REGULAMENT din 9 mai 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 674 din 28 iulie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 245 14/09/2005
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 15REFERIRE LALEGE 239 06/06/2003
ART. 15REFERIRE LAOG 14 30/01/2003 ART. 4
ART. 28REFERIRE LALEGE 544 12/10/2001
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 245 14/09/2005
ActulAPROBAT DEORDIN 121 09/05/2005
ActulCONTINUT DEORDIN 121 09/05/2005
ActulREFERIT DEORDIN 248 03/10/2005
ActulREFERIT DEMETODOLOGIE 03/10/2005

de organizare şi funcţionare a Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap



+
Partea IOrganizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap +
Articolul 1(1) Autoritatea Naţionala pentru Persoanele cu Handicap, denumita în continuare Autoritatea, este organizată şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.(2) Autoritatea coordonează la nivel central activităţile de protecţie specială şi de promovare a drepturilor persoanelor cu handicap, elaborand politicile, strategiile şi standardele în domeniul promovării drepturilor persoanelor cu handicap, asigurând urmărirea aplicării reglementărilor din domeniul propriu şi controlul activităţilor de protecţie specială a persoanelor cu handicap.
+
Articolul 2Autoritatea este condusă de un preşedinte, ajutat de un vicepreşedinte, care sunt numiţi prin decizie a primului-ministru şi sunt asimilaţi, din punct de vedere al salarizarii şi al celorlalte drepturi, cu funcţiile de secretar de stat şi subsecretar de stat.
+
Articolul 3Cheltuielile curente şi de capital necesare desfăşurării activităţii Autorităţii sunt finanţate de la bugetul de stat.
+
Articolul 4Autoritatea exercita controlul asupra modului în care sunt respectate şi promovate de instituţiile publice şi de celelalte persoane fizice şi juridice drepturile persoanelor cu handicap, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
+
Articolul 5În structura Autorităţii sunt cuprinse direcţii, servicii, birouri şi Comisia superioară de expertiza medicală a persoanelor cu handicap pentru adulti, iar în subordinea Autorităţii se afla inspecţiile regionale şi Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap (INPCESPH).
+
Articolul 6Încadrarea personalului din cadrul Autorităţii se face prin concurs sau prin examen, în condiţiile legii.
+
Partea a II-aFuncţiile şi atribuţiile Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap +
Articolul 7Autoritatea îndeplineşte următoarele funcţii:a) funcţia de strategie, prin care asigura fundamentarea, elaborarea, supunerea spre aprobare Guvernului, precum şi aplicarea strategiei naţionale în domeniu şi a programelor de reforma în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, cu respectarea tratatelor internaţionale la care România este parte;b) funcţia de reglementare, prin care asigura elaborarea cadrului normativ necesar în vederea realizării obiectivelor Strategiei naţionale privind protecţia specială şi integrarea socială a persoanelor cu handicap şi armonizării legislaţiei interne cu principiile şi normele tratatelor internaţionale la care România este parte;c) funcţia de administrare, prin care asigura gestionarea bunurilor din domeniul public şi privat al statului, pe care le are în administrare sau în folosinţă, după caz;d) funcţia de autoritate de stat, prin care exercită controlul asupra modului în care sunt respectate şi promovate de instituţiile publice şi de celelalte persoane juridice drepturile persoanelor cu handicap, în conformitate cu legislaţia în vigoare;e) funcţia de reprezentare, prin care asigura, în domeniul sau de activitate, reprezentarea pe plan intern şi extern a statului român.
+
Articolul 8(1) În realizarea obiectivelor sale Autoritatea îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) elaborează şi supune spre aprobare Guvernului, cu avizul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, Strategia naţionala privind protecţia specială şi integrarea socială a persoanelor cu handicap, în conformitate cu principiile şi normele internaţionale;b) organizează, coordonează şi controlează realizarea măsurilor de protecţie specială a persoanelor cu handicap şi a strategiei naţionale în domeniul respectiv;c) iniţiază, elaborează şi avizează actele normative din domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;d) acţionează pentru promovarea alternativelor de tip familial la protecţia institutionalizata a persoanelor cu handicap, prin dezvoltarea şi diversificarea serviciilor de recuperare şi reintegrare ambulatorii;e) analizează factorii carentiali, generatori ai handicapului, şi stabileşte măsurile adecvate de prevenire a apariţiei acestora;f) monitorizează respectarea drepturilor persoanelor cu handicap, realizarea accesibilitatilor, întocmeşte analize şi studii în domeniu şi elaborează metodologii de aplicare a măsurilor ce se impun pentru ameliorarea situaţiei în aceasta materie;g) întocmeşte studii în vederea propunerii unor măsuri de diversificare a resurselor economico-financiare, destinate sustinerii acţiunilor de protecţie specială a persoanelor cu handicap şi creşterii eficientei în gestionarea acestor resurse;h) realizează îndrumarea şi controlul în aplicarea şi respectarea legislaţiei în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, cu privire la aplicarea politicilor şi standardelor în activitatea instituţiilor de protecţie specială a persoanelor cu handicap, aflate în coordonarea sa;i) organizează activitatea de selecţie a personalului pentru aparatul propriu şi pentru structurile subordonate, activitatea de evaluare periodică, precum şi de perfecţionare a pregătirii profesionale a acestuia;j) organizează activitatea de instruire a personalului din cadrul instituţiilor de protecţie specială a persoanelor cu handicap, aflate în coordonare, în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale;k) iniţiază, cu avizul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, implementeaza şi evalueaza proiectele cu finanţare externa în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;l) finanţează şi cofinanteaza programe şi proiecte în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;m) colaborează cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului sau a ministerelor, cu autorităţile administraţiei publice locale, precum şi cu organizaţiile neguvernamentale, în acţiuni sociale comune de educaţie şi protecţie specială a persoanelor cu handicap, în vederea atenuarii, limitării sau eliminării consecinţelor handicapului, precum şi a reabilitării profesionale şi integrării lor în societate;n) iniţiază, negociaza şi încheie, prin împuternicirea Guvernului, documente de cooperare internationala în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;o) dezvolta un sistem de informare şi consultanţa accesibil persoanelor cu handicap şi familiilor acestora;p) sprijină crearea unei reţele naţionale de unităţi protejate, ca parte a unei strategii globale de angajare în munca a persoanelor cu handicap;q) elaborează, coordonează şi monitorizează planurile de acţiune privind implementarea strategiilor în domeniu;r) urmăreşte implementarea planului naţional de acţiune în acest domeniu;s) asigura crearea şi dezvoltarea unei baze de date referitoare la persoanele cu handicap, compatibila cu cea a sistemului naţional de asistenţa socială;t) elaborează standarde privind calitatea serviciilor oferite persoanelor cu handicap;u) evalueaza necesarul şi calitatea serviciilor, stabileşte planuri noi de dezvoltare a serviciilor pe baza nevoilor reale din comunitate;v) coordonează şi evalueaza activitatea comisiilor de expertiza medicală a persoanelor cu handicap pentru adulti, informand despre aceasta autorităţile administraţiei publice locale;w) autorizeaza persoanele juridice de drept public sau privat, cu avizul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, sa desfăşoare activităţi în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;x) realizează inspecţii ale serviciilor prestate persoanelor cu handicap în cadrul instituţiilor de protecţie specială a persoanelor cu handicap;y) controlează modul de respectare a reglementărilor legale în vigoare în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;z) participa în calitate de partener la diverse proiecte şi programe, cu finanţare naţionala şi internationala, în domeniul sau de activitate.(2) În îndeplinirea atribuţiilor de control ce îi revin Autoritatea are dreptul să solicite informaţii şi documente, în condiţiile legii, de la orice persoană juridică publică sau privată ori de la persoane fizice implicate în sfera sa de competenţa, acestea având obligaţia de a le pune la dispoziţie în termen de 15 zile calendaristice de la data solicitării.(3) Autoritatea îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul sau de activitate.
