … d)<!–>elaborează actele administrative și documentele specifice pentru numirea în funcții și gestionarea raporturilor de serviciu/muncă ale personalului Agenției, în conformitate cu normele de competență în domeniul gestiunii resurselor umane; … e)–>desfășoară activități privind promovarea personalului Agenției, conform prevederilor actelor normative în vigoare; … f)<!–>realizează planificarea resurselor umane ale Agenției; … g)–>coordonează, controlează și evaluează măsurile de actualizare a sistemului de gestiune a resurselor umane; … h)<!–>asigură respectarea procedurilor legale cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date în domeniul de competență; … i)–>desfășoară activități pentru gestionarea datelor cu privire la personalul în rezervă și retragere, precum și cu privire la veteranii de război; … j)<!–>gestionează evidența personalului în activitate din Agenție; … k)–>centralizează, analizează și supune spre aprobare, potrivit competențelor, lucrările de acordare a gradelor profesionale la îndeplinirea stagiului minim și înainte de îndeplinirea stagiului minim al polițiștilor, precum și acordarea ordinelor și medaliilor prevăzute de sistemul național de decorații; … l)<!–>coordonează modul de organizare și desfășurare a activității de evaluare anuală a personalului Agenției și prezintă conducerii M.A.I. principalele concluzii rezultate din această activitate; … m)–>participă la inspecțiile și controalele de fond dispuse de conducerea Agenției; … n)<!–>îndeplinește atribuțiile specifice, potrivit prevederilor legale, pentru punerea în aplicare a strategiei și politicilor de resurse umane; … o)–>monitorizează evoluția stării și practicii disciplinare în rândul personalului, acordarea recompenselor și aplicarea sancțiunilor disciplinare; … p)<!–>colaborează cu structurile cu atribuții similare din cadrul M.A.I., precum și cu cele care au atribuții în cunoașterea personalului; … q)–>formulează proiectele răspunsurilor la petițiile, cererile, sesizările cetățenilor, altele decât cele cu caracter penal, și ale organizațiilor neguvernamentale interne sau internaționale adresate Agenției și repartizate spre soluționare; … r)<!–>participă la elaborarea sau analiza propunerilor pentru armonizarea legislației naționale cu legislația comunitară în domeniul de competență; … s)–>desfășoară activități în vederea efectuării de verificări cu privire la sesizările și reclamațiile referitoare la respectarea deontologiei de către polițiștii din structurile subordonate; … t)<!–>organizează, coordonează, îndrumă și controlează activitatea de pregătire continuă pe categorii de personal și specialități pentru personalul Agenției; … u)–>efectuează sau solicită efectuarea de măsurători și determinări ale câmpului electromagnetic de către instituțiile abilitate, pentru stabilirea măsurilor de prevenire și protecție care se impun; … v)<!–>înregistrează și ține evidența accidentelor de muncă și a evenimentelor periculoase, potrivit actelor normative în vigoare, cercetează evenimentele, participă la cercetarea evenimentelor potrivit competențelor, comunică și propune încadrarea evenimentelor ca accident de muncă, după caz; … w)–>constată și propune aplicarea de sancțiuni, potrivit competențelor, pentru încălcarea de către personalul din cadrul Agenției și al centrelor regionale subordonate a legislației privind securitatea și sănătatea în muncă; … x)<!–>propune sistarea activității sau scoaterea din funcțiune a echipamentelor tehnice, atunci când constată o stare de pericol iminent de accidentare sau de îmbolnăvire profesională, și sesizează, după caz, organele de urmărire penală; … y)–>desfășoară activități de prevenire a riscurilor profesionale și de protecție a lucrătorilor la locul de muncă, în conformitate cu prevederile legislației în vigoare. … +
Secţiunea a 7-aCompartimentul juridic +
