Având în vedere prevederile art. 222 alin. (2), art. 240 alin. (1) lit. a), art. 247, art. 248 alin. (3) lit. b), art. 251 alin. (1) lit. e) și f) și alin. (2), art. 260–262, art. 265 alin. (1) și (2), art. 266 și ale art. 383 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 312/2015 privind redresarea și rezoluția instituțiilor de credit și a firmelor de investiții, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul financiar, cu modificările și completările ulterioare, precum și prevederile art. 4 alin. (1), art. 10, art. 12–17, art. 18^1, art. 25– 28, art. 31, 32, 34 și 38 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare, <!–>în temeiul prevederilor art. 25 alin. (2) lit. a) și ale art. 48 alin. (1) din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României și ale art. 264 din Legea nr. 312/2015, cu modificările și completările ulterioare,–>Banca Națională a României emite prezentul regulament. +
Capitolul IDispoziții generale +
Articolul 1(1)<!–>O instituție de credit-punte, persoană juridică română, poate desfășura activitate numai pe baza autorizației emise de Banca Națională a României, în calitate de autoritate competentă. (2)–>Prezentul regulament stabilește condițiile de autorizare, precum și documentația care însoțește cererea de autorizare în baza căreia Banca Națională a României, în calitate de autoritate competentă, autorizează o instituție de credit-punte. (3)<!–>Procesul de autorizare a unei instituții de credit-punte se derulează într-o singură etapă.(4)–>În aplicarea dispozițiilor alin. (3), documentele, informațiile și analizele care sunt deja disponibile structurii care exercită funcția de supraveghere nu se mai furnizează de către structura care exercită funcția de rezoluție în documentația atașată cererii de autorizare.(5)Termenii și expresiile utilizate în prezentul regulament au semnificațiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 312/2015 privind redresarea și rezoluția instituțiilor de credit și a firmelor de investiții, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul financiar, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 312/2015, la art. 7 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare OUG nr. 99/2006, la art. 4 alin. (1) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerințele prudențiale pentru instituțiile de credit și de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012, cu modificările ulterioare, denumit în continuare Regulamentul (UE) nr. 575/2013, și în Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 5/2013 privind cerințe prudențiale pentru instituțiile de credit, cu modificările și completările ulterioare. +
Articolul 2Informațiile și documentația necesare în vederea autorizării instituției de credit-punte se transmit de către Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, către Banca Națională a României, în calitate de autoritate competentă, potrivit prezentului regulament. +
Capitolul IIInformațiile și documentația necesare pentru autorizarea unei instituții de credit-punte +
Articolul 3(1)<!–>Banca Națională a României, în calitate de autoritate competentă, decide cu privire la autorizarea instituției de credit-punte pe baza următoarelor informații și documente:a)–>notele de fundamentare întocmite de structura care exercită funcția de rezoluție cu consultarea structurii care exercită funcția de supraveghere, precum și celelalte informații furnizate și documente întocmite pe baza cărora s-a luat decizia Băncii Naționale a României, în calitate de autoritate de rezoluție, privind aplicarea instrumentului de rezoluție referitor la înființarea instituției de credit-punte, potrivit art. 214 din Legea nr. 312/2015, precum și pe baza cărora s-a luat decizia Băncii Naționale a României, în calitate de autoritate de rezoluție, privind aprobarea condițiilor de funcționare a instituției de credit-punte, potrivit art. 251 alin. (1) și art. 262 din Legea nr. 312/2015; nota de fundamentare pe baza căreia s-a luat decizia privind aprobarea condițiilor de funcționare a instituției de credit-punte specifică, dacă este cazul, preluarea de către instituția de credit-punte a infrastructurii organizatorice și de guvernanță a instituției de credit supusă rezoluției, în situația în care aceasta nu a determinat intrarea în rezoluție a instituției de credit; … b)<!