+
Partea a III-aConducerea Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap pe niveluri ierarhice +
Capitolul IPreşedintele +
Articolul 9(1) Preşedintele conduce întreaga activitate a Autorităţii şi o reprezintă în raporturile cu Guvernul, cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice şi private, precum şi cu persoane juridice şi fizice, române sau străine.(2) Preşedintele este ordonator secundar de credite delegat, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei.(3) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele emite ordine şi instrucţiuni.(4) Preşedintele răspunde în faţa Guvernului şi a ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei pentru întreaga activitate a Autorităţii.
+
Articolul 10Preşedintele Autorităţii îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) organizează, coordonează şi controlează aplicarea actelor normative emise potrivit legii în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;b) coordonează şi controlează aplicarea strategiei naţionale în domeniu şi a planului/planurilor naţional/ naţionale de acţiune;c) fundamentează şi elaborează propuneri pentru bugetul Autorităţii şi răspunde, potrivit legii, de execuţia acestuia, fiind ordonator secundar de credite;d) iniţiază, negociaza şi încheie, prin împuternicirea Guvernului, documente de cooperare internationala în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;e) urmăreşte şi controlează aplicarea convenţiilor şi a acordurilor internaţionale la care România este parte, în domeniul de activitate al Autorităţii;f) ia măsuri pentru comunicarea prin mediile potrivite (radio, TV, Internet, publicaţii de specialitate, tiparituri proprii etc.) a mesajelor ce contribuie la realizarea strategiei şi a planului naţional de acţiune în domeniu;g) autorizeaza unităţile protejate din domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;h) avizează organizaţiile neguvernamentale din domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;i) aproba fişele posturilor de conducere, stabilind atribuţiile, sarcinile şi limitele de competenţa ale acestora;j) organizează şi coordonează activitatea de audit public intern.
+
Articolul 11Preşedintele Autorităţii îndeplineşte şi alte atribuţii specifice domeniului de activitate al Autorităţii, stabilite prin acte normative, prin decizie a primului-ministru sau prin ordin al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei.
+
Capitolul IICabinetul demnitarului +
Articolul 12Cabinetul demnitarului este un compartiment organizatoric distinct, format din: director de cabinet, asistent de cabinet, consilier personal, secretar personal şi curier personal.
+
Articolul 13(1) Personalul din cadrul Cabinetului demnitarului este numit sau eliberat din funcţie numai prin ordin al preşedintelui Autorităţii.(2) Personalul încadrat în Cabinetul demnitarului este angajat cu contract individual de muncă pe durata determinata.(3) Atribuţiile membrilor Cabinetului demnitarului sunt prevăzute în fişele de post.
+
Articolul 14Activitatea Cabinetului demnitarului este coordonata de către directorul de cabinet, care răspunde în faţa preşedintelui în acest sens.
+
Capitolul IIIVicepreşedintele +
Articolul 15(1) Vicepreşedintele îl ajuta pe preşedinte în îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap, aprobată şi modificată prin Legea nr. 239/2003, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Vicepreşedintele îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) coordonează procesul de monitorizare a respectării drepturilor persoanelor cu handicap;b) coordonează activitatea Comisiei superioare de expertiza medicală a persoanelor cu handicap pentru adulti;c) coordonează activitatea Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;d) semnează în mod curent corespondenta referitoare la petiţii.(3) În situaţia în care preşedintele, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile curente, poate delega exercitarea acestora vicepreşedintelui.(4) Dacă preşedintele este absent mai mult de 48 de ore, vicepreşedintele poate exercita atribuţiile curente ale acestuia.
+
Articolul 16Vicepreşedintele îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin ordin al preşedintelui Autorităţii.
+
Capitolul IVSecretarul general +
Articolul 17(1) Secretarul general este înalt funcţionar public, numit şi salarizat în condiţiile legii, subordonat preşedintelui şi vicepreşedintelui.(2) Secretarul general asigura stabilitatea funcţionarii Autorităţii şi realizarea legăturilor functionale dintre structurile Autorităţii.(3) Secretarul general este coordonatorul colectivului de lucru care are drept obiectiv principal iniţierea proiectelor de acte normative.
+
Articolul 18Secretarul general coordonează activitatea curenta a tuturor compartimentelor din cadrul Autorităţii.
+
Articolul 19Secretarul general îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) stabileşte măsuri pentru buna organizare a compartimentelor şi activităţilor cu caracter funcţional din cadrul Autorităţii şi asigura legătură operativă dintre preşedinte şi conducătorii tuturor compartimentelor din Autoritate şi unităţile subordonate;b) prezintă propuneri de măsuri necesare pentru iniţierea, aplicarea şi respectarea actelor normative în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, în vederea asigurării bunului mers al Autorităţii;c) primeşte, transmite şi urmăreşte avizarea de către ministere sau de celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale a proiectelor de acte normative iniţiate de Autoritate şi asigura avizarea actelor normative primite de la alţi initiatori, în termenele prevăzute de lege;d) urmăreşte realizarea corecta şi la termenele stabilite a tuturor activităţilor şi sarcinilor stabilite de preşedinte şi de vicepreşedinte;e) semnează lucrările şi corespondenta, răspunzând potrivit sarcinilor stabilite de preşedinte şi de vicepreşedinte;f) colaborează cu compartimentele de specialitate din cadrul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, Secretariatului General al Guvernului, cu secretarii generali din celelalte ministere şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi cu secretarii judeţelor şi sectoarelor municipiului Bucureşti, cu personalul public cu funcţii de conducere din prefecturi şi cu directorii serviciilor publice de asistenţa socială din subordinea consiliilor judeţene sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, în probleme privind protecţia persoanelor cu handicap;g) asigura cunoaşterea legislaţiei în domeniu de către personalul din Autoritate şi din unităţile subordonate;h) urmăreşte şi asigura finalizarea actelor normative care au fost iniţiate de Autoritate;i) constituie colective de lucru pentru proiectele de acte normative, unde vor fi atrasi reprezentanţi ai societăţii civile naţionale şi internaţionale, precum şi reprezentanţi ai instituţiilor publice şi private, interne şi internaţionale;j) monitorizează şi controlează elaborarea raportarilor periodice, prevăzute de reglementările în vigoare;k) asigura modificarea şi completarea ordinelor preşedintelui Autorităţii în raport cu modificările legislaţiei în domeniu;l) monitorizează organizarea bazei de date de la nivelul compartimentelor Autorităţii şi al instituţiilor din subordinea acesteia, astfel încât să fie accesibila, utila, completa şi compatibila cu scopul pentru care a fost constituită şi cu alte baze de date la care se raportează;m) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de lege sau repartizate de preşedinte, conform raportului de subordonare.