Articolul 20Atribuțiile principale ale Compartimentului juridic sunt următoarele:a)<!–>inițiază propuneri de actualizare și armonizare a legislației naționale specifice cu reglementările internaționale; … b)–>organizează studierea temeinică a legilor și a altor acte normative, imediat după publicarea acestora, de către personalul care are atribuții în aplicarea prevederilor legale, precum și acțiuni de prevenire a încălcărilor normelor legale și de înlăturare a deficiențelor constatate în activitatea Agenției; … c)<!–>întocmește și prezintă conducerii Agenției propuneri de măsuri privind îndeplinirea sarcinilor ce revin structurilor acesteia, în vederea aplicării stricte a legilor și a altor acte normative, imediat după publicarea acestora; … d)–>urmărește modul de aplicare a normelor juridice în activitatea Agenției și face propuneri pentru perfecționarea normelor juridice; … e)<!–>întocmește observații și propuneri, motivate juridic, la proiectele de legi, hotărâri și ordonanțe ale Guvernului, de acte normative cu caracter intern (dispoziții, ordine, regulamente, instrucțiuni) asupra cărora a fost consultată Agenția, întocmește avize motivate, la solicitarea conducerii Agenției, cu privire la diferite categorii de lucrări cu caracter juridic privind activitatea unității; … f)–>întocmește și ține evidența legilor, decretelor, hotărârilor și ordonanțelor Guvernului, precum și a actelor normative cu caracter intern și a documentelor de colaborare/cooperare care interesează activitatea Agenției, în scopul furnizării operative și calificate a informațiilor solicitate de conducere, de structurile de specialitate și de personalul acestora; … g)<!–>pregătește și examinează sub aspectul legalității și eficienței juridice documentația care stă la baza deciziilor conducerii și acordă asistență juridică conducerii în problematica ce implică activitatea Agenției; … h)–>elaborează sau, după caz, avizează anteproiectele de acte normative promovate de Agenție, în condițiile stabilite prin Regulamentul privind măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de acte normative în M.A.I.; … i)<!–>avizează pentru legalitate proiectele de dispoziții, metodologii, regulamente și alte acte normative cu caracter intern sau acte cu caracter individual emise ori semnate de conducerea Agenției, potrivit competenței, precum și orice acte care pot angaja răspunderea patrimonială a Agenției; … j)–>reprezintă și apără interesele Agenției în fața autorităților administrației publice, a organelor Ministerului Public, a instanțelor judecătorești, a altor organe de jurisdicție, precum și în cadrul oricăror proceduri prevăzute de lege în acest scop, elaborează și formulează acțiuni, întâmpinări, răspunsuri la interogatorii, exercită căi de atac, propune conducerii Agenției renunțarea la acțiuni și căi de atac, exercită orice mijloace legale de apărare a drepturilor și intereselor acesteia; … k)<!–>asigură reprezentarea și apărarea drepturilor și intereselor legitime ale M.A.I. în cadrul oricăror proceduri prevăzute de lege, pe baza delegațiilor emise de Direcția generală juridică din cadrul M.A.I.; … l)–>sesizează conducerea Agenției și structurile de specialitate, după caz, cu privire la deficiențele datorate acestora, rezultate din soluționarea litigiilor la instanțele judecătorești, pentru luarea măsurilor adecvate, în scopul asigurării legalității și a ordinii de drept; … m)<!–>ia măsuri pentru obținerea titlurilor executorii și punerea în executare a acestora, potrivit legii, în vederea realizării creanțelor și a altor drepturi patrimoniale ale Agenției și ale M.A.I.; … n)–>acordă asistență juridică consiliilor de disciplină, conform competențelor; … o)<!–>participă prin personalul propriu în comisiile de achiziție, în comisiile de soluționare a contestațiilor și la negocierea proiectelor de contracte în procedurile de achiziție publică și negocierile derulate în acest sens; … p)–>avizează pentru legalitate proiecte de contracte, înțelegeri și alte acte juridice care angajează răspunderea juridică a Agenției ori în cazul în care procedura de achiziție a fost derulată prin acest compartiment sau în cazul în care acest compartiment a negociat ori a elaborat proiectul actului; … q)<!–>participă, după caz, la negocierea de convenții, acorduri și înțelegeri internaționale în legătură cu domeniul de activitate al Agenției; … r)–>coordonează elaborarea de către Agenție a proiectelor unor documente și transmiterea, după aprobare, a documentelor privind cazurile sau situațiile reclamate organismelor internaționale din domeniul drepturilor omului către solicitanți; … s)<!