–>dacă este cazul, în scopul îndeplinirii obiectivelor rezoluției, solicitarea acordării unor scutiri temporare, în temeiul art. 251 alin. (2) din Legea nr. 312/2015. În acest caz, cererea cuprinde cerințele prudențiale de la care se solicită acordarea scutirii, termenele pentru care se solicită acordarea scutirii, fundamentarea necesității acordării respectivei scutiri, prin prezentarea motivelor pentru care cerințele prudențiale nu pot fi îndeplinite la momentul autorizării și a argumentelor care susțin posibilitatea de a le îndeplini până la împlinirea termenului pentru care s-a solicitat acordarea scutirii; … c)–>în cazul în care este aplicabil cadrul Uniunii Europene privind ajutorul de stat, documentul care reprezintă aprobarea prealabilă de către Comisia Europeană a măsurii de natura ajutorului de stat; … d)<!–>dovada vărsării fondurilor destinate să constituie capitalul social, într-un cont special deschis pentru colectarea capitalului social la o instituție de credit sau la Banca Națională a României, blocat până în momentul înmatriculării instituției de credit-punte, cu excepția capitalului social rezultat din conversia instrumentelor de datorie potrivit art. 282 lit. b) pct. (i) din Legea nr. 312/2015; … e)–>actul constitutiv al instituției de credit-punte. … (2)<!–>Pentru scopurile alin. (1) lit. a), prin infrastructură organizatorică și de guvernanță se înțelege cadrul de administrare prevăzut la art. 24 alin. (1) din OUG nr. 99/2006, precum și sistemul informatic, organul de conducere și conducerea superioară, persoanele care dețin funcții-cheie, auditorii financiari și auditorii specializați în auditarea sistemelor informatice.(3)–>Dacă infrastructura organizatorică și de guvernanță, cu excepția organului de conducere și a conducerii superioare, preluată de la instituția de credit supusă rezoluției, prezintă deficiențe ce au fost deja adresate prin măsuri dispuse în procesul de supraveghere prudențială, Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, solicită, potrivit alin. (1) lit. b), acordarea unei scutiri. Cererea trebuie să includă măsurile propuse pentru remedierea deficiențelor și calendarul aferent.(4)<!–>În aplicarea dispozițiilor alin. (1) lit. b), în situația în care Fondul de garantare a depozitelor bancare este acționar, fundamentarea solicitării acordării unei scutiri temporare de la cerința de vărsare integrală a capitalului social la momentul subscrierii trebuie să includă informații relevante primite de la Ministerul Finanțelor în cazul aplicării art. 119 alin. (2) din Legea nr. 311/2015 privind schemele de garantare a depozitelor și Fondul de garantare a depozitelor bancare, cu modificările și completările ulterioare. În situația altor acționari decât Fondul de garantare a depozitelor bancare, fundamentarea trebuie să includă angajamentul acestora privind vărsarea integrală a capitalului social la împlinirea termenului pentru care s-a solicitat acordarea scutirii, precum și documente care atestă capacitatea acestora de a susține angajamentul.(5)–>În aplicarea dispozițiilor alin. (1) lit. b), în situația solicitării acordării unei scutiri temporare de la cerințele de lichiditate prevăzute în partea a șasea a Regulamentului (UE) nr. 575/2013, fundamentarea acordării respectivei scutiri trebuie să conțină inclusiv prezentarea măsurilor propuse pentru asigurarea condițiilor funcționării instituției de credit-punte pe perioada scutirilor, respectiv măsurile pentru acoperirea eventualelor deficite de lichiditate pe perioada respectivă.(6)În aplicarea dispozițiilor alin. (1) lit. d) și e), fără a aduce atingere dispozițiilor art. 8-11, la momentul depunerii cererii de autorizare, capitalul social vărsat se situează la nivelul capitalului social vărsat stabilit în actul constitutiv al instituției de credit-punte, dar nu mai puțin de echivalentul în lei a 1 milion euro la cursul de schimb din ziua vărsării. +