+
Capitolul VConducătorii direcţiilor, serviciilor şi birourilor +
Articolul 20Conducătorii direcţiilor, serviciilor şi birourilor din cadrul Autorităţii îndeplinesc următoarele atribuţii:a) organizează sau, după caz, coordonează şi controlează realizarea corecta şi în termen de către personalul din subordine a activităţilor şi sarcinilor stabilite de preşedinte, vicepreşedinte sau de secretarul general;b) răspund de încărcarea echilibrata cu sarcini a salariaţilor şi elaborează fişa postului pentru fiecare salariat;c) se asigura ca activitatea compartimentelor pe care le coordonează se desfăşoară organizat, pe baza unui program de activitate;d) organizează şi urmăresc ca personalul din subordine sa cunoască legislaţia aplicabilă domeniului lor de activitate şi acţionează pentru respectarea acesteia;e) participa la elaborarea sau, după caz, realizează lucrări de complexitate ori de importanţa deosebită, corespunzătoare funcţiei de conducere în care sunt încadraţi;f) repartizează spre rezolvare corespondenta şi celelalte lucrări care intră în atribuţiile departamentului pe care îl conduc şi dau îndrumările corespunzătoare în vederea rezolvarii acestora în termenul stabilit de conducerea Autorităţii;g) semnează, potrivit competentelor stabilite pe linie ierarhica, lucrările şi corespondenta realizată în cadrul direcţiei respective;h) urmăresc elaborarea în termen a studiilor, sintezelor, rapoartelor, metodologiilor, proiectelor de acte normative şi a tuturor celorlalte lucrări repartizate de preşedinte, vicepreşedinte sau de secretarul general;i) stabilesc, în limita competentelor acordate, relaţii de colaborare cu persoanele juridice fără scop patrimonial autorizate sa desfăşoare activităţi în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;j) reprogramează concediile de odihnă pentru salariaţii din subordine, urmăresc şi avizează efectuarea concediilor de odihnă conform programării;k) asigura, în conformitate cu legislaţia în vigoare, respectarea normelor de disciplina de către funcţionarii publici din subordine, sancţionează şi sesizează comisia de disciplina pentru aplicarea de sancţiuni persoanelor care au săvârşit abateri;l) asigura colaborarea cu celelalte compartimente;m) răspund în faţa preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a secretarului general pentru activitatea desfăşurată, prezentând periodic sau ori de câte ori este nevoie un raport de activitate, relevand problemele din compartimentul pe care îl conduc;n) asigura întocmirea şi actualizarea permanenta a bazei de date din domeniul specific de activitate;o) realizează propuneri de măsuri şi acţiuni de realizare a strategiilor în domeniu;p) asigura o relationare competenţa şi corecta cu petitionarii şi colaboratorii de orice fel cu care personalul Autorităţii intră în relaţii de serviciu;q) realizează propuneri pentru îmbunătăţirea calităţii activităţilor din cadrul Autorităţii în vederea apărării drepturilor persoanelor cu handicap;r) evalueaza şi asigura evaluarea profesională a personalului din subordine;s) desemnează persoana care gestionează registrul special de corespondenta, precum şi persoanele care fac parte din grupuri de lucru;t) îndeplinesc orice alte atribuţii prevăzute de lege sau repartizate de preşedinte, vicepreşedinte sau de secretarul general, conform raportului de subordonare.
+
Capitolul VIPersonalul cu funcţii de execuţie +
Articolul 21(1) Autoritatea are angajaţi funcţionari publici şi personal contractual, potrivit legii.(2) Sarcinile specifice fiecărui angajat sunt stabilite în fişa postului.
+
Articolul 22Funcţionarii publici şi personalul contractual răspund în faţa conducătorilor ierarhici de îndeplinirea îndatoririlor de serviciu stabilite în fişa postului.
+
Capitolul VIICircuitul documentelor în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap +
Articolul 23(1) Toate documentele care intra şi ies din Autoritate, inclusiv faxurile şi mesajele prin posta electronică (e-mail) care au legătură în mod direct cu activitatea Autorităţii, se înregistrează de către persoanele care au atribuţii în acest sens, în registrul general al Autorităţii.(2) După înregistrare, documentele prevăzute la alin. (1) se prezintă preşedintelui Autorităţii, care le va repartiza, în funcţie de natura solicitării, compartimentelor de specialitate.(3) Documentele astfel repartizate sunt predate persoanelor cu atribuţii în acest sens, care vor consemna în registrul general sau special compartimentul la care au fost repartizate documentele, data repartizării, precum şi termenul stabilit de conducerea Autorităţii în vederea formulării răspunsului.(4) Direcţiile, serviciile şi birourile, prin persoane desemnate de conducătorii acestora, preiau documentele sub semnatura în registrul general, menţionând data.(5) Conducătorii direcţiilor, serviciilor şi birourilor au obligaţia de a repartiza documentele astfel primite salariaţilor din subordine, în funcţie de competente, cu rezoluţii privind modalitatea optima şi termenul de rezolvare, în conformitate cu prevederile legii şi cu dispoziţiile preşedintelui Autorităţii.(6) Lucrările rezolvate, împreună cu documentul iniţial, semnate de persoana care le-a redactat, se prezintă spre semnare în vederea însuşirii pe cale ierarhica.
+
Articolul 24(1) Documentele şi corespondenta privind reprezentarea Autorităţii în raporturile cu Preşedintele României, Parlamentul, Guvernul, ministerele, cu celelalte instituţii publice centrale şi locale, cu persoane juridice sau fizice române ori străine se elaborează de compartimentele de specialitate, se avizează de vicepreşedinte sau de secretarul general, după caz, şi se semnează de preşedinte; în acest caz numai copiile lucrărilor se semnează în conformitate cu prevederile art. 23 alin. (6); ştampila preşedintelui se aplică numai pe originalul lucrării.(2) În situaţia absentei preşedintelui din Autoritate pe o perioadă mai mare de 48 de ore, documentele prevăzute la alin. (1) se semnează în aceleaşi condiţii de către vicepreşedinte.
+
Articolul 25(1) Lucrările originale se transmit, după semnarea de către preşedinte, vicepreşedinte sau secretarul general, persoanelor desemnate sa înregistreze în registrul general data expedierii.(2) Petitionarilor li se transmit răspunsurile prin posta, posta militară pentru instituţiile publice sau sub semnatura.