–>elaborează puncte de vedere cu privire la respectarea drepturilor omului și a normelor dreptului umanitar în și de către Agenție, precum și asupra implementării reglementărilor privind egalitatea de șanse între femei și bărbați în cadrul acesteia; … t)–>formulează proiectele răspunsurilor la petițiile cetățenilor și organizațiilor neguvernamentale interne sau internaționale adresate Agenției și repartizate de conducere spre soluționare; … u)<!–>desfășoară activități având ca scop determinarea corelării acțiunilor Agenției și a dispozițiilor conducerii cu legislația comunitară în materie; … v)–>participă la instruirea personalului din Agenție în problematica la care se referă actele juridice internaționale, în probleme de drept umanitar și drepturile omului, precum și în probleme de cunoaștere și aplicare unitară a legislației, în raport cu specificul unității; … w)<!–>elaborează puncte de vedere privitoare la interpretarea și aplicarea unor dispoziții legale și acordă conducerii și personalului Agenției consultații cu caracter juridic pentru rezolvarea sarcinilor de serviciu; … x)–>sprijină activitatea de perfecționare a pregătirii profesionale, inițiază și participă la acțiuni de cunoaștere, interpretare și aplicare a actelor normative și de prevenire a încălcării acestora de către personalul Agenției; … y)<!–>analizează, semestrial, influențele asupra patrimoniului aflat în administrarea Agenției sau a M.A.I., rezultate din soluționarea proceselor în care a asigurat reprezentarea și din relațiile contractuale, propunând conducerii măsurile care se impun pentru protejarea intereselor patrimoniale și pentru asigurarea unei prestații juridice de calitate; … z)–>analizează periodic activitatea proprie și propune măsuri pentru îmbunătățirea activității pe linie juridică, informând conducerea Agenției despre rezultatul analizei și propunerile formulate; … aa)abrogată;(la 29-11-2022,
Litera aa) din Articolul 20 , Sectiunea a 7-a , Capitolul IV a fost abrogată de Punctul 15, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
… bb)îndeplinește orice alte atribuții cu caracter juridic prevăzute de lege sau dispuse de conducerea unității, potrivit competențelor, și răspunde solicitărilor formulate de Direcția generală juridică din cadrul M.A.I. … +
Secţiunea a 8-aCompartimentul logistică +
Articolul 21Atribuțiile principale ale Compartimentului logistică sunt următoarele:a)<!–>elaborează proiectul planului anual de asigurare tehnico-materială, iar după aprobare urmărește realizarea acestuia; … b)–>asigură evidența tehnico-operativă a bunurilor materiale aflate în gestionarea Agenției; … c)<!–>depune la Compartimentul financiar-contabilitate notele cuprinzând indicatori și calcule de fundamentare, precum și orice acte justificative privind propunerile de venituri și cheltuieli bugetare; … d)–>asigură activitatea de primire, depozitare, conservare, întreținere și exploatare a bunurilor materiale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; … e)<!–>execută controlul operativ curent asupra modului de administrare a bunurilor materiale; … f)–>asigură activitatea de inventariere și înaintează la timp documentele privind rezultatul acestei operațiuni; … g)<!–>întocmește și înaintează spre avizare documentele legale privind scoaterea din funcțiune, disponibilizarea, declasarea și casarea bunurilor materiale aflate în gestiunea Agenției, în conformitate cu prevederile legale în domeniu; … h)–>întocmește documentele necesare în vederea aprobării aprovizionării Agenției cu bunuri materiale; … i)<!–>întocmește lista de investiții pentru Agenție în baza propunerilor compartimentelor de specialitate; … j)–>întocmește planul de reparații ale aparaturii și mijloacelor tehnice din dotare și răspunde de îndeplinirea acestuia; … k)<!–>ține evidența comportării în exploatare a aparaturii tehnice achiziționate sau reparate; … l)–>răspunde de întreținerea spațiilor și a bunurilor din dotare, de buna funcționare a instalațiilor, întocmește documentațiile tehnice pentru executarea lucrărilor de reparații curente; … m)<!