Notă …
Conținută de ORDINUL nr. 1.404 din 16 august 2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 820 din 19 august 2022.Amendamente la anexa Convenției internaționale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, așa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceastaAmendamente la anexele I și IV la MARPOL<!–>(Scutirea barjelor fără echipaj nepropulsate de la anumite cerințe privind inspecția și certificarea)–>Comitetul pentru protecția mediului marin,<!–>amintind articolul 38(a) din Convenția privind crearea Organizației Maritime Internaționale referitor la funcțiile Comitetului pentru protecția mediului marin conferite acestuia prin convențiile internaționale pentru prevenirea și controlul poluării marine de către nave,–>amintind, de asemenea, articolul 16 din Convenția internațională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, așa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta (MARPOL), care specifică procedura de amendare și conferă organismului corespunzător al Organizației funcția de examinare și adoptare a amendamentelor la aceasta,<!–>luând în considerare, la cea de-a șaptezeci și șasea sesiune a sa, amendamentele propuse la anexele I și IV la MARPOL referitoare la scutirea barjelor fără echipaj nepropulsate de la anumite cerințe privind inspecția și certificarea, care au fost difuzate în conformitate cu articolul 16(2)(a) din MARPOL,–>1<!–>adoptă, în conformitate cu articolul 16(2)(d) din MARPOL, amendamentele la anexele I și IV la MARPOL, al căror text este redat în anexa la prezenta rezoluție; … 2–>stabilește, în conformitate cu articolul 16(2)(f)(iii) din MARPOL, că amendamentele menționate trebuie să fie considerate ca fiind acceptate la 1 mai 2022, în afara cazului în care, până la această dată, cel puțin o treime din părți sau părțile ale căror flote comerciale combinate reprezintă în total nu mai puțin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi comunicat Organizației obiecțiile lor cu privire la amendamente; … 3<!–>invită părțile să ia notă de faptul că, în conformitate cu articolul 16(2)(g)(ii) din MARPOL, amendamentele menționate vor intra în vigoare la 1 noiembrie 2022, după acceptarea acestora conform paragrafului 2 de mai sus; … 4–>solicită secretarului general, în scopul articolului 16(2)(e) din MARPOL, să transmită copii certificate ale prezentei rezoluții și textului amendamentelor conținute în anexă tuturor părților la MARPOL; … 5solicită, de asemenea, secretarului general să transmită copii ale prezentei rezoluții și ale anexei sale membrilor Organizației care nu sunt părți la MARPOL. … +
ANEXĂ<!–>la Rezoluția MEPC.330(76)–>
AMENDAMENTE LA ANEXA I LA MARPOL<!–>
(Scutirea barjelor UNSP de la anumite cerințe privind inspecția și certificarea)–> +
Regula 1<!–>Definiții–>1<!–>Se adaugă un nou paragraf 40 după cum urmează:40–>Barjă fără echipaj nepropulsată (UNSP) înseamnă o barjă care:.1<!–>nu este propulsată prin mijloace mecanice; … .2–>nu transportă hidrocarburi (așa cum sunt definite în regula 1.1 din prezenta anexă); … .3<!–>nu are montate echipamente care să poată folosi hidrocarburi sau să genereze reziduuri de hidrocarburi (șlamuri); … .4–>nu are tanc de combustibil lichid, tanc de ulei lubrifiant, tanc de stocare a apei de santină și tanc de stocare a reziduurilor de hidrocarburi (șlamuri); și … .5nu are la bord nici persoane, nici animale vii. … … … +
Regula 3<!–>Dispense și scutiri–>2<!–>Paragraful 2 se înlocuiește după cum urmează:2–>Detaliile unei astfel de scutiri, cu excepția celor prevăzute la paragraful 7 din prezenta regulă, acordate de Administrație trebuie să fie indicate în certificatul menționat la regula 7 din prezenta anexă. … … 3<!–>Se adaugă un nou paragraf 7 după cum urmează:7–>Administrația poate scuti o barjă UNSP* de la respectarea cerințelor din regulile 6.1 și 7.1 din prezenta anexă, printrun certificat internațional de scutire a barjelor fără echipaj nepropulsate de la aplicarea regulilor privind prevenirea poluării cu hidrocarburi, pentru o perioadă care să nu depășească cinci ani, cu condiția ca barja UNSP să fi fost supusă unei inspecții pentru a confirma că sunt îndeplinite condițiile menționate în regulile de la 1.40.1 până la 1.40.5 din prezenta anexă.* Se face referire la Liniile directoare pentru scutirea barjelor fără echipaj nepropulsate de la anumite cerințe privind inspecția și certificarea, prevăzute de Convenția MARPOL (MEPC.1/Circ.892). … … +