+
Articolul 26(1) Proiectele de ordine şi contractele se prezintă spre semnare preşedintelui Autorităţii numai după obţinerea avizelor de la compartimentele de specialitate.(2) Proiectele de ordine se redactează de compartimentele de specialitate şi se avizează pentru legalitate de Serviciul juridic, contencios şi resurse umane.(3) Proiectele de ordine şi contractele se redactează cel puţin în 3 exemplare originale, dintre care un exemplar se arhiveaza la cabinetul preşedintelui, un exemplar se arhiveaza la Serviciul juridic, contencios şi resurse umane, iar cel de-al treilea exemplar se comunică persoanei la care se referă sau compartimentului de care a fost elaborat.(4) Ordinele emise de preşedinte primesc număr într-un registru special, care se tine la cabinetul preşedintelui.(5) Protocoalele şi memorandumurile semnate de preşedinte se înregistrează în Registrul general şi se arhiveaza la cabinetul preşedintelui.
+
Articolul 27Răspunsurile la întrebările adresate de petitionari pe site-ul Autorităţii pot fi semnate de conducătorii compartimentelor de specialitate, în măsura în care nu angajează răspunderea patrimonială a Autorităţii.
+
Partea a IV-aAtribuţiile compartimentelor din structura organizatorică a Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap +
Capitolul IDirecţia organizare interna şi comunicare +
Articolul 28(1) Direcţia organizare interna şi comunicare este condusă de un director şi este formată din două servicii: Serviciul juridic, contencios şi resurse umane şi Serviciul administrativ şi contabilitate.(2) Direcţia organizare interna şi comunicare are următoarele atribuţii principale:a) organizează şi coordonează comunicarea cu persoanele fizice şi juridice, cu instituţiile şi organismele din domeniu sau interesate de domeniu;b) colaborează cu instituţiile mediatice;c) se implica în organizarea şi participarea la evenimente pentru promovarea imaginii Autorităţii şi a drepturilor persoanelor cu handicap;d) contribuie la elaborarea documentelor sectoriale necesare implementarii planului naţional de acţiune pentru ocuparea forţei de muncă;e) constituie o baza de date cu agenţii economici care doresc angajarea de persoane cu handicap;f) elaborează şi implementeaza strategia de comunicare a Autorităţii cu organizaţiile neguvernamentale;g) promovează activităţile şi mesajele Autorităţii în mediile de comunicare potrivite;h) evalueaza imaginea instituţiei şi stabileşte măsuri pentru îmbunătăţirea acesteia;i) asigura evidenta actualizată a instituţiilor cu care colaborează Autoritatea;j) asigura legătură între Autoritate şi comunitate, facilitand accesul petentului la informaţiile de interes din domeniul protecţiei persoanelor cu handicap prin intermediul audientelor;k) elaborează, împreună cu celelalte compartimente, raportul periodic de activitate, cel puţin o dată pe an, care urmează să fie publicat în Monitorul Oficial al României,Partea a III-a;l) asigură realizarea abonamentelor la presa şi agenţiile de presa, în condiţiile legii;m) coordonează sumarul paginii de Internet a Autorităţii şi verifica modul de transmitere a informaţiilor pe site-ul propriu de către direcţiile din cadrul Autorităţii;n) furnizează informaţii centrelor de consiliere din cadrul consiliilor judeţene, respectiv locale, în domeniul protecţiei sociale;o) operează scăderea petitiilor soluţionate în registrul de evidenta a petitiilor primite şi asigura expedierea acestora;p) coordonează punctul de informare, documentare şi consiliere;q) avizează lucrările, documentele şi răspunsurile către petitionari sau alte entităţi, din punct de vedere al conformitatii cu legislaţia;r) monitorizează problematica persoanelor cu handicap semnalata în corespondenta şi audiente;s) actualizează baza de date în corelatie cu legislaţia şi reglementările specifice activităţii Autorităţii, atât naţionale cat şi internaţionale, şi o face disponibilă personalului şi pe site-ul Autorităţii;t) furnizează informaţii la solicitarile verbale sau scrise ale reprezentanţilor mass-media, cu referire la aspecte ale protecţiei persoanelor cu handicap şi la respectarea standardelor de către instituţiile aflate în coordonarea Autorităţii, potrivit Legii nr. 544/2001;u) elaborează şi transmite comunicatele de presa (pe site-ul propriu, la agenţiile de presa) referitoare la evenimentele şi activităţile desfăşurate în cadrul Autorităţii şi semnaleaza în mass-media initiativele legislative din domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;v) sesizează situaţiile cu potenţial conflictual semnalate de mass-media, referitoare la persoanele cu handicap din familii sau din instituţii aflate în coordonarea metodologică a Autorităţii, cu redactarea şi transmiterea raspunsurilor, în virtutea dreptului la replica, acolo unde este cazul;w) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau repartizate de preşedinte, vicepreşedinte sau de secretarul general, conform raportului de subordonare.I.1. Serviciul juridic, contencios şi resurse umane
+
Articolul 29(1) Serviciul juridic, contencios şi resurse umane îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) avizează, la cererea conducerii, documentele care pot angaja răspunderea patrimonială a Autorităţii, precum şi orice alte acte ce produc efecte juridice;b) efectuează studii, analize şi documentaţii privind oportunitatea iniţierii sau modificării unor acte normative;c) participa la elaborarea proiectelor de acte normative în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;d) face propuneri pentru soluţionarea unor probleme rezultate din aplicarea legislaţiei în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;e) avizează, din punct de vedere al tehnicii legislative şi al corelării cu prevederile altor reglementări, toate proiectele de acte normative iniţiate de ministere şi organe centrale, care au ca obiect reglementarea unor aspecte legate de domeniul de activitate al serviciului, solicitând şi punctul de vedere al Direcţiei integrare europeană în problemele cu stricta referire la armonizarea legislaţiei cu acquis-ul comunitar;f) avizează legalitatea contractelor civile şi comerciale prin care este angajata răspunderea patrimonială a Autorităţii;g) asigura reprezentarea Autorităţii în raporturile cu instanţele judecătoreşti de drept comun şi de contencios administrativ;h) participa la organizarea şi urmărirea acţiunilor de informare privind legislaţia în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;i) organizează şi urmăreşte activitatea de cunoaştere a legislaţiei în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, prin organizarea de instruiri, simpozioane etc. cu personalul din Autoritate şi din subordinea acesteia;j) participa la pregătirea pentru ratificarea de convenţii internaţionale în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;k) oferă consiliere juridică în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap persoanelor fizice şi juridice interesate şi rezolva orice alte lucrări cu caracter juridic;l) elaborează proiectele de hotărâri ale Guvernului privind