REZOLUTIA MEPC. nr. 115(51) din 1 aprilie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ACT INTERNATIONAL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 992 din 9 noiembrie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICA PEPROTOCOL 17/02/1978
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulCONTINE PEAMENDAMENT 01/04/2004
ActulMODIFICA PEPROTOCOL 17/02/1978
ActulREFERIRE LAPROTOCOL 17/02/1978 ART. 6
ActulREFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973
ActulREFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973 ART. 16
ActulREFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973 ART. 38
CAP. 2REFERIRE LACONVENTIE 02/11/1973
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 963 11/05/2018
ActulREFERIT DEANEXA 11/05/2018
ActulREFERIT DEORDIN 1056 13/10/2009
ActulACCEPTAT DELEGE 305 25/10/2005
ActulCONTINUT DELEGE 305 25/10/2005
ActulREFERIT DEDECRET 1018 24/10/2005
CAP. 1REFERIT DEANEXA 11/05/2018
CAP. 2REFERIT DEANEXA 11/05/2018
CAP. 3REFERIT DEANEXA 11/05/2018
ANEXA 4REFERIT DEORDIN 963 11/05/2018






AMENDAMENTE LA ANEXA PROTOCOLULUI DIN 1978
PENTRU PREVENIREA POLUĂRII DE CĂTRE NAVE
Comitetul pentru Protecția Mediului Marin,notând art. 16 din Convenția internațională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave (denumită în continuare Convenția din 1973) și art. VI din Protocolul din 1978 referitor la Convenția internațională din 1973 pentru prevenirea poluării de către nave (denumit în continuare Protocolul din 1978) care specifică împreună procedura de amendare a Protocolului din 1978 și conferă organului competent al Organizației funcția de examinare și adoptare a amendamentelor la Convenția din 1973, modificată prin Protocolul din 1978 (MARPOL 73/78),1.stabilește, în conformitate cu art. 16(2) f) (iii) din Convenția din 1973, că anexa IV revizuită la MARPOL 73/78 se va considera ca fiind acceptată la data de 1 februarie 2005, cu excepția cazului în care, înainte de această dată, cel puțin o treime din numărul părților sau părțile ale căror flote comerciale reprezintă în total nu mai puțin de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat Organizației obiecțiunile lor la aceste amendamente;3.solicită secretarului general, în conformitate cu art. 16(2) e) din Convenția din 1973, să transmită tuturor părților la MARPOL 73/78 copii certificate ale prezentei rezoluții și textul amendamentelor conținut în anexă;5.solicită în plus secretarului general să transmită tuturor membrilor Organizației care nu sunt părți la MARPOL 73/78 copii certificate ale prezentei rezoluții și ale anexei sale. +
Anexa IV
Reguli pentru prevenirea poluării cu ape uzate de la nave +
Capitolul 1Generalități +
REGULA 1În sensul prezentei anexe:1.pentru care s-a încheiat contractul de construcție sau, în lipsa unui contract de construcție, a cărei chilă a fost pusă ori care se află într-un stadiu de construcție echivalent la data intrării în vigoare a prezentei anexe sau după această dată; ori2.Navă existentă înseamnă o navă care nu este o navă nouă.3.ape și alte deșeuri provenind de la orice tip de closete și pișoare;2.ape provenind din spații utilizate pentru transportul animalelor vii; sau4.Tanc de colectare înseamnă un tanc folosit pentru colectarea și depozitarea apelor uzate.5.până la punctul cu latitudinea 10°35'S, longitudinea 141°55'E și apoi între următoarele puncte:latitudine 10°00'S, longitudine 142°00'Elatitudine 9°00'S, longitudine 144°30'Elatitudine 13°00'S, longitudine 145°00'Elatitudine 17°30'S, longitudine 147°00'Elatitudine 24°30'S, longitudine 154°00'Elatitudine 24°42'S, longitudine 153°15'E pe coasta Australiei.6.Persoană înseamnă membrul unui echipaj și pasagerii.8. +
REGULA 21.navelor noi cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 400; și2.navelor existente cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 400, după 5 ani de la intrarea în vigoare a prezentei anexe; și4.Administrația se va asigura că navele existente menționate în alin. 1.3 și 1.4 din prezenta regulă, ale căror chile au fost puse sau sunt într-un stadiu similar de construcție, înainte de data de 2 octombrie 1983, vor fi echipate, pe cât posibil, pentru descărcarea apelor uzate în conformitate cu cerințele regulii 11 din prezenta anexă.