Regula 8<!–>Emiterea sau confirmarea certificatului de către alt guvern–>4<!–>Paragraful 4 se înlocuiește după cum urmează:4–>Certificatul internațional de prevenire a poluării cu hidrocarburi sau Certificatul de scutire a barjelor UNSP nu trebuie să fie emis unei nave care are dreptul să arboreze pavilionul unui stat care nu este parte. … … +
Regula 9<!–>Forma certificatului–>5<!–>Paragraful existent se numerotează ca paragraful 1 și se adaugă un nou paragraf 2 după cum urmează:2–>Certificatul internațional de scutire a barjelor fără echipaj nepropulsate de la aplicarea regulilor privind prevenirea poluării cu hidrocarburi trebuie să fie întocmit în forma corespunzătoare modelului dat în apendicele IV la prezenta anexă și este cel puțin în limba engleză, franceză sau spaniolă. Dacă se utilizează și o limbă oficială a statului care emite certificatul, aceasta trebuie să prevaleze în cazul unui litigiu sau al unui dezacord. … … 6Se adaugă un nou apendice IV după cum urmează: +
Apendice IV
Model de Certificat de scutire a barjelor UNSP<!–>–>CERTIFICAT INTERNAȚIONAL DE SCUTIRE A BARJELOR FĂRĂ ECHIPAJ NEPROPULSATE (UNSP) DE LA APLICAREA REGULILOR PRIVIND PREVENIREA POLUĂRII CU HIDROCARBURI<!–>Emis în conformitate cu prevederile Convenției internaționale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, așa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978, așa cum a fost amendat, referitor la aceasta (denumită în continuare „Convenția“) sub autoritatea Guvernului:………………………………………………..–><!–>(denumirea oficială completă a țării)–>de către ………………… (titlul oficial complet al persoanei competente sau al organizației autorizate în conformitate cu prevederile Convenției)……..<!–>Caracteristicile navei* * Caracteristicile navei pot fi, de asemenea, prezentate orizontal în casete.–><!–>Numele navei …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..–>Numărul sau literele distinctive ……………………………………………………………………………………………………………………………<!–>Portul de înmatriculare ………………………………………………………………………………………………………………………………………..–>Tonajul brut ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………<!–>SE CERTIFICĂ PRIN PREZENTUL:1–>că barja UNSP a fost inspectată în conformitate cu regula 3.7 din anexa I la Convenție; … 2<!–>că în urma inspecției s-a constatat că barja UNSP:.1–>nu este propulsată prin mijloace mecanice; … .2<!–>nu transportă hidrocarburi (așa cum sunt definite în regula 1.1 din anexa I la Convenție); … .3–>nu are montate echipamente care să poată folosi hidrocarburi sau să genereze reziduuri de hidrocarburi (șlamuri); … .4<!–>nu are tanc de combustibil lichid, tanc de ulei lubrifiant, tanc de stocare a apei de santină și tanc de stocare a reziduurilor de hidrocarburi (șlamuri); și … .5–>nu are la bord nici persoane, nici animale vii; și … … 3<!–>că barja UNSP este scutită, în temeiul regulii 3.7 din anexa I la Convenție, de la cerințele de certificare și inspecție aferente, prevăzute în regulile 6.1 și 7.1 din anexa I la Convenție. … –>Prezentul certificat este valabil până la ………..(zz/ll/aaaa)………….., sub rezerva menținerii condițiilor de scutire.<!–>Data finalizării inspecției pe care se bazează acest certificat: ………(zz/ll/aaaa)……….–>Emis la ………………………(locul emiterii certificatului)……………………..<!–>……….(data emiterii) (zz/ll/aaaa)…………..–>……………………………………………………………………………..<!–>(semnătura persoanei oficiale autorizate în mod corespunzător să emită certificatul) –>………………..…………………………………..<!–>(sigiliul sau ștampila, după caz, a autorității)–> …
AMENDAMENTE LA ANEXA IV LA MARPOL<!–>
(Scutirea barjelor UNSP de la anumite cerințe privind inspecția și certificarea)–> +
Regula 1<!–>Definiții–>1<!–>Se adaugă un nou paragraf 16 după cum urmează:16–>Barjă fără echipaj nepropulsată (UNSP) înseamnă o barjă care:.1<!–>nu este propulsată prin mijloace mecanice; … .2–>nu are la bord nici persoane, nici animale vii; … .3<!–>nu este utilizată pentru stocarea apelor uzate în timpul transportului; și … .4–>nu are amenajări care să poată genera ape uzate, așa cum sunt definite în regula 1.3 din prezenta anexă. … … … +