recunoaşterea utilităţii publice a asociaţiilor, fundaţiilor sau federaţiilor care îşi desfăşoară activitatea în sfera de competenţa a Autorităţii;m) verifica îndeplinirea de către persoanele juridice fără scop patrimonial a condiţiilor cerute de lege în vederea obţinerii personalităţii juridice, propunand preşedintelui eliberarea sau neeliberarea avizului necesar;n) verifica documentaţia depusa de solicitanţi în vederea autorizării ca unităţi protejate şi avizează pentru legalitate autorizaţia de funcţionare;o) asigura întocmirea ordinelor de încadrare, promovare sau încetare a activităţii şi difuzarea acestora către direcţiile şi persoanele interesate;p) păstrează şi completează la zi Registrul general de evidenta a salariaţilor şi dosarele personale ale fiecărui salariat;q) verifica şi înaintează spre avizare statul de funcţii al inspecţiilor regionale şi al Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;r) întocmeşte necesarul de credite pentru cheltuielile de personal;s) organizează, participa şi coordonează, implicând toţi factorii relevanti, la activităţile legate de recrutarea şi selecţia personalului nou pentru aparatul propriu şi pentru structurile din subordinea/în coordonarea Autorităţii;t) întocmeşte ordinele de încetare sau de modificare a raporturilor juridice de muncă ori de serviciu ale salariaţilor şi asigura comunicarea acestora direcţiilor şi persoanelor interesate;u) se asigura de respectarea confidenţialităţii documentelor;v) asigura evaluarea performantelor profesionale individuale pentru personalul contractual nou-angajat şi promovat şi pentru funcţionarii publici;w) organizează şi coordonează, în limitele competentelor legale şi în relaţie cu Agenţia Naţionala a Funcţionarilor Publici, activităţile de evaluare a personalului Autorităţii şi a instituţiilor din subordinea acesteia, inclusiv la nivelul serviciilor specializate;x) asigura înregistrarea în evidente şi înaintarea spre plata Serviciului administrativ şi contabilitate a drepturilor băneşti, în cazul concediilor medicale;y) asigura stabilirea drepturilor de concediu de odihnă, precum şi a altor concedii prevăzute de legislaţia în vigoare şi tine evidenta efectuării acestora;z) asigura evidenta declaraţiilor pe baza cărora se acordă deducerile personale suplimentare;aa) întocmeşte dosarele de pensionare pentru limita de vârsta, pensionare pentru invaliditate sau pentru pensie de urmaş;bb) întocmeşte fişa colectivă de prezenta;cc) păstrează evidenta orelor prestate peste programul de lucru;dd) întocmeşte statele de plată pentru personalul Autorităţii, precum şi toată documentaţia necesară pentru plata drepturilor salariale cuvenite personalului Autorităţii şi al unităţilor subordonate, inclusiv documentaţia pentru declaraţiile privind obligaţiile la bugetul asigurărilor sociale de stat, aferente salariilor;ee) întocmeşte statul de funcţii al aparatului propriu, în vederea aprobării de către Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, precum şi lucrările pentru modificarea şi completarea lui;ff) tine evidenta sancţiunilor disciplinare ale angajaţilor şi efectuează retinerile din salarii, după caz;gg) face demersurile necesare promovării angajaţilor şi eliberează la cererea acestora copii de pe actele aflate la dosarul personal;hh) asigura condica de prezenta la începutul şi terminarea programului;îi) păstrează fişele de post, coordonează întocmirea şi actualizarea acestora pentru toţi angajaţii Autorităţii;jj) întocmeşte şi tine evidenta fişelor fiscale pentru toţi salariaţii Autorităţii;kk) se asigura ca toţi angajaţii au semnat documentele de luare la cunoştinţa şi de instruire pentru protecţia muncii, conform prevederilor legale în vigoare pentru personalul Autorităţii, indeplinind toate formalităţile necesare;ll) asigura cunoaşterea şi respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare şi a regulamentului de ordine interioară ale Autorităţii. Pentru aceasta se va îngriji de afişarea celor două documente la sediul instituţiei;mm) propune şi coordonează diferite programe de formare, instruire şi specializare, în vederea creşterii gradului de profesionalism al personalului Autorităţii, inclusiv pentru personalul de la nivelul instituţiilor subordonate/ coordonate şi al serviciilor specializate;nn) informează personalul executiv şi conducerea instituţiei în legătură cu prevederile legislaţiei referitoare la resursele umane, la statutul funcţionarului public, precum şi ale altor legi din aria de activitate a serviciului; asigura cunoaşterea şi respectarea acestora la nivelul Autorităţii şi al instituţiilor din subordine.(2) Serviciul juridic, contencios şi resurse umane îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de conducerea Autorităţii.I.2. Serviciul administrativ şi contabilitate
+
Articolul 30Serviciul administrativ şi contabilitate îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) asigura repartizarea fondurilor necesare pentru plata drepturilor cuvenite persoanelor cu handicap către consiliile judeţene sau consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, inclusiv pentru proiecte derulate în sensul sprijinirii persoanelor cu handicap;b) organizează evidenţa contabilă a Autorităţii;c) întocmeşte situaţii privind monitorizarea cheltuielilor de personal;d) fundamentează şi elaborează propuneri de buget atât pentru proiectul anual, cat şi pentru cel rectificativ;e) primeşte, analizează şi întocmeşte necesarul fizic şi valoric al activelor fixe achiziţionate din investiţii, în limita bugetului aprobat prin lege;f) urmăreşte angajarea patrimonială a Autorităţii în baza aprobării conducerii acesteia, cu avizul Serviciului juridic, contencios şi resurse umane;g) întocmeşte şi verifica situaţia financiară a Autorităţii, darea de seamna contabila şi raportul explicativ;h) asigura schimbul permanent de date şi informaţii cu direcţiile de resort din cadrul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei;i) întocmeşte notele contabile pentru operaţiuni specifice;j) întocmeşte fişele de conturi;k) propune conducerii Autorităţii declanşarea inventarierii anuale a patrimoniului instituţiei;l) recuperează eventualele pagube constatate conform procesului-verbal întocmit de comisia de inventariere a patrimoniului, stabilită prin ordin al preşedintelui;m) analizează şi avizează propunerile privind scoaterea din funcţiune a mijloacelor fixe şi clasarea sau declasarea celorlalte dotări şi materiale, conform propunerilor făcute de cei în drept;n) verifica şi centralizează trimestrial situaţiile financiare ale Autorităţii, inspecţiilor regionale şi Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;o) urmăreşte încadrarea în creditele bugetare aprobate prin lege a cheltuielilor planificate;p) acorda viza de control financiar preventiv;q) întocmeşte şi transmite lunar ordonatorului principal de credite documentaţia necesară deschiderilor de credite (pentru cheltuieli materiale, transferuri şi subvenţii, în baza necesarului transmis de inspecţiile regionale, consiliile judeţene şi