Articolul 4(1)<!–>Pentru scopurile art. 3 alin. (1) lit. a) sunt prezentate cel puțin următoarele:a)–>lista activităților pe care instituția de credit-punte le va desfășura; … b)<!–>strategia și profilul de risc aferente riscurilor pentru capital și de lichiditate, pentru instituția de credit-punte, inclusiv prezentarea modului în care acestea vor asigura viabilitatea instituției de credit-punte pe perioada de funcționare aprobată de Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție; … c)–>perimetrul de transfer de la instituția de credit supusă rezoluției către instituția de credit-punte; … d)<!–>modelul de afaceri, principalele linii de activitate, produse și servicii, precum și canalele de distribuție, cotele de piață, tipurile de clienți și structurile teritoriale; … e)–>informații financiare aferente instituției de credit-punte la începerea desfășurării activității, pe baza cărora Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, a luat decizia de aplicare a instrumentului de rezoluție instituție-punte, și previziunile la finalul fiecărui an din perioada de funcționare aprobată de Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, însoțite de ipotezele utilizate și de fundamentarea valorilor, în scenariu de bază, elaborate cu luarea în considerare a măsurilor propuse de Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, pentru remedierea deficiențelor care au făcut obiectul măsurilor dispuse de Banca Națională a României, în calitate de autoritate competentă, față de instituția de credit supusă rezoluției, și care prezintă relevanță pentru activitatea transferată către instituția de credit-punte; … f)<!–>strategia de ieșire; … g)–>dacă este cazul, declarația structurii care exercită funcția de rezoluție privind preluarea organului de conducere și a conducerii superioare a instituției supuse rezoluției în cadrul instituției de credit-punte, în acord cu principiile generale ale rezoluției prevăzute la art. 188 lit. c) și e) din Legea nr. 312/2015, din perspectiva lipsei implicării persoanelor respective la generarea stării de dificultate majoră a instituției supuse rezoluției și a necesității acestei măsuri pentru realizarea obiectivelor rezoluției. … (2)<!–>Informațiile financiare prevăzute la alin. (1) lit. e) cuprind: a)–>pentru momentul începerii activității:(i)<!–>bilanțul de deschidere; … (ii)–>indicatorii de adecvare a capitalului prevăzuți la art. 92 alin. (1) lit. a)-c) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 și indicatorii de lichiditate, astfel cum sunt prevăzuți în partea a șasea a Regulamentului (UE) nr. 575/2013; … (iii)<!–>ponderea depozitelor de la instituțiile de credit în totalul datoriilor, rata de îndatorare a capitalului, ponderea elementelor extrabilanțiere în totalul activelor, ponderea depozitelor de la clienți, alții decât instituțiile de credit, în totalul datoriilor, ponderea împrumuturilor și avansurilor în depozite în relație cu gospodării și societăți nefinanciare, rata de grevare a activelor, precum și indicatorul de lichiditate imediată; … (iv)–>indicatorii de calitate a activelor, respectiv rata creditelor neperformante (credite neperformante brute/total credite) și rata de acoperire (provizioane/ total credite neperformante); … … b)<!–>pentru finalul fiecărui an din perioada de funcționare aprobată de Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție:(i)–>estimări ale situațiilor financiare (situație bilanțieră, cont de profit și pierdere); … (ii)<!–>estimări ale indicatorilor de adecvare a capitalului prevăzuți la art. 92 alin. (1) lit. a)-c) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 și ale indicatorilor de lichiditate, astfel cum sunt prevăzuți în partea a șasea a Regulamentului (UE) nr. 575/2013; … (iii)–>ponderea depozitelor de la instituțiile de credit în totalul datoriilor, rata de îndatorare a capitalului, ponderea elementelor extrabilanțiere în totalul activelor, ponderea depozitelor de la clienți, alții decât instituțiile de credit, în totalul datoriilor, ponderea împrumuturilor și avansurilor în depozite în relație cu gospodării și societăți nefinanciare, rata de grevare a activelor, precum și indicatorul de lichiditate imediată; … (iv)<!