–>menține curățenia și ordinea în spațiile date spre folosința Agenției; … n)–>răspunde de modul în care se aplică măsurile de prevenire a incendiilor, stabilite prin planul pe unitate; … o)<!–>îndeplinește atribuțiile prevăzute de art. 19 din Ordinul ministrului administrației și internelor nr. 239/2010 privind organizarea, coordonarea și controlul activității de protecție a mediului în unitățile Ministerului Administrației și Internelor; … p)–>distribuie imprimatele și rechizitele necesare personalului, potrivit normelor legale în vigoare; … q)<!–>răspunde de întreținerea, repararea și folosirea aparaturii tehnice și a mijloacelor de transport din dotare; … r)–>îndeplinește orice alte atribuții stabilite de conducerea Agenției, potrivit competențelor; … s)<!–>ține evidența nominală și statistică a autovehiculelor din folosință și efectuează verificări privind starea tehnică și de funcționare a acestora; … t)–>participă la ordin la verificările privind starea tehnică și de funcționare a autovehiculelor utilizate și colaborează cu structura de specialitate a M.A.I. care asigură pe linie de mobilitate misiunile Agenției; … u)<!–>efectuează verificarea personalului cu atribuții în asigurarea tehnică de autovehicule la pregătirea de specialitate; … v)–>ține evidența verificărilor/controalelor periodice efectuate de personalul oficiului care conduce autovehiculele din dotare, conform reglementărilor în domeniu, și comunică datele necesare structurii deținătoare de parc auto; … w)<!–>ține evidența informatizată a armelor militare, a munițiilor, precum și a materialelor periculoase, cu ajutorul aplicațiilor informatice dedicate; … x)–>întocmește și înaintează, la solicitarea Direcției generale logistice sau a eșaloanelor superioare, situații privind gradele de dotare, rapoarte, dări de seamă, în vederea informării conducerii M.A.I.; … y)<!–>întocmește și înaintează spre avizare specificațiile tehnice ale produselor ce fac obiectul procedurilor de achiziție organizate la nivelul Agenției; … z)–>asigură, prin personal specializat, asistența tehnică cu ocazia executării ședințelor de tragere cu armamentul din dotare; … aa)<!–>întocmește documentele de organizare a activităților de protecție a mediului pentru Agenție; … bb)–>controlează și notifică directorului Agenției aspectele sesizate privind încălcarea de către personalul Agenției a legislației de protecție a mediului în obiectivele și incintele aparținând acesteia, precum și în zonele de responsabilitate unde Agenția desfășoară activități specifice; … cc)<!–>propune și supune spre aprobare directorului Agenției măsuri concrete pentru protecția mediului în zona de responsabilitate unde desfășoară activități personalul propriu; … dd)–>prezintă directorului Agenției informări asupra modului de realizare a activităților de protecție a mediului; … ee)<!–>verifică luarea măsurilor necesare pentru utilizarea eficientă a oricărei forme de energie, a resurselor și materialelor în derularea activității specifice; … ff)–>stabilește măsurile adecvate în funcție de specificul activității pentru prevenirea, limitarea și eliminarea efectelor poluărilor accidentale; … gg)<!–>elaborează anual raportul privind desfășurarea activităților de protecție a mediului pentru Agenție și îl înaintează structurii coordonatoare pe linia protecției mediului de la eșalonul superior, conform legislației în vigoare; … hh)–>urmărește prevederea în planurile anuale de asigurare tehnico-materială a resurselor financiare necesare desfășurării activităților de protecție a mediului specifice fiecărui domeniu de activitate; … îi)<!–>colaborează cu autoritățile locale de protecție a mediului pentru desfășurarea unor acțiuni comune în domeniu; … jj)–>urmărește implementarea și respectarea legislației în vigoare în domeniul protecției mediului, a instrucțiunilor și normelor de protecție a mediului în cadrul Agenției; … kk)<!–>participă la convocările/simpozioanele de specialitate organizate de structurile de specialitate de la nivelul eșaloanelor superioare; … ll)–>ține evidența cheltuielilor de protecție a mediului pe domenii de activitate; … mm)<!–>întocmește și actualizează permanent dosarul de mediu, conform legislației în vigoare; … nn)–>întocmește și înaintează eșaloanelor superioare raportul privind accidentul ecologic, pentru evenimentele care îndeplinesc condițiile de a fi declarate accidente ecologice conform legislației în vigoare. … +