locale, Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap şi asociaţii, iar pentru cheltuieli de personal, în baza necesarului transmis de Serviciul juridic, contencios şi resurse umane);r) asigura plata efectivă a drepturilor salariale ale personalului Autorităţii, în urma întocmirii şi verificării documentaţiei Serviciului juridic, contencios şi resurse umane;s) în baza dispoziţiei Serviciului juridic, contencios şi resurse umane, propune decizii de imputare privind recuperarea eventualelor pagube aduse patrimoniului instituţiei;t) emite ordine de plată privind achitarea facturilor furnizorilor de bunuri materiale şi servicii, beneficiarilor de subvenţii şi pentru achitarea obligaţiilor către buget ce decurg din plata drepturilor salariale;u) întocmeşte documentaţia în baza căreia se efectuează operaţiuni de încasări şi plati în numerar;v) verifica şi centralizează lunar execuţia bugetară a Autorităţii, inspecţiilor regionale, Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap şi direcţiilor generale de asistenţa socială şi protecţia copilului (drepturile persoanelor cu handicap);w) prezintă preşedintelui lunar, până la data de 10 a fiecărei luni, necesarul de materiale pe direcţii, servicii, birouri şi cabinete, pentru luna următoare;x) organizează şi supraveghează efectuarea curăţeniei în sediul Autorităţii şi pe căile de acces;y) păstrează în stare buna de funcţionare toate bunurile materiale şi utilitatile alfate în proprietatea sau în folosinţă Autorităţii, face propuneri de innoire, imbunatatire şi reparare a acestora;z) organizează şi asigura respectarea normelor P.S.I.;aa) întocmeşte notele de intrare-recepţie pentru achiziţiile Autorităţii şi asigura semnarea acestora de cei în drept;bb) înregistrează mijloacele fixe şi obiectele de inventar în registrul de inventar şi completează fişele de inventar pe locuri de folosinţă şi persoane;cc) asigura protocolul pentru intalniri de lucru cu invitaţi interni sau externi şi pentru cabinetul preşedintelui şi vicepreşedintelui, în condiţiile legii;dd) urmăreşte şi verifica deconturile pentru cheltuielile angajate de personalul Autorităţii privind deplasarile în ţara şi în străinătate şi plata achiziţiilor efectuate prin casierie;ee) întocmeşte necesarul de credite pentru cheltuielile de personal;ff) asigura administrarea tuturor resurselor Autorităţii pentru bunul mers al instituţiei;gg) completează în baza de date a furnizorilor şi potenţialilor furnizori ofertanţi informaţiile solicitate de conducerea Autorităţii;hh) ia măsurile necesare pazei sediului Autorităţii;îi) coordonează activitatea soferilor şi administrarea mijloacelor de transport ale Autorităţii;jj) întocmeşte ordonantarile de plată în urma verificării existenţei angajamentelor;kk) întocmeşte repartizarea pe trimestre a cheltuielilor aprobate în buget;ll) repartizează inspecţiilor regionale bugetul aprobat;mm) efectuează amortizarea lunară a activelor fixe corporale şi necorporale aflate în patrimoniu;nn) verifica lunar cheltuielile efectuate de asociaţiile care primesc subvenţii de la Autoritate;oo) monitorizează lunar cheltuielile de personal ale Autorităţii şi inspecţiilor regionale, urmând a fi raportate Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei;pp) asigura organizarea arhivei conform reglementărilor în vigoare;qq) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau repartizate de preşedinte, vicepreşedinte sau de secretarul general, conform raportului de subordonare.
+
Capitolul IIAtribuţiile Direcţiei integrare europeană +
Articolul 31(1) Direcţia integrare europeană este condusă de un director şi este compusa din două compartimente: Biroul programe şi proiecte şi Serviciul metodologie, standardizare şi licentiere.(2) Direcţia integrare europeană îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) elaborează şi propune strategia de protecţie specială (art. 50 din Constituţie) a persoanelor cu handicap, în conformitate cu politicile naţionale, cu principiile şi normele internaţionale, precum şi planurile de implementare a acesteia;b) elaborează, coordonează, evalueaza şi implementeaza programele şi proiectele, cu finanţare naţionala şi internationala, ce se adresează persoanelor cu handicap;c) asigura armonizarea acţiunilor Autorităţii cu cele ale statelor Uniunii Europene în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;d) coordonează proiectele de accesibilizare;e) coordonează proiectele de integrare profesională;f) monitorizează modul în care sunt derulate activităţile de protecţie a persoanelor cu handicap;g) reprezintă Autoritatea în relaţiile cu finantatorii, cu organizaţiile neguvernamentale, cu grupurile de interese etc. în problemele legate de protecţia persoanelor cu handicap, cu mandat din partea preşedintelui Autorităţii;h) găseşte şi mobilizeaza resurse în vederea implementarii strategiei şi/sau pentru susţinerea acţiunilor de protecţie a persoanelor cu handicap şi/sau apartinatorilor acestora;i) reprezintă Autoritatea în diferite grupuri de lucru, în comisii interministeriale tetrapartide sau intersectoriale, înfiinţate la nivel naţional sau internaţional, cu avizul preşedintelui Autorităţii;j) monitorizează modul de aplicare în legislaţia naţionala a rezolutiilor şi recomandărilor organismelor europene;k) monitorizează stadiul de implementare a Strategiei naţionale privind protecţia specială şi integrarea socială a persoanelor cu handicap şi a planului naţional de acţiune;l) elaborează fise de monitorizare a stadiului de implementare a acquis-ului comunitar şi a tabelului de concordanta.(3) În vederea îndeplinirii atribuţiilor specifice conexe, Direcţia integrare europeană colaborează strâns cu Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap.(4) Direcţia integrare europeană îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege sau repartizate de preşedinte, vicepreşedinte ori de secretarul general, conform raportului de subordonare.II.1. Biroul programe şi proiecte
+
Articolul 32(1) Biroul programe şi proiecte îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) coordonează elaborarea strategiei naţionale în domeniu, în conformitate cu politicile naţionale, cu rezoluţiile şi recomandările forurilor sau ale organismelor internaţionale la care România este parte semnatara ori pe care România le agreeaza;b) elaborează, implementeaza, acolo unde este cazul, monitorizează şi evalueaza programele şi proiectele finanţate de Autoritate sau de la bugetul de stat, în condiţiile legii;c) elaborează, implementeaza, acolo unde cazul, monitorizează şi evalueaza programele şi proiectele cu finanţare externa, în condiţiile legii;d) elaborează metodologii pentru implementarea, monitorizarea şi evaluarea programelor şi proiectelor cu finanţare interna;e) elaborează proceduri şi instrumente pentru restructurarea instituţiilor rezidentiale de protecţie a persoanelor cu handicap; propune preşedintelui Autorităţii emiterea avizului cu privire la acestea;f) iniţiază, aproba şi urmăreşte derularea programelor în condiţiile legii;g) elaborează documente de poziţie şi