–>estimări ale indicatorilor de calitate a activelor, respectiv rata creditelor neperformante (credite neperformante brute/total credite) și rata de acoperire (provizioane/total credite neperformante). … … (3)–>În cazul în care este aplicabil cadrul Uniunii Europene privind ajutorul de stat, în măsura în care informațiile menționate la alin. (1) lit. a)-g) sunt incluse în documentația depusă în scopul autorizării măsurii de natura ajutorului de stat de către Comisia Europeană, se va prezenta documentația respectivă. +
Articolul 5(1)<!–>Fără a aduce atingere dispozițiilor art. 6 și 7, în situația în care se solicită autorizarea instituției de credit-punte fără preluarea integrală a cadrului de administrare a activității al instituției de credit supuse rezoluției aferent liniilor de activitate transferate, în completarea informațiilor prevăzute la art. 3 alin. (1), Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, poate solicita, în temeiul art. 251 alin. (2) din Legea nr. 312/2015, acordarea unor scutiri temporare de la cerințele prevăzute la art. 24 din OUG nr. 99/2006.(2)–>În situația în care Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, nu solicită acordarea unor scutiri, aceasta transmite documentele și informațiile relevante prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b)-f) și alin. (2) din Regulamentul delegat (UE) 2022/2.580 al Comisiei din 17 iunie 2022 de completare a Directivei 2013/36/UE a Parlamentului European și a Consiliului în ceea ce privește standardele tehnice de reglementare care precizează informațiile care trebuie furnizate în cererea de autorizare ca instituție de credit și obstacolele care ar putea împiedica exercitarea efectivă a funcțiilor de supraveghere de către autoritățile competente, denumit în continuare Regulamentul delegat (UE) 2022/2.580, cu aplicarea corespunzătoare a art. 10 și 11 din același regulament. +
Articolul 6(1)<!–>În situația în care Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, numește noi membri ai organului de conducere sau ai conducerii superioare în cadrul instituției de credit-punte, în completarea informațiilor prevăzute la art. 3 alin. (1), aceasta poate solicita, în temeiul art. 251 alin. (2) din Legea nr. 312/2015, acordarea unor scutiri temporare de la cerințele de adecvare prevăzute la art. 108–108^2 din OUG nr. 99/2006.(2)–>În situația în care Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, nu solicită acordarea unor scutiri, aceasta transmite documentele și informațiile relevante prevăzute la art. 7 din Regulamentul delegat (UE) 2022/2.580, cu aplicarea corespunzătoare a art. 10 și 11 din același regulament. +
Articolul 7(1)<!–>În situația în care în structura acționariatului instituției de credit-punte se regăsesc și alte persoane pe lângă autorități publice și/sau Fondul de garantare a depozitelor bancare, în completarea informațiilor prevăzute la art. 3 alin. (1), fără a aduce atingere prevederilor art. 3 alin. (6), Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, poate solicita, în temeiul art. 251 alin. (2) din Legea nr. 312/2015, acordarea unor scutiri temporare de la cerințele de adecvare prevăzute la art. 26 alin. (1) din OUG nr. 99/2006.(2)–>În situația în care Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, nu solicită acordarea unor scutiri, aceasta transmite documentele și informațiile relevante prevăzute la art. 8 sau, după caz, art. 9 din Regulamentul delegat (UE) 2022/2.580, cu aplicarea corespunzătoare a art. 10 și 11 din același regulament. +
Capitolul IIICondiții de acordare a autorizației instituției de credit-punte +