Secţiunea a 9-aCompartimentul achiziții publice(la 29-11-2022,
Titlul Sectiunii a 9-a din Capitolul IV a fost modificat de Punctul 16, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
+
Articolul 22Atribuțiile principale ale Compartimentului achiziții publice sunt următoarele:(la 29-11-2022,
Partea introductivă a articolului 22 din Sectiunea a 9-a , Capitolul IV a fost modificată de Punctul 17, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
a)<!–>întocmește programul anual al achizițiilor publice și prestărilor de servicii, pe care îl supune spre aprobare directorului Agenției și îl actualizează potrivit alocațiilor bugetare asigurate; … b)–>realizează punerea în corespondență cu sistemul de grupare și codificare utilizat în Vocabularul comun al achizițiilor publice (CPV) a produselor, serviciilor și lucrărilor care fac obiectul contractelor de achiziție publică; … c)<!–>întocmește notele justificative pe care le supune spre aprobare conducerii instituției în cazul aplicării procedurilor de achiziții; … d)–>elaborează calendarul procedurii de atribuire necesar pentru planificarea procesului de achiziții publice și monitorizează intern procesul de achiziții, ținând seama de termenul legal prevăzut pentru publicarea anunțurilor, depunerea de candidaturi/oferte, durata previzionată pentru examinarea și evaluarea candidaturilor/ofertelor, precum și de orice alte termene care pot influența procedura; … e)<!–>elaborează documentația de preselectare/selectare/ atribuire, în colaborare cu compartimentele interesate de produse, servicii sau lucrări, și răspunde pentru legalitatea procedurilor, propune stabilirea criteriilor și a documentației de atribuire a contractului de concesiune a lucrărilor publice și a serviciilor în anunțul de participare; … f)–>participă împreună cu membrii comisiei la deschiderea ofertelor și a altor documente care însoțesc oferta, verifică îndeplinirea criteriilor de calificare de către ofertanți/candidați, realizează selecția/preselecția candidaților, dialogul cu operatorii economici, în cazul procedurii de dialog competitiv, negocieri cu operatorii economici, în cazul aplicării procedurilor de negociere; … g)<!–>verifică propunerile tehnice și financiare prezentate de ofertanți din punctul de vedere al modului în care acestea corespund cerințelor minime din caietul de sarcini sau din documentația descriptivă, în vederea stabilirii ofertelor admisibile și a celei câștigătoare; … h)–>pune la dispoziția oricărui operator economic solicitant documentația de preselectare/selectare/atribuire; … i)<!–>răspunde solicitărilor de clarificări, transmițând răspunsurile însoțite de întrebările aferente către toți operatorii economici care au obținut documentația de atribuire; … j)–>informează ofertanții cu privire la rezultatele procedurii de achiziție; … k)<!–>redactează contractele de achiziție publică potrivit fiecărei proceduri, urmărește avizarea, semnarea și comunicarea acestora; … l)–>verifică respectarea legalității și regularității specifice procedurii de achiziție publică; … m)<!–>urmărește permanent derularea în condiții corespunzătoare și legale a contractelor încheiate cu furnizorii; … n)–>elaborează împreună cu Compartimentul juridic și transmite Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor punctul de vedere al autorității contractante, în cazul unei contestații; … o)<!–>duce la îndeplinire măsurile impuse autorității contractante de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor; … p)–>introduce în SEAP documente, note, documentații, în vederea atribuirii de contracte. … +
Secţiunea a 10-aCompartimentul structura de securitate/C.S.T.I.C. +