Regula 3<!–>Excepții–>2<!–>Titlul regulii se înlocuiește după cum urmează:Excepții și scutiri–> … 3<!–>Se adaugă un nou paragraf 2 după cum urmează:2.–>Administrația poate scuti o barjă fără echipaj nepropulsată (UNSP)* de la respectarea cerințelor din regulile 4.1 și 5.1 din prezenta anexă, printr-un Certificat internațional de scutire a barjelor fără echipaj nepropulsate (UNSP) de la aplicarea regulilor privind prevenirea poluării cu ape uzate, pentru o perioadă care să nu depășească 5 ani, cu condiția ca barja să fi fost supusă unei inspecții pentru a confirma că sunt îndeplinite condițiile menționate în regulile de la 1.16.1 până la 1.16.4 din prezenta anexă.* Se face referire la Liniile directoare pentru scutirea barjelor fără echipaj nepropulsate de la anumite cerințe privind inspecția și certificarea, prevăzute de Convenția MARPOL (MEPC.1/Circ.892). … … +
Regula 6<!–>Eliberarea sau avizarea unui certificat de către alt guvern–>4<!–>Paragraful 4 se înlocuiește după cum urmează:4–>Certificatul internațional de prevenire a poluării cu ape uzate sau Certificatul de scutire a barjelor UNSP nu trebuie să fie emis unei nave care are dreptul să arboreze pavilionul unui stat care nu este parte. … … +
Regula 7<!–>Forma certificatului–>5<!–>Paragraful existent se numerotează ca paragraful 1, iar referința la „apendice“ se înlocuiește cu „apendice I“. … 6–>Se adaugă un nou paragraf 2 după cum urmează:2Certificatul internațional de scutire a barjelor fără echipaj nepropulsate (UNSP) de la aplicarea regulilor privind prevenirea poluării cu ape uzate trebuie să fie întocmit în forma corespunzătoare modelului dat în apendicele II la prezenta anexă și este cel puțin în limba engleză, spaniolă sau franceză. Dacă se utilizează și o limbă oficială a statului care emite certificatul, aceasta trebuie să prevaleze în cazul unui litigiu sau al unui dezacord. … … +
Apendice<!–>7–>Apendicele existent se numerotează ca apendicele I și se adaugă un nou apendice II după cum urmează: +
Apendice II
Model de Certificat de scutire a barjelor UNSP<!–>–>CERTIFICAT INTERNAȚIONAL DE SCUTIRE A BARJELOR FĂRĂ ECHIPAJ NEPROPULSATE (UNSP) DE LA APLICAREA REGULILOR PRIVIND PREVENIREA POLUĂRII CU APE UZATE<!–>Emis în conformitate cu prevederile Convenției internaționale din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave, așa cum a fost modificată prin Protocolul din 1978, așa cum a fost amendat, referitor la aceasta (denumită în continuare „Convenția“) sub autoritatea Guvernului:……………..(denumirea oficială completă a țării)……….–>de către ………(titlul oficial complet al persoanei competente sau al organizației autorizate în conformitate cu prevederile Convenției)……..<!–>–>Caracteristicile navei** Caracteristicile navei pot fi, de asemenea, prezentate orizontal în casete.<!–>–>Numele navei ……………………………………………………………..<!–>Numărul sau literele distinctive ………………………………………–>Portul de înmatriculare ………………………………………………….<!–>Tonajul brut …………………………………………………………….–>SE CERTIFICĂ PRIN PREZENTUL:1<!–>că barja fără echipaj nepropulsată (UNSP) a fost inspectată în conformitate cu regula 3.2 din anexa IV la Convenție; … 2–>că inspecția arată că barja fără echipaj nepropulsată (UNSP):.1<!–>nu este propulsată prin mijloace mecanice; … .2–>nu are la bord nici persoane, nici animale vii; … .3<!–>nu este utilizată pentru stocarea apelor uzate în timpul transportului; și … .4–>nu are amenajări care să poată genera ape uzate, așa cum sunt definite în regula 1.3 din anexa IV la Convenție; și … … 3<!–>că barja UNSP este scutită, în temeiul regulii 3.2 din anexa IV la Convenție, de la cerințele de certificare și inspecție aferente, prevăzute în regulile 4.1 și 5.1 din anexa IV la Convenție. … –>Prezentul certificat este valabil până la ……. (zz/ll/aaaa)….., sub rezerva menținerii condițiilor de scutire.<!–>Data finalizării inspecției pe care se bazează acest certificat ………. (zz/ll/aaaa)………–>Emis la ………….(locul emiterii certificatului)………………<!–>………………………………………………..–>(data emiterii) (zz/ll/aaaa)<!–>……………………………………………………………………………..–>(semnătura persoanei oficiale autorizate în mod corespunzător să emită certificatul) <!–>………………..…………………………………..–>(sigiliul sau ștampila, după caz, a autorității)<!–> … –><!–>–>