+
REGULA 31.descărcarea apelor uzate dintr-o navă, necesară pentru siguranța navei și a persoanelor aflate la bord sau pentru salvarea vieții omenești pe mare; sau2.deversarea apelor uzate ca urmare a unei avarii a navei sau a echipamentului acesteia dacă s-au luat toate măsurile raționale înainte și după producerea avariei, cu scopul de a preveni sau reduce la minimum deversarea.
+
Capitolul 2Inspecții și certificare +
REGULA 41.o inspecție inițială înainte ca nava să între în serviciu sau înainte de eliberarea pentru prima dată a certificatului cerut de regula 5 a prezentei anexe, ce va include o inspecție completă a structurii navei, echipamentului, sistemelor, instalațiilor, amenajărilor și materialelor sale în măsura în care nava face obiectul prezentei anexe. Această inspecție trebuie să fie astfel efectuată încât să asigure că structura navei, echipamentul, sistemele, instalațiile, amenajările și materialele sale corespund în întregime cerințelor aplicabile ale prezentei anexe;2.o inspecție suplimentară, generală sau parțială, după caz, trebuie să fie efectuată după o reparație care rezultă din investigațiile prevăzute de paragraful 4 al prezentei reguli sau ori de câte ori se fac orice reparații sau înlocuiri importante. Această inspecție va fi efectuată astfel încât să se asigure că reparațiile sau înlocuirile necesare au fost efectiv realizate, că materialul și calitatea acestor reparații sau înlocuiri sunt în toate privințele satisfăcătoare și că nava corespunde în toate privințele cerințelor prezentei anexe.
2.Inspecțiile navelor, în ceea ce privește aplicarea prevederilor prezentei anexe, trebuie să fie efectuate de către inspectori ai administrației. Totuși, administrația poate încredința efectuarea inspecțiilor fie inspectorilor numiți în acest scop, fie organizațiilor recunoscute de ea.4.să solicite reparații la navă; și2.
5.În fiecare caz, Administrația interesată trebuie să garanteze efectuarea completă și eficiența inspecției și trebuie să se angajeze să asigure măsurile necesare pentru a îndeplini această obligație.7.După terminarea oricărei inspecții a unei nave, conform paragrafului 1 al prezentei reguli, nu trebuie să se facă nici o modificare a structurii navei, echipamentului, instalațiilor, amenajărilor sau materialului care fac obiectul inspecției fără aprobarea Administrației, cu excepția simplei înlocuiri a unor astfel de echipamente sau instalații.9.Ori de câte ori se produce un accident la o navă sau se descoperă o defecțiune ce afectează în mod substanțial rezistența navei ori eficiența sau integritatea echipamentului său prevăzute în prezenta anexă, comandantul ori armatorul navei va raporta cu prima ocazie Administrației, organizației recunoscute sau inspectorului numit responsabil cu eliberarea certificatului corespunzător, care va stabili începerea investigațiilor pentru a stabili dacă este necesară efectuarea unei inspecții conform paragrafului 1 al prezentei reguli. De asemenea, dacă nava se află într-un port al altei părți, comandantul sau armatorul va raporta imediat autorităților corespunzătoare ale statului portului și inspectorul numit sau organizația recunoscută se va asigura că acest raport a fost făcut. +
REGULA 51.Certificatul prevăzut la paragraful 1 se va elibera sau se va aviza fie de către Administrație, fie de către orice persoane sau organizații recunoscute*), autorizate legal de către aceasta. În fiecare caz, Administrația își asumă întreaga responsabilitate pentru Certificat.*) Se referă la Liniile directoare pentru autorizarea organizațiilor care acționează în numele administrațiilor, adoptate de Organizație prin Rezoluția A.739(18), și la Specificațiile privind funcțiile de inspecție și certificare ale organizațiilor recunoscute care acționează în numele Administrației, adoptate de Organizație prin Rezoluția A.789(19).
+
REGULA 61.O copie a certificatului prevăzut la paragraful 1 și o copie a raportului de inspecție vor fi transmise cât mai curând posibil Administrației care a solicitat inspecția.3.Nu se va elibera un Certificat internațional de prevenire a poluării cu ape uzate unei nave care este autorizată să arboreze pavilionul unui stat ce nu este parte la Convenția din 1973.