Articolul 23(1)<!–>Atribuțiile principale ale Compartimentului structura de securitate în domeniul protecției informațiilor clasificate sunt următoarele:a)–>elaborează și supune spre aprobare conducerii Agenției normele interne de protecție a informațiilor clasificate, potrivit legii; … b)<!–>întocmește Programul de prevenire a scurgerii de informații clasificate și îl supune spre avizare Direcției generale de informații și protecție internă din cadrul M.A.I., denumită în continuare DGIPI, iar după aprobare acționează pentru aplicarea acestuia; … c)–>elaborează și actualizează proceduri privind activitățile de protecție a informațiilor clasificate și INFOSEC; … d)<!–>coordonează activitatea de protecție a informațiilor clasificate în toate componentele acesteia; … e)–>asigură relaționarea cu DGIPI, structura abilitată să coordoneze și să controleze măsurile privitoare la protecția informațiilor clasificate, potrivit legii; … f)<!–>coordonează activitatea compartimentelor speciale pentru evidența, întocmirea, păstrarea, procesarea, multiplicarea, transportul, transmiterea și distrugerea informațiilor clasificate, în condițiile legii; … g)–>gestionează incidentele de securitate în domeniu și propune măsuri pentru soluționarea acestora; … h)<!–>monitorizează activitatea de aplicare a normelor de protecție a informațiilor clasificate și modul de respectare a acestora; … i)–>consiliază conducerea Agenției în legătură cu toate aspectele privind securitatea informațiilor clasificate; … j)<!–>informează conducerea Agenției despre vulnerabilitățile și riscurile existente în sistemul de protecție a informațiilor clasificate și propune măsuri pentru înlăturarea acestora; … k)–>acordă sprijin reprezentanților autorizați ai instituțiilor abilitate, potrivit competențelor legale, pe linia verificării persoanelor pentru care se solicită accesul la informațiile clasificate; … l)<!–>organizează activități de pregătire specifică a personalului care are acces la informații clasificate; … m)–>asigură păstrarea și organizează evidența certificatelor de securitate și a autorizațiilor de acces la informații clasificate; … n)<!–>actualizează permanent evidența certificatelor de securitate și a autorizațiilor de acces la informații clasificate; … o)–>întocmește și actualizează listele cu informații clasificate elaborate și deținute de Agenție, pe clase și niveluri de secretizare; … p)<!–>prezintă directorului Agenției propuneri privind stabilirea obiectivelor, sectoarelor și locurilor de importanță deosebită pentru protecția informațiilor clasificate din sfera de responsabilitate și, după caz, solicită sprijin din partea DGIPI; … q)–>efectuează, cu aprobarea conducerii Agenției, controale privind modul de aplicare a măsurilor legale de protecție a informațiilor clasificate; … r)<!–>exercită alte atribuții în domeniul protecției informațiilor clasificate, potrivit legii; … s)–>împreună cu funcționarul de securitate organizează, coordonează și controlează activitatea de protecție a informațiilor clasificate la nivelul Agenției și centrelor regionale subordonate. … (2)<!–>Atribuțiile principale ale Compartimentului structura de securitate în domeniul INFOSEC sunt următoarele:a)–>elaborează și actualizează procedurile de securitate ale SIC; … b)<!–>evaluează implicațiile în planul securității privind modificările software, hardware, fireware și procedurale propuse pentru SIC (SPAD); … c)–>verifică dacă modalitățile de configurație a SIC (SPAD) afectează securitatea fizică și logică a acestora; … d)<!–>verifică modul de executare a întreținerii și actualizării software-ului pentru a nu periclita securitatea sistemului; … e)–>asigură un control riguros al mediilor de stocare a informațiilor și a documentației sistemului, verificând concordanța între clasa sau nivelul de secretizare a informațiilor stocate, marcajul de secretizare a informațiilor stocate și marcajul de secretizare a mediilor de stocare; … f)<!–>ia măsuri tehnice și organizatorice pentru protecția mediilor de stocare a informațiilor față de câmpurile electromagnetice și față de accesul neautorizat la informațiile clasificate; … g)–>execută controale privind modul de utilizare a mediilor de stocare a informațiilor; … h)<!