documente de poziţie complementare;h) participa la programarea PHARE anuală prin elaborarea de proiecte în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap şi a celorlalte programe externe;i) identifica şi mobilizeaza surse de finanţare interne şi internaţionale pentru derularea unor proiecte în domeniu;j) participa prin proiecte la programe lansate prin Comisia Europeană, focalizate pe prioritati ce vizează persoanele cu handicap: FP6 (DG Research/Science and Society), Leonardo da Vinci, Socrates sau altele asemenea;k) organizează cursuri de instruire pentru scrierea de proiecte;l) asigura funcţionarea unităţii de implementare a proiectelor cu finanţare PHARE (UIP);m) coordonează unităţile de management al proiectului (UMP), înfiinţate prin ordin al preşedintelui Autorităţii, în vederea asigurării unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate din împrumuturi externe;n) administrează baza de date cu toţi partenerii de proiecte, autorităţi, finanţatori, organizaţii, furnizori de servicii, companii, persoane cu responsabilităţi în proiecte, acorduri internaţionale în domeniu sau proiecte, fiind responsabil de actualizarea informaţiilor şi de transmiterea lor către Direcţia organizare interna şi comunicare;o) realizează îndrumarea în aplicarea şi respectarea legislaţiei, politicilor şi standardelor în activitatea instituţiilor de protecţie specială a persoanelor cu handicap, urmărind implementarea normelor comunitare la momentul elaborării legislaţiei în domeniu.(2) Biroul programe şi proiecte îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de preşedintele Autorităţii.II.2. Serviciul metodologie, standardizare şi licentiere
+
Articolul 33(1) Serviciul metodologie, standardizare şi licentiere îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) monitorizează respectarea drepturilor persoanelor cu handicap;b) monitorizează realizarea accesibilitatilor;c) întocmeşte analize şi studii în domeniile monitorizate şi elaborează metodologii de aplicare a măsurilor ce se impun;d) monitorizează implementarea standardelor de calitate pentru serviciile sociale specializate pentru persoanele cu handicap;e) realizează îndrumarea în vederea implementarii standardelor de calitate, în colaborare cu Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;f) elaborează norme şi metodologii privind organizarea şi funcţionarea instituţiilor de protecţie specială a persoanelor cu handicap, în colaborare cu Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap şi cu alte departamente ale Autorităţii;g) monitorizează alternativele la protecţia institutionalizata a persoanelor cu handicap;h) sprijină crearea unei reţele naţionale de unităţi protejate şi monitorizează activitatea unităţilor protejate;i) monitorizează exemplele de buna practica din teritoriu şi acţionează pentru promovarea acestora;j) elaborează metodologii pentru sprijinirea autorităţilor judeţene/locale în implementarea strategiei naţionale, a planului naţional de acţiune, precum şi a planurilor de acţiune privind implementarea strategiilor judeţene/planurilor de servicii, în colaborare cu Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;k) realizează, dezvolta şi actualizează permanent baza de date referitoare la persoanele cu handicap, compatibila cu cea a sistemului naţional de asistenţa socială;l) elaborează sinteze şi rapoarte, statistici şi alte instrumente de lucru privind dinamica fenomenului de protecţie a persoanelor cu handicap şi eficienta măsurilor de protecţie specială;m) elaborează rapoarte statistice trimestriale în baza indicatorilor stabiliţi de Institutul Naţional de Statistica/Autoritate şi rapoarte statistice la solicitarea conducerii Autorităţii;n) asigura armonizarea metodologiilor privind protecţia persoanelor cu handicap cu metodologiile privind protecţia copiilor, persoanelor varstnice şi a altor categorii de persoane de interes social, în colaborare cu Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;o) realizează îndrumarea în aplicarea şi respectarea legislaţiei, politicilor şi standardelor în activitatea instituţiilor de protecţie specială a persoanelor cu handicap, urmărind implementarea normelor comunitare la momentul elaborării legislaţiei în domeniu, împreună cu Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;p) colaborează cu Agenţia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Muncă în vederea constituirii unei baze de date comune pentru asigurarea integrării sociale şi profesionale a persoanelor cu handicap;q) evalueaza necesarul de servicii sociale specializate pentru persoanele cu handicap şi asigura baza de date referitoare la acestea;r) colaborează cu Agenţia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Muncă în vederea organizării de cursuri de formare profesională, formare continua şi reconversie profesională a persoanelor cu handicap;s) colaborează cu Agenţia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Muncă în vederea creşterii numărului de persoane cu handicap încadrate în munca;t) colaborează, în vederea organizării targurilor de locuri de muncă pentru persoanele cu handicap, cu Agenţia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi cu alte instituţii şi autorităţi implicate în integrarea profesională a persoanelor cu handicap, precum şi cu consiliile judeţene/consiliile locale ale municipiului Bucureşti;u) asigură realizarea şi actualizarea bazei de date cu privire la organizaţiile neguvernamentale din domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;v) facilitează implicarea organizaţiilor neguvernamentale în activităţile care vizează creşterea calităţii vieţii persoanelor cu handicap;w) propune sau avizează încheierea de parteneriate cu organizaţiile neguvernamentale;x) analizează rapoartele organizaţiilor neguvernamentale şi alte sesizări referitoare la încălcarea drepturilor persoanelor cu handicap şi propune conducerii Autorităţii modalităţi de rezolvare/ameliorare;y) elaborează un plan de acţiune în scopul atragerii societăţii civile şi al implicarii acesteia atât în elaborarea, implementarea şi monitorizarea strategiilor în domeniu, cat şi în sesizarea nerespectării drepturilor persoanelor cu handicap;z) monitorizează activitatea Comisiei superioare de expertiza medicală a persoanelor cu handicap pentru adulti şi înaintează vicepreşedintelui Autorităţii şi preşedintelui acestei comisii propuneri de instrucţiuni metodologice;aa) menţine legătură cu inspectorii judeţeni şi cu inspectorii-şefi, în vederea asigurării coerentei activităţilor derulate la nivel local;bb) menţine legătură în plan metodologic cu Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;cc) sprijină realizarea de conferinţe/seminarii naţionale/regionale şi/sau judeţene, ale sectoarelor municipiului Bucureşti sau ale Primăriei Generale a Municipiului Bucureşti, pentru promovarea drepturilor persoanelor cu handicap şi prezentarea accesibilitatilor.(2) Serviciul metodologie, standardizare şi licentiere îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de preşedintele Autorităţii.