+
REGULA 7Certificatul internațional de prevenire a poluării cu ape uzate va fi redactat în forma corespunzătoare modelului prevăzut în apendicele la prezenta anexă și va fi cel puțin în limba engleză, franceză sau spaniolă. Dacă se utilizează și limba oficială a țării emitente, aceasta va prevala în cazul unei dispute sau contradicții.
+
REGULA 81.În pofida cerințelor paragrafului 1 al prezentei reguli, dacă inspecția de reînnoire este finalizată în decurs de 3 luni înaintea datei de expirare a certificatului existent, noul certificat va fi valabil de la data finalizării inspecției de reînnoire până la o dată care nu va depăși 5 ani de la data de expirare a certificatului existent.2.2.Dacă inspecția de reînnoire este finalizată cu mai mult de 3 luni înainte de data de expirare a certificatului existent, noul certificat va fi valabil de la data finalizării inspecției de reînnoire până la o dată care nu va depăși 5 ani de la data finalizării inspecției de reînnoire.3.Dacă o inspecție de reînnoire a fost finalizată și nu se poate elibera sau pune la dispoziție la bordul navei un nou certificat înaintea datei de expirare a certificatului existent, persoana sau organizația autorizată de Administrație poate aviza certificatul existent și acest certificat va fi acceptat ca valabil pe o perioadă următoare care nu va depăși 5 luni de la data de expirare.5.Un certificat eliberat unei nave angajate în voiaje scurte, care nu a fost prelungit conform prevederilor paragrafelor anterioare din prezenta regulă, poate fi prelungit de Administrație pentru o perioadă de grație de până la o lună de la data de expirare indicată în acest certificat. Dacă inspecția de reînnoire este finalizată, noul certificat va fi valabil până la o dată care nu va depăși 5 ani de la data de expirare a certificatului existent înainte de acordarea prelungirii sale.7.Un certificat eliberat conform regulii 5 sau 6 din prezenta anexă încetează a mai fi valabil în unul dintre următoarele cazuri:1.la transferarea unei nave sub pavilionul altui stat. Un certificat nou va fi eliberat numai dacă guvernul care emite noul certificat consideră că nava corespunde pe deplin cerințelor regulilor 4.7 și 4.8 din prezenta anexă. În cazul unui transfer de pavilion între părți, dacă s-a cerut în decurs de 3 luni după efectuarea transferului, guvernul părții al cărui pavilion nava a fost oficial autorizată să îl arboreze va transmite Administrației, cât mai curând posibil, copiile certificatului existente la bordul navei înaintea transferului și, dacă este posibil, copiile rapoartelor de inspecție corespunzătoare.
+
Capitolul 3Echipament și controlul descărcării +
REGULA 91.o instalație de tratare a apelor uzate care va fi de un tip aprobat de către Administrație, ținând seama de standardele și metodele de încercare elaborate de Organizație*); sau*) Se referă la Recomandarea privind Standardele internaționale referitoare la efluenți și Liniile directoare pentru testele de performanță pentru instalațiile de tratare a apelor uzate, adoptate de Organizație prin Rezoluția MEPC.2(VI). Pentru navele existente sunt acceptate specificațiile naționale.un sistem pentru malaxare și dezinfectare aprobat de către Administrație. Acest sistem va fi prevăzut cu mijloacele considerate satisfăcătoare de către Administrație, pentru depozitarea temporară a apelor uzate atunci când nava se află la o distanță mai mică de 3 mile marine față de cel mai apropiat uscat; sau3.un tanc de colectare a cărui capacitate trebuie să fie suficientă, după aprecierea Administrației, pentru a colecta toate apele uzate, ținând seama de condițiile de exploatare, numărul de persoane de la bord și alți factori semnificativi. Tancul de colectare trebuie să fie construit astfel încât să îndeplinească cerințele Administrației și trebuie să aibă un dispozitiv care să indice vizual cantitatea conținută.
+
REGULA 101.