–>asigură păstrarea și consultarea documentației și a datelor de evidență și control, în conformitate cu procedurile de securitate; … i)–>stabilește proceduri de verificare pentru utilizarea în SIC (SPAD) numai a software-ului autorizat; … j)<!–>asigură împreună cu administratorul de sistem/rețea aplicarea celor mai eficiente proceduri de creare a copiilor de rezervă și de recuperare software; … k)–>coordonează, urmărește și controlează modul în care se realizează accesul la toate serviciile rețelei INTERNET; … l)<!–>răspunde de menținerea tehnicii de calcul în stare de operativitate și de buna funcționare a acesteia și răspunde de integritatea și operativitatea software-ului de administrare a rețelelor și sistemelor de operare; … m)–>asigură utilizarea tehnicii de calcul din dotare, precum și a suporturilor externe de informație, în conformitate cu prevederile normelor și instrucțiunilor privind activitatea de informatică în unitățile M.A.I.; … n)<!–>coordonează și asigură asistență de specialitate pe timpul cercetării cazurilor de încălcare, reală sau prezumtivă, a prevederilor de securitate pe linie INFOSEC, a evaluării eventualelor prejudicii produse, precum și modul de recuperare a pagubelor produse; … o)–>monitorizează permanent toate aspectele de securitate specifice sistemelor informatice și de comunicații; … p)<!–>organizează activități de pregătire specifică INFOSEC a personalului care are acces la informații clasificate; … q)–>efectuează cu aprobarea conducerii activități de îndrumare, sprijin și control pe linia modului de aplicare a măsurilor legale de protecție a informațiilor clasificate pe linie INFOSEC, la nivelul Agenției și centrelor regionale. … +
Secţiunea a 10^1-aCompartimentul control(la 29-11-2022,
Capitolul IV a fost completat de Punctul 18, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
+
Articolul 23^1Atribuțiile principale ale Compartimentului control sunt următoarele:a)<!–>elaborează planul unic de controale de fond și controale tematice; … b)–>organizează și execută controale de fond, tematice și inopinate la structurile din cadrul Agenției, conform planificării sau dispozițiilor conducerii, potrivit normelor legale; … c)<!–>întocmește note și rapoarte cu concluziile rezultate din controale, propunând măsuri concrete pe linia eficientizării muncii; … d)–>verifică modul în care sunt îndeplinite măsurile stabilite în urma controalelor; … e)<!–>verifică sesizările, reclamațiile și plângerile formulate împotriva unor acte și fapte comise de personalul Agenției, în legătură cu exercitarea atribuțiilor de serviciu ori cu privire la încălcarea normelor de etică și comportament în societate; … f)–>face propuneri vizând perfecționarea dispozițiilor și a celorlalte acte normative interne, a situațiilor organizatorice, a metodelor și formelor specifice de evaluare a personalului; … g)<!–>efectuează cercetarea administrativă a pagubelor produse unității de către personalul Agenției, în vederea stabilirii răspunderii materiale a acestuia; … h)–>efectuează cercetarea prealabilă, în scopul stabilirii existenței/inexistenței abaterilor disciplinare comise de personalul Agenției; … i)<!–>întocmește registrul de riscuri prin centralizarea riscurilor de la nivelul Agenției; … j)–>răspunde de implementarea planului de integritate în cadrul Agenției, elaborează registrul de riscuri la corupție și colaborează cu Direcția Generală Anticorupție, respectiv Direcția Generală de Protecție Internă în acest domeniu; … k)<!–>asigură informarea structurilor Agenției cu privire la analizele, studiile, documentarele și buletinele transmise de către Direcția Generală Anticorupție. … –>(la 29-11-2022,
Secțiunea a 10^1-a din Capitolul IV a fost completată de Punctul 18, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
+
Secţiunea a 11-aCentrele regionale +