Articolul 8(1)<!–>Banca Națională a României, în calitate de autoritate competentă, acordă autorizația instituției de credit-punte în următoarele condiții:a)–>potrivit informațiilor prezentate de Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, conform art. 3 alin. (1) lit. a) coroborat cu art. 4 alin. (2) lit. a) și, respectiv, art. 3 alin. (1) lit. d) și e), la începerea activității, nivelul indicatorilor de adecvare a capitalului prevăzuți la art. 92 alin. (1) lit. a)-c) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 și nivelul indicatorilor de lichiditate prevăzuți în partea a șasea a Regulamentului (UE) nr. 575/2013 se situează cel puțin la nivelul minim reglementat de regulamentul respectiv; … b)<!–>pe baza informațiilor și documentelor disponibile se poate previziona că, la finalul fiecărui an din perioada de funcționare aprobată de Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, nivelul estimat al indicatorilor de adecvare a capitalului prevăzuți la art. 92 alin. (1) lit. a)-c) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 și al indicatorilor de lichiditate prevăzuți în partea a șasea a Regulamentului (UE) nr. 575/2013 se situează cel puțin la nivelul minim reglementat de regulamentul respectiv; … c)–>potrivit informațiilor prezentate de Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, conform art. 5 alin. (2), cadrul de administrare a activității, procesele și mecanismele de control ale instituției de credit-punte, astfel cum sunt prevăzute la art. 24 alin. (1) din OUG nr. 99/2006, asigură o administrare solidă și eficace a riscurilor; … d)<!–>potrivit informațiilor prezentate de Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, conform art. 6 alin. (2), calitatea membrilor organului de conducere și ai conducerii superioare a instituției de credit-punte corespunde cerințelor prevăzute la art. 108–108^2 din OUG nr. 99/2006 și detaliate în reglementările emise în aplicarea acesteia; și … e)–>potrivit informațiilor prezentate de Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, conform art. 7 alin. (2), calitatea acționarilor instituției de credit-punte corespunde cerințelor prevăzute la art. 26 alin. (1) din OUG nr. 99/2006 și în reglementările emise în aplicarea acesteia. … (2)În situația solicitării unor scutiri temporare în temeiul art. 251 alin. (2) din Legea nr. 312/2015 de la cerințele de capital și/sau lichiditate, pentru acordarea autorizației instituției de credit-punte este necesară îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 9 și 10 aferente cerințelor prudențiale de la care s-a solicitat scutire, precum și a condițiilor prevăzute la alin. (1) pentru cerințele prudențiale de la care nu s-a solicitat o asemenea scutire. +
Articolul 9(1)<!–>În situația solicitării unor scutiri temporare de la nivelul indicatorilor de adecvare a capitalului prevăzuți la art. 92 alin. (1) lit. b) și c) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, în temeiul art. 251 alin. (2) din Legea nr. 312/2015, Banca Națională a României, în calitate de autoritate competentă, acordă autorizația instituției de credit-punte în următoarele condiții: a)–>potrivit informațiilor prezentate de Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, conform art. 3 alin. (1) lit. a) coroborat cu art. 4 alin. (2) lit. a) și, respectiv, art. 3 alin. (1) lit. d) și e), la momentul autorizării valoarea capitalului social subscris și vărsat se situează la un nivel care asigură îndeplinirea ratei fondurilor proprii de nivel 1 de bază prevăzută la art. 92 alin. (1) lit. a) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013; și … b)<!–>pe baza informațiilor și documentelor disponibile se poate previziona că, la finalul fiecărui an din perioada de funcționare aprobată de Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, nivelul estimat al indicatorilor de adecvare a capitalului prevăzuți la art. 92 alin. (1) lit. a)-c) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 se va situa cel puțin la nivelul minim reglementat de regulamentul respectiv. … (2)–>În situația în care, concomitent cu solicitarea unor scutiri temporare potrivit alin. (1), se solicită o scutire temporară de la cerința de vărsare integrală a capitalului social la momentul subscrierii prevăzută la art. 12 alin. (2) din OUG nr. 99/2006, Banca Națională a României, în calitate de autoritate competentă, acordă autorizația instituției de credit-punte în următoarele condiții: a)<!