Descriere
Diametrul exterior
Diametrul interior
Diametrul cercului buloanelor
Fante în flanșă
Grosimea flanșei
Buloane și piulițe: număr și diametru
Flanșa este proiectată pentru țevi cu un diametru interior de maximum 100 mm și trebuie să fie din oțel sau alt material echivalent având suprafața plană. Această flanșă, împreună cu o garnitură adecvată, trebuie să fie corespunzătoare pentru o presiune de lucru de 600 kPa2.La navele care efectuează transporturi speciale, de exemplu feriboturile de pasageri, ca alternativă, tubulaturile de descărcare ale navei pot fi prevăzute cu un racord de descărcare care poate fi acceptat de către Administrație, cum ar fi cuplajele de racordare rapidă. +
REGULA 111.nava descarcă ape uzate după malaxare și dezinfectare folosind un sistem aprobat de Administrație în conformitate cu regula 9.1.2 din prezenta anexă la o distanță mai mare de 3 mile marine de la uscatul cel mai apropiat sau ape uzate care nu sunt malaxate ori dezinfectate la o distanță mai mare de 12 mile marine de la uscatul cel mai apropiat, cu condiția ca, în oricare caz, apele uzate depozitate în tancuri de colectare să nu fie descărcate dintr-o dată, ci cu un debit moderat, cu nava în marș cu o viteză de cel puțin 4 noduri; debitul de descărcare trebuie să fie aprobat de Administrație pe baza normelor elaborate de Organizație; sau2.rezultatele încercărilor instalației sunt înscrise în Certificatul internațional de prevenire a poluării cu ape uzate; și2.Prevederile paragrafului 1 nu se vor aplica navelor exploatate în apele aflate sub jurisdicția unui stat și nici navelor care fac escală venind din alte state în momentul în care se află în aceste ape și descarcă ape uzate în conformitate cu cerințe mai puțin riguroase impuse de acest stat.3.Când apele uzate sunt amestecate cu deșeuri sau cu deșeuri din apă prevăzute în alte anexe ale MARPOL 73/78, cerințele acelor anexe trebuie să fie îndeplinite, în mod suplimentar, și în prezenta anexă.
+
Capitolul 4Instalații de primire +
REGULA 121.Guvernul fiecărei părți va comunică Organizației pentru a transmite guvernelor contractante interesate toate cazurile în care instalațiile puse la dispoziție în conformitate cu prezenta regulă sunt considerate ca fiind neadecvate.
+
Apendice
MODEL DE CERTIFICAT
Caracteristicile navei*1)Numărul sau literele distinctive ………………………….Tonajul brut ……………………………………….Număr IMO*2) ……………………………….Data la care a fost pusă chila sau la care nava se afla într-un stadiu similar de construcție ori, după caz, data la care au început lucrările de transformare sau modificare cu caracter major ……………………………………………………………………..*2) Se face referire la Schema numărului IMO de identificare a navei adoptată de către Organizație prin Rezoluția A.600(15).Se certifică prin prezentul că:1.*) Descrierea instalației de tratare a apelor uzate:Tipul instalației de tratare a apelor uzate …………………………………………Instalația de tratare a apelor uzate este certificată de Administrație ca îndeplinind următoarele standarde referitoare la efluent conform Rezoluției MEPC.2(VI)*) Descrierea malaxorului:Tipul malaxorului ………………………………………………………………..Calitatea apelor uzate după dezinfectare ……………………………………………*) Descrierea tancului de colectare:Capacitatea totală a tancului de colectare ………………………………………. mc*) Se elimină, după caz.O tubulatură de descărcare a apelor uzate la o instalație de primire, prevăzută cu un racord standard de legătură cu uscatul.2.Inspecția arată că structura, echipamentul, sistemele, instalațiile, amenajările și materialele navei și starea acestora sunt satisfăcătoare în toate privințele și că nava corespunde cerințelor aplicabile din anexa IV la Convenție.Eliberat la …………………………………………………………………….. (locul eliberării certificatului)(data eliberării)(semnărura persoanei oficiale autorizate care eliberează certificatul)


AVIZ PENTRU EXTINDEREA VALABILITĂȚII CERTIFICATULUI, DACĂ ACESTA ESTE VALABIL

Semnat ……….. (semnătura persoanei oficiale autorizate)…………
Data ……..(sigiliul sau ștampila autorității, după caz)………
EXTINDEREA VALABILITĂȚII CERTIFICATULUI CÂND S-A EFECTUAT INSPECȚIA DE

Semnat ……..(semnătura persoanei oficiale autorizate)…….
Data ……..(sigiliul sau ștampila autorității, după caz)……..
AVIZ PENTRU EXTINDEREA VALABILITĂȚII CERTIFICATULUI PÂNĂ CÂND NAVA AJUNGE ÎN PORTUL DE

Semnat ………(semnătura persoanei oficiale autorizate)…………
Data ………(sigiliul sau ștampila autorității, după caz)………*) Se elimină, după caz.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
Post
Filter
Apply Filters