Articolul 24(1)<!–>Agenția are în componență 15 centre regionale, fără personalitate juridică, constituite în județele în care funcționează curți de apel.(2)–>Centrele regionale împotriva traficului de persoane au următoarele atribuții principale:a)<!–>dezvoltă la nivel regional campanii de informare și sensibilizare privind fenomenul traficului de persoane adresate publicului general și grupurilor aflate în situații de risc urmărind dezvoltarea capacității de autoprotecție a potențialelor victime; … b)–>asigură informarea și instruirea partenerilor instituționali și sociali cu privire la diferite aspecte ale traficului de persoane, statutul și drepturile victimelor, protejarea imaginii victimelor și corecta informare a opiniei publice, în scopul păstrării confidențialității datelor personale; … c)<!–>asigură formarea inițială și continuă a personalului M.A.I., care prin natura atribuțiilor poate intră în contact cu potențiale victime ale traficului de persoane, în scopul creării abilităților necesare identificării fenomenului la nivelul comunităților și al realizării intervenției primare de tip preventiv; … d)–>implementează programele și proiectele Agenției la nivel local; … e)<!–>monitorizează aplicarea și implementarea standardelor naționale specifice pentru serviciile specializate de asistență a victimelor traficului de persoane; … f)–>monitorizează implementarea Planului național de acțiune împotriva traficului de persoane la nivel regional; … g)<!–>referă victima traficului de persoane instituțiilor sau organizațiilor abilitate să ofere asistență și informează victima cu privire la serviciile disponibile; … h)–>menține contactul permanent cu victima/martorul și o/îl informează cu privire la modul de desfășurare a procesului penal; … i)<!–>asigură/facilitează în cooperare cu alte unități M.A.I. deplasarea victimelor/martorilor la instanță și protecția pe parcursul audierii; … j)–>facilitează colaborarea locală și regională între structurile implicate în lupta antitrafic; … k)<!–>desfășoară la nivel local activități de colectare a datelor și informațiilor privind situația persoanelor traficate, asistența acordată victimelor traficului de persoane și reintegrarea socială, precum și cu privire la participarea acestora în cadrul procesului penal; … l)–>realizează evaluarea inițială a nevoilor victimelor traficului de persoane și comunică structurilor abilitate datele de interes operativ rezultate, cu respectarea principiului confidențialității și a drepturilor victimei; … m)<!–>monitorizează funcționarea centrelor pentru asistența victimelor în conformitate cu standardele naționale specifice pentru serviciile specializate de asistență și protecție a victimelor traficului de persoane; … n)–>colectează, stochează, procesează și analizează date și informații cu caracter personal și statistic în domeniul lor de competență; … o)îndeplinesc orice alte atribuții stabilite de conducerea Agenției, potrivit competențelor. … +
Capitolul VDispoziții finale +
Articolul 25Întreg personalul Agenției are obligația de a cunoaște și aplica, în părțile ce îl privesc, prevederile prezentului regulament de organizare și funcționare. +
Articolul 25^1În cadrul relațiilor de muncă, personalului Agenției i se aplică dispozițiile legale privind egalitatea de șanse între femei și bărbați, fiind interzisă discriminarea pe orice fel de criterii.(la 29-11-2022,
Capitolul V a fost completat de Punctul 19, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
+
Articolul 26Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul regulament. +
Anexa nr. 1<!–>la regulament–>*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.<!–>
DIAGRAMA DE RELAȚII–>
a Agenției Naționale împotriva Traficului de Persoane<!–>–>
(la 29-11-2022,
Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 20, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
+
Anexa nr. 2<!–>la regulament–>*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.<!–>
ORGANIGRAMA–>
Agenției Naționale împotriva Traficului de Persoane<!–>–>
(la 29-11-2022,
Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 20, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
+
Anexa nr. 3Abrogată.(la 29-11-2022,
Anexa nr. 3 a fost abrogată de Punctul 21, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
+
Anexa nr. 4Abrogată.(la 29-11-2022,
Anexa nr. 4 a fost abrogată de Punctul 21, Articolul I din ORDINUL nr. 168 din 15 noiembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1149 din 29 noiembrie 2022
)
<!–>–>