–>potrivit informațiilor prezentate de Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, conform art. 3 alin. (1) lit. a) coroborat cu art. 4 alin. (2) lit. a) și, respectiv, art. 3 alin. (1) lit. e), la momentul autorizării capitalul social subscris se situează cel puțin la nivelul fondurilor proprii de nivel 1 de bază care ar asigura îndeplinirea cerinței prevăzute la art. 92 alin. (1) lit. a) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013; … b)–>la momentul autorizării, potrivit informațiilor prezentate de Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, conform art. 3 alin. (1) lit. d) și e), valoarea capitalului social vărsat se situează cel puțin la nivelul de echivalent în lei a 1 milion euro, potrivit prevederilor art. 260 din Legea nr. 312/2015; … c)<!–>pe baza informațiilor și documentelor disponibile se poate estima vărsarea integrală a capitalului social până la împlinirea termenului pentru care s-a solicitat acordarea scutirii; și … d)–>pe baza informațiilor și documentelor disponibile se poate previziona că, la finalul fiecărui an din perioada de funcționare aprobată de Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, nivelul estimat al indicatorilor de adecvare a capitalului prevăzuți la art. 92 alin. (1) lit. a)-c) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 se va situa cel puțin la nivelul minim reglementat de regulamentul respectiv. … +
Articolul 10În situația solicitării unor scutiri temporare de la cerințele de lichiditate prevăzute în partea a șasea a Regulamentului (UE) nr. 575/2013, în temeiul art. 251 alin. (2) din Legea nr. 312/2015, Banca Națională a României, în calitate de autoritate competentă, acordă autorizația instituției de credit-punte în următoarele condiții:a)<!–>pe baza informațiilor și documentelor disponibile se poate prezuma că se asigură condițiile funcționării instituției de credit-punte pe perioada scutirii, respectiv că se asigură acoperirea eventualelor deficite de lichiditate pe perioada respectivă; și … b)–>pe baza informațiilor și documentelor disponibile se poate previziona că, la finalul fiecărui an din perioada de funcționare aprobată de Banca Națională a României, în calitate de autoritate de rezoluție, nivelul estimat al indicatorilor de lichiditate prevăzuți în partea a șasea a Regulamentului (UE) nr. 575/2013 se va situa cel puțin la nivelul minim reglementat de regulamentul respectiv. … +
Articolul 11În situația solicitării, în temeiul art. 251 alin. (2) din Legea nr. 312/2015, a altor scutiri temporare decât cele prevăzute la art. 9 și 10, la împlinirea termenului pentru care s-a solicitat acordarea scutirii, instituția de credit-punte va transmite Băncii Naționale a României, Direcția supraveghere, dovezi privind încadrarea în cerințele cadrului de reglementare. +
Capitolul IVAlte dispoziții procedurale +
Articolul 12(1)<!–>Autorizația instituției de credit-punte va fi însoțită, dacă este cazul, de mențiuni privind scutirile acordate instituției de credit-punte, în baza art. 251 alin. (2) din Legea nr. 312/2015.(2)–>Dacă este cazul, Banca Națională a României, în calitate de autoritate competentă, poate stabili măsuri de remediere a deficiențelor identificate în contextul măsurilor prevăzute la art. 226 din OUG nr. 99/2006, dispuse anterior față de instituția de credit supusă rezoluției, și care prezintă relevanță pentru activitatea transferată către instituția de credit-punte. +
Capitolul VDispoziții finale +
Articolul 13La data intrării în vigoare a prezentului regulament se abrogă art. 1 lit. d) și titlul V din Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 12/2020 privind autorizarea instituțiilor de credit și modificările în situația acestora, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1291 din 24 decembrie 2020, cu modificările și completările ulterioare. +
Articolul 14Prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.<!–>
Președintele Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României,–>
Mugur Constantin Isărescu<!–>București, 17 iunie 2024.–>Nr. 4.<!–>–>