+
Capitolul IIIDirecţia de inspecţie şi control +
Articolul 34(1) Direcţia de inspecţie şi control îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) coordonează activitatea inspecţiilor regionale şi monitorizează modul în care acestea îşi duc la îndeplinire atribuţiile stabilite prin lege şi prin regulamentele de organizare proprii;b) asigura, direct sau prin inspecţiile regionale, controlul asupra modului în care sunt respectate şi promovate drepturile persoanelor cu handicap de către toate instituţiile şi autorităţile publice, precum şi de către instituţiile de drept privat care activează în domeniu sau care au iniţiative în acest sens; informaţiile rezultate în urma acestei activităţi se comunică şi Serviciului metodologie, standardizare şi licentiere;c) constata natura activităţilor care încalcă prevederile legale din domeniul de activitate al Autorităţii şi stabileşte sau, după caz, contribuie la stabilirea persoanelor responsabile de încălcarea prevederilor legale din domeniul de activitate al Autorităţii şi propune instituţiilor competente stabilirea răspunderii disciplinare, materiale, contra-ventionale sau, după caz, penale a acestora. În acest scop îndeplineşte atribuţiile prevăzute de art. 214 din Codul de procedură penală;d) exercita, la cerere, control în proiectele şi programele Autorităţii, atât asupra compartimentelor proprii, instituţiilor aflate în subordine, cat şi asupra terţilor implicaţi în proiectele şi programele Autorităţii;e) controlează la nevoie, direct sau prin inspectorul regional, modul în care sunt gestionate resursele Autorităţii şi cele atrase în proiectele Autorităţii; controlează activităţile de aplicare a Strategiei naţionale privind protecţia specială şi integrarea socială a persoanelor cu handicap;f) pregăteşte acţiunile de control/inspecţie şi asigura conducerea şi/sau coordonarea echipelor de control constituite împreună cu lucrători din alte compartimente ale Autorităţii;g) întocmeşte note şi rapoarte de control, pe care le prezintă spre avizare preşedintelui Autorităţii;h) formulează propuneri şi recomandări, verbale sau scrise, după caz, cu privire la remedierea de urgenta sau într-un termen stabilit a abaterilor constatate cu ocazia unei acţiuni de control sau de inspecţie şi le prezintă persoanelor responsabile cu ducerea lor la îndeplinire din cadrul unităţilor – servicii publice sau private – supuse controlului;i) formulează propuneri de suspendare sau de încetare a activităţilor care pun în pericol sănătatea ori integritatea persoanei cu nevoi speciale, precum şi propuneri de retragere a autorizaţiei/acreditării de funcţionare a persoanelor juridice responsabile şi supune aceste propuneri aprobării preşedintelui Autorităţii;j) elaborează planul anual de inspecţie, pe care îl supune spre aprobare preşedintelui Autorităţii;k) inspecteaza calitatea serviciilor prestate persoanelor cu handicap, aflate în instituţiile de asistenţa socială pentru persoanele cu handicap, publice sau private, incluzând şi modul de aplicare a prevederilor standardelor în domeniu;l) soluţionează sesizările formulate de autorităţile publice sau de organizaţiile private având ca obiect nemultumiri vizând recomandările formulate cu ocazia acţiunilor de inspecţie sau modul de desfăşurare a acestor acţiuni;m) efectuează/solicita inspecţiilor regionale efectuarea de inspecţii periodice, cel puţin de doua ori pe an, pentru fiecare serviciu supus autorizării sau avizului Autorităţii pentru organizare;n) întocmeşte rapoarte scrise în urma fiecărei inspecţii şi asigura transmiterea acestora autorităţii publice sau organismului privat al cărui serviciu a fost inspectat;o) solicita informaţii şi documente, în condiţiile legii, de la orice persoane juridice de drept public ori de la persoane fizice implicate în sfera de activitate a Autorităţii;p) formulează propuneri privind revizuirea standardelor sau a regulamentelor de organizare şi funcţionare a serviciilor inspectate ori controlate, precum şi recomandări privind acoperirea unor disfunctionalitati sau, după caz, propuneri vizând suspendarea ori retragerea autorizaţiei/acreditării serviciului în cauza;q) primeşte şi centralizează rapoartele şi notele de control/inspecţie întocmite de inspecţiile regionale;r) întocmeşte anual şi pune la dispoziţie preşedintelui Autorităţii un raport de activitate cu privire la toate acţiunile de control/inspecţie întreprinse.(2) Direcţia de inspecţie şi control îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de conducerea Autorităţii, în legătură cu activitatea generală a instituţiei.
+
Capitolul IVCompartimentul audit +
Articolul 35Compartimentul audit îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) elaborează norme metodologice proprii Autorităţii, privind organizarea şi funcţionarea activităţii de audit intern, cu avizul Ministerului Finanţelor publice, ce vor fi aprobate prin ordin al preşedintelui Autorităţii;b) asigura certificarea trimestriala şi anuală, însoţită de raportul de audit, a bilanţului contabil şi a contului de execuţie bugetară ale Autorităţii, prin verificarea legalităţii, realităţii şi exactitatii evidentelor contabile şi a actelor financiare şi de gestiune; certificarea se face înaintea aprobării de către preşedintele Autorităţii a bilanţului contabil şi a contului de execuţie bugetară;c) asigura examinarea legalităţii, regularitatii şi conformitatii operaţiunilor, identificarea erorilor, risipei, gestiunii defectuoase şi fraudelor şi propunerea de măsuri şi soluţii pentru recuperarea pagubelor şi sancţionarea celor vinovaţi, după caz;d) supraveghează regularitatea sistemelor de fundamentare a deciziei, de planificare, programare, organizare, coordonare, urmărire şi control al îndeplinirii deciziilor;e) elaborează planul anual de audit intern şi raportul anual al activităţii, pe care le supune aprobării preşedintelui Autorităţii;f) efectuează activităţi de audit intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale Autorităţii sau programele/proiectele monitorizate de aceasta sunt transparente şi conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienta şi eficacitate;g) identifica slabiciunile sistemelor de conducere şi control ale Autorităţii, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme sau unor programe/proiecte ori unor operaţiuni şi propune măsuri pentru corectarea acestora şi pentru diminuarea riscurilor, după caz;h) efectuează analize şi verificări la nivelul direcţiilor de specialitate din structura sau din subordinea Autorităţii, Comisiei Superioare de Expertiza Medicală a Persoanelor cu Handicap pentru Adulti şi Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap;i) întocmeşte referate de opinie care vor însoţi proiectele de buget aprobate de ordonatorul principal de credite;j) aduce la cunoştinţa preşedintelui Autorităţii neregulile constatate cu ocazia acţiunilor de auditare;k) îndeplineşte oricare alte atribuţii stabilite de conducerea Autorităţii.
+
Partea a V-aDispoziţii finale +
Articolul 36Prezentul regulament va fi adus la cunoştinţa, sub semnatura şi prin afişarea la sediul Autorităţii, tuturor salariaţilor acesteia, prin grija secretarului general. Tabelele cu semnături se păstrează la Serviciul juridic, contencios şi resurse umane. Respectarea prevederilor prezentului regulament este obligatorie pentru toţi angajaţii Autorităţii şi ai instituţiilor din subordine.
+
Articolul 37Prevederile prezentului regulament se completează cu orice alte dispoziţii legale care privesc organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Autorităţii.
+
Articolul 38Atribuţiile şi răspunderile specifice funcţiilor din cadrul Autorităţii se stabilesc prin fişa postului corespunzătoare fiecărei funcţii.
+
Articolul 39Organizarea şi funcţionarea unităţilor aflate în subordinea Autorităţii sunt descrise în regulamentele acestora, corelate cu prezentul document.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters